Julkaisut

817 julkaisua

Uusimmat verkkosivustot, verkkokaupat ja web-sovellukset Suomessa. Tekijöinä kokeneimmat kotimaiset digitoimistot. Palstalle pääsevät vain astetta isommat urakat (vähintään 10 000 euron budjetilla tehdyt). Palsta on pyörinyt aktiivisesti jo vuodesta 2015. Vuosittain palstalle julkaistaan 150-200 casea.


Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, […] Lue lisää

Euformatics

Tekijä: Sivututka Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

DNA-analyysien nopea tulkinta lääkäreiden käyttöön on moderneillekin supertietokoneille haastavaa. Analysoinnin kustannukset laskevat yli 100 kertaa laskentatehon kustannuksia nopeammin. Edessä häämöttää umpikuja: liikaa DNA-dataa, liian vähän laskentatehoa. DNA-analyysien tulkinnasta on tulossa terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu. Saimme tehtäväksi suunnitella ja toteuttaa Euformaticsille verkkosivut räätälöidyllä kauppatoiminnallisuudella höystettynä. Projektin pääteemaksi muodostui globaalin aseman ja […] Lue lisää

Brella sivustouudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Keväällä 2020 kiihtyneen koronapandemian seurauksena ihmisten fyysinen kokoontuminen loppui kuin veitsellä leikaten. Tämä kiihdytti yleisötapahtumien verkostoitumissovellus Brellan kehittymistä täydeksi hybriditapahtuma-alustaksi, jonka avulla paikan päällä kokoontuminen ja virtuaalinen sulautuvat saumattomaksi kokonaisuudeksi. Tuotteen evoluution sekä seuraavalle tasolle loikkaavan liiketoiminnan kasvun myötä myös Brellan verkkosivustoa oli aika uudistaa. Palvelun paketointi oli päivitettävä vastaamaan hybridiajan ihanneasiakkaiden tarpeita. Samalla sivuston […] Lue lisää

Jyväs-Caravan verkkokauppa

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän. Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi […] Lue lisää

Protukipiste

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Protukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia. Pro-tukipiste matalan kynnyksen tuki- ja terveyspalveluja seksityössä mukana oleville ja ihmiskaupparikoksen kohteeksi joutuneille ihmisille Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Redandblue pääsi uudistamaan Protukipisteen verkkosivut jo toista kertaa. Sivuston päivityksen tavoitteena oli tehdä palvelusta AA-tason saavutettava sekä parantaa Protukipisteen löydettävyyttä verkossa. […] Lue lisää

Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000. Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan […] Lue lisää

Hakonen Solutions Oy verkkosivuston uudistus

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Uudistimme yli satavuotiaan perheyrityksen verkkosivuston. Tuloksena on visuaalisesti linjakas, palvelut selkeästi esittelevä ja sujuvat yhteydenotot mahdollistava palvelu Hakosen asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille. Hakosen visuaalinen ilme on vahva ja helposti tunnistettava. Yrityksen sinikeltaiset kuorma-autot ovat tuttuja katukuvasta ja nyt sama ilme tuotiin myös verkkosivustolle. Sivuston käyttöliittymä toimii responsiivisesti, eli se mukautuu sujuvasti käytettäväksi eri päätelaitteilla. […] Lue lisää

Tykkimäki

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, […] Lue lisää

Kumura.fi

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kumura, Digioiva ja Pasaati yhdistivät voimansa, jonka seurauksena syntyi uudistunut Kumura. Kumura on projektinhallintaan erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, jonka asiakkaissa on Suomen isoimpia toimijoita. MEOMin tehtävänä oli jalkauttaa uudistunut brändi-identiteetti verkkoon, auttaa luomaan selkeät palvelukuvaukset ja tietenkin toteuttaa hakukoneoptimoitu, nopea, tietoturvallinen, helposti ylläpidettävä ja vaikuttava WordPress-sivusto. Myyntiä tukeva, luottamusta herättävä ja konvertoiva kokonaisuus valmistui ajallaan ja budjetissa. […] Lue lisää

Nenäpäivä.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Uudistimme nenäpäivä.fi verkkosivut ja verkkokaupan käyttäen WordPress-sisällänhallintajärjestelmää ja Woocommerce-verkkokauppa-alustaa. Taustaa uudistukselle Nenäpäivä on tunnettu hyväntekeväisyystapahtuma, jota järjestää Nenäpäivä-säätiö. Tapahtuman juuret ovat Isossa-Britanniassa vuodessa 1985 Comic Relief -järjestön perustamisessa. 2020 Nenäpäivä-säätiö halusi uudistaa verkkopalvelunsa. Aiemmin alustana palvellut Drupal oli tullut tiensä päähän: Drupal-versioon ei enää ollut luvassa päivityksiä, joten uudistaminen olisi joka tapauksessa. Palvelun sisällön ylläpidosta […] Lue lisää

Luomuinstituutti.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme Luomuinstituutin verkkosivu-uudistuksen syksyn 2020 ja kevään 2021 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tutkittua tietoa luomusta Luomuinstituutin tehtävänä on tuottaa ja välittää tutkittua tietoa luomusta elinkeinoelämälle, kuluttajille ja yhteiskunnalle. Tämän tiedon välittämisessä yksi keskeisimmistä kanavista on verkkosivut, joiden uudistuksen toteutimme yhteistyössä Luomuinstituutin kanssa. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli päivittää sivuston ilme raikkaammaksi sekä nostaa […] Lue lisää

Tapiolan Lämpö -verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy, Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Tapiolan Lämpö panostaa kasvuun ja on uudistanut strategiansa, tavoitteenaan vahvistaa asemaa koko pääkaupunkiseudulla. Ida Fram vastasi Tapiolan Lämmön brändiuudistuksesta ja Into-Digital suunnitteli ja toteutti Tapiolan Lämmön uuden verkkopalvelun. Verkkopalvelu on, henkilökohtaisen palvelun ohella, Tapiolan Lämmön tärkein asiakaspalvelun ja myynnin kanava. Verkkopalvelua käyttävät myös yhteistyökumppanit, median edustajat ja yrityksen muut sidosryhmät. Yhteisenä tavoitteena oli kehittää verkkopalvelusta […] Lue lisää

Luomumerkki.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue pääsi toteuttamaan yhteistyössä Ryhmä Creative agencyn kanssa Luomumerkin verkkopalvelun. Luomumerkki sivuston lähtökohtana oli tehdä näyttävä visuaalinen kokonaisuus, joka innostaisi kävijää tutkimaan sivuston sisältöä: hyviä merkkejä, hyviä luomutuottajia ja hyviä reseptejä! Sivustolle haluttiin paljon kuvapintaa sekä liikkuvaa kuvaa. Redandblue vastasi sivuston käyttöliittymämallien ja prototyyppien luomisesta, teknisestä toteutuksesta ja projektijohtamisesta. Ryhmä Creative Agency loi visuaalisen ilmeen […] Lue lisää

Suomen urheilun eettinen keskus SUEK

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

SUEK toteuttaa kansainvälisten sopimusten (antidoping, urheilukilpailujen manipulointi ja katsomoväkivallan ehkäisy) edellyttämiä toimenpiteitä urheilussa. Lisäksi SUEK vahvistaa urheilun eettisyyttä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa sekä toimii aktiivisena keskustelujen käynnistäjänä ja keskustelijana. Redandblue toteutti SUEKille kokonaisvaltaisen sivustouudistuksen. Työ aloitettiin työpajassa, jossa läpikäytiin SUEKin kohderyhmät ja miten heitä halutaan palvella. Lisäksi selvitettiin kolmansien osapuolien tekniset vaatimukset ja pohjustettiin teknisen […] Lue lisää

Kokkolan kaupunki – verkkosivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kokkolan verkkosivustouudistuksen kärkinä asukaslähtöisyys, käytettävyys, tiedon löydettävyys ja saavutettavuus Toteutimme Kokkolan kaupungin verkkosivustouudistuksen WordPress-julkaisujärjestelmään. Uudistetun, alkuvuodesta 2021 julkaistun kaupunkisivuston ilme perustuu Kokkolan kaupungin uuteen brändiin, ja sivusto heijastelee kaupungin strategian linjauksia, joissa korostuvat asukaslähtöisyys, palvelukehitys ja digitaalisuus. Sivustolla on kiinnitetty erityistä huomiota saavutettavuuteen, selkeyteen, sivujen käytettävyyteen, tiedon löydettävyyteen sekä mobiilikäytettävyyteen. Samalla myös Kokkolan Matkailun visitkokkola.fi-sivusto […] Lue lisää

Maxivision

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä. Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä […] Lue lisää

GymPlus – web-pohjainen sovellus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Indoor Informaticsin GymPlus© on analytiikkapalvelu, jolla kuntosaliomistajat voivat tehdä laitehankintapäätöksiä laajan käyttäjädatan pohjalta. Näin he voivat maksimoida investointiensa tuoton, ja samalla varmistaa mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen kuntosaleillaan. Redland työskenteli tiiviissä yhteistyössä GymPlus© -tiimin kanssa, ja yhteistyö aloitettiin sisätilojen analytiikkatyökalun brändin kehittämisellä, minkä jälkeen keskityttiin analytiikkapalvelun käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelemiseen. Tavoite oli lanseerata MVP pilottiasiakkaille keväällä 2018. […] Lue lisää

Muotitalo Lehto verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa! Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta […] Lue lisää

ShopperTrak – web-pohjainen analytiikkasovellus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Chicagolainen ShopperTrak on kansainvälinen markkinajohtaja retail-analytiikassa. ShopperTrak kerää vuosittain liikenne- ja käyttäytymistietoja 40 miljardin ostajan käynnistä yli 11,000 jälleenmyyjälle ja ostoskeskukselle 64 eri maassa. ShopperTrak lähestyi asiakassuosittelun kautta Redlandia. Tavoitteena oli nykyaikaistaa reaaliaikaista ostoskeskusten analytikkapalvelua. Aiemmin raportointi perustui manuaaliseen prosessiin, jossa ShopperTrakin analyytikko kävi läpi dataa ja tuotti asiakkaalle räätälöityjä raportteja. Ajantasaista tietoa palvelussa oli […] Lue lisää

Animalia verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Into-Digital uudisti 60 vuotta täyttävän järjestön verkkopalvelun ja vastaamme myös verkkopalvelun ylläpidosta. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisen ja tuottaa entistä enemmän lahjoituksia toiminnan rahoittamiseksi. Verkkopalvelun ensisijaisena kohderyhmänä ovat Animalian toiminnasta kiinnostuneet potentiaaliset lahjoittajat. Uudistuksessa panostettiin erityisesti ostopolkujen suunnitteluun ja palvelumuotoiluun. Tavoitteena oli toteuttaa käyttökokemukseltaan sujuva, kaikille saavutettava ja lahjoittamisen mahdollisimman helpoksi tekevä verkkopalvelu. […] Lue lisää

Talovisio – web-pohjainen kiinteistönhallinnan järjestelmä

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Suomen Rakennusasiantuntijat – tai pelkkä SUORAA – on korjausrakentamisen asiantuntija, jonka leipälajina ovat kiinteistöjen kuntotarkastukset ja kuntoarvioinnit. Yhteistyömme Suoraan kanssa alkoi jo vuonna 2015 sivustouudistuksella ja on jatkunut siitä lähtien hedelmällisenä ja monipuolisena. Kuntotarkastus on kiinteistön myyjän turva ja asiakirja, jonka tulisi kulkea talon mukana isältä pojalle. Aika usein nämä, kuten myös tiedot tehdyistä remonteista, […] Lue lisää

Suomen Kustannusyhdistys

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Vuonna 1858 perustettu Suomen Kustannusyhdistys on Suomen vanhin elinkeinoelämän etujärjestö. Yhdistys tukee sataa jäsenkustantamoaan muun muassa kehittämällä kustannusalan toimintaedellytyksiä. SKY edistää myös sananvapauden toteutumista, kirjallisuuden levitystä ja lukemisharrastusta. Kustannusyhdistyksen vanha sivusto oli jähmeä niin käyttökokemukseltaan kuin sisältöjen päivittämisenkin osalta. Visuaalisuudesta ei ollut tietoakaan, sillä sivusto oli pääasiassa keskitettyä mustaa tekstiä valkoisella pohjalla. Käytettävyyden lisäksi hakukonenäkyvyys […] Lue lisää

Headup verkkosivut

Tekijä: Sivututka Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Headup on Valu Digitalin kehittämä avoimen lähdekoodin ratkaisu, joka tarjoaa kustannustehokkaan tavan toteuttaa headless-sivusto tutulla WordPress hallinnalla. Rajallisten resurssien vuoksi Valu päätyi ulkoistamaan Headup tuotesivuston suunnittelun, toteutuksen ja osan sisällöntuotannosta Sivututkalle. Haasteena verkkosivujen suunnittelussa oli teknisestä ratkaisusta viestiminen eri kohderyhmille loppukäyttäjistä koodareihin. Miten viestiä Headupin hyödyistä selkokielisesti potentiaaliselle asiakkaalle? Entä miten kerrotaan kehittäjille ja sidosryhmille […] Lue lisää

Relion

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Relion on paljon muutakin kuin tilitoimisto. Sähköisen taloushallinnon rutiinien lisäksi Relion auttaa yritystäsi kasvamaan ja on apuna aidosti tärkeissä asioissa kuten kasvun suunnittelussa ja omistukseen liittyvissä kysymyksissä tai rahoituksen järjestämisessä. Relion työllistää tällä hetkellä 20 talouden moniosaajaa ja kasvaa vauhdilla. Relionin verkkosivu-uudistuksessa päätavoitteena oli luoda ammattimaisemmat raamit liiketoiminnan kasvun mahdollistamiseksi. Verkkosivujen rooli on merkittävä niin […] Lue lisää

AKI-liitot

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

AKI-liitot on Suomen Kanttori-urkuriliiton, Suomen kirkon pappisliiton ja Suomen teologiliiton liittoyhteisö. Huolehdimme jäsenliittojemme jäsenten edunvalvonnasta sekä jäsenpalveluista ja -eduista. AKI-liitot on Akavan jäsen ja toimii yhteistyössä muita korkeakoulutettuja edustavien liittojen kanssa. Akiliitot.fi on kaikkien neljän liiton yhteinen verkkopalvelu, jossa jokaiselle liitolle on luotu oman brändin mukainen väriteema, omat navigaatiot, footerit ja ajankohtaissisällöt. Sivustolla on kirjautumista […] Lue lisää

iTapsa

Tekijät: Markkinointitoimisto WDS Oy, Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on […] Lue lisää

Tukiliiton sivustouudistus ja verkkokauppa

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Kun Tukiliiton kanssa lähdettiin uudistamaan sivustoa vuonna 2017, oli lähtökohtana yhdistää viisi sivustoa, tiivistää sisältöjä ja jaotella sisällöt helposti saavutettaviksi kokonaisuuksiksi. Koska sivuston yhtenä pääkohderyhmänä on vammaiset, oli saavutettavuus/esteettömyys kaiken kaikkiaan keskeinen tavoite sivustoa suunnitellessa ja kehitettäessä. Tukiliitto on valtakunnallinen toimija, jonka jäseniä ovat paikalliset, alueelliset ja valtakunnalliset yhdistykset. Kun Tukiliiton kanssa lähdettiin uudistamaan sivustoa, […] Lue lisää

Suomen Saunaseura

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Saunaseura on vuonna 1937 perustettu aatteellinen yhdistys. Seura vaalii saunakulttuuria ja pyrkii kehittämään suomalaista saunaa ja edistämään sitä koskevaa tutkimusta. Saunaseura jakaa tietoa suomalaisesta saunasta ja saunomisesta myös kansainvälisesti. Saunaseuran uuden verkkopalvelun tavoitteena oli selkeiden aukioloaikojen saaminen näkyväksi, saavutettavuuden varmistaminen ja iäkkään kohderyhmän palveleminen mahdollisimman selkeällä käyttöliittymällä. Iäkkään käyttäjäkunnan palvelemiseksi haluttiin tuoda myös nykyisen […] Lue lisää

Frame Contemporary Art Finland

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Frame Contemporary Art Finland on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio ja tiedotuskeskus, joka vahvistaa suomalaisen nykytaiteen asemaa sekä edistää yhteistyötä kotimaisten ja ulkomaisten nykytaiteen ammattilaisten välillä. Framen verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohtina olivat saavutettavuusvaatimusten täyttyminen sekä uuden brändi-identiteetin lanseeraaminen. Sivustolle haluttiin myös aikaisempaa laajempi tietopankkiosio, jossa jaetaan tietoa nykytaiteen toimialaan liittyen päättäjille, ammattilaisille ja median käyttöön. Julkaisuja, tilastoja ja tutkimuksia voidaan […] Lue lisää

Solutos.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Solutos on psykiatripalveluja tarjoava suomalainen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluyritys. Suunnittelimme ja toteutimme Solutokselle uuden verkkopalvelun. Uudistimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen yhteistyössä designtoimisto Muaton kanssa. Suunnittelu Suunnittelun tueksi pidimme asiakkaan kanssa työpajoja joiden avulla tutustuimme yrityksen toimintaan ja sen palvelurakenteeseen, sekä loimme yhteistyössä konseptisuunnitelman uutta verkkopalvelua varten. Työpajojen ansiosta pystyimme luomaan selkeän sivustokokonaisuuden joka tavoittaa asiakkaan […] Lue lisää

Kiilto – pääsivusto ja maasivustot

Tekijä: Vincit

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kemianteollisuuden ratkaisuja valmistavan Kiillon verkkosivuille kaivattiin selkeää ja yhtenäistä linjaa, joka kokoaisi kaikki liiketoiminta-alueet ja toimintamaat yhdeksi kokonaisuudeksi. Kansainvälisesti toimivan yrityksen tuotteiden ja kohderyhmien kirjo tuottaa suuren määrän tietoa, jota sivustolla oli voitava jäsentää. Vincit loi sivuston, jolla kahtatoista maakohtaista versiota tuotteineen ja ratkaisuineen on vaivatonta muokata niin, että lopputulos pysyy eheänä. Sivustolla otettiin huomioon […] Lue lisää

Celianet – Äänikirjapalvelu

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Yhteistyö Celian, valtion saavutettavan kirjallisuuden ja julkaisemisen asiantuntijakeskuksen, kanssa alkoi jo vuonna 2014 brändi- ja sivustouudistuksella. Viimeisimpänä työnä suunnittelimme ja toteutimme celianet.fi-äänikirjapalvelun, joka tehtiin tarkasti saavutettavuusdirektiiviä noudattaen. Celianetistä kävijä voi lainata ja kuunnella yli 40 000 äänikirjan valikoimaa verkon kautta. Palvelu on suunnattu niille henkilöille, joille tavallisen kirjan lukeminen on vaikeaa. Tästä syystä saavutettavuuden huolellinen […] Lue lisää

eSignals-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

eSignals on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkolehti, jossa korkeakoulun asiantuntijat pohtivat blogiteksteissään oman alansa ajankohtaisia ilmiöitä. eSignals tekee näkyväksi sen, mitä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa opiskellaan, tutkitaan ja kehitetään. Lisäksi kerrotaan konkreettisesti siitä, millä tavoin ammattikorkeakoulu ja yritykset yhdessä kehittävät koulutusta ja ympäröivää yhteiskuntaa. Verkkolehti on oikeastaan julkaisuperhe, johon kuuluu sidosryhmämarkkinointiin tarkoitetun eSignalsin lisäksi ammatillisten yhteisöjen käyttöön suunnattu eSignals […] Lue lisää

EnerKey.com

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

MEOMin yhteistyö nykyisen EnerKeyn kanssa alkoi vuonna 2017, kun uudistimme silloisen Enegia Groupin verkkosivuston vastaamaan muuttunutta rakennetta ja tarjoamaa. Pian tämän jälkeen Gasum osti Enegian energiamarkkinapalveluiden liiketoiminnan ja nykyinen EnerKey aloitti muutoksen kohti kansainvälistä tuoteliiketoimintaa. Kolmen ja puolen vuoden aikana olemme toteuttaneet yhdessä EnerKeyn kanssa viisi WordPress -sivustoa, rakentaneet Active Campaignilla automaatioita, kehittäneet systemaattisesti hakukonenäkyvyyttä […] Lue lisää

Visit Jyväskylä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Visit Jyväskylä Region on Jyväskylän seudun virallinen matkailutaho, joka vastaa seudun matkailumarkkinoinnista ja -neuvonnasta. Visit Jyväskylä Region tarjoaa matkailijoille ja seudun asukkaille tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, tapahtumista ja muista matkailupalveluista. Seudun suurin kaupunki Jyväskylä tunnetaan arkkitehti Alvar Aallon pääkaupunkina sekä vilkkaana liikunta- ja opiskelukaupunkina, jossa järjestetään vuosittain yli 6 000 tapahtumaa. Seudun sykähdyttävä järvi- […] Lue lisää

Tahto Group

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tahto Group auttaa asiakkaitaan modernisoimaan heidän IT-ympäristönsä Microsoftin pilviteknologioiden avulla. Tahdolla uskotaan, että maailma on muuttunut ja IT:tä tulee tehdä ihmisille, ei IT:lle. Tahdolla oltiin tehty sivustouudistuksia sivustouudistuksien perään, eikä yksikään lopputulos koskaan oikein tuntunut onnistuvan kunnolla. Kun Tahdolla aloitti uusi kasvujohtaja ja markkinoinnin asiantuntija, päättivät he laittaa taas uuden sivustouudistuksen käyntiin. Koska Tahdon tapa […] Lue lisää

Merikeskus Vellamo

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Merikeskus Vellamossa avautui kesällä 2020 monivuotinen Kohtalona Ruotsinsalmi -näyttely, joka kertoo nykyisen Kotkan edustalla vuonna 1790 käydyn Itämeren merkittävimmän meritaistelun ja sen jälkeen rakennetun linnoituskaupungin tarinan ennennäkemättömällä tavalla. Osallistuimme näyttelyn järjestelyihin suunnittelemalla ja toteuttamalla joukon interaktiivisia, vierailijoita osallistavia web-sovelluksia, pääasiassa JavaScript-pohjaisen Reactin avulla hyödyntämällä WordPressin joustavaa sisällönhallintaa taustalla. Google Mapsin päälle rakennetulle interaktiiviselle hylkykartalle on […] Lue lisää

Kasvinsuojelututkinto verkossa -palvelu

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Berner on Suomen johtava brändituotteiden valmistaja jo vuodesta 1883. Berner on tunnettu erityisesti tuotteiden laadusta sekä kotimaisesta tuotekehityksestä ja tuotannosta. Viljelijän Berner -liiketoimintayksikkö toimii maanviljelijälle kasvinsuojelun ja kasvun kumppanina sekä tarjoaa kasvinsuojeluaineita, lannoitteita, siemeniä, viljelytarvikkeita ja niihin liittyvää palvelua ja neuvontaa. Maanviljelijät tarvitsevat TUKESin hyväksymän tutkintotodistuksen, niin kutsutun ruiskuttajan tutkinnon, käyttäessään, ostaessaan tai myydessään ammattikäyttöön […] Lue lisää

Suomen elokuvasäätiö

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Aiempi Ses.fi-sivusto ei vastannut modernin verkkosivun edellytyksiä käyttökokemukseltaan eikä visuaaliselta ilmeeltään. Sivujen latausajat olivat pitkiä ja informaatiota oli vaikea löytää. Sivuston rakenne oli monimutkainen ja sen päivittäminen sekä tiedon selkeä esittäminen oli vaivalloista. Vastasimme uuden verkkopalvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja julkaisusta. Uudistusprojektin tavoitteena oli selkeä, ammattimainen ja helppokäyttöinen sivusto. Halusimme kaiken […] Lue lisää

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Palvelualojen työnantajat PALTA ry on palveluyrityksiä edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli kertoa palvelualojen merkityksestä sekä Paltan tavoitteista, toiminnasta ja sen tuottamasta tiedosta aiempaa selkeämmin, avoimemmin ja ihmisläheisemmin. Paljon viestinnällistä sisältöä tuottavassa organisaatiossa oli tarpeen helpottaa sisällön päivittämistyötä. Asiakaskokemuksen näkökulmasta uudistuksella lähdettiin parantamaan sivuston käytettävyyttä sekä saavutettavuutta. Suunnittelu päätettiin aloittaa käyttäjätutkimuksella. Käyttäjätutkimuksen tuloksissa korostuivat […] Lue lisää

Roosa Nauha verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Syöpäsäätiö järjestää vuosittain Roosa Nauha varainkeruukampanjan rintasyövän tutkimukseen. Roosa Nauha – keräyksen suosio ja tuotot ovat viime vuosina kasvaneet ja vuodesta 2020 alkaen on lahjoituksia suunnattu myös muulle syöpätutkimukselle laajemmin. Kampanjan symboli on hyvin tunnettu roosan värinen nauha. Sivusto pääosassa Roosa Nauha kampanjassa Syöpäsäätiö.fi sivujen toteutuksen rinnalla toteutettiin myös säätiön Roosa Nauha – kampanjasivusto. Sivuston […] Lue lisää

Mafy

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla […] Lue lisää

Suomen Kansanterveysyhdistys ry

Tekijä: Kokku Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kokku uudisti Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n verkkosivut ja autoimme tuomaan varainkeruun digitaaliseen formaattiin. SKTY on tärkeä varainhankinnan tukipilari usealle tärkeälle kansanterveyden järjestölle viestien järjestöjen työstä ja jakaen keräysvaroja. Yhdistys kaipasi kumppania verkkosivujen modernisointiin ja varainhankinnan tuomiseksi digitaaliseen aikaan osana Suomen Terveydelle -keräyksen brändiuudistusta. SKTY:n tavoitteena oli WordPress-varainhankintasivut, jotka henkisivät samaa myötätuntoa, kuin mitä yhdistyksen jäsenjärjestöjen usein […] Lue lisää

Caverion Smart City

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Älykaupungit vastaavat tulevaisuuden käyttäjien sekä ympäristön suojelemisen tarpeisiin. Caverionilla on merkittävä rooli älykkäiden rakennusten ja kaupunkien luomisessa. Kun Caverion tarvitsi tavan kertoa älykaupunkien mahdollisuuksista asiakkailleen, sidosryhmilleen ja omille työntekijöilleen, he kääntyivät Paper Planesin puoleen. Tästä haasteesta syntyi useiden workshoppien kautta kokemuksellinen, mobiilissakin sujuvasti toimiva ja monikielinen palvelu, Caverion Smart City. Palvelu on täynnä älykaupunkien tarinoita, […] Lue lisää

Suomen Uusyrityskeskukset ry

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Uusyrityskeskukset ry:n päätavoite on tukea suomalaista yrittäjyyttä ja auttaa asiakkaita perustamaan mahdollisimman kannattavia yrityksiä. Redland valittiin parantamaan asiakaskokemusta sekä uudistamaan brändiä ja verkkopalvelua palvelumuotoilun keinoin. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli selvittää palvelun kriittisimmät kipukohdat ja tärkeimmät asiakastarpeet, jotta asiakkaita pystyttäisiin palvelemaan paremmin. Asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi tarvittiin kattavasti käyttäjätietoa. Tätä varten käynnistettiin palvelumuotoiluprosessi, jonka […] Lue lisää

Maaseudun Sivistysliitto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Maaseudun Sivistysliitto on aikuiskoulutus- ja kulttuurijärjestö, joka tukee ihmisenä kasvua, luovuutta, aktiivista kansalaisyhteiskuntaa ja maaseudun elinvoimaa. Redandblue pääsi uudistamaan MSL:n brändin ja verkkopalvelut. Verkkosivustokokonaisuus koostuu neljän eri sivuston multisite-toteutuksesta (msl.fi, ajatuspajaalkio.fi, karhufestivaali.fi ja itetaide.fi). Palvelu konseptointiin yhteisissä työpajoissa, joiden pohjalta loimme sivustolle käyttöliittymäprototyypit ja visuaalisuuden. Toiminnallisuudet suunnittelimme WordPressin Gutenberg-lohkoiksi, joita voidaan hyödyntää kaikilla saman sivustokokonaisuuden […] Lue lisää

ETS NORD – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

ETS NORD on ilmanvaihdon kokonaisvaltaisiin ratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa, Virossa, Ruotsissa ja Tanskassa. Kumppanuus ETS NORDin kanssa alkoi sivustouudistuksella vuonna 2015. Tiivis yhteistyö on jatkunut tähän päivään saakka. Vuonna 2020 toteutettiin kattavampi uudistus, jonka myötä koko verkkosivusto päivitettiin vanhasta ulkoasusta ja toiminnoista nykyaikaisempaan. ETSin sivusto suunniteltiin vastaamaan tarkasti segmentoitujen kohderyhmien tarpeita. Projektin alusta […] Lue lisää

Unigraf

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Unigraf työskentelee toimivamman tulevaisuuden puolesta – heidän ydinosaamistaan on luoda työkaluja tulevaisuuden teknologian testaamiseen. Unigrafin uusimpien testityökalujen avulla videoelektroniikan valmistajat voivat varmistaa, että tulevat DisplayPort-, USB-C- ja HDMI-liitäntöjä hyödyntävät tuotteesi toimivat standardien mukaisesti ja että ne valmistetaan moitteettomasti. Verkkopalvelun uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun vanha verkkosivusto alkoi työllistämään Unigrafin markkinoinnin henkilöstöä liikaa ja sen päivittäminen oli […] Lue lisää

Reserviupseeriliitto – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Reserviupseeriliitto on GW:n pitkäaikaisimpia asiakkaita. Ensimmäinen sivustouudistus tämän perinteikkään yhdistyksen kanssa toteutettiin jo vuonna 2011, jonka jälkeen mukaan on mahtunut muutama saittiuudistus, erinäisiä sovelluksia ja jopa kevytmuotoinen visuaalisen identiteetin freesaus. Vuonna 2020 sivusto uudistettiin jo kolmannen kerran. Sivustokokonaisuuteen kuuluu pääsivuston lisäksi yli 300 jäsenyhdistyksen alasivustoa. Jäsenyhdistyksissä oli myös totuttu WordPressin käyttöön, joten uudistukset on […] Lue lisää

Braleva

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Braleva tarkoittaa hyvää asumista. Braleva Kiinteistöpalvelut Oy kokoaa yhteen tulevaisuuden innovatiiviset asumisen palvelut ja niiden tekijät, hyvän asumisen arkemme sankarit. Hiljattain tehdyn yritysjärjestelyn myötä kaksi yritystä yhdistyi Braleva-nimen alle; Isännöintiverkko ja Soukan Huolto yhdistyivät Braleva Kiinteistöpalvelut Oy:ksi loppuvuodesta 2019. Braleva tarjoaa palveluita taloyhtiöille mm. isännöintiin, kiinteistöhuoltoon, siivoukseen, remontointiin ja viherpalveluihin. Brändiuudistuksen myötä yhdistettiin kolmet eri […] Lue lisää

Kata Safety

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kata Safety Oy on väestönsuojelun sekä säteily- ja paloturvallisuusalan asiantuntija ja varautumispalvelujen kattavuudessa ainoaa laatuaan Suomessa. Yritys palvelee kiinteistöjen omistajia ja kiinteistöalan ammattilaisia turvallisuuteen ja varautumiseen liittyvissä vastuissa. Vanhat sivut olivat menneet sillisalaatiksi ja latautuivat hitaasti, joten uudistus oli paikallaan. Yrityksen visio ja tarina haluttiin myös paremmin näkyville. Vanhoilla sivuilla näkyi ns. ”wall of text” […] Lue lisää

Kirjailijavierailut tilauspalvelu

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lukukeskus on Suomen keskeisin lukemista edistävä järjestö ja kirjailijavierailujen välittäjä. Lukukeskus välittää vuosittain noin 1800 kirjailijavierailua kouluihin, kirjastoihin ja yrityksiin. Toteutimme Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun visuaalisen ilmeen, käyttöliittymän ja teknisen puolen uudistuksen. Järjestelmä on toteutettu WordPressin sekä runsaiden custom-toiminnallisuuksien avulla. Kirjailijat voivat liittyä palveluun helposti omatoimisesti. Hyväksynnän jälkeen kirjailija on tilattavissa vierailulle. Järjestelmän avulla pääkäyttäjä voi hallinnoida […] Lue lisää

Syöpäsäätiö.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Syöpäsäätiö.fi – Syöpätutkimuksen rahoittaja Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Sen varoilla tarjotaan sairastuneille neuvonta- ja tukipalveluita sekä edistetään syövän ehkäisyä. Säätiö tukee rahallisilla avustuksilla heikkoon taloudelliseen tilanteeseen joutuneita syöpäpotilaita ja lapsisyöpäperheitä. Lahjoittamalla varat toimintaan Syöpäsäätiö saa varat toimintaansa yksinomaan lahjoituksista, jotka mahdollistavat tukitehtävien toteutumisen ja rahoittamisen. Säätiö tukee vuodessa noin miljoonalla eurolla maan […] Lue lisää

Integrata Shoppaamo

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Integrata on henkilöstöhallinnon hiekkalaatikolla uraa uurtava ja ihmisiinsä täysillä panostava asiantuntijayritys. Integratalaiset karsivat kuraa tuottamalla humaania HR-alan prosessimuotoilua kokonaispalveluna pistämällä parastaan HR:ään, palkkahallintoon ja johtamiseen. Tosissaan, mutta ei vakavissaan. Integratan ydinosaamista on tuottaa HR-kokonaispalvelua: Palvelupakissa on HR, palkkahallinto, työajanhallinta, matka- ja kuluhallinta, palveleva johtaminen, ohjelmistorobotiikka, HR-raportointi ja -analytiikka sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvä konsultointi. Helpompaan […] Lue lisää

Kellokonttori

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Kellokonttori on arvokellojen myyntiin, ostoon ja vaihtoon erikoistunut kellokauppa, jonka valikoimasta löydät ainutlaatuisen upeita käytettyjä arvokelloja. Tyypillisesti löydät Kellokonttorin verkkokaupasta merkkejä kuten Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Richard Mille, Patek Philippe, Panerai, Breguet, Omega, Hublot, Breitling, sekä myös monia muita. Kellokonttorin vanha Shopify-pohjainen verkkokauppa-alusta alkoi käymään haastavaksi ylläpitää, jolloin oli aika etsiä helpommin itse räätälöitävä […] Lue lisää

Kuuasema

Tekijä: Kokku Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kokku loi pelikehitysstudio Kuuasemalle uudet verkkosivut. Uusittu, mutta aiempaa brändiohjeistusta noudattava sivuston ilme tuo rutkasti paremmin esiin hauskan ja interaktiivisen pelimaailman. Sisältöelementit ja värimaailma tuovat hyvin esille maailmankuulut pelireferenssit, joiden tehtävä on vakuuttaa ja inspiroida uusia projekteja. Sivuston tarve oli ennen kaikkea ilmentää paremmin pelistudion kattavia palveluita ja pitkää kokemusta, jonka näytteeksi sivustolle listattiinkin kattavasti […] Lue lisää

Pointscene

Tekijä: Kokku Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kokku auttoi rakennustyömaita digitoivaa Pointscenea päivittämään verkkopresenssin ajan tasalle ja kohderyhmää houkuttelevaksi. Pointscene tekee infrarakentamisen tilannekuvan hallinnasta yksinkertaista ja näin ollen auttaa rakennusyrityksiä tekemään parempia päätöksiä datalähtöisesti. Rakensimme sivuston kehuja saaneella omalla teemallamme. Pointscenen palvelutarjooma tuotiin verkkosivujen keskipisteeksi, jolloin sanoma kiteytyi paremmin. Löysimme uusia tapoja viestiä tuotteen hyödyistä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Rakensimme kohderyhmää puhuttelevat asiakasprofiilit verkkopalvelun […] Lue lisää

Stormossen

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Saavutettava verkkopalvelu motivoi kierrättämiseen Jotta ihmiset jaksaisivat kierrättää, täytyy kierrättämisen olla mahdollisimman vaivatonta. Tämä oli lähtökohta, kun Morgan alkoi uudistaa pohjalaisen jäteyhtiön Stormossenin verkkosivustoa. – Halusimme siirtyä avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmään, jota olisi helppo käyttää ja jota jatkuvasti kehitetään. Siksi WordPress tuntui luontevalta ratkaisulta, kertoo Stormossenin viestintäpäällikkö Nina Lindman. Analytiikka paljasti, että kävijöitä ylivoimaisesti eniten kiinnostava […] Lue lisää

hasanpartners.fi

Tekijät: Hasan & Partners, Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Into-Digital on vastasi hasan&partners Groupin kolmen yhtiön verkkosivu-uudistuksen teknisestä toteutuksesta: hasanpartners.fi, frankly.fi ja hasanpartnersdesign.fi. Verkkopalveluiden erittäin näyttävän ilmeen & ulkoasun suunnittelu luonnollisesti hasan&partners itse. Verkkopalvelua voidaan hyvällä omatunnolla kuvata seuraavilla adjektiiveilla: hieno, laadukas, viimeistelty ja moderni. Samalla hasan&partners Groupin eri yhtiöiden tärkeimmät yksittäiset markkinointiviestinnän välineet, verkkosivut, viestivät yhtiöiden osaamisesta niiden ansaitsemalla tavalla. Verkkosivustot on rakennettu […] Lue lisää

Suomen nuorisokeskusyhdistys ry

Tekijä: Sivututka Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen nuorisokeskukset on Suomen suurin leirikoulujen järjestäjä. Tärkeää nuorisotyötä tehdään heillä suurella sydämellä elämyksiä ja oppimista apuna käyttäen. Brändiuudistuksen yhteydessä yhdistyksessä päätettiin uudistaa myös verkkosivut, johon Sivututka valikoitui toteuttajaksi. Suunnittelutyössä haastetta tarjosi suuri määrä erityyppistä sisältöä, jotka tulisi esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti. Aivonystyröitä kuormittamalla saimme kuitenkin sisällöt niputettua selkeästi ja esitettyä ne sopivissa paikoissa sivuilla. […] Lue lisää

Kainuunliitto.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään. Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli “Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö […] Lue lisää

Technopolis

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Technopolisin verkkopalvelu oli viimeksi uudistettu vuonna 2015 vastaamaan sen hetken liiketoimintatavoitteita, ylläpitovaatimuksia ja teknistä ympäristöä. Viidessä vuodessa moni asia oli ehtinyt muuttua. Ala, jolla Technopolis toimii, oli kokenut muutoksia digitaalisten työnteon mallien yhä yleistyessä ja kysynnän muuttuessa. Technopolis oli yrityksenä kasvanut, laajentanut tarjontaansa ja toimintaansa uusille markkinoille. Myös verkkopalveluiden teknologiset mahdollisuudet ja tarpeet olivat ehtineet […] Lue lisää

Musiikkitalo

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Musiikkitalon vanha sivusto oli tullut elinkaarensa päähän ja julkaisujärjestelmä oli auttamatta vanhentunut. Musiikkitalon sivuilla on kaksi selkeää erillistä pääkohderyhmää: konsertissa kävijät ja B2B-myynti, eli Musiikkitalon monipuolisten tilojen vuokraaminen yritysten ja yhteisöjen tapahtumiin. Lisäksi Musiikkitalo palvelee päivittäin erilaisia satunnaisia kävijöitä, esimerkiksi Musiikkitalon kahvilassa. B2B-myynti haluttiin uudella sivustolla tuoda selkeästi omaksi kokonaisuudekseen ja tukea näin myyntiä. Tavoitteena […] Lue lisää

Varaudu vanhuuteen – vanheneminen.fi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Vanheneminen.fi -sivusto on suunnattu kansalaisille sekä tietoa tarvitseville ammattilaisille. Sivusto tarjoaa tietoa ja työvälineitä erilaisista vanhuuteen varautumisen teemoista. Tavoitteena oli tuoda nämä tiedot verkkosivustolle helposti omaksuttavassa ja saavutettavassa muodossa. Asiakas oli tehnyt palvelumuotoilua koskien sivuston rakennetta, toiminnallisuuksia ja sisältöjä. Tämä […] Lue lisää

Scanfil

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Scanfil Oyj on pörssiin listautunut teollisuuden sopimusvalmistaja, joka palvelee globaalisti teknologiateollisuutta. Scanfil halusi määrittää brändinsä ytimen uudelleen. Työ alkoi Scanfilin uuden viestinnän kärjen määrittämisellä. Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös uusi verkkopalvelu, joka on toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Verkkopalvelusta toivottiin modernia ja helppokäyttöistä niin verkkosivun käyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Projektissa tehtiin klikkailtavat prototyypit sekä käyttöliittymä että visuaalisen suunnittelun vaiheissa. Teknisessä […] Lue lisää

Hivpoint

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen. Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda […] Lue lisää

Risteilykeskus.fi sivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Suunnittelimme ja toteutimme Travel Specialist Group Oy Ltd:n (TSG) laajan verkkosivu-uudistuksen WordPress Multisite -toteutuksena. Uudistettavaan sivustokokonaisuuteen kuului seitsemän eri sivustoa: – Risteilykeskus.fi – Sagamatkat.fi – Tsg.fi – Krydstogtcenter.dk – Kryssningscenter.se – Vegaresor.se – Cruisecenter.co.no. WordPress Multisite on juuri siksi sopiva ratkaisu TSG:lle, että uusia, brändi-ilmeen mukaisia erillissivustoja pystyy perustamaan ja julkaisemaan kustannustehokkaasti liiketoiminnan laajentuessa eri […] Lue lisää

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä […] Lue lisää

Avain-verkkolehti

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Neuroliiton Avain-lehti rakennettiin saavutettavuuden ehdoilla Avain-lehteä on nyt tehty sydämellä viisikymmentä vuotta ja vuoden 2018 lopulla otettiin ensiaskeleet lehden sisältöjen viemiseksi verkkoon. Satunnaisia sisältönostoja oli tehty aiemmin Neuroliiton omilla verkkosivuilla, mutta lehti ansaitsisi oman digitaalisen alustansa ja pohjatöiden jälkeen heti vuoden 2020 alussa käynnistettiin verkkolehtiprojekti. Avain-lehti on Neuroliiton julkaisema valtakunnallinen aikakauslehti, joka jaetaan jäsenetuna kaikille […] Lue lisää

Orton

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyö HYKSin yksityisen sairaalan kanssa alkoi vuonna 2016 yrityksen verkkopalvelu-uudistuksen myötä. Sivuston kehityskohteina olivat tällöin erityisesti asiakaslähtöisyys ja dynaamisuus. Kesällä 2020 yksityissairaala Orton osti HYKSin, minkä seurauksena HYKSin liitettiin Ortonin brändiin. Yritysten fuusioitumisen seurauksena Ortonin brändi kaipasi uudistusta. Tarve uudistukselle näkyi erityisesti verkkopalvelussa, jota piti muokata uuden brändin mukaisesti. Ortonin kumppanina toimiva mainostoimisto suunnitteli uuden […] Lue lisää

T2H Rakennus Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

T2H Rakennus Oy rakentaa Ihania koteja pääkaupukiseudulle ja Pirkanmaalle. Ihanien kotien kulmakiviä ovat muun muassa avarat ja valoisat huonetilat sekä modernit materiaalit ja varustelut. Näitä elementtejä haluttiin tuoda myös uuteen verkkopalveluun, jonka tarkoitus oli toimia aiempaa toimivampana alustana vauhdikkaalle kasvulle sekä brändin ja tunnettuuden kehittämiselle. Verkkopalvelun suunnittelu aloitettiin hakumarkkinan analysoinnista, jotta uudelle verkkopalvelulle voitiin suunnitella […] Lue lisää

Piirlan B2B-verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä. Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden […] Lue lisää

Delingua -yrityksen sivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta. ”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla […] Lue lisää

Sushibar+Wine & Story -verkkosivut

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sushibar+Wine & Story – helsinkiläiset ravintolat verkossa ja maailmalla Sushibar+Wine on helsinkiläinen ravintolakonsepti, joka yhdistää tuoreista raaka-aineista valmistetun käsityösushin, pohjoismaisen muotoilun helmet ja itsenäisten tuottajien orgaaniset viinit. Kun vuosikymmenen toiminut sushibaari päätti laajentaa ravintolaverkostoaan Osloon keväällä 2020, oli aika uudistaa verkkosivut – ja digimarkkinointi – tukemaan kansainvälistymistä. Näin alkoi yhteistyö Sinisen Härän kanssa. Samalla päätettiin […] Lue lisää

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila […] Lue lisää

Fiksusti kouluun -ohjelma

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Fiksusti kouluun on Likesin, valtion kestävän kehityksen yhtiön Motiva Oy:n ja Pyöräilykuntien verkoston yhteinen koulumatkaliikkumisen edistämisen ohjelma. Ohjelman kohderyhmään kuuluvat koulut, oppilaat, vanhemmat, kunnat, päättäjät ja järjestöt. Sivustolta löytyy ohjeita fiksumpien koulumatkojen toteutukseen, materiaalipankki sekä ajankohtaista tietoa aiheesta. Sivusto tarjoaa tietoa, ratkaisuja ja yhteistyötä kestävän koulumatkaliikkumisen edistämiseen. Vastasimme projektissa konseptoinnista, toteutuksesta ja graafisesta suunnittelusta. Toteutimme […] Lue lisää

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto […] Lue lisää

Alucar

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Alucar on maailman johtava puutavara-autojen päällerakentaja. Morgan konseptoi ja toteutti yhtiölle alan edistyksellisimmän verkkopalvelun, joka toimii samaan aikaan myynnin työkaluna ja valmiiden puutavara-autojen esittelyareenana. Sivuston uutishuone on koko yritysviestinnän pääkanava ja toimii samalla Alucar Eagle -asiakaslehden verkkojulkaisuna. Morgan vastasi Alucarin sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, sisällöntuotannosta ja ohjelmoinnista. Sivusto on myös Morganin omassa hostingissa. Alucarin sisältörikkaan ja […] Lue lisää

Lakeuden Etappi

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Lakeuden Etappi on kahdeksan kunnan omistama jätehuoltoyhtiö, joka palvelee 130 000 asukasta Etelä-Pohjanmaan alueella. Morgan konseptoi ja uudisti etappi.com pääsivuston, Etapin verkkovuosikertomuksen ja Etappi-aviisi -verkkolehden saavutettaviksi verkkosivustoiksi. Toteutimme kaikkien sivustojen käyttöliittymäsuunnittelun, visuaalisen ilmeen ja ohjelmoinnin kokonaisuudessaan; pääsivustolle tuotimme lisäksi saavutettavat sisällöt vanhojen sivustojen teksteistä. Sivustot ovat Morganin omassa hosting-ympäristössä, ja sivustokokonaisuutta hallinnoidaan WordPress Networkissa. Etappi.comin […] Lue lisää

Adven

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Adven tarjoaa kestäviä energia- ja infraratkaisuja teollisuudelle ja kiinteistöille, ja on alallaan yksi johtavista yrityksistä Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Adven palvelee teollisuuden- ja kiinteistöalan toimijoita sekä yksityisiä asiakkaita. Advenin Energy as a service -malli perustuu kokonaispalveluun ja pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Adven on viime vuosina kasvanut voimakkaasti ja nyt oli tarve tuoda myös verkkopalvelu vastaamaan yhtiön tavoitetta […] Lue lisää

Juttutyypit.fi oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Juttutyypit.fi on Uutismedian liiton tuottama mediakasvatuksellinen oppimateriaali, joka avaa journalistisia juttutyyppejä ja journalismin pelisääntöjä muuttuvassa digiajassa. Pääkohderyhmänä ovat opettajat, joille palvelu tarjoaa monipuolista sisältöä opetuksen tueksi. Palvelun visuaalinen ilme johdettiin Uutismedian liiton olemassaolevasta ilmeestä. Toimme ilmeeseen mukaan raikkautta ja iloisuutta värien avulla, huomioiden saavutettavuusvaatimukset. Käyttöliittymäsuunnittelussa kiinnitimme huomiota erityisesti käyttäjäryhmien sujuviin käyttäjäpolkuihin. Sivuston perustana on erilaiset […] Lue lisää

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa […] Lue lisää

VisitVaasa.fi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Uudistimme VisitVaasa.fi-sivuston vuosien 2018 ja 2019 aikana projektissa, jossa Vaasan seudun neljän eri organisaation sivustoa yhdistettiin yhdeksi kokonaisuudeksi Vaasa.fi. VisitVaasa.fi löytyy siis omana kokonaisuutenaan Vaasa.fi/koe-ja-nae -osiosta, joten toteutus on siinä mielessä tavallisista kaupunkien matkailusivustoista poikkeava. Vaasan seudun uuden verkkosivuston toteutuneina tavoitteina olivat: – hakukoneystävällisyys – erinomainen käytettävyys ja sisältöjen löydettävyys – saavutettavuus ja mobiiliystävällisyys – […] Lue lisää

Lieto ja VisitLieto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Lieto on ihastuttava kunta Varsinais-Suomessa, jossa asukkaita on yli 20 000 ja yrityksiä lähes 2000. Lieto on yrittäjien toimesta arvioitu Varsinais-Suomen yritysmyönteisimmäksi kunnaksi. Sivuston palvelumuotoilussa halusimme nostaa kunnan monipuoliset palvelut esiin käyttäjälähtöisesti esitettynä. Visuaalisuudesta haluttiin kunnan näköinen ja oloinen verkkopalvelu, jossa raikas ja nykyaikainen ilme tukee monipuolista sisältöä. Sivusto tarjoaa kattavan tietopaketin kunnan asukkaille ja […] Lue lisää

Järvenpää

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy. Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään. Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään […] Lue lisää

Suomen Standardoimisliitto SFS ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry on standardisoinnin keskusjärjestö Suomessa. SFS toimii standardisoinnin asiantuntijana ja huolehtii, että yrityksillä, julkisilla organisaatioilla ja muilla toimijoilla on käytössään riittävä standardikanta sekä mahdollisuus vaikuttaa standardeihin niin Suomessa kuin maailmalla. SFS myös julkaisee ja myy Suomessa vahvistettuja standardeja ja ulkomaisia standardeja sekä koordinoi eurooppalaiseen, maailmanlaajuiseen ja kansalliseen standardisointityöhön osallistumista. Sivustouudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Suomen Psykologiliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Psykologiliitto on psykologien ammattijärjestö. Psykologiliitto edistää jäsentensä palkka- ja ammatillisia etuja sekä työllisyyttä. Liitto pyrkii myös vaikuttamaan psykologeja ja mielenterveyttä koskevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Liiton jäsenmäärä on noin 7500. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tarjota selkeät ja informatiiviset sivut jäsenten käyttöön sekä palvella kattavasti myös muita psykologin asiantuntemuksesta kiinnostuneita. Julkisen sivuston lisäksi toteutettiin kirjautumisen takana […] Lue lisää

Kekkilä-BVB

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään. Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava […] Lue lisää

Mandatum Life

Tekijät: Hasan & Partners, Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Verkkosivusto rakentui kolmen toimijan yhteistyönä: peruskonseptia suunnitteli Idean, sivuston käyttöliittymä sekä toteutus olivat Creunan vastuulla ja Hasan&Partners huolehti sivuston brändistä ja visuaalisuudesta. Uudelle verkkopalvelulle haluttiin keskusteleva käyttöliittymä ja sivustoa haluttiin laajentaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Creuna lähti suunnittelemaan, miten keskusteleva käyttöliittymä kannattaisi teknisesti toteuttaa, jotta Mandatumin olisi sitä myös helppo ylläpitää. Julkaisujärjestelmäksi valittiin Episerver DXC -pilvipalvelu. Käyttöliittymäkerroksen […] Lue lisää

Kotkan kaupunki

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kotka.fi verkkopalvelun kokonaisuudistuksessa suunnittelimme palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän sekä sisältörakenteen ja teimme teknisen toteutuksen. Lisäksi järjestimme Kotkan sisällöntuottajille hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutuksen. Verkkosivuston tekninen toteutus tehtiin WordPress-alustalle ja se sisälsi räätälöidyt integraatiot Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV) mistä haetaan kaikki kaupungin palvelut ja palvelupaikat sivustolla esitettäväksi, Fonecta Totaali -yhteystietopalveluun mistä haetaan kaupungin henkilöstön yhteystiedot, Kotkan kaupungin Active Directoryyn […] Lue lisää

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL)

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö. Projekti oli kokonaisuudistus määrittelystä alkaen. Suunnittelimme käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen, toteutimme WordPress multisite-sivuston missä liiton 37 paikallisyhdistyksellä on omat alisivustonsa, oppimisympäristön ja verkkokaupan verkkokursseille, tapahtumille ja ja liiton tuotteille. Palveluun toteutettiin SSO-kirjautuminen integroimalla se liiton jäsen-extranet-järjestelmään. Verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosalla ja jäsenille luotiin mahdollisuus […] Lue lisää

Maailma kylässä -festivaali

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Fingon Maailma kylässä on ilmainen kaupunkifestivaali, joka järjestetään vuosittain toukokuun lopussa Helsingissä ja johon osallistuu viikonlopun aikana parhaimmillaan lähes 100 000 kävijää. Näin myös festivaalin verkkosivustolla on lyhyellä aikavälillä paljon käyttäjiä. Aiempi sivusto toimi Drupal-alustalla ja projektissa palvelun visuaalinen ilme uudistettiin ja tekninen toteutus tehtiin WordPress-multisite ratkaisua käyttäen kolmena eri kieliversiona. Pääsivuston yhteyteen toteutettiin erillinen […] Lue lisää

Ehyt ry.

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Redandblue pääsi uudistamaan Ehyt ry:n verkkopalvelun ja rakentamaan verkkopalvelun yhteyteen verkkokauppana toimivan materiaalipankin WooCommercella. Sivustolla on paljon sisältöä erilaisille kohderyhmille. Uutisten, blogien ja materiaaipankin lisäksi sivusolla on […] Lue lisää

SYL

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 130 000 opiskelijaa Suomessa. SYL:n jäseniä ovat Suomen kaikkien yliopistojen ylioppilaskunnat ja heidän edunvalvontatyönsä ytimessä on taata opiskelijoille paremmat oltavat ja huolehtia tasa-arvoisista mahdollisuuksista kouluttautua, oppia ja kehittää itseään. SYL:llä alkoi tulla seinä vastaan vanhan verkkosivuston kanssa; sen päivittäminen ja jatkokehittäminen alkoi olla raskasta ja […] Lue lisää

Laatutakuu.fi-verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy, Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudistimme Laatutakuun verkkopalvelun yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Uudistuksen tavoitteena oli myynnin kasvattaminen ja uusien Laatutakuu-yrittäjien rekrytoinnin tehostaminen. Ida Fram on toiminut Laatutakuun markkinoinnin kumppanina jo usean vuoden ajan. Laatutakuun missiona on auttaa yrittäjiksi haluavia henkilöitä menestymään siivous- ja kiinteistönhoitoaloilla ja tarjota asiakkailleen alan laadukkaimpia siivous- ja kiinteistöhuoltopalveluita. Siksi uuden verkkopalvelun tavoitteeksi asetettiinkin potentiaalisten yrittäjien […] Lue lisää

Lastenklinikoiden Kummit ry – Kummit.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Kummit.fi-verkkopalvelu ei enää toteuttanut tarkoitustaan Kummien ensisijaisena lahjoitusvälineenä ja tiedonvälityksen kanavana. Vanhentunut käyttöliittymä esti käyttäjän mutkattoman liikkumisen sivustolla, Kummien värikäs ja hyväntuulinen tunnelma ei välittynyt, eikä digimarkkinointi kukoistanut. Uusi verkkopalvelu suunniteltiin parantamaan Kummien digitaalista näkyvyyttä ja toteutuksessa huomioitiin alusta saakka, että sisältöjä on mahdollisimman vaivatonta käyttää verkkomainonnassa. Tekninen hakukoneoptimointi on jokaisen Into-Digitalin toteuttaman sivuston kulmakiviä, […] Lue lisää

Pro Artibus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Pro Artibus -säätiö on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio. Säätiö ylläpitää taidekokoelmaa ja kahta näyttelytilaa: Galleria Elverketiä Tammisaaressa ja Sinne Galleriaa Helsingissä. Pro Artibus edistää suomenruotsalaista taiteellista toimintaa ja työskentelemme laajan yleisön kanssa. Autoimme säätiötä uudistamaan verkkopalvelun WordPressille. Ideana oli antaa tilaa vaikuttaville taideteoksille, ja pitää varsinainen palvelun ilme pelkistettynä mutta nykyaikaisena. Vastasimme palvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta ilmeestä, […] Lue lisää

Marine

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen monipuolisin kone- ja veneliike Marine on pitkäaikainen alan konkari, joka on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike. Marinen kotikaupunki on Jyväskylässä, keskellä Suomea, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien […] Lue lisää

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri […] Lue lisää

Tieteentekijät

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Tieteentekijät on kaikkien tieteen, tutkimuksen ja korkeakouluopetuksen parissa työskentelevien ammattiliitto. Jäsenistön apuna ja tukena ovat liiton yliopistokohtaiset yhdistykset, osaavat luottamushenkilöt, vahva neuvotteluasema ja laajat verkostot edunvalvonnassa. Tieteentekijöiden jäsenet näkevät sen ennen kaikkea asiantuntevana tieteellisen tiedon puolustajana ja tämä haluttiin selkeästi esille uusilla verkkosivuilla. Valmis verkkopalvelu tukee Tieteentekijöitä sen tavoitteessa tuoda tiedepoliittista vaikuttamista vahvemmin esille. Yhdisten […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun