Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät.

Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa.

Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi – Jitan brändi ja visuaalinen ilme huomioiden. Asiakaskokemusta on tehostettu automatisoimalla asiakaspalvelua, jokaiselle käyttäjälle annetaan verkkokaupassa oma vastuumyyjä, tuote- ja palvelusisällöt on personoitu asiakaskohtaisesti ja asiakkaiden toiveesta verkkokauppaan toteutettiin myös pikatilauslomake, joka helpottaa nopeiden ja toistuvien tilausten tekemistä.

Sisältösivujen päivitys on toteutettu räätälöidyillä Gutenberg-lohkoilla. Verkkokauppa tehtiin WooCommerce-toteutuksena, johon on yhdistetty asiakaskohtaisten hintojen päivitys kolmannen osapuolen järjestelmästä oman lisäosan avulla. Normaalien verkkokauppatoiminnallisuuksien lisäksi siihen on toteutettu myös räätälöity saatavuustieto sekä toimitustapojen ja -kulujen näyttäminen sijainnin mukaan.

Verkkokauppa on saanut kehuja selkeydestä ja toimivuudesta. Asiakas antoi Redlandille kehuja projektin etenemistä ja aikatauluissa pysymisestä sekä ammattimaisesta otteesta.

Jätä kommentti