Reilu kauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut.

Lähtökohta ja tavoitteet
Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta ja sen toimintatavoista, periaatteista ja siitä, miten toimintaan voi liittyä mukaan. Tiedon jakamisen lisäksi tärkeänä tavoitteena oli myös sivuston sisällön konversio-optimointi sekä sivuston ylläpitämisen ja editoimisen vaivattomuus.

Suunnittelu
Suunnittelu aloitettiin työpajassa, jossa käytiin läpi redandbluen lähettämä ja Reilu kaupan esitäyttämä Web Brief -lomake. Lomakkeen avulla selvitettiin Reilun Kaupan tärkeimmät kohderyhmät ja heidän tarpeensa koskien uutta verkkopalvelua sekä käyttöliittymälliset ja visuaaliset tyylisuuntaustoiveet.

Palvelu suunniteltiin tarjoamaan Reilun Kaupan ydininformaatiota selkeästi lohkoissa esiteltynä heti etusivulta alkaen voimakkaan lohkovärikontrastin säestämänä. Navigaatioon päätettiin tuoda eloa visuaalisuuden avulla – käytettävyyttä tai saavutettavuutta kuitenkaan unohtamatta. Projektin alussa päätettiin, että sivustoa halutaan käytettävyystestata valittujen kohderyhmien edustajilla.

Tekninen toteutus
Tekninen toteutus pohjautuu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle rakennettuun helposti hallittavan sivustoon, jossa Reilu Kauppa pystyy omatoimisesti kustomoimaan ja rakentamaan yksittäisiä sivuja lohkoilla. Sivustolle toteutettiin Mautic -integraatio (CRM -järjestelmä) sekä erillinen ”verkkokauppa” -osio.

Verkkokauppa on toteutettu muokkaamalla Gravity Forms -lomaketyökalua materiaalitilaustoimintoa varten. Palvelussa on oma piilotettu osio Reilun Kaupan HREDD – osaamiskeskuksen sisäänkirjautumista varten. Sivustolle tehtiin kieliversiot.

Visuaalisesti vaativan navigaation toiminallisuus toteutettiin siten, että se toimii sulavasti ja intuitiivisesti päätelaiteesta riippumatta.

Tulokset
Reilukaupan sisältöä ja sivuston hakukonelöydettävyyttä optimoitiin redandbluen vetämissä Analytiikkatyöpajoissa.

Verrattuna Reilun kaupan vanhaan verkkopalveluun, uuden palvelun kävijämäärä on kasvanut 60 prosenttia ja sivukatselut nousseet 120 prosenttia. Keskimääräisen istunnon kesto on kasvanut 48 prosenttia.

”Superisti kiitoksia teidän tiimille. Tästä on hyvä jatkaa kehitystä.” -Marika Laine, Reilu Kauppa ry.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ilmastoinfo

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

HSY:n Ilmastoinfo tarjoaa asiantuntevaa ja puolueetonta neuvontaa energiatehokkuudesta ja uusiutuvasta energiasta. Lähtökohdat ja tavoitteet HSY:llä oli aikaisemmin kaksi erillistä verkkopalvelua, joissa toisessa oli kirjautumisen takana tehtäviä verkkokursseja, ja toisessa tekstimuotoista energiatehokkuuteen liittyvää sisältöä sekä ladattavia materiaaleja. Uuden Ilmastoinfo-sivuston tarkoituksena on koota näiden kahden sivuston sisällöt yhdeksi yhdenmukaiseksi tietopaketiksi, josta eri kohderyhmät kuten asukkaat, isännöitsijät, pientaloasujat […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Careeria.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Toteutimme Careerialle verkkopalvelun, jossa yhdistyy koulutusyhtymän kohderyhmien tarpeiden huomioiminen ja erilaisten koulutusmahdollisuuksien tarjoaminen niin nuorille kuin aikuisillekin. Careeria luo osaamista ja ammattitaitoa työelämään ja tarjoaa koulutuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monialaisesta Careeriasta valmistuu työelämän palvelukseen huomisen tekijöitä, joista moni luo uusia uria kansainvälisessä ympäristössä. Lähtökohta ja tavoitteet Careerian uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida nuorten koulutusten ohella […] Lue lisää

Helsingin Aikuisopiston verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Helsingin aikuisopisto, opiston peruskoulu ja Aktiivi-Instituutti uudistettiin ja yhdistettiin multisite-verkkopalveluksi. Helsingin aikuisopisto on yksi Suomen suurimmista yksityisistä kansalaisopistoista ja kaikille avoin oppimisen ja hyvinvoinnin keskus. Vuonna 2021 opisto järjesti yli 1400 erilaista kurssia ja koulutusta. Opistoa ylläpitää Toimihenkilöjärjestöjen Opintoliitto TJO ry ja Aktiivi-Instituutti, peruskoulu sekä työvoimakoulutus kuuluvat samaan organisaatioon. Toteutimme Helsingin aikuisopistolle verkkopalvelu-uudistuksen, jossa yhdistettiin […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Muurame verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Muurame on suomalainen huonekaluja suunnitteleva ja valmistava perheyritys. Muurame-tuotekalustemallistoa on valmistettu jo yli 70 vuotta. Yrityksen kalusteet valmistetaan yhä kotimaisista laatumateriaaleista ja yritys on aktiivinen toimija Suomen design-markkinoilla. Uuden verkkopalvelun tavoitteena oli luoda hyvin toimiva ja yksinkertainen verkkokauppa, jossa on kaksi toisiaan tukevaa osiota: Muuramen brändi- ja kauppaosio. Osiot haluttiin liittää toisiinsa saumattomasti ja idean […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun