Vello

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vello on suomalainen ajanvaraus- ja maksupalveluita tarjoava yritys, joka palvelee esimerkiksi kauneus- ja liikunta-alojen toimijoita sekä lääkäreitä ja psykologeja. Vello on myös Valviran rekisteröimä asiakas- ja potilastiedon tietojärjestelmä.

Toteutimme Vellon kanssa verkkosivujen uudistusprojektin, jolla tavoiteltiin etenkin helppokäyttöisyyttä, joustavuutta ja laadukasta teknistä toteutusta. Vellon aiempi sivusto oli kovakoodattu, eli sivujen, tekstien ja kuvien lisäys piti tehdä suoraan HTML-tiedostoihin. Tämä teki sivuston päivittämisestä ja uusien elementtien lisäämisestä vaivalloista verrattuna sisällönhallintajärjestelmään pohjautuvaan ratkaisuun.
HubSpot oli käytössä Vellolla jo aikaisemmin myynnin ja markkinoinnin työkaluna, joten HubSpotin CMS valikoitui myös uuden sivuston toteutustavaksi.

Vellon uutta verkkosivustoa hallinnoidaan HubSpotin helppokäyttöisestä ylläpitonäkymästä, jonka käyttö ei vaadi sivuston koodiin kajoamista. Suunnittelimme ja toteutimme Vellolle kokoelman räätälöityjä sisältömoduuleja, joiden avulla sivustolle voi joustavasti rakentaa erilaisia sivukokonaisuuksia. Moduulit helpottavat ja nopeuttavat uusien sivujen rakentamista ja sisällönsyöttöä sivustolle, ja niiden avulla pystytään luomaan juuri tarkoitukseen sopivia kokonaisuuksia. Moduulien avulla toteutettu CMS-ratkaisu myös takaa sivuston pitkäikäisyyden, sillä se taipuu tulevaisuudessakin Vellon muuttuviin verkkosivustotarpeisiin.

Täydensimme HubSpotin tarjoamia ominaisuuksia Vellon tarpeisiin räätälöidyillä ratkaisuilla. Toteutimme esimerkiksi sivuston navigaation omana sisältökokonaisuutenaan ilman HubSpotin sisäänrakennettuja työkaluja.

HubSpotin CMS:n käyttö tukee kokonaisvaltaisesti Vellon myyntiä ja markkinointia. Sisällönhallintajärjestelmänä HubSpot on vahvimmillaan silloin, kun verkkosivusto, asiakastiedot ja kaikki myynnin ja markkinoinnin materiaalit keskitetään saman järjestelmän alle. Tällöin on helppoa esimerkiksi luoda raportteja liidien kulusta koko markkinointiputken läpi ensimmäisestä sivustovierailusta aina kontaktiksi ja diiliksi asti. Käyttäjien poluista saatu data puolestaan helpottaa sivuston jatkokehitystä, koska kehityskohteet ja hyvin toimivat ratkaisut on helppo tunnistaa.

Avain onnistuneeseen projektiin oli saumaton yhteistyö kaikkien projektin osallisten kesken. Kiitokset hyvin sujuneesta projektista kuuluvat myös Vellon osaavalle ja kunnianhimoiselle tiimille, jonka kanssa sivustouudistusta oli ilo edistää.

Jätä kommentti