Suomen Yrittäjät

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Yrittäjät on 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, jonka tavoitteena on parantaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asemaa ja yrittämisen olosuhteita. Toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 61 toimialajärjestöstä.

Kolmen vuoden aikana huolella toteutetussa Yrittäjien verkkosivuprojektissa uudistettiin pääsivusto Yrittajat.fi ja luotiin uusi, julkisesta verkkopalvelusta erillinen kirjautumisen takana oleva Jäsenpalvelu. Projektin yhteydessä uudistettiin myös Suomen Yrittäjien paikallisyhdistysten ja aluejärjestöjen sivut. Ne saivat yhdenmukaiset ja helpommin ylläpidettävät sivunsa osaksi pääsivustoa.

Uuden verkkopalvelun konseptoinnin ja vaatimusmäärittelyn kumppanina Yrittäjillä oli North Patrol. Visuaalisesta ilmeestä sekä käyttökokemuksen suunnittelusta vastasi design- ja teknologiatoimisto Qvik ja vahvan panoksen visuaaliseen suunnitteluun antoivat myös Valun suunnittelijat. Valu hoiti verkkopalvelukokonaisuuden teknisen toteutuksen ja toimii jatkossa myös Suomen Yrittäjien verkkopalvelukokonaisuuden ylläpito- ja jatkokehityskumppanina.

Valu toteutti Suomen yrittäjille kolme erillistä palvelua: julkisen verkkosivuston, jäsenextranetin sekä alustan hanke- ja kampanjasivustoille. Yhteensä kokonaisuus sisältää noin 200 000 erilaista sisältöä: uutisia, tiedotteita, blogeja, oppaita, jäsenetuja, tapahtumia, yhteystietoja, tutkimuksia jne.

Huolellinen taustatyö näkyy loppukäyttäjälle helppoutena

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli auttaa käyttäjää löytämään valtavasta tietomassasta kulloinkin itselleen tarpeelliset tiedot. Myös visuaalista ilmettä ja käyttökokemusta haluttiin raikastaa.

Sekä asiakkaan että Valun tekemä huolellinen taustatyö saa asiat näyttämään valmiilla sivustolla yksinkertaisilta ja helpoilta. Valun projektipäällikkö Petri Kananen toteaa: “Sivuston juju onkin asioiden löydettävyyden helppous. Käyttäjän ei tarvitse tietää, kuinka monta tuntia on käytetty vaikkapa taksonomioiden miettimiseen ja määrittelyn tarkentamiseen. Asiat löytyvät käyttäjän näkökulmasta taianomaisesti.”

Sisältöjen ylläpitoa helpotettiin monin tavoin. Sisältöjä tuotetaan keskitettyihin sisältövarastoihin, joista niitä voidaan metatietoihin perustuen esittää automaattisesti sivuston eri osissa. Palvelussa voidaan joustavasti nostaa esiin kulloinkin ajankohtaisia sisältöjä, tapahtumia ja vaihtuvia teemoja sekä jäsenetuja. Sisältöjä voidaan nostaa automaattisesti myös paikallisyhdistysten ja aluejärjestöjen sivuille. Tämä helpottaa etenkin pienempien yhdistysten verkkosivujen ylläpitoa. Yhdenmukaistamalla ja selkiyttämällä sivustojen rakennetta ja työkaluja varmistetaan, että samoja sisältöjä ei enää jatkossa tuoteta ja ylläpidetä useammassa paikassa.

Migraatiossa ja kirjautumisessa vaativia teknisiä ratkaisuja

Sisällöntuottajien aikaa säästettiin huomattavasti, kun Valu toteutti julkiselle verkkosivustolle kymmeniä tuhansia sisältöjä kattavan sisältömigraation Drupalista. Migraatio toteutettiin keräämällä sisällöt julkisen käyttöliittymän kautta räätätälöidyllä hakurobotilla, jolloin tietojen kerääminen oli sujuvaa eikä vaatinut työtä aikaisemmalta järjestelmätoimittajalta.

Jäsenextranetin kirjautuminen toteutettiin räätälöitynä OpenID Connect -kirjautumisena. Kirjautumisen yhteydessä jäsenyrityksen ja extranetiin kirjautuvan käyttäjän tiedot päivitetään Microsoft Dynamicsista. Jäsen voi myös muokata palvelussa omia tai yrityksensä tietoja, jolloin tiedot viedään integraation kautta takaisin jäsenrekisteriin.

Lisäksi jäsenextranetin jäsenhakemistoon tuodaan tausta-ajona kaikkien jäsenyritysten ja pääyhteyshenkilöiden tietoja.

Jäsenextranetissa näytetään julkisella sivustolla julkaistuja uutisia ja jäsenetuja rajapinnan kautta. Extranetiin toteutettiin myös PWA-sovellus, jonka avulla jäsenextranetin voi tallentaa oman puhelimen aloitusnäytölle.

Suomen Yrittäjien tietohallintopäällikkö Janne Pärnäsen mukaan integraatiot olivat laajan kokonaisuuden ohessa projektin haastavin osuus. “Saimme kuitenkin yhdessä Valun ja crm-toimittajan kanssa aika kompleksit haasteet ratkaistua ja lopputulos on toimiva”, hän toteaa.

”Valu vakuutti meidät teknisellä osaamisellaan. Sivustokokonaisuudessamme ratkaisi nimenomaan osaaminen vaativissa teknisissä toteutuksissa. Yhteistyö toimi hyvin etäyhteyksin. Sitä jännitimme alkuun, mutta kaikki hoituu näköjään etänä.”
Taru Jussila, viestintäjohtaja, Suomen Yrittäjät


Sinua voisi kiinnostaa myös

Neova

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neova on kansainvälinen, uusiutuvaan energiaan, kestävään kasvattamiseen sekä aktiivihiilituotteisiin keskittyvä yritys. Sillä on toimintaa 10 maassa ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä. Neovan brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa myös verkkosivusto visuaalisesti moderniksi ja näyttäväksi kokonaisuudeksi. Vanhan verkkosivuston alusta oli tullut tiensä päähän ja tavoitteena olikin uudistaa sivusto nykyaikaiseksi sekä sisältä että ulkoa. Tekniseen toteutukseen sisältyi myös laaja […] Lue lisää

Talentia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Raikas ilme tukee jäsenviestintää Talentia on yli 26 000 korkeasti koulutetun sosiaalialan ammattilaisen ammattijärjestö. Verkkosivuston uudistus käynnistyi jäseniltä kerätyn palautteen pohjalta. Sivustolta toivottiin helpommin hahmotettavaa rakennetta ja pirteämpää ulkoasua. Valun suunnittelema uusi ilme on kepeä, innostava ja lämmin. Se hyödyntää kontrasteja, kuvituksia ja Talentian brändivärejä pelaten saumattomasti yhteen teknisten ratkaisujen kanssa. “Uudistettu rakenne ja selkeä […] Lue lisää

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva […] Lue lisää

Gofore

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Gofofe on eettisen digimaailman asiantuntija joka auttaa rakentamaan kestävää tulevaisuutta. Lähdimme toteuttamaan uutta sivustoa johon kohdistui lukuisia erilaisia toiveita. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä julkaisun jälkeenkin, Gofofen luottaessa Duden ylläpitopalveluun. Lähtökohdat Sivusto oli jäänyt ajasta jälkeen eikä täyttänyt liiketoiminnallisia tarpeita, hallittavuus oli hankalaa ja ulkoasukin oli päässyt hieman kulahtamaan. Sivustouudistus käynnistettiin Goforella sisäisen markkinoinitiimin voimin, joka […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

Nordic Investment Bank

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Nordic Investment Bank (NIB) on Pohjoismaiden ja Baltian maiden kansainvälinen rahoituslaitos. NIB:n tavoitteena on rahoittaa projekteja, jotka parantavat alueen tuottavuutta ja hyödyttävät sen ympäristöä. Muutama vuosi sitten Valu uudisti NIB:n verkkosivujen ulkoasun ja sisältörakenteen. Teknologisen kehityksen vuoksi tuli nyt tarpeelliseksi uudistaa sivuston tekniikka. Uudistukseen Valu suositteli WordPress Headup -teknologiaa monien verkkosivuston suorituskyvyn ja turvallisuuden parantamiseen […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun