LTQ -multisite

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman eri yhtiön tarpeisiin. G-Works toteutti myös LTQ-Rakennuksen visuaalisen ilmeen pohjautuen LTQ-Partnersin olemassaolevaan ilmeeseen. ”G-Works onnistui luomaan edustavan ja konsernimme henkeen sopivan visuaalisen ilmeen uudelle sisaryrityksellemme, jonka palvelutoiminnoilla […]

Inari-Saariselkä

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi alustaksi valittiin WordPress. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä uudesta sivustosta sekä rakenteen että ulkoasun osalta kevyempi. Liikkuminen sivustolla haluttiin olevan mahdollisimman suoraviivaista. Ulkoasuun lähdettiin hakemaan aiempaa ilmavampaa, nykyaikaista […]

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana. Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien […]

Joutsan kunta

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Joutsan kunta siirtyi Concrete 5:sta WordPressiin tammikuussa 2020. Uusi sivusto täyttää EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset. Sivusto hyödyntää koneellisesti muun muassa sosiaalisen median uutisvirtoja sekä kuntahallinnon syötteitä.

Urbaser.fi verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Urbaser on alansa kolmanneksi suurin jätehuollon kuljetuspalvelu Suomessa tuottaen asiakkailleen ympäristöystävällisiä, vastuullisia ja kustannustehokkaita ympäristöhuollon palveluita kattavasti koko maassa. Loimme Urbaserille näitä asioita heijastavan verkkosivustokokonaisuuden. Vanha sivusto ei taipunut toivottuihin sisältöihin ja kaipasi myös sujuvampaa ylläpitoa sekä raikkaampaa ilmettä. Urbaser halusi myös sivuston, joilla voi erottautua toimialan kilpailijoista omaleimaisella mutta tyylikkäällä tavalla. Huomionarvoiset kulmat olivat myynnin tukeminen ja työnantajamielikuvan parantaminen, sekä asiantuntijapalveluiden esilletuonti. Suunnittelimme ja toteutimme verkkosivustouudistuksen yhteistyössä Urbaserin kanssa. Projekti eteni erittäin jouhevasti suunnitellussa aikataulussa ja pääsimme painimaan sivustotyön ohella myös […]

Antell

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan uudet listat käyttöön verkkosivustolla, uutiskirjeissä, ravintoloissa sekä kolmansien osapuolten lounaslista-sivustoilla. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot Sympa HR ja MailChimp-palveluihin). Sivuston julkaisun […]

Tampereen infonäytöt

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

G-Works toteutti yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa kosketusnäytöissä toimivan interaktiivisen kaupunkiopastuksen. Sovellus tehtiin asiakkaan toiveiden mukaisesti helpottamaan turistien sekä paikallisten asukkaiden liikkumista ja navigointia Tampereella sekä esittelemään paikallisia tapahtumia ja ravintoloita. Ratkaisulla tavoitellaan myös parannuksia kaupungin kävijäystävällisyyteen ja saavutettavuuteen. Sovellus on räätälöity infonäytöille käyttämällä moderneja teknologioita, kuten esimerkiksi Vue.js. Infonäytöllä näytettävä data haetaan useista eri sivustoista rajapintoja hyödyntäen. Infonäytöt ovat Smart Tampereen 6Aika: Opastamisen ekosysteemi -hankkeen yksi pilottikohteista. Tampereen infonäyttöihin integroitiin reittiopastus niin kävelijöille, pyöräilijöille kuin bussilla liikkuville niin, että reitin saa ladattua […]

Tampereen korkeakouluyhteisön WordPress-kotisivukoneet

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme vuosien 2018 ja 2019 aikana Tampereen korkeakouluyhteisölle 5 kpl “kotisivukoneita” eli WordPress-multisite asennuksia. Projektissa luotiin kolme erilaista WordPress-teemaa näiden kotisivukoneiden käyttöön ja monipuoliset kustomoidut käyttäjätasot sekä integraatioita, kuten esimerkiksi HAKA-kirjautuminen. Kotisivukoneisiin rakennetuilla yhtenäisillä teemapohjilla voi sekä pystyttää sivustoja korkeakouluyhteisön projekteja, hankkeita, tutkimuksia ja tapahtumia varten että perustaa blogeja. Kotisivukoneisiin perustetaan satoja sivustoja, mikä oli otettava huomioon suunnitteluvaiheesta lähtien. Yhtenäiset teemapohjat tarkoittavat Tampereen korkeakouluyhteisön kotisivukoneissa yleisempien ja tyypillisimpien julkaisutarpeiden mahdollisimman hyvää hallittavuutta. Ne asettavat julkaisijalle rajoitteita ohjaten häntä pitäytymään yhteisön […]

Power-Deriva

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen.

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu tätä artikkelia kirjoitettaessa digimarkkinoinnin ja verkkosivujen jatkokehityksen keinoin. Käpyläläisyys saa näkyä Heti projektin alussa oli selvää, että verkkosivujen visuaalinen ilme on elintärkeässä roolissa tässä projektissa – eipä […]

John Nurmisen Säätiö

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli John Nurmisen säätiön verkkopalvelun ilmeen ja konseptin, jossa erityisesti keskityttiin säätiön tavoitteiden kautta sisältöjen esittämiseen verkossa hierarkisesti oikealla tavalla parhaan mahdollisen käyttökokemuksen mahdollistamiseksi. Sivustototeutuksessa on kolme eri kieliversiota sekä räätälöity integraatio Paytrail-palveluun lahjoittamisominaisuuksien toteuttamiseksi. Verkkopalvelu käsittää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, joka on integroitu Kirjavälityksen palveluun ostosten toimituksen mahdollistamiseksi, sekä ostotapahtumien viemiseen Salesforceen. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroitu Sales Force -järjestelmään Gravity Forms -lisäosan päälle toteutetun integraation avulla.

Itämeripäivä

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Vincit suunnitteli ja toteutti Itämeripäivän kampanjasivuston yhdessä John Nurmisen säätiön kanssa. Tarkoituksena on tehdä Itämeripäivästä jokavuotinen tekoja ja ajatuksia inspiroiva teemapäivä. Päivä juhlistaa meren monimuotoisuutta ja mittaamatonta arvoa Itämeren alueen kansalaisille. Sivuston tavoitteena on lisätä tärkeää tietoa meren luonnosta, kulttuurista ja historiasta. Sivuston sisältö ja ominaisuudet laajenevat pian, projektia kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaan kanssa.

Värisilmä

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Avidly on vastannut Värisilmän markkinoinnista, viestinnästä, digipalveluista ja mediasuunnittelusta keväästä 2017 alkaen. Kokonaisvaltaisessa yhteistyössä on keskitytty erityisesti digitaalisten mahdollisuuksien voimakkaampaan hyödyntämiseen sekä brändimielikuvan suotuisaan kehittymiseen. Markkinoinnin ulkoistuksen yhteydessä Avidlyn haltuun siirtyi myös Värisilmän verkkosivusto verkkokauppoineen. Vastaamme Värisilmän WordPress-sivuston ja WooCommerce-verkkokaupan kokonaisvaltaisesta kehityksestä, ylläpidosta, mainonnasta ja konversion optimoinnista. Varisilma.fi on laaja toteutus, jonka integraatiot on Avidlyssä uudistettu. Verkkokauppaan toteutettiin Laravel-pohjainen API-applikaatio, joka integroi kaupan Microsoft NAV ERP:iin, josta tuotetiedot ja tuotekuvat haetaan. Lisäksi WooCommerce integroitiin kolmannen osapuolen tuotenäytteiden tilauspalveluun ja markkinoinnin automaatioalusta HubSpotiin. […]

Design Forum Finland

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Design Forum Finlandin tärkein tehtävä on tukea suomalaisten yritysten ja organisaatioiden kasvua, kansainvälistä kilpailukykyä ja menestystä edistämällä muotoilun käyttöä erityisesti strategisella tasolla. Design Forum Finlandin ensisijaisina kohderyhminä ovat pk-yritykset ja muotoilupalvelujen tuottajat. Design Forum Finlandin vanha sivusto oli vanhentuneesta sisällönhallintojärjestelmästä johtuen työläästi päivitettävä. Sivuston rakenne ei ollut käyttäjälähtöinen, eikä sivusto palvellut enää parhaalla mahdollisella tavalla Design Forum Finlandin strategiaa. Sivustolle päätyneelle käyttäjälle ei selvinnyt kovin helposti, mitä kaikkea Design Forum Finland tekee ja miten se voisi tukea käyttäjän omaa organisaatiota sen muotoiluun […]

Sairaanhoitajat.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sairaanhoitajat on sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista, kuten sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK). Uudistukseen lähtiessä liitolla oli monenlaisia tavoitteita. Liitto halusi antaa rohkean, modernin, tyylikkään ja hillityn kuvan asiantuntijaorganisaatiosta ja valtakunnallisesta vaikuttajasta. Sivuston haluttiin olevan väylä tuoda sairaanhoitajan ääntä ja työtä esille, sekä saada sitä kautta myös uusia jäseniä mukaan. Tärkeässä roolissa oli myös tiedonvälitys medialle, alalle, jäsenille ja sairaanhoitajille. Projektin palvelimuotoilua […]

ViaMaailma

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

HKScan halusi uudistaa Via-valmisruokiensa verkkosivuston viestimään Via-tuotteille olennaista herkullisuutta ja raikkautta. Uudistetun sivuston piti myös mahdollistaa myöhemmin tehtävät laajennukset kevyesti ja kustannustehokkaasti. Kuten Via-ruoatkin, Viamaailma-sivusto luottaa vanhaan totuuteen: yksinkertainen on kaunista. Sivustosta suunniteltiin visuaalisesti ilmava, teknisesti nopea ja sisällöiltään selkeä. Tavoitteenamme oli rakentaa perustat, joiden päälle on helppo jatkossa kasata suurempiakin kokonaisuuksia. Viamaailma.fi oli verrattain nopea sivusto toteuttaa. Kustannustehokas toteutus ei tarkoita kuitenkaan puolivillaista tekemistä, vaan järkevää asioiden priorisointia ja ketterää kehitystä. Projektin alussa sovitut säveleet työn etenemiseen mahdollistivat toteutuksen suoraviivaisuuden ja […]

Lejos.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli rakentaa sivusto niin, että se kuljettaa käyttäjät luontevasti sisällöstä toiseen siten, että kokemus tuntuu saumattomalta ja loogiselta. Uudistettu Lejos.fi on suunniteltu siten, että se on ennen kaikkea […]

EKE-Rakennus

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden klikkauksen päässä. Kuten aina, suunnittelun lähtökohtana oli mobile first -ajattelu, sillä suuri osa käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Sivustosta tehtiin vahvasti visuaalinen, isoihin kuviin luottava toteutus, jota on helppo […]

Crohn ja Colitis ry

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Crohn ja Colitis ry valtakunnallinen IBD:tä tai muuta suolistosairautta sairastavien sekä heidän läheistensä etujärjestö. Flo Apps Oy on toiminut järjestön jäsenrekisteri- ja verkkosivustotoimittajana vuodesta 2014. Vuoden 2020 alussa järjestön verkkosivusto sai uuden ilmeen ja se päivitettiin WordPressin 5-versioon. Samalla sivujen saavutettavuutta parannettiin. Sivusto on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin.

Flowrox

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Flowrox on erikoistunut virtauksensäätö-, suodatus- ja ympäristötekniikoihin sekä teollisiin automaatioratkaisuihin. Flowrox palvelee asiakkaita yhdeksän tytäryhtiönsä ja yli 230 edustajansa kautta kuudessa maanosassa. Verkkopalvelua oli tarve uudistaa niin, että se palvelisi paremmin käyttäjiä useissa eri maissa sekä tukisi yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Lähtökohtana oli saada sivustolta enemmän toteutuneita konversioita, kuten asiakkaiden yhteydenottoja. Samalla oli tarve päivittää yrityksen brändi verkkoon sekä mahdollistaa sivuston helpompi hallinnointi. Redland lähti toteuttamaan verkkopalvelun uudistusta WordPress-julkaisujärjestelmän avulla. Responsiivisuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota, jotta laaja sivusto onnistuisi palvelemaan hyvin myös mobiilikäyttäjiä. Verkkopalvelu […]

Loimua

Tekijät: Aucor Oy (Verkkosivuston suunnittelu, tekninen toteutus, ylläpito), MarkkinointiAkatemia MAK Oy (Google Ads -hakusanamainonnan hallinnointi)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan uusia sivuja luodessa. Graafiset elementit saatiin siirtymään luontevasti mainostoimiston määrittelystä käytäntöön verkkosivustolle.” Tuttujen tekijöiden kesken projekti eteni jouhevasti ja kokonaisuudesta tuli looginen niin loppuasiakkaille kuin ylläpidon puolella […]

Pirkanmaan Jätehuolto Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pirkanmaan Jätehuolto Oy tarjoaa palveluja 17 kuntaan ja 444 000 asukkaalle. Yrityksen tavoitteen on myös olla asiakasymmärryksen ja jätehuollon toimintamallin edelläkävijä, jota verkkopalvelunkin haluttiin viestivän. “Palvelun keskiössä on Pirkanmaan Jätehuollon uusi hakusanapalvelu, joka opastaa mihin kierrätyslaatikkoon eri materiaalit voi jättää Tampereella. Palvelu avattiin Pirkanmaan Jätehuollon uusien nettisivujen yhteydessä. Tällä hetkellä kierrätyshaussa on noin 550 erilaista materiaalia, mutta niitä lisätään tarpeen mukaan. Peruspaketti eli noin 500 sanaa saatiin pääkaupunkiseudun vastaavalta jätehuoltoyhtiöltä ja niitä täydennettiin paikallisin kierrätystiedoin. Sanahakuun lisätään uusia materiaaleja sitä mukaan kun […]

Porsche Suomi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi. Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että sisällöntuottajien tarpeita. Asiakkaan tulee löytää hakemansa tieto nopeasti ja Porschen sisällönammattilaisten tulee pystyä päivittämään sisältöä ja luomaan kampanjoita nopeasti. Porsche.fi:n sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Sivusto käyttää modulaarista, avointa […]

Soaked by Slush

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Soaked by Slush on uusi rohkea start-up media, jolle Evermade suunnitteli ja toteutti WordPress-pohjaiset verkkosivut. Slush on tunnettu visuaalisesta ilmeestään, joka nostaa sen omaan luokkaansa maailman startup-tapahtumien joukossa ja yllättää tapahtuman kävijät vuodesta toiseen. Luonnollisesti myös tavoitteet Slushin oman median designille olivat korkealla. Tavoitteena oli luoda alusta, joka ei tunnu pelkältä Slush-tapahtuman blogilta tai maksetulta medialta. Soakedille lähdettiin luomaan alusta asti aivan omaa ilmettä. Lopulta sen keskeiseksi kilpailuvaltiksi muodostuikin erottuva, viimeistelty ja ajankohtainen design. Keskeisiä arvoja ja tekemisen tapoja Soakedille ovat myös […]

Fortum SmartLiving

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fortumin sisäinen startup, energiankulutusta ja asuinmukavuutta optimoiva palvelu SmartLiving tarvitsi oman sivuston. Tavoitteena oli tuoda hajallaan konsernin eri materiaaleissa ja kanavissa oleva sisältö yhdelle sivustolle, ja esittää se selkeästi sekä ilahduttavasti. Asiakkaan kannalta tärkeää oli myös luoda helposti ylläpidettävä, joustava ja muutoskykyinen verkkopalvelu, joka generoisi liidejä varsinkin taloyhtiö-kohderyhmästä.

Piazza Tahko

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme toteuttaneet Tahko Chaletille useita sivustoja WordPressin Multisite-ominaisuutta hyödyntäen. Piazza Tahko on yksi näistä sivustoista. Tärkeintä Piazza Tahkon sivustoa suunnitellessa oli pitää mielessä kyseisen sivuston kohderyhmä, eli nuoret, juhlimisesta pitävät aikuiset. Heille tieto kuumimmista tapahtumista Tahkolla tuli olla heti löydettävissä. Myös mobiilikäytettävyys oli tämän sivuston kohdalla erityisen huomion kohteena.

Pohjola Rakennus

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta. Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme asiakaspolkuja, jotka pohjautuivat yhdessä Sherpan kanssa luomiimme asiakasprofiileihin. Sivusto on toteutettu modulaarisilla rakennuspalikoilla, jotka mahdollistavat ylläpitäjille sen helpon päivittämisen, hallinnan ja jatkokehityksen. Tärkeä osa Pohjola Rakennuksen sivua […]

Cross.boats

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sangre toteutti Yamarin Cross -brändille Cross.boats-verkkosivuston osana Yamarinin brändiuudistusta. Brändiuudistuksen myötä Yamarinin alumiinivenemallisto tuotiin erilleen lasikuituvenemallistosta uuden, erottuvan Cross-brändin alle. Projektissa haluttiin luoda sivusto, joka vaikuttaisi veneiden myyntiin ja muuttaisi käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi uuden brändi-identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten se mukautuisi verkkoon. Crossille luotiin Design System, joka antaa puitteet sivuston toistuville elementeille ja sisältää käyttöliittymän komponentit. Design Systemillä taataan, että visuaalinen suunnittelu skaalautuu brändin digitaalisen läsnäolon kasvaessa. Sivuston rakenne suunniteltiin siten, että käyttäjät luontevasti ja helposti ohjautuvat kohti yksittäisen […]

Yamarin.com

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden suosituin venemerkki Yamarin kävi läpi brändiuudistusta, jossa lasikuitu- ja alumiinivenemallistot oltiin erottamassa omiksi brändeikseen. Lasikuituveneet olivat jäämässä Yamarin-nimen alle ja alumiiniveneet oltiin tuomassa uuden ja erottuvan Cross-brändin alle. Sangre suunnitteli ja toteutti Yamarin.com-sivuston uudistuksen ja loi samalla Cross-brändille oman sivustonsa, tuoden kaksi brändiä erilleen digitaalisessa maailmassa. Projektissa haluttiin luoda sivustot, jotka vaikuttaisivat veneiden myyntiin ja muuttaisivat käyttäjät liideiksi jälleenmyyjille. Bränditoimisto Avidly loi kummallekin brändille uuden identiteetin, joiden pohjalta Sangre suunnitteli, miten ne mukautuvat verkkoon. Sangren suunnittelema Design System antaa puitteet sivustojen toistuville […]

Fashion Finland

Tekijät: Hasan & Partners (Brand design), Web-veistämö (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa. Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot sekä faktat. Fashion Finlandin verkkosivuston kautta jäsenyritykset saavat tietoa, turvaa, kannustusta ja inspiraatiota toimintaansa. Brändiuudistuksesta inspiroituneet Fafin tiimiäiset tarttuivat verkkosivuston suunnitteluun varmalla otteella ja innokkuudella. Sisällönsyöttö sujui […]

Ulvilan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ulvila on reilun 12 000 asukkaan vireä kaupunki Satakunnassa. Ulvilan historia on poikkeuksellisen pitkä, sillä Ulvila on Suomen toiseksi vanhin kaupunki heti Turun jälkeen. Poutapilvi sai kunnian palvelumuotoilla, suunnitella ja toteuttaa Ulvilan kaupungille uudet verkkopalvelut. Palvelun uudistamisessa tärkeätä oli palvelun käyttäminen kaikille kohderyhmille ja kaikilla laitteilla. Saavutettavuutta pidettiin siis mukana suunnittelussa alusta lähtien ja kaupungin työntekijöitä koulutettiin syöttämään sisältöä mahdollisimman saavutettavasti. Palveluun on integroitu ulkoinen tapahtumahallintajärjestelmä, josta tapahtumat tuodaan rajapintaa pitkin esitettäväksi kaupungin verkkosivuille. Lopputuloksena syntyi kaupungin näköinen ja oloinen verkkopalvelu, jonka […]

Suomen Vuokranantajat ry

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Vuokranantajille uuden markkinointiviestinnällisen kotipesän, joka julkaistiin lokakuussa 2019. Hankkeen tavoitteet olivat selkeät: kasvattaa jäsenmäärää ja palvella nykyisiä jäseniä mahdollisimman selkeästi sekä suoraviivaisesti. Into-Digital ja Suomen Vuokranantajat satsasivat yhteistyössään huomattavan paljon palvelumuotoiluun. Haluttiin tutkia ja selvittää, minkälaiset kävijät verkkopalvelua käyttävät, minkälaista tietoa he etsivät ja miten he sitä etsivät. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelun v 1.0 on nyt julki, mutta yhteistyö jatkuu. Tarkoituksena on digitaalisen markkinoinnin keinoin kasvattaa uuden verkkopalvelun kävijäliikennettä, […]

Partiolaisten adventtikalenteri

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi -verkkopalvelu-uudistuksen kesällä ja syksyllä 2019. Palvelu julkaistiin lokakuun alussa 2019, ja kalenterien myynti alkoi virallisesti 15.10.2019. Adventtikalenteri on yksi Partiolaisten tärkeimmistä yksittäisistä varainhankintamuodoista, joten uudistuksen tavoitteeksi asetettiin kalenterimyynnin kasvattaminen entisestään. Toteutettavan palvelun tarkoituksena oli tukea kalenterimyynnin lisäksi järjestön sisäisiä prosesseja. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle ja ostopolku rakennettiin räätälöidysti ilman WordPressin WooCommerce-lisäosaa.

Musiikkimuseo Famen sivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Keväällä 2019 pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Mall of Triplan yhteydessä sijaitsevan Musiikkimuseo Famen uutta sivustoa ja verkkokauppaa. Toteutusprojektissa vastasimme sivuston käyttöliittymästä ja visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä testauksesta ja julkaisusta. WordPress-sivusto on kielellistetty suomen lisäksi kolmelle eri kielelle (englanti, ruotsi ja venäjä) Polylang Pro -lisäosalla. Musiikkimuseon sivuston yhteyteen integroitiin WooCommerce-verkkokauppa, jossa myydään Famen tuotteita. Satoja tuotteita sisältävässä verkkokaupassa tuoteryhmiä ovat muun muassa kirjat, korut, levyt, design-tuotteet, muumituotteet ja musiikkiaiheiset tuotteet. Verkkokaupan maksutapapalvelut on toteutettu OP Payment Service -lisäosalla.

Sanomalehtien Liitto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sanomalehtien Liitto on sanoma- ja kaupunkilehtijulkaisijoiden toimialajärjestö. Liiton sivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi aiemman julkaisujärjestelmän teknisen tuen loppuessa. Samalla haluttiin freesata palvelun visuaalista ilmettä sekä parantaa sivuston toiminnallisuuksia. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Uudistukseen kuului myös liiton jäsenille tarkoitetun extranetin toteutus. Uudistuksella tavoiteltiin selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä, niin asiakkaan kuin ylläpidonkin näkökulmasta. Sivuston käyttäjät löytävätkin uudistuksen myötä runsaasta sisällöstä tarvitsemansa aiempaa paremmin, kun sisältöjä voi nostaa monipuolisemmin esiin sivuston eri osissa. Uudistuksen myötä sivuista saatiin myös hyvännäköiset sekä responsiiviset. Integraatio […]

Lukuliike

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lukuliike on hallitusohjelmaan kirjattu ohjelma, jonka tavoitteena on edistää Suomessa asuvien lasten ja nuorten lukutaitoa. Suunnittelimme ja toteutimme sivuston sisällön palvelemaan niin lukutaidon ammattilaisia kuin perheitäkin. Sivusto koostuu monipuolisesta lukutaitoon liittyvästä faktatiedosta ja artikkeleista, videoista sekä monipuolisesta materiaalipankista. Materiaaleista löytyy lukemiseen liittyviä haasteita, tehtäviä ja oppaita. Sisältö- sekä käyttöliittymäsuunnittelussa keskityimme selkeyteen sekä eri käyttäjäryhmien kulkuun sivustolla. Tarpeellisen sisällön on löydyttävä palvelusta nopeasti niin desktopissa kuin mobiilissakin. Koska sivuston tilaajana oli julkishallinnon toimija, ja näinollen saavutettavuusvaatimusten piirissä, kiinnitimme erityistä huomiota saavutettavuuden huomioimiseen typografiassa, […]

NEFCO

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiö NEFCO (The Nordic Environment Finance Corporation) on kansainvälinen rahoituslaitos, joka on erikoistunut ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvien hankkeiden rahoitukseen. NEFCOn rahoittamia projekteja toteutetaan maailmanlaajuisesti mutta erityisesti Pohjoismaiden lähialueilla Itä-Euroopassa. NEFCOn pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Mallikasta projektinhallintaa Valu toteutti NEFCOlle sivustouudistuksen kokonaispaketin, johon kuului konseptointi, ulkoasu sekä tekninen toteutus. Projekti laajeni melko paljon asiakkaan alkuperäisestä, myyntivaiheen suunnitelmasta. NEFCOn viestintäpäällikkö Josefin Hoviniemi kiitteli Valun toimivaa projektinhallintaa ja asiantuntevaa projektipäällikköä, joiden avulla projekti saatiin mallikkaasti käyntiin alun työteliään määrittelyvaiheen jälkeen. Hakemistot auttavat tiedon […]

Zure

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Zure suunnittelee ja rakentaa vaativia ja globaalisti skaalautuvia järjestelmiä Microsoft Azure-pilvialustalle sekä tarjoaa jatkuvia palveluita ja ylläpitoa rakentamilleen palveluille. Zure on koodareiden perustama talo, jossa kehittäjien on hyvä olla. Tarjolla on mm. haastavat projektit, läpinäkyvä ja matala organisaatio, valta ja vastuu omasta sekä firman tekemisestä ja laatuhakuiset kollegat. Verkkosivu-uudistus tuli Zurelle ajankohtaiseksi kun vanha staattinen sivugeneraattori ei enää vastannut markkinoinnin tarpeita joustavan sisällön hallinnan osalta. Sisällön hierarkiaan, hakukoneoptimointiin ja informaation esittämiseen myös kaivattiin uutta kulmaa. Samalla sivuston kehitys ja ylläpito haluttiin ulkoistaa […]

Ihmissuhdeterapia.fi

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sexpo on vuodesta 1969 edistänyt suomalaisten seksuaalista hyvinvointia. Loimme tehokkaalla design sprint -metodilla Sexpolle uuden terapiapalveluiden varaussivuston, joka auttaa kasvattamaan ajanvarausten määrää. Sexpo halusi uudesta sivustosta selkeän, ja sen piti valmistua nopeasti. Design sprintissä rakennettiin viidessä päivässä varaussaitin prototyyppi, jota testattiin käyttäjillä ennen viimeistelyä. Viiden päivän tiivis yhteisrutistus edisti projektin tehokkuutta ja yhteisen, rohkean vision löytämistä. Sprintissä syntyneestä prototyypistä muovattiin valmiiksi helppokäyttöinen sivusto, joka madaltaa kynnystä varata terapia-aika. Sivuston rakenteessa eri alojen asiantuntijat ovat klikkauksen päässä ja lisätietoa terapeuteista sekä yleisistä kysymyksistä […]

Todellisuuden tutkimuskeskus

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Todellisuuden tutkimuskeskus on Helsingistä käsin toimiva esitystaiteellisten seikkailijoiden kollektiivi. Heidän pyrkimyksensä on havainnoida, kyseenalaistaa ja uudistaa todellisuutta esitystensä kautta. Teimme heille verkkosivujen uudistuksen, johon kuului muun muassa mittavan julkaisuarkiston rakentaminen. Sivustolla on paljon kuvia ja videota, joten latausaikojen optimointiin kiinnitettiin erityisesti huomiota.

Collaboratorio

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Collaboratorio luo kauniita elinympäristöjä nykyaikaisen ihmisen tarpeisiin luonnollisia ja ekologisia materiaaleja käyttäen, paikkaa ja sen historiaa kunnioittaen. Yritys on aloittanut vasta neljä vuotta sitten, mutta onnistunut luomaan vaikuttavan työnäytekokoelman nopeassa ajassa. Collaboratorion verkkopresenssi oli jäänyt tiiviin tekemisen ja kasvun jalkoihin. Google ei juuri noteerannut sivustoa, ja upeat työnäytteet eivät saaneet ansaitsemaansa huomiota. Yksityisasiakkaat eivät löytäneet tietään perille. Autoimme Collaboratoriota luomaan verkkopalvelun, joka toimii kuin hienovaraisena galleriana vaikuttaville työnäytteille. Emme halunneet nousta visuaalisen suunnittelun osalta pääosaan, vaan annamme mallinnusten ja arkkitehtuuristen ideoiden puhua […]

Sivakka

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivakka on oululainen vuokra-asuntoja tarjoava konserni, jonka sivustouudistuksessa Valu huolehti teknisestä toteutuksesta, konseptoinnin ja visualisoinnin tullessa muualta. Sivakan sivuston oleellisimpia ominaisuuksia on vapautuvien asuntojen haku. Uudistuksessa haluttiin tehdä asuntojen hausta käyttäjälle mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea. Asuntoja voi hakea kaupunginosan, rakennustyypin, huoneluvun, lisäominaisuuksien ja vuokran määrän perusteella ja tulokset päivittyvät sivustolle saman tien. Sivustolla tarjolla olevan tietomäärän lisäämisellä ja selkeämmällä esillä ololla pyrittiin vähentämään käyttäjien puhelimitse tai sähköpostitse tapahtuvia yhteydenottoja. “Tärkein tavoite oli tarjota asiakkaillemme aikaisempaa paremmin toimiva moderni sivusto, jossa huomioidaan erityisesti […]

Vanhustyön keskusliiton verkkopalvelu

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Redland uudisti liiton verkkopalvelun erityisesti käyttäjäkokemusta ja saavutettavuutta parantaen. Verkkopalvelun vtkl.fi uudistukselle oli useita tavoitteita. Sen haluttiin vahvistavan liiton tunnettavuutta ja asiantuntijuutta, palvelevan käyttäjiä entistä paremmin sekä viestivän jäsenistölle tehokkaammin palveluista ja ajankohtaisista asioista. Samaan aikaan liitto otti käyttöön uuden jäsenrekisterin ja extranetin, jotka oli tarve integroida verkkopalveluun. Teknisesti verkkopalvelu haluttiin tuoda avoimen lähdekoodin piiriin ja sen käyttöliittymän tavoite oli saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-taso. Lähdimme suunnittelemaan uutta verkkopalvelua työpajojen […]

Properta Asianajotoimisto

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Properta on immateriaalioikeuksiin ja kiinteistöjuridiikkaan erikoistunut suomalainen asianajotoimisto. Uudistimme reilussa kahdessa kuukaudessa Propertan verkkosivuston heijastamaan yrityksen uutta brändi-ilmettä. Tuloksena on visuaalisesti näyttävä ja yrityksen kansainvälistä laatua heijastava WordPress-saitti, jota on helppo käyttää ja muokata. Properta toivoi erottuvansa muiden asianajotoimistojen valkoiseen pohjautuvista sivustoista. Autoimme löytämään tyylin, jossa brändi-ilmeen mukaisia voimakkaita värejä ja toistuvia kuvioita hyödynnetään verkkosivukontekstissa tyylikkäästi ja johdonmukaisesti. Samalla hioimme saitin tekstejä sujuvammiksi. Teknisessä toteutuksessa paransimme sivuston latausnopeutta ja saavutettavuutta merkittävästi. Hyödynsimme myös WordPressin Gutenberg-sisältöeditoria, joka tekee sivuston rakenteesta ja sisällöstä helposti […]

SuperPark

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme SuperParkin verkkosivustot sekä verkkokaupan vuonna 2017 ja rakensimme sivustopohjan globaalia aktiviteettipuisto- liiketoimintaa varten. Sivusto pohjautuu kehittämiimme modulaarisiin Everbloxeihin, joiden avulla nopea ja helppo skaalautuminen on mahdollista: uusia sivustoja voidaan pystyttää jatkossa vaivattomasti eri maihin. Toteutimme oman sivuston jokaiselle maalle, ja lisäksi maiden sisällä on SuperPark-puistoille omat sivustonsa. Jokaisen puiston vastuuhenkilö pääsee myös muokkaamaan oman puistonsa sivua ja tekemään muutoksia esimerkiksi puiston aukioloaikoihin. Verkkokaupasta asiakkaat voivat ostaa lipputuotteita kuten sarjalippuja ja lahjakortteja sekä varata syntymäpäiväjuhlia tai yritysmyynnin tapahtumia. Olemme toteuttaneet verkkokaupan SuperParkille […]

Heureka

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota. Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli joskus virheviesti. Ohjeita tuli selkeyttää ja virheet minimoida, jotta asiakkaan ostokokemus olisi mahdollisimman saumaton. Heurekalla ei myöskään ollut web-analytiikan partneria tai kunnollista mittausuunnitelmaa heureka.fi -sivustolle. Teimme heille […]

Klinkmann-verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Klinkmann toimittaa laajaa tuoteperhettä sähkö- ja automaatiokomponentteja erilaisiin asennuksiin. Yhteistyö Redlandin kanssa käynnistyi kehittämällä Klinkmannin taustajärjestelmään WooCommerce -yhteensopivan tuotedatan integraation. Seuraavassa vaiheessa uudistimme Klinkmann -verkkokaupan brändiä, pääviestejä ja visuaalista ilmettä ja rakensimme uudistetun WooCommerce-verkkokaupan. Verkkokaupassa on useita kieliversioita. Yhteistyötä laajennettiin Klinkmann-yrityssivustojen ylläpitoon ja jatkokehitykseen. Uudistettu WooCommerce-verkkokauppa julkaistiin loppuvuonna 2018, ja tulokset ovat sen jälkeen olleet kasvusuuntaisia.

MTech ja Minun Maatilani

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana. Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin sen pääkohderyhmiä viljelijäasiakkaita ja yritysasiakkaita. Merkittävän osan Mtechin liiketoiminnasta muodostaville maatalousohjelmistoille nähtiin parhaaksi luoda oma Minun Maatilani -brändinsä ja sille omistettu sivusto. Molemmista sivustoista haluttiin visuaalisesti selkeät […]

Reilua energiaa

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Reilua energiaa on Energiaviraston sidosryhmälehti, joka kertoo energia- ja ilmastopolitiikan toimeenpanosta ja nostaa esiin näkökulmia ja puheenvuoroja läpi toimialan. Verkkojulkaisu on toteutettu WordPressin päälle. Toteutuksessa korostuvat hyvä lukukokemus ja sisällön julkaisun helppokäyttöisyys. Printtilehti ja verkkojulkaisu uudistettiin ja julkaistiin syystalven 2018 aikana. Visuaalisesta ilmeestä vastasi Kaskas Media. Agenda vastasi verkkojulkaisun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta.

Muistopaikat 1918

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Muistopaikat 1918 tarjoaa mahdollisuuden tutustua sisällissodassa Helsingissä kuolleiden muistoksi pystytettyihin muistopaikkoihin verkon kautta. Palvelun toteutettiin osana sisällissodan päättymisen satavuotisjuhlavuotta. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun Helsingin kaupungin Historiatoimikunnalle yhdessä Tiedeagentuurin kanssa. Palvelun ytimessä on Google Maps, jolle eri muistopaikat on merkitty. Erityisen tärkeä on Santahaminan muistomerkki, joka on syrjäisen sotilasaluesijaintinsa takia vaikeasti vierailtavissa. Muistopaikkoja on myös mahdollista tarkastella historiallisella vuoden 1918 kartalla, sekä kohteista otetuista panoraamakuvista.