Explosive Bar

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Paikallisten kesken ”Pommina” tunnettu Explosive Bar on uudistanut pala palalta koko konseptia aina sisustuksesta valikoimaan saakka. Kunnon sivut kuitenkin puuttuivat, mutta kauaa ei levätty laakereillaan. Suunnittelimme Explosive Barille uuden logon ja nettisivut. Viimeksi nautitut oluet tulevat suoraan Untappdista rakentamamme integraation kautta ja tapahtumat Facebookista. Kokonaisuudesta tuli varsin toimiva paketti ja Pommin asiakkaatkin ovat tykänneet. “Oikeastaan heti ensimmäisen yhteisen palaverin jälkeen olimme vakuuttuneita siitä, että tästä tulee juuri sitä mitä tarvitsimme. Saimme vaihdettua ajatuksia uudesta logosta, sekä sivujen sisällöstä ja visuaalisesta ilmeestä. Halusimme […]

Pivo.fi

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uudistimme OP Ryhmän kehittämän Pivo-mobiilimaksusovelluksen verkkosivuston. Suunnittelimme sivuston siten, että se viestii sovelluksen hyödyistä eri käyttäjäryhmille ja siirsimme painopisteen sovelluksen ytimeen: näyttämään ja kertomaan mitä sillä voi tehdä. Toteutimme mobiilioptimoidun WordPress-sivuston, jonka sisällön päivitys ja muokkaus suunniteltiin mahdollisimman helpoksi. Rakensimme sivun sisältöpalikoiden avulla, joita voi joustavasti lisätä, poistaa, siirrellä ja muokata. Tämä tekee verkkopalvelun ylläpidosta helppoa ja sujuvaa sekä mahdollistaa monipuolisesti kampanjaluontoisten viestien ja sisällön nopean julkaisun.

Urut soimaan -varainkeruukampanja

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Musiikkitalon säätiön Urut soimaan -kampanja kerää varoja suomalaisen urkumusiikin edistämiseen. Vastasimme kampanjan visuaalisesta sekä teknisestä toteutuksesta. Kampanjan viestit sekä lahjoitustuotteet (nimikoidut pillit) ideoitiin yhdessä asiakkaan sekä viestintätoimisto Måndagin kanssa.

Sedu.fi

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy (toiminnallisuudet, kokonaistoteutus)
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tietotalo valittiin toteuttamaan Sedun verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus sekä integraatio Primus-opiskelijahallintojärjestelmään, jotta manuaalisen työn määrää voitiin reippaasti vähentää. Tavoitteena oli luoda inspiroiva verkkopalvelu hakijoiden, opiskelijoiden ja työntekijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelu-uudistuksessa Koulutuskeskus Sedu ja Sedun Aikuiskoulutuksen koulutustarjonta yhdistettiin samaan opintotarjontaan, johon haetaan tiedot Primuksesta Tietotalon toteuttaman integraation kautta. Sedu on Tietotalon Infoweb-sisällönhallintajärjestelmän käyttäjä, eli tekninen alusta uudella verkkopalvelulla pysyi samana. Palvelun visuaalisesta suunnittelusta vastasi mainostoimisto BSTR Luova konttori, ja Tietotalo vastasi toiminnallisuuksien suunnittelusta verkkoon ja mobiiliin sekä kokonaistoteutuksesta. – Projektikokonaisuus pysyi todella hyvin […]

Helsinki Design Week

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi. Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus. Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään: Helsinki Design Weekly Vuoden ympäri aktiivinen julkaisualusta festivaaliin liittyviä uutisia ja tiedotteita varten. Käytettävyys ylläpitäjille ja intuitiivisuus kävijöille varmistettiin tuomalla mukaan näppäriä elementtejä ja siistimällä artikkelinäkymä. Optimointi festivaalia varten Festivaalikävijää varten oli tärkeää […]

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Slush ei esittelyjä kaipaa. Verkkosivusto on tapahtuman tärkein kanava brändiviestinnän, lipunmyynnin ja kävijäinformaation kannalta. Uniikin tapahtumakokemuksen siirtäminen verkkoon edellytti sivustolta visuaalista ilotulitusta, räjähtävää tehokkuutta ja saumattoman käyttökokemuksen. Sisällönhallinnan ja sivuston muokkauksen tuli olla Slush-tiimille helppoa ja nopeaa, sillä vuoden aikana sivustoa päivitetään jatkuvasti – syksyllä päivittäin. Slush.org toteutettiin WordPressillä ja rakennettiin helposti siirreltävillä Everblox-elementeillä, jotka tekivät sivuston kokoamisesta niin yksinkertaista, että jokainen tiimiläinen pystyi muokkaamaan sivustoa itsenäisesti. Front-end design on sulavaa ja animaatiot toimivat moitteetta. Sivusto latautuu on tehokkaasti – täsmällinen responsiivisuus […]

Messukeskus.com

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia. Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle. Rakensimme joustavan mutta vakaan sivuston WordPressille hyödyntäen modulaarisia Everblox-rakennuspalikoita. Näiden avulla täytimme tapahtumasivujen yksinkertaisen luomisen ja muokkaamisen edellytykset. Samalla varmistimme sen, että kokonaisuus tukee Messukeskuksen ilmettä ja viestiä. Ratkaisumme kulmakiviksi muodostuivat […]

Earthpac Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Earthpac Oy:lle verkkosivu-uudistuksen yhteistyössä Mainostoimisto MBE:n kanssa. Uudistuksessa selkiytettiin sivustorakennetta nostamalla tuotteiden ja palveluiden valikoimaa selkeämmin esille. Sivuston ulkoasun keskiössä on Earthpacin toimitiloissa kuvatut suuret kuvat. Ulkoasun suunnittelusta vastasi MBE ja sivusto toteutettiin WordPressillä.

Suomen Kaasuenergia Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Suomen kaasuenergialle verkkosivujen uudistuksen. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress ja sivuston suunnittelussa on kiinnitetty huomiota responsiivisuuteen. Lisäksi myyntiin on panostettu ja hinnastot ovat tulostettavissa kätevästi esim. paperille tai pdf-tiedostoksi. Verkkosivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Verkkoasema ja ulkoasun suunnittelusta Mainostoimisto MBE.

Filla&Rilla

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Filla&Rilla on Liikenneturvan digitaalinen oppimisympäristö, jossa voi testata omaa tietämystään pyöräilystä ja oppia lisää turvallisesta pyöräilystä. Palvelu sisältää alakoulun 3.–6. luokan opettajille ja oppilaille suunnatun interaktiivisen oppiaineiston aiheesta. Zeeland Family määritteli yhdessä asiakkaan kanssa Fillarilla.fi-palvelun toimintakonseptin, suunnitteli palvelun käyttöliittymän ja teki teknisen toteutuksen WordPress-julkaisujärjestelmää ja sen LearnDash-oppimisympäristölaajennosta hyödyntäen. Palvelun erikoistoiminnallisuuksista ja nuoren kohderyhmän asettamista vaatimuksista johtuen toteutus on osin räätälöity oppimisympäristöratkaisu. Palvelu ja sen pisteytysjärjestelmä integroitiin interaktiivisia sisältökomponentteja tarjoavaan H5P-palveluun, jolla on toteutettu suuri osa oppi-aineistosta. Palvelu on julkaistu tammikuussa 2018 ja […]

Vaasan Sähkö Oy:n verkkopalvelut

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vaasan Sähkö -konsernin uudet verkkopalvelut Vastasimme teknisestä toteutuksesta Vaasan Sähkö Oy:n verkkopalvelu-uudistuksessa. Konsernin sähkönmyynti- ja sähköverkkoliiketoiminta saivat uudet, erilliset sivustot. Uudistuksen tavoitteena oli ennen kaikkea helpottaa sähkösopimuksen tekoa. Sähkötuotteen valinta sujuu Vaasan Sähkön uudella sivustolla vaivatta. Itse ostotapahtumaan siirrytään online-sopimusputkeen. Sisällöntuotanto ja päivittäminen uusilla sivustoilla on joustavaa sivupohjissa käytettävien blokkien ansioista. Blokit ovat sisältöpaikkoja, joita yhdistelemällä asiakas saa itse rakentaa erilaisia sivuja verkkopalveluun. Joustavuutta integraatioilla Vaasan Sähkön uusissa verkkopalveluissa hyödynnettiin useita integraatioita muihin järjestelmiin. – sähkön hinta haetaan ulkoisesta järjestelmästä – lomakkeista […]

Huono Äiti

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Uudistimme Suomen johtavan äitiyhteisön, Huonon Äidin verkkopalvelun. Rakensimme sivuston WordPressin päälle ja teimme ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelun. Päämääränämme oli suunnitella verkkopalvelu, jonka avulla on helppoa ja joustavaa julkaista useita uusia, eri aihepiireihin jaoteltuja artikkeleja päivässä. Ratkaisumme oli visuaalisista elementeistä rakentuva WordPress-sivusto, joka on jaettu aihepiireittäin kategorioihin, joiden avulla lukijoiden on helppo löytää heitä kiinnostavia artikkeleja ja jatkaa eteenpäin juttujen parissa. “Cropin kanssa työskentely oli suoraviivaista ja nopeaa. Aikataulut pitivät, kyvyt ja luovuus ovat huipputasoa. Huonoaiti.fi muuttui blogista nykyaikaiseksi verkkopalveluksi, jonka avulla artikkelien julkaisu […]

Esedu – Etelä-Savon ammattiopisto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Etelä-Savon ammattiopistolle monipuolisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka elävöitti opiston brändiä ja teki sivustolla asioinnista sujuvaa. Konseptointi ja visuaalinen ilme Konseptisuunnittelun tavoitteena oli helppokäyttöinen ja miellyttävä sivusto, joka tukee opiston verkkoviestintää sekä mobiilissa että tietokoneella. Teimme yhteistyössä Esedun kanssa vanhalle sivustolle kävijätutkimuksen, joka kartoitti eri kohderyhmien käyttökokemusta ja tarpeita. Tutkimuksen tuloksista löydettiin tärkeimpiä kehityskohteita, jotka toimivat konseptin ja käyttöliittymien pohjana. Suunnittelimme uuden verkkopalvelun sivupohjat, navigaatiologiikan ja sisältörakenteen, jotka noudattelevat tutkimuksessa esiin tulleita käyttäjätarpeita. Visuaaliseen ilmeeseen haettiin värikäs, raikas ja ammattiopiston brändiä vahvistava henki. Monipuolinen […]

Visma Sign Forms

Tekijä: Druid
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Visma tarjoaa kattavia sähköisen allekirjoituksen palveluita, jonka avulla dokumenttien allekirjoitusprosessin voi hoitaa täysin sähköisesti. Visman asiakkaat kaipasivat verkkoasiointiin mahdollisuutta rakentaa ja lähettää omia tarpeitaan vastaavia, sähköisesti allekirjoitettuja lomakkeita. Toteutimme Vismalle lomaketyökalun, jolla heidän asiakkaansa pystyvät itse rakentamaan sähköisesti allekirjoitettavia lomakkeita. Palvelu integroitiin Visma Sign -palveluun ja täytetyt lomakkeet näkyvät kunkin asiakkaan portaalissa ja tieto uusista allekirjoituksista lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Asiakasyritys voi myös halutessaan integroida valmiin lomakkeen osaksi omaa verkkosivuaan. Palvelu on julkaisunsa jälkeen herättänyt runsaasti kiinnostusta ja julkaisusta helmikuun puoleenväliin allekirjoitettiin jo […]

Emce365.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EmCe 365 on ketterä ja helppokäyttöinen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto, joka tuo kaikki taloudenhallinnan työkalut yhteen paikkaan. EmCe 365 automatisoi taloushallinnon prosesseja ja mahdollistaa uudenlaisen ja sujuvan taloudenhallinnan käyttökokemuksen. Työkalu on suunniteltu paitsi tilitoimistoille, myös yrittäjien päivittäiseen käyttöön. redandblue suunnitteli ja toteutti Emce365.fi sivuston WordPress-alustalle. Suunnitteluvaiheeseen kuului aikaisen vaiheen prototyyppi ja testaus. Vastaamme myös ohjelmiston brändi-ilmeestä, verkkosivujen tekstisuunnittelusta, valokuvauksesta, sekä videosuunnittelusta ja -toteutuksesta. Olemme toimineet ohjelmiston kehittämisessä konsepti- ja käyttöliittymäsuunnittelukumppanina koko tuotteen elinkaaren ajan. Tuotetta on kehitetty käyttäjälähtöisesti sprinteissä yli vuoden. Redandbluen tehtävä […]

Olvin verkkopalvelut

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olvi on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta säilynyt panimo, nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Suunnittelimme ja toteutimme Olvin verkkopalveluiden uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi kaksi erillistä sivustoa: kuluttajille suunnattu Olvi.fi-sivusto sekä Olvista pörssiyhtiönä ja sijoituskohteena kiinnostuneille OlviGroup.fi-sivusto (https://www.olvigroup.fi/) Uusien palveluiden suunnittelussa hyödynsimme design thinking –mallia. Aloitimme prototyypin rakentamisen jo hyvin aikaisessa vaiheessa jota iteroimalla palvelun käyttöliittymä löysi lopullisen muotonsa. Uudet palvelut rakennettiin WordPressin päälle. Sivustoilla on integraatiota mm. Olvin tuotetietojärjestelmään ja Investikseen (pörssitiedot). Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin […]

Helsingin Kaupunginteatteri

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Samalla kun Helsingin Kaupunginteatteria peruskorjattiin, suunnittelimme ja toteutimme heidän verkkosivustonsa uudistuksen. Uusi palvelu suunniteltiin design thinking –metodia hyödyntäen eri käyttäjäryhmät tarkkaan huomioiden. WordPressin päälle rakennetulla sivustolla voi mm. kommentoida esityksiä ja lukea mediassa kirjoitettuja arvioita – niin hyvässä kuin pahassa. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaan lukien integraatiot). Sivuston julkaisun jälkeen Creuna on vastannut verkkopalvelun teknisestä tuesta ja ylläpidosta, sekä toteuttanut useita jatkokehitysprojekteja. Parhaillaan työn alla on Backstage-osio jossa pääsee kurkistamaan teatterielämän kulisseihin. ”Tavoitteenamme uudistusprojektiin lähdettäessä oli parantaa […]

Sievo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2003 perustetun Sievon päätuote on ohjelmisto joka jalostaa isojen asiakkaiden hankintatiedoista analyysejä auttamaan ostojen tehostamisessa, optimoinnissa ja budjetoinnissa. Sievo kaipasi osaavaa kumppania joka toimittaisi uuden sivuston “avaimet käteen” periaatteella ja tarjoaisi ylläpitoa sekä ketterää jatkokehitystä julkaisunkin jälkeen. Dude valikoitui kumppaniksi ja toteutti sivustouudistuksen samaan aikaan laajemman, koko brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen kanssa. Sisällön helpon ja joustavan hallittavuuden lisäksi projektissa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston nopeaan latausaikaan, toimintavarmuuteen ja joustavaan jatkokehitykseen. Sievon markkinointi pystyy kasaamaan tarvittaessa itsenäisesti uusia sivuja sekä muokkaamaan sisältöjä joustavasti. […]

Kolmiokirja.fi -verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Joutsen Median Kolmiokirja-verkkokaupan uudistuksella haluttiin minimoida tilauskäsittelyyn liittyviä manuaalisia työvaiheita sekä päivittää verkkokaupan graafinen ilme selkeäksi ja nykyaikaiseksi. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin tehostaa myös tuotteiden ristiinmyyntiä. Kauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore-verkkokauppa-alustalle.

eioototta.fi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Katleena Kortesuo on Suomen kallein siivooja, kriisiviestinnän konsultti ja tietokirjailija ja hänen kirjoituksensa keräävät kuukausittain parikymmentä tuhatta lukijaa eioototta.fi-sivustolle. Edellinen sivustoversio vuodelta 2013 oli jo jäänyt ajasta jälkeen ja sivustolle tehtiinkin merkittävä nuorennusleikkaus varsinaiseen rakenteeseen ja toiminnallisuuksiin puuttumatta. Äkkiseltään katsoen eniten muuttui ulkoasu, josta tehtiin valoisampi, raikkaampi ja selkeämpi. Ulkoasun lisäksi aucorlaisia suorityskyvynhinkkaajia riemastuttaa erityisesti se, mitä tapahtui konehuoneessa. Koska vanha sivustokin oli Aucorin toteuttama WordPress-sivusto, päästiin yhdelle blogiartikkelille tekemään raakaa ja erittäin mielenkiintoista suorituskykyvertailua. Vanhalla sivustolla blogikirjoitus oli ruudulla luettavissa n. […]

Saarikoski Incoming

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saarikoski Incoming on kansainvälisille markkinoille suunnattu esittelysivusto, jonka tarkoitus on saada ulkomaalaisia kiinnostumaan Baltian maiden matkoista. Kun Dudea pyydettiin toteuttamaan markkinointisivustoa, tilaisuuteen oli helppo tarttua. Toteutimme Saarikoski Incomingille selkeän ja informatiivisen esittelysivuston, pääpainona kuvamaailma ja fiilis erilaisista maista, esimerkkimatkoista sekä kohteista. “Duden rento mutta asiallinen ote tuntui ensimmäisestä neuvottelusta asti omaan arvomaailmaamme sopivalta. Hommat hoidetaan sovitusti ja asioista puhutaan termein, joita on helppo ymmärtää. Eikä asiakassuhde ole loppunut sivujen avautumiseen. Itselleni on ollut helpottavaa huomata, miten näppärä sivuja on ylläpitää. Tarvittaessa apu […]

Ravintola Hertog Jan

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme belgialaisen kolmen Michelin-tähden ravintolan, Hertog Janin verkkosivuston. Teimme visuaaliseen suunnittelun, sivuston teknisen toteutuksen sekä suunnittelimme sisällöt ja kirjoitimme tekstit. Ratkaisumme oli responsiivinen, mobiilin kautta helposti toimiva WordPress-sivusto, jonka toteutuksessa kiinnitimme erityistä huomiota mahdollisimman helppoon ylläpitoon hektistä huippuravintolamaailmaa ajatellen.

Joutsenmerkki

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Joutsenmerkin tieto- ja tuotesivuston niin tekniikan kuin ulkoasunkin osalta. Joutsenmerkin markkinointipäällikkö ja projektista vastannut Minna Kinnari ei sanojaan säästele. ”Pelkkää hyvää sanottavaa: huippu porukka, nopea reagointi asiakkaan tarpeisiin ja aikataulussaan pysynyt projekti.” Mutta kaikki kiitos ei missään nimessä kuulu meille. Projektin onnistumiseen vaikutti merkittävästi se, että myös Joutsenmerkillä oli valmistauduttu hyvin ja sisällöntuotanto valmistui ajallaan. Projektin kulkua helpotti myös yhteinen kieli. ”Aucorissa osattiin selittää asiat niin, että ymmärsimme. Ei käytetty sitä omaa jargonia. Ja aina pystyi kysymään, jos jokin jäi epäselväksi”, […]

NeuroLeadership Group

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

NeuroLeadership Group uudistaa työn tekemistä sisimmästä käsin. Muutoksen kynsissä ovat niin ihmisten kuin oman työnsä johtaminen sekä kehittäminen. Asiantuntijaorganisaatiot ja tietotyötä tekevät yritykset muuttuvat jatkuvasti, mutta johtamisen tavat ja olettamukset harvoin pysyvät vauhdissa mukana. Siksi on erityisen arvokasta ymmärtää mikä saa meidät ihmiset onnistumaan yksilöinä ja yhdessä, ja miten fasilitoidaan kestävää myönteistä muutosta. Tavoitteena oli uudistaa vanhentunut digitaalinen presenssi ja jalanjälki vastaamaan brändin identiteettiä, joka eroaa merkittävästi kattojärjestö NeuroLeadership Instituten korporaatiomaisesta ilmeestä. Verkkosivuja uudistettaessa isoon rooliin tuotiin myös myynnin ja markkinoinnin kehittäminen […]

Hofstede Insights -verkkosivu-uudistus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto

Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset. Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.

Frankly Partnersin sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into toteutti yhdessä hasan & partners:n kanssa Frankly Partnersin verkkosivu-uudistuksen. Sivustolla on monentyyppistä sisältöä ja toiminnallisuuksia referensseistä työnhakuilmoituksiin. Sivuston tyylikäs ja moderni ulkoasu toimii responsiivisesti eri kokoisilla näytöillä. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.

Teollisuusliiton sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu ), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutettiin laajamittainen sivustouudistus yhdessä hasan & partnersin kanssa, kun kolme suurta ammattiliitoa yhdistyivät Teollisuusliitoksi. Laajan sivusto pitää sisällään muutaman erilaisen sivupohjarungon ja useita erilaisia räätälöityjä sisältömoduuleja. Yksi sivuston avaintoiminnoista on räätälöity hakutoiminto, joka toteutettiin SearchWP-hakutyökalua hyödyntämällä. Hakutyökalu indexoi sisällön lisäksi myös sisällön liitetiedostoina olevat pdf- ja office-dokumentit. Sivuston ominaisuuksia mm.: -Etusivu, artikkelit, tapahtumat, henkilöt, sisältösivut -Pikahaku, laaja haku, hakutulosten kategorisointi -Räätälöidyt Some-feedit, Facebook-kommentointi -Lomaketyökalu, Mailchimp-integraatio -Räätälöidyt pienet ”sovellukset” (Vue) sivuston sisällä mm. henkilörekisteri ja materiaalintilauslomake -Kieliversiointi (suomi, ruotsi, englanti)

Suomen Ilmailuliitto

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallisen keskusjärjestön uljas verkkopalvelu, jonka yhteydessä myös mm. Ilmailu-verkkolehti sekä eri ilmailukerhojen sivustoja. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -alustalle.

CRM-Service Oy

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

CRM-Service Oy on vuonna 2007 perustettu Jyväskylän Lutakosta käsin ponnistava suomalainen yritys, joka tarjoaa yritysasiakkaille CRM-pilvipalvelua. Yrityksen paukut oli laitettu tuotteen kehittämiseen ja vuonna 2017 oli vihdoin oikea aika panostaa myös markkinointisivustoon. Dude kutsuttiin hätiin ja loppu onkin historiaa. CRM-service päätyi Dudeen, koska he kaipasivat tiimiä, joka pystyisi toteuttamaan sivustouudistuksen tiiviissä yhteistyössä, joustavasti ja tehokkaasti. Rakensimme CRM-service Oy:lle ensin ulkoasun, josta lähdimme iteroimaan lopullista versiota. Tarkoituksena oli raikastaa ilmettä, joten vaaleaa taustaa käytettiin paljon. Pyrimme myös saamaan CRM-service Oy:lle tärkeitä lukuja paremmin […]

VR Trackin verkkoviestinnän uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

VR Track Oy on infrahankkeisiin erikoistunut suunnittelutoimisto, rakennusliike ja kunnossapitoyritys sekä rautatiemateriaalien toimittaja. Valu toimitti VR Trackille kokonaisvaltaisen verkkosivuston, digiviestinnän uudistuspalvelun ja verkkolehden. Verkkosivuston uudistus sai vahvan alun Valun tekemän analytiikka-arvion pohjalta. – Hakukonenäkyvyyden ja konversioiden toteutumisen lisäksi arvioimme VR Trackin diginäkyvyyttä sekä sivuston käytettävyyttä ja sisältöjä. Tämä loi hyvän pohjan keskustelulle, jossa asiakas ja toimittaja asettivat tavoitteet ja hakivat yhdessä parhaat keinot niiden saavuttamiseksi, asiantuntija Vesa Lehtinen Valulta kertoo. Joustavuutta sivupohjiin blokeilla Sivupohjien ja sivujen ylläpidon joustavuus olivat verkkosivustouudistuksen keskeisiä tavoitteita. […]

Fidan laaja verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka työskentelee 51 maassa. Suomessa Fida tunnetaan maan suurimmasta, 27 myymälää käsittävästä kirpputoriketjusta. Valu toteutti Fidalle kokonaisvaltaisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka kattoi sekä järjestö- että myymäläsivustot. Valu suunnitteli sivustojen konseptit ja käyttöliittymät, visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta. Projektissa Valu teki Fidan verkkopalveluun myös avainsana-analyysin ja kävijäkyselyn. Avainsana-analyysi tuotti Fidalle hyödyllisiä vinkkejä hakukoneystävällisen sisällön tuottamiseen. Kävijäkyselyn avulla saatiin tietoa käyttäjien mielipiteistä ja odotuksista. Kävijäkyselyn tulokset osoittivat, että ihmiset kaipaavat tosielämää koskettavia tarinoita ja konkreettisia lukuja: esimerkiksi selkeästi esitettyä […]

Nokian kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu suunnitteli ja rakensi Nokian kaupungille uuden verkkopalvelun, joka toimii hyvin sekä mobiili- että tietokonekäytössä. Verkkopalvelun etusivulle luotiin päänavigaation lisäksi kohderyhmille suunnatut nostot, joista asukkaat, yrittäjät sekä matkailijat pääsevät suoraan heille kohdistettuihin sisältöihin. Ajankohtaiset sisällöt uutisista ja työpaikoista somepäivityksiin tuotiin etusivulle välilehtimallilla, josta käyttäjän on helppo nopealla silmäilyllä löytää etsimänsä. Kaikki ajankohtaiset sisällöt ovat helposti nostettavissa myös alasivuille aihepiireittäin. PTV-integraatio säästää aikaa Nokian kaupungin sisällöntuottajien työtä helpottaa PTV-integraatio, joka tuo lakisääteisesti tuotettavat Palvelutietovarannon sisällöt suoraan verkkosivustolle. Integraatio säästää aikaa ja vähentää riskiä […]

Tuotos.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tuotos on av-tuotantoyhtiöiden tekijänoikeusyhdistys. Tuotos.fi -verkkopalvelu palvelee sekä elokuvien tuottajia että elokuvia julkisesti esittäviä tahoja. Sivustolta voi tehdä lupahakemuksen elokuvien näyttämiseen ja selata Tuotoksen esityslupien piirissä olevia elokuvia. Elokuva-arkistoa varten sivustolle rakennettiin kategoriahaku ja vapaasanahaku helpottamaan elokuvien löytämistä.

Made by Finland

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suomalaisen Työn Liiton Suomi 100 -juhlavuoden Made by Finland -kampanjan identiteetin, konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu, kampanjan verkkosivuston graafinen suunnittelu ja responsiivinen toteutus WordPress-alustalle.

Toimeksi.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomi on yhdistystoiminnan maa. Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuus on hyvinvointia edistävää yhdistystoimintaa ja -toimijoita esittelevä palvelu kansalaisille, yhdistyksille, viranomaisille ja oppilaitoksille. Käytännössä kyse on valtakunnallisesta portaalisivustosta, joka tuo Suomen yhdistystoiminnan eri alueelliset verkkopalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi. Haaste: Toimeksi.fi-yhteistyöverkoston toiminta laajeni ja palvelua käyttävien yhdistysten määrä lisääntyi, jolloin nämä aiheuttivat haasteita palvelun käytettävyydelle, saavutettavuudelle ja esteettömyydelle. Lisäksi julkaisujärjestelmälle haluttiin enemmän jatkokehitysmahdollisuuksia. Verkkopalvelulta haluttiin myös enemmän sujuvuutta ja monipuolisia toiminnallisuuksia. Ratkaisu: Trimedia vastasi kokonaisvaltaisesta uudistusprojektista, jossa uusi Toimeksi.fi-verkkopalvelu rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Samaa teknistä pohjaratkaisua hyödyntää yhteensä yhdeksän Toimeksi.fi-verkostoon kuuluvaa […]

Gapps

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Gappsin WordPress-verkkosivu-uudistuksen, jossa tavoitteena oli luoda monikäyttöinen, moderni ja persoonallinen sivusto jouduttamaan Gappsin liiketoimintaa ja brändin rakennusta. Meille hieman poikkeuksellisesti työskentelimme valmiin design-layoutin kanssa. Usein tavoitteenamme on pyrkiä hallitsemaan kokonaisuus suunnittelun ja toteutuksen välillä käyttäjäkokemuksen takaamiseksi, mutta Gappsin kanssa teimme poikkeuksen, sillä sivuston ulkoasu oli laadittu ammattitaitoisesti ja ohjeistettu kattavasti in-house suunnittelijan toimesta. Kävimme yhdessä läpi oleelliset käyttäjäkokemukseen ja teknisiin ratkaisuihin vaikuttavat tekijät ja layouteja hiottiin vielä eteenpäin. Toisin kuin perinteisesti sivustojen suunnittelun kanssa usein toimitaan, Gappsin tapauksessa ulkoasu koostui pitkälti […]

Stoma Forum

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hammaslääkäriasema Stoma on perustettu vuonna 1970, ja se on näin ollen Helsingin vanhin yhtäjaksoisesti toiminut hammaslääkäriasema. Nimi Stoma on kreikan kieltä ja tarkoittaa suuta. Stoma klinikoiden uusi verkkopalvelu on rakennettu modulaarisesti WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivustolla panostettiin erityisesti mobiiliajanvaraukseen ja asiantuntijoiden esittelyyn. Ajanvarausjärjestelmä sekä asiantuntijatieto tuodaan sivustolle Stoman CRM:stä. redandblue vastasi palvelun käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta sekä WordPress-toteutuksesta.

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teme on Suomen suurin taide- ja kulttuurialojen ammattiliitto. Teme edustaa esittävien taiteiden, media- ja av-alojen työntekijöitä, taiteilijoita ja itsensätyöllistäjiä. Kattojärjestö Temen sivusto teme.fi sisältää Teme ry:n sivuston lisäksi seitsemän jäsenjärjestön sivustot. Sivusto koostuu pääosin erilaisista artikkeli- ja mediasisällöistä, joita on kategorisoitu ja jaoteltu erilaisiksi kokonaisuuksiksi. Sivupohjat ovat modulaarisia ja niiden avulla sivustolla voidaan luoda eri tyyppisiä yksittäisiä sivuja, joissa näkyy nostoja, ladattavia tiedostoja, kirjoittajia sekä erilaisia tapahtuma- ja uutis- ja artikkelivirtoja. Sivustolla on myös mm. jäsenmaksulaskuri sekä useita sosiaalisen median syötteitä. redandblue […]

Friikut.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Freelance-graafikot on suomalainen graafisten suunnittelijoiden työhuonekunta, joka toimii Freelance ohjelmatyöntekijät ry FOT alla. Jäsenet ovat freelancereita tai yrittäjiä. redandblue suunnitteli ja toteutti friikut.fi sivuston uudistuksen WordPress-alustalle. Ylläpitokäyttöliittymä räätälöitiin mahdollisimman helppokäyttöiseksi myös vähemmän teknisille graafikkojäsenille. Palvelussa graafikkojäsenet voivat luoda oman profiilin, esitellä omia työnäytteitään sekä myydä omia töitään Torilla. Varsinainen sivusto toimii minimalistisella designillä galleriana työnäytteille, jotka haluttiin nostaa pääosaan. redandblue vastasi projektin konseptisuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, WordPress-toteutuksesta sekä sivuston ylläpidosta ja käyttöpalveluista.

Smart Lahti

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Smart Lahti -verkkosivusto luotiin englanninkielisenä kansainvälistä näkökulmaa ajatellen Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle. Sivusto nostaa esiin Lahden seudulla jo toteutettuja sekä tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuuksia avaavia älykkäitä ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja, esimerkiksi kierrätykseen, liikkumiseen ja rakentamiseen liittyen. Palvelussa toimii myös tehokas FIND hakukone sopivan kumppaniyrityksen löytämiseen. Verkkosivu toimii tällä hetkellä englannin kielellä ja tulee laajentumaan jatkossa venäjän, kiinan ja japanin kielille.

Suojaintukku.fi

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suojaintukulle rakennettiin Aikadesignin toimesta responsiivinen verkkokauppa, jossa alustana käytettiin suosittua WordPressin WooCommercea. Graafisessa ilmeessä haetiin mieleenpainuvuutta ja käyttöliittymässä selkeyttä. Verkkokauppa palvelee erityisesti yrityksiä, kuntia ja kaupunkeja, jotka haluavat tilata tuotteensa laskulle. Valikoimassa on tarjolla suosittuja ensiavun, henkilösuojaimien ja laminoinnin tuotteita hyvin edullisesti.

Immuno Diagnostic

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Selkeydestä, löydettävyydestä ja helppokäyttöisyydestä ei voi tinkiä tuumaakaan, kun verkkopalvelun sisuksissa hyrrää 100 000 tuotteen verkkokauppa. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle. Immuno Diagnostic asetti uudelle verkkopalvelulle selkeät tavoitteet: – Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin. – Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut. – Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta. – Verkkopalvelu toimii myynnin tukena. Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa […]

Korvanto Oy

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (ulkoasu)
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Korvanto Oy on länsisuomalainen käytettyjen moottoripyörien purkamiseen sekä rungonmittauksiin erikoistunut purkaamo. Yrityksen verkkosivusto uusittiin kokonaan AngularJS-frameworkin avulla. Sivuston tärkein ominaisuus on etusivulle nostettu nopea haku, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä varaosia sekä purettavia pyöriä. Hakutoimintoa varten rakennettiin PHP-pohjainen REST API -rajapinta hyödyntäen Slim- ja Medoo-frameworkeja.

Laatukaluste.com verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laatukalusteen verkkokauppa haluttiin uudistaa responsiiviseksi ja ulkoasultaan moderniksi. Asiakaskokemusta parannettiin mm. yksinkertaistamalla verkkokaupan ostoskoria ja suoraviivaistamalla ostotapahtumaa. Hakutoiminto uudistettiin älykkääksi ennakoivaksi hauksi, joka auttaa asiakasta löytämään helpommin etsimänsä tuotteen. Verkkokauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore -verkkokauppa-alustalle.

Innovarch

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innovarch on kotimainen arkkitehtitoimisto, joka toimii valtakunnallisesti onnistuneiden tilojen ja elinympäristöjen suunnittelijana. Uudistimme Innovarchin visuaalisen identiteetin ja toimme brändin lähemmäksi muuta konsernia visuaalisesti. Identiteettiä muovattiin modernimmaksi ja raikkaammilla valinnoilla halusimme erottaa Innovarchia selkeämmin irti muusta kentästä rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana asiantuntijana. WordPress-sivustoa uudistettaessa oli elintärkeää luoda helposti hallittavissa oleva kokonaisuus, joka istuu saumattomasti muun konsernin kokoonpanoon ja helpottaa sisällöntuottajien työtä. Arkkitehtitoimistolle tyypillisesti kuvamateriaali on isossa roolissa joten projektiesittelyt ovat selkeästi sivuston hiotuin osa-alue. Yhdistimme kaksi sivustoa multisite-asennukseen ja niiden välillä voidaan […]

Vahanen

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme Vahanen-yhtiöille uuden, päivitetyn visuaalisen identiteetin sekä multisite-asennuksena toteutetun WordPress-sivuston. Vahanen on rakennus- ja kiinteistöalan suomalainen konsulttikumppani, joka tunnetaan hyvinvoivien elinympäristöjen rakentajana. Rakennusalalla onnistumista vastuun ottavan Vahasen palveluihin kuuluu asiantuntijapalvelut rakennusten koko elinkaaren ajalle. Vahasen konserni on levittäytynyt ympäri Suomen ja se työllistää vajaat 400 henkilöä. Vahasen visuaalisen identiteetin uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun brändin viestintään haluttiin uutta suuntaa ja vallitseva visuaalinen ilme ei tuntunut enää omalta. Tavoitteena oli luoda moderni ja rohkea brändi, joka erottuu selkeästi joukosta rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana […]

Terveytesi-palvelu Lääkärikeskus Aavalle

Tekijä: Druid
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suunnittelimme ja rakensimme Aavalle yleiskäyttöisen rajapintatyökalun sekä palvelun, jonka avulla sovellusten käyttäjät pystytään autentikoimaan. Silex-teknologialla toteutettu rajapinta yhdistää Aavan potilastietojärjestelmän asiakkaiden käyttämiin palveluihin ja se on rakennettu niin, että palvelusovellukset ovat helposti siirrettävissä minkä tahansa taustajärjestelmän päälle. Rajapinnan avulla Aavan asiakkaille voidaan tarjota saumaton verkkopalvelukokemus ja palveluiden ylläpito helpottuu. Ensimmäisenä rajapintaa hyödyntävänä sovelluksena rakensimme uuden Terveytesi-palvelun. Palvelussa Aavan asiakas pystyy helposti hakemaan tietoja terveydestään, kuten esimerkiksi tulevat ja menneet ajanvaraukset eri lääkäreille, avoimet lähetteet sekä laboratorio- ja kuvantamistulokset. Toteutimme palvelun React-teknologialla. Yhdessä […]

Visit Tuusulanjärvi

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tuusulanjärven seudun matkailusivusto sai näyttävän ilmeen ja selkeät kohde-esittelyt. Tuusulanjärven Matkailu ry edistää ja markkinoi Tuusulanjärven vetovoimaa matkailukohteena. Yhdistys tekee läheistä yhteistyötä Järvenpään kaupungin ja Tuusulan kunnan kanssa. Siihen kuuluu noin 30 alueen yritystä, museota ja yhteisöä. Valu suunnitteli Visit Tuusulanjärvi -verkkopalvelun visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta. Matkailuyhdistyksen tavoitteena oli näyttävä, myönteisiä brändimielikuvia vahvistava sivusto. Suunnittelussa käytettiin isoja kuvia, joiden avulla luotiin asiakkaan tavoittelema tunnelma ja korostettiin tärkeimpiä asioita visuaalisesti. Matkailukohteista luotiin kohdekortit, joilla kohdetietojen ylläpito on nopeaa ja vaivatonta. Kortti […]

Kainuun sote

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun Sote on sosiaali- ja terveyspalveluiden päätarjoaja Kainuun seudun kunnille: Hyrynsalmi, Kajaani, Kuhmo, Paltamo, Puolanka, Ristijärvi, Sotkamo ja Suomussalmi. Tavoitteena oli parantaa sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvän informaation saatavuutta sivustouudistuksella. Kehittääkseen asiakaspalveluaan Kainuun sote tarvitsi sivustouudistuksen. Kaiken tiedon pitäisi olla saatavilla kaikilla päätelaitteilla ja sisällön kuuluisi olla helposti muokattavissa. Vanha sivusto ei tähän taipunut ja käyttäjien oli hankala selata sivustoa sekä löytää tarpeelliset tiedot, joten Exoven asiantuntemus käyttäjäkokemuksen ja ulkoasun kehittämisessä tuli tarpeeseen. Projektin alussa uuden sivuston ulkoasua testattiin käyttäjillä prototyypin avulla. Käyttäjiä […]

EK-Tieto

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EK-Tieto Oy järjestää yrityksille koulutusta työsuhdeasioissa, palkanlaskennassa, yritysverotuksessa ja yritysturvallisuusasioissa. Iasy Oy suunnitteli ja toteutti EK-Tiedolle uuden verkkosivuston. Sivustolla näytetään EK-Tiedon järjestämät koulutukset ja niihin on mahdollista ilmoittautua. Myös EK-Tiedon asiantuntijat esittäytyvät sivustolla. EK-Tiedolla ei ollut aikaisemmin omaa sivustoa, vaan kurssit olivat osana EK:n sivustoa. Uuden sivuston käyttöä seurataan tarkasti ja sivustoa jatkokehitetään palautteen ja kerätyn datan pohjalta. Sivuston alustana toimii WordPress.