Autoklinikka

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Autoklinikka koosti joukon asiantuntijoita ympärilleen, kun he lähtivät uudistamaan sekä brändiään että verkkopalveluitaan syksyllä 2018. Mukaan valikoitui IT-konsultti, mainostoimisto NORD DDB, hakukoneoptimoinnin ammattilainen Qurulta sekä teknisestä toteutuksesta vastaava Pixels. Meidän roolimme oli konsultoida verkkopalvelun suunnittelua käyttäjäkokemuksen sekä teknisen asiantuntijan näkökulmasta sekä vastata koko sivuston kehittämisestä. Alustaksi oli valittu WordPress, pitkälti […]

Mielenterveyspooli

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Mielenterveyspooli on suomalaisten mielenterveystyön toimijoiden verkosto, jonka tavoitteena on edistää kansalaisten mielenterveyttä ja kohentaa mielenterveyspalveluja tarvitsevien henkilöiden asemaa yhteiskunnassa. Redandblue suunnitteli järjestölle uuden verkkosivuston, joka toimii Mielenterveyspoolin yleisenä tiedotuskanavana ja lisäksi pyrkii luomaan yhteisöllisyyttä eri mielenterveysjärjestöjen keskuudessa. Tiedon jakaminen, vaikuttaminen sekä ajankohtaisten aiheiden uutisointi ovat sivuston pääasiallisia tehtäviä. Uudella sivustolla on keskiössä materiaalipankki, josta päättäjät, vaikuttajat ja media voivat löytää helposti pureskeltavaa mielenterveysvaikuttamiseen keskittyvää tietoa, kuten aloitepohjia, asiantuntijoiden lausuntoja sekä hyviä yleisiä käytäntöjä. Materiaalipankki kokoaa mielenterveyteen liittyvän informaation yhteen paikkaan, ja sivu […]

Solidaarisuus

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan. Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea […]

Ruokaboksi

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Ruokaboksi tekee arjesta ja ruoanlaitosta helpompaa ja kiireettömämpää. Ruokaboksi toimittaa herkulliset reseptit ja laadukkaat raaka-aineet suoraan kotiovellesi – sinun tarvitsee ainoastaan kokata yhdessä rakkaimpiesi kanssa. Ruokaboksi toimittaa pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun. Contrast on ollut mukana Ruokaboksin tarinassa aina vuodesta 2017 lähtien. Ruokaboksi on kehittynyt huimasti MVP-vaiheesta tähän hetkeen, yhdeksi laajimmista verkkopalveluistamme. Tech-tiimimme on tehnyt huomattavia laajennuksia WooCommerce Subscription -moduulin toiminnallisuuksiin. Merkittävimpänä toiminnallisuutena Ruokaboksi-palvelun kulmakivi – viikkokalenteri, jonka avulla asiakas voi halutessaan keskeyttää tilauksen jopa 10 viikon ajaksi. Muita kehityskohteita ovat olleet muun […]

Hämeenlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu vastasi teknisestä toteutuksesta Hämeenlinnan kaupungin laajassa verkkosivustouudistuksessa. Uudistuksessa matkailun ja kaupungin palvelut yhdistettiin verkossa kokonaisuudeksi, joka tukee seudun markkinointia. Hämeenlinnan kaupungilla oli myös tarve hyvin toimiville rajapintaratkaisuille ja pienille erillissivustoille. Uudistuksessa hyödynnettiin integraatioita muun muassa tapahtumakalenteriin ja sivuston sisäiseen hakuun. Kalenterissa Hämeenlinnan alueen tapahtumat on helppo suodattaa kunnittain kunnittain ja kohderyhmittäin. Hakutoiminnallisuudessa puolestaan hyödynnetään semanttista hakua, joka listaa tuloksia käsitteiden, ei pelkkien hakutermien perusteella. Kaupungin ja matkailun sisällöt samaan sivustoon Uusi sivusto tarjoaa monipuolista sisältöä sekä kaupunkilaisille että matkailijoille. Markkinoinnillinen hyöty […]

Vasemmisto.fi

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vasemmistoliitto on uuden ajan punavihreä kansalaisliike ja poliittinen puolue. Tehtävänämme oli uudistaa Vasemmistoliiton verkkosivusto puoleen ja kävijöiden toiveita vastaavaksi kokonaisuudeksi. Käyttöliittymäsuunnittelun lähtökohtana oli lisätä sivuston visuaalisuutta ja käytettävyyttä, sekä kommunikoida vasemmiston tarinaa mahdollisimman positiivisella tavalla. Tärkeää oli myös osallistaa sivuston kävijöitä monin eri tavoin. Sivustolla on useita erilaisia tapoja osallistua vasemmiston toimintaan. Sivuston julkaisun jälkeen yhteistyö on jatkunut jatkokehityksen puitteissa.

Hae isännöintiä

Tekijät: Aucor Oy (Tekniikka), Industry62 (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hae isännöintiä -verkkopalvelu syntyi ratkaisemaan kaksi erittäin selkeää ongelmaa. Taloyhtiöiden hallitusten jäsenet kokivat, että isännöinnin ostaminen oli vaikeaa. Isännöintiyritykset puolestaan saivat sekalaisia tarjouspyyntöjä, joihin joutui järjestään pyytämään lisäselvityksiä. Isännöintiliitolle Hae isännöintiä -sivusto on jäsenyritysten palvelua, vaikka palveluun voivatkin maksusta liittyä myös muut isännöintiyritykset kuin liiton jäsenet. Ennen projektin alkua Isännöintiliiton digitaalisten palveluiden kehittämisestä vastaava Marianne Falck-Hvilstafeldt oli tehnyt taloyhtiöiden hallitusten puheenjohtajille ja muutamille jäsenille kyselytutkimuksen. ”Vastauksista kävi ilmi, että taloyhtiöiden hallitukset kaipasivat apua yritysten löytämiseen, vertailuun ja tarjouspyyntöjen jättämiseen”, Falck-Hvilstafeldt kertoo. Isännöintiliiton […]

Kansallinen Neurokeskus

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomessa on kansainvälisesti korkeatasoista neurotieteen tutkimusta, jonka tarjoamat mahdollisuudet jäävät kuitenkin osin hyödyntämättä. Syynä on muun muassa tutkimuskentän pirstaleisuus. Jotta Suomi säilyttäisi asemansa neurotieteen kehityksen kärjessä, Suomen hajanainen neurotieteen osaaminen on hyödynnettävä keskitetysti ja tehokkaasti. Neurokeskuksen perustamisen tavoitteena oli vauhdittaa neuroalan kansallista ja kansainvälistä tutkimusyhteistyötä, linkittää tutkimus paremmin käytännön potilastyöhön ja sosiaali- ja terveysalan innovaatioihin sekä edesauttaa uusia aivoterveyteen liittyviä kasvuyrityksiä. Pyrkimyksenä oli kehittää terveysalan ekosysteemiä, tarjota kansainvälisesti kilpailukykyinen toimintaympäristö alan kasvuyrityksille sekä lisätä vientiä, työpaikkoja ja Suomen kansainvälistä houkuttelevuutta investointien kohdemaana. […]

Hanko Data Parks

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hanko Data Parks on kunnianhimoinen hanke, jonka tavoitteena on rakentaa Hangon ja Raaseporin alueesta ICT-yhdyskäytävä Euroopan ja Aasian välille tarjoamalla erinomaiset mahdollisuudet datakeskusten perustamiselle. Kun kohderyhmänä ovat suurimmat online-yritykset, on verkkosivuston oltava kohderyhmän kanssa samaa huipputasoa. Asiakas halusi entistä selkeämmän verkkosivuston, jonka kautta tieto löytyy helposti. Pääpaino oli verkkosivuston rakenteen ja sisällön suunnittelussa siten, että tuotteet ja palvelut ovat hyvin esillä. “JCO: n ihmiset ovat erittäin ammattitaitoisia ja he tietävät, mitä tekevät. He ovat toimittaneet kaiken, mistä olemme sopineet, ja he ovat […]

Nordcenter Golf & Country Club

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nordcenter Golf & Country Club on korkeatasoinen golfkeskus Raaseporissa. JCO Digitalin tehtävänä oli uudistaa ja raikastaa Nordcenterin digitaalinen ilme. JCO:n vastuulla oli verkkosivuston rakenteen ja käyttöliittymän suunnittelu sekä tekninen toteutus WordPressillä. “JCO esitteli meille ajatuksensa, ja olimme heti vakuuttuneita. He olivat todella lukeneet meitä kuin avointa kirjaa. Prosessi sujui jatkuvassa vuorovaikutuksessa, mutta oli tärkeää, että saimme keskittyä omaan työhömme, kun JCO toimitti sen, mitä pyysimme. Ja tulokset ovat selvät: JCO:n avulla lukumme osoittavat kasvua sekä myynnin että golfkierrosten osalta.” – Mats Grönblom, […]

Finland Toolbox

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finland Toolbox näki päivänvalon aikanaan thisisFINLAND-sivuston uudistuksen yhteydessä jo vuonna 2015. ”Silloin se tehtiin nopeasti finland.fi-sivuston ohessa julkaisuvalmiiksi. Oli koko ajan tarkoituksena, että kun idea on kehittynyt lisää ja siihen on sopiva mahdollisuus, sivusto tehdään ikään kuin valmiiksi. Se aika oli nyt”, kertoo maakuvatyön asiantuntija Meira Pappi. Finland Toolbox on rikas sisältöpankki täynnä kuvia, tarinoita, esityksiä ja tietoa Suomesta – suomalaisille ja Suomen ystäville. Erilaisia artikkeleita ja materiaaleja on yli 300 ja yhdestä materiaalista voi olla useita kieliversioita. Sivustolla tietoa etsivä ei […]

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n piiriyhdistykset

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ on maailman ainoa työmarkkinajärjestö, joka valvoo koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaisten etuja aina varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen. OAJ:n valtakunnalliset piirit ja yhdistykset yhteensovittavat jäsenkuntansa edunvalvontaa ja järjestöasioihin liittyviä tavoitteita, tekevät esityksiä ja aloitteita sekä järjestävät kokouksia jakoulutuksia. Saimme tehtäväksemme luoda “kotisivukone”, eli yhtenäinen sivustomalli OAJ:n kuudelle eri piiriyhdistykselle. OAJ oli juuri luopumassa Oracle Web Center Sites -pohjaisesta verkkopalvelukokonaisuudesta, joka oli aiheuttanut “paljon tuskaa”. Onneksi uudeksi alustaksi oli valittu WordPress Multisite, joka soveltuu erinomaisen skaalautuvuutensa vuoksi sekä pienempiin että suurempiin kokonaisuuksiin ja […]

Mirror Line

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Etelä-Pohjanmaalaisen Mirror Linen lähes 25-vuotiaalle liukuovien ja säilytysratkaisujen liiketoiminnalle verkkokauppa ja muut digitaaliset kosketuspinnat ovat vuosi vuodelta entistä merkittävämpiä kun yrityksen toiminta kasvaa, kansainvälistyy ja tehostuu. Modernisoimme Mirror Linen verkkosivut sekä toimme irrallisena pääsivustosta toimineen verkkokaupan (ent. MyCashFlow) osaksi yhtenäistä verkkopalvelua. WordPress-sivusto rakentuu helposti hallittavista osioista joiden avulla sivusto on vaivattomammin ylläpidettävä ja pysyy joustavampana markkinoinnin vaihtuviin tarpeisiin. WooCommerce-verkkokaupassa on kustomoitavissa mm. eri käyttäjäryhmille omat hinnoittelut, muokattavissa olevat sähköposti-ilmoitukset, alennusmyynnit sekä räätälöity tilausten käsittelyprosessi. Sivustolle (toistaiseksi vain ruotsissa, mirrorline.se) on luotu integraatio […]

Rotator – konekaupan sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme vuonna 2018 Rotator yrityssivuston. Uusi sivusto on rakennettu yhdessä Rotatorin tiimin kanssa pidettyjen Service Lab -työpajojen pohjalta määriteltyjen käyttäjäprofiilien palvelemiseksi. Tärkeimpiin toiminnallisuuksiin voidaan listata muun muassa edistynyt haku, paikalliset yhteystiedot ja huoltolistaus. Vaihtokoneet tuodaan kaupattavaksi Mascus-järjestelmästä upotuksena.

Pablo Films

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pablo Films on helsinkiläinen tuotantotoimisto, joka on erikoistunut korkealaatuisiin video- ja valokuva-tuotantoihin. Suunnittelimme Pablolle simppelin ja vaikuttavan WordPress-verkkosivuston, joka esittelee yrityksen osaamisen mahdollisimman visuaalisella tavalla. Sivuston on päärooliin nostettiin upeat videokoosteet ja työnäytteet Pablon asiakasprojekteista.

Oma Luottamusmies

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jokaisen uralla tulee vastaan erilaisia muutos-, kriisi-, tai kehitystilanteita, jotka sisältävät tarvetta selkeälle tiedolle toimintatavoista ja mahdollisuuksista. Oma Luottamusmies vastaa korkeasti koulutettujen työelämätiedon tarpeeseen erilaisissa tilanteissa. Palvelun tuottaa akavalaisten liittojen yhteinen neuvottelujärjestö YTN. Suunnittelimme ja toteutimme Oma Luottamusmies -verkkopalvelun, josta työntekijät saavat apua ja vinkkejä arkisiin tilanteisiin. Palveluun rakennettiin testejä ja työkaluja. redandblue vastasi palvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä ylläpidosta.

Kotitalolehti

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Kotitalo-lehti on taloyhtiöiden hallituksille tarkoitettu tilattava lehti, jota julkaisee Isännöintiliitto. Se on palkittu vuoden asiakaslehtenä 2014, 2015 ja 2017. Kotitalolehti.fi puolestaan on verkkolehti, joka uudistettiin juuri ulkoasultaan selkeämmäksi ja konseptiltaan toimivammaksi. Suunnittelusta vastasi jälleen Isännöintiliiton luottomies, taitava Jarkko Waari. ”Yhteistyön helppouteen on vaikuttanut merkittävästi se, että Aucor on ollut mukana jo konseptointiprojektissa ja ottanut kantaa tiettyihin toteutuksiin. Ja toisaalta Jarkko on ollut mukana sprinttipalavereissa. Suunnittelutyötä tulee aina myös toteutusvaiheessa ja toisaalta teknistä toteutusta pitää miettiä jo konseptoinnissa”, toteaa Isännöintiliiton digitaalisten palveluiden kehittämisestä […]

Naantali Spa

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta. Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää. ”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme paremmin. Naantalin Kylpylän palveluntarjonta on erittäin laaja ja monipuolinen, mikä luonnollisesti asettaa koviakin haasteita sivustolle”, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen. Verkkopalvelu-uudistuksessa lähdettiin siis sekä lisäämään jälleen […]

My M Room

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: React
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

M Room kaipasi työkaluja kasvavan asiakasvirtansa hallitsemiseen ja sen asiakkaat välineen nähdä odotusajat lähimmissä parturiliikkeissä. Näin he voisivat jonottaa vapaata aikaa mistä tahansa, esimerkiksi kotoaan tai toimistoltaan. My M Roomin tavoitteena oli tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille ja tehdä parturiliikkeessä asioinnista sujuvampaa, kuin koskaan aiemmin. Natiivisovelluksen sijaan päätimme luoda web-pohjaisen, React JavaScript-kirjastolla rakennetun Progressive Web App -ratkaisun. Progressiivinen web-sovellus mullistaa täysin asiakkaan odotuskokemuksen: asiakkaat voivat löytää vaivattomasti lähimpien parturiliikkeiden vapaat ajat ja vertailla jonojen pituutta eri liikkeissä. Käyttäjä lisää itsensä jonoon, valitsee haluamansa […]

HomCare Finland

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus, Verkkokauppa

HomCare on vahva suomalainen menestystarina yrittäjyydestä ja HomCare on ollut edelläkävijä monella saralla mm. tiivistettyjen puhdistus- ja pyykinpesuaineiden tuomisessa markkinoille, sekä sumutusmenetelmän ja mikrokuitutuotteiden lanseerauksessa siivoamiseen. Veistämöläiset pääsivät jälleen suunnittelemaan ja toteuttamaan kokonaisvaltaisen uudistusprojektin. Verkkosivuston päätarkoitus on yleisesitellä tuotteita, ohjata asiakkaat verkkokauppaan ja kasvattaa edustajien määrää. Yrityksen brändiä mukaileva nykyaikainen ilme antaa raikkaan säväytyksen ostotuotteille ja houkuttelee sivustolla vierailijaa pidemmälle verkkokauppaan. Veistelimme verkkokaupan ja ByDesignin MLM-ohjelman saumattomaksi kokonaisuudeksi, jonka avulla asiakkaan ja jälleenmyyjän on helppo kohdata toisensa. HomCarella on useita jälleenmyyjiä sekä […]

Kekkilä Professional -verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Näyttävä ja asiointia helpottava verkkopalvelu ammattiviljelijöille Kekkilä Professional on osa Kekkilä Group -konsernia, joka tuottaa kasvatusratkaisuja ammattiviljelijöille, viherrakentajille ja kuluttajille. Kekkilä Professionalin asiakaskunnan muodostavat ammattiviljelijät ja jälleenmyyjät maailman kaikissa maanosissa. Kekkilä uudisti ammattilaisille suunnatun verkkopalvelunsa. Tärkein tavoite oli viljelijöiden saumaton palvelu maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Samalla haluttiin rakentaa Kekkilän luotettavaa asiantuntijabrändiä yhä vahvemmaksi. Valu toteutti uudistuksen, johon kuului Kekkilä Professional -sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu ja tekninen toteutus. Kolmeen kokonaisuuteen jaoteltu sisältö 1. Tuotevalikoima esitellään sivustolla kautta linjan seitsemään tunnistettavaan tuotesegmenttiin jaoteltuna. Suomalaisille viljelijöille […]

Kristina Cruises -verkkosivut

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kristina Cruisesille tehty laaja verkkosivuhanke piti sisällään muun muassa integraatioita, modulaaristen sivupohjien rakentamista ja some-jakotoiminnallisuuden asettamista. Suosikkilistaus lukeutuu myös sivuston avaintoiminnallisuuksiin. Kristina Cruisesin verkkosivuilta löytyy lisäksi blogi, erilaisia lomakkeita ja kattava hakutoiminto. Into-Digital kiittää Kristina Cruisesia luottamuksesta & toivottaa onnittelut uuden verkkopalvelun julkaisun kunniaksi, vaikka yhteinen taival jatkuukin verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen suhteen. Kristina Cruisesin projektista vastannut Head of Customer Experience Antti Partanen kuvaa hanketta seuraavasti: ”Toteutimme edelliset verkkosivut myös yhteistyössä Into-Digitalin kanssa. Tarjouskierroksen jälkeen vakuutuimme jälleen heidän tavastaan toimia suoraviivaisesti ja […]

Lammi -verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital tuotti Lammille uudet verkkosivut yhdessä sisaryhtiömme Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram vastasi verkkosivuston suunnittelusta – Into puolestaan totutusti teknisestä toteutuksesta. Sivuston visuaalisuus perustuu hyvin pitkälti Lammin erittäin näyttävään ja ansiokkaaseen kuvamaailmaan. Kaikki Lammin tämänhetkiset talomallit ovat nähtävillä sivustolla. Talomallistolle on rakennettu laaja filtteröinti, joka helpottaa käyttäjää löytämään juuri oikean talon. Teknisestä näkökulmasta projektissa onnistuttiin toteuttamaan sisällönhallintaan modulääriset, monipuoliset ja helppokäyttöiset työkalut niin, että sivuston ilme pysyy yhtenäisenä ja toiminta responsiivisena.

RFSU Suomi -verkkosivusto

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen toteutus), Miltton Oy (Visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Yhdessä Milttonin kanssa toteutettu verkkosivusto, joka toimii tärkeässä roolissa osana kansallisesti ja kansainvälisesti suurta mainetta niittänyttä Sultanin F*ck like a Finn -kampanjaa. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta. Milttonin toteuttama kampanja palkittiin vuoden 2017 European Excellence Awardseissa vuoden parhaana pohjoismaisena työnä.

Lindström

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lindström on yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä, jolla on 170-vuotinen kokemus tekstiilialalta. Lindström tarjoaa ratkaisuja toimitilojen siisteyteen ja sisustamiseen, työpukeutumiseen, sekä terveydenhuollon tekstiilipalveluihin Euroopassa ja Aasiassa. Lindströmin verkkosivusto toimii 24 eri maassa ja kehitämme sivustoa jatkuvasti tiiviissä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Sadattuhannet ihmiset käyttävät päivittäin Lindströmin toimittamia tuotteita, joten verkkokaupalle oli kysyntää. Web-veistämö pääsi vastaamaan teknisestä toteutuksesta Lindströmin laajassa verkkosivuston uudistusprojektissa. Verkkokaupan lisääminen sivustolle oli kiinteä osa verkkosivujen uudistusprojektia. Verkkosivustoa modernisoimme kohentamalla sivuston käytettävyyttä, sekä hakukonelöydettävyyttä ja parantamalla sivuston konversio-optimointia. Verkkokaupan toteutukseen valitsimme […]

HimosJämsä

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Himos, Päijänne sekä monipuolinen luonto ja persoonalliset maaseutukohteet kutsuvat viihtymään Jämsään. Jämsän ja Himoksen palveluita ja matkailuelämyksiä kuvaavalla sivustolla haluttiin vahvistaa alueen tunnettuutta valittujen kohderyhmien keskuudessa. Sivuston tehtävänä on luoda alueesta houkutteleva mielikuva sekä saada asiakas löytämään alueen tarjoamat matkailupalvelut. Kaikkien paikallisten toimijoiden palvelut yhdelle sivustolle Himosjamsa.fi tarjoaa kanavan, josta pääsee tutustumaan Jämsän palvelutarjontaan kerralla. Sivustolta löytyy myös majoitusvaihtoehdot ja suorat linkit yritysten omille sivuille, josta varauksen voi tehdä. Laajan valikoiman esittely inspiroi matkailijaa ja auttaa suunnittelemaan matkaa Jämsään. Sivustolla tarjotaan matkailuvinkkejä […]

Redan Redan

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ensimmäiset verkkosivut toteutimme Redan Redanille jo vuonna 2017, mutta sen jälkeen yhteistyö on jatkunut. Linda on aktiivinen somessa ja uuttera bloggailija, joten painopiste projektissa oli luonnollisesti somefeedit ja blogi. Myös työnäytteet ja palvelut tuli olla keskeisesti ja selkeästi esitetty. Iso paletti kaikkea, mutta pistettiin onnistumaan! Koska mikään sivusto ei ole koskaan “valmis” ja varsinaiset ajatukset tulevat vasta oikean käytön myötä, jatkotarpeita syntyi pian. Siispä 2018-2019 vaihteessa tuunattiin jo seuraavaa versiota ulkoasusta lähtien. Linda vanhana nörttinä onneksi osaltaan tietää miten näitä hommia tehdään […]

Comsyn Project

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Comsyn Project on Teknologian tutkimuskeskus VTT:n vetämä EU-rahoitteinen tutkimushanke, jonka tavoitteena on madaltaa biopohjaisen polttoaineen tuotantokustannuksia. Suunnittelimme Comsynprojectin visuaalisen ilmeen, graafiset elementit sekä vastasimme WordPress-verkkosivuston käyttöliittymän suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Tuotimme hankkeelle myös videomateriaalia ja muita sisältöjä sekä konsultoimme tilaajaa moderneista digitaalisen ajan viestintämenetelmistä. Erityisenä haasteena projektissa oli ymmärtää teknologiset tarpeet sekä kohderyhmän odotukset, jotta pystyimme antamaan oikeat näkemykset sisältöjen ja rakenteen suunnitteluun. Haasteet muuttuivat onnistumisen elämyksiksi Mediapoolin sekä VTT:n tutkimusryhmän tiiviin yhteistyön ansiosta.

Vermo – sivustouudistus

Tekijä: Liana Technologies
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vermo on Suomen pääravirata, joka tarjoaa erinomaiset puitteet paitsi raviurheiluun myös erilaisten tapahtumien järjestämiseen. Vermo aloitti Liana Technologiesin (ent. Koodiviidakon) asiakkaana vuonna 2013, jolloin heille toteutettiin uudet verkkosivustot Sivuviidakko-alustalle. Vuonna 2018 sivustolle päätettiin tehdä laajamittainen päivitys, jossa uudistettiin käytännössä aivan kaikki. Sivupuun rakenne muutettiin, sivustosta tehtiin responsiivinen, minkä lisäksi koko sivusto sai raikkaan ulkoasun Vermon brändi-ilmeen mukaan. Uudistuneet verkkosivut palvelevat nyt ennen kaikkea ravikilpailujen kävijöitä ja osallistujia, mutta myös tuovat enemmän esille monipuolisia ravintola-, tapahtuma- ja elämyspalveluja, joita Vermo tarjoaa ravien ohella.

Fitter

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Fitter valmistaa räätälöityjä ruokia treenaajille ja urheilijoille. Konsepti on uusi ja Suomessa uniikki: annoksien ravintoarvot kaloreineen ja proteiineineen pystyy itse valitsemaan verkkokaupasta. Sapuskat toimitetaan asiakkaan valitsemalle kuntosalille. Verkkosivuihin nojaavana bisneksenä teknologian täytyi olla tip top kunnossa. Jättiprojektiin kuului verkkosivujen ja kauppatoimintojen lisäksi brändin suunnittelu kohderyhmän määrittelystä arvolupaukseen ja logosuunnittelusta printtimateriaaleihin. Oman mausteensa projektille toi verkkokaupan taustalla toimivan laskurin toteutus. Laskuri pyörittelee hintoja ja ravintoarvoja annokselle sitä mukaa, kun kävijä säätää niitä kaupasta mieleisekseen. Verkkokaupan moottorina toimivaa WooCommercea päästiin räätälöityjen toimintojen myötä puukottamaan […]

Ensi- ja turvakotien liitto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lapsi- ja perhejärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä, sekä tekee perheväkivaltaa ehkäisevää työtä. Pääsimme Ensi- ja turvakotien liiton mahtavan porukan kanssa suunnittelemaan ja kehittämään laajan projektin, jossa toteutimme heidän verkkosivustolleen monia käteviä ratkaisuja. Sivustolle veistelimme multisite-asennuksen, jossa Ensi- ja turvakotien liitto toimii pääkäyttäjänä. Multisite-asennus mahdollistaa useampien sivujen luonnin ja hallinoinnin kootusti, yhden hallintapaneelin kautta. Multisite-asennuksella Ensi- ja turvakotien liitto pystyy tarjoamaan muille jäsenyhdistyksille mahdollisuuden omiin, edustaviin ja pieneen budjettiin sopivat nettisivut. […]

Agenttiseikkailu

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Agenttihaaste tutustuttaa oppilaat kestävään elämäntapaan ja luonnonvarojen säästöön. Agenttitehtävät kannustavat sähkön ja veden säästöön, kierrättämiseen, ruokahävikin vähentämiseen ja kestäviin liikkumisvalintoihin. Luokat kilpailevat keskenään siitä, kuka onnistuu tekemään eniten tehtäviä kilpailun aikana. Sivun idea oli näyttää mahdollisimman houkuttelevalta 2 luokkalaisille, jotta ympäristöaiheita olisi hauskempaa oppia. Piristävillä väreillä ja iloisilla animoinneilla lisättiin pelimäistä tunnelmaa. Oppilaat saavat ladattua luokalleen omat agenttinimet ja profiilikuvat, sekä jokaiselle oppilaalle tulee kotiin täytettäväksi oma agenttikortti josta pisteet kerätään yhteen koko luokan kanssa.

Lauritzon’s

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sisustustekstiiliyritys Lauritzon´s on suomalainen perheyritys jolla on monipuolinen ja laaja mallisto korkeatasoisia huonekalukankaita. Lauritzonin kanssa vuosia jatkunut yhteistyö on viimeaikoina poikinut graafisen ilmeen uudistuksen, ja lisäksi suunnittelimme sivustolle käytännöllisiä ratkaisuja kuten yhteystiedot -sivun haitarijaottelun. Hauskojen hashtagien ja selkeän ryhmittelyn ansioista asiakkaiden on helppo saada tarvitsemansa tiedot oikeasta paikasta. Veistelimme verkkosivuston verkkokauppapohjalle käyttäen WooCommercea. Sivustolla ei vielä ole kuitenkaan varsinaista ostomahdollisuutta tuotteille.

Midnight Sun Film Festival

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Sodankylän elokuvajuhlat on tunnelmaltaan yksi maailman ainutlaatuisimmista festivaaleista; keskiyön auringon alla kohtaavat maailman kuuluisimmat elokuvaohjaajat, uuden elokuvan nousevat nimet, kansainvälinen yleisö ja tavallinen kadunmies välittömässä ja lämpimässä ilmapiirissä. Verkkosivusto toimii festivaalien ensisijaisen viestintäkanavana ja sivuston käyttäjäryhmiä ovat festivaaleilla vierailijat sekä media, joka raportoi festivaaleista. Festivaalin aikana sivustolla voi olla jopa 25 000 kävijää viikonlopussa ja suurin osa sivuilla vierailijoista käyttää sivuston selailuun mobiililaitteita. Sivuston mobiiliresponsiivisuus ja keveys oli yksi suunnittelumme kulmakivistä. Myöskin palvelin ja ympäristö valittiin niin, ettei sivusto pääse kyykähtämään pahimpaankaan […]

Smarp

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Smarp on sisällön löytämiseen ja jakamiseen tarkoitettu työkalu. Smarp kokoaa yritykseen ja sen toimintaympäristöön liittyvän relevantin ja mielenkiintoisen sisällön yhteen paikkaan, josta se on helposti löydettävissä ja jaettavissa myös muulle maailmalle. Smarp lähestyi meitä verkkosivu-uudistuksen ja brändin päivityksen tiimoilta. Aloitimme projektin Foundation-vaiheella, jonka aikana loimme strategian haluttujen konversioiden saavuttamiseksi. Strategia perustui tärkeimpien käyttäjäpersoonien tarpeiden pohjalta suunniteltuihin käyttäjäpolkuihin, joiden avulla varmistimme, että kukin käyttäjä löytää tarvitsemansa informaation helposti ja nopeasti ymmärrettävässä muodossa. Pohtiessamme Smarpin brändiä esiin nousivat ennen kaikkea seuraavat adjektiivit: ammattimainen, luotettava […]

Puheterapeuttiliitto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Puheterapeuttiliitto ry on puheterapeuttien ja puheterapeutiksi opiskelevien valtakunnallinen ammattijärjestö, joka valvoo sekä edistää liiton jäsenien yhteiskunnallisia, taloudellisia, ammatillisia ja koulutuksellisia etuja. Pääsimme veistelemään liiton sivuston kokonaan uusiksi, uutta virkistävää ulkoasua myöten. Sivuston pääkohderyhmä ovat liiton jäsenyyden eduista ja palveluista kiinnostuneet vierailijat. Suunnittelimme sekä toteutimme sisältöjen esillepanon niin, että kunkin vierailijan on mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta löytää etsimänsä sisältö. Kokonaisuudessaan sivuston runsas sisältömäärä ja erilaiset aiheet jäsenneltiin mukavan helpoksi selata sivustolla vierailevalle. Jäsenille tarkoitettu sisältö ja muu materiaali löytyy jäsenien omalta sivustolta, […]

Omaishoitajaliitto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme mielenkiintoisen ja laajan verkkosivuston uudistuksen Omaishoitajaliitolle, sekä omaishoidonverkoston verkkosivut Omaishoitajaliiton tiimin kanssa. Omaishoitajaliitto on omaishoitajien vaikuttamis- ja tukijärjestö. Liitto ja paikallisyhdistykset tukevat eri tavoin omaishoitajien arjessa jaksamista. Verkkosivu-uudistuksen perustana oli käyttökokemuksen parantaminen. Sivulle tehtiin monia näppäriä ratkaisuja erilaisille toiminnoille, esimerkiksi Tapahtumat -sivulta löytyy kätevä valintanappi jolla käyttäjä saa valita mitkä tapahtumat näkyvät. Lomakalenterista voi helposti valita millaisia järjestettäviä omaishoitajalomia on tarjolla kategoroiduista valinnoista. Liiton toiminta -sivu kaipasi myös kipeästi päivitystä ja uudistimme sivun mukavan selkeäksi käyttäjälle.

Aurinkosähköä kotiin

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Web-veistämön tiimi toteutti aurinkosahkoakotiin.fi verkkosivut. Aurinkosähköä kotiin on valtakunnallinen kampanja, jonka tavoitteena on lisätä suomalaisten tietoa aurinkosähköstä ja sen soveltuvuudesta eri kuluttajaryhmille, sekä tarjota vertailupalvelun avulla tietoa hankintakustannuksista ja palveluntarjoajista. Tarjoukset sivulle toteutimme hakupalvelun, jolla sivulla vierailija voi hakea valitsemansa alueen perusteella tarjousta tekeviä yrityksiä. Yrityksille suunnittelimme toimittajat lomakkeen, jolla yritykset pääsevät vaivattomasti tekemään tarjouksiaan syöttämällä yrityksensä ja tarjouksensa tiedot. Ylläpitäjä tarkastaa lomakkeen ja julkaisee ne tarjoukset sivulle asiakkaan tavoitettavaksi.

Yousician.com

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Joka sekunti, joka päivä, jossain päin maailmaa, joku aloittaa uuden instrumentin opettelun Yousicianin avulla. Yousician sai alkunsa innostuksesta mullistaa musiikin opetus täysin mukaansa tempaavan sovelluksen avulla ja heidän visionaan on tehdä musikaalisuudesta yhtä yleistä kuin lukutaidosta. Nykyään Yousicianin avulla miljoonat käyttäjät opettelevat soittamaan pianoa, kitaraa, bassoa, ukulelea sekä laulamaan. SaaS-palvelujen, kuten Yousicianin, digitaalisessa markkinoinnissa on usein melko suoraviivainen asiakaspolku; sivustolle ajetaan mahdollisimman paljon laadukasta liikennettä ja käyttäjiä ohjataan lataamaan sovellus. Verkkokaupan tavoin, sivuston tulee konvertoida hyvin ja sen optimointia tehdään jatkuvasti. Yousicianin […]

aTalent Recruiting

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

aTalent auttaa yrityksiä ja työnhakijoita yhdistämällä osaavat nuoret tekijät ja kiinnostavat yritykset. aTalent haluaa tarjota erinomaisen rekrytointikokemuksen niin työnantajille kuin työntekijöille. Aloitimme yhteistyön aTalentin kanssa luomalla selkeän käsityksen yrityksen toiminnan kulmakivistä; arvoista ja missiosta, jonka jälkeen loimme strategian verkkosivun käyttökokemuksen parantamiseksi. Strategia pohjautuu tärkeimpien käyttäjäryhmien tunnistamiseen, niiden pohjalta jalostettuihin käyttäjäpersooniin sekä informaation jäsentelyyn näiden tarpeiden ja odotusten perusteella. Lopputuloksena syntyi täysin uusi verkkosivu sekä uudistettu brändi-ilme, jonka värimaailma, typografia, rakenne ja käyttökokemus viestivät raikkautta, fokusta ja ystävällisyyttä. Verkkosivuille kehitettiin useita ominaisuuksia, kuten […]

Aker Arctic

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aker Arctic on arktisen merenkulun pioneeri ja rautainen ammattilainen, jonka tarina jäänmurskaajien suunnittelijana alkaa jo 1930-luvulta. Yrityksen palveluihin lukeutuu mm. arktisissa olosuhteissa liikkuvien alusten suunnittelu, testaaminen, mallinnus ja konsultointi. Helsingissä edistyksellistä testi-laitosta operoiva Aker Arctic ja sen edeltäjät ovat suunnitelleet suurimman osan maailman jäänmurtajista. Verkkosivujen uudistuksessa isoin tekijä oli asiakaslähtöisyys; vanhasta tuote-lähtöisestä lähestymisestä haluttiin luopua ja pyrkimyksenä oli samalla modernisoida teknisiä raameja sivuston ylläpidon helpottamiseksi. Osana uudistusprosessia päädyttiin tekemään muutoksia myös yrityksen liiketoiminnan ytimeen ja luomaan uusia palveluita vastaamaan olemassa oleviin tarpeisiin. […]

Fennovoima

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fennovoima on ydinenergiayritys, jonka tavoitteena on tuottaa sähköä kuormittamatta ilmastoa. Ydinvoimalaitos tulee valmistuttuaan tuottamaan 10 prosenttia Suomen kasvavasta energiatarpeesta – ilman päästöjä. Fennovoima halusi uudistaa verkkosivustonsa, jotta se vastaisi heidän viestintätarpeitaan. Yrityksellä on tärkeä tehtävä Suomen energiantuotannon turvaamisessa vastuullisesti myös tulevaisuudessa. Ennen sivustouudistusta Fennovoimalla oli neljä erillistä sivustoa: asiakaslehti, vastuullisuusraportti, kampanjasivusto uuden energian tuotannosta Suomessa sekä Fennovoiman yleissivusto. Nämä sivustot olivat teknisesti erillään, eikä niiden välillä ollut integraatioita. Yksi projektin tavoitteista oli yhdistää nämä olemassa olevat sivustot yhden sivuston alle ja helpottaa […]

Kylämme

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kylämme-sivusto on Suomen kylille tarkoitettu työkalu. Työkalun tavoitteena on herättää nukkuvat kylät täyttämään oma kylää aktivoiva kyläsuunnitelma verkossa. Työkalun avulla täytettävässä kyläsuunnitelmassa kuvataan millainen kylän halutaan olevan tulevaisuudessa sekä miten tähän tavoitteeseen päästään. Alkumäärittelyn jälkeen palvelu päätettiin toteuttaa WordPressillä sillä se tarjosi kustannustehokkaan tavan muokata lopputulosta. Haasteena oli tehdä työkalusta sekä innostava ja että helposti käytettävä vaikka kokonaisuus sisälsikin lomakemaisesti täytettäviä kohtia. Palvelun julkiselta puolelta löytyy kylän perustiedot ja kirjautumisen takaa löytyy kyläsuunnitelman tarkemmat tiedot.

Visual Components Academy

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Visual Components on johtava teollisuuden tuotantolinjastojen mallinnuksen ja simuloinnin ohjelmistokehittäjä. Visual Components halusi uudistaa tehtaiden mallintamiseen ja simulointiin käytettävän ohjelmistonsa oppimissivuston (Visual Components Academy), sillä valmisteemaa ja page builderia hyödyntävän sivuston jatkokehittäminen ei olisi ollut kannattavaa. Oppimissivuston täydellisessä teknisessä uudistuksessa loimme uuden WordPress-sivuston, johon automatisoidusti siirsimme alkuperäiset sisällöt. Lisäosien karsimisen ja WordPress-teeman uudistamisen myötä sivuston ylläpito on huomattavasti selkeämpää ja uusi, kustomoitu sivusto toimii paljon aiempaa nopeammin. Uudistettu sivusto takaa mahdollisuudet monipuoliseen jatkokehitykseen ilman turhia kikkailuja. Sivuston tekninen toteutus valmistui etuajassa tiukasta […]

Kohtuullisesti.fi

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kohtuullisesti.fi on Panimo- ja virvoitusjuomaliiton sekä Päivittäistavarakauppa ry:n ylläpitämä sivusto, jonka tavoite on ohjata suomalaisia vastuulliseen ja kohtuulliseen alkoholinkäyttöön. Rakensimme sivuston uudelleen WordPress-alustalle. Muutos oli perusteellinen: sekä sivuston ulkoasu että rakenne uudistettiin täysin. Sisältöjä muokattiin vastaamaan uutta Tone of Voicea ja avainsana-analyysin avulla ne optimoitiin vastaamaan paremmin hakukoneissa tehtyihin hakuihin. Uuden sivuston rakenne on selkeä ja käyttäjäystävällinen. Sisältömoduulien avulla muokattava sivusto on ketterä ja taipuu joustavasti asiakkaamme tarpeisiin. Myös sivuston päivittäminen sekä sisältöjen muokkaaminen käy helposti modulaarisen pohjan ansiosta. Selkeä ja visuaalisesti raikas sivusto takaa, että […]

Kekkilän verkkokauppa

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kun Kekkilä käynnisti verkkokauppa-liiketoimintansa, päätimme tehdä siitä kiinteän osan olemassa olevaa ja hyvin toimivaa Kekkilä.fi-sivustoa. Emme halunneet luoda erillistä kauppaa, vaan integroimme myytävät tuotteet luontevaksi osaksi yrityksen tuoteportfoliota. Verkkokaupasta tehtiin aluksi pilottivaihe MVP-hengessä (Minimum Viable Product), jonka tarkoitus oli kerätä dataa käyttäjäkokemuksien kautta ja hioa toteutuksesta entistä parempi. Halusimme päästä nopeasti kokeilemaan kaupan mekanismien toimivuutta ja näkemään suunnitteluvaiheen hypoteesien paikkansapitävyys käytännössä. Panostimme toteutuksessa erityisesti integraatioiden toimivuuteen ja käyttökokemuksen sulavuuteen. Verkkokauppa toteutettiin valittujen kumppanien kanssa selvällä työnjaolla: me hoidimme konsepti-, UX- ja visuaalisen […]

Suomen Suuhygienistiliitto SSHL ry

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Suuhygienistiliiton verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan tarkoitustaan ja rakennettiin helposti ylläpidettäväksi. Verkkosivuston päivittämiseen on harvoin rajatonta resurssipoolia. Siksi jo rakennusvaiheessa on tärkeää suunnitella sellainen sivusto, jonka päivittäminen ja ylläpito on sujuvaa niillä resursseilla, mitä käytettävissä on. Päivitystaakkaa voi keventää ja sivuston saa pysymään aktiivisena, tuoreena ja päivittyvänä monenlaisilla keinoilla. Suuhygienistiliitto.fi-sivustolla tuoreutta pidetään yllä hyödyntämällä somesisältöjä. Ne tuodaan näkyviin etusivulle, jotta sivustolla on aina jotain uutta katseltavaa. Myös liiton tuottaman lehden sisällöt otettiin sivustouudistuksen myötä hyötykäyttöön verkkosivuilla. Näin muualla tehty sisältötyö rikastuttaa verkkosivujakin. Sivuston […]

Rinta-Joupin Autoliike

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018. Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja parantamaan asiakaskokemusta. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkosivuston, vastaten käyttöliittymän ja käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Käyttökokemuksen osalta erityisen tärkeä osa-alue oli ajoneuvohaku, josta haluttiin tehdä monipuolinen, mutta selkeä ja […]

Nordic Label

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Suomen johtavan etiketti- ja tarrapaino Nordic Labelille uuden verkkopalvelun. Suunnittelu aloitettiin Mediapoolin kehittämän tuotantoprosessin mukaisesti, jossa sisältö sekä digitaalinen asiakaspalvelu ohjaa vahvasti sivuston rakennetta ja toimintaa sekä teknistä ratkaisua. Sisältöjen suunnittelussa hakukoneoptimointi nostettiin tärkeään rooliin, jotta sivusto keräisi liikennettä ja liidejä sekä tilauksia verkosta. Suunnittelimme myös yrityksen visuaalisen ilmeen, jota verkkopalvelun yleisilme ja käyttöliittymä noudattaa. Visuaalinen ilme edustaa skandinaavista raikasta ja tyylikästä muotoilua, jonka avulla Nordic Label erottautuu edukseen alan muista toimijoista. Sparrasimme asiakasta myös nykyaikaisen digitaalisen sisältömarkkinoinnin sekä […]

Miledrive

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yrityskulttuuri ei piittaa strategiasta, vaan se toteutuu aina omilla ehdoillaan, ellei sitä kehitetä aktiivisesti. Tiedätkö, kumpi teidän yrityksessänne vallitsee: strategiaa tukeva vai sen toteutumista estävä yrityskulttuuri? Voit kehittää vain sitä, minkä tiedät. Konseptoimme yhdessä Milestonen kanssa yrityskulttuurin mittaamiseen keskittyvän Miledrive-palvelun. Palvelun kylkeen teimme WordPress-sivuston, jossa on ACF+Polylang yhdistelmä auttamassa sisällöntuottajia. Palvelu on löytänyt jo useiden kotimaisten asiakkaiden lisäksi onnistuneita hankkeita myös ulkomailta.