Bitwise

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yli 100 Bitwisen työntekijää, eli Bitwiseria, on softakehityksen ammattilaisia joiden kädenjälkeä löytyy jopa avaruudesta asti. Bitwisestä oltiin kuultu paljon huhuja, tekijätyypeiksi väittivät. Ja samanlaisiksi tekijöiksi kuin Dude osoittautuivatkin. Kun kaksi tekijää upottaa kädet saveen kyynärpäitä myöten, niin priimaahan sieltä vain tulee. “Duden käsissä uusi ilmeemme taittui näyttäväksi ja käytettäväksi saitiksi, jota on modulaarisuutensa vuoksi helppo pitää ajan tasalla.” – Jarkko Rytkönen, Bitwise

Fiskarsin Panimo

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fiskarsin Panimo on perustettu vuonna 2011 Vantaan Rekolassa. Ensimmäiset kaksi vuotta oluita pantiin Mäntsälässä Rekolan Panimon nimellä. Nyt Fiskarsissa toimiva panimo on yksi kotimaisista laadukkaista pienpanimoista. Lähellä on puhdas luonto, josta he ammentavat ideoita ja raaka-aineita oluisiin. Rauhallinen 600 hengen ruukki on hyvä ympäristö luoda uusia makuja ja saada myös palautetta eri kokeiluista. Me autoimme Fiskarsin Panimoa tuomaan laadukkaat tuotteet myös verkossa esille. Moretax Flexbox auttaa sisällöntuottajia rakentamaan helposti sivuja ja tuottamaan kieliversioita. Fiskarsin Panimo on ehdottomasti yksi mielenkiintoisimmista hankkeista tänä vuonna, […]

Harvinaiset.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Harvinaiset.fi on valtakunnallinen harvinaistyötä tekevien sosiaali- ja terveysjärjestöjen yhteistyöverkosto. Uudistimme sivuston konseptin, käyttöliittymän, visuaalisuuden ja toteutuksen WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivustolle toteutettiin sosiaalisen median integraatiot sekä laaja diagnoosihaku, joka hakee diagnoosit kahdesta ulkoisesta palvelusta. Sivusto on suunniteltu ja toteutettu niin, että se toteuttaa AA-tason esteettömyysvaatimukset.

Tekniikanmaailma.fi uudistus

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito.

Alvar Aallon verkkokauppa

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Alvar Aallon verkkokaupan suunnittelu ja toteutus WooCommercen päälle. Kaupasta ostettavissa pääsylippuja, julkaisuja, ladattavia tuotteita sekä fyysisiä designtuotteita suomeksi ja englanniksi. Kauppa on integroitu kassajärjestelmään. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Aktiivinen jatkokehitys ja ylläpito.

Water Scarcity Atlas

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Water Scarcity Atlas on Aalto-yliopiston Vesi- ja kehitystutkimusryhmän avainhanke, jossa tutkitaan maailmanlaajuista veden niukkuutta. Verkkosivusto tarjoaa visualisoitua dataa, maailman huippututkimuksen pohjalta tehtyjä analyyseja sekä maalaa erilaisia skenaarioita tulevasta. Kun vesi vähenee, maailma muuttuu. Tehtävänämme oli suunnitella informatiivinen verkkosivusto, joka tukee parhaalla mahdollisella tavalla tutkijoiden tuottamaa sisältöä. Mediapoolin vastuulla oli verkkosivuston rakenteen, käyttöliittymän suunnittelu ja tekninen toteutus WordPressillä. Datavisualisoinneista vastasi Lucify.

Tralla palvelu

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen yrittäjyyskasvatuksen ja -koulutuksen toimijat ja palvelut yhdistävän verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.

Joulupuu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Joulupuu on jokavuotinen hyväntekeväisyystempaus, jossa kerätään joululahjoja lapsille, jotka ovat lastensuojelun piirissä, huostaan otettuna, sijaisperheessä, lastenkodissa tai muutoin perhetilanteen vuoksi jäisivät ilman joulupukin tuomisia. Keräys järjestetään ympäri Suomea paikallisten nuorkauppakamarien ja Keskuspuiston Nuorkauppakamarin toimesta. Loimme keräykselle digitaalisen alustan yritysten käyttöön. Yrityskohtaisesti kustomoidun sivuston avulla yritykset voivat antaa omille asiakkailleen mahdollisuuden valita lahjan vähävaraiselle lapselle. Yritykset toimittavat valitut lahjat keräykseen. Kampanjan tarkoituksena on ohjata yritysten joululahjoihin käyttämät varat hyväntekeväisyyteen kuitenkin asiakkaat osallistavalla tavalla. Sivuston alusta on tehty Drupal 8 julkaisujärjestelmän päälle ja tänä […]

Amos Rex

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Keidas keskellä kaupungin neonvaloräiskettä, jonne voi mennä rauhoittumaan ja nauttimaan. Se oli yksi Amos Rexin taidemuseon taustalla olevista filosofioista. Tämän ajatusmaailman haluttiin välittyvän myös verkkopalvelussa. Kansainvälisestikin suurta mediahuomiota herättänyt Amos Rex on museo, joka on täynnä upeita visuaalisia asioita. Meidän tehtävänämme oli rakentaa tyylikäs ja toimiva kehys sivuston sisällölle, jotta se pääsee oikeuksiinsa. Lähtökohdaksi otettiin melko yksinkertainen pohja, joka nostaa sisällön, erityisesti isot kuvat päärooliin. Sivulle jätettiin paljon tyhjää tilaa, päänavigaatioon valittiin isoa, selkeää ja rohkeaa fonttia joka tukee Amos Rexin brändimaailmaa. […]

Suomen luonnonsuojeluliitto

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikuttavin ympäristöjärjestö. Luonnonsuojeluliiton voima on koko maan kattavassa toiminnassa ja vahvassa paikallistuntemuksessa, jonka mahdollistaa 170 paikallisyhdistystä. Verkkopalvelun uudistusprojektin keskeisiksi tavoitteiksi asetettiin muun muassa suojeluvoittojen entistä parempi esiin tuominen, tarinallisuus, käytettävyyden parantaminen erityisesti mobiililaitteilla, säännöllisten lahjoitusten kasvattaminen suhteessa kertalahjoituksiin ja jäsenmäärän kääntäminen nousuun. Lisäksi liiton toiminnan laajuutta koko maassa haluttiin korostaa. Rakensimme helppokäyttöisen sivustopohjan jonka jokainen liiton 15 piiristä tai 170 paikallisyhdistyksestä voi halutessaan ottaa käyttöön. Projekti vietiin läpi design thinking –metodia käyttäen, jossa pyrittiin aluksi mahdollisimman […]

UMA Workspace

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokous- ja toimistotiloja vuokraavan Technopoliksen UMA Workspace -hankkeen markkinointisivuston konseptointi, suunnittelu ja toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Aktiivinen jatkokehitys ja ylläpito.

Seabased measures in Baltic sea

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

John Nurmisen Säätiön vetämän, Itämeren suojelua ajavan EU-hankkeen verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Ketterä rakenne-, käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.

Telia Personal Work

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Telian Personal Work (entinen Datainfo) verkkopalvelun käyttökokemuksen uudistus ja markkinointisivuston suunnittelu ja toteutus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.

Popula.fi sivusto

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Työnvälitysfirman verkkosivuston tekninen suunnittelu ja responsiivinen toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin.

Messu- ja tapahtumajärjestäjät Ry

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n sivusto kokoaa yhteen messut Suomessa. Visuaalinen ilme, konsepti, suunnittelu ja toteutus sekä integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.

Finland at CERN

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Finland at CERN -tapahtuman verkkosivuston suunnittelu ja toteutus. Ketterä rakenne-, käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.

Tietokeskus

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tietokeskuksen uusi sivusto on yritykselle tärkeä myynti- ja markkinointikanava. Tietokeskus teki keväällä 2018 laajamittaisen uudistumisen ja lähti keskittymään entistä vahvemmin palveluliiketoimintaan. Sivustouudistuksen tavoite oli tukea tätä valittua suuntaa. ”Meillä oli siitä onnellinen tilanne, ettei vanhasta sivustosta tarvinnut säilyttää mitään. Näin päästiin täysin puhtaalta pöydältä suunnittelemaan kokonaan uusi sivusto uudella ilmeellä”, kertoo Tietokeskuksen markkinointipäällikkö Henri Tammenniemi. Uudistus oli osa isompaa muutosrytäkkää, sillä samassa yhteydessä Tietokeskus teki brändi- ja ilmeuudistuksen, muutti uusiin tiloihin sekä otti käyttöön markkinoinnin automaation. Ja kaikki tämä muutaman kuukauden aikana. […]

Remeo

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys, jonka missiona on mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta. Remeo kilpailutti digitaalisen liiketoiminnan kumppanuuden ja valitsi Redlandin. Yhteistyö alkoi verkkosivuston uudistamisella, jonka tavoitteena oli palvella asiakkaan eri kohderyhmiä entistä paremmin ja kehittää myyntiä verkossa. Yhdistimme vanhan verkkosivuston, sitaatti.remeo.fi -sisältöportaalin, raportointipalvelun ja verkkokaupan yhdeksi palveluportaaliksi. Uudistuksen pohjaksi tehtiin hakusana-analyysi, joka toimi rakennesuunnittelun pohjana. Uudistettu verkkosivusto julkaistiin toukokuussa 2018 ja se ohjaa käyttäjää vahvasti toimintaan. Sivuston konversioprosentti on erinomainen, jo ensimmäisen kuukauden aikana sen kautta saatiin yli 500 yhteydenottoa. “Redland on […]

Pixelify

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pixelify.net on alusta suunnittelijoille, jotka tuottavat digitaalisia tuotteita ja haluavat jakaa niitä muille. Tällaisia ovat esimerkiksi fontit, logot sekä muut grafiikat. Avidly toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen WordPress-alustalle. Otimme käyttöön Easy Digital Downloads (EDD) -lisäosan, jolla mahdollistettiin verkkokauppamainen toteutus digitaalisille tuotteille. Kirjautuneen käyttäjän on mahdollista ladata tuotteita omalle tietokoneelleen 10 kpl päivässä ja kirjautumattoman käyttäjän 1 kpl päivässä ilmaiseksi. Tämä tehtiin omana toiminnallisuutenaan, sillä tällaista ominaisuutta EDD ei sisältänyt oletuksena. Verkkopalvelu hyödyntää CDN:ää tuotteiden tarjoamiseen lataamista varten. Tuotteiden lataamisen lisäksi kirjautuneen […]

SOL

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

”Uusi sivusto on saanut kiitosta raikkaasta ilmeestään, toimivuudesta ja siitä, että kaikki löytyy sieltä helposti”, kertoo SOL-yhtiöiden viestintä- ja markkinointipäällikkö Taija Paavola. ”Erityisesti kiitosta uudistuksesta on antanut meidän rekrytiimi, joka pystyy nyt yhdistämään työpaikkoihin uratarinoita ja rakentamaan työpaikkailmoitukset toimiala, kaupuki tai vaikkapa esimiehittäin”, hän jatkaa. Mutta mikä SOLin sivustouudistukseen ajoi ja miten päästiin lopputulokseen, joka on otettu vastaan muitta mutinoitta? Selkein syy sivustouudistukselle oli tuoda pääsivusto sol.fi sekä asiakaslehti Solisti samaan osoitteeseen. Solistin tarinat ovat keskeinen osa SOLin markkinointia ja ne pitää […]

BEAT

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta Trainers’ Housen muutoksenjohtamistyökalua, Pulssia, lähdettiin viemään kansainvälisille markkinoille. Ilmeen haluttiin erottuvan selvästi Trainers’ Housesta yrityksenä ja näin asiakkaalla oli tarve luoda filosofialle ja työkalulle aidosti erottuva, kansainvälisesti näyttävä ja houkutteleva identiteetti ja verkkosivusto. Ratkaisu Muutoksenjohtamisfilosofian ja -työkalun nimeksi valikoitui BEAT, joka kuvaa muutoksen ja yhdessä tekemisen sykettä. BEATille luotiin kokonaan uusi ilme ja visuaalinen identiteetti. Tämän pohjalta rakensimme yhdessä asiakkaan kanssa markkinointimateriaalit ja toteutimme verkkosivuston WordPressillä. WordPressin lisäksi hyödynsimme HubSpot-järjestelmää liidien keruuseen. Tulokset Ilme ja identiteetti otettiin hyvin vastaan niin sisäisesti […]

Brella

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Teimme WordPress-sivuston omalle startup-yritykselle, Brellalle. Brella on kansainvälisesti menestynyt massatapahtumien verkostoitumissovellus, jonka asiakkaita ovat muun muassa Google, Microsoft ja TechCrunch. Sivuston design toteutettiin liidi-hakuisesti. Sivuston konversiopisteiden määrittelyssä käytettiin perusteellista A/B-testausta. Lopputuloksena on ilahduttavan käytettävä verkkopalvelu, joka on omalta osaltaan ollut tukemassa tuotteen onboardingia ja yrityksen menestystarinaa.

Firstbeat Oppimisympäristö

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Firstbeatin sydämen sykeväliä mittaavan Hyvinvointianalyysin avulla tuhannet ihmiset, huippu-urheilijoista toimihenkilöihin, ovat saaneet tietoa omasta terveydestään, stressistä ja palautumisesta. Firstbeat on kouluttanut palveluntarjoajiaan Hyvinvointianalyysin käyttäjiksi kontaktikoulutuksilla, joihin kului paljon työaikaa. Rakensimme verkko-oppimisympäristön, jossa palveluntarjoajat voivat kouluttautua täysin itsenäisesti. Toteutuksessa käytimme WordPressille valmiiksi rakennettua lisäosaa, WooCommerce Senseitä, joka on tehty verkkokoulutuksia varten ja hyödyntää Firstbeat.comiin tehtyjä tyylejä. Hyödyntämällä olemassa olevia ratkaisuja rakensimme Firstbeatin Oppimisympäristön murto-osalla niistä kustannuksista, jotka olisi tarvittu täysin tyhjästä luodun palvelun toteuttamiseen. >> Lue palvelusta lisää MEOMin sivuston referenssitarinasta (Huom. Palvelu […]

Enegia

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-alan asiantuntijayritys Enegia kaipasi verkkosivustolleen visuaalista päivitystä sekä ennen kaikkea palvelutarjonnan selkiyttämistä ja yksinkertaistamista. Suunnittelimme Enegian sivuille uuden konseptin ja designin sekä hahmottelimme kaksi selkeää tuotekokonaisuutta ja myyntistrategiaa. Tämän pohjalta rakensimme brändin korkeaa laatua vastaavan hakukoneoptimoidun verkkosivuston, jolla jylläävät tehokkaat markkinoinnin automaatiot.

Volter

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Volter valmistaa puuhakevoimaloita, jotka mahdollistavat oman ekologisen sähkön- ja lämmöntuotannon. Yritys on maailman johtavia puunkaasutusteknologian kehittäjiä, joten tästä yrityksestä ei osaamista tai innovaatioita puutu! Volterin vanhat valmisteeman päälle rakennetut verkkosivut todettiin liian kankeiksi ja vaikeakäyttöiseksi. Tarvittiin raikkautta, nopeutta ja yksinkertaisuutta. Sivusto haluttiin laittaa tehokkaammin töihin hankkimaan lisää liidejä potentiaalisilta asiakkailta. Sisältömarkkinointiin kaivattiin työkaluja. Saimme Sivututkalla tehtäväksi sivuston ulkoasun ja rakenteen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Iso osa brändi-ilmeestä sekä teksti- ja kuvasisällöstä on Volterin itsensä ja Zeeland Familyn käsialaa. Meidänlaiselle pienelle digitoimistolle tällaiset […]

Uratehdas

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uratehtaan tavoitteena on pirkanmaalaisten korkeakoulutettujen tai vastaavissa työtehtävissä työskennelleiden työtä etsivien ammattilaisten työnhakuvalmiuksien edistäminen. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Fairdata

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fairdata-palvelut tarjoavat yhteentoimivan palvelukokonaisuuden aineistonhallintaan, aineistojen kuvailuun ja turvalliseen säilytykseen sekä merkittävien tietoaineistojen pitkäaikaissaatavuuden turvaamiseen. Fairdata-palvelut järjestää opetus- ja kulttuuriministeriö ja toimittaa CSC-Tieteen tietotekniikan keskus Oy. Wysiwyg toteutti WordPress-pohjaiset verkkosivut perustuen asiakkaan toimittamaan visuaaliseen ohjeistukseen sekä käyttöliittymä- ja rakennesuunnitelmaan.

Korkia

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Korkia yhdistää ainutlaatuisella tavalla sijoittamisen, yritysten kehittämisen ja rahoittamisen. Korkia syntyi kun finanssipalveluyhtiö Wallstreet ja konsulttiyhtiö Eera yhdistivät voimansa vuonna 2017. Wysiwyg toteutti Korkialle WordPress-toteutuksen pohjautuen asiakkaan toimittamaan valmiiseen käyttöliittymä- ja sisältösuunnitelmaan.

Westerback 1897

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Westerback on kello- ja kultasepänliike, joka edustaa useita huippumerkkejä, kuten Hublot, Omega, Zenith, Tag Heuer, Rado, Gucci, Longines, Tissot, Certina, Breitling ja Raymond Weil. Westerback-myymälät löytyvät myös Stockmann-tavarataloista Helsingin keskustassa ja Itäkeskuksessa, Tapiolassa, Jumbossa, Tampereella ja Turussa. Wysiwyg toteutti Westerbackille verkkokaupan pohjautuen WordPress-julkaisualustaan ja WooCommerce-verkkokauppaohjelmistoon. Graafisesta ulkoasusta vastasi Tweed. Verkkokaupassa voi hakea tuotteita laajojen suodatusvalintojen avulla ja kellomallistoihin voi tutustua myös brändikohtaisilla sivuilla. Tuotesivulla asiakas näkee myös myymälät, joissa kyseinen brändi on edustettuna. Tuotesivuille on integroitu myös Noston palvelu, joka näyttää tuotesuosituksia […]

Siirto

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Siirto on pankkirajat ylittävä reaaliaikainen mobiilisiirto. Tapahtumat ovat viiveettömiä, käyttäjät eritellään puhelinnumeroilla eikä luottokorttia tarvita. Wysiwyg toteutti palvelun verkkosivuston Automatialle perustuen WordPress-julkaisujärjestelmään, mainostoimiston ulkoasun pohjalta.

INTO Concept

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalaisten suunnittelijoiden perustama INTO Concept on modulaarisiin POD-kokoushuoneisiin ja kalusteratkaisuihin erikoistunut huonekaluyritys. redandbluen tehtävänä oli luoda INTO Conceptin verkkopalvelulle uusi konsepti, luoda palvelulle uusi houkutteleva graafinen ilme sekä rakentaa palvelu WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului sivuston konseptiontityöpajat, käyttöliittymäsuunnittelu, ulkoasun suunnittelu, tekninen toteutus sekä jatkuva pienkehitys ja ylläpito. Palvelun käyttöliittymässä inspiraatiota haettiin varsinaisten tuotteiden modulaarisuudesta – POD-huoneita voi räätälöidä mielensä mukaisesti, ja niiden koot vaihtelevat tiettyjen metrimittojen mukaan. Rautalangasta tehtiin laatikkomainen tarkan modulaarisen gridin mukaisesti, joka taipuu saumatta myös mobiililaitteille. Tuotteiden henki haluttiin säilyttää myös […]

Digital Youth Work – verkkosivu

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digital Youth Work -projekti pyrkii rakentamaan valmiuksia digitaalisen nuorisotyön tarjoamiseen paikallisella, kansallisella, alueellisella ja Euroopan tasolla. Yhteistyössä Verken kanssa lähdimme toteuttamaan sivustoa, jonka avulla projektiin osallistuvat organisaatiot pääsevät syöttämään sinne sisältöä ja jakamaan alan ammattitietoa muiden Euroopan nuorisoasian toimijoiden kanssa. Verken visiona on, että kaikilla nuorten parissa työskentelevillä on valmiudet hyödyntää digitaalista mediaa ja teknologiaa osana työtään. Tätä tukemaan olimme aiempina projekteina tuottaneet Somecampin ja Somejamin sivustot, sekä Verken pääsivuston Verke.orgin uudistuksen. Sivusto oli poikkeuksellinen muihin toteuttamiimme Verken projekteihin nähden, sillä Digital […]

Zervant

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Zervantilla haaveiltiin tilanteesta, jossa yhdellä sisäänkirjautumisella markkinointitiimi pääsisi päivittämään koko verkkopalvelua, sen kaikkia viittä kieliversiota ja tuotesivuja ilman koodarin apua. Kuulostaa kohtuulliselta. Aiemmin tilanne oli kuitenkin se, että sivusto koostui WordPressin päällä pyörivästä blogista ja erillisestä, PHP:lla kovakoodatusta tuotesivustosta. Lisäksi jokaisen kieliversion blogi oli oma sivustonsa, eli vaati erillisen sisäänkirjautumisen. Sivuston päivitykset piti tietysti tehdä myös viiteen paikkaan, minkä seurauksena ajan saatossa sivustot eivät olleet enää identtiset keskenään. Resurssihukkaa aiheutti myös se, että tuotesivujen sisältöjen päivitys vaati aina koodarin työpanosta. Sivustouudistuksen visio […]

Suomen Partiolaiset

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sanan partio kuullessaan harvan pää jää hakemaan tyhjää. Lähes jokainen osaa yhdistää sen metsässä seikkailevien nuorten harrastukseksi. Tämä mielikuva on tietysti auttamatta liian yksipuolinen. Yhtäältä partio.fi-sivuston tehtävä on siis helppo, koska sinne hakeutuva tietää auttavasti mitä odottaa ja etsiä. Toisaalta tehtävä on erittäin vaikea, sillä samalla pitäisi murtaa ennakkoluuloja, kuvata toiminnan koko rikkaus, houkutella uusia mukaan – ja tietysti palvella kaikkia niitä yleisöjä, jotka sivustolle saapuvat jotain löytääkseen. Partio.fi-sivustoa käyttävät lukuisat eri kohderyhmät. Sivustolle saapujien joukossa on niin harrastuksesta kiinnostuneita lapsia ja […]

Suomen tieteellinen kirjastoseura

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Mattsson & Mattsson (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen tieteellisen kirjastoseuran uusi WordPress-verkkosivusto avattiin syyskuussa 2018. Sivusto hyödyntää järjestön Facebook- ja Twitter-sisältöjä sekä järjestön julkaiseman Signum-lehden RSS-syötettä. Sivusto on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin.

Kymenlaakson Jäte Oy:n verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kymenlaakson Jätteen sivusto ja verkkoasiointi uuteen uskoon Kymenlaakson Jäte Oy on kuntien kokonaan omistama yhtiö, joka tuottaa Kymenlaakson alueelle monipuoliset jätepalvelut. Yhtiön vanha verkkosivusto sisälsi paljon asiaa, mutta sisältö oli vuosien varrella ripoteltu moneen paikkaan eikä oikean tiedon löytäminen ollut helppoa. Kun Kymenlaakson Jäte aloitti sivuston uudistuksen, tavoitteena oli tarjota asiakkaille miellyttävä käyttökokemus ja tuoda tärkeimmät palvelut sivustolla paremmin esille. Samalla monimutkaiset verkkolomakkeet haluttiin yksinkertaistaa ja näin helpottaa sähköistä asiointia. Vaivaton asiointi ja jäteasemahaku Valu suunnitteli sähköiseen asiointiin helpot etenemispolut eri asiakasryhmille […]

Hyvän olon kauppa AITO

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aiemmin Luontaistuntijoina tunnettu kotimainen terveyskauppaketju uudisti tänä syksynä brändiään. Osuuskunnan nimeksi valikoitui samalla AITO. AITO-nimenvaihdoksen myötä sivustoilla tehtiin ulkoasu-uudistus. Tätä mittavampi oli kuitenkin kaikkien verkkosivujen ja niihin sisältyvien integraatioiden domainmuutokset ja uudelleenohjaukset. AITO-osuuskuntaan kuuluu yli 60 AITO-kauppiasta sekä muita sivustoja siten, että domain- ja nimimuutoksen vaatimia päivityksiä tehtiin yhteensä noin 80:lle sivulle. Sisällön ylläpitoa on helpotettu Domain Access -moduulin avulla. Koska moduuli voi olla haasteellinen niin integraattorille kuin sisällöntuottajallekin, moduulia laajennettiin custom-moduuleilla mahdollisimman sulavan käyttökokemuksen saavuttamiseksi. Kustomoidulla Domain Access -moduulilla AITO hyvän […]

Integrio

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Integrion työntekijöillä on selkeästi hyvä meininki ja sen takia on ollut kerrassaan hienoa olla auttamassa heitä uuden verkkosivuston rakentamisessa. Palvelu koostuu WordPressin kannalta meille aika tyypillisistä palasista. Custom Post Type käytössä projekteille ja henkilöille ja ACF:n avulla tehty Moretag Flexbox modulaarinen logiikka sivujen rakentamisessa. Projekti hoidettiin hyvin pitkälle avaimet käteen -ajattelulla, eli visuaalisuus ja sisällöt on tuotettu kaikkiaan Moretagin puolesta.

JAK Metalli

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rakensimme JAK-metallin sivustot uusiksi vuoden 2018 aikana. Projekti sisälsi tree-shears.com -sivuston, jonka sisältö on kolmella kielellä, sekä spiral-cutter.com -sivuston joka on kaksikielinen. JAK-metalli on innovatiivinen yritys, joka sijaitsee Mäntässä. Spiral Cutter on uudenlainen todella energiapihi leikkuri, joten se kuluttaa polttoainetta huomattavasti vähemmän kuin perinteiset ketjuleikkurit. Spiral Cutter on myös valittu Swedish Steel Prize finalistiksi vuonna 2018. Sivustojen kieliversioissa käytetty WPML-lisäosaa sekä ACF-palikoita, jotta sivustoista on tehty modulaarisia. Projekti on pitänyt sisällään valokuvausta, videoiden tuottamista ja graafista suunnittelua, joten verkkopalvelut ovat vain osa […]

ARROW Engineering verkkopalvelu

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ARROW Engineering on markkinajohtaja järjestelmäratkaisuissa, jotka tehostavat valmistavan teollisuuden tuotantoa, käyttövarmuutta ja päivittäisjohtamista. Vuonna 2016 yrityksessä aloitettiin brändi-identiteetin uudistus. ARROW’n markkinointikumppanina MEOM vastasi strategisen työn lisäksi uuden WordPress-verkkosivuston toteuttamisesta. Tavoitteena oli saada viestintä vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta sekä yrityksen uudistunutta toimintafilosofiaa. Verkkosivustolla suurimpia haasteita oli selkiyttää asiakkaan palvelutarjonta helposti ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi, jossa tulisi havainnollisella tavalla esille myös heidän palveluissaan keskeinen Lean-filosofia. Yhdessä saimme tuotua tärkeimmät asiat entistä paremmin ja yksinkertaisemmin esille. Kuvituksissa päädyttiin käyttämään animaatioita, joiden avulla järjestelmien käyttö saatiin visualisoitua yksinkertaisemmin kuin […]

Suomen Lääketieteen Säätiö

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rakensimme uutta verkkopalvelua yhteistyössä Viestintätoimisto Groundin kanssa. Palvelu uudistui kesällä 2018 ja on toteutettu WordPressillä. Palvelintila on Seravon WP-palvelu.fi, aivan kuten jokainen meidän toteuttama sivusto. Säätiön tukijoita on ollut runsaasti yhtiöistä yksityisiin henkilöihin. Erityisesti suomalaisella lääketeollisuudella ja terveydenhuoltoon liittyvillä yrityksillä on ollut merkittävä osuus säätiön varallisuuden karttumisessa. Yksityiset henkilöt ovat antaneet tukensa joko lahjoituksina tai testamentteina.

Ground Communications

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meillä kaikilla on niitä projekteja, joissa on heti alusta lähtien hyvä vire päällä. Groundin uusi visuaalisuus innosti koko tiimiä ja sen vieminen sähköisiin kanaviin oli selkeä tehtävänanto. Raikas värimaailma ja hyvät kuvat innoittivat hyödyntämään isoja pintoja – siis paljon isoja pintoja. Toisaalta, etusivu latautuu silti muutamassa sekunnissa ja käytettävyys on hyvää pitkin palvelua. Me rakastuttiin uuteen Groundiin ja ollaan todella fiiliksissä siitä, miltä Ground näyttää nyt. Tekninen toteutus: WordPress, ACF, Moretag FlexBox

Triuvare

Tekijä: Moretag
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rakensimme uutta triuvare.fi -palvelua, yhdessä Triuvaren työntekijöiden ja heidän asiakkaidensa kanssa. Haastattelimme asiakkaita ja myös sellaisia yrityksiä jotka eivät ole valinneet kilpailutuksessa Triuvarea kumppanikseen. Tämän tiedon pohjalta konseptoimme palvelua, määrittelemme palveluita ja mietimme sisältökokonaisuuksia uusiksi. Tämä hanke on hyvä esimerkki siitä miten pyrimme aina toimimaan. Moretag Blackbox -palvelu siirtää päätöksentekoa loppuasiakkaille ja valinnat tehdään oikeiden käyttäjien palautteen perusteella. Istumme myös asiakkaan tiloissa vähintään kerran viikossa, jotta voimme kuunnella ja havainnoida asiakkaan aitoa arkea, niin myynnin tiloissa kuin asiakastuen vieressä istuen.

Sympan verkkosivusto

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sympa HR on nopeasti kasvava moderni HR-järjestelmä, jota käyttää yli 600 organisaatiota yli 50:ssä maassa. Sympan sivustouudistuksessa yhtenäistettiin eri maissa toimivien sivustojen sisällöt, ilme, informaatioarkkitehtuuri ja käytettävyys. Projekti käynnistyi olemassa olevan informaatioarkkitehtuurin ja sisältöjen täydellisellä mylläyksellä. Sivusto suunniteltiin äärimmäisen käyttäjälähtöiseksi ja hakukoneoptimoiduksi: keräämään paljon relevanttia liikennettä ja konvertoimaan liikenne tehokkaasti. Kaikki sisällöt ja kuvat tehtiin alusta alkaen uusiksi. Tulokset ovat olleet huimia ja mielellämme kerromme niistä tarkemminkin. Sympan uuden WordPress-sivuston ehdoton etu on sisältömoduulien laaja skaala – niiden ansiosta sivusto taipuu kaikkiin […]

Kansallisteatteri.fi

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kansallisteatteri on vuonna 1872 perustettu Suomen vanhin suomenkielinen teatteri. Kansallisteatteri on taiteellinen teatteri, jonka ohjelmistossa nähdään tuoreinta kotimaista draamaa, kiinnostavimpia ulkomaisia näytelmiä ja parhaita klassikoita. Kansallisteatterin toimintaa ohjaavia arvoja ovat taiteellisuus, keskustelevuus ja tasa-arvoisuus. Suunnannäyttäjä “Vaikka Kansallisteatteri on isoisäni ikäinen, mikään muu siihen liittyvä ei sitä ole. Kansallisteatteri ei pelkästään ole ajan tasalla, vaan ehdottomasti aikaansa edellä. Kilpailutukseen lähtiessä etsimme näkemyksellistä ja nälkäistä kumppania. Taiteellisen yhteistyön lisäksi Kansallisteatteria ja G-Worksia yhdisti halu parantaa palveluiden saavutettavuutta. Sivustolla tullaankin jatkossa ottamaan saavutettavuus yhä enemmän […]

Adaton verkkosivusto

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Adato tarjoaa koulutuksia sekä viestintä- ja tietopalveluita suomalaisille energiayhtiöille. Uudistimme täydellisesti Adaton verkkosivun käytettävyyden, ilmeen, sisällöt ja teknologian. Osaksi sivustokokonaisuutta on integroitu energia-alan koulutuskalenteri ja alan julkaisujen verkkokauppa, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin käyttäjäryhmäänsä. Uudistuksessa sivustorakenne ja sisällöt virtaviivaistettiin käyttäjälähtöisiksi. WordPress-pohjaisten sisältömoduulien ansiosta sivusto on moni-ilmeinen mutta silti helppokäyttöinen ja tunnistettava. Moduulien avulla uusien sivupohjien rakentaminen käy näppärästi ja sisältöjen päivittäminen ja muokkaaminen on vaivatonta. Modulaarisessa sivurakenteessa valmiiden sivupohjien rajoitteet eivät hidasta toteutusta. Loimme kerralla asiakkaalle toimivan suunnitelman uudistuksen pohjalle. Yhteistyö koko […]

Lyyra.fi

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Lyyra.fi on visuaalisesti näyttävä, informatiivinen ja helposti sisäistettävä kampanjasivusto, jonka toimitimme asiakkaalle erittäin tiukalla aikataululla. Sivusto julkaistiin keväällä 2018 ja se esittelee HYY Yhtymän Helsingin Hakaniemeen suunnitteilla olevaa Lyyra-hanketta. Hankkeen havainnekuvat ovat sivustolla avainasemassa. Projektin tavoitteena oli rakentaa yksinkertainen ja informatiivinen, mutta silti WOW-efektin luova sivusto. Etusivun kuvakaruselli onkin tehty käyttämällä responsiivisia retina-kuvia, jotka näyttävät häikäiseviltä desktopilla, mutta latautuvat silmänräpäyksessä myös mobiilissa. Saimme vapaat kädet toteutukseen, ja suunnittelimme saitin vauhdilla, laadusta tinkimättä. Tuotimme asiakkaalle valmiiksi pureskeltuja ideoita lyhyellä aikataululla ja hoidimme toteutuksen […]

IPR University Center kotisivut ja IPRinfo-verkkolehti

Tekijä: Konsepto
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme kevään 2018 aikana IPR University Centerille kaksi uutta verkkosivustoa. Veimme samalla niiden visuaaliset ilmeet maaliin asiakkaan alustavien suunnitelmien ja toiveiden pohjalta, tarkentaen logoja, värejä ja fontteja. Toteutimme suhteellisen laajat sivustot toiminnallisuuksineen avoimen lähdekoodin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Suoritimme myös vaativan sisällön siirron vanhasta järjestelmästä uuteen. Vastaamme myös sivustojen ylläpidosta ja hostauksesta. Uudistuksen myötä sivustot ovat nyt helposti päivitettäviä, rakenteeltaan selkeitä ja helppoja käyttää myös mobiililaitteilla. Nykypäivän suosituin verkkosivustojen alusta ja laadukas toteutus takaavat sen, että sivustojen ylläpito ja jatkokehitys on helppoa myös tulevaisuudessa. […]

Syömishäiriöliiton kotisivut

Tekijä: Konsepto
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Syömishäiriöliiton visuaalisen ilmeen kokonaisuudessaan sekä toteutimme ilmeeseen sopivat kotisivut. Ilmettä täydennettiin Elina Johanna Ahosen upeilla kuvituksilla, jotka teetettiin varta vasten Syömishäiriöliittoa varten. Yhdenmukainen visuaalinen ilme tuotiin sivuston lisäksi markkinointimateriaaleihin, some-kanaviin ja muuhunkin viestintään. Kokonaisuuteen kuuluivat kotisivut, graafinen ohjeisto, logo, käyntikortit, uutiskirjepohja sekä Word- ja PowerPoint-pohjat. Sivusto toteutettiin WordPressilla ja täysin mobiiliresponsiiviseksi. Uusi sivusto palvelee huomattavasti paremmin niin liiton, kuin sen jäsenten tarpeita. Sivuston hallinta on nyt helppoa ja se toimii hyvin eri mobiililaitteilla ja käyttöjärjestelmillä. Syömishäiriöliiton toimintaan kuuluu oleellisesti myös luentojen, […]

Musiikkitalon verkkopalvelu

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Musiikkitalo uudisti verkkoulkoasunsa yhteistyössä KWD Digitalin kanssa. Uudistus aloitettiin ja vietiin päätökseen kevään 2018 aikana. Uudistuksella tuotiin musiikkitalon graafinen ilme tähän päivään sekä parannettiin laajalti sivuston käytettävyyttä. Suuremman teknisen muutoksen koki lisäksi Musiikkitalon tapahtumalistaussivu. Listanäkymän muokkausten lisäksi tapahtumahaku toiminnallisuus uudistettiin kokonaisuudessaan. Lähtökohtana uudelle hakutyökalulle oli kerätty käyttäjäpalaute. Ulkoasu-uudistus on jatkumoa Helsingin Musiikkitalon ja KWD Digitalin jo vuosia jatkuneeseen yhteistyöhön. Pyrimme hyvään ja tehokkaaseen sekä asiakkaalle aitoa arvoa tuottavaan yhteistyöhön ja asiakassuhteen jatkuvuus on tärkeä mittari kun arvioimme onnistumistamme tässä.