Siilinjärven kunnan sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syksyllä 2017 saimme tehtäväksemme uudistaa pohjois-savolaisen Siilinjärven kunnan auttamatta vanhentuneen sivuston WordPress-alustalle. Pesäpallopitäjänä tunnetun Siilinjärven sivusto ylläpidettiin kokonaan kunnan työntekijöiden voimin aina omista palvelimista lähtien. Toiveissa korostuivatkin kokonaispalvelut aina julkaisujärjestelmän käyttöönotosta ylläpitoon. Projektin kokonaisuus oli uuden julkaisujärjestelmän käyttöönoton suunnittelu ja läpivienti Saas-palveluna (Software as a Service), tarvittava palvelinkapasiteetti IaaS-palveluna (Infrastructure as a Service), vaaditut integraatiot PTV-palvelutietovarantoon sekä ylläpito ja tekninen tuki. Geniemin suunnittelu- ja palvelumuotoiluosaaminen vakuutti Siilinjärven valitsemaan Geniemin myös sivuston designin toteuttajaksi. Sivustolla vierailijaa tervehtii sama kultainen kauris, joka kuvanveistäjä Pekka […]

Kekkilä Recycling

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Kekkilän kiertotalouteen perustuvaa liiketoimintaa haluttiin tuoda näkyvämmäksi, tarvittiin sivusto, joka havainnollistaa kiertotalouden logiikkaa yksinkertaisesti ja kouriintuntuvasti. Karsimme sivustosta kaiken turhan pois ja keskityimme pariin pääasiaan, kiertotalouden selittämiseen ja Kekkilän roolin kuvaamiseen siinä: näyttävästi animoitu etusivu kertoo alas scrollatessa kronologisesti miten kiertotalous Kekkilän tapauksessa toimii. Kekkilän rooli avautuu syvemmin asiantuntijahaastattelujen pohjalta tehdyistä referensseistä, jotka esittelevät jo käynnissä olevaa liiketoimintaa.

Toivoa.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suomen Lähetysseura on hyväntekeväisyysjärjestö, joka tekee laajaa avustustyötä kehittyvissä valtioissa paremman maailman hyväksi. Toivoa-kampanja on vuosittainen hyväntekeväisyyskampanja, joka kerää kuukausilahjoittajia Suomen Lähetysseuralle. Suunnittelimme keväällä 2018 Toivoa-kampanjan sekä samalla uudistimme Toivoa.fi-sivuston WordPress-alustalla. Halusimme haastaa välinpitämättömyyden ja kertoa yksinkertaisen viestin siitä, että oikeissa käsissä monelle suomalaiselle pieni raha voi muuttaa lapsen tai nuoren koko elämän. Selvitimme, mitä netissä hyväntekeväisyydestä puhutaan. Vahvat mainonnan väittämät ovat lähtöisin löytyneistä nettikeskusteluista. Olimme sitä mieltä, että nämä kommentit pitää nostaa esiin katukuvassa ja kahvikeskusteluissa, yhtään niitä kaunistelematta. Ja niin […]

Testauskoulutus.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Prove Expertisen testauskoulutus.fi -sivuston. Testauskoulutus.fi on kotimaan markkinoille suunnattu ilmoittautumissivu Prove Expertisen laajalle koulutusvalikoimalle. Sivuilta haluttiin tehokkuutta ja ilmoittautuminen koulutuksiin haluttiin tehdä mahdollisimman helpoksi. Tätä tuettiin myös markkinoinnin automaatio -integraatiolla. Sivusto tehtiin WordPress pohjalle ja suunniteltiin yhteistyössä Valokki Design Oy ‘n kanssa.

Finavian verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Osana laajaa digitaalisten kanavien kehitysprojektia Finavia halusi uudistaa vuonna 2017 myös verkkosivustonsa. Vanha julkaisujärjestelmä haluttiin korvata joustavammalla ja verkkokauppa integroida osaksi sivustoa. Projektikumppaniksi valittiin kilpailutuksen kautta Wunder. Yhteistyön tuloksena syntyi palkittu sivusto, joka on Finavian digitaalisten palveluiden ydin. Kun Finavia päätti uudistaa digitaalisia kanaviaan, yksi projektin tärkeimmistä tavoitteista oli verkkoasioinnin lisääminen Finavian sivustolla. Kehityskohteita olivat tätä silmällä pitäen muun muassa verkkokauppa ja palveluiden löydettävyys. System Specialist Sanna Valkeinen toimi Finavialla verkkosivuston uudistuksen projektipäällikkönä tehden tiivistä yhteistyötä Finavian tuoteomistajien kanssa: ”Halusimme eri kohderyhmille […]

Åbo Akademi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Åbo Akademin verkkopalvelu uudistettiin rohkeasti nuoren kohderyhmän odotukset huomioiden. Laadukas haku navigoinnin perustana Åbo Akademin tavoitteena oli rohkeasti uudenlainen ja visuaalinen sivusto, joka erottuu korkeakoulumaailmassa edukseen. Uudella verkkopalvelulla haluttiin houkutella parhaat opiskelijat ja huippututkijat Åbo Akademiin. Erityishuomio uudistuksessa suunnattiin mobiilikäytettävyyteen ja laadukkaaseen hakutoimintoon. ”Haku on todella keskeisessä roolissa sivuston navigoinnissa. Käytännössä sivuja selaillaan hakutoiminnallisuudella, joka kategorisoi tuloksia ja täydentää niitä sitä mukaa, kun käyttäjä kirjoittaa tekstiä hakuun”, Valun projektipäällikkö Pertti Almqvist kertoo. Hakutoiminnon keskeisen roolin lisäksi Åbo Akademin uusi sivusto poikkeaa perinteisestä […]

Nuorten Lääkärien Yhdistys

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

NLY:n sivusto oli jäänyt lepsun ylläpidon ja myöhästyneiden päivitysten vuoksi Drupalgeddonin jalkoihin. Tietomurrosta ei ollut jälkiä, mutta hyvien käytäntöjen mukaisesti verkkopalvelu kaipasi kipeästi terveystarkastusta. Lisäksi haluttiin varmistaa, että vastaavaa ei enää tapahtuisi. Teimme NLY:n sivuille perusteellisen tietoturva-auditoinnin, jossa saatiin varmuus siihen, etteivät hakkerit olleet päässeet kopeloimaan verkkosivua. Auditoinnissa tarkistettiin yleiset ohjelmistokehitys- ja tietoturvakäytännöt sekä todettiin varmuuskopioinnin toimimattomuus. Osana projektia sivusto siirrettiin Druidin ylläpitotiimin vastuulle. Auditoinnin tulokset koottiin asiakkaalle toimitettuun laajaan raporttiin. Kehitystarpeista koottiin erillinen lista, jonka perusteella ylläpitotiimi alkoi korjata sivustoa. Yhteistyö […]

Imatran kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Imatra on Etelä-Karjalan maakunnassa sijaitseva kaupunki, joka tarjoaa laadukkaan ympäristön turvallisuutensa, luonnonläheisyytensä ja sopivan kokonsa ansiosta. Asumisen laatua nostavat sekä laadukkaat ja helposti saavutettavat peruspalvelut että toimivat lähipalveluverkostot. Kaupunki hyötyy suuresti matkailusta, Imatran tax-free-myynti onkin kolmanneksi suurin Suomen kaupungeista. Monet turistit jäävät myös kaupunkiin yöksi, mikä näkyy maan keskiarvoa suurempana hotellien käyttöasteena. Verkkopalvelu-uudistuksessa nostettiin ensisijaiseksi kriteeriksi selkeys käyttäjän näkökulmasta: kuntalaisten on pystyttävä hahmottamaan tarjolla olevat palvelut ja löytämään etsimänsä tiedot oman tiedontarpeensa mukaisesti. Matkailijoille on tarjottava oleellinen sisältö myös venäjänkielisenä. Verkkopalveluiden uudistamisessa […]

ONEiO

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Autoimme Service-Flow:ta tuomaan uudistetun ONEiO brändin todeksi luomalla kattavan ja joustavan WordPress-sivuston, jolla pohjustettiin brändin lanseeraus ja erottautuminen muusta markkinasta toden teolla. Sisällön hallinnan monimuotoisuus on yksi sivuston kulmakivistä ja siinä korostuu useista eri komponenteista rakentuvan sivupohjan helppo muokattavuus ja joustavuus. Tapamme rakentaa sivustoja luo niistä pitkäikäisempiä ja monikäyttöisempiä kuin perinteiset sivumallit. Projektissa otettiin mukaan myös sisältöstrategian osaajat Differolta sekä analytiikan monitaiturit Hopkinsilta. Yhteistyössä eri toimistojen välillä luotiin kokonaisuus, joka julkaistiin Las Vegasissa messuilla kesällä ja sivuston parissa jatketaan työskentelyä lähes ketteriä […]

Valmet Automotive

Tekijät: Aucor Oy (Tekninen toteutus), Briiffi Oy (Brändiuudistus, visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin. ”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki. Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on Uudessakaupungissa Suomen suurin tehdas ja yritys kasvaa reippaasti myös Euroopassa. Lisäksi Valmet Automotive on hiljattain uudistanut strategiaansa ja keskittyy entistä voimakkaammin tulevaisuuden ajoneuvoihin. Ei siis ihme, että […]

Hotelli Alba

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hotelli Alba on Jyväskylän tunnetuimpia hotelleja. Jyväsjärven rannalla sijaitseva hotelli-ravintola oli Duden ensimmäisiä asiakkaita vuonna 2014 ja yhteistyö on jatkunut sen jälkeen tiiviinä. Vuonna 2017 oli aika taas freesata ilmettä. Uusille sivuille kaivattiin selkeyttä ja modernisuutta, sillä hotelli sai brändiuudistuksen myötä uuden ilmeen. Sivustolle toteutettiin entistä selkeämpi varauslomake, tarjoukset, arviot ja helposti päivitettävä lounaslista. “Olemme toimineet Duden kanssa jo useamman vuoden ja uusien web-sivujemme luomisprosessi ja lopputulos vain syvensi luottamusta ja ihastusta Duden toiminnan ammattimaisuuteen. Omien kiireidemme keskellä Dude ohjasi ja kannusti […]

Craftman sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kesän aikana teimme myös Craftmanille uudet verkkosivut. Uusilla sivuilla haluttiin terävöittää Crafmanin sanomaa, niin että toiminnan todellinen luonne tulisi sivuilla selkeästi esille. Sivuista toivottiin erityisesti näyttäviä ja visuaalisesti selkeitä. Projekti aloitettiin sisältöpajalla, jossa selkeytettiin mitä sivuilta tulisi löytyä. Lisäksi terävöitettiin ydinviesti: “Ammattilaisia helposti, nopeasti ja riskittömästi.” Uusi, selkeämpi sivusto toteutettiin WordPressillä pitäen tärkeimmät arvot, toimintatapa ja kokonaispalvelu, jatkuvasti mielessä.

Ruutu-palvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Kun Ruutu-palvelu haluttiin nostaa uudelle tasolle, ei tavoitteista ollut puutetta. Tarkoitus oli tehdä Ruudusta Suomen käytettävin, toimivin ja kiinnostavin suoratoistopalvelu. Näitä tavoitteita heidän kanssaan toteuttamaan Nelonen Media valitsi Wunderin. Projektiryhmä hioutui rautaiseksi tiimiksi, joka toi kuluttajat viihteen uuteen aikakauteen. Ruutu on lähes jokaiselle suomalaiselle tuttu suoratoistopalvelu, joka tarjoaa viihdettä ja urheilua katsojilleen ajasta ja paikasta riippumatta. Vuonna 2012 palvelua haluttiin lähteä jatkokehittämään uudella voimalla tavoitteena tuoda Ruutu uudelle tasolle. Paloa ja osaamista monitoimittajaprojektiin tarjosi vastuukumppanina Wunder, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan entistä paremmin […]

Framery

Tekijät: Aucor Oy (Tekninen toteutus), Bob the Robot (Brändiuudistus ja sisällöt)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamperelainen Framery ei valmista vain äänieristettyjä työtiloja saati puhelinkoppeja, vaan haluaa mullistaa koko työpäivien onnellisuuden. Eikä vain Suomessa vaan myös esimerkiksi Piilaaksossa. Jotta he onnistuvat tehtävässään, Bob the Robot auttoi uudistamaan Frameryn brändin ja sisällöt mission mukaisiksi. Aucor saapui avuksi verkkopalvelu-uudistuksen tekniseen toteutukseen. Työnjako Bob the Robotin kanssa oli selvä. Bob huolehti sivuston sisällöstä, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisuudesta ja pääasiallisesta front end -devauksesta. Yhteistyössä suunniteltiin muun muassa kuvien responsiivinen optimointi ja lazyloading. Aucor huolehti alustan teknisestä toimivuudesta ja keskittyi integraatioihin. Aucorin vastuulla oli myös […]

Todellisuus.fi

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Todellisuuden tutkimuskeskus on perinteikäs Helsingistä käsin toimiva esitystaiteen kollektiivi. Heidän toimintansa lähtökohtana on todellisuuden havainnointi, kyseenalaistaminen ja uudistaminen. (Todellisuus.fi – miten hieno domain!) Toteutimme Todellisuuden tutkimuskeskukselle WordPress-sivuston joka noudattaa heidän visuaalista ilmettään.

MyEWay

Tekijä: Exove Oy
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Eerikkilä, suomalainen urheiluakatemia, järjestää urheiluvalmennusta seitsemästä ikävuodesta aikuisiin. Nykyään jopa nuorimmat pelaajat kantavat matkapuhelimia mukanaan treeneihin, joten on luontevaa, että valmennuskin tapahtuu mobiilisti. Eerikkilä päätti ratkaista tämän verkkosovelluksella. MyEWay-palvelu suunniteltiin päivittäiseksi työkaluksi pelaajille, valmentajille, managereille, treenaajille ja urheiluseurojen henkilökunnalle. Eerikkilällä oli jo olemassa verkkosovelluksena toimiva järjestelmä jalkapallo- ja salibandyseurojen kehityksen seurantaan. Järjestelmä vaati kuitenkin uudistusta eikä käyttökokemus mobiilissa ollut hyvä. Eerikkilä halusi kehittää sovellukseen uusia ominaisuuksia ja keskittyä erityisesti mobiilikäytön parantamiseen, jotta palvelua voisi käyttää sujuvasti kaikilla laitteilla. Palvelua käytettiin jo aktiviteeteissa, […]

Visit Alvar Aalto

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Alvar Aallon arkkitehtuurin ympärille rakennetun valtakunnallisen, matkailijoita globaalisti palvelevan verkkopalvelun visit.alvaraalto.fi:n. Sivustolta löytyy mielenkiintoinen ja edustava kokonaisuus Alvar Aallon arkkitehtuuria eri vuosikymmeniltä ympäri Suomen sekä lisäksi palveluun on koottu tasokkaita matkailupalveluja eri reittien varrelle. Matkojen suunnittelua helpottamaan verkkopalvelusta löytyy myös käytännönläheistä tietoa, kuten kohteiden aukioloaikoja ja sijaintikarttoja, matka-aikatauluja sekä matkatoimistojen yhteystietoja. Monikielisyyden (uusia kieliversioita lisätään jatkuvasti) lisäksi sivuston tulee toimia virheettömästi etenkin mobiililaitteilla, joten suunnittelua tehtiin heti mobiili vahvasti mielessä pitäen. Palvelun ensimmäinen versio julkaistiin loppukeväästä 2018 ja sen […]

Digital Illustrated

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Digital Illustrated Finlandin sivusto uudistettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivuston tarkoitus on kommunikoida yrityksen referensseistä, ihmisistä ja yrityskulttuurista. Sivusto rakennettiin modulaariseksi ja sisällöt suunniteltiin niin, että niitä voi hakea erilaisilla ulkoasuilla eri puolille sivustoa. Sivustolla on laaja sosiaalisen median integraatio ja filtteröinttimahdollisuus ajankohtaisosiossa. Myös henkilöstöosiossa henkilöitä voi sortata ja hakea vapaasanahaun avulla. Henkilöstöä voi myös sivustolla nostaa eri kohtiin erilaisilla ulkoasuilla tarpeiden mukaan. redandblue vastaa myös sivuston piirroskuvituksista.

Rukakeskuksen verkkokauppauudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusamossa sijaitseva Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jonka korkeatasoiset harjoittelu- ja kilpailupaikat sekä muut aktiviteetit ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta. Rukan verkkokauppa oli hiljattain uudistettu Drupal 8 ja Commerce -alustalle, mutta palvelussa oli parannettavaa. Eri kassajärjestelmät eivät esimerkiksi keskustelleet keskenään, pienimpiinkin muutoksiin tarvittiin koodaria eikä mobiilikäyttäjien käyttökokemus vastannut toivottua tasoa. Ketterämmän toimintamallin saavuttamiseksi ja hyväksi havaitun verkkokaupan jatkokehittämiseen haluttiin hyvä kumppani, joka kykenisi myös kehittämään verkkopalvelun visuaalista ilmettä. Yksi verkkokaupan täydellisen uudistamisen suurimmista haasteista oli saada Drupal integroitua hissilippukaupan kanssa. Integraation […]

NikEdu

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Nykyisessä valeuutisten maailmassa paikkaansa pitävä tieto nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksista on tärkeä resurssi kodeissa, oppilaitoksissa ja nuoristyössä. Syöpäjärjestöjen NikEdu-verkkopalvelu on luotu vastaamaan juuri tähän tarpeeseen. Haaste Tehtävänä oli luoda uudenlainen tapa tarjota tukea ja viestiä verkossa nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksissa lasten ja nuorten kanssa toimiville aikuisille. Erityishaasteen tarjosi se, että kohderyhmien tarpeet vaihtelevat sitä mukaan, missä kontekstissa aikuinen toimii lapsen tai nuoren kanssa (esimerkiksi vain oppilaitosten kohdalla: alakoulu, yläkoulu, lukio, ammattikoulu). Näin yhteensovitettavia palasia oli melkoisesti. Niinpä Syöpäjärjestöjen vuodesta 2003 ylläpitämä Työkalupakki-verkkopalvelu […]

Dinolift

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DINO-henkilönostimet ovat tuttuakin tutumpi näky rakennustyömailla. Sama pätee niin Suomeen kuin ulkomaille, nimittäin 85 % näistä suomalaisen huippuosaamisen taidonnäytteistä matkaa ulkomaiden kohteisiin. Haaste: Vaikka Dinolift on valmistavan teollisuuden toimija, tulee verkkopalvelun palvella asiakkaita jouhevasti ja auttaa Dinoliftiä erottumaan kilpailijoista samoin kuin sen tuotteet erottuvat työmailla. Tämä tarkoitti (i) visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän edelleen kehittämistä ja (ii) teknisten ratkaisujen uudistamista. Ratkaisu: Suurin muutos tehtiin teknisesti: sekä julkaisujärjestelmä että tuotehallintajärjestelmä vaihdettiin siten, että molemmat pyörivät WordPressin päällä. Verkkopalveluun kuuluvan extranet-ratkaisun avulla asiakkaiden palvelua verkossa […]

Ruosniemen panimo

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

redandblue uudisti kansainvälisille markkinoille tähtäävän Ruosnimen panimon brändin useita työpajoja sisältäneellä brand sprint -menetelmällä. Uudistus sisälsi etikettien ja kaiken graafisen materiaalin tuottamisen sekä henkilöstön valokuvaamisen. Ruosniemen panimon verkkosivut uudistettiin brändiuudistuksen yhteydessä. Sivusto tehtiin WordPress-alustalle ja sisällönhallinta modulaariseksi redandbluen rakentamaa page builder -sisällönhallintatyökalua hyödyntäen. Uusi sivusto on kaksikielinen, ja sisältää mm. Untappd- ja uutiskirjeentilaus-integraatiot.

Megaklinikka – verkkosivusto- ja ajanvarausuudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kotimainen Megaklinikka on yksi Suomen suurimmista hammaslääkäriasemista Helsingin Kampissa. Redland uudisti Megaklinikan verkkopalvelun ja ajanvarauksen. Verkkosivuston uudistuksen yhteydessä vaihdettiin sivuston sisällönhallintajärjestelmä. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista ja ajanavaraamisprosessi onnistui helposti kaikilla päätelaitteilla. Verkkosivusto toteutettiin WordPressillä ja ajanvaraus React-sovelluksella, joka integroitui REST-rajapintojen avulla asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmään. Sivustosta saatu palaute on ollut hyvää. Erityisesti mobiilissa sujuvasti toimiva ajanvarausprosessi kerää kiitosta. Myös visuaalisen ilmeen soveltamisessa sivustolle onnistuttiin loistavasti, ja käyttöliittymän selkeys on saanut kehuja. Sivustoa kehitetään […]

Suomen Lähetysseura ja Felm.org

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Redland auttoi järjestöä uuden verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa. Tavoitteena oli sivusto, joka toimisi kokonaisvaltaisen viestinnän ja varainhankinnan työkaluna. Lisäksi sivuston käyttöliittymä tuli toteuttaa saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-tasolla, jotta verkkopalvelu palvelisi eri käyttäjiä mahdollisimman tasa-arvoisesti. Useiden eri ylläpitäjien työtä helpotettiin siirtämällä sisällönhallintajärjestelmä toimittajariippumattomaan WordPress-sisällönhallintajärjestelmään. Samalla sivuston jatkokehitys tulevaisuudessa helpottui merkittävästi ja kustannustehokkuus parani. Käyttökokemusta helpotettiin entistä paremmin joustavalla lomakkeiden hallinnalla ja monipuolisilla varainhankinnan sivupohjilla. Sisällön löydettävyyttä helpotettiin myös parantamalla hakua merkittävästi. Lopputuloksena syntyi […]

Tapiola Sinfonietta

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tapiola Sinfonietta – Espoon kaupunginorkesteri – tunnetaan wieniläisklassisen musiikin tyylitietoisista tulkinnoista, mutta myös ennakkoluulottomista, rajoja rikkovista tuotannoistaan. Sinfoniettalle on ominaista tyylien yhdistely ja vierailut eturivin artisteilta. Klassista musiikkia soitetaan perinteisesti, mutta myös rohkealla, omintakeisella otteella. Tapiola Sinfonietta uusi G-Worksin avustuksella koko brändinsä. Osana uudistusta Sinfoniettalle toteutettiin uusi verkkosivusto, jossa avainasemassa oli konserttien monipuolinen esittely ja uuden visuaalisen ilmeen lanseeraus. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi G-Works. Tärkein teknologia oli tietenkin WordPress.

Helaform.com

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi ja englanniksi. Koska tavoitteena oli systemaattisesti kehittää verkkopalvelua käyttäjädatan perusteella, kokosimme verkkosivustoanalytiikan lisäksi tiedot eri sosiaalisen media kanavista, uutiskirjemarkkinoinnista sekä sivuston tärkeimmät konversiot yhteen näkymään. 2018 vuoden […]

Fortum Charge & Drive -karttasovellus

Tekijä: redandblue
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Fortumin Charge & Drive oli uudistamassa tuotteitaan ja siirtymässä Charge & Drive kartan osalta natiiviin mobiiliapplikaatioon. Tämän siirtymän myötä myös nettisivulla toimiva kartta, jossa Charge & Drive -latauspisteet näkyivät, olisi lakannut toimimasta vaikka monet asiakkaat käyttivät karttaa vielä päivittäin. Toteutimme uuden karttasivuston, josta käyttäjät edelleen löytävät samat latauspisteet kuin aiemminkin. Uudistuksen myötä kartta sai myös raikkaamman ilmeen ja toiminnallisuuksia suoraviivaistettiin. Karttasivusto on toteutettu React-teknologioilla ja hyödyntää Fortumin omaa rajapintaa latauspisteiden tietojen hakuun. Palvelu hyödyntää joitakin moderneja selainominaisuuksia, kuten paikkatietoa.

Pohjantähti

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimme ilon ja kunnian suunnitella ja toteuttaa Pohjantähdelle uuden verkkosivuston. Pohjantähti ei lähtenyt uudistukseen valmistautumattomana, vaan taustalla oli jo kattava konsultin kanssa tehty vaatimusmäärittely, sivustokartta ja lista sivuilta vaadittavista ominaisuuksista. Tavoitteena oli luoda nykyaikainen responsiivinen sivusto, joka palvelee eri käyttäjäryhmiä sujuvasti ja joka on linjassa muun viestinnän ja palveluiden kanssa. Liikkeelle lähdettiin suunnittelutyöpajalla, jossa keskusteltiin sivuston tavoitteista ja kohderyhmistä, luotiin käyttäjäpersoonia ja hahmoteltiin myös tärkeimpien näkymien käyttöliittymiä. Menetelmän tarkoituksena on eläytyä käyttäjän tilanteeseen ja näin ajatusmalli saadaan käännettyä asiakaslähtöiseksi. Useiden asiakastarinoiden luonnissa […]

YH Kodit sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

YH Kodit on ollut asiakkaanamme jo pitkään. Pitkäaikaisten asiakkaidemme kohdalla välillä käy niin, että tieto Geniemin kehityksestä koodifirmasta suunnittelulähtöiseksi softataloksi on viuhunut ohi korvien ja YH Kodit olivat autuaan tietämättömiä, että Geniemillä on talon sisällä nykyään kokonainen tiimi suunnittelijoita. Oli hienoa, kun pystyimme yllättämään positiivisesti ja tarjoamaan aiempaa monipuolisempaa palvelua. Käytännössä suunnittelija sai täysin vapaat kädet ja hyvä niin – silloin saadaankin paras tulos aikaiseksi, kun suunnittelun alkuvaiheessa ei aseteta turhia rajoituksia. Kun sivupohjat alkoivat muotoutua, lisääntyi tarve puolin ja toisin kysellä […]

Oivangin Lomakartano

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oivangin sivusto oli jämähtänyt yhtä ikiaikaiseksi kuin maa, jolle lomakartanon nykyaikaiset hulppeat puitteet on rakennettu. Uudistetusta sivustosta lähdettiin tekemään visuaalisesti näyttävää sekä mielenkiintoista. Teknisellä puolella keskityttiin sisällön sekä monien kieliversioiden helppoon päivitettävyyteen. Huviloiden varaustilanne tuotiin suoraan näkyville huviloiden esittelyiden yhteyteen. Elävyyttä sivustolle tuotiin etusivun maisemia esittelevällä viedolla sekä sosiaalisen median syötteillä, joihin päivitetään usein sesongin kuulumisia.

ESA BIC Finland

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

European Space Agency’s Business Incubation Centre in Finland tarvitsi verkkosivut, jotka täyttävät kolme tarkoitusta. 1. Sivut tiedottavat, että tällainen uusi hanke on olemassa. 2. Hakemuksien saaminen uusilta yrityksiltä. 3. Tiedon jakaminen ESA BIC:n toiminnasta ja Suomen avaruusteollisuudesta. Mutta itse projektilla oli kuitenkin yksi tavoite ylitse muiden. Sivustosta haluttiin visuaalisesti vaikuttava ja siksi sivuston keskeisin elementti on etusivun viimeisen päälle viilattu parallax-efekti. ”Visioin sivustosta visuaalisesti näyttävää ja valitsin toteuttajan sen perusteella, kuka pystyy varmasti toteuttamaan sen sellaisena kuin toivon ja vaaditussa aikataulussa. Luotin, […]

Aboard-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Aboard-lehti on toiminut vuosikausia Turun Sataman sidosryhmäviestinnän välineenä. Satamalla tehtiin päätös digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämisestä ja haluttiin lehden suosiosta parempaa analytiikkaa. Printtilehden sisältö ja ulkonäkö oli parin viime vuoden aikana hiottu verkkolehti mielessä ja kun lopulta verkkolehti tehtiin, sisältö sopi melkein sellaisenaan verkkoon. Poutapilvi suunnitteli verkkolehtikokonaisuuden sekä toteutti verkkolehden WordPress-alustalla.

Pro-Source Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pro-Source Oy auttaa rakentamaan tiimejä, jotka menestyvät muutosten keskellä. Palveluihin kuuluvat ylimmän johdon suorahaut, asiantuntijarekrytoinnit, esimies- ja uravalmennukset, uudelleensijoituspalvelut sekä ICT-konsultoinnit. Poutapilvi asensi kolmannen osapuolen suunnitteleman ulkoasun ja toteutti palvelun WordPress-alustalla.

Sitra

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digitaalinen viestintä on tärkeä osa Sitran vaikuttavuustyötä, joten Sitran 50. juhlavuoden kunniaksi tulevaisuusviestintä haluttiin tuoda entistä lähemmäksi tavallisia kansalaisia. Sitra.fi-palvelun uudistamisessa tavoite olikin luoda kokonaan uudenlainen käyttökokemus verkossa tarjottaville sisällöille sekä olla Suomen merkittävin tulevaisuutta koskevan tiedon ja tutkimuksen koti. Suunnittelimme ja toteutimme Exove Designin tekemän konseptin pohjalta Sitralle WordPressillä toimivan uuden verkkopalvelun. Sitra.fi on kaunis, käytettävyydeltään erinomainen ja innostava tulevaisuusmedia, joka tarttuu ajankohtaisiin ilmiöihin ja toimii suunnannäyttäjänä. Komponenttipohjaisen rakenteensa ansiosta se on myös joustava ja taipuu moneen, myös tulevaisuudessa. Sitra.fi on […]

VisitFinlandin MyStay-palvelu

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Visit Finland luo kansainvälisesti kuvaa Suomesta haluttavana matkakohteena ja auttaa Suomessa toimivia matkailuyrityksiä kansainvälistymään, kehittämään, myymään ja markkinoimaan kilpailukykyisiä ja laadukkaita matkailutuotteita. VisitFinlandin ydintehtäviä ovat matkailullisen Suomi-kuvan kehittäminen, markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin, sekä laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen. MyStay-palvelun avulla matkailija voi suunnitella omaa tulevaa matkaansa Suomeen. Majoitusvaihtoehtoja sekä aktiviteettimahdollisuuksia voi listata esimerkiksi sijainnin, kategorioiden tai kausien mukaan. MyStay-palvelu oli kipeästi uudistuksen tarpeessa, kun tuotemäärät kasvoivat reilusta tuhannesta kolmeen tuhanteen. Voimakkaasti kasvanut mobiilikäyttö sekä palvelun käyttö matkailijoiden ollessa Suomessa aiheuttivat myös […]

Kotiseutuliitto

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Kotiseutuliittoon kuuluu yli 850 yhteisöä ja 220 henkilöä. Kotiseutuliiton uusi verkkosivusto avattiin toukokuussa 2018. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja se on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin. Seurahaku on toteutettu FloMembersin REST-API -rajapinnan avulla. Sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektinhallinnasta vastasi Flo Apps Oy. Ulkoasun suunnitteli Laiha Oy.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Mannerheimin Lastensuojeluliitto edistää lapsen oikeutta hyvään ja onnelliseen lapsuuteen. Uudistimme sekä MLL.fi-palvelun että Nuortennetin vastaamaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja sen jäsenten muuttuvia tarpeita. Mannerheimin Lastensuojeluliiton tavoitteena oli luoda heidän pääkohderyhmilleen digitaalinen palvelu, josta he saavat helposti tarvitsemansa tuen – ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Loimme palvelun, joka helpottaa sekä kävijöiden asioimista että useiden MLL:n asiantuntijoiden työtä heidän tuottaessaan sivuille tietosisältöä tai tehdessään uusia varainkeruukampanjoita. Suunnittelun lähtökohtana oli madaltaa kynnystä Mannerheimin Lastensuojeluliiton toimintaan osallistumiseen sekä lahjoitusten tekemiseen. Kohderyhmätestauksessa uusi sivusto on koettu selkeäksi ja […]

Treeline.fi-verkkokauppa

Tekijä: Oscar Software Oy (Tekniikka, konsepti ja toteutus)
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tree­li­ne.fi on ulkoilun ja retkeilyn erikoiskauppa verkossa ja Kangasalla vanhalla Marjamäen pajutilalla. Treeline.fi uudisti järjestelmänsä ja käyttää Oscar Software Oy:n verkkokauppa- ja kassajärjestelmää, joista on saatavissa kaikki statistiikka ja myynnit. Myös laskutus ja kaikki tukkukauppaan liittyvät ominaisuudet toimivat Oscarissa helposti. Järjestelmäprojektin tavoitteena oli integraatioiden ja rahan säästö. Järjestelmä on helposti integroitavissa myös muihin järjestelmiin, jolloin tarvittaessa esim. tavarantoimittajien järjestelmät saadaan lähettämään tavaraa tuotteiden loputtua ja kassatapahtumat saadaan vietyä kirjanpitoon automaattisesti. Oscar on hyvä valinta sekä isolle että pienelle yritykselle, sillä järjestelmä mahdollistaa […]

Sininauhaliitto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Viestinnällinen sivusto höystettynä varainhankinnalla. Yksi teema, kolme sivustoa. Sivustoille tehtiin omina sisältötyyppeinään ajankohtaiset, tarinat, tapahtumakalenteri ja yhteystiedot perus tekstikuvasisällön lisäksi. Suurena erillisenä kokonaisuutena toteutettiin varainhankinta jatkuville lahjoituksille ja kertalahjoituksille. Varainhankinta sisältää integraation Checkout-maksupalveluun. Sininauhaliitto Sininauha Oy (Sininauhakoti) Sininauhasäätiö

HSL kaupunkipyörä

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Yhä useamman matka taittuu kaupunkipyörällä Helsingin seudun liikenne, HSL, on tehnyt yhteistyötä Wunderin kanssa jo usean vuoden ajan. Kun hsl.fi -sivustoon kuuluvat kaupunkipyöräpalvelun nettisivut haluttiin uudistaa palautteen pohjalta, päätettiin yhteistyötä Wunderin kanssa jatkaa myös uudistuksen tiimoilta. Kehitystyön lopputuloksena kaupunkipyörät liikuttavat yhä useampia matkalaisia uudistuneen palvelun ja 2550 pyörän voimin. Kaupunkipyörähankkeesta HSL:ssä vastaava erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen kertoo Wunderin valinnan kaupunkipyörien kehitystyöhön olleen luonteva: ”Yhteistyö Wunderin kanssa sekä hsl.fi -sivuston että kaupunkipyörien sivuston osalta on sujunut hyvin useamman vuoden ajan. On hyvä, että kokemuksen […]

Elonen

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elonen on varmasti jokaiselle suomalaiselle tuttu, ainakin kahvipöydästä. Uudistaessaan visuaalisen brändi-ilmeensä vuonna 2016, Elonen kaipasi myös pahasti vanhentuneille nettisivuille uutta modernimpaa ja selkeämpää otetta. Toteutimme Eloselle freesit verkkosivut, joissa on hyödynnetty modulaarista eli joustavaa sisällönhallintaa. Toteutuksessa tähdättiin siihen, että sisällön päivittäminen olisi mahdollisimman helppoa koko Elosen henkilökunnalle. “Pyysimme tarjoukset sivustouudistuksesta muutamalta toimijalta ja Duden kanssa yhteistyö tuntui sujuvan kaikista helpoiten heti alkumetreiltä. Työn ote oli rento, mutta kuitenkin asiantunteva, mikä sopi meidän tyyliimme erinomaisesti. Sivuston uudistus sujui hyvin näppärästi ja helposti etenkin […]

Olympiakomitea

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Olympiakomitea halusi kokonaan uuden ilmeen, joka olisi raikas ja yhtenäinen kokonaisuus. Design sivustolle tuli ulkopuoliselta viestintätoimistolta ja me teimme teknisen toteutuksen. Sivuston sisällöt kävivät samalla läpi muodonmuutoksen. Miksi WordPress? Valinta WordPressiin siirtymisestä tuli tarpeesta miellyttävämpään ja yhdenmukaisempaan sisällönhallintaan. WordPressillä pystytään vaivattomasti ohjailemaan sisältöjä samaan muottiin. Lähtökohtaisesti jo käyttäjätasoilla pystytään hallitsemaan, mitä kukakin pääsee muokkaamaan/lisäämään/poistamaan. Käyttäjätasojen WP-hallinnan sisältöjen hallinnan rajaamisen pointti ei ole pelkästään estää sisällönsyöttäjän virheitä, vaan myös luoda parempi käyttökokemus. WP-hallinnassa on helpompi toimia, kun käyttäjälle ei näytetä hänelle tarpeettomia sisältöä/toimintoja. […]

Ulkopoliittiinen instituutti

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Monikielisyyttä ja eri haut Sivusto on käännetty kolmelle kielelle ja sinne tuotiin vanhalta sivustolta runsaasti materiaaleja. Tuotavat materiaalit olivat monikielisinä ja ne tuotiin uudelle sivustolle kielitietoineen päivineen kompleksisella kertaimportilla. Hakutoiminnot ovat myös kattavat. Sivusto sisältää neljä erillistä hakua: päähaku, julkaisuhaku, tapahtumahaku ja ajankohtaisten haku. Julkaisujen ja tapahtumien yhteydessä käytetään vahvasti asiasanoja, joita käyttäjä voi myös käyttää hakemiseen. Näin laajoja sisältöjä voidaan ryhmittää sekä sisällönsyöttäjän että loppukäyttäjän käyttöä helpottamaan. Relevanssi-lisäosalla toteutettu haku mahdollistaa myös hakutulosten räätälöidyn painottamisen. Monipuoliset sisäiset relaatiot Sivuston sisäiseen logiikkaan […]

Magisso.com

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Magisso on palkittu suomalainen design-brändi, joka suunnittelee innovatiivisia ja käytännöllisiä ratkaisuja kodin eri pulmiin. Yrityksen tuotteista tunnetuin on Maria Kivijärven vuonna 2011 suunnittelema legendaarinen kakkulapio, jota on ihastellut muun muassa Wall Street Journal, CNN, Oprah ja InStyle. Uudistimme tärkeimmän viestintäkanavamme, magisso.comin, vuoden 2017 lopussa. Jäykkä ja vanhentunut sivusto ei ollut palvellut yrityksen sisäisiä käyttäjiä eikä ulkoisia kohderyhmiä enää pitkään aikaan ja myös sivuston teknisen toimivuuden ja luotettavuuden kanssa alkoi olla haasteita, joten oli korkea aika uudistaa sivusto täysin. Uudistusprojektissa yksi tärkeimmistä vaiheista oli […]

Gradia

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Selattava. Viehättävä. Opastava. Näiden ajatusten avulla aloimme rakentaa verkkopalvelua hiljattain uudelleenorganisoituneelle ja -brändätylle Gradialle, joka tunnettiin ennen nimellä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä. Organisaation rakenteen uudistamisen lisäksi viime vuosien aikana tapahtuneet lainsäädäntömuutokset ja ammattikouluopetuksen rahoitusuudistukset ovat tuoneet monenlaisia muutoksia Gradiaan. Osana tätä uudistumisprosessia Gradian koko verkkopresenssi otettiin tarkasteluun, ja Exoven tiimi tuli mukaan luomaan uutta verkkosivustoa. “Rakennamme Gradiaa yhdessä kaikkien koulutuslaitostemme kanssa.” Alussa meillä oli brändiohjeistus, lista vaatimuksista, alustava konsepti ja innokas projektitiimi. Päästäksemme kiinni ytimeen puolet tiimistämme lähti kahdeksi päiväksi Jyväskylään aloittamaan projektin ja […]

Hintsa Performance

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä. Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta. Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta. Markkinoinnin […]

European Youth Parliament

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Euroopan nuorten parlamentti Suomessa (EYP Finland) on nuorisojärjestö, jonka tavoitteena on inspiroida ja vahvistaa nuorten mahdollisuuksia tulla avoimiksi ja aktiiviksi kansalaisiksi sekä lisätä nuorten tietoisuutta Euroopasta ja tarjota mahdollisuuksia omien taitojen kehittämiseen. Suunnittelimme ja toteutimme EYP:lle uuden WordPress-verkkosivun, jonka tavoitteena oli mm. helpottaa verkkosivua hallinnoivien työkuormaa. Tämän mahdollistimme luomalla sivustosta joustavan ja helposti muovautuvan eri käyttötarkoituksiin käyttämällä useista joustavista osioista rakentuvia sivupohjia. Tärkeänä motivaattorina oli myös EYP:n brändin virkistäminen ja visuaalisen ilmeen uudistaminen moderniksi, raikkaaksi ja helposti lähestyttäväksi ammattimaiseksi järjestöksi. Isossa roolissa […]

Innolink.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa. Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla sisällöillä monessa eri muodossa. Mitä olisikaan yrityksen sivusto ilman saumattomiksi hiottuja sisältöjä? Varmaan vähän kuin elokuva ilman juonta tai vuoropuhelua. Sisältöjen suunnittelulla ja toteutuksella oli merkittävä rooli […]

Kurikka nyt -verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkolehti lisäsi kaupungin näkyvyyttä verkossa Valu vastasi teknisestä toteutuksesta uudistuksessa, jossa Kurikan kaupungin tiedotuslehti siirrettiin kokonaan verkkoon. Verkkolehden sisällön ja ulkoasun suunnitteli mainostoimisto BSTR. Kurikka nyt -verkkolehti on lisännyt Kurikan kaupungin somenäkyvyyttä ja keskustelua. Juttujen jakaminen sosiaalisessa mediassa on helppoa ja somen kautta lukijoita tulee paljon myös verkkolehden puolelle. – Lehden juttuja on kommentoitu, niistä on tykätty ja keskusteltu entistä aktiivisemmin, kertoo Kurikan kaupungin tiedottaja Maria Parkkonen. Mukautuva verkkolehtialusta Lehti rakennettiin Valun omalle Mago-verkkolehtialustalle. Alustaan lisättiin erilaisia artikkelityyppejä ja kuvatyylejä asiakkaan sisältötarpeiden […]

Jyrsijäntorjunta -kampanjasivusto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tämä sivusto saateltiin tulille kahdessa viikossa. Kunnianhimoista tavoiteaikataulua ja kustannustehokasta projektisuunnitelmaa auttoi merkittävästi se, että sivusto lepää edeltäjiensä harteilla. Aucor on saanut tehdä Bernerille jo tusinan verran erilaisia ja -laajuisia verkkopalveluita ja siksi tämäkin uutukainen syntyi tutuin ottein. Selkeä, rajattu kokonaisuus ja aiemmista brändisivustoista periytyvät elementit nopeuttivat projektia entisestään. ”Loin toivomukseni väreistä ja fonteista PPT-dokumenttiin. Sen jälkeen jätin luomuksen Aucorin käsiin. Heidän koodarinsa ovat yllättävän visuaalisia ja sieltä syntyy sellaista jälkeä, kuin olen ajatellutkin”, kertoo Bernerin Vapaa-ajan liiketoimintayksikön digitaalisen median markkinointikoordinaattori Rilla […]