eSignals-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

eSignals on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkolehti, jossa korkeakoulun asiantuntijat pohtivat blogiteksteissään oman alansa ajankohtaisia ilmiöitä. eSignals tekee näkyväksi sen, mitä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa opiskellaan, tutkitaan ja kehitetään. Lisäksi kerrotaan konkreettisesti siitä, millä tavoin ammattikorkeakoulu ja yritykset yhdessä kehittävät koulutusta ja ympäröivää yhteiskuntaa.

Verkkolehti on oikeastaan julkaisuperhe, johon kuuluu sidosryhmämarkkinointiin tarkoitetun eSignalsin lisäksi ammatillisten yhteisöjen käyttöön suunnattu eSignals Pro, tieteellinen, vertaisarvioitu verkkojulkaisu eSignals Research sekä tutkimustyön tuloksista kertova Haaga-Helia Julkaisut.

Verkkolehti toteutettiin Valun Mago Pro -verkkolehtituotteen pohjalle. Projektiin sisältyi asiakkaan ulkoasu-ohjeistuksen mukainen käyttöliittymä, tekninen toteutus sekä järjestelmän käyttökoulutus.

Sisällön syöttäjät ja lehden lukijat kiittävät

Verkkolehden uudistus oli osa Haaga-Helian digitaalisten kanavien kokonaisvaltaista uudistusta. Projektin tavoitteena oli nykyaikaistaa verkkolehti jatkokehitettävälle pohjalle ja samalla tehdä verkkolehden ulkoasu uuden ilmeen mukaiseksi.

Verkkolehti käyttää Valu Search -hakua. Haaga-Helian viestinnän asiantuntija Anna Hermiön mukaan Valu Search parantaa hakuja huomattavasti. Käyttäjäkokemuksen kannalta on tärkeää, että pystytään tarjoamaan koko julkaisuperheen hakutulokset samalla.

Uudistus saavutti tavoitteensa ja siitä on todettu useita hyötyjä. Helppo käyttöliittymä nopeuttaa sisällön syöttäjien työtä. Visuaalinen ilme on yhtenevä oppilaitoksen muun verkkosisällön kanssa ja moderni ilme tuo brändihyödyn. Mitattavia tuloksiakin on saatu, sillä kuukausittaisten käyntien määrä on noussut 5500 käynnistä lähes 7000 käyntiin. Lukijoilta on tullut myös suoraan kiittävää palautetta.

“Yhteistyö sujui erittäin hyvin, tuki vastaa nopeasti ja projekti sujui aikataulussa. Basecamp on hyvä tapa viestiä.”
Anna Hermiö, Viestinnän asiantuntija, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Jätä kommentti