Artikkelit
Wired kirjoittaa Habbo Hotellin viimeisimmistä käänteistä

WordPress-liikevaihto: 300 000–500 000 euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: Alle 50 %
WordPress-intohimo: Ei mainittavaa osallistumista yhteisössä
Verkkokauppakokemus: ★ Muutamia verkkokauppatoteutuksia
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Agenda Helsinki, Miltton Digital, Contrast, G-Works
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Kotkamills (12 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Teknisempää WordPress-osaamista Tampereelta: Mediasignal (2020)
Mediasignal syntyi vuonna 1996 suoraan nettiin. Siitä lähtien digitaalinen liiketoiminta ja ohjelmistokehitys ovat olleet verissämme.
Mediasignal auttaa asiakkaitaan toteuttamaan unelmansa ohjelmistokehityksen ratkaisuilla sekä konsultoimalla viestinnän, strategisen suunnittelun ja jopa yritysmullistusten hankkeissa.
Ota yhteyttä: myynti@mediasignal.fi / +358032233343 / mediasignal.fi/
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon.
Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan.
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan.
Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta.
Mediasignal suunnitteli ja rakensi suomalaiselle eläinsuojelun pioneerille ja laajasti tunnustetulle alan yhdistykselle SEY ry:lle verkko- ja tietopalveluympäristön, joka tarjoaa kattavan tietopaketin eläinten suojeluun, oikeuksiin ja hyvinvointiin liittyen.
Palveluformaatin suunnittelussa oli ensiarvoisen tärkeää sisäistää yhdistyksen toiminnan luonne ja tavoitteellisuus, jotta laaja ja monitasoinen käyttäjäryhmä saisi palvelun sisällöstä juuri tarvittavan tiedon – tässä Mediasignalin ja SEYn asiantuntijoiden tiivis yhteistyö näyttäytyi parhaimmillaan.
Tavoitteena oli luoda markkinoille näkyvä ja laajasti puhutteleva vaikuttajaformaatti, jota on helppo käyttää ja joka monipuolisuudessaan tarjoaa tasokkaan tietotarjonnan kuluttajille, päättäjille sekä kymmenille eläinsuojelun jäsenyhdistyksille ja eläinneuvojille.
Palvelun tekninen toteutus sisälsi mm. seuraavia kokonaisuuksia:
– WordPress Multisite, modulaarinen suunnittelu
– WooCommerce verkkokauppa
– Verkkokaupan ja sivuston lomakkeiden integrointi CRM- asiakkuudenhallinnan ja Mautic -markkinoinnin automaation rajapintoihin
– CRM:n ja Mauticin käyttäjärekisterien synkronointi
Tekijä: Mediasignal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen.
Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen.
Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), jossa tuoterakenteita, tuotetietoa kieliversioineen sekä tuotteiden ja resurssien näkyvyyttä verkkosivustolla kokonaisuudessaan hallinnoidaan. Tuotetiedosta generoidaan automaattisesti tuoteluetteloita sekä tuotelehtiä palvelun käyttäjille. Palveluun liitettiin hakukone Elasticsearch, jolla voidaan tallentaa, hakea ja analysoida suuria tietomääriä nopeasti ja lähes reaaliajassa.
Palvelun sisään integroitiin Mediasignalin ImageBank Independent -materiaalipankkiratkaisu, jonka kautta markkinointimateriaaleja ja teknistä dokumentointia pystytään helposti jakamaan. Materiaalipankki on integroitu myös Oraksen tuotetiedonhallintajärjestelmään.
Mediasignal toimitti ratkaisun Google Cloud pilviteknologia-ympäristöä käyttäen, jolla taataan palvelun hyvä saatavuus globaalisti.
Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä Oras-brändi uudistettiin kokonaisuudessaan. Verkkopalvelun avulla luotiin vahva ja erottuva kuva Oraksesta sekä tuotiin tuotemerkin uusi lupaus vahvasti esiin.
”Me teemme elämisestä parempaa” on Oraksen brändilupaus, jonka Oras lunastaa sitoutumalla saumattomasti viiteen brändiä ohjaavaan tekijään: laatu, ajanmukaisuus, kumppanuus, helppous ja hyvinvointi. Se kuvaa hyvin myös verkkopalvelun tarkoituksen.
Toteutus tehtiin konsernihyötyä ajatellen – palvelu kehitettiin niin, että se pystyy tukemaan sekä Oraksen että Oras Groupin tytäryhtiöiden toimintaa ja tarvetta.
Mediasignalin toimittama ratkaisu sisälsi kaikki palvelun tekniset ratkaisut ja asiakas sai tarvitsemansa kokonaisuuden hyödyntämällä yhden toimittajan mallia.
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen Reilu kauppa ry on osa kansainvälistä verkostoa, johon kuuluu Aasian, Afrikan sekä Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueen tuottajaverkostot sekä joukko kaikkialla maailmassa toimivia Reilun kaupan järjestöjä. Kattojärjestö on Fairtrade International.
WordPressillä toteutettu uusi kokonaisuus palvelee laajasti kuluttajia, yrityksiä sekä elintarviketeollisuuden ammattilaisia viestittämällä eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden helposta valinnasta ja laajasta käyttömahdollisuudesta.
Tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa nykyaikainen, raikas ja helposti lähestyttävä palvelukokonaisuus, jolla nostetaan esille tunnetun brändin paikallinen rooli osana kansainvälistä tuottajaverkostoa.
Sivuston kerronnan lisäksi palveluun kustomoitiin materiaalitilauksiin keskittyvä WooCommercella toteutettu verkkokauppa.
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
HW-Companyn verkkopalvelukokonaisuus sisältää kansainvälisesti tunnettujen urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointisivuston, metsästyksen ja urheiluammunnan tuotesivuston sekä yritysten ja yhteisöjen liikelahjaverkkokaupan.
Verkkopalveluiden suunnittelussa huomioitiin yhdenmukaisuus kolmen eri sivuston välillä. Modulaarisiksi luodut sivupohjat mahdollistavat nopeat muutokset ja verkkopalvelun komponenttien hyödyntämisen sivustojen välillä.
Liikelahjasivuston tarjouspyyntö ja ostomahdollisuudet kehitettiin WooCommerce verkkokauppa-alustalla. Suoraan sivustolta käyttäjät voivat viedä tuotteita tarjouskoriin ja tehdä tuotteista tarjouspyynnön HW-Companylle. Sivustolle kirjautuneet asiakkaat voivat tehdä suoraan tilauksia ja hankkia tuotteita myös omilla painatuksillaan.
Sivustoille integroitiin myös jälleenmyyjätietoja, joita sivustolla voi suodattaa esim. paikkakunnan, tuotemerkin tai myymälän nimen mukaan.
Toteuttamamme ratkaisu mahdollistaa jatkokehityksenä integraatiot maksupalveluihin sekä taustajärjestelmiin kuten ERP, PDM, PIM ja taloushallinto.
HW-Companyn sivusto kokonaisuuden pääasiallinen tavoite oli kehittää HW-Companyn brändiä, parantaa käytettävyyttä ja saada sivustojen käyttäjille kokonaisvaltainen kuva HW-Companyn toiminnasta ympäri Suomea ja muuta maailmaa.
Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Coxalle toteutettu verkkopalvelukokonaisuus sisältää potilaille ja sidosryhmille suunnatun tekonivelsairaalan verkkopalvelun sekä kansainvälisen CoxaPro-tietoportaalin, joka palvelee ortopedian huippuosaajia.
Kokonaisuutta täydentää Coxa Intranet henkilöstön sisäiseen viestintään.
Kokonaisuudistuksen lähtökohtana oli uudistaa Coxan verkkopalvelut kokonaisuudessaan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä vastaamaan paremmin käyttäjäkunnan monimuotoisia tarpeita.
Jatkokehityksenä toteutettiin tekonivelkirurgisen hoidon ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille CoxaPro, jonka perustamisen taustalla on halu jakaa Coxan erityisosaamisesta ja tietotaitoa sekä tarjota tekonivelkirurgian ammattilaisille luotettava tiedonlähde heidän työnsä tueksi.
Keskeistä kokonaistoimitukselle oli myös erilaisten teknisten osioiden, kuten laajojen järjestelmäintegraatioiden ja rajapintakuvausten suunnittelu ja toteutus.
Coxa hyödyntää myös Mediasignalin ImageBank Independent -materiaalipankkia sisäisten ja ulkoisten viestintä- ja markkinointimateriaalin hallintaan.
Coxa tekonivelsairaalan palvelussa keskityttiin eritoten käytettävyyteen ja sisällön erinomaiseen saavutettavuuteen. Palvelukonsepti suunniteltiin potilaiden käyttötapausten mukaan ja sisältö suunniteltiin palvelemaan juuri oikeata tarkoitusta.
CoxaPro -palvelu konseptoitiin nojaten Coxan visioon olla kansainvälisesti tunnettu tiennäyttäjä. CoxaPro palvelu julkaisee tutkimus- ja koulutusaineistoja kansainvälisesti ja kokoaan tekoniveltietoutta yhteen. Sivustolla esitetään myös kansainvälisen tutkimusyhteistyön tuloksia.
Tekonivelsairaala Coxan tavoitteena oli löytää osaava digitaalisen liiketoiminnan kumppani, joka ymmärtäisi teknologisen ratkaisumallin tuottamisen lisäksi viestinnän merkityksen keskeisenä osana yrityksen ja organisaation toimintaa. Kumppanin tuli myös osata johtaa laadukasta yhdessä tekemistä.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.