Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

VisitVaasa.fi

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme VisitVaasa.fi-sivuston vuosien 2018 ja 2019 aikana projektissa, jossa Vaasan seudun neljän eri organisaation sivustoa yhdistettiin yhdeksi kokonaisuudeksi Vaasa.fi. VisitVaasa.fi löytyy siis omana kokonaisuutenaan Vaasa.fi/koe-ja-nae -osiosta, joten toteutus on siinä mielessä tavallisista kaupunkien matkailusivustoista poikkeava. Vaasan seudun uuden verkkosivuston toteutuneina tavoitteina olivat: – hakukoneystävällisyys – erinomainen käytettävyys ja sisältöjen löydettävyys – saavutettavuus ja mobiiliystävällisyys – helppo ylläpito – seudun tunnettuuden lisääminen ja kävijämäärän kasvattaminen – yhteiseen palveluun sitoutuminen ja päällekkäisen tekemisen karsiminen Toteutimme VisitVaasa.fi -sivuston yhteistyössä Vaasan kaupungin, VASEKin, Vaasan seudun matkailu […]

Lieto ja VisitLieto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lieto on ihastuttava kunta Varsinais-Suomessa, jossa asukkaita on yli 20 000 ja yrityksiä lähes 2000. Lieto on yrittäjien toimesta arvioitu Varsinais-Suomen yritysmyönteisimmäksi kunnaksi. Sivuston palvelumuotoilussa halusimme nostaa kunnan monipuoliset palvelut esiin käyttäjälähtöisesti esitettynä. Visuaalisuudesta haluttiin kunnan näköinen ja oloinen verkkopalvelu, jossa raikas ja nykyaikainen ilme tukee monipuolista sisältöä. Sivusto tarjoaa kattavan tietopaketin kunnan asukkaille ja kaikille verkkosivustolla vieraileville. Myös saavutettavuuden varmistaminen oli tärkeä osa toteutusta. Kunnan yhteystiedot tuotiin palveluun ulkoisesta järjestelmästä. Merkittävä osana uudistusta oli pääsivuston lisäksi myös matkailijoille tarkoitettu kokonaisuus Visit […]

KEKO ekosysteemihanke

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme älyrakennusekosysteemi KEKOlle sekä brändi-ilmeen että näyttävän ja helppokäyttöisen WordPress-sivuston 2020 huhtikuussa. Keko on uusi seitsemän johtavan suomalaisyrityksen yhteenliittymä, joka luo alustan globaalille älyrakennusyhteistyölle. Sivusto syntyi nopeasti muutamassa kuukaudessa. Yhteistyö aloitettiin workshopeilla, joiden perusteella suunnittelimme KEKOn brändi-ilmeen. Verkkosivusto oli koeponnistus yhteistyölle sekä näkyvä esimerkki uuden brändin ilmeestä. Sivusto latautuu nopeasti ja täyttää saavutettavuusvaatimukset. Se on myös hakukoneoptimoitu, mikä on luonnollisesti erityisen tärkeää uudelle toimijalle. Sivuston yhteydenottopyynnöt kerääntyvät HubSpotiin, ja käyttäjien on helppoa lisätä uutta sisältöä. Sivuston visuaalista ilmettä piristää interaktiivinen palloelementti, jonka […]

Järvenpää

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy. Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään. Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään ja WPGraphQL:ään. Next.js:n hybridimallin ansiosta sivusto voidaan julkaista samasta lähdekoodista joko staattisena sivustona, jossa julkinen osuus ei tarvitse perinteistä palvelinsovellusta lainkaan tai dynaamisena, jossa verkkosivupyynnöt kulkevat Headup-palvelimen […]

Suomen Standardoimisliitto SFS ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry on standardisoinnin keskusjärjestö Suomessa. SFS toimii standardisoinnin asiantuntijana ja huolehtii, että yrityksillä, julkisilla organisaatioilla ja muilla toimijoilla on käytössään riittävä standardikanta sekä mahdollisuus vaikuttaa standardeihin niin Suomessa kuin maailmalla. SFS myös julkaisee ja myy Suomessa vahvistettuja standardeja ja ulkomaisia standardeja sekä koordinoi eurooppalaiseen, maailmanlaajuiseen ja kansalliseen standardisointityöhön osallistumista. Sivustouudistuksen tavoitteena oli uudistaa sfs.fi-sivusto vastaamaan SFS:n strategisia tavoitteita, tarjoamaan tunnistetuille käyttäjäpersoonille heidän tarvitsemaansa tietoa helposti, ymmärrettävästi ja eteenpäin ohjaten sekä luomaan mielikuvaa SFS:stä helposti lähestyttävänä, palvelevana ja aktiivisena kilpailukyvyn […]

Suomen Psykologiliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Psykologiliitto on psykologien ammattijärjestö. Psykologiliitto edistää jäsentensä palkka- ja ammatillisia etuja sekä työllisyyttä. Liitto pyrkii myös vaikuttamaan psykologeja ja mielenterveyttä koskevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Liiton jäsenmäärä on noin 7500. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tarjota selkeät ja informatiiviset sivut jäsenten käyttöön sekä palvella kattavasti myös muita psykologin asiantuntemuksesta kiinnostuneita. Julkisen sivuston lisäksi toteutettiin kirjautumisen takana oleva jäsenalue, jota varten tehtiin integrointi jäsentietojärjestelmään. Jäsenalueelle on koottu erityisesti jäsenille räätälöityä ja ammattia koskevaa sisältöä. Palveluun on toteutettu myös laaja psykologihaku, jossa psykologeja on haettavissa […]

Kekkilä-BVB

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään. Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, […]

Mandatum Life

Tekijät: Creuna Finland (Sivuston käyttöliittymä ja toteutus.), Hasan & Partners (Sivuston brändi ja visuaalisuus.), Idean (Peruskonseptin suunnittelu.)
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivusto rakentui kolmen toimijan yhteistyönä: peruskonseptia suunnitteli Idean, sivuston käyttöliittymä sekä toteutus olivat Creunan vastuulla ja Hasan&Partners huolehti sivuston brändistä ja visuaalisuudesta. Uudelle verkkopalvelulle haluttiin keskusteleva käyttöliittymä ja sivustoa haluttiin laajentaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Creuna lähti suunnittelemaan, miten keskusteleva käyttöliittymä kannattaisi teknisesti toteuttaa, jotta Mandatumin olisi sitä myös helppo ylläpitää. Julkaisujärjestelmäksi valittiin Episerver DXC -pilvipalvelu. Käyttöliittymäkerroksen rakentamiseen käytettiin Vue.js -JavaScript frameworkia, joka todettiin moderniksi, tehokkaaksi ja nopeaksi. Yhteistyö Mandatumin kanssa sujui erinomaisesti. Projektissa vietiin agile-työtapa äärimmilleen ja näin onnistuttiin etenemään ripeästi, kun visuaalisuuteen […]

Kotkan kaupunki

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kotka.fi verkkopalvelun kokonaisuudistuksessa suunnittelimme palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän sekä sisältörakenteen ja teimme teknisen toteutuksen. Lisäksi järjestimme Kotkan sisällöntuottajille hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutuksen. Verkkosivuston tekninen toteutus tehtiin WordPress-alustalle ja se sisälsi räätälöidyt integraatiot Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV) mistä haetaan kaikki kaupungin palvelut ja palvelupaikat sivustolla esitettäväksi, Fonecta Totaali -yhteystietopalveluun mistä haetaan kaupungin henkilöstön yhteystiedot, Kotkan kaupungin Active Directoryyn (SSO) ja Kymenlaaksonyt.fi tapahtumakalenteriin. Avidlyn vastuulle kuuluu lisäksi palvelun ylläpito sekä jatkokehitys.

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL)

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö. Projekti oli kokonaisuudistus määrittelystä alkaen. Suunnittelimme käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen, toteutimme WordPress multisite-sivuston missä liiton 37 paikallisyhdistyksellä on omat alisivustonsa, oppimisympäristön ja verkkokaupan verkkokursseille, tapahtumille ja ja liiton tuotteille. Palveluun toteutettiin SSO-kirjautuminen integroimalla se liiton jäsen-extranet-järjestelmään. Verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosalla ja jäsenille luotiin mahdollisuus tilata kaupasta tuotteita jäsenhinnoin. Verkkokurssiominaisuudet toteutettiin LearnDash-lisäosalla.

Maailma kylässä -festivaali

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fingon Maailma kylässä on ilmainen kaupunkifestivaali, joka järjestetään vuosittain toukokuun lopussa Helsingissä ja johon osallistuu viikonlopun aikana parhaimmillaan lähes 100 000 kävijää. Näin myös festivaalin verkkosivustolla on lyhyellä aikavälillä paljon käyttäjiä. Aiempi sivusto toimi Drupal-alustalla ja projektissa palvelun visuaalinen ilme uudistettiin ja tekninen toteutus tehtiin WordPress-multisite ratkaisua käyttäen kolmena eri kieliversiona. Pääsivuston yhteyteen toteutettiin erillinen näytteilleasettajien ilmoittautumislomake-sivusto registration.maailmakylassa.fi, johon rakennettiin räätälöity integraatio tietojen tuomiseksi Microsoft Dynamicsiin. Pääsivustoon taas tehtiin integraatio minkä avulla näytteilleasettajien valikoidut tiedot tuodaan Dynamicsista julkisiin näkymiin. Julkaisun jälkeen sivuston […]

Kilpilahti.fi

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kilpilahti.fi on Porvoon Kilpilahdessa toimivien yritysten yhteinen sivusto, jolla kerrotaan alueen yhteisistä ja ajankohtaisista asioista. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Ehyt ry.

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Redandblue pääsi uudistamaan Ehyt ry:n verkkopalvelun ja rakentamaan verkkopalvelun yhteyteen verkkokauppana toimivan materiaalipankin WooCommercella. Sivustolla on paljon sisältöä erilaisille kohderyhmille. Uutisten, blogien ja materiaaipankin lisäksi sivusolla on mm. tapahtumakalenteri ja lahjoitusverkkokauppa. Osallistuimme sivuston palvelumuotoiluun ja konseptointiin, suunnittelimme käyttöliittymäprototyypit ja sivuston visuaalisuuden. Tekninen toteutus on rakennettu WordPressin ja WooCommercen päälle. Sivustolla on käytössä myös kaksi […]

SYL

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 130 000 opiskelijaa Suomessa. SYL:n jäseniä ovat Suomen kaikkien yliopistojen ylioppilaskunnat ja heidän edunvalvontatyönsä ytimessä on taata opiskelijoille paremmat oltavat ja huolehtia tasa-arvoisista mahdollisuuksista kouluttautua, oppia ja kehittää itseään. SYL:llä alkoi tulla seinä vastaan vanhan verkkosivuston kanssa; sen päivittäminen ja jatkokehittäminen alkoi olla raskasta ja visuaalinen ilme kaipasi tuuletusta. Uuden verkkosivun kehittämisen myötä haluttiin tarjota parempi käyttäjäkokemus mobiilissa sekä tärkeänä tavoitteena oli lisäksi luoda kaikille saavutettava verkkopalvelu. Alustaksi valikoitui ennalta tuttu ja […]

Juha Laitila

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Juha Laitila on koomikko, näyttelijä ja laulaja. Juha Laitilan sivustolla esitellään viihteen moniottelijan laaja osaaminen ja tarjonta. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Tamlans

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamlansin perusajatus on varustella asiakkaan valitsemasta ajoneuvosta yksilöllinen ammattikäyttöön tarkoitettu kokonaisuus, joka tarjoaa mahdollisimman monta turvallista ja tuottavaa ajokilometriä. Tamlans varustelee henkilökuljetusajoneuvoja (taksit, esteettömät ajoneuvot, paaritaksit, koulukuljetus- ja tilataksit), pelastusajoneuvoja ja hyötyajoneuvojen erikoisvarusteluja. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön. Sivustoon on toteutettu muun muassa oma alue varastoautojen esittelyyn.

Laatutakuu.fi-verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptointi), Into-Digital Oy (UX & UI, tekninen toteutus, ylläpito)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Laatutakuun verkkopalvelun yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Uudistuksen tavoitteena oli myynnin kasvattaminen ja uusien Laatutakuu-yrittäjien rekrytoinnin tehostaminen. Ida Fram on toiminut Laatutakuun markkinoinnin kumppanina jo usean vuoden ajan. Laatutakuun missiona on auttaa yrittäjiksi haluavia henkilöitä menestymään siivous- ja kiinteistönhoitoaloilla ja tarjota asiakkailleen alan laadukkaimpia siivous- ja kiinteistöhuoltopalveluita. Siksi uuden verkkopalvelun tavoitteeksi asetettiinkin potentiaalisten yrittäjien yhteydenottojen ja asiakkaiden tarjouspyyntöjen määrän kasvattaminen. Verkkopalveluun päätettiin kehittää yrittäjähaku, jolla potentiaalinen asiakas löytää kätevästi oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät. Samalla osana verkkosivustoa toteutettiin kaikille yrittäjille omat sivut, joiden […]

Kuusnelonen

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusnelonen Oy on suomalainen ja tamperelainen perheyritys, joka on perustettu vuonna 2009 ja erikoistunut mainos- ja liikelahjojen verkkokauppaan. Wysiwyg toteutti Kuusneloselle verkkokauppatoteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Lastenklinikoiden Kummit ry – Kummit.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kummit.fi-verkkopalvelu ei enää toteuttanut tarkoitustaan Kummien ensisijaisena lahjoitusvälineenä ja tiedonvälityksen kanavana. Vanhentunut käyttöliittymä esti käyttäjän mutkattoman liikkumisen sivustolla, Kummien värikäs ja hyväntuulinen tunnelma ei välittynyt, eikä digimarkkinointi kukoistanut. Uusi verkkopalvelu suunniteltiin parantamaan Kummien digitaalista näkyvyyttä ja toteutuksessa huomioitiin alusta saakka, että sisältöjä on mahdollisimman vaivatonta käyttää verkkomainonnassa. Tekninen hakukoneoptimointi on jokaisen Into-Digitalin toteuttaman sivuston kulmakiviä, ja myös Kummien sivustolla lähdettiin hakemaan markkinoinnin rinnalla mahdollisimman hyvää orgaanista näkyvyyttä. Sivustolle toteutettiin myös kustomoituja analytiikkatapahtumia, jotta sisältöjä ja markkinointia on mahdollista kehittää jatkuvasti käyttäjälähtöisemmäksi. Kummien […]

STTK

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pääsimme vastaamaan STTK:n uusien verkkosivujen toteutuksesta. STTK on asiantuntijajärjestö, joten sen tarpeet eroavat suuresti tuotteita tai palveluita myyvistä sivustoista. STTK:n tapauksessa oli tarve saada suuri määrä sisältöä helposti selailtavaan ja hahmotettavaan muotoon. Verkkosivuprojekti lähti liikkeelle STTK:n huomattua ihmisten tavan selata verkkosivuja muuttuneen. Yhä useampi käyttäjä päätyy sivustolle hakukoneen tai sosiaalisen median kautta, ja sivuston toiminta sekä rakenne tahdottiin suunnitella ensisijaisesti nämä huomioon ottaen. STTK:n visuaaliseen ilmeeseen oli tullut myös uudet raikkaat värit, jotka haluttiin tuoda verkkosivuille. Tärkeä osa uuden verkkosivuprojektin toteutusta oli […]

Tralla.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tralla.fi on Yksityisyrittäjäin Säätiön omistama ja Talous ja nuoret TATin sekä Nuori Yrittäjyys ry:n (NY) ylläpitämä maksuton palvelu opettajille ja yrittäjyyskasvatuksen toimijoille. Tralla-palvelu tarjoaa laajan valikoiman materiaaleja, menetelmiä ja työkaluja yrittäjyystaitojen kehittämiseen helposti yhdestä paikasta. Tralla on innostava työkalupakki, joka auttaa valitsemaan hakukoneen avulla oppijoiden ikään ja valmiustasoon parhaiten soveltuvat yrittäjyyskasvatuksen menetelmät ja materiaalit. Sivuston uudelleensuunnittelu Suunnittelimme uudelleen sivuston etusivun sekä loimme sivustolle uusia toiminnallisuuksia. Sivuston päivittämisen myötä innostava fiilis, yrittäjyyskasvatuksen tekijät ja kokemuksellisuus välittyvät sivustolta. Uudistamisen myötä yrittäjyyskasvatuksesta ja tietoa innostavasta […]

Four Reasons

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kotimainen kauneusalan kapinallinen, Four Reasons, halusi lähteä tekemään tosissaan verkkokauppaa, joten julkaisimme sille uuden verkkopalvelun huhtikuussa 2020. Yhdessä alustassa yhdistyvät B2C- ja B2B-verkkokauppa, verkkovalmennusalusta sekä kansainvälinen sivusto. Verkkopalvelu sisältää myytävät tuotteet, valtavan määrän sisältöä sekä maailmanluokan toiminnallisuudet. Suunnittelussa korostettiin ristiinmyyntiä ja sisältöjen ohessa tehtävää myyntiä. Palvelu toimii lisäksi kansainvälisenä brändisivustona, jossa tarjotaan tuotetietoa jälleenmyyjille. B2B-verkkokaupan avulla kampaamoasiakkaat pystyvät helposti tekemään tilauksia, seuraamaan tilauksiensa tilaa sekä historiaa ja toistamaan vanhoja tilauksia. Erikoisuutena verkkokauppaan rakennettiin toiminnallisuus, jonka avulla kampaaja-asiakkaat voivat myydä kampaamotuotteita riskittömästi ja […]

Pro Artibus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro Artibus -säätiö on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio. Säätiö ylläpitää taidekokoelmaa ja kahta näyttelytilaa: Galleria Elverketiä Tammisaaressa ja Sinne Galleriaa Helsingissä. Pro Artibus edistää suomenruotsalaista taiteellista toimintaa ja työskentelemme laajan yleisön kanssa. Autoimme säätiötä uudistamaan verkkopalvelun WordPressille. Ideana oli antaa tilaa vaikuttaville taideteoksille, ja pitää varsinainen palvelun ilme pelkistettynä mutta nykyaikaisena. Vastasimme palvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta ilmeestä, teknisestä toteutuksesta sekä integraation rakentamisesta Kookos-järjestelmään. Pro Artibukseen rakennettiin vaativa integraatio taidekokoelmatietokantaan eli Kookokseen. Säätiö syöttää taideteoksen tiedot Kookokseen, josta ne noudetaan kolmella eri kielellä omiksi sivuikseen […]

Jolie

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jolie.fi on yksi Suomen ensimmäisistä ja suurimmista luonnonkosmetiikkaverkkokaupoista sekä liikevaihdoltaan että tuotteiden määrältään. Se on osa Transmeri Groupia. Vuonna 2019 yritys päätti vaihtaa verkkokauppa-alustan skaalautuvammaksi, sillä vanhan alustan kehittämisen rajat olivat tulleet vastaan, eikä se kestänyt kovia kävijäpiikkejä isoissa kampanjoissa. Jolie valitsi Eecon kumppanikseen, ja uusi kauppa julkaistiin aikataulussa kesäkuussa 2019. Uusi alusta on mahdollistanut esimerkiksi Google Shoppingin ja Instagram Shoppingin käyttöönotot, paremman muokattavuuden sekä skaalautuvuuden. Käytössä on myös erityisiä ominaisuuksia kuten ilmaiset näytetilaukset. Rakentamamme integraatiot toiminnanohjausjärjestelmä SAP:iin säästävät lisäksi manuaalista työtä […]

Pureness.se verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Puhdistamo on Suomen ensimmäinen superfoodbrändi (perustettu 2009) ja se tunnetaan intohimoisesta ja tinkimättömästä suhtautumisesta laatuun. Saman laadun täytyy näkyä myös verkkokaupassa. Puhdistamo myy tuotteitaan marketeissa, erikoisliikkeissä ja oman verkkokauppansa kautta. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti laajentaa toimintansa kansainväliseksi, alkaen Ruotsista. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 verkkokaupan myynnin edistämisestä sekä markkinoinnista. Verkkokaupan osuutta myynnistä on saatu kasvatettua tasaisesti yhteistyön alusta lähtien. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti lähteä kansainvälisille markkinoille ja yhteistyömme laajentui myös verkkokaupan tekniseen toteutukseen WooCommerce-alustalle. Huhtikuussa 2020 julkaistiin kuluttajille suunnattu Pureness.se. Tällä hetkellä teemme […]

Marine

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen monipuolisin kone- ja veneliike Marine on pitkäaikainen alan konkari, joka on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike. Marinen kotikaupunki on Jyväskylässä, keskellä Suomea, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin puolustusvoimat ja poliisi. Brändiuudistus ja uudet verkkosivut Visual Friday vastasi Marinen brändiuudistuksesta, jonka pohjalta Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle […]

Japa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Japa (Laitilan Rautarakenne Oy) on huippulaadukkaita polttopuukoneita valmistava vientiyritys, joka kuuluu Terra Patris konserniin. Japa on jo vuodesta 2014 lähtien panostanut digitaaliseen markkinointiin ja verkkopreesensiin. Toteutimme Japalle uuden verkkokaupan syksyllä 2019, koska entinen kauppa oli hidas ja kankea. Uudesta verkkokaupasta haluttiin helpommin selailtava ja aikaisempaa nopeampi. Lisäksi toivottiin, että sivustoa on jatkossa helpompi kehittää muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Verkkokaupan piti myös olla helposti käännettävissä useille eri kielille ja markkina-alueille. Toteutus tapahtui alle kuudessa viikossa. Uudessa verkkokaupassa on kiinnitetty huomiota erityisesti tuotteiden selaamiseen ja […]

Skilux Oy

Tekijä: Liana Technologies
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Skilux Oy on suomalainen yksityinen ja itsenäinen valaisintukku. Yrityksellä on takanaan yli 20-vuotinen taival ja se on tuonut valoa jo yli 9 000 asiakkaalle. Skilux valitsi Liana Technologiesin uudistamaan verkkosivunsa. Valintaan vaikuttivat positiiviset kokemukset Lianan sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMailerista sekä aiempi yhteydenpito yritysten välillä. Uusi verkkosivusto on käyttäjäystävällinen, harmoninen, sekä visuaalisesti kevyt ja valoisa – mikä on osuvaa valaistusyritykselle. Sivusto sisältää muun muassa mediapankin, selkeän ruudukkomuotoisen referenssisivun sekä kattavat tuotekortit saatavilla olevista valaistustuotteista. Skilux on saanut paljon positiivista palautetta uudesta sivustosta. Yhteistyö Skiluxin […]

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri kielellä. Kaikki kieliversiot huomioiden tuotteiden yhteenlaskettu lukumäärä nousi peräti 1,5 miljoonaan. Tuotteiden ajantasaista esittelyä varten rakensimme integraation Zadaan tuotetietokantaan, josta haetaan uudet ja päivitetyt tuotetiedot, keskimäärin noin […]

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta

Tekijä: Liana Technologies
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkosivut ovat FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnalle yksi tärkeimmistä kanavista tavoittaa kuluttajat. Siksi yhtiössä haluttiin varmistua, että sivusto on helppokäyttöinen ja ammattimaisesti rakennettu. FINE valitsi Liana Technologiesin kumppanikseen sivustouudistusta varten. Verkkosivujen uudistusprojektin tavoitteena oli luoda käyttäjäystävällinen sivusto, josta oleellinen tieto löytyisi helposti ja nopeasti. Verkkosivut rakennettiin Lianan Website & Mobile -ratkaisun avulla. Kumppaniksi haluttiin yritys, jolla on yhdessä kehittämisen taito ja tahto. Sivusto suunniteltiin yhteistyössä mainostoimiston kanssa ja tekninen toteutus tehtiin Lianan julkaisutyökalulla. Projektin lopputulos on ollut erinomainen: sivut toimivat kuten suunniteltu ja […]

Solera Finland Oy – Viinilinna.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viinilinna on Solera Finlandin kuluttajille suunnattu viestintäkanava. Solera Finland on osa pohjoismaista Solera Beverage Groupia, joka on yksi johtavista alkoholin maahantuojista markkinallamme. Solera luotti Into-Digitalin käsiin verkkosivu-uudistuksensa suunnittelun ja toteutuksen. Uudistuksen tavoitteina oli vahvistaa Viinilinna-brändiä upealla kuvituksella, mahdollistaa vaivaton sisällönhallinta ja toisaalta luoda salamannopea tuotekatalogi Solera Finlandin tuotteille. Uusi verkkopalvelu ei näytä käyttäjälle kovinkaan monimutkaiselta vaan pääosin yksinkertaiselta ja saumattomasti toimivalta. Verkkopalveluun on kuitenkin rakennettu räätälöity integraatio Soleran Product Information Management (PIM) -järjestelmään. Lisäksi sivuston modulaarinen toteutus on viety erittäin pitkälle – […]

Alpa verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

AlpaFinlandia Oy on vuonna 2012 perustettu yritys, joka valmistaa alpakan villasta laadukkaita, pehmeitä ja vastuullisesti tuotettuja neuleita. Alpan liikevaihto oli vuonna 2018 1,3 miljoonaa euroa. Verkkokauppa on Alpan tärkein myyntikanava. Alpa päätti nostaa verkkokaupankäynnin ammattimaisempaan suuntaan ja valitsi Eecon kumppanikseen syksyllä 2019. Alpan uusi WooCommerce-verkkokauppa on nopea ja helppokäyttöinen. Lisäksi uusien ominaisuuksien käyttöönotto on jatkossa helpompaa ja hallitumpaa. Myös verkkokaupan ulkoasu päivitettiin. Tuimme Alpaa myös sen kansainvälistymisessä. Toteutimme suomalaisen verkkokaupan lisäksi Ruotsiin räätälöidyn verkkokaupan ja muille maille suunnatun, englanninkielisen verkkokaupan. Ruotsin kaupassa […]

Tieteentekijät

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tieteentekijät on kaikkien tieteen, tutkimuksen ja korkeakouluopetuksen parissa työskentelevien ammattiliitto. Jäsenistön apuna ja tukena ovat liiton yliopistokohtaiset yhdistykset, osaavat luottamushenkilöt, vahva neuvotteluasema ja laajat verkostot edunvalvonnassa. Tieteentekijöiden jäsenet näkevät sen ennen kaikkea asiantuntevana tieteellisen tiedon puolustajana ja tämä haluttiin selkeästi esille uusilla verkkosivuilla. Valmis verkkopalvelu tukee Tieteentekijöitä sen tavoitteessa tuoda tiedepoliittista vaikuttamista vahvemmin esille. Yhdisten sivut on tuotu liiton sivuston yhteyteen, jotta käyttäjille muodostuu yhtenäinen käyttökokemus ja jotta sisältöjä on mahdollista tuottaa ja hyödyntää ristiin. Yhdistysten sivuille luotiin mahdollisuus lisätä yhdistykohtaista sisältöä […]

Brita Maria Renlundin muistosäätiö

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Stiftelsen Brita Maria Renlunds minne sr -säätiön verkkosivuston uudistuksen kevään 2020 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Yhteistyössä Kaskas Median kanssa. Brita Maria Renlundin muistosäätiö Brita Maria Renlundin muistosäätiö haluaa tukea lasten ja nuorten hyvinvointia sekä yhtäläisiä mahdollisuuksia turvalliseen kasvatukseen ja hyvään elämään. Säätiö myöntää apurahoja järjestöille, jotka tukevat lapsia ja nuoria eri tavoin. Säätiö halusi päivittää verkkosivujensa ilmettä ja käytettävyyttä osana laajempaa viestintänsä uudistusta. Toteutimme hankkeen yhteistyössä viestintätoimisto Kaskas Median kanssa. Suunnittelu BMR:n uutta verkkosivua suunnitellessamme halusimme raikastaa […]

Autokorjaamo.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Autokorjaamo.fi on palvelu, jossa asiakas voi hakea korjaamoita, varata huoltoja sekä vertailla autokorjaamoiden palveluita. Autokorjaamoverkosto kattaa jo monta sataa korjaamoa Suomessa ja määrä kasvaa jatkuvasti. Sivusto on toteutettu Nuxt.js/Vue.js teknologialla. Sivusto on Vue Spa, jossa on luotu staattiset sivut hakukoneita varten. Sivustossa itsessään ei ole tietokantoja tai sisällönhallintaa, vaan MyCar-rajapinta, josta sivuston sisältö haetaan. Teknologia sopii sivustoille joissa ei ole tarvetta laajoihin sisällönhallinnan ominaisuuksiin tai -oikeuksien jakamiseen. Autokorjaamo.fi palveluun syötetään käyttäjän sijainti sekä ajoneuvon rekisterinumero ja ajetut kilometrit joiden perusteella palvelu tarjoaa […]

Clous.fi

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan. Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös […]

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva verkkosivusto. Tärkeänä kriteerinä olivat myös korkea tekninen tietoturva ja sivuston käytettävyys​. Julkaisujärjestelmä vaihtui Uudistuksessa aikaisemmin Valun Base-järjestelmän päällä pyörinyt sivusto uudistettiin WordPressille. Sivuston ylläpitäjien käyttöön suunniteltiin kattava […]

Talhu.fi verkkokauppa

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Vuodesta 1993 lähtien toiminnassa ollut Talhu Oy on rakentamisen alan yritys, joka myy ammattilaisten rakennuskoneita uppopumpuista torninostureihin. Rakennuskoneiden myymisen ohella Talhu vastaa tuotteiden takuutöistä, huollosta ja varaosapalvelusta auttaen asiakasta koko rakennuksen koneistuksen elinkaaressa. Pääsimme vastaamaan Talhun B2B-verkkokaupan toteutuksesta. Verkkokauppa projekti lähti Talhun päässä liikkeelle yrityksen strategiatyön kautta, jossa huomattiin tarve panostaa digitaalisiin kanaviin. Web-veistämö valikoitui verkkokaupan toteuttajaksi, sillä veistämön tarjooma ja osaaminen tuntui sopivalta ja syntyi nopeasti yhteisymmärrys verkkokaupan tavoitteiden osalta. Talhu lähti toteuttamaan verkkokauppaa asioinnin helpottamiseksi asiakkaille. Perinteisellä alalla toimivana yrityksenä […]

Lahden kaupungin verkkosivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Lahden kaupungille uuden, saavutettavan WordPress-verkkosivuston, joka julkaistiin syyskuussa 2020. Poikkeustilanteesta huolimatta projekti vietiin läpi suotuisissa tuulissa. Onnistuneen projektin taustalla poikkeustilanteessa olivat suunnittelutyö ja tiimityöskentely, aktiivinen ja avoin kommunikaatio molemmin puolin, hyvin suunniteltu resursointi sekä toimittajan vahva etätyökulttuuri. Koska Lahden kaupunki on julkinen organisaatio, olisi vanha sivusto vaatinut 23.9.2020 voimaan astuneen EU:n saavutettavuusdirektiivin mukaiset muutokset. Tämä vahvisti Lahden kaupungin päätökseen siitä, ettei vanhaa sivustoa kannata enää parannella, vaan sivusto kannatti ennemminkin uudistaa kokonaan. Geniem valittiin sivustouudistuksen toteuttajaksi julkisen hankinnan kilpailutuksen […]

Scanreal.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ScanReal on henkilökohtaiseen palveluun ja asiantuntijuuteen luottava toimitilojen vuokraamiseen sekä myymiseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomen suurimmissa kaupungeissa. Koska sivustouudistuksen budjetti oli varsin maltillinen, piti tekeminen suunnitella tarkasti. Priorisoimme tekemisen siten, että erilliseen toimitilat.fi-palveluun integroituva toimitilahaku saatiin toimimaan juuri halutulla tavalla. Myös sivuston yleisilme pääviesteineen päivitettiin ScanRealin tahtotilaan sopiviksi. Henkilökohtainen kaupankäynti on ScanRealille elinehto, joten yhteydenottolomakkeen helppo löytäminen ja saavutettavuus oli myös ensiarvoisen tärkeää. Suhteellisen nopealla aikataululla toteutettu sivustouudistus on moderni ja tyylikäs käyntikortti ScanRealille. Samalla se toimii aitona palveluna, jonka kautta […]

Avoset.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Avoset on yksi Suomen johtavista Atlassian-asiantuntijoista – jotain mitä yrityksen vanha verkkosivusto ei uskottavasti viestinyt. Uskottavuuden lisäämiseksi ja halutun auktoriteettiaseman vahvistamiseksi kiteytimme Avosetin brändin kulmakivet. Tämä työ toimi kivijalkana yrityksen visuaalisen ilmeen hiomiselle ja uuden verkkosivuston rakentamiselle. Sivusto suunniteltiin mahdollisimman kevyeksi siten, että sinne voidaan tuoda uutta sisältöä, kuten blogeja tai asiakastarinoita, sitä mukaa kun se Avosetille sopii – olennaista oli tehdä projektista heille mahdollisimman helppo ja vaivaton. Samalla pidimme mielessä tulevaisuuden laajentamistarpeet, jotta uudistettu sivusto olisi mahdollisimman pitkäikäinen ja toimiva Avosetin […]

Museoshop.fi -verkkokauppa

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uusi Museoshop.fi syntyi kun Suomen suurin taidemuseo-organisaatio Kansallisgalleria halusi korvata vanhan verkkokauppansa uudella ratkaisulla, joka tekisi ylläpidosta helppoa ja viestisi erittäin korkeaa laatua. Projektin päätavoite oli, ei enempää eikä vähempää, kuin olla museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjä Pohjoismaissa. Olennaisena vaatimuksena oli saavutettavuus – uudistetun verkkokaupan tuli täyttää kaikki EU:n vaatimukset verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta. Alusta asti projektin päätavoitteeksi lyötiin museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjänä toimiminen Pohjoismaissa. Tyylikäs ulkoasu ja konstailematon käytettävyys olivat tällöin itsestäänselvyyksiä, mutta suurimman haasteen aiheutti erilaisten lipputuotteiden myynnin mahdollistaminen ja yhdistäminen […]

BSAG-joulukampanja

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Baltic Sea Action Group, eli BSAG, on tehnyt yhteistyötä JCO:n kanssa jo vuodesta 2015. BSAG on voittoa tuottamaton säätiö, jonka päämääränä on Itämeren ekologisen tasapainon palauttaminen yhdistämällä siihen liittyvät toimijat, hankkeet ja tieto. Yksi BSAGin varainkeruutavoista on ollut vuosittainen joulukampanja, jonka kautta yritykset ja yhteisöt voivat suunnata esimerkiksi joulutervehdyksiin tai -lahjoihin budjetoimiaan varoja Itämeren suojeluun tai tukea hanketta muuten. JCO:n tehtävä oli tämänvuotisen kampanjan visuaalisen ilmeen päivittäminen ja teknisen ratkaisun uudistaminen ennen kampanjan alkamista. Visuaalisen ilmeen päivittämisessä keskeistä oli uudistaa kampanjan ilme, […]

Meira.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meiran vanha verkkosivusto oli paisunut vuosien aikana ’epäselväksi sokkeloksi’, lyhyiden alasivujen paisuttamaksi kokonaisuudeksi, josta käyttäjän oli vaikea löytää tahtomaansa. Monitasoinen navigaatio, sekavat ja umpikujia käyttäjän polulle muodostaneet sisältösivut olivat vain muutamia sivuston haasteista. Sisällöistä oli myös vaikea antaa prioriteettia liiketoiminnan kannalta relevanteille alueille, kuten eri mausteille ja kahvibrändeille. Vanha sivusto oli myös työläs ylläpitää ja sitä oli vaikea käyttää markkinoinnin kotipesänä – yksi sivustouudistuksen päätavoitteista. Uudistuksen lähtökohdaksi otettiin kaiken turhan karsiminen. Samalla kun sisältöä karsittiin, piti tunnistetut prio-sisällöt nostaa vahvasti (mutta keskenään […]

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla ja muu sivusto WordPress-julkaisujärjestelmällä. Ulkoasun suunnitteli tamperelainen Villivisio ja teknisestä toteutuksesta vastasi Trimedia. Asiakas voi ostaa toivomansa kuntoluokan tuotteen Verkkokauppaan saavuttaessa valittavana on useita eri kuntoluokkia […]

Järvi-Suomen Energia

Tekijä: Paper Planes Oy (suunnittelu, sisällöt, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme sivustouudistuksen sähkönjakeluyhtiö Järvi-Suomen Energialle vuoden 2020 alussa. Uudistuksessa kankeasta informaatiokanavasta tehtiin aidosti saavutettava palvelualusta. Järvi-Suomen Energian palaute kuului: ”Projektilla on rytmiikkansa – me tanssimme samaan tahtiin”. Sivusto rakennettiin WordPressin päälle käyttäen Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa sivujen rakentamisen modulaarisesti ja tarjoaa hallintanäkymän esikatseluineen. Toteutimme sivustolle ennustavan haun, joka kattaa myös PDF- ja Word-tiedostot. Uudistimme informaatioarkkitehtuurin ja navigoinnin, ja myös sisältöjä muokattiin ohjaavammiksi, jotta kävijät löytävät itselleen relevantit sisällöt selkeiden polkujen kautta. Saavutettavuus oli projektissa niin teknisten ratkaisujen, sisältöjen kuin visuaalisen ilmeenkin avainsana. Erityistä […]

Arkkitehti-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Arkkitehti-lehti on ainoa suomalainen arkkitehtuuriin keskittyvä aikakauslehti ja yksi maailman vanhimmista yhä julkaistavista arkkitehtuurijulkaisuista. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1903. Olikin suuri kunnia kun lehteä julkaiseva Arkkitehtiliitto valitsi Duden uudistamaan vanhan ja arvostetun lehden verkkopalvelun. Vanha verkkopalvelu oli jäänyt visuaalisesti ajastaan jälkeen ja sen päivittäminen oli kankeaa. Myös näköislehden lukeminen koettiin hankalaksi, eikä verkkopalvelu tukenut mahdollisuutta julkaista artikkeleita verkossa. Digitaalisen lukuoikeuden ostaminen oli hankalaa ja Arkkitehtiliiton jäsenten tuli pyytää erikseen oma tunnus lehden lukemista varten, vaikka lehti on ilmaiseksi tarjottu jäsenetu. Lehden […]

METSTA ry

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

METSTA, eli Metalliteollisuuden Standardisointiyhdistys ry, vastaa teknologiateollisuuteen kuuluvien kone- ja metallituoteteollisuuden, metallien jalostuksen, talotekniikan sekä energianhallinnan eurooppalaisesta ja kansainvälisestä sekä kansallisesta standardisoinnista. Metstan tarpeena oli ilmeensä päivittäminen ja verkkopalvelun modernisoiminen. Myös sivuston alusta oli tarpeen uusia, jotta sivustosta tulisi helpommin päivitettävä ja Metstan viestintätarpeita paremmin palveleva. Sivujen visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan tehokasta tiedon organisointia. Tuhannet standardit ja päätökset ovat viidakko, josta viestiminen on aina haaste, ja tähän haasteeseen vastaaminen oli sivustouudistuksen tärkein päämäärä. Päätason osiot saivat väritunnisteet ja kuvamaailma valittiin viemään ajatukset […]

Haminan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Hamina toteutti edellisen verkkopalvelu-uudistuksensa Valun kanssa ja hyväksi koettua yhteistyötä haluttiin nyt jatkaa. Uudistuksen kimmokkeena oli toimintaympäristön muutos. Haminan kaupungin vastuulla olleet sote-palvelut siirtyivät vuoden 2019 alusta Kymsoten vastuulle. Tästä johtuen Haminan sivustojen rooli on muuttunut enemmän kaupunkimarkkinointityyppiseksi. Sivuston sisältö pysyi pitkälti samana, mutta sen rakenne uusittiin täysin. Valu osallistui rakenteen suunnitteluun ja yhdessä asiakkaan kanssa ideoitiin mm. porttisivu. Valu toteutti uudistuksessa myös visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Näyttävältä porttisivulta kohderyhmien alasivustoille Hamina halusi erottua positiivisena edelläkävijänä muista kaupungeista selvästi erottuvalla verkkosivustolla. […]