MTech ja Minun Maatilani

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kahdelle liiketoiminta-alueelle brändiensä mukaiset sivustot Mtech Digital Solutions on digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen keskittynyt teknologiatoimittaja, jolla on pitkäaikainen kokemus maatalousalan jalostus- ja neuvontaorganisaatioiden sekä maanviljelijöiden verkkopalvelujen ja ICT-ratkaisujen toimittajana. Valu toteutti Mtechille uudistuksen, johon kuului sivuston konseptointi, visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Uudistuksen tärkein tavoite oli luoda selkeä sivustokokonaisuus, joka auttaa Mtechiä palvelemaan paremmin sen pääkohderyhmiä viljelijäasiakkaita ja yritysasiakkaita. Merkittävän osan Mtechin liiketoiminnasta muodostaville maatalousohjelmistoille nähtiin parhaaksi luoda oma Minun Maatilani -brändinsä ja sille omistettu sivusto. Molemmista sivustoista haluttiin visuaalisesti selkeät […]

Reilua energiaa

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Reilua energiaa on Energiaviraston sidosryhmälehti, joka kertoo energia- ja ilmastopolitiikan toimeenpanosta ja nostaa esiin näkökulmia ja puheenvuoroja läpi toimialan. Verkkojulkaisu on toteutettu WordPressin päälle. Toteutuksessa korostuvat hyvä lukukokemus ja sisällön julkaisun helppokäyttöisyys. Printtilehti ja verkkojulkaisu uudistettiin ja julkaistiin syystalven 2018 aikana. Visuaalisesta ilmeestä vastasi Kaskas Media. Agenda vastasi verkkojulkaisun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta.

Muistopaikat 1918

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Muistopaikat 1918 tarjoaa mahdollisuuden tutustua sisällissodassa Helsingissä kuolleiden muistoksi pystytettyihin muistopaikkoihin verkon kautta. Palvelun toteutettiin osana sisällissodan päättymisen satavuotisjuhlavuotta. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun Helsingin kaupungin Historiatoimikunnalle yhdessä Tiedeagentuurin kanssa. Palvelun ytimessä on Google Maps, jolle eri muistopaikat on merkitty. Erityisen tärkeä on Santahaminan muistomerkki, joka on syrjäisen sotilasaluesijaintinsa takia vaikeasti vierailtavissa. Muistopaikkoja on myös mahdollista tarkastella historiallisella vuoden 1918 kartalla, sekä kohteista otetuista panoraamakuvista.

Prog-It -verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Prog-It tarjoaa asiakkailleen IT-ympäristön tukea, ylläpitoa ja kehitystä asiakkaan liiketoimintaa edistävällä tavalla. Prog-It halusi uudistaa yritysilmeen sekä verkkosivuston vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. G-Works uudisti Prog-It:n visuaalisen ilmeen sekä verkkosivuston kesällä 2019. Uusi sivusto päästiin suunnittelemaan täysin tyhjältä pöydältä WordPressin päälle. Prog-It toivoi selkeää sivustoa, jonka yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena oli etäyhteyden muodostuksen helppous. Lisäksi asiakkaan toiveena oli, että sivustolta välittyy persoonallinen ote IT-palveluntarjoajan näkökulmasta. ”Olemme erittäin tyytyväisiä uuteen sivustoomme, joka kuvastaa erittäin hyvin meidän yritystä ja henkilökuntaa. G-Worksin kanssa on mukava tehdä yhteistyötä […]

Minska

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Minska on hyvinvointimedia, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä ilmaston ja henkilökohtaisen hyvinvoinnin kannalta hyviin valintoihin. Elämme ilmastonmuutoksen kannalta kriittistä aikaa. Muutos lähtee yksilöistä. Uskomme, että ihmisillä, jotka voivat hyvin, on voimaa luoda muutosta ja levittää hyvää ympärilleen. Siksi Minska on valinnut välineekseen ihmisten inspiroimisen kasvipohjaiseen ruokaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. redandblue auttoi rakentamaan Minskan verkkoalustan aina teknisestä määrittelystä lopulliseen WordPress + WooCommerce -toteutukseen. Autoimme palvelun konseptoinnissa ja määrittelyssä sekä rakensimme palveluun käyttäjälähtöisen käyttöliittymän. Visuaalisen suunnittelun osalta palvelun toivottiin puhuttelevan mahdollisimman laajaa yleisöä. Suunnittelijamme […]

Suvanto Trucks

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suvanto Trucks on tällä hetkellä Suomen suurin itsenäinen käytettyjen kuorma-autojen myyjä ja pohjoismaisista myyjistä kolmen suurimman joukossa. Toimintaa on Turussa sekä Tampereella ja nyt laajentuminen on alkanut myös Ruotsissa. Vuosien saatossa myös yrityksen henkilöstömäärä on kasvanut lähemmäs neljääkymmentä henkilöä. Projekti aloitettiin tarvemäärittelyllä ja käyttäjäpolkujen työpajalla. Sivuston ytimenä toimii ERP-järjestelmään integroitu hyötyajoneuvojen kanta, joka esittää Suvanto Trucksin tarjonnan selkeästi ja monipuolisesti. Loppukäyttäjä voi tehdä haluamiaan suodatuksia näkymään. Poutapilvi vastasi palvelun konseptista, ulkoasusta ja toteutuksesta.

Loiste.fi

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loisteen verkkosivut oli rakennettu Drupal 7 -sisällönhallintajärjestelmän päälle. Loisteella oli tarve kehittää asiakaskokemusta saumattomaksi ja samalla kehittää sivuston ulkoasua. Sivusto palvelee pääosin kolmen yhtiön (Ekosähkö, Loiste Sähkönmyynti sekä Loiste Sähköverkko) sidosryhmiä. Jokaiselle sivustolle oli suunniteltu uusi ilme ja värimaailma. Sivuston uuden ilmeen suunnitteli HiQ ja Exovea pyydettiin mukaan tekemään teknistä kehitystyötä. Multisite toteutus helpottaa sivustojen ylläpitoa ja jatkokehitystä sillä jokaisella sivulla on sama rakenne jolloin samoja ominaisuuksia voidaan hyödyntää läpi sivustojen. Samaan aikaan voimme pitää käyttäjät sivustokohtaisina. Projektissa uudistimme myös Loisteen sopimuslaskurin, […]

Jouluradion sivusto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

FM-radion tueksi syksyllä 2018 avattiin Jouluradion uudet verkkosivut, joiden välityksellä joulumusiikin vannoutuneet ystävät saivat sesongin ajan nauttia FM-taajuuden lisäksi yhdeksästä muusta kanavasta verkossa. Verkkosivuille tehtiin joulun aikaan parhaimmillaan lähes 50 000 käyntiä päivässä. Kokonaisuudessaan jouluradio.fi toteutettiin headless WordPress-ratkaisuna. Frontti toteutettiin Reactilla siitäkin syystä, että Geniemillä on yli 15 hengen React-tiimi talossa. Miksi WordPressin ja Reactin yhdistelmä? Tämän vuoden puolella on käyty kiivasta keskustelua Twitterissä, LinkedInissä ja myös Vierityspalkissa koskien WordPress sivuston frontin toteutusta Reactilla ja sitä, onko Reactista tullut uusi Flash. Meidän […]

Kojamo

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivusto sijoittajaviestinnän tarpeisiin Kojamo on asuntosijoitusyhtiö, joka tarjoaa Lumo-brändin alla kaupallisia vuokra-asuntopalveluja seitsemässä kasvukeskuksessa eri puolilla Suomea. Kojamon listautuessa pörssiin kesäkuussa 2018 tuli ajankohtaiseksi tarkastella konsernisivuston sisältöjä ja toiminnallisuuksia niin, että ne vastaisivat parhaalla mahdollisella tavalla sijoittajaviestinnän tarpeisiin. Uudistuksen tavoitteena oli antaa Kojamosta entistä houkuttelevampi kuva pörssisijoituskohteena sekä kirkastaa Kojamon työnantajamielikuvaa. Sivustolla haluttiiin myös tuoda näkyvämmin esille Lumo-vuokra-asumisen brändi ja liiketoiminta ja viestiä selkeästi ajankohtaisista asioista, erityisesti tärkeimmät kohderyhmät huomioiden. Kojamon verkkopäällikkö Eveliina Heinosen mukaan uusi sivusto on auttanut ko. tavoitteiden toteuttamisessa […]

Seepsula.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Seepsula on Suomen modernein, turvallisin ja tehokkain kiviainesyritys, joka on määrätietoisesti investoinut toimintansa kehittämiseen kaikilla osa-alueilla. Tehokkuus ja vastuullisuus kulkevat Seepsulassa käsi kädessä. Osana jatkuvaa kehitystä toteutimme Seepsulan kanssa laajan verkkokauppapohjaisen sivu-uudistuksen. Seepsulan verkkokauppa on luotu asiakas edellä. Asiakaspolut sekä epävarmalle pienrakentajalle että määrätietoisella suurasiakkaalle on suunniteltu selkeiksi ja johdonmukaisiksi. Tuotteista ja niiden käyttötarkoituksista on tarjottu kattavasti tietoa. Pienrakentajia halutaan palvelulla sisällöillä, jotka ohjaavat oikean kiviaineksen käyttöön. Ryhmittelimme tuotteet asiakkaan kanssa neljään pääkategoriaan käyttötarkoituksen mukaan, joka mahdollistaa asiakaspolun myös käyttötarkoituslähtöisesti. Sisältöä on […]

Synlab.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme laboratoriotutkimuksia ja kuvantamismenetelmiä tarjoavan Synlabin verkkosivut Suomessa. Verkkopalvelussa asiakas voi tutustua Synlabin laboratorio- ja kuvantamismenetelmäpalveluihin, toimipisteisiin ja hintoihin, sekä varata itselleen ajan palveluihin. Ajanvarauksen ja taustajärjestelmät toteutti Outsystems Finland, jonka kanssa toimimme tiiviissä yhteistyössä saumattoman käyttökokemuksen ja toimintavarman integraation toteuttamiseksi. Vastasimme verkkopalvelun WordPress-osuudesta.

Opa Muurikka verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Yhteistyömme alkoi alkuvuonna 2018, kun lähdimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Opa Muurikalle uutta verkkopalvelua ja verkkokauppaa. Verkkokauppa haluttiin uudistaa vastaamaan paremmin Opa Muurikan tarpeita ja viestimään haluttua tunnetta selkeämmin. Suurena tavoitteena oli myös myynnin kasvattaminen sekä kansainvälistymisen edistäminen. Uuden verkkokaupan julkaisun yhteydessä päivitimme myös Opa Muurikan visuaalisen ilmeen ja autoimme uudistuksista viestimistä mm. verkkokaupan lanseeraussuunnitelman sekä erilaisten digikampanjoiden avulla. Yhteistyömme markkinoinnin kehittämisen parissa jatkuu edelleen mm. kuukausittaisen digimarkkinoinnin sekä verkkokaupan jatkuvan kehittämisen osalta. Hakusanamainonnan ROI oli viime vuonna 300 %.

Paviljonki verkkosivut

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Paviljonki on nykyaikainen ja viihtyisä messu- ja tapahtumakeskus, johon mahtuu useita eri tapahtumia samanaikaisesti. Tilat ovat muunneltavissa eri kokoisiin kokouksiin, yritysjuhliin, näyttelyihin ja messutapahtumiin. Paviljongin tarkoituksena on tarjota parhaita asiakaskokemuksia suurella sydämellä jokaiselle asiakkaalle joka päivä. Toteutimme Paviljongin verkkopalvelu-uudistuksen keväällä 2019.

Sikla

Tekijä: Slogan
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sikla on vuonna 2007 perustettu rakennusalan konserni, joka rakentaa pientaloja, yhtiömuotoisia koteja, hoivakoteja, päiväkoteja, kouluja ja toimitiloja. Siklan visio on olla tulevaisuuden rakentaja: käyttäjälähtöisiin tiloihin keskittymällä rakennetaan parempaa tulevaisuutta niin työntekijöille, tilojen käyttäjille, asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille. Sikla halusi ennen kaikkea tehdä sivuistaan sujuvammat ja asiakasystävällisemmät – sekä tietysti Siklan näköiset. Konsernissa oli käynnissä laajempi strategiauudistus, ja osana sitä tarvittiin verkkosivut, joista paistavat Siklan tavoitteet, toimintaperiaatteet ja palvelut. Sikla toteutti myös valtavan käyttäjäkyselyn tilojensa käyttäjille, ja tulosten haluttiin näkyvän sivuilla. Sloganin osuus projektista: […]

Pisla verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pislan vanha B2B-verkkokauppa oli tullut elinkaarensa päähän ja samalla heräsi myös ajatus laajentaa verkkokauppatoimintaa kuluttajapuolelle. Toteutimme Pislalle WooCommerce-verkkokaupan, joka toimii sekä B2B- että B2C-verkkokauppana. Uusi verkkokauppa on suoraan integroitu heidän toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Samalla kirkastimme myös Pislan brändin sekä visuaalisen ilmeen.

OSAOn verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

OSAOn verkkopalvelu-uudistus toteutettiin yhteistyössä Luovan Työmaan kanssa, Valun vastatessa teknisestä toteutuksesta. Tavoitteena uudistuksessa oli tehdä sisällöstä helposti löydettävä eri kohderyhmille. Koulutuspalveluiden osuuteen haluttiin panostaa tekemällä siitä selkeä, myyvä ja informatiivinen. Tavoitteena oli myös sivuston visuaalisen ilmeen uudistus ja ylläpidon helpottaminen. Asiakas totesi tavoitteet kaikilta osin saavutetuiksi. Toimintaa tehostavat integraatiot ja edistyksellinen haku Valulla projektista vastanneen Henri Pylvään mukaan verkkosivuston rohkeat visuaaliset elementit tekivät projektin teknisestä toteutuksesta mielenkiintoisen. Omat haasteensa toivat myös sivuilla olevat integraatiot useaan eri järjestelmään, esimerkiksi Wilmaan, Opintopolkuun ja TE-koulutuksiin. […]

Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto POKE

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopiston eli POKEn vanha verkkosivualusta tuli tiensä päähän, jonka myötä tarve uudelle verkkopalvelulle syntyi. Samalla alkoi kuitenkin selkiytyä, että he tarvitsivat myös kokonaisuvaltaisemman markkinnoin uudistuksen. “Reformin yhteydessä vuoden 2018 alussa täällä toteutettiin organisaatiouudistus ja muutettiin toimintaa, jonka myötä meidän täytyi pohtia sisäistä ja ulkoista viestintää aivan uudesta näkökulmasta”, kertoo POKEn viestintäkoordinaattori Tuija Tiitinen. Aloitimme yhteistyön konkreettisesti syksyllä 2018 yhteisten työpajojen merkeissä, joissa kartoitimme mm. POKEn vahvuuksia, markkinoinnin haasteita, kohderyhmiä ja asiakkaiden tarpeita. Taitavien suunnittelijoidemme käsissä POKElle rakennettiin kokonaan uusi markkinoinnin […]

Martti Ahtisaari Instituutti

Tekijä: Liana Technologies
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Martti Ahtisaari Instituutti on Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun yhteydessä toimiva tutkimus- ja koulutusyksikkö, joka harjoittaa kansainvälistä tutkimus- ja koulutustoimintaa ja pyrkii edistämään elinkeinoelämän osaamista ja mahdollisuuksia. Instituutti vastaa myös Oulun yliopiston johtamiskoulutuksesta Executive MBA -ohjelmassa. Instituutti halusi saada verkkosivujensa visuaalisuuden ja toiminnallisuuden vastaamaan tätä päivää ja valitsi Liana Technologiesin toteuttamaan uudet verkkosivut. Suunnitteluvaiheessa keskityttiin erityisesti sivujen käytettävyyteen ja sidosryhmille tärkeän tiedon löydettävyyteen. Liana Technologies suunnitteli ja toteutti uudet verkkosivut. Sivuston visuaalinen uudistus tehtiin aiemman rakenteen päälle, jolloin sivuston tekstisisältö saatiin helposti siirrettyä toteutuksen […]

Social Burgerjoint

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Social Burgerjoint on viime vuosien aikana laajentunut räjähdysmäisesti, ja tästä syystä myös verkkosivujen uudistus oli paikallaan. Burgerjoint lähti uudistamaan sivustoa Mainostoimisto Sinisen Härän kanssa. Heti aloituspalaverin jälkeen tavoite oli selvä – verkkosivujen tulee olla yhtä konstailemattomat ja simppelit kuin yrityksen konseptikin: “Maailma on sekava. Me päätimme tehdä siitä yksinkertaisemman. Social Burgerjointin konsepti on simppeli: pihvi on tärkein.” Mahdollisimman nopea tie burgerille Markkinointitoimisto Oddy toteutti Social Burgerjointille visuaalisen ilmeen uudistuksen, jota myös verkkosivuprojektissa seurattiin huolella. Uudella sivustolla luonnollisen tärkeässä roolissa onkin visuaalinen näyttävyys, […]

Otava

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kustannusosakeyhtiö Otavan uusi verkkopalvelu otettiin käyttöön alkusyksystä 2019. Vastasimme WordPress-sivuston teknisestä toteutuksesta. Mainostoimisto Hasan & Partners oli sitä ennen uudistanut Otavan brändi-ilmeen ja Kiskolabs oli suunnitellut sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän. Asiakkaalle oli tärkeää, että sivustoa on helppo päivittää ja sen tiedoista suuri osa tulee julkiseksi automaattisesti. Niinpä esimerkiksi uutiset tulevat nyt suoraan STT:n viestintäpalvelusta, kirjat ja niiden tiedot ilmestyvät sivustolle automaattisesti samalla, kun niitä lisätään Kirjavälityksen tietokantaan, ja kirjojen kansikuvat haetaan automaattisesti Otavan mediapankista. Jokaiselle kirjalle tulee myös automaattisesti Osta kirja -nappi, […]

Hätälän verkkosivustot

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hätälän perheyritys on Pohjoisen rehti kalatalo ja Suomen suurin kala-alan yritys, jolla on yksi päämäärä: tehdä maailman herkullisimpia kalatuotteita. Yritys on Avidlyn Pohjois-Suomen suurimpia asiakkaita. Hätälän verkkosivusto on Suomen mittakaavassa keskisuuri sivusto sadoilla tuhansilla vuotuisilla vierailijoillaan ja suosittu kalareseptisivusto. Uudistimme aiemmin Koodiviidakon julkaisujärjestelmällä toimineen sivuston WordPress-alustalle. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja vastasimme myös kaiken sisällön suunnittelusta ja tuotannosta. Uudistuksen päätavoitteet olivat mobiilikäytettävyyden parantaminen, mahdollisuus luoda aiempaa monipuolisempia ja visuaalisempia sisältöjä ja luonnollisen hakukonenäkyvyyden parantaminen. Sivusto on varsin mediarikas, joten myös sen nopeuteen panostettiin. […]

Raaseporin kaupungin verkkosivut

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme sekä kaupungin viralliset raasepori.fi-sivut että matkailijoita palvelevan visitraseborg.com-sivuston uuden visuaalisen identiteetin mukaisiksi. Tavoitteena oli parantaa sivustojen käytettävyyttä ja rakentaa ne WordPressin alustalle. Oleellista oli suunnitella rakenteeltaan selkeät sivustot, jotka toimivat kaikilla päätelaitteilla ja ovat helposti kaikkien ryhmien saavutettavissa. Tärkeä asia projekteissa oli käyttäjäkokemuksen parantamisen lisäksi myös sisällönhallinnan helpottaminen, sillä sivustoilla on useita päivittäjiä ja uutta asiaa julkaistaan usein. Julkista palvelua suunniteltaessa keskityimme selkeyden lisäksi saavutettavuuteen.

Kopiraittilan koulu

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kopiosto ry:n tavoitteena oli toteuttaa innostava ja pelillinen materiaali tekijänoikeuksien oppimiseen ja opettamiseen. Syntyi Kopiraittilan koulu – kaksikielinen, virtuaalinen koulu, jossa on omat luokat jokaiselle ikäryhmälle sekä omat tilat opettajille sisältäen runsaasti erilaista materiaalia opetuksen tueksi, mm. 20 erilaista peliä, muistilistoja, tehtäviä ja paljon muuta. Kopiraittilan koulu on rakennettu WordPressin päälle, jotta sisällönhallinta olisi helppoa. “Tekijänoikeuskysymyksiä kohtaa nykyään kaikkialla: nuoret käyttävät internetiä ja sosiaalista mediaa, tekevät videoita ja ottavat valokuvia kaiken aikaa. Siksi on tärkeää, että he oppivat kunnioittamaan tekijänoikeuksia jo varhain, […]

Design from Scandinavia -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Design From Scandinavia on verkkokauppa, joka on kunnianosoitus suomalaiselle suunnittelulle, valmistukselle ja elämäntavalle. Karvala Oy ja sen omistama verkkokauppa Design from Scandinavia mahdollistaa upeiden, pohjoisessa tehtyjen tuotteiden hankkimisen kauemmaksikin – palan pohjoista sinne, missä ikinä asutkin. Redland suunnitteli verkkokaupan nimen, brändi-ilmeen ja rakenteen sekä toteutti ne Woocommerce- ja WordPress-verkkopalveluna, joka julkaistiin keväällä 2017. Suunnittelun kantava teema oli herättää brändi eloon verkkokaupassa ja antaa tuotteille sekä designille mahdollisimman suuri huomioarvo.

Legisvalmennus.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Legisvalmennus tarjoaa valmennuskursseja oikeustieteellisen pääsykokeisiin. Asiakas tarvitsi uuden verkkosivuston sekä verkkokaupan, josta valmennuskursseja voi suoraan ostaa. Ensi vaiheessa Redland suunnitteli ja toteutti WordPress-sivuston, johon lisättiin hieman myöhemmin WooCommerce-verkkokauppa. Verkkokaupan julkaisu tapahtui vuonna 2017 ja sen jälkeen se on tuottanut tehokkaasti myyntiä Legisvalmennukselle. Yhteistyö jatkuu ja Redland päivittää vuosittain uudet valmennuskurssit verkkokauppaan ja pitää huolen, että verkkokauppa on ajanmukainen.

TheTenEssentials.com -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

TheTenEssentials.com on tärkeimpien vaellustarvikkeiden verkkokauppa. He auttavat retkeilijöitä alkuun vaellusharrastuksessa tarjoamalla välttämättömimmät tarvikkeet. Redland rakensi verkkokaupan ja loi sille visuaalisen ilmeen. Keväällä 2017 keskustelimme ensimmäistä kertaa tulevien yrittäjien kanssa, jolla oli visiona luoda uudentyyppinen verkkokauppa ja brändi retkeilyvarusteiden myyntiin. The Ten Essentials on filosofia, jonka mukaan tärkeimpien kymmenen tuotteet avulla selviää erilaisista outdoor-seikkailuista. Alussa oli siis vain visio yrityksestä ja sen filosofiasta. Ensimmäiseksi määrittelimme yritykselle ilmeen ja viestit. Sen jälkeen lähdimme kehittämään virtaviivaista verkkokauppaa valmiiksi mietityn tuotevalikoiman päälle. Verkkokauppa avattiin ripeän työskentelyn […]

Yssi-portaali

Tekijä: Digitoimisto Jargon
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Nyt jo neljänteen vaiheeseen edennyt Yssi-portaali sai alkunsa yhdistyshakemistosta, jolla korvattiin Savonlinnan Seudun Kolomosen vanhentunut yhdistyshakemisto, joka ei toiminut hyvin älylaitteissa ja jonka ylläpito oli hankalaa. Seuraavassa vaiheessa portaalia täydennettiin yhdistysten ja yhteisöjen tapahtumakalenterilla, johon kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä pystyy syöttämään ja ylläpitämään omia tapahtumiansa. Tämän jälkeen portaalia täydennettiin ns. matalan kynnyksen ryhmillä eli harraste- ja vertaistukiryhmien osiolla, josta käyttäjät sekä palvelun tärkeä yhteistyökumppani eli Sosteri, voivat etsiä sopivia ryhmiä esimerkiksi syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille. Viimeisimmässä 27.9.2019 Savonlinnan Hyvinvointimessuilla julkaistussa vaiheessa portaalia täydennettiin […]

Oras

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen. Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen. Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), jossa tuoterakenteita, tuotetietoa kieliversioineen sekä tuotteiden ja resurssien näkyvyyttä verkkosivustolla kokonaisuudessaan hallinnoidaan. Tuotetiedosta generoidaan automaattisesti tuoteluetteloita sekä tuotelehtiä palvelun käyttäjille. Palveluun liitettiin hakukone Elasticsearch, jolla voidaan tallentaa, […]

Reilu kauppa

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Reilu kauppa ry on osa kansainvälistä verkostoa, johon kuuluu Aasian, Afrikan sekä Latinalaisen Amerikan ja Karibian alueen tuottajaverkostot sekä joukko kaikkialla maailmassa toimivia Reilun kaupan järjestöjä. Kattojärjestö on Fairtrade International. WordPressillä toteutettu uusi kokonaisuus palvelee laajasti kuluttajia, yrityksiä sekä elintarviketeollisuuden ammattilaisia viestittämällä eettisten ja luotettavasti valvottujen tuotteiden helposta valinnasta ja laajasta käyttömahdollisuudesta. Tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa nykyaikainen, raikas ja helposti lähestyttävä palvelukokonaisuus, jolla nostetaan esille tunnetun brändin paikallinen rooli osana kansainvälistä tuottajaverkostoa. Sivuston kerronnan lisäksi palveluun kustomoitiin materiaalitilauksiin keskittyvä WooCommercella […]

HW-Company

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HW-Companyn verkkopalvelukokonaisuus sisältää kansainvälisesti tunnettujen urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden ja tuotemerkkien markkinointisivuston, metsästyksen ja urheiluammunnan tuotesivuston sekä yritysten ja yhteisöjen liikelahjaverkkokaupan. Verkkopalveluiden suunnittelussa huomioitiin yhdenmukaisuus kolmen eri sivuston välillä. Modulaarisiksi luodut sivupohjat mahdollistavat nopeat muutokset ja verkkopalvelun komponenttien hyödyntämisen sivustojen välillä. Liikelahjasivuston tarjouspyyntö ja ostomahdollisuudet kehitettiin WooCommerce verkkokauppa-alustalla. Suoraan sivustolta käyttäjät voivat viedä tuotteita tarjouskoriin ja tehdä tuotteista tarjouspyynnön HW-Companylle. Sivustolle kirjautuneet asiakkaat voivat tehdä suoraan tilauksia ja hankkia tuotteita myös omilla painatuksillaan. Sivustoille integroitiin myös jälleenmyyjätietoja, joita sivustolla voi suodattaa esim. […]

Coxa

Tekijä: Mediasignal Communications Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Coxalle toteutettu verkkopalvelukokonaisuus sisältää potilaille ja sidosryhmille suunnatun tekonivelsairaalan verkkopalvelun sekä kansainvälisen CoxaPro-tietoportaalin, joka palvelee ortopedian huippuosaajia. Kokonaisuutta täydentää Coxa Intranet henkilöstön sisäiseen viestintään. Kokonaisuudistuksen lähtökohtana oli uudistaa Coxan verkkopalvelut kokonaisuudessaan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä vastaamaan paremmin käyttäjäkunnan monimuotoisia tarpeita. Jatkokehityksenä toteutettiin tekonivelkirurgisen hoidon ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille CoxaPro, jonka perustamisen taustalla on halu jakaa Coxan erityisosaamisesta ja tietotaitoa sekä tarjota tekonivelkirurgian ammattilaisille luotettava tiedonlähde heidän työnsä tueksi. Keskeistä kokonaistoimitukselle oli myös erilaisten teknisten osioiden, kuten laajojen järjestelmäintegraatioiden ja rajapintakuvausten suunnittelu ja […]

Puhdas Itämeri

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

John Nurmisen Säätiön omistamassa Puhdas Itämeri -lahjoitusjärjestelmässä pelastetaan symbolisesti Itämerestä valittuja osia. Lahjoituksista saadut varat käytetään yleisesti Itämeren pelastamiseen. Morgan toteutti Puhdas Itämeri -hankkeelle kaksikielisen sivuston ja lahjoitusjärjestelmän WordPressillä ja WooCommercella. Morgan vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja hosting-palveluista. Sivuston avulla Itämeren pelastamiseksi on lahjoitettu parin ensimmäisen vuoden aikana jo lähes 300 000 euroa. Lahjoitussivuston käyttäjä voi valita merikartalta haluamansa kohdan ja pelastaa sen valitsemallaan summalla. Kartassa paikka on nimikoitu vuoden ajan hänen nimellään. Morgan loi sivuston eri kohderyhmille omia lisätoiminteitaan. Esimerkiksi yritykset […]

Sheboard

Tekijät: Hasan & Partners (Konsepti), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Palkitun mobiilisovelluksen ideana on, että nuoren tytön puhelimeen voi asentaa näppäimistön, joka ehdottaa automaattisesti tytön itsetuntoa vahvistavia sanoja ja lauseita. Ehdotukset perustuvat sekä manuaalisesti luotuihin suosittelu- ja estolistoihin, että vahvojen naiskirjoittajien tekstien analysointiin tekoälyn avulla. Sovellus on saatavilla Android-laitteille Google Play -kaupasta. Supported by: Samsung Electronics Nordic Konseptisuunnittelu: Hasan & Partners Tekninen toteutus: Into-Digital Maailmanlaajuisesti valtavan näkyvyyden saavuttanut Sheboard-sovellus on myös saanut ansaitsemaansa tunnustusta mm. Grand One 2018 -ehdokkuuden muodossa. Suurin mobiilisovelluksen saama tunnustus kuitenkin lienee sen kesällä 2018 pokkaama pronssipatsas Cannes […]

Verohallinnon ja Kelan mekorhoset.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

”Missä elämäntilanteessa sinä olet? Korhosten perhe kertoo verotukseen ja Kelan tukiin liittyvistä asioista esimerkkien avulla.” Into-Digital suunnitteli ja toteutti Verohallinnolle ja Kelalle Me Korhoset -kampanjan verkkosivut. Käy oheisesta linkistä tutustumassa sivustoon, joka auttaa kävijöitä nerokkaalla, esimerkkejä hyödyntävällä tavalla sisäistämään verotukseen ja tukiin liittyviä monimutkaisia aihealueita. Sivustolla keskeistä on Facebook-yhteys – suurin osa WordPressin päälle rakennetun sivuston sisällöstä tuodaan Facebookista kuvitteellisen Korhosten perheenjäsenien toimesta.

ÄLY – Digitaalinen Oppimisympäristö

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura on julkaissut vuodesta 1948 lähtien materiaaleja opiskelijoiden avuksi ylioppilaskirjoituksiin valmistautumisessa. Äidinkielen sähköinen ylioppilaskoe järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2018. Uudenlaiset ylioppilaskirjoitukset ovat haaste sekä opiskelijoille että opettajille. Tarvittiin uusi sähköinen opetusväline, joka kykenee simuloimaan ylioppilaskirjoitusten koetilannetta. Tähän tarpeeseen luotiin Äly. Aloitimme projektin tekemällä käyttäjähaastatteluita niin opettajien kuin opiskelijoiden keskuudessa. Keräsimme yhteen palautteet ja toiveet alustan toiminnallisuuksista, joiden pohjalta lähdimme suunnittelemaan ohjelmiston arkkitehtuuria kuin myös käyttöliittymää. Puolen vuoden tiiviin perussuunnitteluvaiheen jälkeen ryhdyimme luomaan palvelun visuaalista yleisilmetta sekä käyttöliittymää. Samanaikaisesti aloitimme ohjelmiston […]

Oy Osk. Lindroos Ab -verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti kello- ja koruliike Lindroosille verkkokaupan. Rooli projektissa oli kokonaisvaltainen – Into vastasi palvelumuotoilusta, teknisestä määrittelystä, käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Verkkokauppa-alustana toimii WooCommerce yhdessä WordPressin kanssa. Verkkokauppahankkeen jälkeen lindroos.fi -palvelun kylkeen on rakennettu Lindroos-myymälöille oma asiakastietojärjestelmä, joka on integroitu verkkokauppaan. Molemmat palvelut ovat Into-Digitalin ylläpidon ja jatkokehityksen piirissä.

Lue Lapselle

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lue lapselle -hankkeen tavoitteena on innostaa pienten lasten vanhempia lukemaan ääneen ja valistaa heitä lapselle lukemisen tärkeydestä. Lue lapselle-sivustolle on koostettu tutkimustietoa lukemisen vaikutuksista, materiaaleja varhaiskasvatukseen, kirjavinkkejä eri-ikäiselle ja lorupankki yhteisiin lukuhetkiin. Lukulahja lapselle on vauvaperheille neuvolatarkastuksessa jaettava kirjakassi. Hankkeella pyritään varmistamaan tasavertaiset mahdollisuudet varhaislukemiseen ja lapsen kielellisen kehityksen tukemiseen kaikille lapsille Suomessa. Vastuullamme oli suunnitella hankkeelle kevyt visuaalinen ilme, osa hankkeen painetuista materiaaleista, valokuvat sekä verkkosivusto, johon on integroitu hankkeen kohderyhmälle tarkoitettu materiaalien tilausjärjestelmä.

Kuvittaja Teemu Järvi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Teemu Järvi on luontoaiheisiin erikoistunut taiteilija ja muotoilija. Järven eräaiheiset työt kattavat laajan kirjon taidegrafiikkavedoksista kirja- ja lehtikuvitusten kautta käyttöesineisiin sekä erilaisiin konsepteihin. Yrityksen vanha verkkokauppa ei vastannut käyttöliittymältään eikä toiminnallisuuksiltaan yrityksen kansainvälistymislaajenemissuunnitelmia. Yrityksellä oli tarpeena saada sekä kuluttaja- että tukkumyyntiverkkokauppa. Redandbluella oli ilo ja kunnia terävöittää kansainvälisen verkkokaupan digitaaliset ratkaisut. Molemmat verkkokaupat toteutettiin Woocommerce -verkkokauppa-alustan päälle. Lähtökohtana kuluttajaverkkokaupan käytettävyydessä ja ylläpidossa oli ottaa huomioon Teemu Järven laaja tuoterosteri, joka kattaa useita eri variaatiotuotteita sekä tuotekokoelmakombinaatioita. Lisäksi tarpeena oli sesongeittain muuttuvat tuotekategorianostot […]

Ooppera Baletti lippukauppa

Tekijät: Creuna Finland (Tekninen toteutus), Sivulliset (Suunnittelu)
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ooppera ja Baletin digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämisessä ensimmäinen merkittävä askel otettiin, kun Ooppera ja Baletti julkaisi uudistetun verkkopalvelunsa tammikuussa 2016 Tuolloin lipunmyynti johdettiin kuitenkin edelleen kumppanin palveluun. Samoin ulkoisen kumppanin hallinnoima väliaikatarjoilu jäi heidän omien perinteisten myyntikanaviensa varaan. Uudistuksen jälkeen uuden verkkopalvelun käyttö ja uutiskirjetilaajien määrä kasvoivat, ja Ooppera ja Baletti pystyi tarjoamaan laadukkaan asiakaskokemuksen tuotteiden (esitysten) selaamiseen ja esitysten digitaaliseen kuluttamiseen (Stage24) saakka. Haasteeksi muodostui kuitenkin nopeasti asiakaskokemuksen muotoilu ja kehittäminen, kun käyttäjä siirtyi ostamaan lippuja ja väliaikatarjoiluja ulkopuolisten toimijoiden palveluista. Ulkopuolisten […]

EPV Energia

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EPV Energia Oy on kotimainen energiayhtiö, joka tuottaa ja hankkii noin 5 % kaikesta Suomessa käytetystä sähköstä. Yhtiö on myös vähäpäästöisen ja uusiutuvan energian edelläkävijä ja tuulivoiman uranuurtaja Suomessa. Morgan tuotti kaikille EPV:n konserniyhtiöille omat sivustonsa, jotka hyötyvät niin sanotun multisite-verkon eduista. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikkia sivustoja ylläpidetään samasta paikasta, mikä luonnollisesti säästää sekä aikaa että vaivaa. Jos samaa sisältöä halutaan julkaista useammalla sivustolla, syötetään se järjestelmään vain kerran. Sen jälkeen pelkkä rasti ruutuun riittää määrittelemään, millä sivustoilla esimerkiksi lehdistötiedotteet näkyvät. […]

KWH Logistics

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurin satamaoperaattori KWH Logistics päätti lisätä näkyvyyttään toteuttamalla laajan brändiuudistuksen. Morgan oli kumppanina koko brändiuudistuksen ajan, ja toteutti myös uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot kaikille yritysryhmän tytäryhtiöille. KWH Logistics -ryhmään kuuluu kymmenkunta tytäryhtiötä, joilla kaikilla on sama visuaalinen ilme, mutta eri nimet. Uudet sivustot toteutettiin WordPressin Network-asennuksena. Tämä tarkoittaa, että kaikkia seitsemää sivustoa voi hallita samasta paikasta, vaikka niillä onkin omat yrityskohtaiset domaininsa. Keskitetyn hallinnan ansiosta sivustojen sisällönhalinta on vaivatonta konsernitason viestintäporukalle, jolla on pääsy kaikille sivustoille. Yksittäisten tytäryhtiöiden henkilökunnalla on puolestaan […]

Edita Prima verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Edita Prima on monikanavaisen asiakas- ja markkinointiviestinnän palvelukumppani, joka keskittyy erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen omnichannel-ympäristössä. Edita Priman on osa Nordic Morning Group -konsernia. Edita Priman verkkosivustoprojektissa keskeistä oli uudelleen muotoilla yrityksen palvelutarjonta ja jäsentää se selkeällä tavalla uudeksi sivustokokonaisuudeksi. Tärkeää oli myös sivuston helppo päivitettävyys ja siksi päädyimmekin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin valintaan. Samalla kun asiakkaalle tarjottiin matalampaa oppimiskynnystä, saimme itse ottaa teknisellä puolella oikein urakalla haltuun tätä WordPress 5.0 paljon puhuttua lisäystä. Sivuston käyttäjälle tärkeiksi tavoitteiksi määritettiin sisällön selkeys, onhan Edita Prima itsekin aktiivisesti […]

Rakennuslehti

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä. Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi Morgan kehitti tekniset rajapinnat, joista toimitus ja automaatio koostavat Rakennuslehden uutiskirjeet. Vuodesta 2016 alkaen Morganilla on ollut Sanoman ja Rakennuslehden kanssa jatkuvan kumppanuuden puitesopimus, joka sisältää verkkopalvelun […]

Cosmopolitan

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Cosmopolitanin, Ellen ja Fitin toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Cosmopolitanin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Cosmopolitanin sivuston […]

Fit

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Fokus Media Finland Oy on aikakaus- ja asiakaslehtiä tuottava mediatalo. Morgan kehitti Fokus Medialle laajan WordPress-multisiten, johon kuuluvat Fitin, Cosmopolitanin ja Ellen toimitukselliset sivustot sekä niiden kaikki blogit. Morgan vastasi uudistuksessa multisiten konsultoinnista ja konseptoinnista, sivustojen ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelusta, ohjelmoinnista ja kaikista hosting-palveluista. Multisite kattaa yhteensä noin 21 000 artikkelia ja 550 Gt sisältöä. Morgan toi uuteen yhteiseen multisiteen myös Fitin kaikki vanhat sisällöt useista eri julkaisujärjestelmistä. Toimitusjärjestelmään rakennetun integraation ansiosta sisältöä on mahdollista hakea sivustolle myös reaaliaikaisesti. Morgan panosti Fitin sivuston […]

Mediatrade -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on Suomen johtava audiovisuaalisten tuotteiden maahantuoja ja jälleenmyyjä. Suunnittelimme Mediatradelle verkkokaupan, jossa yhdistyy normaali brändisivusto sekä kauppaosio. Sivuston sisällönhallinta tapahtuu WordPressin kautta, ja sen yhteyteen on integroitu asiakkaan toiveiden mukaan pitkälle kustomoitu verkkokauppa-alusta. Tuote- ja tilaustietojen siirtoon rakennettiin automaattisesti päivittyvä rajapinta verkkokaupan ja Visman taloushallintojärjestelmän välillä. Myös WordPressin sisällönhallinnasta tehtiin asiakkaan tarpeita vastaava moduulipohjainen työkalu, jonka avulla voi toteuttaa monipuolisia ja kiinnostavia visuaalisia sisältökokonaisuuksia. Loimme valmiita ennakkoon määriteltyjä moduuleita, joita hyödyntämällä saadaan tehtyä tarpeellisia tuotenostoja, tapahtumia ja markkinointiviestejä. Verkkokaupan julkaisemisen jälkeen […]

Satakunnan koulutuskuntayhtymä Sataedu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sataedu kouluttaa ammattiin ja tarjoaa ammattitaitoa vahvistavaa jatko- ja lisäkoulutusta. Koulutusta järjestetään Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Nakkilassa, Parkanossa, Raumalla, Tampereella ja Ulvilassa. Opiskelijoita on noin 3200. Aloitimme projektin laajalla konseptointityöllä, jossa työpajojen kautta kartoitettiin palvelun käyttäjäryhmät, tarpeet, käyttäjäpolut ja maalit. Tämä asettu lähtökohdat myös suunnittelulle ja toteutukselle. Poutapilvi suunnitteli ja toteutti Sataedulle uuden verkkopalvelun, jossa koulutukset ovat pääosassa. Koulutukset tulevat rajapintojen kautta Wilmasta ja Opinportista ja yhteystiedoissa sekä Sataedun hankkeissa on Active Directory -integrointi.

Toimistotarvikkeet.com -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pitkäaikainen asiakkaamme Toimistotarvikkeet.com halusi modernisoida vanhan CloverShop Pro-pohjaisen verkkokauppa-alustansa, jota oli aikojen saatossa kustomoitu erittäin vahvasti helpottamaan valtavan tuotekatalogin ja asiakasrekisterin ylläpitoa. Verkkokaupan alustaa ei vaihdettu, vaan sen teknistä rakennetta suoraviivaistettiin, haluttuja toimintoja muokattiin ja lisättiin. Ulkoasu päivitettiin moderniksi responsiiviseksi käyttöliittymäksi, joka on saanut runsaasti kiitosta yrityskäyttäjien keskuudessa. Verkkokaupan hallinnassa voidaan toteuttaa hyvin spesifejä asiakaskohtaisia hinnoittelu- ja näkyvyysmalleja, joiden avulla käyttäjää voidaan ohjata ja auttaa tilausten tekemisessä erittäin tehokkaasti. Haasteena asiakkaalla oli erittäin laaja tuotevalikoima ja sen hallinta. Suunnittelimme tuotetietojen hallintaan helpottavat […]

Vaasan seudun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Vaasan kaupungin sivuston projektissa, jossa yhdistettiin samalla neljä eri sivustoa yhdeksi. Ennen Vaasan kaupungin, Vaasan seudun, Vaasan matkailun ja Merenkurkun maailmanperintökohteen sivustot olivat omia irrallisia kokonaisuuksiaan, joiden välillä kuntalaiset, matkailijat, muuttajat, opiskelijat ja yritysten edustajat sukkuloivat. Sivustouudistuksen päätavoite oli saada Vaasan seudun yhteiseen käyttöön hakukoneystävällinen, käyttäjäystävällinen ja helposti ylläpidettävä verkkopalvelu, joka erottuu edukseen. Lisäksi mobiiliystävällisyyteen ja sisällön laatuun panostettiin huomattavasti. Toteutimme sivustouudistuksen yhteydessä seuraavat integraatiot: – AD-integraationa tulee käyttäjät WordPressiin ja käyttäjien yhteystiedot noudetaan integraatiolla Telian MECM-järjestelmästä – Tapahtumakalenterissa on tehty […]

Fixusnet verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1927 asti. Koivunen Oy toimii henkilöautojen sekä raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 140 miljoonaa euroa. Koivusen Fixusnet-verkkokauppa kokoaa saman osoitteen alle yli 100 000 tuotteen valikoiman Autovaraosia ja tarvikkeita myyvä Fixusnet verkkokauppa palvelee sekä Suomessa että Ruotsissa. Autotuotteita myyvästä verkkokaupasta haluttiin tehdä mahdollisimman käyttäjäystävällinen: tuotteiden piti olla helposti […]