Burger King verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vastasimme yhden Suomen suosituimman hampurilaisketjun, Burger Kingin, verkkopalvelun uudistuksesta. Tähtäimessä oli kehittää uusi burgerking.fi edeltäjäänsä käyttäjälähtöisemmäksi saadun asiakaspalautteen pohjalta ja samalla päivittää sivusto vastaamaan pikaruokaketjun uudistunutta brändi-ilmettä. Kevensimme myös sivuston ylläpitäjien työtaakkaa kiinnittämällä sisällönhallinnan selkeyteen ja monipuolisuuteen erityistä huomiota. Vaatimattomasti tavoitteena oli luoda maailman paras Burger King -saitti. Ravintoloiden löytymistä helpotimme toimipistehaulla, jonka toteutuksessa hyödynsimme Googlen geocoding-rajapintaa. Burger Kingin laajan tuotevalikoiman selaamiseen suunnittelimme verkkokauppamaisen tuotesuodatuksen, jonka avulla käyttäjä voi etsiä mieluisia herkkuja tuoteryhmän perusteella ja suodattaa tuloksista pois valitsemiaan allergeeneja sisältävät tuotteet. […]

C. Hagelstam

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Cecil Hagelstamin Antikvaarinen Kirjakauppa on Helsingin keskustassa toimiva asiantunteva antikvaarinen kirjakauppa, joka toimii sekä kivijalkaliikkeenä että verkkoantikvariaattina. Antikvariaatti on sijainnut Fredrikinkadulla Helsingissä samoissa tiloissa jo yli 40 vuotta. Heidän kokoelmansa painottuu pääasiassa tieteellisiin julkaisuihin, laadukkaaseen kaunokirjallisuuteen sekä erityisesti vanhoihin karttoihin ja painokuviin. Saimme kunnian uudistaa perinteikkään helsinkiläisen kirjakaupan verkkopalvelut 2020-luvulle kun vanha verkkokauppa alkoi olemaan liian kömpelö hallinnoida, vaikea navigoida ja sisälsi joukon ylläpitoa vaikeuttavia ongelmia. Uudistuksessa haettiin alustaksi luotettava WooCommerce, jota räätälöitiin antikvariaatin tarpeisiin. Samalla huolehdittiin siitä, että kirjakauppa on helposti […]

Nokeval

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nokeval on Nokialla perustettu teknologiakehityksen pioneeri, joka perustettiin intohimosta asioiden mittaamiseen ja tuotekehitykseen. Nokeval on tehnyt jo yli 40 vuotta pitkäjänteistä työtä langattomien teknologioiden parissa ja kehittänyt sekä valmistanut mm. IoT-mittalaitteita ja -mittausratkaisuja sekä pilvipalveluita eri toimialojen tarpeisiin. Digitaalisten ratkaisujen sekä niitä täydentävien tuotteiden avulla he auttavat asiakkaitaan kehittämään liiketoimintaansa älykkääksi ja vastuulliseksi. Verkkosivu-uudistuksen taustalla kyti pitkään muhinut ajatus isommasta loikasta tuotemyynti-painotteisesta liiketoimintamallista ja viestinnästä kohti asiakaslähtöisempää tapa palvella asiakkaita; kyse oli siis isommasta muutoksesta koko yrityksessä, joka helposti konkretisoituu verkkosivustolla – […]

Sylva ry:n uusi verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sylva ry:n uusi verkkopalvelu on juuri julkaistu (09/2021) ja sillä Sylva tähtää saavutettavaan ja monipuoliseen verkkopalveluun täyttäen useiden eri kohderyhmien tarpeet. Meillä oli kunnia aloittaa Sylvan verkkopalvelun uudistusprojektia toden teolla alkuvuodesta 2021. Projektissa suunniteltiin ja toteutettiin verkkopalvelu, joka ennen kaikkea palvelee paremmin muun muassa seuraavia kohderyhmiä: – lapsiperheet – nuoret – nuoret aikuiset – vapaaehtoiset – lahjoittajat jne. Sylva ry tarjoaa syöpään sairastuneille lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille sekä heidän perheilleen tukea, vertaisapua, edunvalvontaa ja muita hyödyllisiä palveluita. Tahtotilana olikin uudistaa sivusto […]

RP Group – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

RP Group on satamaoperointi-, kuljetus- ja siirtopalveluita tarjoava konserni, joka toimii ensisijaisesti Kotka-Haminan alueella. Tällä perinteikkäällä alalla toimiva RP Group asetti kunnianhimoisen tavoitteen vähentää CO2 -päästöjään kymmenessä vuodessa 50 % vuoden 2020 tasoon nähden. Osana uudistusajattelua RP Group tarvitsi myös verkkosivustolleen virkistyksen. Reippautta kaipasi vanha ulkoasu, mutta ennen muuta kankea ja vaikeasti käytettävä sisällönhallintajärjestelmä. Projektin läpivientiajan tuli olla vain muutaman viikon mittainen. G-Works toteutti RP Groupille uuden sivuston, jossa ulkoasua reipastettiin vanhaa kunnioittaen ja sisällönhallintajärjestelmä korvattiin WordPressin ACF-lisäosan avulla toteutetulla modulaarisella ratkaisulla, […]

Plan International Suomen verkkosivut

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uusi plan.fi ei ole tavanomainen nettisivu, vaan äärimmilleen viritetty, erittäin näyttävä ja poikkeuksellisen kattavat sisällönhallintamahdollisuudet sisällään pitävä täysin räätälöity WordPress-verkkosivusto. Tarvittavat toiminnallisuudet, sisältötyypit ja sisällön esitystavat suunniteltiin huolella yhdessä Planin tiimin kanssa työpalavereissa projektin alkuvaiheissa. Planin tavoite on edistää tyttöjen oikeuksia, joten verkkopalvelun ensisijainen tarkoitus on ohjata käyttäjiä lahjoittamaan eri muodoissa ja innostaa ihmisiä toimimaan tasa-arvon puolesta. Tätä tavoitellaan niin vahvojen CTA-ohjausten kuin erittäin laadukkaiden Planin toimintaa kuvaavien sisältöjen välityksellä. Planin WordPress-sivusto pitää sisällään muun muassa: – Satoja sivuja – Lukuisia sisältötyyppejä: […]

Raisio – useita sivustoja

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aloitimme laajamittaisen yhteistyön Raision kanssa syksyllä 2019, kun Raisio etsi kumppania huolehtimaan brändisivujensa ylläpidosta ja jatkokehityksestä. Raision aiemmat sivustot oli suunniteltu ja kehitetty usean eri tahon toimesta ja rakennettu eri alustoille, mikä lisäsi kommunikaation ja koordinaatiotyön määrää. Sivustojen ylläpito haluttiin keskittää vaiheistetusti yhdelle kumppanille, jotta Raision tiimin arki helpottuisi. Ylläpitoon siirrettävät sivustot auditoitiin kehitystiimimme toimesta yhteistyön alussa, ja osa sivustoista jäi odottamaan laajamittaisempaa uudistusta. Projektin ensimmäisenä vaiheena oli Benecolin sivustouudistus keväällä 2020. Lähtökohtana oli seitsemän erillistä sivustoa, jotka eivät vastanneet Benecolin markkinoinnin tarpeisiin. […]

Sorcolor

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sorcolor on Raumalta lähtöisin oleva maalausalan perheyritys, joka nykyisin toimii laajalti usean maakunnan kattavasti ja tarjoaa palveluita mm. ulko- ja sisämaalaukseen sekä kattojen kunnossapitoon niin kotitalouksille kuin taloyhtiöille ja urakoitsijoillekin. Sorcolor työllistää yli 200 osaajaa ja on kasvanut vauhdilla Suomen johtavaksi maalausliikkeeksi. Digitaaliseen markkinointiin panostava Sorcolor koki tarpeen uudistaa verkkosivustoaan, jotta se palvelisi entistä paremmin markkinoinnin ja etenkin hakukoneoptimoinnin tarpeita. Vanhan alustan jatkokehittäminen ei olisi ollut kestävä ratkaisu, joten päätettiin kertaheitolla panostaa laadukkaan pohjan rakentamiseen, jolloin samalla saatiin mahdollisuus luoda uusia keinoja […]

Rejlers verkkokauppa

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rejlers on Ruotsissa listattu insinööritoimisto, joka työllistää Suomessakin yli 1000 asiantuntijaa ja ammattilaista. Rejlers lähestyi meitä alallaan ennennäkemättömän konseptin kanssa: perinteisiä insinööritoimiston palveluja myytäisiin tuotteistettuna verkkokaupasta. Valtaosa Rejlersin toiminnasta koostuu laajoista projektitoimituksista. Pienempiä projekteja Rejlers totesi kuitenkin olevan tuotteistettavissa näppäriksi paketeiksi ja verkkokaupassa myytäväksi. Rejlersin palvelutuotteet poikkeavat toki melkoisesti perinteisistä verkkokauppatuotteista. Jokainen palvelutuote on omanlaisensa kokonaisuutensa valintoineen. Lisäksi perinteisten toimituskulujen sijaan lisäkuluina ovat insinöörien matkakulut asiakkaiden luokse päivärahoineen, jotka tulisi laskea mahdollisimman tarkasti. Vaikka saimmekin tuotteista kuvaukset ja speksit asiakkaalta, niin niiden […]

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri Kananen olikin tyytyväinen projektin kulkuun. “Asiakas oli projektissa todella hienosti sisällä ja osallistui koko ajan ihailtavan hyvin. Sisällöntuotanto oli loistavasti näpeissä ja koko projektitiimi oli osaava ja […]

Hippo.fi

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Hippo.fi on rakastettuun Hippo-lehteen pohjautuva lapsille suunnattu verkkosivusto, jonka tavoitteena on tarjota kivaa tekemistä ja opettaa samalla tärkeitä taloustaitoja hauskalla ja kiinnostavalla tavalla. Hippo.fi:n takana on OP, Suomen suurin finanssiryhmä. OP:n tehtävänä on edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhteistyömme OP:n kanssa alkoi syksyllä 2020 Hippo.fi-sivuston kehittämisellä. Vanha Hippo.fi-sivusto oli aikansa elänyt ja sisältö sivuilla oli lähinnä erillisiä PDF-tiedostoja, joiden ulkoasu oli vanhentunut eikä vastannut Hipon uutta ilmettä. Rakastetun Hippo-lehden tehtävät ja visat haluttiin tuoda digitaaliseen ja moderniin […]

Pihla Group Oy:n verkkosivu-uudistus

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä. Starttasimme yhteistyön Pihla Group Oy:n kanssa tammikuussa 2019 toteuttamalla verkkosivu-uudistuksen Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit. Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten […]

Mutti – maailman suurin tomaattireseptien verkkosivu

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Italialainen Mutti on tomaattituotteiden ehdoton kuningas. Mutti suhtautuu tomaatteihin suurella intohimolla ja yli sadan vuoden kokemuksella – ja se myös näkyy. Niin kotikokkien kuin ammattilaistenkin ylistämä Mutti ei turhaan ole ansainnut paikkaansa yhtenä maailman rakastetuimmista tomaattibrändeistä. Maailmanlaajuisesti toimiva Mutti halusi parantaa brändin asemaa globaalilla tasolla ja valitsi kumppanikseen Generon. Tavoitteena oli kehittää globaali sivusto lokalisoidulla sisällöllä useille eri markkinoille ja parantaa online-presenssiä entisestään joustavuuden ja tehokkaan analytiikan avulla. Koska Mutti on vahvasti kuluttajakeskeinen yritys, nettisivujen strateginen rooli oli epäselvä. Siksi keksimme yhdessä […]

Snellman – verkkosivut Ruotsin markkinoille

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Snellman on perinteikäs suomalainen perheyritys, joka tuottaa laadukkaita liha- ja leikkeletuotteita yli 70 vuoden kokemuksella. Snellman halusi vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla uudistetun Familjen Snellman -brändin avulla. Familjen Snellman -brändin tunnettuus ja merkkiuskollisuus oli Ruotsissa matala, joten lähdimme parantamaan sitä tehokkaasti optimoitujen nettisivujen avulla. Suunnittelimme ja toteutimme Familjen Snellmanille uudet nettisivut brändin uuden visuaalisen ilmeen ja viestintästrategian pohjalta. Projektilla oli kolme päätavoitetta; esitellä Familjen Snellman Ruotsin markkinoille ja rakentaa tunnettuutta Familjen Snellman -brändille, kasvattaa tuotetietoisuutta ja ohjata kuluttajia ostamaan tuotteita sekä auttaa kuluttajia […]

Uusi nuorten.helsinki-palvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Geniem valikoitui toimittajaksi Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aika -toimialan projektiin, jossa sivustojen kokonaisuutta selkeytetään jatkossa siten, että osa sivustoista korvataan kokoavilla, teemallisilla palvelukokonaisuuksilla. Näistä ensimmäinen esimerkki on vuoden 2021 alussa julkaistu, nuorille suunnattu nuorten.helsinki-palvelu. Helsingin kaupungin iso ja huolellinen valmisteleva suunnittelutyö pohjusti varsinaista toteutusprojektia. Nuorten.helsinki-verkkopalvelun visuaalinen ilme oli suunniteltu alustavasti. Valmiiksi oli mietitty myös verkkopalvelun navigaatio ja esimerkkisivupohjien toiminnot sekä responsiivisuuden liittyvät yksityiskohdat. Geniemin tehtäväksi jäi viimeistellä visuaalinen ilme yhteensopivaksi WordPressin kanssa ja tarkentaa toiminnallisuudet yhdessä asiakkaan kanssa. Helsinki Design System oli […]

A-lehtien sivustokokonaisuus

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin. Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat keskenään teknisesti erilaisia, osa sivustoista oli nähnyt jo parhaat päivänsä eikä niitä juuri päivitetty. Usean erillisen sivuston hallinta ja kehitys oli työlästä, eikä yksittäisillä sivuilla ollut mainostajien […]

Heinolan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Heinolan kaupunki sai keväällä 2021 uuden verkkosivuston. Uudistuksen taustalla oli useita tavoitteita, joista kaupungin viestinnän asiantuntija Riikka Savelan mukaan kaikki saavutettiin. – Kaupunkilaisille ja muille käyttäjille haluttiin tarjota sivusto, jolla olisi entistä helpompaa asioida näyttöpäätteestä riippumatta. – Sivuilla huomioitiin saavutettavuusdirektiivin asettamat velvoitteet. – Sivuston visuaalinen ilme uudistettiin onnistuneesti. Myös pääsivuston ja erillissivustojen ilmeitä yhdenmukaistettiin. – Ylläpitäjien työ helpottui, sillä uusi alusta on erittäin helppokäyttöinen. – Myös kaupunkilaisten osallistaminen projektiuudistukseen onnistui. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Savelan mukaan yhteistyö […]

Suomen Partiolaisten verkkosivustotyökalu

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorten vapaaehtoisjärjestö. Into-Digital loi lippukuntien vapaaehtoisille helppokäyttöisen verkkosivutyökalun, jolla laadukkaiden sivujen tekeminen ja ylläpitäminen onnistuu ilman kummempaa teknistä osaamista. Haasteena oli suunnitella yksinkertainen, mutta muokattavissa oleva sivustopohja, jolla mikä tahansa Suomen 750 lippukunnasta saa luotua itselleen sopivat nettisivut. Projektissa loimme partion käyttöön verkkosivuratkaisun, jolla lippukuntien vapaaehtoiset saavat tehtyä laadukkaat ja personoidut verkkosivustot ilman, että uusien sivujen perustamiseen tarvitaan Into-Digitalin tai muun teknisen toteuttajan apua. Uusi työkalu tuo potkua lippukuntien verkkoviestintään ja jäsenhankintaan. Kulmakivet […]

Digikilta verkkosivut

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digikilta on koulutuksenjärjestäjien verkosto, jonka yhteisenä tavoitteena on esi- ja perusopetuksen sähköisten oppimisympäristöjen kehittäminen. Digikilta tarvitsi uuden verkkopalvelun, jossa killan alati kasvava tietokokoelma olisi helposti ja saavutettavasti tarjolla kaikille. Projektin pääteemaksi muodostui käytettävyyden ja saavutettavuuden lisäksi ilmeen ja viestinnän uudistus. Tyylitoiveiden perusteella ilmeestä veistettiin helppokäyttöinen ja selkeä, mutta riittävän omaperäinen ja yllättävä. Kirkastimme viestintää asiakkaan haastattelujen lisäksi jäsenkuntien ja -kaupunkien edustajien haastatteluilla. Kattavan pohjatyön ansiosta tiesimme mitä jäsenet kokevat suurimpina jäsenyyden hyötyinä. Tämän avulla hyötyjä oli helpompaa jäsennellä sivustolla viestiksi, joka houkuttelee […]

Kiitäjät Oy sivustouudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lajissaan tarkka ja varma Kiitäjät on turkulainen kuljetuspalveluita tarjoava yritys. Hyväntuulisesti brändätty kalusto erottuu vahvasti niin katukuvasta kuin kollegoista. #mitä tehtiin Tuotimme käyttöliittymä- ja visuaalisensuunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Vastaamme myös sivuston ylläpidosta. #asiakkaan ajatuksia “Yrityksemme verkkosivut uusittiin kun palvelukonseptimme monipuolistui kattamaan myös varastointi- ja terminaalipalvelut. Halusimme, että sivustomme erottuu muista alan toimijoista. Toiveitamme kuunneltiin tarkalla korvalla ja näkemyksemme e-pelimaailmaa muistuttavasta visualiikasta toteutettiin innostuneessa ilmapiirissä. Moods resurssoi projektiimme selkeän aikataulun. Ensimmäisen palaverin jälkeen saamamme luonnos oli heti toiveiden mukainen. Huolehtiessamme puolestamme siitä, että […]

Europlan sivustouudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Europlan Engineering Ltd on Suomen johtava meriteollisuuden projektinhallintayritys. Ydinliiketoiminnassaan Europlan keskittyy kotimaisten ja ulkomaisten telakoiden haastaviin avaimet käteen -toimituksiin. Se tarjoaa asiakkailleen matkustajalaivojen sekä luksusjahtien kokonaisvaltaisia ratkaisuja suunnittelusta materiaalien hankintaan, asennukseen ja toimitusten jälkeiseen tukeen. “Uudet kotisivumme ovat saaneet positiivista palautetta, niitä on kehuttu selkeiksi ja helppokäyttöisiksi. Yhteistyö Moodsin kanssa oli sujuvaa ja mutkatonta. Saimme asiantuntevaa apua ja ideamme saatiin toteutettua juuri oikealla tavalla. Tulemme varmasti tekemään yhteistyötä myös jatkossa.” -Management Assistant Tiina Karapuu Suunnittelimme ja toteutimme ylelliset nettisivut Europlanin vaativalle kohdeyleisölle […]

Berner ammattinurmikot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimme kunnian toteuttaa Bernerin ammattinurmikkotuotteiden verkkosivuston uudistuksen. Bernerin ammattinurmikkotuotteista löytyy laaja valikoima tuotteita golf-kenttien, jalkapallokenttien ja viheralueiden hoitoon sekä viherrakentamiseen. # Lähtökohdat Vanhaa sivustoa oli ajan hammas päässyt puraisemaan niin visuaalisesti kuin teknisestikin, joten uudistus oli ehdottomasti kohdillaan. Lisäksi sivustolta puuttui selkeä asiantuntija-aiheinen tieto. Ohjeet, videot ja tuotetiedot olivat usein puutteellisia tai vanhentuneita vaikean hallittavuuden vuoksi. # Tavoitteet Uudistuksen tavoitteena olikin tuoda sivusto kokonaisvaltaisesti tälle vuosikymmenelle. Brändi- ja asiantuntijaroolia haluttiin vahvistaa sekä siirtää asiakaspalvelun työtaakkaa enemmän verkkoon. Käyttäjille haluttiin tehdä helpoksi mm. […]

Lahjoittamo.fi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital loi verkkopalvelun, jolla tehdään hyvää! Lahjoittamo.fi kokoaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskohteet kätevästi yhteen paikkaan. Goodwill ry:n kehittämän ja Into-Digitalin toteuttaman palvelun avulla lahjoittaja löytää itseään kiinnostavat rahankeräyskohteet muutamalla klikkauksella. Lahjoittajalle oman avun tarjoaminen on palvelun avulla helpompaa ja luotettavampaa kuin koskaan aikaisemmin. Mikä parasta, palvelu on järjestöille ilmainen, eikä alustalla tapahtuvista lahjoituksista kerätä profitia. Into-Digital vastasi projektissa koko verkkopalvelun rakentamisesta, ja lähtökohtana oli hioa sivuston käyttäjäystävällisyys ja saavutettavuus huippuunsa. Uuden ajan verkkopalvelun tavoitteena on toimia täysin asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitynä, uniikkina […]

Tullivirkamiesliiton verkkosivuston uudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tullivirkamiesliitto on Tullissa työskentelevien henkilöiden vahva, puoluepoliittisesti sitoutumaton edunvalvoja. Liitto kuuluu Akavan alaiseen Ammattiliitto AVAan. Akavaan kuuluu noin 613 000 palkansaajaa ja se on suurin valtion henkilöstön etuja ajava keskusjärjestö. Akavan lisäksi liitto pystyy vaikuttamaan AVAn kautta myös Jukossa ja Vakavassa. “Sivuista on saatu hyvää palautetta! On kehuttu fresseiksi ja hyvin toimiviksi. Projekti sujui kitkattomasti, eikä mitään ihmeitä tullut eteen. Olemme erittäin tyytyväisiä. Kiitos!” kommentoi Tulliylitarkastaja, Liisa Kangassalo. Moods toteutti kokonaisvaltaisen sivustouudistuksen Tullivirkamiesliitto Ry:lle. Sivustouudistuksessa sivuston ilme päivitettiin vastaamaan tämän hetken teknisiä […]

IN LKV – verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

IN LKV on Turussa toimiva, intohimoisesti ja rakkaudella työhönsä suhtautuva kiinteistönvälitystoimisto. IN LKV:lla on vahva filosofia tuottaa aina mahdollisimman paljon lisäarvoa sekä ostajille että asunnon myyjille. Muuttuva maailma ja koronaviruksen tuomat muutokset perinteiseen asuntokauppaan olivat IN LKV:lle mahdollisuus, johon G-Works pyydettiin apuun. Toteutimme IN LKV:lle verkkosivu-uudistuksen, jonka yhteyteen luotiin uusi, turvallisen asuntokaupan palvelu sekä pohjasuunnittelusovellus unelmien toteuttamiseen. Turvallisen asuntokaupan palvelussa kohteista kiinnostuneet ostajat ilmoittautuvat näyttöön etukäteen, jolloin näytölle saapuu koronaturvallisesti vain rajattu määrä ihmisiä. Osallistumisoikeus varmennetaan tekstiviestistä, jonka näyttöön tulijat esittävät paikalle […]

Transmeri Group B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Transmeri on suomalainen perheyritys, jolla on pitkät perinteet onnistuneiden tuotelanseerauksien ja merkittävien markkina-asemien luomisessa. Transmeri edustaa kymmeniä laadukkaita kosmetiikka- ja päivittäistavarabrändejä. Konsernin liikevaihto on noin 230 miljoonaa. Toteutimme Transmeri konsernin luonnonkosmetiikan B2B-verkkokaupan. Verkkokaupassa on asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat. Hinnat näytetään siis vain kirjautuneille asiakkaille. Lisäksi Transmeri hyödyntää tekemäämme Eeco Gift With Purchase -plugaria, jonka avulla tilauksiin voidaan lisätä ns. lahjatuotteita erilaisilla, varsin kattavilla asetuksilla. Muita toiminnallisuuksia: – y-tunnus tarkistus – minimi / maksimimäärät tuotteen osalta – tuotepaketit (tuote x ja y yhteishintaan […]

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA)

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

STEA vastaa rahapelitoiminnan tuotoista sosiaali- ja terveysalan järjestöille myönnettävien avustusten hakemuskäsittelystä, avustusehdotuksen valmistelusta ja avustusten maksamisesta. STEA myös valvoo avustusten käyttöä ja arvioi avustuksilla rahoitetun toiminnan tuloksia. STEALLE verkkopalvelu toimii tärkeänä viestinnällisenä kanavana, mutta kankea alusta ei tukenut tehokasta verkkoviestintää ja myös saavutettavuuden varmistaminen vaati suurempia muutoksia palvelussa. Uuden sivuston toteutuksessa erityistä huomiota kiinnitettiin sivuston saavutettavuuteen ja sivuston sisällön löydettävyyteen sekä käytettävyyden parantamiseen sekä sivuston käyttäjien että sisällöntuottajien näkökulmasta. Palvelumuotoiluprosessissa määriteltiin tärkeimmät tiedontarpeet, joita erilaisilla käyttäjäryhmillä on, kun he sivustolle tulevat. Suuri […]

Viittomakielialan Osuuskunta Vian verkkosivut

Tekijä: J&Co Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viittomakielialan Osuuskunta Via:n briiffi: Selkeät ja saavutettavat verkkosivut. Sadan tulkin joukosta tulisi helposti löytää omiin tarpeisiin sopiva tulkki. Osumat sopivista tulkeista tulisi pystyä tallentamaan ja lähettämään sähköpostiin. Ratkaisu: Saavutettavuussuositusten mukaiset verkkosivut, joissa on laaja filtteröinti- ja hakutoiminnalllisuus. Mitä teimme: käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus

Caravan-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Caravan-lehti on Suomen valtakunnallinen leirintämatkailun erikoislehti, josta löytyy artikkeleita uusista malleista, matka- ja leirintäkohteista ja kaikenlaista aiheeseen liittyvää teknistä tietoutta. Dude pääsi toteuttamaan verkkosivumuotoisen Caravan-lehden ilmeen ja tekniikan. # Lähtökohdat Vuodesta 1966 saakka julkaistun Caravan-lehden verkkolehti oli jäänyt tekniikaltaan jälkeen. WordPressin päällä toimivalle sivustolle oli kertynyt teknistä velkaa ja se krakasi suorituskyvyltään. Ilmekin kaipasi päivitystä. Verkkolehdelle kaivattiin myös maksumuuritoiminnallisuutta, jotta Caravan plus -tilaajille saataisiin esitettyä kattavampaa sisältöä, johon pääsisi käsiksi kirjautumalla sivustolle. Tämän lisäksi tarvetta oli myös laajemmalle mainostyökalulle, jonka avulla verkkolehdessä […]

Jollas-Instituutti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jollas-Instituutti on S-ryhmän oma valmennusorganisaatio. Jollas auttaa s-ryhmäläisiä muutoksissa, muutoshankkeiden menestyksekkäässä läpiviennissä ja kaupparyhmän strategian toteuttamisessa. Palvelun keskeisenä sisältönä on erilaiset s-ryhmäläisille tarkoitetu valmennukset ja niiden selkeä esilletuonti. Tätä tarvetta tukemaan valmennuksille rakennettiin oma sisältötyyppi, joka tekee valmennusten syöttämisestä, nostamisesta ja listaamisesta helppoa ylläpitäjille. Loppukäyttäjille tarjotaan ennakoiva haku, joka alkaa ehdottamaan hakutuloksia valmennuksista muutaman kirjoitetun kirjaimen jälkeen. Lisäksi tarjolla on erilaisia suodatuksia kategorian mukaan soveltuvan valmennuksen löytämiseksi. Muita tärkeitä sivuston sisältöjä ovat mm. erilaiset asiakastarinat ja artikkelit. Poutapilvi palvelumuotoili sivuston ja suunnitteli […]

Enfuce.com

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Enfucen uuden verkkosivuston kevään 2021 aikana käyttäen WordPress -sisällönhallintajärjestelmää. Tulevaisuuden maksu- ja finanssialan palvelut Enfuce on edelläkävijä nopealiikkeisessä fintech maailmassa, joka mullistaa maksutapahtumat niin fintech -yrityksille, pankeille ja kauppiaille. Uuden verkkosivuston lähtökohtana on tarjota kävijöille aiempaa selkeämmin tietoa Enfucen tarjoamista palveluista sekä tuottaa enemmän laadukkaita liidejä. Sivustosta haluttiin myös mahdollisimman helposti lähestyttävä sisällönsyötön ja -muokkaamisen kannalta. Visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Bou. Tekninen toteutus Enfuce.com on toteutettu WordPress-verkkosivuna, Agendan omalla ADS-teemalla täysin räätälöitynä asiakkaan toiveiden mukaisesti. – Oma WordPress-liitännäinen agenda-gutenberg muokkaa editorin […]

Actim-pikatestit sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Actim, yksi kotimaisen bioteknologiakonserni Medix Biochemican tytäryhtiöistä, tarvitsi liiketoimintansa tavoitteita tukevan ja brändin päivitettyä ilmettä edustavan verkkosivuston. Actimin erikoisalaa ovat innovatiiviset pikatestit, joita kehitetään ja tuotetaan terveydenhuoltoalan ammattilaisten käyttöön. MEOMin tavoitteena oli toteuttaa liiketoimintauudistuksen pohjalta Actimille helposti ylläpidettävät, konvertoivat ja laadukkaat verkkosivut. Actimin brändiä tukevan verkkosivuston visuaalisen ilmeen suunnitteli projektissa Actimin pitkäaikainen brändikumppani West Creative, ja MEOM toteutti uuden sivuston designin mukaisesti laadukkailla teknisillä ratkaisuilla. Verkkosivustoprojektissa tärkeimpiä lähtökohtia olivat Actimin liiketoiminnan tavoitteet sekä helppo sivuston ylläpidettävyys. Erityistä huomiota kiinnitettiinkin sivuston käyttäjäystävällisyyteen, käyttökokemukseen […]

HUS.fi:n sivustouudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

HUS eli Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin sivusto oli elinkaarensa päässä. Tavoitteena oli löytää kumppani, jonka kanssa tehdä sivustosta pitkäikäinen, tietoturvallinen ja viimeisen päälle saavutettava. Sillä HUSilla on poikkeuksellisen useita eri käyttäjäryhmiä, sivustoa oli optimoitava palvelemaan näitä kaikkia tasavertaisesti. Projektin tiukasta aikataulusta huolimatta kaikki ennalta määritellyt tavoitteet saavutettiin kirkkaasti, ja uusi sivusto palvelee jokaista käyttäjäänsä päätelaitteesta riippumatta. HUSin aiempi sivusto kaipasi kipeästi uudistamista muun muassa käytettävyyden ja haun parantamiseksi. HUS tarjoaa sairaanhoidon palveluita 210:ssä eri toimipisteessä, työllistää 27 000 ihmistä ja sen erityisvastuualueella […]

Häkärinteiden verkkopalvelu

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan. WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat. […]

Griffin Refineries

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi. Strateginen brändiuudistus Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla. Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. Jätteen merkitys käännettiin päälaelleen negatiivisesta positiiviseksi siten, että jatkossa jätteestä puhutaan kohderyhmille puhtaan tulevaisuuden rakentamisen tärkeänä resurssina. Jäte ei ole enää saastuttava taakka, vaan oikein käsiteltynä jopa […]

Fortumin verkkopalvelut

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fortum etsi verkkopalveluilleen monialaista kumppania sekä digitaalisten palveluiden projekteihin että jatkuvaan kehitykseen. Tavoitteena oli lyhentää pitkäksi venähtänyttä backlogia, keventää ylläpidon kuormaa sekä parantaa sivustojen teknisiä parametreja ja saavutettavuutta. Wunder valikoitui Fortumin verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi Wunderin tekemän Drupal-auditoinnin perusteella. Yhteistyön tuloksena backlog päihitettiin, ylläpidon kuorma keveni ja verkkopalveluiden hiilijalanjälki lähes puolittui. Fortum kuuluu Suomen kymmenen suurimman yrityksen joukkoon ja palvelee maailmanlaajuisesti muun muassa 2,5 miljoonaa sähkön kuluttaja-asiakasta. Fortumin 14 sivustoa palvelevat sen eri liiketoimintayksiköitä, joilla on omia yksilöllisiä tarpeita eri ominaisuuksineen ja maakohtaisine […]

Natural Goods Company verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Natural Goods Company on luonnonkosmetiikkaan erikoistunut kuluttajaverkkokauppa ja osa Transmeri konsernia. Toteutimme heille ensimmäisen WooCommerce-verkkokaupan 2017 ja sen jälkeen verkkokauppaa on päivitetty tilanteen ja tarpeiden muuttuessa. WooCommerce-verkkokauppa korvasi vanhan Magento 1 verkkokaupan, jonka kanssa oli alkanut tulla paljon ongelmia mm. Sisällönhallinnan ja uusien ominaisuuksien käyttöönottamisen kanssa. Myös Magento 1 tuki oli loppumassa. Ensin WooCommerce-verkkokauppa integroitiin NGC:n silloiseen toiminnanohjausjärjestelmään Maestroon. Integraatiossa siirtyi tuotedataa, tilaukset ja saldot sekä osa asiakasdatasta. Integraatio oli kaksisuuntainen. Kun NGC:n toiminnanohjausjärjestelmä muuttui SAP:iksi niin verkkokauppa integroitiin siihen. Nykyään integraatiossa […]

Unihome

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme asiakkaallemme Unihomelle todellisen avaimet-käteen toimituksen. Unihome tarjoaa majoitus- ja asumispalvelua sekä Entry-asumista helposti ja vaivattomasti Helsingissä ja Espoossa. Yritys on yliopistojen omistama, ja se on alunperin perustettu palvelemaan vaihto-opiskelijoiden ja ulkomaisten opettajien majoitustarpeita. Nykyään Unihome palvelee myös muita väliaikaista asumista tarvitsevia. Unihomen kodeissa on mahdollisuus törmätä kiinnostaviin ihmisiin, ja siellä on solmittu elinikäisiä ystävyyssuhteita ja jopa löydetty elämänkumppani. Aloitimme projektin auttamalla asiakasta määrittämään yrityksen strategiaa, viestien kärkiä sekä tone-of-voicea. Sijoitimme Unihomen markkinakentällä ja valitsimme uuden position. Jatkoimme projektia suunnittelemalla uuden yritysilmeen […]

Industryhack

Tekijät: redandblue (Konsepti, käyttöliittymä, visuaalinen suunnittelu, brändi-identiteetti), Sivututka Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Industryhack on yhteiskehittämisen menetelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa löytämään oikeat kumppanit ja varmistaa sujuvan yhteistyön kehitysprojekteissa. Redandblue suunnitteli Industryhackille uuden brändi-ilmeen ja verkkosivut. Brändityön lähtökohtana oli saada mielikuva yrityksestä vastaamaan enemmän asiantuntijayritystä kuin hackatron-tyyppistä tapahtumaa, johon heidät yrityksen nimen puolesta usein sekoitetaan. Tiimityö, yhteiskehittäminen ja Industryhackin asiantuntijat olivat toivotun uuden brändin ytimessä. Uuden logon muodossa toistuu leikattu elementti, joka viittaa yrityksen nimessä olevaan hack-sanaan. Typografia ja väripaletti suunniteltiin moderneiksi. Kuvituselementtinä toimivat alleviivaukset ja tussipiirustukset viittaavaat Industryhackin käyttämiin työpajatyyppisiin yhteiskehittämisen menetelmiin. Käyntikorteissa näkyy […]

Falckin yrittäjäverkoston sivustot

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Falck Group on yli 100-vuotias kansainvälisesti toimiva yritys, jonka johtavana ajatuksena on tarjota turvallinen arki ihmisille mm. assistance-, pelastus-, koulutus- ja terveyspalvelujen kautta. Suomessa Falck on tie- ja hinauspalveluiden johtavia palveluntarjoajia, jossa se toimii yli 40 franchise-yrittäjän voimin. Verkkosivu-uudistuksessa lähdettiin luomaan yhtenäistä mallia kaikille Falck-yrittäjille, jossa tavoitteena on keskitetysti hallinnoida verkkopalvelun kehittämistä ja ylläpitoa. Nykyisin varsin värikkääseen kirjoon eri yrittäjien verkkosivustoja haluttiin tuoda uusi ammattimaisempi ja suunnitelmallisesti johdettu alusta, joka palvelee kaikkien yrittäjien tarpeita läpi Suomen sekä luo entistä paremmat valmiudet pärjätä […]

Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa. Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen. WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä […]

Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi – Jitan brändi ja visuaalinen ilme huomioiden. Asiakaskokemusta on tehostettu automatisoimalla asiakaspalvelua, jokaiselle käyttäjälle annetaan verkkokaupassa oma vastuumyyjä, tuote- ja palvelusisällöt on personoitu asiakaskohtaisesti […]

Euformatics

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DNA-analyysien nopea tulkinta lääkäreiden käyttöön on moderneillekin supertietokoneille haastavaa. Analysoinnin kustannukset laskevat yli 100 kertaa laskentatehon kustannuksia nopeammin. Edessä häämöttää umpikuja: liikaa DNA-dataa, liian vähän laskentatehoa. DNA-analyysien tulkinnasta on tulossa terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu. Saimme tehtäväksi suunnitella ja toteuttaa Euformaticsille verkkosivut räätälöidyllä kauppatoiminnallisuudella höystettynä. Projektin pääteemaksi muodostui globaalin aseman ja uskottavuuden viestiminen maailmanlaajuiselle kohderyhmälle. Ensivaikutelman luomiseksi toteutimme mm. interaktiivisen 3D-karttapallon, jonka avulla asiakkaiden sijainteja ja tuotteiden käyttökohteita esitellään mielenkiintoisesti. Euformaticsilla oli tarvetta myös pilvipalvelutuotteen verkkokaupalle. Tuote on […]

Brella sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Keväällä 2020 kiihtyneen koronapandemian seurauksena ihmisten fyysinen kokoontuminen loppui kuin veitsellä leikaten. Tämä kiihdytti yleisötapahtumien verkostoitumissovellus Brellan kehittymistä täydeksi hybriditapahtuma-alustaksi, jonka avulla paikan päällä kokoontuminen ja virtuaalinen sulautuvat saumattomaksi kokonaisuudeksi. Tuotteen evoluution sekä seuraavalle tasolle loikkaavan liiketoiminnan kasvun myötä myös Brellan verkkosivustoa oli aika uudistaa. Palvelun paketointi oli päivitettävä vastaamaan hybridiajan ihanneasiakkaiden tarpeita. Samalla sivuston julkaisualustana toimivan HubSpotin sisällönhallintajärjestelmää tuli muokata monipuolisemmaksi ja joustavammaksi. Kolmantena tavoitteena oli virkistää sivuston visuaalisuutta, säilyttäen kuitenkin Brellan tunnusomainen ilme, jossa keskeisiä elementtejä ovat leikkisyys, rentous ja […]

Jyväs-Caravan verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän. Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi mobiilikäytettävyys, kategorisoinnit ja Facebookin sekä Googlen -markkinointityökalut. Verkkokaupan myynti on kasvanut esimerkiksi alkuvuoden 2021 aikana yli 200 % verrattuna alkuvuoteen 2020. Myös konversioprosentti on uuden kaupan myötä […]

Protukipiste

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Protukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia. Pro-tukipiste matalan kynnyksen tuki- ja terveyspalveluja seksityössä mukana oleville ja ihmiskaupparikoksen kohteeksi joutuneille ihmisille Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Redandblue pääsi uudistamaan Protukipisteen verkkosivut jo toista kertaa. Sivuston päivityksen tavoitteena oli tehdä palvelusta AA-tason saavutettava sekä parantaa Protukipisteen löydettävyyttä verkossa. Protukipisteen toiminnan keskiössä ovat palvelut ja palvelukalenterin toimintaan panostettiin erityisesti. Uutena toiminnallisuutena luotiin materiaalipankkiosio, jossa jaetaan tietoa esimerkiksi medialle ja terveydenhoitoalan ammattilaisille. Sivustolle on tulossa myös kieliversiot […]

Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000. Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina […]

Hakonen Solutions Oy verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme yli satavuotiaan perheyrityksen verkkosivuston. Tuloksena on visuaalisesti linjakas, palvelut selkeästi esittelevä ja sujuvat yhteydenotot mahdollistava palvelu Hakosen asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille. Hakosen visuaalinen ilme on vahva ja helposti tunnistettava. Yrityksen sinikeltaiset kuorma-autot ovat tuttuja katukuvasta ja nyt sama ilme tuotiin myös verkkosivustolle. Sivuston käyttöliittymä toimii responsiivisesti, eli se mukautuu sujuvasti käytettäväksi eri päätelaitteilla. Verkkosivuston ensisijainen kohderyhmä on potentiaaliset yritysasiakkaat. Ratkaisut yrityksille nostetaan selkeästi esiin heti etusivulla ja samalla kuvataan Hakosen erityiset vahvuudet. Hakosen edistyksellinen älypuhelinsovellus esitellään kuvien ja tekstin avulla. […]

Tykkimäki

Tekijä: Evermade
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä. Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, […]

Kumura.fi

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kumura, Digioiva ja Pasaati yhdistivät voimansa, jonka seurauksena syntyi uudistunut Kumura. Kumura on projektinhallintaan erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, jonka asiakkaissa on Suomen isoimpia toimijoita. MEOMin tehtävänä oli jalkauttaa uudistunut brändi-identiteetti verkkoon, auttaa luomaan selkeät palvelukuvaukset ja tietenkin toteuttaa hakukoneoptimoitu, nopea, tietoturvallinen, helposti ylläpidettävä ja vaikuttava WordPress-sivusto. Myyntiä tukeva, luottamusta herättävä ja konvertoiva kokonaisuus valmistui ajallaan ja budjetissa. Toteutuksen aikana Kumuran projektinhallinnan ammattilaiset sparrasivat MEOMia. Tämän työn tuloksena projektinhallinnan käytäntömme ottivat taas pari askelta eteenpäin ja saimme yhtenäistettyä MEOMin tapaa tuottaa timanttisia markkinointisivustoja.