ETS NORD – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ETS NORD on ilmanvaihdon kokonaisvaltaisiin ratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii Suomessa, Virossa, Ruotsissa ja Tanskassa. Kumppanuus ETS NORDin kanssa alkoi sivustouudistuksella vuonna 2015. Tiivis yhteistyö on jatkunut tähän päivään saakka. Vuonna 2020 toteutettiin kattavampi uudistus, jonka myötä koko verkkosivusto päivitettiin vanhasta ulkoasusta ja toiminnoista nykyaikaisempaan. ETSin sivusto suunniteltiin vastaamaan tarkasti segmentoitujen kohderyhmien tarpeita. Projektin alusta alkaen merkittäväksi osa-alueeksi nousi myös myyntinäkökulman huomioiminen suunnittelussa ja toteutuksessa. Yksi projektin kulmakivistä oli uusi, tehokas ratkaisu yrityksen tuotetietojen hallintaan. Uudistuksen yhteydessä toteutettiin laaja integraatio erilliseen PIM-järjestelmään, […]

Inklusiiv – I Started This.org

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kokku loi Inklusiivin kanssa omaperäiset verkkosivut heidän yrittäjyyteen kannustavalle I Started This -kampanjalle. Inklusiiv on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on edistää monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta työelämässä. I Started This-kampanjan tavoite oli rikkoa yrittäjyyteen liittyviä stereotypioita, päivittää keskustelua yrittäjyyden ympärillä 2020-luvulle ja kannustaa yrittäjyyteen lähtökohdista tai taustasta riippumatta. Inklusiiv etsi moniosaajaa, joka toteuttaisi niin verkkosivut omaperäisellä, puhuttelevalla tyylillä kuin myös I Started Thisin visuaalisen ilmeen ja mainoskampanjan. Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa kampanjalla mahdollisimman suuri yleisö monikanavaisesti. Visuaalisen identiteetin tuli erottua massasta. Rakensimme kampanjasivuston […]

Unigraf

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Unigraf työskentelee toimivamman tulevaisuuden puolesta – heidän ydinosaamistaan on luoda työkaluja tulevaisuuden teknologian testaamiseen. Unigrafin uusimpien testityökalujen avulla videoelektroniikan valmistajat voivat varmistaa, että tulevat DisplayPort-, USB-C- ja HDMI-liitäntöjä hyödyntävät tuotteesi toimivat standardien mukaisesti ja että ne valmistetaan moitteettomasti. Verkkopalvelun uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun vanha verkkosivusto alkoi työllistämään Unigrafin markkinoinnin henkilöstöä liikaa ja sen päivittäminen oli hidasta. Kyseisen alustan jatkokehittäminen tullut enää kyseeseen, joten oli aika valita korvaava ratkaisu, joka skaalautuu paremmin yrityksen tarpeisiin ja jonka avulla saavutetaan tavoitteet liidien ja tarjouspyyntöjen generoinnissa. […]

Reserviupseeriliitto – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Reserviupseeriliitto on GW:n pitkäaikaisimpia asiakkaita. Ensimmäinen sivustouudistus tämän perinteikkään yhdistyksen kanssa toteutettiin jo vuonna 2011, jonka jälkeen mukaan on mahtunut muutama saittiuudistus, erinäisiä sovelluksia ja jopa kevytmuotoinen visuaalisen identiteetin freesaus. Vuonna 2020 sivusto uudistettiin jo kolmannen kerran. Sivustokokonaisuuteen kuuluu pääsivuston lisäksi yli 300 jäsenyhdistyksen alasivustoa. Jäsenyhdistyksissä oli myös totuttu WordPressin käyttöön, joten uudistukset on täytynyt tehdä tasapainoillen: mahdollisimman paljon uutta, mutta niin, että jäsenyhdistykset tuntevat sivuston edelleen tutuksi ja osaavat yhä käyttää sitä. Kaikki uudistukset onkin tehty vahvasti käyttäjälähtöisyys edellä. RUL:n […]

Braleva

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Braleva tarkoittaa hyvää asumista. Braleva Kiinteistöpalvelut Oy kokoaa yhteen tulevaisuuden innovatiiviset asumisen palvelut ja niiden tekijät, hyvän asumisen arkemme sankarit. Hiljattain tehdyn yritysjärjestelyn myötä kaksi yritystä yhdistyi Braleva-nimen alle; Isännöintiverkko ja Soukan Huolto yhdistyivät Braleva Kiinteistöpalvelut Oy:ksi loppuvuodesta 2019. Braleva tarjoaa palveluita taloyhtiöille mm. isännöintiin, kiinteistöhuoltoon, siivoukseen, remontointiin ja viherpalveluihin. Brändiuudistuksen myötä yhdistettiin kolmet eri verkkosivut (isannointiverkko.fi, soukanhuolto.fi ja braleva.fi) yhdeksi WordPress-sivustoksi ja samalla haluttiin luoda monikäyttöinen alusta viestinnän, myynnin ja asiakaspalvelun moottoriksi verkkoon, jota Bralevan on helppo itsenäisesti ylläpitää. Uudistuksessa haluttiin […]

Kata Safety

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kata Safety Oy on väestönsuojelun sekä säteily- ja paloturvallisuusalan asiantuntija ja varautumispalvelujen kattavuudessa ainoaa laatuaan Suomessa. Yritys palvelee kiinteistöjen omistajia ja kiinteistöalan ammattilaisia turvallisuuteen ja varautumiseen liittyvissä vastuissa. Vanhat sivut olivat menneet sillisalaatiksi ja latautuivat hitaasti, joten uudistus oli paikallaan. Yrityksen visio ja tarina haluttiin myös paremmin näkyville. Vanhoilla sivuilla näkyi ns. ”wall of text” -ilmiö, jossa tekstiä on liikaa yhdessä kohtaa pötkössä. Saitti kaipasi modernimpaa otetta ja raikastusta visuaaliseen ilmeeseen. Oli myös tärkeää, että sivusto eroaa selkeästi alan kilpailijoista. Kata Safetyn […]

Kirjailijavierailut tilauspalvelu

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lukukeskus on Suomen keskeisin lukemista edistävä järjestö ja kirjailijavierailujen välittäjä. Lukukeskus välittää vuosittain noin 1800 kirjailijavierailua kouluihin, kirjastoihin ja yrityksiin. Toteutimme Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun visuaalisen ilmeen, käyttöliittymän ja teknisen puolen uudistuksen. Järjestelmä on toteutettu WordPressin sekä runsaiden custom-toiminnallisuuksien avulla. Kirjailijat voivat liittyä palveluun helposti omatoimisesti. Hyväksynnän jälkeen kirjailija on tilattavissa vierailulle. Järjestelmän avulla pääkäyttäjä voi hallinnoida tilauksia sekä kommunikoida sujuvasti eri asiakasryhmien kanssa. Palvelu toimii Lukukeskuksen päivittäisenä tuotannon työkaluna ja sen on todettu säästävän aikaa automatisoiden turhia työvaiheita. Palvelua jatkokehitetään sekä ylläpidetään Mediapoolin […]

Syöpäsäätiö.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö.fi – Syöpätutkimuksen rahoittaja Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Sen varoilla tarjotaan sairastuneille neuvonta- ja tukipalveluita sekä edistetään syövän ehkäisyä. Säätiö tukee rahallisilla avustuksilla heikkoon taloudelliseen tilanteeseen joutuneita syöpäpotilaita ja lapsisyöpäperheitä. Lahjoittamalla varat toimintaan Syöpäsäätiö saa varat toimintaansa yksinomaan lahjoituksista, jotka mahdollistavat tukitehtävien toteutumisen ja rahoittamisen. Säätiö tukee vuodessa noin miljoonalla eurolla maan kattavaa neuvontapalvelua sairastuneille ja heidän läheisilleen sekä jakaa taloudellista tukea vähävaraisille potilaille ja syöpälasten perheille. Eri tapoja lahjoittaa vain muutamalla klikkauksella Sivuston suunnittelun keskiössä oli lahjoittamisen mutkattomuus: […]

Integrata Shoppaamo

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Integrata on henkilöstöhallinnon hiekkalaatikolla uraa uurtava ja ihmisiinsä täysillä panostava asiantuntijayritys. Integratalaiset karsivat kuraa tuottamalla humaania HR-alan prosessimuotoilua kokonaispalveluna pistämällä parastaan HR:ään, palkkahallintoon ja johtamiseen. Tosissaan, mutta ei vakavissaan. Integratan ydinosaamista on tuottaa HR-kokonaispalvelua: Palvelupakissa on HR, palkkahallinto, työajanhallinta, matka- ja kuluhallinta, palveleva johtaminen, ohjelmistorobotiikka, HR-raportointi ja -analytiikka sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvä konsultointi. Helpompaan HR:ään tarjolla järkiperäiset järjestelmätkin manuaalityötä karsivine ratkaisuineen. Pitkään taustalla muhinut ajatus asiantuntijapalveluiden verkkokaupasta lähti ryminällä käyntiin kesällä 2020. Tavoitteena oli luoda MVP-ajatuksella helposti lähestyttävä verkkokauppa tarjoamaan ratkaisuja […]

Kellokonttori

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kellokonttori on arvokellojen myyntiin, ostoon ja vaihtoon erikoistunut kellokauppa, jonka valikoimasta löydät ainutlaatuisen upeita käytettyjä arvokelloja. Tyypillisesti löydät Kellokonttorin verkkokaupasta merkkejä kuten Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Richard Mille, Patek Philippe, Panerai, Breguet, Omega, Hublot, Breitling, sekä myös monia muita. Kellokonttorin vanha Shopify-pohjainen verkkokauppa-alusta alkoi käymään haastavaksi ylläpitää, jolloin oli aika etsiä helpommin itse räätälöitävä ratkaisu, jonka rajat eivät tule heti vastaan. Alustaksi valikoitui WooCommerce mm. sen muokattavuuden, kustannustehokkuuden sekä laajan kehittäjäyhteisön tuen vuoksi. Rakensimme Kellokonttorin WooCommerce-verkkokaupalle uniikin visuaalisen ilmeen, jossa upeille […]

Kuuasema

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku loi pelikehitysstudio Kuuasemalle uudet verkkosivut. Uusittu, mutta aiempaa brändiohjeistusta noudattava sivuston ilme tuo rutkasti paremmin esiin hauskan ja interaktiivisen pelimaailman. Sisältöelementit ja värimaailma tuovat hyvin esille maailmankuulut pelireferenssit, joiden tehtävä on vakuuttaa ja inspiroida uusia projekteja. Sivuston tarve oli ennen kaikkea ilmentää paremmin pelistudion kattavia palveluita ja pitkää kokemusta, jonka näytteeksi sivustolle listattiinkin kattavasti referenssejä. Uusi sivusto auttaa viestinnässä ja toimii liidien keruussa. Rakensimme sivuston omalla teemallamme ja toteutimme referenssien esittämiselle arvoisensa tyylittelyn. Etusivusta tuli dynaaminen. Kuuaseman brändivärejä noudattaen ja pelien […]

Pointscene

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku auttoi rakennustyömaita digitoivaa Pointscenea päivittämään verkkopresenssin ajan tasalle ja kohderyhmää houkuttelevaksi. Pointscene tekee infrarakentamisen tilannekuvan hallinnasta yksinkertaista ja näin ollen auttaa rakennusyrityksiä tekemään parempia päätöksiä datalähtöisesti. Rakensimme sivuston kehuja saaneella omalla teemallamme. Pointscenen palvelutarjooma tuotiin verkkosivujen keskipisteeksi, jolloin sanoma kiteytyi paremmin. Löysimme uusia tapoja viestiä tuotteen hyödyistä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Rakensimme kohderyhmää puhuttelevat asiakasprofiilit verkkopalvelun parantamiseksi. Projekti sisälsi useamman yhteisen työpajan, joissa pääsimme erinomaisesti kiinni haasteisiin ja kartoittamaan tarkasti tavoitteet ja toimitettavat ratkaisut. Verkkosivujen toiminnallisuuksien ja visuaalisen identiteetin pohjalle saadun tiedon lisäksi […]

Helsinki Fintech Farm

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kokku loi Helsinki Fintech Farmille uudet verkkosivut tuoden verkkopresenssin tähän päivään. Helsinki Fintech Farm tarjoaa kasvu- ja innovaatiopalveluita finanssialan yrityksille toimien Fintech-kiihdyttämönä Pohjoismaissa, tapahtumien ja konsultoinnin muodossa. Asiakkaan tavoitteena oli raikkaampi visuaalinen identiteetti ja sivusto, joka korostaisi Fintech-asiantuntijuutta. Tapahtumiin ja kiihdyttämön toimintaan Fintechin toimialoilla haluttiin hyvin selkeä esitystapa. Verkkosivut suunniteltiin korostaen hyvin loogista sekä helppoa käytettävyyttä. Visuaalisuus tukee sisältöjä ja mutkatonta käyttäjäkokemusta. Kehitimme sivustolle konversioelementtejä huomioiden varsinkin tapahtumaviestinnän. Loimme Helsinki Fintech Farmille täyden graafisen ohjeiston sisältäen myös viestinnän templateja, joilla asiakas voi […]

Stormossen

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saavutettava verkkopalvelu motivoi kierrättämiseen Jotta ihmiset jaksaisivat kierrättää, täytyy kierrättämisen olla mahdollisimman vaivatonta. Tämä oli lähtökohta, kun Morgan alkoi uudistaa pohjalaisen jäteyhtiön Stormossenin verkkosivustoa. – Halusimme siirtyä avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmään, jota olisi helppo käyttää ja jota jatkuvasti kehitetään. Siksi WordPress tuntui luontevalta ratkaisulta, kertoo Stormossenin viestintäpäällikkö Nina Lindman. Analytiikka paljasti, että kävijöitä ylivoimaisesti eniten kiinnostava tieto sivustolla on hyötykäyttöasemien aukioloajat. Tästä syystä etusivun alkuun toteutettiin kerros, johon tuodaan aukioloajat automaattisesti. Uudelle sivustolle tuotiin suuria määriä sisältöjä vanhalta sivustolta, ja samalla tiedoissa olleet […]

hasanpartners.fi

Tekijät: Hasan & Partners (Konsepti, käyttöliittymä ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital on vastasi hasan&partners Groupin kolmen yhtiön verkkosivu-uudistuksen teknisestä toteutuksesta: hasanpartners.fi, frankly.fi ja hasanpartnersdesign.fi. Verkkopalveluiden erittäin näyttävän ilmeen & ulkoasun suunnittelu luonnollisesti hasan&partners itse. Verkkopalvelua voidaan hyvällä omatunnolla kuvata seuraavilla adjektiiveilla: hieno, laadukas, viimeistelty ja moderni. Samalla hasan&partners Groupin eri yhtiöiden tärkeimmät yksittäiset markkinointiviestinnän välineet, verkkosivut, viestivät yhtiöiden osaamisesta niiden ansaitsemalla tavalla. Verkkosivustot on rakennettu headless-arkkitehtuurilla. Sisällönhallinta ja sivustot ovat toisistaan erillisiä kokonaisuuksiaan. Sivustojen sisällönhallinta on rakennettu Contentful-palveluun. Contentful tarjoaa vapauden suunnitella sisältörakenteen yksinkertaisten hallintaelementtien pohjalta, jota pystyy tarpeen mukaan rikastamaan ohjelmoimalla […]

Suomen nuorisokeskusyhdistys ry

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen nuorisokeskukset on Suomen suurin leirikoulujen järjestäjä. Tärkeää nuorisotyötä tehdään heillä suurella sydämellä elämyksiä ja oppimista apuna käyttäen. Brändiuudistuksen yhteydessä yhdistyksessä päätettiin uudistaa myös verkkosivut, johon Sivututka valikoitui toteuttajaksi. Suunnittelutyössä haastetta tarjosi suuri määrä erityyppistä sisältöä, jotka tulisi esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti. Aivonystyröitä kuormittamalla saimme kuitenkin sisällöt niputettua selkeästi ja esitettyä ne sopivissa paikoissa sivuilla. Yksi tärkeimmistä tavoitteista uudistuksessa oli toteuttaa saavutettavuusdirektiivin WCAG 2.1 AA-tason kriteerit täyttävät verkkosivut. Kiinnitimmekin saavutettavuuteen erityistä huomiota kaikessa tekemisessä suunnittelusta toteutukseen. Entäs sisällönhallinta? Lähes kaikki sivuilla käytetyt […]

Kainuunliitto.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään. Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli “Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö järjestellään?” Käytimme asiakkaan kanssa paljon aikaa sivuston järjestyksen uudelleenrakentamiseen, jotta tiedon löytäminen olisi käyttäjälähtöistä, suoralinjaista ja järkevästi jäsenneltyä. Sivustosta rakennettiin helposti päivitettävä ja visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan […]

VAMK: Energiaa-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu toteutti Vaasan ammattikorkeakoululle (VAMK) verkkolehden. Valu ja VAMK suunnittelivat yhdessä julkaisun konseptin ja ulkoasun Valun kehittämälle Mago-alustalle. VAMKin henkilökunta tekee verkkolehteen juttuja kuuteen eri aihealueeseen, jotka heijastelevat oppilaitoksen yhteisiä arvoja. Koska VAMK on aidosti kansainvälinen yhteisö, tehdään artikkeleja suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi alasta ja kirjoittajasta riippuen. Normaalien toiminnallisuuksien lisäksi verkkolehteen toteutettiin kieliversiot sekä URN-generointi. URN-tunnus on standarditunnus, jonka Kansalliskirjasto vaatii digitaalisilta resursseilta, kuten verkkojulkaisuilta. URN-generoinnin avulla asiakas saa tunnuksen automaattisesti. Verkkolehden tavoitteena on saada Vaasan ammattikorkeakoulun tutkimusta, erikoisosaamista ja yritysyhteistyötä tunnetuksi. […]

Technopolis

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Technopolisin verkkopalvelu oli viimeksi uudistettu vuonna 2015 vastaamaan sen hetken liiketoimintatavoitteita, ylläpitovaatimuksia ja teknistä ympäristöä. Viidessä vuodessa moni asia oli ehtinyt muuttua. Ala, jolla Technopolis toimii, oli kokenut muutoksia digitaalisten työnteon mallien yhä yleistyessä ja kysynnän muuttuessa. Technopolis oli yrityksenä kasvanut, laajentanut tarjontaansa ja toimintaansa uusille markkinoille. Myös verkkopalveluiden teknologiset mahdollisuudet ja tarpeet olivat ehtineet merkittävästi kehittyä. Nyt oli aika uudistaa verkkopalvelu ei ainoastaan vastaamaan tämän hetken vaatimuksia, vaan luomaan mahdollisuudet jatkokehitykselle. Verkkopalvelua on kehitetty pitkäjänteisesti jo vuosien ajan ja olemassa oleva […]

Musiikkitalo

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Musiikkitalon vanha sivusto oli tullut elinkaarensa päähän ja julkaisujärjestelmä oli auttamatta vanhentunut. Musiikkitalon sivuilla on kaksi selkeää erillistä pääkohderyhmää: konsertissa kävijät ja B2B-myynti, eli Musiikkitalon monipuolisten tilojen vuokraaminen yritysten ja yhteisöjen tapahtumiin. Lisäksi Musiikkitalo palvelee päivittäin erilaisia satunnaisia kävijöitä, esimerkiksi Musiikkitalon kahvilassa. B2B-myynti haluttiin uudella sivustolla tuoda selkeästi omaksi kokonaisuudekseen ja tukea näin myyntiä. Tavoitteena oli luoda paremmat edellytykset esitellä Musiikkitalon moninaisia tiloja ja tehdä yhteydenotosta verkon kautta helpompaa. Musiikkitalossa järjestetään tapahtumia vuodessa noin 1600. Tästä johtuen oli selvää, että tapahtumakalenteri ja […]

Varaudu vanhuuteen – vanheneminen.fi

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Vanheneminen.fi -sivusto on suunnattu kansalaisille sekä tietoa tarvitseville ammattilaisille. Sivusto tarjoaa tietoa ja työvälineitä erilaisista vanhuuteen varautumisen teemoista. Tavoitteena oli tuoda nämä tiedot verkkosivustolle helposti omaksuttavassa ja saavutettavassa muodossa. Asiakas oli tehnyt palvelumuotoilua koskien sivuston rakennetta, toiminnallisuuksia ja sisältöjä. Tämä antoi meille hyvän käsityksen siitä, millaisia kohderyhmiä verkkosivuston tulisi puhutella ja mitkä ovat kohderyhmälle tärkeimpiä sisältöjä – niistä johdettiin viisi pääteemaan. Teimme asiakkaan pääteemoista avainsana-analyysin, jonka avulla […]

RELEX Solutions

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

RELEX Solutions on kansainvälinen ohjelmistoalan yritys, joka on perustamisvuodestaan 2005 lähtien tarjonnut edistyksellisiä tuotteita maailman johtavimmille kaupan alan yrityksille. Relexin Living Retail -palvelu optimoi tarkasti päivittäistavarakaupan prosesseja, parantaen vähittäiskaupan asiakkaiden tuotteiden saatavuutta, varastonhallinnan ja työvoiman optimointia sekä minimoiden pilaantuneiden tuotteiden määrää. RELEX määritteli ydintarinansa uudestaan vuonna 2019. Tämän yhteydessä koettiin luonnolliseksi päivittää brändin visuaalinen ilme sekä RELEXin massiivinen monikielinen sivusto. Yhteistyö käynnistyi kattavalla brändiauditoinnilla. Yhdessä RELEXin tiimin kanssa Contrast kehitti raikkaan, autenttisen ja aikaa kestävän brändi-ilmeen. Päivitetty visuaalinen ilme koottiin kattavaan brändiohjeistukseen. […]

Scanfil

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scanfil Oyj on pörssiin listautunut teollisuuden sopimusvalmistaja, joka palvelee globaalisti teknologiateollisuutta. Scanfil halusi määrittää brändinsä ytimen uudelleen. Työ alkoi Scanfilin uuden viestinnän kärjen määrittämisellä. Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös uusi verkkopalvelu, joka on toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Verkkopalvelusta toivottiin modernia ja helppokäyttöistä niin verkkosivun käyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Projektissa tehtiin klikkailtavat prototyypit sekä käyttöliittymä että visuaalisen suunnittelun vaiheissa. Teknisessä toteutuksessa on käytetty WordPressin Gutenberg-editoria. Verkkopalveluun integroitiin ulkoisia syötteitä, jotka tuovat kävijälle pörssitietoa ja ajankohtaisia uutisia ja tiedotteita osakekaupoista.

Ari Hovi

Tekijä: Kokku
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Digitoimisto Kokku uudisti Ari Hovi Oy:n verkkosivut vastaamaan korkealaatuisten valmennuspalvelujen tasoa. Ari Hovi tiimeineen, yhdessä kansainvälisten data science -asiantuntijoiden kanssa tarjoaa koulutuspalveluita ja auttaa organisaatioita kehittymään datavetoisiksi. Heillä oli tarve saada vanhentuneiden verkkosivujen ja brändi-ilmeen tilalle moderni ja toimialalla vakuuttava sivusto. Sivuston haluttiin lyhentävän myyntiputkea. Koulutuksiin liittyvän runsaan tietomäärän tuli olla helposti kävijän omaksuttavissa ja asiakkaan tiimin päivitettävissä. Lähdimme rakentamaan sekä toiminnallisuuksiltaan, että sisällöltään kävijöitä palvelevaa käyttäjäpolkua. Asiakkaan laajat sisällöt ja kursseille ilmoittautumisen mahdollistaminen asettivatkin raamit UX-suunnittelulle, jonka avulla nykyinen asiakaspolku lyhentää […]

Hivpoint

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen. Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda saavutettava, selkeä ja näyttävä yhtenäinen sisältörikas sivusto, jossa on panostettu erityisesti sisällön helppoon löydettävyyteen ja navigointiin. Visuaalisen suunnittelun pohjana käytettiin Hivpointin brändiohjeistusta. Vaikka sivuston yleisilmeestä haluttiin ennen […]

Risteilykeskus.fi sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Travel Specialist Group Oy Ltd:n (TSG) laajan verkkosivu-uudistuksen WordPress Multisite -toteutuksena. Uudistettavaan sivustokokonaisuuteen kuului seitsemän eri sivustoa: – Risteilykeskus.fi – Sagamatkat.fi – Tsg.fi – Krydstogtcenter.dk – Kryssningscenter.se – Vegaresor.se – Cruisecenter.co.no. WordPress Multisite on juuri siksi sopiva ratkaisu TSG:lle, että uusia, brändi-ilmeen mukaisia erillissivustoja pystyy perustamaan ja julkaisemaan kustannustehokkaasti liiketoiminnan laajentuessa eri maihin. Uudistuksen lähtökohdat ja tärkeimmät tavoitteet TSG oli tilanteessa, jossa useiden sivustojen ylläpitäminen ja jatkokehittäminen oli työlästä ja haastavaa vanhan, kankean julkaisujärjestelmän vuoksi. Osa sisältöihinkin liittyvistä tehtävistä […]

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä. Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen […]

Avain-verkkolehti

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Neuroliiton Avain-lehti rakennettiin saavutettavuuden ehdoilla Avain-lehteä on nyt tehty sydämellä viisikymmentä vuotta ja vuoden 2018 lopulla otettiin ensiaskeleet lehden sisältöjen viemiseksi verkkoon. Satunnaisia sisältönostoja oli tehty aiemmin Neuroliiton omilla verkkosivuilla, mutta lehti ansaitsisi oman digitaalisen alustansa ja pohjatöiden jälkeen heti vuoden 2020 alussa käynnistettiin verkkolehtiprojekti. Avain-lehti on Neuroliiton julkaisema valtakunnallinen aikakauslehti, joka jaetaan jäsenetuna kaikille MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastavalle 10 000 jäsenelle. Tärkeimpinä toiveina ja määrittelyinä olivat jäsenille tarjottava sisältö ja jäsenten erityisvaatimukset huomioiva sivuston saavutettavuus kautta linjan heti suunnittelusta […]

Orton

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyö HYKSin yksityisen sairaalan kanssa alkoi vuonna 2016 yrityksen verkkopalvelu-uudistuksen myötä. Sivuston kehityskohteina olivat tällöin erityisesti asiakaslähtöisyys ja dynaamisuus. Kesällä 2020 yksityissairaala Orton osti HYKSin, minkä seurauksena HYKSin liitettiin Ortonin brändiin. Yritysten fuusioitumisen seurauksena Ortonin brändi kaipasi uudistusta. Tarve uudistukselle näkyi erityisesti verkkopalvelussa, jota piti muokata uuden brändin mukaisesti. Ortonin kumppanina toimiva mainostoimisto suunnitteli uuden brändin ja antoi uudelle sivustolle suuntaviivat, joiden pohjalta suunnittelimme verkkopalvelun ja ajanvarauksen lopullisen ilmeen. Uuden verkkopalvelun ohjelmistoksi valikoitui WordPress helppokäyttöisyytensä vuoksi. Uudistuksen pääpaino oli ajanvarauspalvelussa, mutta sivuston […]

T2H Rakennus Oy

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

T2H Rakennus Oy rakentaa Ihania koteja pääkaupukiseudulle ja Pirkanmaalle. Ihanien kotien kulmakiviä ovat muun muassa avarat ja valoisat huonetilat sekä modernit materiaalit ja varustelut. Näitä elementtejä haluttiin tuoda myös uuteen verkkopalveluun, jonka tarkoitus oli toimia aiempaa toimivampana alustana vauhdikkaalle kasvulle sekä brändin ja tunnettuuden kehittämiselle. Verkkopalvelun suunnittelu aloitettiin hakumarkkinan analysoinnista, jotta uudelle verkkopalvelulle voitiin suunnitella vastaamaan mahdollisimman hyvin potentiaalisten asiakkaiden tarpeita. Verkkopalvelun rakenne ja sisällöt toteutettiin siten, että orgaanisen hakukonenäkyvyyden potentiaali maksimoitiin – kuitenkaan loppuasiakkaan tarpeita ja käyttökokemusta unohtamatta. Verkkopalvelun visuaalisessa suunnittelussa […]

Piirlan B2B-verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä. Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden näkyvyyttä ja hinnoittelua kirjautuneen käyttäjän asiakasryhmän perusteella. Räätälöity WordPress teema rakennettiin yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, joka mahdollistaa helpon ja intuitiivisen sisällönhallinnan. WooCommerce-kauppa rakennettiin siten, että Piirlan tuotteita pystyy […]

Delingua -yrityksen sivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta. ”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.” Lisää liidejä, ihmisläheisyyttä ja ostopolkuja Verkkosivujen uudistamiselle oli monta tavoitetta: Ensinnäkin Delinguan toiveena oli saada sekä enemmän että laadukkaampia liidejä, joista seuraa pitkäaikaisia kumppanuuksia. […]

Sushibar+Wine & Story -verkkosivut

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sushibar+Wine & Story – helsinkiläiset ravintolat verkossa ja maailmalla Sushibar+Wine on helsinkiläinen ravintolakonsepti, joka yhdistää tuoreista raaka-aineista valmistetun käsityösushin, pohjoismaisen muotoilun helmet ja itsenäisten tuottajien orgaaniset viinit. Kun vuosikymmenen toiminut sushibaari päätti laajentaa ravintolaverkostoaan Osloon keväällä 2020, oli aika uudistaa verkkosivut – ja digimarkkinointi – tukemaan kansainvälistymistä. Näin alkoi yhteistyö Sinisen Härän kanssa. Samalla päätettiin remontoida samaan konserniin kuuluvan kahvila-ravintola Storyn sivut. Helsingin Vanhasta Kauppahallista alkunsa saaneen Storyn kolmen ravintolan idea pohjaa rehelliseen humanskonstiin, perinteisen kotiruoan kaupunkilaisserkkuun, jota nautitaan erityisesti aamiaisen ja […]

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä. Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden […]

Fiksusti kouluun -ohjelma

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fiksusti kouluun on Likesin, valtion kestävän kehityksen yhtiön Motiva Oy:n ja Pyöräilykuntien verkoston yhteinen koulumatkaliikkumisen edistämisen ohjelma. Ohjelman kohderyhmään kuuluvat koulut, oppilaat, vanhemmat, kunnat, päättäjät ja järjestöt. Sivustolta löytyy ohjeita fiksumpien koulumatkojen toteutukseen, materiaalipankki sekä ajankohtaista tietoa aiheesta. Sivusto tarjoaa tietoa, ratkaisuja ja yhteistyötä kestävän koulumatkaliikkumisen edistämiseen. Vastasimme projektissa konseptoinnista, toteutuksesta ja graafisesta suunnittelusta. Toteutimme sivustolle kätevän materiaalipankin josta kävijä voi helposti hakea materiaalia hakusanalla, teemalla tai suodattamalla materiaalia kohderyhmän mukaan. Projekti toteutettiin WordPressilla. Veistämöllä oli ilo päästä toteuttamaan sivustoa fiksumpien koulumatkojen […]

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella. Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana […]

Alucar

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Alucar on maailman johtava puutavara-autojen päällerakentaja. Morgan konseptoi ja toteutti yhtiölle alan edistyksellisimmän verkkopalvelun, joka toimii samaan aikaan myynnin työkaluna ja valmiiden puutavara-autojen esittelyareenana. Sivuston uutishuone on koko yritysviestinnän pääkanava ja toimii samalla Alucar Eagle -asiakaslehden verkkojulkaisuna. Morgan vastasi Alucarin sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, sisällöntuotannosta ja ohjelmoinnista. Sivusto on myös Morganin omassa hostingissa. Alucarin sisältörikkaan ja myyntilähtöisen sivuston tehtävä on palvella puunkuljetusyrityksiä ja kuljettajia mahdollisimman monipuolisesti. Sivuston tärkeimmät osa-alueet ovat laajat tuotesivut, valmiit rakennetut autot ja uutishuone. Sivujen ylivoimaisesti suosituin osio ovat valmiit […]

Vaasan yliopisto – blogi- ja sivustopalvelu

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Morgan kehitti Vaasan yliopistolle julkaisualustan, joka antaa opettajille ja opiskelijoille mahdollisuuden provisioida omia WordPress-sivustoja. Jotta WordPress-sivustoja voidaan luoda ja hallinnoida yliopiston tunnuksilla, Morgan toteutti integraation yliopiston omaan käyttäjähallintajärjestelmään. Kirjautuminen ja tunnistautuminen järjestelmään tapahtuvat nyt yliopiston keskitetystä todennuspalvelusta, eikä erillisiä WordPress-tunnuksia siis tarvita. Lisäksi Morgan suunnitteli sivupohjien ulkoasun yhdessä asiakkaan kanssa ja vastasi kokonaisuuden ohjelmoinnista. Morganin toteuttama integraatio toimii sivuston käyttäjähallinnan ja yliopiston käyttäjähallinnan välissä. Teknisenä ratkaisuna taustalla on Shibboleth, joka mahdollistaa kertakirjautumisen yliopiston tunnuksilla Morganin toteuttamaan ratkaisuun. Palvelussa on määritelty eri käyttäjille […]

Lakeuden Etappi

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lakeuden Etappi on kahdeksan kunnan omistama jätehuoltoyhtiö, joka palvelee 130 000 asukasta Etelä-Pohjanmaan alueella. Morgan konseptoi ja uudisti etappi.com pääsivuston, Etapin verkkovuosikertomuksen ja Etappi-aviisi -verkkolehden saavutettaviksi verkkosivustoiksi. Toteutimme kaikkien sivustojen käyttöliittymäsuunnittelun, visuaalisen ilmeen ja ohjelmoinnin kokonaisuudessaan; pääsivustolle tuotimme lisäksi saavutettavat sisällöt vanhojen sivustojen teksteistä. Sivustot ovat Morganin omassa hosting-ympäristössä, ja sivustokokonaisuutta hallinnoidaan WordPress Networkissa. Etappi.comin pääsivusto toteutettiin saavutettavuusdirektiivin WCAG 2.1 AA-tason standardien mukaisesti. Sivusto rakennettiin saavutettavaksi sekä tekniikan, käyttöliittymän että sisältöjen osalta. Verkkovuosikertomus ja verkkolehti ovat saavutettavia tekniseltä toteutukseltaan. Sivustouudistuksen alkuvaiheessa toteutimme […]

Wärtsilä Smart Technology Hub

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Wärtsilä Smart Technology Hub on kansainvälisesti ainutlaatuinen tutkimus-, tuotekehitys- ja tuotantokeskus, joka on parhaillaan rakenteilla Vaasan Vaskiluotoon. Wärtsilän historian suurimmalle investoinnille haluttiin luoda arvoisensa verkkosivusto, joka visualisoi yhteistyötä, innovaatioita sekä alan ja alueen huippuosaamista. Morgan suunnitteli ja toteutti hankkeen verkkosivuston videoanimointeineen. Etusivu rakentuu useista toisiinsa kytkeytyvistä kuvituksista ja animaatioista. Kun kävijä skrollaa sivua alemmas, animaatioiden liike ja kuvitukset punoutuvat yhteen luontevasti ja tyylikkäästi. Animaatioiden suunnittelu ja ohjelmointi vaativat runsaasti räätälöintiä ja tarkkaa käsityötä, jotta kokonaisuus toimii ja ilme säilyy eheänä. Lopputuloksena tekstit […]

Adven

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Adven tarjoaa kestäviä energia- ja infraratkaisuja teollisuudelle ja kiinteistöille, ja on alallaan yksi johtavista yrityksistä Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Adven palvelee teollisuuden- ja kiinteistöalan toimijoita sekä yksityisiä asiakkaita. Advenin Energy as a service -malli perustuu kokonaispalveluun ja pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Adven on viime vuosina kasvanut voimakkaasti ja nyt oli tarve tuoda myös verkkopalvelu vastaamaan yhtiön tavoitetta olla maailman paras kestävien Energy as a Service® -ratkaisujen ja erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamisessa teollisuus- ja kiinteistöasiakkaille. Advenilla on viisi erillistä sivustoa: globaali adven.com, sekä neljä maasivustoa. Vanha […]

Juttutyypit.fi oppimateriaalisivusto

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Juttutyypit.fi on Uutismedian liiton tuottama mediakasvatuksellinen oppimateriaali, joka avaa journalistisia juttutyyppejä ja journalismin pelisääntöjä muuttuvassa digiajassa. Pääkohderyhmänä ovat opettajat, joille palvelu tarjoaa monipuolista sisältöä opetuksen tueksi. Palvelun visuaalinen ilme johdettiin Uutismedian liiton olemassaolevasta ilmeestä. Toimme ilmeeseen mukaan raikkautta ja iloisuutta värien avulla, huomioiden saavutettavuusvaatimukset. Käyttöliittymäsuunnittelussa kiinnitimme huomiota erityisesti käyttäjäryhmien sujuviin käyttäjäpolkuihin. Sivuston perustana on erilaiset juttutyypit ja niiden kattava esittely. Juttutyyppien koontisivulle toteutimme sorttauksen, jonka avulla käyttäjä löytää haluamansa sisällöt helposti. Yksittäiset juttutyypit esitellään monipuolisella sisältösivulla, missä on valaisevia esimerkkejä sekä tehtäviä […]

Tunne voimavarasi -hanke

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tunne voimavarasi on Sosiaali- ja terveysministeriön tukema, vuonna 2020 käynnistetty Miina Sillanpään Säätiön, Maria Akatemian, Kuntoutussäätiön ja Omaishoitajaliiton yhteishanke, jota koordinoi Miina Sillanpään Säätiö. Sen tarkoituksena on edistää omaishoitajina toimivien naisten jaksamista ja ehkäistä väkivaltaa hoitosuhteessa. Tunne voimavarasi tarvitsi graafisen ulkoasun sekä verkkosivut, joiden avulla hankkeeseen liittyviä palveluita, työkaluja ja tietoa voidaan välittää sen kohderyhmälle. Helppokäyttöisissä sivuissa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen, sillä kohderyhmän keski-ikä on korkea, ja erilaiset hahmottamiseen tai aistien toimintaan liittyvät haasteet yleisiä. Tästä syystä graafisissa elementeissä kiinnitettiin huomiota erottuvuuteen […]

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

VisitVaasa.fi

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme VisitVaasa.fi-sivuston vuosien 2018 ja 2019 aikana projektissa, jossa Vaasan seudun neljän eri organisaation sivustoa yhdistettiin yhdeksi kokonaisuudeksi Vaasa.fi. VisitVaasa.fi löytyy siis omana kokonaisuutenaan Vaasa.fi/koe-ja-nae -osiosta, joten toteutus on siinä mielessä tavallisista kaupunkien matkailusivustoista poikkeava. Vaasan seudun uuden verkkosivuston toteutuneina tavoitteina olivat: – hakukoneystävällisyys – erinomainen käytettävyys ja sisältöjen löydettävyys – saavutettavuus ja mobiiliystävällisyys – helppo ylläpito – seudun tunnettuuden lisääminen ja kävijämäärän kasvattaminen – yhteiseen palveluun sitoutuminen ja päällekkäisen tekemisen karsiminen Toteutimme VisitVaasa.fi -sivuston yhteistyössä Vaasan kaupungin, VASEKin, Vaasan seudun matkailu […]

Lieto ja VisitLieto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lieto on ihastuttava kunta Varsinais-Suomessa, jossa asukkaita on yli 20 000 ja yrityksiä lähes 2000. Lieto on yrittäjien toimesta arvioitu Varsinais-Suomen yritysmyönteisimmäksi kunnaksi. Sivuston palvelumuotoilussa halusimme nostaa kunnan monipuoliset palvelut esiin käyttäjälähtöisesti esitettynä. Visuaalisuudesta haluttiin kunnan näköinen ja oloinen verkkopalvelu, jossa raikas ja nykyaikainen ilme tukee monipuolista sisältöä. Sivusto tarjoaa kattavan tietopaketin kunnan asukkaille ja kaikille verkkosivustolla vieraileville. Myös saavutettavuuden varmistaminen oli tärkeä osa toteutusta. Kunnan yhteystiedot tuotiin palveluun ulkoisesta järjestelmästä. Merkittävä osana uudistusta oli pääsivuston lisäksi myös matkailijoille tarkoitettu kokonaisuus Visit […]

KEKO ekosysteemihanke

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme älyrakennusekosysteemi KEKOlle sekä brändi-ilmeen että näyttävän ja helppokäyttöisen WordPress-sivuston 2020 huhtikuussa. Keko on uusi seitsemän johtavan suomalaisyrityksen yhteenliittymä, joka luo alustan globaalille älyrakennusyhteistyölle. Sivusto syntyi nopeasti muutamassa kuukaudessa. Yhteistyö aloitettiin workshopeilla, joiden perusteella suunnittelimme KEKOn brändi-ilmeen. Verkkosivusto oli koeponnistus yhteistyölle sekä näkyvä esimerkki uuden brändin ilmeestä. Sivusto latautuu nopeasti ja täyttää saavutettavuusvaatimukset. Se on myös hakukoneoptimoitu, mikä on luonnollisesti erityisen tärkeää uudelle toimijalle. Sivuston yhteydenottopyynnöt kerääntyvät HubSpotiin, ja käyttäjien on helppoa lisätä uutta sisältöä. Sivuston visuaalista ilmettä piristää interaktiivinen palloelementti, jonka […]

Järvenpää

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy. Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään. Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään ja WPGraphQL:ään. Next.js:n hybridimallin ansiosta sivusto voidaan julkaista samasta lähdekoodista joko staattisena sivustona, jossa julkinen osuus ei tarvitse perinteistä palvelinsovellusta lainkaan tai dynaamisena, jossa verkkosivupyynnöt kulkevat Headup-palvelimen […]

Suomen Standardoimisliitto SFS ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry on standardisoinnin keskusjärjestö Suomessa. SFS toimii standardisoinnin asiantuntijana ja huolehtii, että yrityksillä, julkisilla organisaatioilla ja muilla toimijoilla on käytössään riittävä standardikanta sekä mahdollisuus vaikuttaa standardeihin niin Suomessa kuin maailmalla. SFS myös julkaisee ja myy Suomessa vahvistettuja standardeja ja ulkomaisia standardeja sekä koordinoi eurooppalaiseen, maailmanlaajuiseen ja kansalliseen standardisointityöhön osallistumista. Sivustouudistuksen tavoitteena oli uudistaa sfs.fi-sivusto vastaamaan SFS:n strategisia tavoitteita, tarjoamaan tunnistetuille käyttäjäpersoonille heidän tarvitsemaansa tietoa helposti, ymmärrettävästi ja eteenpäin ohjaten sekä luomaan mielikuvaa SFS:stä helposti lähestyttävänä, palvelevana ja aktiivisena kilpailukyvyn […]

Suomen Psykologiliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Psykologiliitto on psykologien ammattijärjestö. Psykologiliitto edistää jäsentensä palkka- ja ammatillisia etuja sekä työllisyyttä. Liitto pyrkii myös vaikuttamaan psykologeja ja mielenterveyttä koskevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Liiton jäsenmäärä on noin 7500. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tarjota selkeät ja informatiiviset sivut jäsenten käyttöön sekä palvella kattavasti myös muita psykologin asiantuntemuksesta kiinnostuneita. Julkisen sivuston lisäksi toteutettiin kirjautumisen takana oleva jäsenalue, jota varten tehtiin integrointi jäsentietojärjestelmään. Jäsenalueelle on koottu erityisesti jäsenille räätälöityä ja ammattia koskevaa sisältöä. Palveluun on toteutettu myös laaja psykologihaku, jossa psykologeja on haettavissa […]