Finanssiala

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Finanssiala ry (FA) on toimialajärjestö, joka edustaa valtaosaa Suomessa toimivista pankeista, vakuutusyhtiöistä, rahoitusyhtiöistä, arvopaperivälittäjistä, sijoitusrahastoyhtiöistä ja finanssialan työnantajista.

FA:n sivustouudistuksen keskeisimmät tavoitteet olivat julkaisutyökalun helppokäyttöisyys ja monipuolisuus, sivuston rakenteen ja aineiston uudelleenjäsentely ja sen toimiva esiintuonti sekä finanssialan yhteiskunnallisen merkityksen korostaminen. FA:n ICT-asiantuntija Katri Vilppola on tyytyväinen tavoitteiden toteutumiseen: “WordPress täytti toiveemme julkaisutyökalun osalta hienosti. Uutiset jatkavat edelleen pääroolissa FA:n sivuilla, mutta uusilta sivuilta asiakokonaisuudet löytyvät nyt helpommin ja tuomme finanssialan merkitystä entistä paremmin esille teemakampanjoilla. Vaikka aineistoa ja tietoa on paljon, niin sivuston käyttökokemus ei kuitenkaan ole raskas.”

Pääpalvelu ja erillissivustot multisite-ratkaisuna

FA:n verkkopalvelukokonaisuuteen sisältyy laaja pääpalvelu Finanssiala.fi sekä kaksi suppeaa erillissivustoa Vahingontorjunta.fi sekä Talousguru.net. Ne rakennettiin FA:n uudelle WordPress-alustalle erillissivustoiksi, jotka muodostavat Finanssiala.fi-palvelun kanssa yhtenevän multisite-ratkaisun. Vaikka erillissivustot saivat omat visuaaliset ilmeensä ja itsenäiset käyttöliittymänsä, niiden sivumalleissa hyödynnettiin yhteneviä ratkaisuja.

Uuden sivuston sisältö, rakenne ja esitystavat on hiottu palvelemaan paremmin pääkohderyhmiä. “Laajaa toimialaa edustavana edunvalvontajärjestönä meillä on runsaasti teemoja, joista meidän on tärkeä tuoda asiantuntemuksemme ja näkemyksemme julkiseen keskusteluun ja lainsäädännön valmisteluun. Uusilla verkkosivuilla toimialan edunvalvontaan liittyvät teemat löytyvät ryhmiteltyinä omiksi sivukokonaisuuksiksi, joiden kautta jonkin tietyn asian kehittymistä voi seurata entistä helpommin”, kertoo sivuston sisältöä suunnitellut FA:n kehityspäällikkö Jussi Karhunen.

Valu Search osoittautunut toimivaksi

Sivuston ulkoasu on FA:n oman oman visuaalisen asiantuntijan suunnittelema ja Vilppula iloitsee siitä, että toteutus pystyttiin tekemään lähes täysin heidän toivomustensa mukaisesti. Aineiston esille tuominen ratkaistiin aihesivuilla ja niistä muodostuvilla teemakokonaisuuksilla. Teemakokonaisuuksilla pystyttiin myös korvaamaan aikaisemmin erillissivustoina olleet kokonaisuudet. Vanhalla sivustolla aineistoa oli paljon, mutta sen tuominen uuteen ympäristöön sujui todella hienosti jopa metatietojen kera. Kaikki aikaisempi aineisto kopioitiin uudelle alustalle Valun asiantuntemusta hyödyntäen.

Vilppola kiittelee yhteistyötä Valun kanssa: “Valun projektipäällikkö ansaitsee erityiskiitokset, hän palautteli meitä todellisuuteen lempeästi aina, kun pyyntömme alkoivat olla liian kiperiä tai mahdottomia toteutettavaksi. Korona-aikana fyysiset alku- ja päätöstapaamiset jäivät pitämättä, mutta etäpalavereja pidettiin sitten sitäkin tiuhempaan”.

Vilppola kertoo FA:n halunneen uusilla sivuillaan panostaa hakuun ja Valu Search vastaa hyvin tähän tarpeeseen: “Kun aineistoa on paljon, on verkkosivuston toimiva ja nopea haku erittäin tärkeä. Valu Search tuottaa selkeän hakutulossivun tyyppijaottelulla ja kertoo samalla kuinka monta osumaa kussakin tyypissä löytyy.”

“Uudistuksen myötä FA:n sivut ovat modernit ja helppokäyttöiset niin ylläpitäjille kuin käyttäjillekin. Aineisto esitetään selkeinä kokonaisuuksina lisälinkkien kera. Meille tehdyt elementit mahdollistavat monipuoliset sivut. Valu Search nopeuttaa oikean verkkosivun tai -julkaisun löytymistä ja siitä on hyötyä niin sivuston lukijoille kuin ylläpitäjillekin.”
Katri Vilppola, ICT-asiantuntija, Finanssiala ry


Sinua voisi kiinnostaa myös

Cadmatic Store

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Pääsimme vastaamaan Cadmaticin B2B-verkkokauppaprojektista, joka toteutettiin WooCommercen avulla. Cadmatic on suomalainen digitaalisten ja älykkäiden 3D-pohjaisten suunnittelu- ja tiedonhallintaohjelmistojen kehittäjä meri-, laitos- ja rakennusteollisuudelle. Lähtökohdat Cadmatic oli aiemmin nojannut vahvasti perinteisiin myyntikanaviin. Kuitenkin markkinoiden muuttuessa yritys halusi laajentaa liiketoimintaansa digitaaliseen kaupankäyntiin. Verkkokaupalla halutaan vastata asiakkaiden tarpeisiin sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Verkkokaupan tehtävänä on mahdollistaa lisenssien ja […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri […] Lue lisää

Kiipeilyareena

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kiipeilyareena tarjoaa monipuolista köysi- ja boulderkiipeilyä neljässä maailmanluokan kiipeilyhallissa pääkaupunkiseudulla. Yhtiön vanha sivusto oli elinkaarensa päässä, eikä palvellut enää nopeasti kasvavaa liiketoimintaa ja asiakaskuntaa. Sisällöntuottajien työ koettiin myös hankalaksi ja aikaa vieväksi. Kiipeilyareenan verkkosivusto koki käsissämme täydellisen uudistuksen ja yhtiö sai brändinsä näköisen raikkaan käyttöliittymän jäsentämään monipuolista sisältöä. Sisällöntuottajien työ helpottui ja nopeutui. Suunnittelussa keskityimme […] Lue lisää

Nordic Investment Bank

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Nordic Investment Bank (NIB) on Pohjoismaiden ja Baltian maiden kansainvälinen rahoituslaitos. NIB:n tavoitteena on rahoittaa projekteja, jotka parantavat alueen tuottavuutta ja hyödyttävät sen ympäristöä. Muutama vuosi sitten Valu uudisti NIB:n verkkosivujen ulkoasun ja sisältörakenteen. Teknologisen kehityksen vuoksi tuli nyt tarpeelliseksi uudistaa sivuston tekniikka. Uudistukseen Valu suositteli WordPress Headup -teknologiaa monien verkkosivuston suorituskyvyn ja turvallisuuden parantamiseen […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun