Tykkimäki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä.

Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, sillä sivustot olivat jakautuneet usealle eri alustalle. Sivustolla ei pystytty myymään pääsylippuja huvipuistoon tai muihin elämyksiin eikä myöskään optimoimaan ostoprosessia aktiivisella kampanjoinnilla. Käyttäjistä kerättyä dataa ei voitu aiemmilla työkaluilla hyödyntää riittävän hyvin. Sivuston ongelmiin kuuluivat myös vaikeasti hahmotettava navigaatio, epäselvät viestit sekä vanhahtanut, kilpailijoista erottumaton ulkoasu.

Tykkimäen tiimin toiveina oli jalkauttaa sivustolle uusi hauska, pirteä ja huoleton brändi-ilme, mikä oli juuri luotu luovan toimiston Sherpan kanssa. Tykkimäki on Kaakkois-Suomen merkittävin matkailutoimija, ja se halusikin tuoda esiin heti ensisilmäyksellä huvipuiston aktiviteetteja, iloa, riemua ja yhdessä tekemisen meininkiä. Uusi konsepti “Kesän paras päivä” antoi hyvät eväät sivuston ulkoasun suunnitteluun.

Navigaatiota haluttiin selkeyttää käyttäjälle. Tarvittavan tiedon tuli löytyä uudelta sivustolta helposti lyhyiden klikkipolkujen päästä ja lisäksi sivuston tuli mahdollistaa markkinoinnin automaation käyttöönotto.

Huvipuistolla oli aiemmin käytettävyysongelmia mobiililaitteilla, ja luonnollisesti Tykkimäen verkkosivusto tuli saada toimimaan responsiivisesti ja nopeasti kaikilla päätelaitteilla. Selailun ja asioinnin tuli tuntua yhtä iloiselta, kuin Tykkimäessä käynti. “Kesän parhaan päivän” odotuksen haluttiin käynnistyvän jo verkkopalvelusta lippuja hankkiessa. Verkkosivun tarkoituksena on houkutella kävijöitä tulemaan Tykkimäelle ja myös palaamaan sinne uudestaan.

Tykkimäen tiimi puolestaan tarvitsi välineitä sivuston helppoon muokkaamiseen ja ylläpitoon, jotta sivustosta voitaisiin tehdä tärkeä markkinointityökalu. Uusi sesonki Tykkimäellä on juuri käynnistynyt ja verkkopalvelun menestystä on mitattu kävijämäärän kasvulla, verkkokaupan myynnin kasvulla, seuraajien määrän kasvulla sosiaalisissa medioissa sekä kassavirralla.

Aiemman verkkokaupan toiminnassa oli runsaasti puutteita. Uusien tuotteiden luominen ja myyntidatan löytäminen oli hankalaa, verkkokaupan ulkonäköä oli vaikea muuttaa, eikä maksujärjestelmäkään toiminut luotettavasti.

Loimme verkkokaupan, joka on päivitettävissä vaivattomasti ilman koodaustaitoja. Uusien tuotteiden luominen on helppoa ja nopeaa. Halusimme parantaa verkkokauppakokemusta myös mobiilissa ja luoda palvelun, joka vastaisi paremmin Tykkimäen iloista ja elävää brändiä sekä tukisi sen liiketoimintaa.

Sivusto ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on lippujen ostamisen helppous ja Tykkimäen aktiviteettien houkuttelevuus. Ratkaisun mahdollistaa oma Everblox-teknologiamme, joka antaa Tykkimäen markkinoinnille ketterät moduraaliset työkalut sisällön muokkaukseen. Tykkimäen tiimi voi nyt esimerkiksi luoda uusia kampanjoita ja optimoida nykyisten sivujen konversioita. Tykkimäen uusi sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja verkkokauppa WooCommerce-lisäosalla. Sivustolle on rakennettu hiljattain myös S Bonus -integraatio, eli S-ryhmän osuuskauppojen jäsenet kerryttävät myös bonusta tehdessään ostoksia Tykkimäen verkkokaupassa.

Sesonki on juuri alkanut, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kokemaan Kesän parhaan päivän Tykkimäellä!

Lue lisää: Säätiön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Accountor HR – Mepco-tuoteperheen verkkosivustouudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Accountor HR Solutions käsitti useita erillisiä sivustoja: työvuorovelho.com, tuntivelho.com, maraplan.fi, planier.fi ja mepco.fi. Projektin alussa vaihtehtoina oli multisite-ratkaisu sekä yhden sivun malli. Meidän näkemyksemme oli luoda yhtenäinen kokonaisuus brändin kehityksen mahdollistamiseksi, mutta tuoda kuitenkin kattavasti esille Accountorin laaja ohjelmistoperhe ja myös parantaa sivustojen käyttökokemusta. Tavoitteet Verkkosivuston pääasiallisena tavoitteena oli selkeyttää ja yhtenäistää brändi ja […] Lue lisää

Drum

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin. Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.  Drumin toiveena olikin moderni, […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Ellun Kanat

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Ellun Kanat on strateginen viestintätoimisto, joka on kivunnut nopeasti Suomen merkittävimpien muutosviestinnän tekijöiden joukkoon. Ellunkanat.fi on yritykselle merkittävä media-alusta, joka kokoaa yhteen palvelutarjonnan ja uutiset, asiantuntijoiden artikkelit sekä henkilökuvaukset. Kumppanuutemme Kanojen kanssa on tarkoittanut luovaa ideointia, proaktiivista sparraamista ja liiketoiminnan kasvattamista digitaalisella otteella. Ellun Kanat havahtui tarpeeseen tuntea yleisönsä syvemmin ja kehittää sivustoaan vastaamaan paremmin […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun