Artikkelit
Raaseporin luova WordPress-tiimi: JCO Digital

WordPress-liikevaihto: 1–2 miljoonaa euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 80–100 %
WordPress-intohimo: ★★ Ansiokasta osallistumista yhteisön toimintaan
Verkkokauppakokemus: ★ Muutamia verkkokauppatoteutuksia
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Valu Digital, Geniem, Avidly
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: My M Room (9 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Tummien sävyjen maalaaja: Evermade (2015)
Evermade on design-vetoinen digitoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaillemme visuaalisesti näyttäviä ja teknisesti toimivia verkkopalveluita WordPressin päälle. Pelialan yritykset ja startup-yritykset ovat merkittävimpiä asiakkaitamme.
Ota yhteyttä: hello@evermade.fi / +358 44 506 9891 / www.evermade.fi
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: React
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus
M Room kaipasi työkaluja kasvavan asiakasvirtansa hallitsemiseen ja sen asiakkaat välineen nähdä odotusajat lähimmissä parturiliikkeissä. Näin he voisivat jonottaa vapaata aikaa mistä tahansa, esimerkiksi kotoaan tai toimistoltaan. My M Roomin tavoitteena oli tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille ja tehdä parturiliikkeessä asioinnista sujuvampaa, kuin koskaan aiemmin. Natiivisovelluksen sijaan päätimme luoda web-pohjaisen, React JavaScript-kirjastolla rakennetun Progressive Web App -ratkaisun.
Progressiivinen web-sovellus mullistaa täysin asiakkaan odotuskokemuksen: asiakkaat voivat löytää vaivattomasti lähimpien parturiliikkeiden vapaat ajat ja vertailla jonojen pituutta eri liikkeissä. Käyttäjä lisää itsensä jonoon, valitsee haluamansa parturiliikkeen sekä palvelun ja saapuu paikalle sovelluksen osoittaman ajankohtana. Algoritmi kertoo tarkasti, milloin saapua liikkeeseen saadakseen paikka parturituolista vain 1-15 minuutissa. Ajantasaisten käyttäjätietojen perusteella aika-arvio myös parantuu päivittäin. PWA-teknologia mahdollistaa ylläpidon puolelta sovelluksen nopean kehityksen nopealiikkeiselle asiakaskunnalle. My M Room -palvelu lanseerattiin Suomessa tammikuussa 2019, ja se on ollut suuri menestys: suuri määrä niin M Roomin jäseniä kuin kerta-asiakkaitakin on ottanut sovelluksen käyttöönsä. Jonotuksen helpottuminen on näkynyt sekä asiakastyytyväisyyden kasvussa, että ruuhkien vähentymisenä liikkeissä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä.
Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta.
Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden
Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta.
Markkinoinnin tukena
Nettisivu on rakennettu WordPressille, Everblox-työkalua käyttäen. Joustavan ratkaisun ansiosta sivujen ja sisältöjen muokkaaminen on varsin yksinkertaista. Hintsan käyttöön luodut sisältöblokit tarjoavat loistavat työkalut sisällöntuotantoon ja yrityksen palveluiden ja muiden tietojen esittämiseen. Blokkirakenne pitää myös huolen siitä, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja toimii moitteettomasti.
Käyttäjien sitouttaminen
Sivusto aktivoi käyttäjiä testaamaan, kuinka kovat pisteet he saavat terveyden ja hyvinvoinnin eri osa-alueilla. HubSpot-integraationa toteutettu kysely tukee markkinoinnin automaatiota ja luo arvoa käyttäjille. Hintsa saa talteen arvokasta asiakasdataa, ja käyttäjille on tarjolla pienimuotoinen konsultaatio vastauksista koostetun raportin muodossa.
He eivät soita meille juuri koskaan
Aina silloin tällöin mietimme, tulikohan asiat tehtyä hieman liian helpoksi asiakkaalle. Ainakin tarjoamalla Hintsalle helpot ja kattavat työkalut sivuston ylläpitoon, teimme itsestämme lähes tarpeettomia. Otamme kuitenkin tämän merkkinä hyvin tehdystä työstä – uusitun sivuston saama palaute ja tulokset sanovat samaa.
“Meihin luottaa moni maailman vaativimpiin kuuluva asiakas – F1:stä Fortune 500 -listalle. Tämän takia myös nettisivumme täytyy vahvistaa laadukasta brändimielikuvaa ja toimia tehokkaasti. Evermade auttoi meitä uudistamaan nettisivumme ja antoi käyttöömme työkalut, joilla sivuston jatkuva parantaminen on mahdollista. Uudistuksen myötä mittarimme ovat nousussa ja palaute on ollut erittäin positiivista.”
Kai Kirkkopelto, Head of Marketing
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa.
Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla sisällöillä monessa eri muodossa.
Mitä olisikaan yrityksen sivusto ilman saumattomiksi hiottuja sisältöjä? Varmaan vähän kuin elokuva ilman juonta tai vuoropuhelua.
Sisältöjen suunnittelulla ja toteutuksella oli merkittävä rooli työssämme Innolinkin kanssa. Kiinnitimme erityistä huomiota sisältöjen kykyyn viestiä tarvittava informaatio aina Innolinkin palveluista yrityksen kulttuuriin ja identiteettiin. Sisältöjen muotoilu ja sijoittelu olivat avainroolissa miellyttävän ja informatiivisen käyttökokemuksen luomiseksi. Avustimme ehjän sisältökokonaisuuden synnyttämisessä myös sisällönsyötön, oikoluvun ja tekstin optimoinnin myötä.
Sivustolla on merkittävä rooli Innolinkin markkinoinnissa. Viimeisteltyjen sisältöjen ohella tavoitteiden täyttymistä tukee toteuttamamme HubSpot-integraatio. Hienovaraiset animoinnit pitävät kävijän liikkeessä. Everbloxin joustavan rakenteen ansiosta myös muutokset sujuvat sukkelasti ja ilman suurta päänvaivaa.
Jokainen verkkosivusto perustuu jatkuvaan kehittämiseen ja optimointiin. Työmme Innolinkin kanssa jatkuukin mm. täyden englanninkielisen käännösversion sekä hakusanakartoituksen parissa. Innolink on myös Evermade Care-asiakas, joten olemme aina valmiina hikoilemaan heidän menestyksen eteen!
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Ubisoftin uusi nopeatempoinen strategiapeli Might & Magic: Elemental Guardians tempaisee pelaajan taianomaiseen fantasiamaailmaan.
Maaginen saitti maagiselle pelille
Evermadea pyydettiin luomaan pelin julkaisun alla sivusto, joka vahvistaisi hypeä pelin ympärillä ja tarjoaisi sujuvan alustan ennakkorekisteröintejä ja pelin latauksia varten. Sivuston tuli imaista käyttäjä Might & Magicin myyttiseen maailmaan ja osaksi seikkailua.
Visuaalista ilotulitusta
Hypen luominen näin vaikuttavan pelin ympärille vaatii sivustolta jotakin erityistä. Sivuston teho perustuu vaikuttaviin visuaalisiin ratkaisuihin. Elävät värit ja gradientit, yksityiskohtaiset hahmot sekä samettisen pehmeät animaatiot nostavat sivuston käyttökokemuksen perustasoa korkeammalle. Visuaalit väläyttelevät vahvoja lupauksia pelin taiasta.
Everblox to the max
Rakensimme sivuston WordPressille käyttäen modulaarista Everblox-ratkaisuamme. Tämä saitti on malliesimerkki siitä, mitä voidaan saada aikaan käyttämällä muutamaa monipuolista sisältöblokkia. Blokeista saadaan osaavissa käsissä puristettua ulos maagisia kustomoituja ratkaisuja. Viimeistellystä ulkonäöstä huolimatta, sisällön päivitykset ja pienet muutokset käyvät käden käänteessä.
Viimeinen silaus
Tämä sivusto on enemmän kuin kokoelma vaikuttavia kuvia. Koodarimme antoivat taikasauvalle pari ylimääräistä heilautusta ja toivat mukaan wow-kerrointa HTML5 canvasta ja partikkeligrafiikkaa käyttäen. Täydellisen käyttökokemuksen varmistamiseksi, vierailu sivustolle on erittäin suositeltavaa!
Nettisivu tempaisee käyttäjän Might & Magicin myyttisiin valtakuntiin ja toimii mieleenpainuvana kosketuspintana sekä pelin tehokkaana markkinointikanavana.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus
Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin.
Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa.
Pelillisyys keskiössä
Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa.
Interaktiivinen käyttökokemus
Pokin brändissä toistuvat graafiset elementit, kuten pallo ja monikulmiot, haluttiin tuoda interaktiiviseksi osaksi sivua. Pokin pallolle päätettiinkin luoda oma sielu: pikkuruinen pallo kulkee sivulla käyttäjän mukana ja reagoi sivuston elementteihin.
Optimoitu suorituskyky
Yksi sivuston suurimmista kohdeyleisöistä ovat selainpelien toteuttajat. Siksi Pokille oli erityisen tärkeää, että kovasta ambitiotasosta ja näyttävistä animaatioista huolimatta tekninen toteutus on huippulaatua, eikä yhtäkään mutkaa vedetä suoraksi.
Erottuvat tekniset ratkaisut
Kyseessä ei ole mikään perinteinen one pager: sivulta löytyy esimerkiksi SVG-brändielementtigeneraattori, ‘Breakout’-henkinen selainpeli sekä fysiikkamoottori, jonka avulla lasketaan pallon reagointia selainelementteihin.
Pieni pallo, iso sielu
Sivuston päähenkilönä toimiva pieni pallo on Pokin brändielementeistä merkittävin, ja se toistuu kaikessa markkinoinnissa. Siksi ymmärsimme heti projektin alussa, että pallon tulisi reagoida sivuston muiden elementtien kanssa. Sille haluttiin antaa sielu. Prototyyppivaihe oli pitkä. Lopulta löysimme sopivan animaatioteknologian, jonka avulla saimme yhdistettyä sulavan liikkeen ja tarkat ajoitukset parhaalla mahdollisimmalla tavalla.
Arcade-klassikkopeli sivuston sisällä
Kuinka moni yritys voi ylpeillä sillä, että sivustolla komeilee oma arcade-peliklassikko? Evermade toteutti Pokille version klassisesta “Breakout”-pelistä. Peli on toteutettu toimimaan joko näppäimistöllä, hiirellä tai kosketusnäytöllä.
Peli on ainutlaatuinen yhdistelmä eri web-tekniikoita: WebGL-pelimoottori ja perinteiset verkkosivuteknologiat toimivat saumattomasti yhdessä. Yhdistelmän ansiosta löysimme – ja ratkaisimme – lukuisia selainbugeja. Pelin tarkoituksena on ohjata käyttäjää toimimaan ja vuorovaikuttamaan sivuston kanssa. Tämä varmistaa, että käyttäjälle jää pitkäaikainen muistijälki Pokista ja sivustosta.
Timantit on generoituja
Sivuston kohdeyleisön vuoksi päätimme hyvissä ajoin, että emme valitse helpointa tietä toteutuksessa. Esimerkiksi sivuston päivitettävyys haluttiin viedä äärimmilleen. Siksi taustalla liikkuvia timantteja ja monikulmioita ei haluttu luoda manuaalisesti Photoshopissa.
Evermade toteutti sivustolle SVG/PNG-generaattorin, jonka avulla voidaan luoda lennosta erikokoisia elementtejä, muuttaa kuvioiden värejä ja sumennuksen määrää syvyysvaikutelmaa luomaan.
Toteutus kätkee sisälleen huomattavan paljon matematiikkaa, fysiikkaa, loogista päättelyä ja WebGL-magiikkaa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua.
Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti.
Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n sisältöfilosofia käännettiin vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita.
Teknisistä ratkaisuista mm. WooCommerce, CRM-integraatio ja single sign-on luotiin tukemaan sekä helpottamaan organisaation toimintaa. Myös lahjoituspolku uudistettiin ja sivuston editoijille annettiin mahdollisuus luoda itse kampanjasivustoja.
Lopputuloksena moderni, dynaaminen ja fokusoitunut sivusto, joka helpottaa niin sisäisiä kuin ulkoisia kohderyhmiä ja tukee säätiön toimintaa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lux Helsinki tuo valoa ja upeita elämyksiä pimeimpään vuodenaikaan. Valotaideteosten festivaali kerää Helsingissä noin puolen miljoonan ihmisen yleisön.
Nämä kaksi seikkaa asettavat sivustolle merkittäviä edellytyksiä. Ensiksi, sivuston tulee tarjota sujuva käyttökokemus, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa tiedon eivätkä palellu tai eksy reitiltä, ja toiseksi, sivuston tulee pysyä pystyssä ja tehokkaana myös suurimpien kävijäpiikkien aikana. Luonnollisesti, sivuston tulee myös viestiä tapahtuman taianomaista luonnetta upeiden visuaalisten ratkaisujen avulla.
Evermade suunnitteli sivuston rakenteen WordPressille sekä valmisti suunnitelman toteuttamiseen tarvittavat Everblox-rakennuspalikat ja tarjosi ne Lux Helsingin käyttöön. Sisältöblokkien liikuteltavuus ja helppokäyttöisyys yksinkertaistivat tapahtuman järjestäjien työtä ja mahdollistivat rakenteellisesti ehjän ja hyvännäköisen sivuston toteutuksen.
Tapahtumakartta ja -listaus uudistettiin täysin. Tämän lisäksi sivusto optimoitiin palvelemaan erityisesti mobiilikäyttäjiä, ja sosiaalisen media roolia tapahtumassa korostettiin integraatioiden avulla. Uudistettu sivusto mahdollisti kävijöille vaikuttavan festivaalikokemuksen verkossa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi.
Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus.
Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään:
Helsinki Design Weekly
Vuoden ympäri aktiivinen julkaisualusta festivaaliin liittyviä uutisia ja tiedotteita varten. Käytettävyys ylläpitäjille ja intuitiivisuus kävijöille varmistettiin tuomalla mukaan näppäriä elementtejä ja siistimällä artikkelinäkymä.
Optimointi festivaalia varten
Festivaalikävijää varten oli tärkeää uudistaa hakutoiminto ja tapahtumalistaus sekä päivittää tapahtumasivujen rakenne ja mahdollistaa niiden erillinen linkitys.
Tapahtumien rekisteröinti
Tapahtumajärjestäjien käyttökokemus nostettiin uudelle tasolle siirtymällä raskaasta ja vaivalloisesta one pager -ilmoituslomakkeesta sujuvasti soljuvaan rekisteröintipolkuun.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Slush ei esittelyjä kaipaa.
Verkkosivusto on tapahtuman tärkein kanava brändiviestinnän,
lipunmyynnin ja kävijäinformaation kannalta. Uniikin tapahtumakokemuksen siirtäminen verkkoon edellytti sivustolta visuaalista ilotulitusta, räjähtävää tehokkuutta ja saumattoman käyttökokemuksen.
Sisällönhallinnan ja sivuston muokkauksen tuli olla Slush-tiimille helppoa ja nopeaa, sillä vuoden aikana sivustoa päivitetään jatkuvasti – syksyllä päivittäin. Slush.org toteutettiin WordPressillä ja rakennettiin helposti siirreltävillä Everblox-elementeillä, jotka tekivät sivuston kokoamisesta niin yksinkertaista, että jokainen tiimiläinen pystyi muokkaamaan sivustoa itsenäisesti.
Front-end design on sulavaa ja animaatiot toimivat moitteetta. Sivusto latautuu on tehokkaasti – täsmällinen responsiivisuus ja palkitseva interaktiivisuus parantavat kävijän kokemusta entisestään. Everblox-elementit paitsi näyttävät tyylikkäiltä ovat myös joustavia käyttää, ja mahdollistavat koko Slush-tiimin panoksen kävijän palvelemiseksi heti ensimmäisestä rajapinnasta alkaen.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia.
Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle.
Rakensimme joustavan mutta vakaan sivuston WordPressille hyödyntäen modulaarisia Everblox-rakennuspalikoita. Näiden avulla täytimme tapahtumasivujen yksinkertaisen luomisen ja muokkaamisen edellytykset. Samalla varmistimme sen, että kokonaisuus tukee Messukeskuksen ilmettä ja viestiä.
Ratkaisumme kulmakiviksi muodostuivat sivustokokonaisuuden mobiililaitteille optimoitu design, API-integraatiot, mainosten hallintaan rakennettu työkalu, sivuston flowta parantava messupolku sekä WordPressiin perustuva tapahtumasivujen luomisen ja hallinnan mahdollistava alusta.
Sivusto palvelee sujuvasti tapahtumanjärjestäjiä ja n. 1,5 miljoonaa kävijää vuosittain – myös ruuhkaisimpina aikoina.
Tekijät: Evermade (Tuotanto), Zeeland (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kihniöstä kotoisin oleva CocoVi on Suomessa superfoodien pioneeri, jonka missio on tehdä paremman minän löytämisestä helpompaa, hauskempaa ja nautinnollisempaa tuomalla maailman ravinnetiheimmät ruoka-aineet jokaisen lautaselle.
Evermade toteutti uuden Cocovi.fi-sivuston Zeeland Familyn kanssa. Sivustolla esitellään CocoVin herkulliset tuotteet ja tarjotaan parhaat reseptit superfood-herkkuihin.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
The Challenge
——————
Rovio wanted to completely reimagine Angrybirds.com to something that more closely resembled the brand that Angry Birds had become: wild, crazy and fun. The website needed to be visually explosive and surprising – it had to look unique, in the sea of boxes that make up most of the web.
The company houses some of the most talented artists in Finland, who produce a huge amount of high-quality visual assets. Due to this, the system needed to be flexible, allowing the artists to unleash their creativity without being bound to the limitations of traditional website structures.
Due to the swift growth of the company, the old website had grown cumbersome and laborious to maintain. We had to address this issue by simplifying and streamlining the experience for both maintainers and visitors alike.
As the website is used primarily for marketing – to drive people into games and other Angry Birds products – the site needed to be fast and optimized to keep the visitors engaged.
Angrybirds.com transformed into a simple site with five main sections. We focused the experience across the board by shedding away what wasn’t needed, and leaving only the bits and pieces that truly matter. In addition to the main sections, every Angry Birds game has their own page in the Games section. This allowed Rovio to move away from maintaining a smörgåsbord of legacy websites built for their older games.
The Solution
——————
Thanks to Evermade’s homegrown block system, Rovio now has the ability to create visually striking and tailor-made pages without writing any code. To break the hard edges between blocks, additional images – separators – can be inserted between them. This gives the pages a flowy feel, as each block melts to the next.
Not a single R, G or B was spared on the colorful, saturated visuals on the site. But even with the extensive amount of images used throughout the site, the pages still load fast thanks to careful image optimisation. Not wanting to compromise usability or performance, animations are subtle and used sparingly. Instead of opting for heavy animation on the website elements, background videos are used bring movement and life to the site.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Evermade on suunnittelutoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaillemme visuaalisesti näyttäviä ja teknisesti toimivia verkkopalveluita WordPressin päälle. Merkittävimpiä asiakkaitamme ovat pelialan yritykset ja startupit.
Päivitimme oman WordPress-pohjaisen evermade.fi-sivustomme. Sivustolla on vain yksi ulkoasu jota käytetään kaikilla sivuilla. Yksittäiset sivunäkymät koostetaan käyttäen modulaarisia elementtejä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Yrityssivun suunnittelu ja toteutus Hollantilaiselle Poki.com -portaalin yritykselle. Sivuston pohjalla pyörii WordPress.
Poki.com -portaalin näkyvyys kuukaudessa on yli 20 miljoonaa käyttäjää ja se sisältää Flash ja HTML5 -pelejä. Poki -yritys tekee nykyään myös itse iOS ja Android pelejä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Oura on uusi Suomalainen puettavan teknologian lupaus, joka kehittää käyttäjän elintoimintoja seuraavaa tyylikästä sormusta. Vastaamme Evermadella Ouran sivuston ilmeestä, kehityksestä ja ylläpidosta.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Housemarque on yksi Suomen legendaarisimmista pelifirmoista, jonka portfoliosta löytyy toinen toistaan kovempia pelejä. Housemarque kääntyi Evermaden puoleen ja halusi www-sivut, joissa olisi jotain ainutlaatuista. Tartuimme haasteeseen ja toteutimme sivuston, joka nostaa pelit ja yhteisön keskiöön ja tarjoaa samalla visuaalista ilotulitusta. Kehitimme sivustolle myös elementin, joka hakee sisältöjä eri sosiaalisista medioista ja yhdistää ne yhdeksi virraksi. WordPress-pohjainen sivusto on täysin asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii luonnollisesti hyvin mobiililaitteilla.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Mendor on verensokerimittareita tarjoava yritys, joka on useissa lähteissä valittu yhdeksi lupaavimmista Suomalaisista kasvuyrityksistä. Mendorin kehittämä kompakti mittari on helppokäyttöisyydesään ainutlaatuinen. Evermade suunnitteli ja toteutti Mendorille verkkosivut, joiden tavoitteena on esitellä mittari ja sen ympärille rakennettu palvelu. Sivusto on täysin asiakkaan päivitettävissä, toimii myös mobiililaitteilla ja täyttää lääketeollisuuden asettaman tiukat laatuvaatimukset. Julkaisujärjestelmänä sivustolla on WordPress.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.
Tekijä: Evermade
Supercell on yksi Suomen kuumimmista pelitaloista, jonka menestys hakee vertaistaan maailmassa. Yksi Supercellin menestyksen kulmakivistä on pelaajayhteisö, jonka kanssa Supercell on jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Tärkein keskustelukanava on heidän oma keskustelufooruminsa.
Saimme tehtäväksemme foorumin ulkoasun modernisoinnin ja päivittämisen vastaamaan Supercellin brändiä. Tavoitteena oli luoda pelien kanssa yhtenevä kokemus, joka innostaa pelaajia keskustelemaan ja osallistumaan. Projektista ei haastetta puuttunut: laatutaso oli erittäin korkea, kävijämäärät huimia ja foorumin piti toimia moitteetta niin tietokoneilla, tableteilla kuin kännyköilläkin.
Selätimme haasteet ja projekti onnistui yli odotusten. Saimme aikaan näyttävän foorumin, joka mittausten valossa otti merkittävän harppauksen eteenpäin.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.