Artikkelit
Podcast-suositus Javascript-buumista ja Reactin kestävyydestä

WordPress-liikevaihto: Yli 2 miljoonaa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 80–100 %
WordPress-intohimo: ★★ Ansiokasta osallistumista yhteisön toimintaan
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★★ Kokenut integraatioiden tekijä
Samassa liikevaihtoluokassa: Valu Digital, Geniem
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Kekkilä-BVB (2 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Tummien sävyjen maalaaja: Evermade (2015), Evermade nousi Suomen suurimmaksi WordPress-toimistoksi (2020)
Evermade on design-vetoinen digitoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaillemme visuaalisesti näyttäviä ja teknisesti toimivia verkkopalveluita WordPressin päälle. Pelialan yritykset ja startup-yritykset ovat merkittävimpiä asiakkaitamme.
Ota yhteyttä: hello@evermade.fi / +358 44 506 9891 / www.evermade.fi
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään.
Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, eikä sivustolle tulevia käyttäjiä onnistuttu ohjaamaan eteenpäin.
Projektin alkuvaiheessa suurimpana haasteena oli eri sivustojen yhteensopivuus Kekkilän uudenorganisaatiorakenteen ja brändistrategian kanssa. Seitsemästä hajanaisesta sivustosta osa oli toteutettu B2B- ja osa B2C-fokuksella. Eri sivustot pyörivät eri versioilla samasta koodipohjasta, josta löytyi auditoinnin perusteella teknisiä haasteita. Halusimme muodostaa yhtenäisen, jatkuvasti kehittyvän kokonaisuuden. Koodipohjan tuli olla yhtenäinen ja sivustojen kehitys tapahtua niin, että yhden sivuston parannukset hyödyttäisivät myös muita sivustoja. Liiketoimintayksiköistä lähdimme ensin kehittämään Retail & Landscaping -sivustoja.
Projekti alkoi perusteellisella käyttäjätutkimuksella, jonka tavoitteena oli käyttäjäryhmien sekä niiden tarpeiden identifiointi ja palvelupolkujen mallinnus. Vertaamalla nykyisiä sivustoja tavoitteellisiin palvelupolkuihin voitiin helposti havaita kehittämistarpeita ja uusia palveluideoita.
Jokaisella Kekkilän sivustolla on omat tavoitteensa, jotka voivat vaihdella sivujen katselukerroista tuotteiden myyntiin, yhteydenottoihin tai jonkin tietyn tiedon löytämiseen. Tavoitteiden saavuttamista varten oli olennaista asettaa jokaiselle sivustolle luotettava mittaus ja seurata käyttäjäpolkuja jatkuvasti.
Määrittelimme sivustojen tavoitteet, kävijäryhmät sekä kanavat ja työstimme toiminnan seuraamiseksi raporttipohjan Google Data Studiolla. Sen kautta ylläpitäjät voivat seurata tavoitteiden täyttymistä ja käyttäjien toimintaa reaaliaikaisesti. Sivuston toiminnallisuuksien jatkuva testaaminen auttaa kehittämään Kekkilän sivustoa käyttäjien toiveiden mukaisesti.
Aiemmin Kekkilän sivustot palvelivat useita eri asiakasryhmiä eri sivustoilla, ja siksi sivustot kilpailivat keskenään hakukonenäkyvyydestä. Perusteellisen domain-strategian ansiosta pienemmätkin domainit palvelevat nyt eri käyttäjäryhmiä kattavan ylätason navigaation avulla. Olemme panostaneet myös sivuston orgaanisen liikenteen optimointiin, jonka avulla olemme voineet varmistaa Kekkilälle paremman hakukonenäkyvyyden sekä vastata potentiaalisten asiakkaiden hakutoiveisiin.
Toisessa vaiheessa uudistimme jälleenmyynnin ja maisemoinnin domainit yhdeksi multisite-sivustoksi käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää ja omaa Everblox-ratkaisuamme. Multisite varmistaa, että käyttäjät voivat kirjautua kaikille sivustoille yhdestä paikasta. Sivustojen kieliversiot toteutettiin Polylang Pro -lisäosalla ja sivuston lomakkeet Salesforcella.
Kehitimme Kekkilälle myös käyttöliittymäkirjaston, jonka tarkoituksena on vähentää jatkokehityksen kuluja: Kekkilä-BVB voi hyödyntää kehitettyjä elementtejä kaikilla sivuistoillaan, sillä niiden koodipohja on yhtenäinen. Kehitimme Kekkilälle myös uuden verkkokaupan WooCommercen päälle.
Uudistimme myös Kekkilä Garden & Hasselfors Garden -jälleenmyyntisivustot yhdeksi multisiteksi, jotta sisällönhallinta helpottuisi ja tehostuisi. Design on yhdenmukainen sivusta riippumatta, mikä tekee jatkokehityksestä kustannustehokkaampaa.
Halusimme antaa Kekkilän markkinoinnille parhaat mahdolliset välineet sisällöntuotantoon. Sivuston ylläpidon ja päivityksen tuli olla mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta. Tämä saavutettiin Everblox-työkalulla, joka räätälöitiin Kekkilän visuaaliseen brändiin sopivaksi. Sisällöntuottajat voivat nyt luoda kokonaan uusia sivuja tai muokata olemassa olevien sivujen rakennetta helposti. Tämä tekee sivuston jatkokehityksestä huomattavasti kustannustehokkaampaa, kuin aiemmin.
Multisite-kokonaisuus tekee useiden sivujen hallinnasta helppoa, sillä yhdelle sivulle kehitettyä moduulia voi käyttää myös kaikilla muilla sivuilla. Käyttöliittymäkirjasto puolestaan varmistaa, että Kekkilän ammattilaiset voivat rakentaa uusia sivustoja hyödyntämällä aiemmin luotuja rautalankamalleja. Tämä nopeuttaa merkittävästi sivustojen kehittämistä ja suunnitteluvaihetta.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit.
Haaste
Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta.
Ratkaisumme
Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa.
Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat ja loppukäyttäjille selkeät. Sivusto uudistettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmän päälle käyttäen modulaarista Everblox-työkaluamme ja WooCommerce lisäosaa. Sivusto tehostaa myyntiä mahdollistamalla monen tuotteen ostamisen, early bird hinnoittelun ja ryhmäalennukset. Tekninen ratkaisun avulla uusien tapahtumatuotteiden lisääminen on entistä vaivattomampaa ja tarjoaa Profession tiimille hyvin vapaat kädet niiden omatoimiseen päivittämiseen.
Aiempi sivusto oli multisite, jossa kaikki tapahtumat olivat omia sivukokonaisuuksiaan. Suoraviivaistimme sivurakennetta tekemällä tapahtumista koottuja laskeutumissivuja. Panostimme sivuston tapahtumahakuun uusimalla kategorisointi- ja filtteröintilogiikan. Tehokas haku helpottaa tapahtumien selailua aihepiirin, ajankohdan ja kaupungin mukaan. Profession tarjonta on jaettavissa karkeasti kolmeen kokoluokkaan, isoihin, jotka ovat tyypillisesti kutsuvierastapahtumia, keskikokoisiin, joita ovat seminaarit ja osa koulutuksista, sekä pieniin, joihin lukeutuvat sadat vuosittain järjestettävät koulutukset. Jokaiselle näistä on mahdollista luoda oma uniikki tapahtumanmukainen ilme ja sisältörakenne.
Sivuston toiminnallisuudet, kuten lomakkeet ja ilmoittautumiset uudistettiin ja yhdistettiin Profession asiakkuudenhallintatyökaluun, CRM Serviceen, rajapinnan kautta. Professio.fi-sivustolle on tehty tiivis integraatio CRM Service -palveluun. CRM Service tarjoaa kattavat REST-rajapinnat tietojen lisäämiseen ja erilaisten automaatioiden käynnistämiseen. WooCommerce toteutus luo CRM:ään asiakkuudet ja käyttäjät. Käyttäjille luodaan tehdyt tilaukset ja WordPress muodostaa myös laskut CRM Servicessä. Tehdyt tilaukset viedään WordPressissä synkronointijonoon ja tiedot synkronoidaan tietyin väliajoin CRM:ään. Integraatioon on kytketty Sentry.io -valvonta, joka monitoroi synkkausta ja lähettää tiedon, mikäli synkronoinnissa tulisi vastaan ongelmia.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan.
Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta.
Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa hyvin laajasti säästäen aikaa ja kustannuksia. Kokonaisuus on nyt yhtenäinen ja kaikki osat linkittyvät saumattomasti toisiinsa. Uusi järjestelmä on suoraan vaikuttanut asiakaspalvelun laatuun ja nopeuteen.
Verkkokauppauudistukseen sisältyi myös Flamingo Span tuotetyyppien uudelleenjärjestely. Suunnittelimme sivuston sisältöarkkitehtuurin käyttäjälähtöisesti puhtaalta pöydältä. Suunnittelutyö tehtiin tiiviissä yhteistyössä Flamingo Span tiimin kanssa, joka tuntee asiakaskuntansa parhaiten. Vesipuiston ja kylpylän kokemukset ovat toisistaan poikkeavat, joten ne eriytettiin visuaalisesti toisistaan myös verkossa.
Halusimme integraatioiden avulla tehostaa Flamingo Span tiimin digitaalista työskentelyä. Tällä hetkellä verkkokaupassa maksaminen hoidetaan Paytrailin avulla. Lisäosa helpottaa WooCommercen integroimista maksujärjestelmään ja vastaanottamaan dataa ostotapahtumista. Kun transaktio on prosessoitu, informaatio oston läpiviemisestä ja transaktion ID tallennetaan WooCommerceen. Sivuston yhteyteen luotiin hotellipaketteja varten erillinen käyttöliittymä, joiden kautta eri hotellit käyvät validoimassa lippujen yhteydessä myydyt paketit asiakkaan sisäänkirjautuessa hotelliin.
Flamingo Spalla on käytössään WinPOS kassajärjestelmä, johon viedään Rest API:n kautta tieto verkkokaupan kautta myydyistä lipuista, tehden lipun validoinnista kassalla helppoa ja nopeaa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Defi.fi on Suomen Elvytysneuvoston, Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Sydänliiton hallinnoima verkkopalvelu, jonka avulla käyttäjä löytää sydämenpysähdystilanteessa nopeasti lähimmän sydäniskurin elvytyksen tueksi.
Siinä missä Defi.fi -palvelu oli verkkosivuna perinteinen ja käyttöliittymältään vanhanaikainen, tuotiin uuden palvelun käyttöliittymää ja toimintaa lähemmäs nykypäivää käyttäen kiintopisteinä esimerkiksi Google Maps -applikaatiota. Defi.fi:n uudistuksen tavoitteena oli mahdollisimman intuitiivinen käyttöliittymä, joka ohjaisi käyttäjän mahdollisimman nopeasti lähimmän sydäniskurin luo. Intuitiivisuus merkitsee sitä, että käyttäjä ymmärtää heti, kuinka sovellus toimii ja mistä hän löytää tarvitsemansa tiedon. Käyttöliittymä muistuttaa käyttäjille ennestään tuttuja palveluita, mikä tekee palvelusta helpon käyttää.
Käyttäjän paikannusta nopeutettiin ja selkeytettiin. Yksittäisen sydäniskurin tietojen saavutettavuutta parannettiin luomalla jokaiselle iskurille oma näkymä kartan päälle avautuvien pop-upien sijaan. Sydäniskurin omistaja syöttää WordPressiin omat aukiolotietonsa, joita Defi.fi vertaa kellonaikaan ja näyttää värikoodien mukaisesti käyttäjälle saatavilla olevat sydäniskurit.
Uuden palvelun kehittäminen lähti kartoittamalla käyttäjien tarpeet. Hätätilanteissa ei ole aikaa spekulointiin, ja siksi lähimmän iskurin nopea löytyminen nostettiin päärooliin ja muu sisältö asetettiin sivuun. Koska palvelun nopeus on Defi.fi:n kohdalla erityisen tärkeä ominaisuus, kiinnitettiin siihen huomiota optimoiden sitä esimerkiksi välimuistituksen avulla.
Käytettävyys mobiililaitteilla katsottiin ensiarvoisen tärkeäksi. Samalla haluttiin parantaa ylläpidon puolella sydäniskurien omistajien käyttökokemusta, jotta tietokanta säilyisi mahdollisimman hyvin ajan tasalla. Tietokantaan luotiin useita käyttäjärooleja, jotta sydäniskurien omistajien olisi mahdollisimman helppoa lisätä ja päivittää sydäniskuriensa tietoja.
Uudistetun Defi.fi -palvelun sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress ja käyttöliittymäpuolen teknologioina esimerkiksi React.js ja Google Maps -rajapinta. Palveluun luotiin vanhasta Defi.fi:stä puuttuneita toiminnallisuuksia kuten automatisoitu värikoodaus, joka näyttää käyttäjälle, onko sydäniskuri parhaillaan saatavilla. Paikannus on olennaisessa roolissa, sillä aina ensimmäiseksi palvelu paikantaa käyttäjän geolokaation avulla ja näyttää tälle lähimmän sydäniskurin sijainnin.
Käyttökokemusta parannettiin nostamalla kartta selkeään päärooliin ja karsimalla sen ympäriltä kaikki ylimääräinen. Kiinnitimme myös erityishuomiota saavutettavuuteen: kontrasteja ja kirjasinkokoja parannettiin, jotta palvelusta saataisiin mahdollisimman helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi.
Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että sisällöntuottajien tarpeita. Asiakkaan tulee löytää hakemansa tieto nopeasti ja Porschen sisällönammattilaisten tulee pystyä päivittämään sisältöä ja luomaan kampanjoita nopeasti.
Porsche.fi:n sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Sivusto käyttää modulaarista, avointa lähdekoodia hyödyntävää Everblox-teknologiaa, minkä ansiosta ylläpito pystyy päivittämään sivuston sisältöä nopeasti ja vaivattomasti. Porschen tiimi voi nyt luoda myös ainutlaatuisia ja näyttäviä kampanja- ja esittelysivuja erikseen jokaiselle automallille. Työn helpottamiseksi autojen tiedot noudetaan automaattisesti, mutta sivujen ulkonäköä voi räätälöidä erilaisilla kuvilla ja videoilla. Sisällön luominen ei rajoitu sivupohjiin, vaan erilaisia elementtejä voidaan lisätä, muokata ja poistaa vapaasti säilyttäen kuitenkin yhtenäinen visuaalinen ulkoasu läpi sivuston.
Toteutimme lomakkeille integraation Automaster CRM:ään, jotta kaikki myynnin ja jälkimarkkinoinnin liidit voitaisiin viedä automaattisesti WordPressistä Automaster CRM:ään. Tähän toteutettiin erillinen rajapinta.
Sivusto ja tehtaan tietojärjestelmä integroitiin yhteen manuaalisen työn välttämiseksi. Tietojärjestelmästä tuodaan eri automallien tiedot admin-paneeliin, jossa sivuston ylläpitäjä valitsee mitkä mallin tiedot tuodaan esille mihinkin sivun kenttään. Jokaisesta automallista voidaan nyt luoda yksilöllinen ja näyttävä esittelysivu Everblox-komponenteilla – ja mallistotieto samalla päivittyy automaattisesti tietojen muuttuessa.
Porsche.fi:n aiempi autohaku oli toteutettu NetWheelsin hakumoottorin päälle ja samaa moottoria haluttiin käyttää myös uudella sivustolla. Haku upotettiin sivustolle siten, että NetWheels huolehtii edelleen hakulomakkeen toteutuksesta ja hakunäkymien toteutuksesta. Käyttökokemus pysyy kuitenkin yhtenäisenä jaettujen tyylien ja globaalin navigaation avulla.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Soaked by Slush on uusi rohkea start-up media, jolle Evermade suunnitteli ja toteutti WordPress-pohjaiset verkkosivut.
Slush on tunnettu visuaalisesta ilmeestään, joka nostaa sen omaan luokkaansa maailman startup-tapahtumien joukossa ja yllättää tapahtuman kävijät vuodesta toiseen. Luonnollisesti myös tavoitteet Slushin oman median designille olivat korkealla. Tavoitteena oli luoda alusta, joka ei tunnu pelkältä Slush-tapahtuman blogilta tai maksetulta medialta. Soakedille lähdettiin luomaan alusta asti aivan omaa ilmettä. Lopulta sen keskeiseksi kilpailuvaltiksi muodostuikin erottuva, viimeistelty ja ajankohtainen design.
Keskeisiä arvoja ja tekemisen tapoja Soakedille ovat myös uusiutuminen ja yllätyksellisyys. Tätä tukemaan sivustolle rakennettiin ratkaisuja, jotka mahdollistavat yllättävän uusiutumisen ilman suuria päivitysprojekteja myös designissa: brändivärejä on helppo vaihtaa ja logon fontti vaihtuu automaattisesti. Etusivu ja artikkelit on rakennettu joustavasti sisältöblokeilla, joilla pelaamalla myös tekstitoimittaja saa helposti sivulle uutta ilmettä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta.
Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme asiakaspolkuja, jotka pohjautuivat yhdessä Sherpan kanssa luomiimme asiakasprofiileihin.
Sivusto on toteutettu modulaarisilla rakennuspalikoilla, jotka mahdollistavat ylläpitäjille sen helpon päivittämisen, hallinnan ja jatkokehityksen. Tärkeä osa Pohjola Rakennuksen sivua on PDX+ integraatio. PDX+ on kiinteistövälittäjien sekä rakennusalan asuntomyynnin ja markkinoinnin ammattilaisten selainpohjainen työkalu. Laajensimme Pohjola Rakennuksen jo olemassa olevaa PDX -integraatiota lisäämällä yksityiskohtaiset asuntotiedot ja yhdistelemällä dataa rakennuksista, yksittäisistä asunnoista, kaupungeista sekä asuinalueista. PDX-data integroituu saumattomasti WordPressiin, josta se näkyy nopeasti Reactin avulla. Erilaiset suodattimet ja hakutoiminnot auttavat nyt Pohjola Rakennuksen asiakkaita löytämään unelmakotinsa helposti.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistimme SuperParkin verkkosivustot sekä verkkokaupan vuonna 2017 ja rakensimme sivustopohjan globaalia aktiviteettipuisto- liiketoimintaa varten. Sivusto pohjautuu kehittämiimme modulaarisiin Everbloxeihin, joiden avulla nopea ja helppo skaalautuminen on mahdollista: uusia sivustoja voidaan pystyttää jatkossa vaivattomasti eri maihin. Toteutimme oman sivuston jokaiselle maalle, ja lisäksi maiden sisällä on SuperPark-puistoille omat sivustonsa. Jokaisen puiston vastuuhenkilö pääsee myös muokkaamaan oman puistonsa sivua ja tekemään muutoksia esimerkiksi puiston aukioloaikoihin.
Verkkokaupasta asiakkaat voivat ostaa lipputuotteita kuten sarjalippuja ja lahjakortteja sekä varata syntymäpäiväjuhlia tai yritysmyynnin tapahtumia. Olemme toteuttaneet verkkokaupan SuperParkille integroimalla Shopifyn Suomen, Ruotsin sekä Hong Kongin sivustoille. Toteutuksessa tuotesivut ja ostoskori on tehty Shopifyn JS-rajapinnalla sivuston puolelle, mutta checkoutissa asiakas siirtyy Shopifyn näkymiin. Projektissa siis konfigurointiin Shopify, rakennettiin integraatio sivustolle ja kustomoitiin Shopifyn checkout sekä email-templatet.
Lisäksi SuperParkille tehtiin syntymäpäivien varaamista varten React-sovellus, joka ensin kommunikoi SuperParkin CRM:n kanssa (vTiger) joka lopuksi luo ostoskorin sekä ohjaa käyttäjän maksamaan Shopifyn puolelle.
Optimoimme ja uudistamme jatkuvasti Superparkin sivustoa. Myös sivuston viestiä on hiottu ja kohdennettu tarkemmin – ideana on, että hauskuus alkaa jo sivustolta.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota.
Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli joskus virheviesti. Ohjeita tuli selkeyttää ja virheet minimoida, jotta asiakkaan ostokokemus olisi mahdollisimman saumaton.
Heurekalla ei myöskään ollut web-analytiikan partneria tai kunnollista mittausuunnitelmaa heureka.fi -sivustolle. Teimme heille selkeän mittaussuunnitelman ja määrittelimme asiakkaan ostopolun myynnin kasvattamiseksi. Myös yritysmyyntiä parannettiin.
Sisällön tuottaminen sivustolle oli vaikeaa, sillä sen rakenne oli sekava ja sivuston sisältömäärä kasvanut nopeasti. Sisällöntuottajalle ei ollut selkeää, mille sivuille tuottaa mitäkin tekstiä. Ratkaisuna ongelmaan uudistimme sivukartan ja informaatio- sekä sisältöarkkitehtuurin rakenteen, jotta sisällöntuottajien työ helppotuisi. Myös Everblox helpottaa merkittävästi sisällöntuottoa, sillä sisältöblokkeja voi luoda, muokata ja siirrellä helposti.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
M Room kaipasi työkaluja kasvavan asiakasvirtansa hallitsemiseen ja sen asiakkaat välineen nähdä odotusajat lähimmissä parturiliikkeissä. Näin he voisivat jonottaa vapaata aikaa mistä tahansa, esimerkiksi kotoaan tai toimistoltaan. My M Roomin tavoitteena oli tuottaa lisäarvoa yrityksen asiakkaille ja tehdä parturiliikkeessä asioinnista sujuvampaa, kuin koskaan aiemmin. Natiivisovelluksen sijaan päätimme luoda web-pohjaisen, React JavaScript-kirjastolla rakennetun Progressive Web App -ratkaisun.
Progressiivinen web-sovellus mullistaa täysin asiakkaan odotuskokemuksen: asiakkaat voivat löytää vaivattomasti lähimpien parturiliikkeiden vapaat ajat ja vertailla jonojen pituutta eri liikkeissä. Käyttäjä lisää itsensä jonoon, valitsee haluamansa parturiliikkeen sekä palvelun ja saapuu paikalle sovelluksen osoittaman ajankohtana. Algoritmi kertoo tarkasti, milloin saapua liikkeeseen saadakseen paikka parturituolista vain 1-15 minuutissa. Ajantasaisten käyttäjätietojen perusteella aika-arvio myös parantuu päivittäin. PWA-teknologia mahdollistaa ylläpidon puolelta sovelluksen nopean kehityksen nopealiikkeiselle asiakaskunnalle. My M Room -palvelu lanseerattiin Suomessa tammikuussa 2019, ja se on ollut suuri menestys: suuri määrä niin M Roomin jäseniä kuin kerta-asiakkaitakin on ottanut sovelluksen käyttöönsä. Jonotuksen helpottuminen on näkynyt sekä asiakastyytyväisyyden kasvussa, että ruuhkien vähentymisenä liikkeissä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä.
Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta.
Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden
Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta.
Markkinoinnin tukena
Nettisivu on rakennettu WordPressille, Everblox-työkalua käyttäen. Joustavan ratkaisun ansiosta sivujen ja sisältöjen muokkaaminen on varsin yksinkertaista. Hintsan käyttöön luodut sisältöblokit tarjoavat loistavat työkalut sisällöntuotantoon ja yrityksen palveluiden ja muiden tietojen esittämiseen. Blokkirakenne pitää myös huolen siitä, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja toimii moitteettomasti.
Käyttäjien sitouttaminen
Sivusto aktivoi käyttäjiä testaamaan, kuinka kovat pisteet he saavat terveyden ja hyvinvoinnin eri osa-alueilla. HubSpot-integraationa toteutettu kysely tukee markkinoinnin automaatiota ja luo arvoa käyttäjille. Hintsa saa talteen arvokasta asiakasdataa, ja käyttäjille on tarjolla pienimuotoinen konsultaatio vastauksista koostetun raportin muodossa.
He eivät soita meille juuri koskaan
Aina silloin tällöin mietimme, tulikohan asiat tehtyä hieman liian helpoksi asiakkaalle. Ainakin tarjoamalla Hintsalle helpot ja kattavat työkalut sivuston ylläpitoon, teimme itsestämme lähes tarpeettomia. Otamme kuitenkin tämän merkkinä hyvin tehdystä työstä – uusitun sivuston saama palaute ja tulokset sanovat samaa.
“Meihin luottaa moni maailman vaativimpiin kuuluva asiakas – F1:stä Fortune 500 -listalle. Tämän takia myös nettisivumme täytyy vahvistaa laadukasta brändimielikuvaa ja toimia tehokkaasti. Evermade auttoi meitä uudistamaan nettisivumme ja antoi käyttöömme työkalut, joilla sivuston jatkuva parantaminen on mahdollista. Uudistuksen myötä mittarimme ovat nousussa ja palaute on ollut erittäin positiivista.”
Kai Kirkkopelto, Head of Marketing
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa.
Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla sisällöillä monessa eri muodossa.
Mitä olisikaan yrityksen sivusto ilman saumattomiksi hiottuja sisältöjä? Varmaan vähän kuin elokuva ilman juonta tai vuoropuhelua.
Sisältöjen suunnittelulla ja toteutuksella oli merkittävä rooli työssämme Innolinkin kanssa. Kiinnitimme erityistä huomiota sisältöjen kykyyn viestiä tarvittava informaatio aina Innolinkin palveluista yrityksen kulttuuriin ja identiteettiin. Sisältöjen muotoilu ja sijoittelu olivat avainroolissa miellyttävän ja informatiivisen käyttökokemuksen luomiseksi. Avustimme ehjän sisältökokonaisuuden synnyttämisessä myös sisällönsyötön, oikoluvun ja tekstin optimoinnin myötä.
Sivustolla on merkittävä rooli Innolinkin markkinoinnissa. Viimeisteltyjen sisältöjen ohella tavoitteiden täyttymistä tukee toteuttamamme HubSpot-integraatio. Hienovaraiset animoinnit pitävät kävijän liikkeessä. Everbloxin joustavan rakenteen ansiosta myös muutokset sujuvat sukkelasti ja ilman suurta päänvaivaa.
Jokainen verkkosivusto perustuu jatkuvaan kehittämiseen ja optimointiin. Työmme Innolinkin kanssa jatkuukin mm. täyden englanninkielisen käännösversion sekä hakusanakartoituksen parissa. Innolink on myös Evermade Care-asiakas, joten olemme aina valmiina hikoilemaan heidän menestyksen eteen!
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Ubisoftin uusi nopeatempoinen strategiapeli Might & Magic: Elemental Guardians tempaisee pelaajan taianomaiseen fantasiamaailmaan.
Maaginen saitti maagiselle pelille
Evermadea pyydettiin luomaan pelin julkaisun alla sivusto, joka vahvistaisi hypeä pelin ympärillä ja tarjoaisi sujuvan alustan ennakkorekisteröintejä ja pelin latauksia varten. Sivuston tuli imaista käyttäjä Might & Magicin myyttiseen maailmaan ja osaksi seikkailua.
Visuaalista ilotulitusta
Hypen luominen näin vaikuttavan pelin ympärille vaatii sivustolta jotakin erityistä. Sivuston teho perustuu vaikuttaviin visuaalisiin ratkaisuihin. Elävät värit ja gradientit, yksityiskohtaiset hahmot sekä samettisen pehmeät animaatiot nostavat sivuston käyttökokemuksen perustasoa korkeammalle. Visuaalit väläyttelevät vahvoja lupauksia pelin taiasta.
Everblox to the max
Rakensimme sivuston WordPressille käyttäen modulaarista Everblox-ratkaisuamme. Tämä saitti on malliesimerkki siitä, mitä voidaan saada aikaan käyttämällä muutamaa monipuolista sisältöblokkia. Blokeista saadaan osaavissa käsissä puristettua ulos maagisia kustomoituja ratkaisuja. Viimeistellystä ulkonäöstä huolimatta, sisällön päivitykset ja pienet muutokset käyvät käden käänteessä.
Viimeinen silaus
Tämä sivusto on enemmän kuin kokoelma vaikuttavia kuvia. Koodarimme antoivat taikasauvalle pari ylimääräistä heilautusta ja toivat mukaan wow-kerrointa HTML5 canvasta ja partikkeligrafiikkaa käyttäen. Täydellisen käyttökokemuksen varmistamiseksi, vierailu sivustolle on erittäin suositeltavaa!
Nettisivu tempaisee käyttäjän Might & Magicin myyttisiin valtakuntiin ja toimii mieleenpainuvana kosketuspintana sekä pelin tehokkaana markkinointikanavana.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin.
Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa.
Pelillisyys keskiössä
Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa.
Interaktiivinen käyttökokemus
Pokin brändissä toistuvat graafiset elementit, kuten pallo ja monikulmiot, haluttiin tuoda interaktiiviseksi osaksi sivua. Pokin pallolle päätettiinkin luoda oma sielu: pikkuruinen pallo kulkee sivulla käyttäjän mukana ja reagoi sivuston elementteihin.
Optimoitu suorituskyky
Yksi sivuston suurimmista kohdeyleisöistä ovat selainpelien toteuttajat. Siksi Pokille oli erityisen tärkeää, että kovasta ambitiotasosta ja näyttävistä animaatioista huolimatta tekninen toteutus on huippulaatua, eikä yhtäkään mutkaa vedetä suoraksi.
Erottuvat tekniset ratkaisut
Kyseessä ei ole mikään perinteinen one pager: sivulta löytyy esimerkiksi SVG-brändielementtigeneraattori, ‘Breakout’-henkinen selainpeli sekä fysiikkamoottori, jonka avulla lasketaan pallon reagointia selainelementteihin.
Pieni pallo, iso sielu
Sivuston päähenkilönä toimiva pieni pallo on Pokin brändielementeistä merkittävin, ja se toistuu kaikessa markkinoinnissa. Siksi ymmärsimme heti projektin alussa, että pallon tulisi reagoida sivuston muiden elementtien kanssa. Sille haluttiin antaa sielu. Prototyyppivaihe oli pitkä. Lopulta löysimme sopivan animaatioteknologian, jonka avulla saimme yhdistettyä sulavan liikkeen ja tarkat ajoitukset parhaalla mahdollisimmalla tavalla.
Arcade-klassikkopeli sivuston sisällä
Kuinka moni yritys voi ylpeillä sillä, että sivustolla komeilee oma arcade-peliklassikko? Evermade toteutti Pokille version klassisesta “Breakout”-pelistä. Peli on toteutettu toimimaan joko näppäimistöllä, hiirellä tai kosketusnäytöllä.
Peli on ainutlaatuinen yhdistelmä eri web-tekniikoita: WebGL-pelimoottori ja perinteiset verkkosivuteknologiat toimivat saumattomasti yhdessä. Yhdistelmän ansiosta löysimme – ja ratkaisimme – lukuisia selainbugeja. Pelin tarkoituksena on ohjata käyttäjää toimimaan ja vuorovaikuttamaan sivuston kanssa. Tämä varmistaa, että käyttäjälle jää pitkäaikainen muistijälki Pokista ja sivustosta.
Timantit on generoituja
Sivuston kohdeyleisön vuoksi päätimme hyvissä ajoin, että emme valitse helpointa tietä toteutuksessa. Esimerkiksi sivuston päivitettävyys haluttiin viedä äärimmilleen. Siksi taustalla liikkuvia timantteja ja monikulmioita ei haluttu luoda manuaalisesti Photoshopissa.
Evermade toteutti sivustolle SVG/PNG-generaattorin, jonka avulla voidaan luoda lennosta erikokoisia elementtejä, muuttaa kuvioiden värejä ja sumennuksen määrää syvyysvaikutelmaa luomaan.
Toteutus kätkee sisälleen huomattavan paljon matematiikkaa, fysiikkaa, loogista päättelyä ja WebGL-magiikkaa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua.
Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti.
Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n sisältöfilosofia käännettiin vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita.
Teknisistä ratkaisuista mm. WooCommerce, CRM-integraatio ja single sign-on luotiin tukemaan sekä helpottamaan organisaation toimintaa.
Helsingin Diakonissalaitoksen sivustolla on käytössä Azure AD -kirjautuminen. Käyttäjä luodaan Azuressa ja ne liitetään www-sovellukseen. Näin käyttäjät pääsevät kirjautumaan WordPress-hallintaan omilla HDL-tunnuksillaan. Käyttäjäroolit määrittyvät Azure AD:n käyttäjäryhmän perusteella.
HDL käyttää Microsoft Dynamics 365 CRM-palvelua ja sillä on erillinen palveluväylä integraatioita varten. Tiedot lahjoituksista ja lahjoittajista viedään palveluväylään, mistä ne välittyvät CRM:ään. Synkronointia varten muodostetaan synkronointijono, josta lahjoitukset siirretään määräajoin Dynamicsiin.
Myös lahjoituspolku uudistettiin ja sivuston editoijille annettiin mahdollisuus luoda itse kampanjasivustoja.
Lopputuloksena moderni, dynaaminen ja fokusoitunut sivusto, joka helpottaa niin sisäisiä kuin ulkoisia kohderyhmiä ja tukee säätiön toimintaa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lux Helsinki tuo valoa ja upeita elämyksiä pimeimpään vuodenaikaan. Valotaideteosten festivaali kerää Helsingissä noin puolen miljoonan ihmisen yleisön.
Nämä kaksi seikkaa asettavat sivustolle merkittäviä edellytyksiä. Ensiksi, sivuston tulee tarjota sujuva käyttökokemus, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa tiedon eivätkä palellu tai eksy reitiltä, ja toiseksi, sivuston tulee pysyä pystyssä ja tehokkaana myös suurimpien kävijäpiikkien aikana. Luonnollisesti, sivuston tulee myös viestiä tapahtuman taianomaista luonnetta upeiden visuaalisten ratkaisujen avulla.
Evermade suunnitteli sivuston rakenteen WordPressille sekä valmisti suunnitelman toteuttamiseen tarvittavat Everblox-rakennuspalikat ja tarjosi ne Lux Helsingin käyttöön. Sisältöblokkien liikuteltavuus ja helppokäyttöisyys yksinkertaistivat tapahtuman järjestäjien työtä ja mahdollistivat rakenteellisesti ehjän ja hyvännäköisen sivuston toteutuksen.
Tapahtumakartta ja -listaus uudistettiin täysin. Tämän lisäksi sivusto optimoitiin palvelemaan erityisesti mobiilikäyttäjiä, ja sosiaalisen media roolia tapahtumassa korostettiin integraatioiden avulla. Uudistettu sivusto mahdollisti kävijöille vaikuttavan festivaalikokemuksen verkossa.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi.
Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus.
Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään:
Helsinki Design Weekly
Vuoden ympäri aktiivinen julkaisualusta festivaaliin liittyviä uutisia ja tiedotteita varten. Käytettävyys ylläpitäjille ja intuitiivisuus kävijöille varmistettiin tuomalla mukaan näppäriä elementtejä ja siistimällä artikkelinäkymä.
Optimointi festivaalia varten
Festivaalikävijää varten oli tärkeää uudistaa hakutoiminto ja tapahtumalistaus sekä päivittää tapahtumasivujen rakenne ja mahdollistaa niiden erillinen linkitys.
Tapahtumien rekisteröinti
Tapahtumajärjestäjien käyttökokemus nostettiin uudelle tasolle siirtymällä raskaasta ja vaivalloisesta one pager -ilmoituslomakkeesta sujuvasti soljuvaan rekisteröintipolkuun.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Slush ei esittelyjä kaipaa.
Verkkosivusto on tapahtuman tärkein kanava brändiviestinnän,
lipunmyynnin ja kävijäinformaation kannalta. Uniikin tapahtumakokemuksen siirtäminen verkkoon edellytti sivustolta visuaalista ilotulitusta, räjähtävää tehokkuutta ja saumattoman käyttökokemuksen.
Sisällönhallinnan ja sivuston muokkauksen tuli olla Slush-tiimille helppoa ja nopeaa, sillä vuoden aikana sivustoa päivitetään jatkuvasti – syksyllä päivittäin. Slush.org toteutettiin WordPressillä ja rakennettiin helposti siirreltävillä Everblox-elementeillä, jotka tekivät sivuston kokoamisesta niin yksinkertaista, että jokainen tiimiläinen pystyi muokkaamaan sivustoa itsenäisesti.
Front-end design on sulavaa ja animaatiot toimivat moitteetta. Sivusto latautuu on tehokkaasti – täsmällinen responsiivisuus ja palkitseva interaktiivisuus parantavat kävijän kokemusta entisestään. Everblox-elementit paitsi näyttävät tyylikkäiltä ovat myös joustavia käyttää, ja mahdollistavat koko Slush-tiimin panoksen kävijän palvelemiseksi heti ensimmäisestä rajapinnasta alkaen.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia.
Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle.
Rakensimme joustavan mutta vakaan sivuston WordPressille hyödyntäen modulaarisia Everblox-rakennuspalikoita. Näiden avulla täytimme tapahtumasivujen yksinkertaisen luomisen ja muokkaamisen edellytykset. Samalla varmistimme sen, että kokonaisuus tukee Messukeskuksen ilmettä ja viestiä.
Ratkaisumme kulmakiviksi muodostuivat sivustokokonaisuuden mobiililaitteille optimoitu design, API-integraatiot, mainosten hallintaan rakennettu työkalu, sivuston flowta parantava messupolku sekä WordPressiin perustuva tapahtumasivujen luomisen ja hallinnan mahdollistava alusta.
Messukeskuksen sivustolla on toteutettu integraatio eMessukeskus-taustajärjestelmään. Näytteilleasettajat syöttävät tietonsa eMessukeskukseen, mistä ne luetaan WordPressiin.
eMessukeskuksesta ladataan tapahtumatiedot, ohjelma, näytteilleasettajat, lehdistötiedotteet, tarjoukset ja ravintolat. Esimerkiksi tapahtumatieto sykronoidaan WordPressiin omaksi sisältötyypikseen. Tämän lisäksi muodostetaan myös automaattisesti tapahtumat-avainsanat, jota voidaan käyttää WordPressissä tietojen ristiinlinkitykseen. Osa sisältötyypeistä – kuten ohjelma ja näytteilleasettajat – siirretään WordPressin sisällöiksi ja osa käsitellään ja tallennetaan json-muotoisina Amazon S3:een.
Sivustolla oleva Messuopas on Reactilla toteutettu sovellus, joka lataa tiedon JSON-muodossa S3:sta.
Sivusto palvelee sujuvasti tapahtumanjärjestäjiä ja n. 1,5 miljoonaa kävijää vuosittain – myös ruuhkaisimpina aikoina.
Tekijät: Evermade (Tuotanto), Zeeland (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kihniöstä kotoisin oleva CocoVi on Suomessa superfoodien pioneeri, jonka missio on tehdä paremman minän löytämisestä helpompaa, hauskempaa ja nautinnollisempaa tuomalla maailman ravinnetiheimmät ruoka-aineet jokaisen lautaselle.
Evermade toteutti uuden Cocovi.fi-sivuston Zeeland Familyn kanssa. Sivustolla esitellään CocoVin herkulliset tuotteet ja tarjotaan parhaat reseptit superfood-herkkuihin.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
The Challenge
——————
Rovio wanted to completely reimagine Angrybirds.com to something that more closely resembled the brand that Angry Birds had become: wild, crazy and fun. The website needed to be visually explosive and surprising – it had to look unique, in the sea of boxes that make up most of the web.
The company houses some of the most talented artists in Finland, who produce a huge amount of high-quality visual assets. Due to this, the system needed to be flexible, allowing the artists to unleash their creativity without being bound to the limitations of traditional website structures.
Due to the swift growth of the company, the old website had grown cumbersome and laborious to maintain. We had to address this issue by simplifying and streamlining the experience for both maintainers and visitors alike.
As the website is used primarily for marketing – to drive people into games and other Angry Birds products – the site needed to be fast and optimized to keep the visitors engaged.
Angrybirds.com transformed into a simple site with five main sections. We focused the experience across the board by shedding away what wasn’t needed, and leaving only the bits and pieces that truly matter. In addition to the main sections, every Angry Birds game has their own page in the Games section. This allowed Rovio to move away from maintaining a smörgåsbord of legacy websites built for their older games.
The Solution
——————
Thanks to Evermade’s homegrown block system, Rovio now has the ability to create visually striking and tailor-made pages without writing any code. To break the hard edges between blocks, additional images – separators – can be inserted between them. This gives the pages a flowy feel, as each block melts to the next.
Not a single R, G or B was spared on the colorful, saturated visuals on the site. But even with the extensive amount of images used throughout the site, the pages still load fast thanks to careful image optimisation. Not wanting to compromise usability or performance, animations are subtle and used sparingly. Instead of opting for heavy animation on the website elements, background videos are used bring movement and life to the site.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Evermade on suunnittelutoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaillemme visuaalisesti näyttäviä ja teknisesti toimivia verkkopalveluita WordPressin päälle. Merkittävimpiä asiakkaitamme ovat pelialan yritykset ja startupit.
Päivitimme oman WordPress-pohjaisen evermade.fi-sivustomme. Sivustolla on vain yksi ulkoasu jota käytetään kaikilla sivuilla. Yksittäiset sivunäkymät koostetaan käyttäen modulaarisia elementtejä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Yrityssivun suunnittelu ja toteutus Hollantilaiselle Poki.com -portaalin yritykselle. Sivuston pohjalla pyörii WordPress.
Poki.com -portaalin näkyvyys kuukaudessa on yli 20 miljoonaa käyttäjää ja se sisältää Flash ja HTML5 -pelejä. Poki -yritys tekee nykyään myös itse iOS ja Android pelejä.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Oura on uusi Suomalainen puettavan teknologian lupaus, joka kehittää käyttäjän elintoimintoja seuraavaa tyylikästä sormusta. Vastaamme Evermadella Ouran sivuston ilmeestä, kehityksestä ja ylläpidosta.
Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Housemarque on yksi Suomen legendaarisimmista pelifirmoista, jonka portfoliosta löytyy toinen toistaan kovempia pelejä. Housemarque kääntyi Evermaden puoleen ja halusi www-sivut, joissa olisi jotain ainutlaatuista. Tartuimme haasteeseen ja toteutimme sivuston, joka nostaa pelit ja yhteisön keskiöön ja tarjoaa samalla visuaalista ilotulitusta. Kehitimme sivustolle myös elementin, joka hakee sisältöjä eri sosiaalisista medioista ja yhdistää ne yhdeksi virraksi. WordPress-pohjainen sivusto on täysin asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii luonnollisesti hyvin mobiililaitteilla.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.