Eepos-oppilaitoshallinta

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle.

Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti.

# Lähtökohdat

Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan pakko. Dude tuli bongattua Ronin Twitteristä, jonka myötä lähdettiin miettimään Eepos-tuotteelle uutta ilmettä ja sivustoa nettiin.

# Tavoitteet

Uudesta ilmeestä haluttiin moderni ja aikaa kestävä. Asiakkaalla oli omia toiveita ja ideoita liittyen logoon, jotka otimme huomioon suunnittelussa. Verkkosivun suunnittelussa täytyi ehdottomasti ottaa huomioon saavutettavuus, helppo hallinnointi erilaisilla Gutenberg-sisältölohkoilla ja tietenkin uuden visuaalisen identiteetin näyttävä sisääntulo.

# Ratkaisut

Sivuston suunnitteluun saimme kiitettävän vapaat kädet ja luomamme ilmeen graafiset elementit istuvat kuin nenä päähän verkkosivuston visuaaliseksi silmänkarkiksi.

Ilmeeseen luodut pallurat tuovat väriä sekä jaksottavat sisältöä tyylikkäästi ja hillitysti. Modernia väripalettia käyttävä ilme pitää verkkosivun ilmeen raikkaana vielä vuosienkin päästä.

Logossa haluttiin toimintaa kuvaavasti tuoda mukaan kirjamaisuutta. Lisäksi logosta voi hahmottaa kaksi E-kirjainta vastakkain sekä puhekuplan, joka korostaa Eepos-oppilaitoshallinnan yhtä ydintä, kommunikaatiota.

Valmistelimme asiakkaalle myös kevyen graafisen ohjeistuksen, jolla varmistetaan toteuttajasta riippumatta, että ilme ei lähde hajoamaan eri suuntiin tulevaisuudessa.

Luottamus ja kommunikaatio molempiin suuntiin oli vahvaa ja asiantuntemustamme arvostettiin, joka vahvisti itsessään projektin onnistumista. Tämä onnistuminen heijastui myös vahvasti asiakastyytyväisyydessä. Paljoakaan paremmin ei voisi projekti enää onnistua!

# Kuinka prosessi eteni?

Projekti alkoi perinteisesti aloitustyöpajalla, jossa käsittelimme asiakkaan tarpeet, tavoitteet ja toiveet. Toimme esiin myös omia ehdotuksiamme ja asiantuntijuuttamme.

Pidimme suunnitteluprosessin tiiviinä sprintteinä ja edistimme aina ennaltasovittuja asioita, joita esittelimme lopulta asiakkaalle. Valmistelimme sivuston näkymistä klikkailtavan prototyypin Figma-sovellukseen, jossa asiakas pääsi testaamaan sivua jo ennenkuin mitään kehitystyötä oltiin aloitettu.

Kehityksen aikana asiakas sai myös viikottaisia tilannekatsauksia. Lisää teknisistä ominaisuuksista voit lukea Sivuston ominaisuudet -kohdasta.

Ilmeen ja logon suunnittelu eteni myös samaisissa sprinteissä. Pystyimme näppärästi heti demonstroimaan miltä uusittu ilme näyttäisi uudella sivustolla.

Jatkuvalla avoimella keskustelulla ja läpinäkyvyydellä loimme vahvan luottamussuhteen, joka siivitti meidät projektissa aina maaliin asti, aikataulussa pysyen.

# Sivuston ominaisuudet

## Helppo sisällönhallinta lohkoajattelun avulla

Sivusto rakennettiin käyttäen joustaviin, asiakkaalle räätälöityihin Gutenberg-lohkoihin perustuvaa tapaa luoda sisältöjä. Lohkojen ansioista Oksidian henkilökunta voi luoda helposti ja nopeasti uusia sivuja tarpeen mukaan sellaisilla asetteluilla jotka sopivat tarkoitukseen, ilman että sisältöjä tarvitsee sorvata sivuston pakottamiin ”sivupohjiin” tai muihin tiukkoihin raameihin. Lohkoista voi kasata kokonaan uusia ländäreitä tarpeen mukaan.

## Huoletonta menoa

Oksidian luotti Eepos.fi-sivustonsa Duden tarjoamaan kokonaisvaltaisen ylläpitopaketin hellään huomaan. Me huolehdimme sivuston tekniikan toimivuudesta, päivityksistä ja tarjoamme nopeasti reagoivan käyttötuen. Oksidian tarvitsee vain nauttia uudesta sivustosta! Samalla käyttötukemme palvelee sivustoon liittyvissä kysymyksissä ja vastaa uskomattoman nopeasti.

“Eepoksen uusi logo on aivan käsittämättömän upea ja kuitenkin säilyttänyt alkuperäiset juuret. Eepoksen historiassa nettisivujen päivitys ei suoraan sanottuna ole koskaan ollut näin yksinkertaista ja miellyttävää. Olette tehneet kyllä tavallisen käyttäjän elämästä helppoa! Monessa asiassa myös nähtiin, että Duden väki uskaltaa sanoa ei, jos pyynnössämme ei ole järkeä. Se on pelkästään hyvä asia, silloin kaikilla pysyy jalat maassa.”
– Tuomas Oksanen, Toimitusjohtaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle […] Lue lisää

Alpaknitwear.com

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Alpan tyylikkäät ja laadukkaat alpakan villasta valmistetut neuleet olivat herättäneet dudejen mielenkiinnon jo ennen tarjouspyyntöä, joten tähän hommaan oli erittäin helppo tarttua! Suunnittelemamme ja toteuttamamme WooCommerce-verkkokaupan avulla Alpa saa hyvän lähdön maailmanvalloitukselle. Alpakan villasta valmistetut tuotteet ovat nousseet nopeasti suomalaisten ja yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien […] Lue lisää

Kiinteistölehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Kiinteistöliiton julkaisema Suomen Kiinteistölehti välittää alan tuoreimmat uutiset, ilmiöt ja asiantuntija-artikkelit. Uudistimme verkkolehden moderniksi kokonaisuudeksi jota on miellyttävä lukea ja joka tukee toimituksen prosesseja. # Lähtökohdat Maan johtavan taloyhtiöiden asioihin erikoistuneen median, Suomen Kiinteistölehden, sivusto oli kasvanut vuosien aikana tietomäärältään massiiviseksi paketiksi, josta oli hankala löytää kaikkea sisältöä. Myös ulkoasu oli päässyt vanhenemaan, eikä se […] Lue lisää

Tahto Group

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Tahto Group auttaa asiakkaitaan modernisoimaan heidän IT-ympäristönsä Microsoftin pilviteknologioiden avulla. Tahdolla uskotaan, että maailma on muuttunut ja IT:tä tulee tehdä ihmisille, ei IT:lle. Tahdolla oltiin tehty sivustouudistuksia sivustouudistuksien perään, eikä yksikään lopputulos koskaan oikein tuntunut onnistuvan kunnolla. Kun Tahdolla aloitti uusi kasvujohtaja ja markkinoinnin asiantuntija, päättivät he laittaa taas uuden sivustouudistuksen käyntiin. Koska Tahdon tapa […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun