Eepos-oppilaitoshallinta

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle.

Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti.

# Lähtökohdat

Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan pakko. Dude tuli bongattua Ronin Twitteristä, jonka myötä lähdettiin miettimään Eepos-tuotteelle uutta ilmettä ja sivustoa nettiin.

# Tavoitteet

Uudesta ilmeestä haluttiin moderni ja aikaa kestävä. Asiakkaalla oli omia toiveita ja ideoita liittyen logoon, jotka otimme huomioon suunnittelussa. Verkkosivun suunnittelussa täytyi ehdottomasti ottaa huomioon saavutettavuus, helppo hallinnointi erilaisilla Gutenberg-sisältölohkoilla ja tietenkin uuden visuaalisen identiteetin näyttävä sisääntulo.

# Ratkaisut

Sivuston suunnitteluun saimme kiitettävän vapaat kädet ja luomamme ilmeen graafiset elementit istuvat kuin nenä päähän verkkosivuston visuaaliseksi silmänkarkiksi.

Ilmeeseen luodut pallurat tuovat väriä sekä jaksottavat sisältöä tyylikkäästi ja hillitysti. Modernia väripalettia käyttävä ilme pitää verkkosivun ilmeen raikkaana vielä vuosienkin päästä.

Logossa haluttiin toimintaa kuvaavasti tuoda mukaan kirjamaisuutta. Lisäksi logosta voi hahmottaa kaksi E-kirjainta vastakkain sekä puhekuplan, joka korostaa Eepos-oppilaitoshallinnan yhtä ydintä, kommunikaatiota.

Valmistelimme asiakkaalle myös kevyen graafisen ohjeistuksen, jolla varmistetaan toteuttajasta riippumatta, että ilme ei lähde hajoamaan eri suuntiin tulevaisuudessa.

Luottamus ja kommunikaatio molempiin suuntiin oli vahvaa ja asiantuntemustamme arvostettiin, joka vahvisti itsessään projektin onnistumista. Tämä onnistuminen heijastui myös vahvasti asiakastyytyväisyydessä. Paljoakaan paremmin ei voisi projekti enää onnistua!

# Kuinka prosessi eteni?

Projekti alkoi perinteisesti aloitustyöpajalla, jossa käsittelimme asiakkaan tarpeet, tavoitteet ja toiveet. Toimme esiin myös omia ehdotuksiamme ja asiantuntijuuttamme.

Pidimme suunnitteluprosessin tiiviinä sprintteinä ja edistimme aina ennaltasovittuja asioita, joita esittelimme lopulta asiakkaalle. Valmistelimme sivuston näkymistä klikkailtavan prototyypin Figma-sovellukseen, jossa asiakas pääsi testaamaan sivua jo ennenkuin mitään kehitystyötä oltiin aloitettu.

Kehityksen aikana asiakas sai myös viikottaisia tilannekatsauksia. Lisää teknisistä ominaisuuksista voit lukea Sivuston ominaisuudet -kohdasta.

Ilmeen ja logon suunnittelu eteni myös samaisissa sprinteissä. Pystyimme näppärästi heti demonstroimaan miltä uusittu ilme näyttäisi uudella sivustolla.

Jatkuvalla avoimella keskustelulla ja läpinäkyvyydellä loimme vahvan luottamussuhteen, joka siivitti meidät projektissa aina maaliin asti, aikataulussa pysyen.

# Sivuston ominaisuudet

## Helppo sisällönhallinta lohkoajattelun avulla

Sivusto rakennettiin käyttäen joustaviin, asiakkaalle räätälöityihin Gutenberg-lohkoihin perustuvaa tapaa luoda sisältöjä. Lohkojen ansioista Oksidian henkilökunta voi luoda helposti ja nopeasti uusia sivuja tarpeen mukaan sellaisilla asetteluilla jotka sopivat tarkoitukseen, ilman että sisältöjä tarvitsee sorvata sivuston pakottamiin ”sivupohjiin” tai muihin tiukkoihin raameihin. Lohkoista voi kasata kokonaan uusia ländäreitä tarpeen mukaan.

## Huoletonta menoa

Oksidian luotti Eepos.fi-sivustonsa Duden tarjoamaan kokonaisvaltaisen ylläpitopaketin hellään huomaan. Me huolehdimme sivuston tekniikan toimivuudesta, päivityksistä ja tarjoamme nopeasti reagoivan käyttötuen. Oksidian tarvitsee vain nauttia uudesta sivustosta! Samalla käyttötukemme palvelee sivustoon liittyvissä kysymyksissä ja vastaa uskomattoman nopeasti.

“Eepoksen uusi logo on aivan käsittämättömän upea ja kuitenkin säilyttänyt alkuperäiset juuret. Eepoksen historiassa nettisivujen päivitys ei suoraan sanottuna ole koskaan ollut näin yksinkertaista ja miellyttävää. Olette tehneet kyllä tavallisen käyttäjän elämästä helppoa! Monessa asiassa myös nähtiin, että Duden väki uskaltaa sanoa ei, jos pyynnössämme ei ole järkeä. Se on pelkästään hyvä asia, silloin kaikilla pysyy jalat maassa.”
– Tuomas Oksanen, Toimitusjohtaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tulos

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Tulos on yksi suomen vanhimpia digitaalisen liiketoiminnan rakentajia, joka on saanut alkunsa alansa kovimpien ammattilaisten yhdistäessä voimansa vuonna 2007. Sateisena päivänä Helsinkiläisessä oluthuoneessa syntynyt Tulos on kasvanut neljän perustajan yhteenliittymästä 30 ammattilaisen yritykseksi. ## Lähtökohdat Olimme kuulleet nimen, mutta emme tienneet tarinaa Tuloksen takana. Lasse Larvanko, yksi yrityksen perustajista on tiivistänyt nimen syntyhistorian hienosti lauseeseen […] Lue lisää

Tahto Group

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Tahto Group auttaa asiakkaitaan modernisoimaan heidän IT-ympäristönsä Microsoftin pilviteknologioiden avulla. Tahdolla uskotaan, että maailma on muuttunut ja IT:tä tulee tehdä ihmisille, ei IT:lle. Tahdolla oltiin tehty sivustouudistuksia sivustouudistuksien perään, eikä yksikään lopputulos koskaan oikein tuntunut onnistuvan kunnolla. Kun Tahdolla aloitti uusi kasvujohtaja ja markkinoinnin asiantuntija, päättivät he laittaa taas uuden sivustouudistuksen käyntiin. Koska Tahdon tapa […] Lue lisää

Järvileasing Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2016 perustettu Järvileasing on kotimainen ja yksityisomisteinen sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä palveleva leasingyhtiö. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluu autojen ja raskaan kuljetuskaluston lisäksi kattavasti eri alojen koneiden, laitteiden ja tarpeiston leasing- ja rahoituspalveluja. Asiakkaamme brändiuudistuksen yhteydessä uusitun verkkopalvelun keskeinen tavoite on tukea yrityksen ja sen laajan leasingtoiminnan tunnettuuden kasvua. Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisällön käyttäjälähtöiseen jäsentelyyn […] Lue lisää

I-valo verkkosivu ja -kauppa

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Iittalan lasitehtaasta teollisuusvalaistuksen kärkeen I-Valo on perinteinen valaisinalan yritys, joka on yli 50 vuoden aikana toimittanut tuhansia erilaisia valaistusratkaisuja eri kohteisiin. Valaisinsuunnittelun juuret ulottuvat kuuluisaan Iittalan lasitehtaaseen, mutta tänä päivänä I-Valo kuuluu kansainväliseen Fagerhult -konserniin, joka toimii aktiivisesti 12 brändillä 28 maassa.Tuotannosta suurin osa on teollisuusvalaistusta, joka menee vientiin ympäri maailman. Valoa kansalle verkkosivuston ja […] Lue lisää

Ravintola Harmooni

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Jugend-tyylillään hurmaava Harmooni sijaitsee Jyväskylän keskustassa vanhassa harmonitehtaassa. Toteutimme Harmoonin verkkosivun uudistuksen, jossa hallittavuus ja ilme tuotiin nykyaikaan. # Lähtökohdat Vanhat sivut olivat tehty Duden toimesta yrityksemme alkuaikoina, olisiko ollut jopa ensimmäisiä asiakastöitämme. On varsin ymmärrettävää, että sivuston tekniikka ja visuaalinen ilme oli siitä päässyt vanhenemaan ja sisällönhallinnointi on sittemmin ottanut roimia harppauksia eteenpäin. # […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun