Artikkelit
Maksutavat verkkokaupoissa Suomessa

WordPress-liikevaihto: 1–2 miljoonaa euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: Alle 50 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Morgan Digital, Poutapilvi, Kaimana, MEOM, Into-Digital, Generaxion
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Polaria (4 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: H1 ostettiin osaksi Zeelandia kesällä 2016
Avidly suunnittelee, toteuttaa, ylläpitää ja jatkokehittää erilaisia verkkopalveluita WordPress-alustalla. Vahvuuksiamme ovat tietoturvaosaaminen, integraatiot, verkkokaupat ja oppimisympäristöratkaisut.
Olemme 250 asiantuntijan inspiroiva, luova ja auttava yhteisö – Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto. Toimimme yli 15 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.
[Toimituksen huomautus: Avidly tunnettiin aiemmin nimellä Zeeland Family.]
Ota yhteyttä: info@avidlyagency.com / +358 10 231 9000 / www.avidly.fi
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suomalainen Polaria tunnetaan vedenkestävistä, 100 % kierrätettävästä teräksestä valmistetuista kylpyhuonekalusteista, joiden päätuoteryhmiä ovat valaisinpeilikaapit, altaat ja allaskaapit sekä pyykki- ja siivouskaapit.
Polarian verkkopalvelu haluttiin uudistaa vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Alkusysäyksenä ja lähtökohtana uudistukselle on verkkopalvelun käytettävyyden kehittäminen ja brändinäkyvyyden kasvattaminen.
Avidly suunnitteli ja toteutti Polarialle uuden monikielisen sivuston WordPress-alustalle. Tuote-sisällöt toteutettiin käyttäen verkkokauppalisäosa WooCommercea. Uudistuksen yhteydessä Polaria otti käyttöön myös PIM-järjestelmän josta tuotteet tuodaan integraation kautta sivustolle. Avidly osallistui integraation toteutukseen yhdessä PIM-tarjoajan kanssa. Avidly toteutti myös integraation STT:n uutispalveluun jonka avulla tuodaan Polarian uutiset sivustolle. Muita palvelun erilaisia sisältöjä ovat jälleenmyyjät ja referenssit.
Käyttöliittymän toteutuksessa käytettiin Avidlyn omaa avoimesti julkaistua ulkoasuteemaa ja kehittämiämme Gutenberg-editorin lohkoja sekä asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä lohkoja ja lohkomalleja. Hakutoiminnossa käytettiin Avidlyn omaa lisäosaa.
Julkaisun jälkeen Avidly on vastannut palvelun ylläpidosta, käytön tuesta ja jatkokehityksestä.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Hengitysliiton tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Hengitysliiton projektin tarkoituksena oli Hengitysliiton järjestötoiminnan verkkosivustokokonaisuuden uudistaminen.
Uudistuksen kohteena oli seuraavat sivustot:
Hengitysliiton pääsivusto
Paikallisyhdistysten sivustokokonaisuus
Hengitysliiton jäsenyhdistyksien, luottamushenkilöiden ja aktiivien käyttöön sekä paikallisen yhdistystoiminnan tukeen tehty sivusto
Hengitysliiton kampanjasivustot
Avidly suunnitteli ja toteutti Hengitysliitolle saavutettavan sivustokokonaisuuden joka kattaa kokonaisuudessa noin 90 eri sivustoa WordPress multisite-asennuksessa. Projekti aloitettiin brändin verkkokonseptin kirkastamisella sekä kohdepersoonien, kävijäryhmien sekä kävijäpolkujen määrittelyllä.
Palveluissa huomioitiin saavuttavuusdirektiivin WGAC 2.1 AA-tason vaatimuksien täyttyminen. Saavutettavuuden testauksessa hyödynnettiin Siteimprove-palvelua sekä manuaalista testausta.
Julkaisun jälkeen Avidly on vastannut palveluiden ylläpidosta, käytön tuesta ja jatkokehityksestä.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Renoa on omakotitalojen ja taloyhtiöiden korjausrakentamiseen erikoistunut energinen asiantuntijayhteisö. Renoa tekee kodin remontteja huolettoman asumisen puolesta ja tarjoa enemmän kuin vain putki-, viemäri-, sähkö- ja lämmitystekniikan kunnossapitoa. Renoa luo työllään asiakkailleen kotimielenrauhaa.
Renoalla oli tarve yhdistää heidän kuuden eri tytäryhtiöidensä sivustot uudistuvan Renoa-brändin alle yhdeksi sivustoksi. Lisäksi Ruotsin markkinaa palvelemaan yhdistettiin kahden yrityksen sivut renoa.se kokonaisuudeksi.
Avidly suunnitteli sivustojen käyttöliittymän suunnittelutoimiston Renoalle tekemä uuden brändiohjeistuksen pohjalta ja sivustot toteutettiin WordPress-alustalle multisite-ympäristöön. Palveluun toteutettiin integraatio Renoan omaan CRM-järjestelmään mihin sivustolta tapahtuvat lomakelähetykset siirretään automaattisesti.
Käyttöliittymän toteutuksessa käytettiin Avidlyn omaa avoimesti julkaistua ulkoasuteemaa ja kehittämiämme Gutenberg-editorin lohkoja sekä Renoan tarpeisiin erityisesti räätälöityjä lohkoja ja lohkomalleja.
Renoan sivustolle luotiin useita eri palveluiden yhteydenottolomakkeita. Yhteydenottolomakkeiden lisäksi kehitettiin lomake oppaiden lataamista varten, missä käyttäjälle lähetetään valittu opas suoraan sähköpostiin. Renoan markkinoinnin tueksi luotiin myös laskeutumissivupohja jota voidaan käyttää helpottamaan uusien kampanjoiden toteuttamista.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kuntien Tiera on kuntakentän toiminnan uudistaja ja rakentaa tulevaisuuden kuntapalveluita. Tiera tarjoaa ja kehittää valtakunnallisena, kuntaorganisaatioiden ja hyvinvointialueiden omistamana yhtiönä valmiiksi tuotteistettuja ja kilpailutettuja ICT-palveluita ja digiratkaisuja omistaja-asiakkaidensa sujuvan arjen ja toiminnan kehittämisen tueksi.
Tieralla oli tarve uudistaa aiempi sivusto, jonka käyttökokemus oli jäänyt ajastaan jälkeen. Keskustelujen jälkeen sovittiin yhteistyöstä, jossa Avidlyn asiantuntijatiimi suunnitteli ja toteutti uuden sivustokokonaisuuden WordPress -alustalle.
Tieran laajan palveluvalikoiman esilletuonti toteutettiin omana palvelut -sisältötyyppinään, johon rakennettiin luokittelut niin, että palvelurakennetta voidaan tarpeiden muuttuessa tulevaisuudessa helposti muokata. Myös asiakastarinat muodostavat oman sisältötyyppinsä, joka on ristiinlinkitettävissä palveluiden ja muiden sisältöjen oheen räätälöityä sisältölohkoa käyttäen. Ajankohtaissisällöt, mm. blogikirjoitukset, podcastit, tapahtumat, tiedotteet ja webinaarit toteutettiin WordPressin artikkeleina.
Käyttöliittymän toteutuksessa käytettiin Avidlyn omaa avoimesti julkaistua ulkoasuteemaa ja kehittämiämme Gutenberg-editorin lohkoja sekä Tieran tarpeisiin erityisesti räätälöityjä lohkoja ja lohkomalleja.
Uudistusprojektin jatkona sivustoon integroitiin HubSpot-järjestelmä inbound-markkinoinnin tarpeita palvelemaan. Integraatio toteutettiin WordPress-lisäosan avulla ja palvelussa käytettävät, käyttäjälle näkyvät lomakkeet luotiin HubSpotin lomakkeita käyttäen.
Tieran ja Avidlyn välinen yhteistyö vakiinnutettiin sittemmin MaaS-toimintamalliksi, jonka puitteissa Avidlyn monialainen tiimi tukee Tieran tavoitteita jatkuvana palveluna mm. SEM-, SEO- ja analytiikka-aiheissa, asiakasostopolkujen ja markkinoinnin automaation edistämisessä sekä sivuston ja HubSpot-alustan jatkuvan kehittämisen saralla.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kiasma on yksi Suomen suosituimmista museosta. Helsingin keskustassa sijaitseva nykytaiteen museo esittää, kerää ja tekee tunnetuksi nykytaidetta. Näyttelyiden lisäksi Kiasmassa järjestetään esityksiä ja tapahtumia. Kiasma on osa Kansallisgalleriaa.
Kiasman verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli toteuttaa asiakaslähtöinen sivusto, joka on niin visuaalisesti kuin teknisestikin nykyaikainen ja muokkautuva, mobiilioptimoitu, helposti päivitettävä, tietoturvallinen sekä EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset täyttävä.
Projekti aloitettiin vaatimusmäärittelyn tarkennuksella ja workshop-tapaamisilla, joissa käsiteltiin palvelun kohderyhmät ja käyttäjäpersoonat sekä suunniteltiin yhdessä Kiasman projektitiimin kanssa uusi, entistä yksinkertaisempi ja käyttäjiä paremmin palveleva rakenne.
Näiden suunnitelmien pohjalta Avidly suunnitteli sivuston käyttöliittymän minkä lopputuloksessa myös Kiasman väellä oli merkittävä panos. Käyttöliittymän käytettävyyttä testattiin mobiililaitteilla loppukäyttäjien testiryhmän toimesta ja testauksen huomioiden pohjalta suunnitelmiin ja lopulliseen toteutukseen tehtiin parannuksia.
Käyttöliittymän teknisessä toteutuksessa käytettiin Avidlyn omaa ulkoasuteemaa. Kuudella eri kielellä toimivassa sivustossa on normaalien sisältösivujen lisäksi ajankohtaisia artikkeleita ja blogikirjoituksia sekä tapahtumia. Sisältöjen tarpeisiin kehitettiin useita räätälöityjä Gutenberg-editorin sisältölohkoja sekä lohkomalleja.
Täysin räätälöityinä toimintoina sivustoon kehitettiin museon tarpeita vastaavat aukiolo- ja poikkeusaukiolojen hallinta, ilmoitukset-banneritoiminto, kriisiviestintä-toiminto sekä laajimpana kokonaisuutena tapahtumakalenteri, joka toimii yhteen aukiolojen kanssa. Tapahtumiin jotka voivat olla myös toistuvia päädyttiin tekemään oma välimuistitoiminto kalenterin nopean toimivuuden varmistamiseksi. Osa tapahtumista arkistoidaan automaatiolla erilliseen arkisto-näkymään niiden päätyttyä.
Myös päänavigaation ns. mega-menun hallinta toteutettiin räätälöitynä ratkaisuna, joka mahdollistaa sisällön syötön myös navigaation sisään. Lisäksi projektissa tehtiin integraatio Kansallisgallerian Museoshop.fi WooCommerce-verkkokauppaan REST-rajapintaa hyödyntäen sekä sisältölohko jolla voidaan esittää kaupan tuotteita erilaisilla kriteereillä.
Ennen uudistusta Kiasmalla oli pääsivuston lisäksi erillinen blogisivusto, tapahtuma-arkisto -sivusto sekä press-palvelu medialle. Projektin yhteydessä näiden palveluiden blogikirjoitukset, tapahtumat ja niihin liittyvät mediatiedostot migroitiin uuteen sivustoon.
Sivusto toteutettiin WordPress-multisite -asennukseen sillä sivustoon kehitettyjä ratkaisuja haluttiin hyödyntää myös muiden Kansallisgallerian museoiden sivustojen uudistuksessa.
Kiasma Press-sivusto rakennettiin press.kiasma.fi alisivustona. Kolmella kielellä toimivaan palveluun kehitettiin räätälöity sisällönhallinta erilaisten mediatiedostojen kuten kuvien ja videoiden hallintaan, niiden kansiointiin ja kansioiden tai yksittäisen tiedostojen näkyvyyteen joko julkisena tai vain rekisteröityneille käyttäjille. Lisäksi Press-sivuston lehdistötiedotteisiin tehtiin mahdollisuus julkaista niitä myös pääsivuston Ajankohtaista-osioon.
Sivustojen toteutuksessa huomioitiin saavuttavuusdirektiivin WGAC 2.1 AA-tason vaatimuksien täyttyminen. Saavutettavuuden tila varmistettiin hyödyntämällä Siteimprove-palvelua sekä tekemällä manuaalista testausta.
Julkaisun jälkeen Avidly on vastannut sivuston ylläpidosta, käytön tuesta ja jatkokehityksestä.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Haaga-Helia positioi itsensä Suomen kansainvälisimmäksi korkeakouluksi. Sillä on noin 200 yhteistyökorkeakoulua ympäri maailmaa. Koulutusvientiä se on harjoittanut jo kymmenen vuotta. Kun verkossa tapahtuva opiskelu on suorastaan räjähtänyt, Haaga-Helia päätti olla kehityksessä mukana. Sitä varten tarvittiin helppokäyttöinen ja joustava alusta.
Avidly suunnitteli ja toteutti Haaga-Helia Online -verkkokoulutusalustan, jolla Haaga-Helia vie koulutusosaamistaan liike-elämän asiantuntijoille, yrityksille ja yhteistyökorkeakouluilleen ympäri maailmaa. Avidly vastasi myös verkkokurssien videoiden tuotannosta jotka kuvattiin Avidlyn Helsingin studiolla.
WordPress-pohjaisen palvelun verkkokoulutusominaisuudet toteutettiin LearnDash LMS -lisäosalla sekä verkkokurssien verkkokauppa WooCommercella. Vaikka verkkokurssit ovat toistaiseksi vain englanniksi, niin palvelu toteutettiin myös suomeksi Polylang Pro -lisäosaa hyödyntäen. Verkkokauppa palvelee sekä B2B, että B2C -asiakkaita ja ostoprosessin näkymät räätälöitiin tukemaan molempia. EU-alueen yritysten VAT-tunnuksen validointiin VIES-järjestelmästä, verojen laskentaan ja raportointiin valikoitui kartoituksen jälkeen Quaderno Saas-palvelu.
B2B-asiakkaille tarjottava laskutusmahdollisuus vaati integraation toteuttamista WooCommercen ja Haaga-Helian Dynamics 365 CRM:n välille, josta tilaustiedot lähetetään edelleen erilliseen laskutusjärjestelmään. Integraatioon vaatimuksiin ei ollut valmista ratkaisua vaan se toteutettiin räätälöitynä Dynamicsin Web APIa hyödyntäen yhdessä Elisan kanssa, joka vastasi Dynamicsin puolesta.
Projektin aikaan Haaga-Helia oli uudistamassa myös pääsivustoaan ja Haaga-Helia Onlinen visuaalinen ilme mukautettiin sukunäköiseksi sen kanssa. Palvelun saavutettavuus varmistettiin Siteimprove-palvelun sekä manuaalisen testauksen avulla.
Julkaisun jälkeen Avidly on vastannut palvelun ylläpidosta, käytön tuesta, jatkokehityksestä sekä uusien verkkokurssien videotuotannosta.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Kotka.fi verkkopalvelun kokonaisuudistuksessa suunnittelimme palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän sekä sisältörakenteen ja teimme teknisen toteutuksen. Lisäksi järjestimme Kotkan sisällöntuottajille hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutuksen.
Verkkosivuston tekninen toteutus tehtiin WordPress-alustalle ja se sisälsi räätälöidyt integraatiot Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV) mistä haetaan kaikki kaupungin palvelut ja palvelupaikat sivustolla esitettäväksi, Fonecta Totaali -yhteystietopalveluun mistä haetaan kaupungin henkilöstön yhteystiedot, Kotkan kaupungin Active Directoryyn (SSO) ja Kymenlaaksonyt.fi tapahtumakalenteriin.
Avidlyn vastuulle kuuluu lisäksi palvelun ylläpito sekä jatkokehitys.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.
Projekti oli kokonaisuudistus määrittelystä alkaen. Suunnittelimme käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen, toteutimme WordPress multisite-sivuston missä liiton 37 paikallisyhdistyksellä on omat alisivustonsa, oppimisympäristön ja verkkokaupan verkkokursseille, tapahtumille ja ja liiton tuotteille.
Palveluun toteutettiin SSO-kirjautuminen integroimalla se liiton jäsen-extranet-järjestelmään. Verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosalla ja jäsenille luotiin mahdollisuus tilata kaupasta tuotteita jäsenhinnoin. Verkkokurssiominaisuudet toteutettiin LearnDash-lisäosalla.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Fingon Maailma kylässä on ilmainen kaupunkifestivaali, joka järjestetään vuosittain toukokuun lopussa Helsingissä ja johon osallistuu viikonlopun aikana parhaimmillaan lähes 100 000 kävijää. Näin myös festivaalin verkkosivustolla on lyhyellä aikavälillä paljon käyttäjiä.
Aiempi sivusto toimi Drupal-alustalla ja projektissa palvelun visuaalinen ilme uudistettiin ja tekninen toteutus tehtiin WordPress-multisite ratkaisua käyttäen kolmena eri kieliversiona.
Pääsivuston yhteyteen toteutettiin erillinen näytteilleasettajien ilmoittautumislomake-sivusto registration.maailmakylassa.fi, johon rakennettiin räätälöity integraatio tietojen tuomiseksi Microsoft Dynamicsiin. Pääsivustoon taas tehtiin integraatio minkä avulla näytteilleasettajien valikoidut tiedot tuodaan Dynamicsista julkisiin näkymiin.
Julkaisun jälkeen sivuston ilme uudistettiin loppuvuonna 2020 vuoden 2021 festivaalia silmälläpitäen.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Avidly on vastannut Värisilmän markkinoinnista, viestinnästä, digipalveluista ja mediasuunnittelusta keväästä 2017 alkaen. Kokonaisvaltaisessa yhteistyössä on keskitytty erityisesti digitaalisten mahdollisuuksien voimakkaampaan hyödyntämiseen sekä brändimielikuvan suotuisaan kehittymiseen.
Markkinoinnin ulkoistuksen yhteydessä Avidlyn haltuun siirtyi myös Värisilmän verkkosivusto verkkokauppoineen. Vastaamme Värisilmän WordPress-sivuston ja WooCommerce-verkkokaupan kokonaisvaltaisesta kehityksestä, ylläpidosta, mainonnasta ja konversion optimoinnista. Varisilma.fi on laaja toteutus, jonka integraatiot on Avidlyssä uudistettu. Verkkokauppaan toteutettiin Laravel-pohjainen API-applikaatio, joka integroi kaupan Microsoft NAV ERP:iin, josta tuotetiedot ja tuotekuvat haetaan. Lisäksi WooCommerce integroitiin kolmannen osapuolen tuotenäytteiden tilauspalveluun ja markkinoinnin automaatioalusta HubSpotiin. Sivustoon toteutettiin myös ajanvarauspalvelu, joka mahdollistaa aikojen varaamisen Värisilmän eri myymälöiden Tunnetila-sisustussuunnittelijoilta tai Värisilmän Maalitohtori-maaliasiantuntijoilta.
Teknisen kehityksen lisäksi sivuston käyttökokemusta kehitetään systemaattisesti koko ajan asiakasystävällisempään suuntaan. Olemme uudistaneet mm. verkkokaupan navigointia ja toiminnallisuuksia, minkä lisäksi tehdään jatkuvaa, sekä lyhyen että pitkän aikavälin UX-kehitystyötä. UX-kehityksessä käytämme ongelmien tunnistamisessa apuna aktiivisesti mm. analytiikkaa ja asiakaskyselyitä, joista jalostamaamme tietoa käytetään UI-suunnittelun pohjana.
Vuonna 2019 varisilma.fi:ssä kävijöitä oli yhteensä noin 530 000.
Markkinoinnin ulkoistus on johtanut systemaattisempaan, laajempaan ja monipuolisempaan markkinointiin, jonka tuloksia mitataan jatkuvasti. Tuloksiin myös reagoidaan nopeasti ja etsitään uusia ratkaisuja, jos jokin asia ei toimi. Tulokset ovat olleet hyviä ja yhteistyössä on opittu, että kehitystyötä onkin tehtävä jatkuvasti.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hätälän perheyritys on Pohjoisen rehti kalatalo ja Suomen suurin kala-alan yritys, jolla on yksi päämäärä: tehdä maailman herkullisimpia kalatuotteita. Yritys on Avidlyn Pohjois-Suomen suurimpia asiakkaita.
Hätälän verkkosivusto on Suomen mittakaavassa keskisuuri sivusto sadoilla tuhansilla vuotuisilla vierailijoillaan ja suosittu kalareseptisivusto.
Uudistimme aiemmin Koodiviidakon julkaisujärjestelmällä toimineen sivuston WordPress-alustalle. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja vastasimme myös kaiken sisällön suunnittelusta ja tuotannosta.
Uudistuksen päätavoitteet olivat mobiilikäytettävyyden parantaminen, mahdollisuus luoda aiempaa monipuolisempia ja visuaalisempia sisältöjä ja luonnollisen hakukonenäkyvyyden parantaminen. Sivusto on varsin mediarikas, joten myös sen nopeuteen panostettiin.
Sivuston pääsisältö koostuu tuotteiden lisäksi kalaresepteistä, joihin toteutimme räätälöidyn ajax-pohjaisen reseptihaun. Tuotteet ja reseptit on ristiinlinkattu keskenään.
Samassa yhteydessä toteutimme myös kansainvälisille markkinoille suunnatun hatalafish.com-sivuston 7 eri kieliversiona sekä Ruotsin markkinoille muuta Eurooppaa kuluttajalähtöisemmäksi muokatun hatalafisk.se-sivuston.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
CST eli Centre for Separation Technology, Erotustekniikan keskus, on LUT-yliopiston tutkimusyksikkö, joka edistää yritysten ja tiedemaailman välistä yhteistyötä sekä toimii kansainvälisenä verkostoitumiskanavana erotustekniikan alalla.
CST halusi oman verkkosivuston erilleen yliopiston muista sivuista, jotta sen löydettävyys ja käytettävyys paranisivat, ja että se palvelisi paremmin yhteistyöhön osallistuvia organisaatioita. Avidly suunnitteli ja toteutti sivut WordPress-alustalle, ja niiden yhteyteen rakennettiin erityinen hakutoiminto, jonka avulla jäsenet löytävät paremmin toisensa eri parametreja hyödyntäen. Sivustoa ja hakutoimintoja rakennettiin yhdessä käyttäjien kanssa.
Jäsenille on rakennettu rekisteröitymisen ja kirjautumisen taakse useita erilaisia palveluita, jotka mahdollistavat verkostoitumista ja uusien innovaatioiden yhteiskehittelyä.
Sivusto julkaistiin elokuussa 2018 ja sen kehitys jatkuu edelleen.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Oulun teatteri on Pohjois-Suomen suurin ammattiteatteri. Taiteellisesti ja toiminnallisesti korkeatasoisen ammattiyhteisön tuottama monipuolinen ohjelmisto tarjoaa yleisölle tasokkaita ja kunnianhimoisia esityksiä.
Oulun teatteri uudisti ilmeensä, nimensä ja verkkosivustonsa. Avidly vastasi sivuston visuaalisuuden, sisällön rakenteen, käyttöliittymän suunnittelusta ja sivuston teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalla.
Sivuston uudistamisen päätarkoitus oli selkeyttää teatterin näytelmätarjonnan esittelyä sekä helpottaa lippujen ja tarjoilujen ostoa. Siksi sivustolle toteutettiin integraatio WordPressin ja Ticketmasterin tapahtumarajapinnan välillä, mikä mahdollistaa ajantasaisen tiedon näyttämisen muun muassa esitysten lipputilanteesta.
Teatterin sisäisenä tavoitteena oli myös näytelmäohjelmiston päivitysten ja ylläpidon helppokäyttöisyys. Nyt teatteri päivittää sivujaan itse – tekninen ylläpito on Avidlyllä.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Future Score -testi on osa Ilmarisen, Sitran ja HENRY ryn Tulevaisuuden työpaikka -projektia. Avidly on ollut mukana kehittämässä testiä Ilmarisen ja eri alojen asiantuntijoiden kanssa.
Valmiustestien tausta-aineistona on käytetty Koulutusrahaston toimitusjohtajan, tohtori Kati Korhonen-Yrjänheikin työelämän valmiusmallia. Valmiustestin tarkoituksena on antaa sekä työntekijöille, yrittäjille että organisaatioille mahdollisuus testata omaa valmiuttaan kohdata tulevaisuuden työelämän haasteet.
Testi koostuu viisiosaisesta tulevaisuusskenaariosta, joka ottaa kantaa haasteisiin niin teknologian muutosten, yhteiskunnallisten rakenteiden kuin työn, työyhteisöjen ja itse työn tekemisen haasteiden osalta.
Monipuolisen testin avulla saat sekä numeerisen että kirjallisen tuloksen osaamisesi ja uudistumiskykysi tasosta sekä vinkkejä ja ideoita, mihin kehityskohteisiin kannattaisi kiinnittää huomioita.
Avidly suunnitteli ja toteutti WordPress-pohjaisen räätälöidyn palvelun. Testit on teknisesti toteutettu WordPressin Gravity Forms lomakelisäosalla, jonka tallentaman datan pohjalta testien tulokset visualisoidaan käyttäjille. Yrityksille suunnatun testin datasta esitetään myös toimialavertailua muihin saman alan yrityksiin. Palvelua on kehitetty useaan otteeseen ja uusin versio julkaistiin kesällä 2019.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Vuodesta 1987 lähtien järjestetty April Jazz on pääkaupunkiseudun suurin kansainvälinen jazz-festivaali. April Jazzin ja Avidlyn iloinen ja hedelmällinen yhteistyö on jatkunut jo viisi vuotta.
April Jazzin markkinoinnin kumppanina Avidly on toteuttanut festivaalille uuden markkinointiviestinnän konseptin ja siihen soveltuvat materiaalit sekä digitaalisen median ratkaisut. Jazzien visuaalinen ilme on suunniteltu kullekin vuodelle aina uusiksi.
Vuonna 2019 uudistimme festivaalin WordPress-verkkopalvelun teknisen toteutuksen, käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen sekä vastaamme palvelun ylläpidosta.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomessa on kansainvälisesti korkeatasoista neurotieteen tutkimusta, jonka tarjoamat mahdollisuudet jäävät kuitenkin osin hyödyntämättä. Syynä on muun muassa tutkimuskentän pirstaleisuus. Jotta Suomi säilyttäisi asemansa neurotieteen kehityksen kärjessä, Suomen hajanainen neurotieteen osaaminen on hyödynnettävä keskitetysti ja tehokkaasti.
Neurokeskuksen perustamisen tavoitteena oli vauhdittaa neuroalan kansallista ja kansainvälistä tutkimusyhteistyötä, linkittää tutkimus paremmin käytännön potilastyöhön ja sosiaali- ja terveysalan innovaatioihin sekä edesauttaa uusia aivoterveyteen liittyviä kasvuyrityksiä. Pyrkimyksenä oli kehittää terveysalan ekosysteemiä, tarjota kansainvälisesti kilpailukykyinen toimintaympäristö alan kasvuyrityksille sekä lisätä vientiä, työpaikkoja ja Suomen kansainvälistä houkuttelevuutta investointien kohdemaana.
Neurocenter Finland kaipasi tukea kansainvälisen brändin synnyttämiseen ja kaupallistamiseen, viestinnän ja markkinoinnin prosesseihin sekä brändin johtamiseen ja hallintaan.
Avidly loi Neurokeskukselle brändimääritykset, visuaalisen ja viestinnällisen identiteetin sekä keskeisten kohtaamispisteiden rakenteen. Prosessi oli laajemmin kohderyhmiä, mm. tutkijoita, tutkijaryhmiä ja lääkeyhtiöitä osallistava. Valtion työryhmä ja hankkeesta vetovastuussa oleva Itä-Suomen yliopisto toimivat ohjausryhmänä.
Uusi toiminta ja brändi yhdistää Suomen neurotieteiden osaamisen. Keskeisenä kontaktipisteenä toimii WordPressin päälle rakennettu neurocenterfinland.fi-sivusto, joka kokoaa kattavia ja ajantasaisia tietoja Suomen neurotieteiden tutkimusprojekteista, infrastruktuureista, menetelmistä, materiaaleista ja innovaatioista. Sivuston ensimmäinen vaihe on julkaistu 1/2019.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Pixelify.net on alusta suunnittelijoille, jotka tuottavat digitaalisia tuotteita ja haluavat jakaa niitä muille. Tällaisia ovat esimerkiksi fontit, logot sekä muut grafiikat.
Avidly toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen WordPress-alustalle. Otimme käyttöön Easy Digital Downloads (EDD) -lisäosan, jolla mahdollistettiin verkkokauppamainen toteutus digitaalisille tuotteille.
Kirjautuneen käyttäjän on mahdollista ladata tuotteita omalle tietokoneelleen 10 kpl päivässä ja kirjautumattoman käyttäjän 1 kpl päivässä ilmaiseksi. Tämä tehtiin omana toiminnallisuutenaan, sillä tällaista ominaisuutta EDD ei sisältänyt oletuksena. Verkkopalvelu hyödyntää CDN:ää tuotteiden tarjoamiseen lataamista varten.
Tuotteiden lataamisen lisäksi kirjautuneen käyttäjän on mahdollista esittää tuotteisiin liittyviä kysymyksiä tai kirjoittaa näille arvosteluja, jotka ovat muiden sivustolla vierailevien nähtävillä.
Erityisiä kustomointeja sivuston toiminnallisuuksiin vaati myös se, että käyttäjien haluttiin tekevän kaikki suoraan sivuston julkisessa näkymässä eikä pääsyä haluttu antaa WordPressin Dashboardiin muille kun pääkäyttäjille. Myöskään WordPressin perinteisiä kirjautumis-/rekisteröitymissivuja tai Media Uploaderia ei haluttu käyttäjille näkyvän, vaan näitä varten käytettiin räätälöityjä tai EDD:n tarjoamia ratkaisuja. Teimme mm. Easy Digital Downloadsin Frontend Submissions -lisäosaa varten kustomointeja, joilla mahdollistettiin vain tietynlaisten tiedostojen lisäys sekä teimme erillisen lisäosan, jolla yliajettiin WordPressin perinteinen kuvanlisäystoiminnallisuus.
Sivuston hakua parannettiin Relevanssi-lisäosalla, sillä WordPressin perinteinen haku ei taipunut tarpeisiin.
Verkkosivusto julkaistiin vuoden 2018 alkupuolella ja sen ylläpito ja kehitys on jatkunut tämän jälkeen.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lähtökohta
Trainers’ Housen muutoksenjohtamistyökalua, Pulssia, lähdettiin viemään kansainvälisille markkinoille. Ilmeen haluttiin erottuvan selvästi Trainers’ Housesta yrityksenä ja näin asiakkaalla oli tarve luoda filosofialle ja työkalulle aidosti erottuva, kansainvälisesti näyttävä ja houkutteleva identiteetti ja verkkosivusto.
Ratkaisu
Muutoksenjohtamisfilosofian ja -työkalun nimeksi valikoitui BEAT, joka kuvaa muutoksen ja yhdessä tekemisen sykettä. BEATille luotiin kokonaan uusi ilme ja visuaalinen identiteetti. Tämän pohjalta rakensimme yhdessä asiakkaan kanssa markkinointimateriaalit ja toteutimme verkkosivuston WordPressillä. WordPressin lisäksi hyödynsimme HubSpot-järjestelmää liidien keruuseen.
Tulokset
Ilme ja identiteetti otettiin hyvin vastaan niin sisäisesti kuin kumppaneidenkin keskuudessa ja BEATin ilmettä haluttiin hyödyntää myös Suomen markkinoilla. Leadthebeat.com eli WordPressin päälle rakennettu täysin mobiilioptimoitu sivusto sisältöineen sekä HubSpotia hyödyntäen tehty kampanja toivat tavoitellun määrän liidejä. Sivuston kehittäminen jatkuu uusilla sisällöillä ja rakennekokonaisuuksilla.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Filla&Rilla on Liikenneturvan digitaalinen oppimisympäristö, jossa voi testata omaa tietämystään pyöräilystä ja oppia lisää turvallisesta pyöräilystä. Palvelu sisältää alakoulun 3.–6. luokan opettajille ja oppilaille suunnatun interaktiivisen oppiaineiston aiheesta.
Zeeland Family määritteli yhdessä asiakkaan kanssa Fillarilla.fi-palvelun toimintakonseptin, suunnitteli palvelun käyttöliittymän ja teki teknisen toteutuksen WordPress-julkaisujärjestelmää ja sen LearnDash-oppimisympäristölaajennosta hyödyntäen.
Palvelun erikoistoiminnallisuuksista ja nuoren kohderyhmän asettamista vaatimuksista johtuen toteutus on osin räätälöity oppimisympäristöratkaisu. Palvelu ja sen pisteytysjärjestelmä integroitiin interaktiivisia sisältökomponentteja tarjoavaan H5P-palveluun, jolla on toteutettu suuri osa oppi-aineistosta.
Palvelu on julkaistu tammikuussa 2018 ja sen ylläpito ja kehitys jatkuu.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Hanketori-palvelu sisältää ilmoitustietoja EU-maiden julkisten hankintojen hankintailmoituskannasta (TED) ja HILMA-hankintailmoitustietokannasta tai suoraan Hanketorille jätettyjä tarjouspyyntöjä. Zeeland Family suunnitteli ja toteutti uuden version Hanketori-palvelusta WordPress-alustalle kesä-joulukuussa 2016. Uudistuksessa sekä käyttöliittymä että ohjelmakoodi uusittiin kokonaan.
Palvelun tilaajat voivat hakea ilmoituksia valmiilla hakuprofiileilla tai luoda omia räätälöityjä profiilejaan, sekä tilata hankintailmoituksen tyypin mukaan luokiteltuja päivittäisiä ilmoituksia suoraan omaan sähköpostiin. Hanketoriin voi luoda oman julkisen yritysprofiilin ja jättää ilmaiseksi tarjouspyyntöjä muiden palvelun käyttäjien saataville.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Hseqlait.fi on työturvallisuus-, työterveys-, ympäristö- ja kemikaalilainsäädännön ammattilaisille tarkoitettu ajantasainen uutisten seurantapalvelu. Palvelun tilaajat saavat käyttöönsä jatkuvasti päivittyvän tietokannan mm. HSEQ-alueen keskeisistä säädöksistä, hallituksen esityksistä ja oikeustapauksista. Zeeland Family suunnitteli palvelun käyttöliittymän sekä toteutti sen käyttäen WordPressiä alustana. Sivustolla hyödynnetään sisällön julkaisussa uutta WordPressin REST API -rajapintaa.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Viinikellari.comin alla jylläävät WordPress, WooCommerce ja WooThemesin monipuolinen ja mukautettava Storefront-teema räätälöitynä. Selkeälinjaiseen kauppaan toteutettiin mm. kanta-asiakkuusohjelma ja runsaasti markkinoinnillista toiminnallisuutta. Myös kauppa toimii luontevasti kaikilla päätelaitteilla.
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Tavoite:
SCM Suomelle – Tori.fi:n toteuttajalle ja ylläpitäjälle – selkeä, helposti ylläpidettävä ja media- sekä työpaikkamielikuvaa vahvasti tukeva yrityssivusto
Ratkaisu:
Pitkiin, mutta selkeäksi lohkottuihin sivuihin perustuva sisältövetoinen sivu, nykyaikainen ja helposti lähestyttävä
Toteutus:
Helppokäyttöinen, päätelaitteesta riippumaton responsiivinen WordPress-sivusto, viimeistelty ulkoasu ja notkeat työkalut monipuolisen sisällön muotoiluun
Lopputulos:
”Saimme aikaan todella lyhyessä ajassa paljon enemmän kuin uskalsimme toivoa” – Laura Kuusela, SCM Suomi
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
H1 oli mukana rakentamassa Helsingin kaupungin liikuntaviraston, lapsille ja nuorille suunnattujen liikuntahankkeiden verkkosivuja. Sivustot toteutettiin WordPress Multisite -asennuksella sekä räätälöidyillä teemoilla ja projektia varten tehdyillä lisäosilla. Liikuntaviraston työntekijät osallistuivat sivustojen suunnitteluun työpajoissa.
Projektissa tehtiin seuraavat sivustot:
funactionnuorille.fi: harrastusmahdollisuuksia yläkoululaisille
easysport.fi: alakoululaisten liikuntatunteja ympäri kaupunkia
nytliikunta.fi: liikuntatunteja nuorille aikuisille
Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto, Uutis- tai viihdesivusto
H1:n tuottama uusi Sairaanhoitajaliiton verkkopalvelu julkaistiin lokakuussa 2014. Edellisestä verkkopalvelu-uudistuksesta oli kulunut jo useampi vuosi. Sinä aikana liiton toiminnassa ja organisaatiossa oli tapahtunut paljon. Myös strategiset painopisteet olivat muuttuneet. Tekniselläkin puolella oli tarpeita palvelun kehittämiseksi. Lisäksi 16 itsenäistä alueellista organisaatiota haluttiin tuoda mukaan verkkopalveluun. Uudistukselle oli siis kova tarve.
Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress, koska se vaikutti soveltuvan hyvin mediasisältöön painottuvalle palvelulle. Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus päätettiin tehdä erillisinä projekteina, jotka kumpikin kilpailutettiin.
”Suunnitteluvaiheen tarjousten vertailussa huomasimme, että H1:llä on sisältöstrategian ja sisällöntuotannon osaamista. He pystyivät osoittamaan tiimistä henkilön juuri tähän tehtävään. Tämä vastasi erityisen hyvin meidän tarpeitamme. Lisäksi H1:llä oli hyvät referenssit”, Sairaanhoitajaliiton verkkopalvelupäällikkö Sami Suominen kertoo. H1 valittiin toimittajaksi sekä suunnitteluun että tekniseen toteutukseen.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.