WorkPower

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Helppoa työnhakua modernilla sivustolla.

WorkPower on tarjonnut 20 vuoden taipaleella tuhansille työntekijöille yllättävän hyvää työelämää. Tamperelainen perheyritys on kasvanut monipuoliseksi rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen kumppaniksi. Samaan konserniin kuuluu myös terveydenhoitoalaan keskittynyt MediPower.

Klassinen tarina: WorkPowerin että MediPowerin sivustot kaipasivat teknistä sekä visuaalisesta remonttia. Asiakkaalla oli selkeät kattotason tarpeet tiedossa, joita lähdettiin yhdessä tarkentamaan ja jumppaamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Verkkosivuston uudistuksen päätavoitteita oli, että markkinointitiimi kykenee luomaan uusia sivuja sekä sisältöjä helposti ja itsenäisesti. Äärimmäisen helppo työnhakuprosessi, suorituskyky ja sivuston toiminnan luotettavuus nousivat myös tavoitelistan kärkeen.

## Kaksi sivustoa samassa paketissa

WorkPowerille ja MediPowerille toteutettiin omat sivustonsa hyödyntäen WordPressin multisite -toiminnallisuutta. Tämän ansioista markkinointitiimi pääsee päivittämään kummankin sivuston sisältöjä yhdellä kirjautumisella ja kokonaisuuden tekninen toimintavarmuus on suurempi, kun samankaltaiset sivustot käyttävät yhteistä koodipohjaa. Kävijälle sivustot näkyvät ulkoisesti täysin omina kokonaisuuksinaan.

## Helpompaa sisältöjen päivittämistä

Kasasimme valikoiman valmiita lohkoja, joiden avulla markkinointitiimi pääsee luomaan helposti uusia, näyttäviä sivuja. Vaaraa sivuston tai ulkoasun rikkoutumisesta ei ole, sillä sisällöt syötetään valmiiksi määriteltyihin kenttiin – kenenkään markkinoinnissa ei tarvitse koittaa muistaa millä tavalla esimeriksi tiettyjä asetteluja luodaan. WordPress Multisite -asennuksen ansiosta toistuvia sisältöjä saadaan jaettua WorkPowerin ja MediPowerin sivustojen kesken, vähentäen tarvetta päivittää tietoja moneen paikkaan.

## Avoimet työpaikat automaattisesti sivustolle

WorkPower käyttää keskitettyä LikeIT-järjestelmää avoimien työpaikkojen ja hakemusten käsittelyyn. Yksi tärkeimmistä sivuston konepellin alla olevista toiminnallisuuksista onkin avoimien työpaikkojen automaattinen päivittäminen sivustolle. Avautuipa uusi työpaikka, ilmoituksen tietoja päivitettiin tai työ löysi tekijänsä – muutokset LikeIT järjestelmässä päivittyvät lähes reaaliajassa sivustolle. Ilmoitukset kuitenkin tallennetaan sivuston tietokantaan, jotta mahdollinen vikatilanne tai yhteyskatko kolmannen osapuolen järjestelmään ei estä avoimien työpaikkojen selailua.

## Superhelppo työnhakuprosessi

Työpaikkojen löytämisestä ja niihin hakemisesta haluttiin tehdä mahdollisimman helppoa, miellyttävää sekä nopeaa. Tätä tarkoitusta varten toteutimme työpaikkojen selausnäkymän kattavilla suodattimilla reaaliaikaiseksi käyttäen Vue.js-teknologiaa. Täysin uudistettu hakuprosessikin toteutettiin Vue.js-teknologialla osaksi sivustoa. Selkeä monivaiheinen lomake ohjaa pieni vaihe kerrallaan kohti hakemuksen lähettämistä. Hakuprosessissa esitettävät kysymykset haetaan LikeIT-järjestelmästä työpaikkakohtaisesti, mahdollistaen esimeriksi pikahaut joissa kysytään vain välttämättömät perustiedot.

## Työhakemukset luotettavasti käsiteltäviksi

Työnhakijan lähettäessä hakemuksen sivuston kautta, välitetään tiedot reaaliajassa LikeIT-järjestelmään WorkPowerin ja MediPowerin rekrytointihenkilöstön käsittelyyn. Tämän jälkeen hakija saa automaattisesti tunnuksen, jonka avulla hän pääsee tarvittaessa vielä täydentämään tai päivittämään tietojaan. Jos tietojen siirto LikeIT-järjestelmään epäonnistuu esimeriksi tilapäisen yhteyskatkoksen vuoksi, hakemus välitetään uudestaan automaattisesti myöhemmin. Näin yksikään tärkeä työhakemus ei pääse hukkumaan ja hakijan kokemus säilyy miellyttävänä!

## Kävijäpolkuja ja konversio-optimointia

Sivustoilla on kiinnitetty erityistä huomiota konversio-optimointiin ja siihen, että yhtään potentiaalista työnhakijaa ei poistu sivustolta ilman jonkinlaista interaktiota. Toistuvat hienovaraiset toimintakehoitteet ohjaavat kävijää eteenpäin sivustolla. Siltä varalta että kiinnostavaa työpaikkaa ei löytynytkään tällä kertaa, kävijälle tarjotaan aina viimeisenä mahdollisuutta jättää avoin hakemus. Sivustolla hyödynnetään myös Leadoon chatbotteja, joiden avulla työnhakijat voivat jättää hakemuksen tietyn toimialan tehtäviin ohittamalla perinteiset hakemuslomakkeet kokonaan.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -protoyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Eepos-oppilaitoshallinta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle. Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti. # Lähtökohdat Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan […] Lue lisää

Caravan-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Caravan-lehti on Suomen valtakunnallinen leirintämatkailun erikoislehti, josta löytyy artikkeleita uusista malleista, matka- ja leirintäkohteista ja kaikenlaista aiheeseen liittyvää teknistä tietoutta. Dude pääsi toteuttamaan verkkosivumuotoisen Caravan-lehden ilmeen ja tekniikan. # Lähtökohdat Vuodesta 1966 saakka julkaistun Caravan-lehden verkkolehti oli jäänyt tekniikaltaan jälkeen. WordPressin päällä toimivalle sivustolle oli kertynyt teknistä velkaa ja se krakasi suorituskyvyltään. Ilmekin kaipasi päivitystä. […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Koulutuskuntayhtymä Tavastia

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koulutuskuntayhtymä Tavastia vastaa Hämeenlinnan seudun toisen asteen koulutuksesta sekä kansalaisopiston tarjonnasta. # Lähtökohdat Koulutuskuntayhtymä Tavastian sivuston tekniikka ja ulkoasu eivät vastanneet enää yhdeksän sivuston kokonaisuuden tarpeita. Uudistuksen suunnittelu ja valmistelu oli aloitettu vahvasti jo ennen projektin kilpailutusta. Pohjatöiden ollessa hyvin kattavat, pääsimmekin nopeasti kiinni itse tekemiseen ja sivuston toteuttamiseen. # Tavoitteet Yleisilme haluttiin päivittää vastaamaan […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun