Sivuston tyyppi: Verkkokauppa

Edufication.com

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

MIKÄ? Edufication.com on kansainvälisen koulutusviennin verkkokauppa, jonka operoinnista vastaa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk. TOTEUTTAJATIIMI Tammi Digital Oy valittiin kesällä 2021 pidetyn julkisen kilpailutuksen voittajana projektin päävastuulliseksi toteuttajaksi. Tammi vastasi projektin johtamisesta, palvelumuotoiluvaiheesta, teknisestä suunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta. Verkkopalvelun visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Tammen emoyhtiö Oakhill Oy:n suunnittelutiimi. MITEN TEHTIIN Lähes seitsemän kuukautta kestänyt verkkopalveluprojekti toteutettiin noudattaen Tammen hyväksi havaittua prosessimallia, joka on perinteisen iteratiivisen vesiputousmallin ja ketterän kehittämisen kombinaatio. Projektin ensimmäinen vaihe, eli edufication.com verkkokauppa hyväksyttiin ja julkaistiin sille asetetun alkuperäisen aikataulun mukaisesti […]

Johanna Gullichsen

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija ja kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Johanna Gullichsenin oma lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa. Yritys on kasvattanut myyntiään ja bränditunnettuuttaan määrätietoisesti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Verkkosivuston julkaisu ajoittui koronapandemian ajalle, jolloin asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos kiihtyi ja oli keskeistä vastata kohderyhmien tarpeisiin. Verkkopalvelun suunnittelun lähtökohtana oli yhdistää brändisivuston ja verkkokaupan tarpeet toisiaan täydentäväksi kokonaisuudeksi. Verkkosivusto toteutettiin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmällä ja verkkokaupan toiminnallisuudet WooCommerce-verkkokauppalisäosaa hyödyntäen. Johanna Gullichsenin […]

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille Hunajayhtymä Oy on pakannut suomalaista hunajaa suomalaisille kuluttajille jo yli 50 vuotta. Tuotteet ovat kaupanhyllyjen klassikkoja, joita moni muistaa maistaneensa jo lapsuudessa. Hunajayhtymän perusti vuonna 1969 joukko mehiläishoitajia vastaamaan kahteen tarpeeseen: hunajan myynnin tehostamiseen sekä monipuoliseen mehiläistarvikemyyntiin. Puoli vuosisataa myöhemmin molemmat näistä tavoitteista ovat edelleen liiketoiminnan kivijalka. Toiminta perustuu vahvoihin vihreisiin arvoihin, läpinäkyvään tuotantoprosessiin ja suomalaiseen työhön. Hunajayhtymä halusi tarjota tuottajille suunnatun verkkokaupan lisäksi hunajanostomahdollisuuden myös kuluttaja-asiakkailleen. Toteutuksemme keskiössä oli rakentaa verkkokauppa, jonka myös Hunajayhtymän kuluttaja-asiakkaat voisivat verkosta vaivatta […]

Vaasan Yliopiston verkkokauppa

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Vaasan yliopisto halusi tarjota opiskelijoille ja henkilöstölle helpomman keinon hyödyntää liikuntapalveluja sekä ostaa promotuotteita. Uusien ratkaisujen tarvetta vauhditti koronapandemia. Tavoitteena olikin mahdollistaa promotuotteiden ja liikuntapalvelujen käyttöön oikeuttavan liikuntatarran ostaminen sähköisesti. Myös tilaaja- ja laskutustietojen ylläpidosta sekä tilausten, menekin ja varastosaldon seurannasta tahdottiin tehdä aiempaa vaivattomampaa. Ratkaisuna kahden verkkokaupan kokonaisuus Morgan astui tuttuna yhteistyökumppanina mukaan kuvioihin ja kehitti yliopistolle kaksi eri kohderyhmille suunnattua verkkokauppaa WooCommerce-verkkokauppamoottoria hyödyntäen. Sisäiseen verkkokauppaan on pääsy vain Vaasan yliopiston sekä muutaman muun valitun korkeakoulun opiskelijoilla, henkilöstöllä ja muilla tahoilla. […]

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto. Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää […]

JL-Tuotteet Oy

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasivat Tammi Digital. Sisällöntuotannon osalta alihankkijana toimi Oakhill Oy. Kuvaus projektista: Lähtötilanne Projekti lähti liikkeelle keskustelusta verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamisesta Tammi Digital kanssa. Toiveita ja tavoitteita projektille oli […]

ER-Pahvityö Oy

Tekijä: Tammi Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa Kuvaus projektista: ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen. Lähtötilanne Kumppaniksi verkkosivuston uudistajaksi valittiin Tammi Digital, joka toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä uutena palveluna myös verkkokauppa. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja toiveita uusille sivuille oli useita: ”Halusimme, että verkkosivumme löydetään paremmin ja asiakkaan tulisi nähdä tarjontamme mahdollisimman selkeästi. Sujuva navigointi sivuilla oli meille […]

Costo.fi verkkokauppa

Tekijä: Web-veistämö (verkkokaupan toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Costo on suomalainen kestäviä ja laadukkaita asusteita myyvä yritys, jonka myynnistä merkittävä osa tapahtuu verkkokaupan kautta. Costolaisten sydäntä lähellä ovat ajaton suunnittelu, vastuullisesti ja lähellä tuotetut tuotteet sekä hyvä ja asiantunteva palvelu. Pääsimme vastaamaan Coston verkkokaupan uudistuksesta. Projekti lähti liikkeelle tarpeesta vaihtaa soveltuvampaan verkkokauppa-alustaan edellisen Magento-alustan vanhennuttua. Alustaksi valikoitui WooCommerce, johon integroitiin Odoo ERP-järjestelmä Web-veistämön ERP-tiimin kanssa yhteistyössä. Tavoitteena oli luoda liiketoiminnan kannalta tärkeimmillä ominaisuuksilla ja upealla ulkoasulla varustettu verkkokauppa, jota on helppo kehittää jatkossa. Costolle projektin tärkeitä lähtökohtia oli joustavuus, keveys […]

Haaga-Helia Online – verkkokoulutusalusta

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Haaga-Helia positioi itsensä Suomen kansainvälisimmäksi korkeakouluksi. Sillä on noin 200 yhteistyökorkeakoulua ympäri maailmaa. Koulutusvientiä se on harjoittanut jo kymmenen vuotta. Kun verkossa tapahtuva opiskelu on suorastaan räjähtänyt, Haaga-Helia päätti olla kehityksessä mukana. Sitä varten tarvittiin helppokäyttöinen ja joustava alusta. Avidly suunnitteli ja toteutti Haaga-Helia Online -verkkokoulutusalustan, jolla Haaga-Helia vie koulutusosaamistaan liike-elämän asiantuntijoille, yrityksille ja yhteistyökorkeakouluilleen ympäri maailmaa. Avidly vastasi myös verkkokurssien videoiden tuotannosta jotka kuvattiin Avidlyn Helsingin studiolla. WordPress-pohjaisen palvelun verkkokoulutusominaisuudet toteutettiin LearnDash LMS -lisäosalla sekä verkkokurssien verkkokauppa WooCommercella. Vaikka verkkokurssit ovat […]

Tammed Oy:n verkkokauppa

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tammed Oy on ensihoito- ja ensiaputarvikkeiden tukkukauppa, joka varustaa ja kouluttaa asiakkaansa toimimaan oikein tapaturmatilanteissa. Wysiwyg on toteuttanut Tammedin verkkokaupan WordPressillä ja WooCommercella. Verkkokauppa-uudistuksessa sivuston ulkoasusta ja käyttöliittymästä vastasi Mainostoimisto Bananas ja Wysiwyg toimi teknisenä toteuttajana.

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa monipuolinen valikoima aineettomia ja eettisiä lahjatuotteita. Tuotteiden rahallinen summa ohjataan lahjoituskohteen mukaisesti esimerkiksi silpomisen vastaiseen työhön tai tarjoamalla kehitysmaan naiselle luku- ja kirjoitustaito tai vaikkapa yrittäjyyskoulutus. Avaten […]

Sympa Marketplace

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Sympa on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä kotimainen perheyritys. Sympan pilvipalveluna toimivaa HR-järjestelmää käytetään jo yli 100 maassa. Sympa Marketplace kehitettiin, jotta Sympan ja sen kumppaneiden tuotteilla ja palveluilla olisi oma, helppokäyttöinen verkkokauppansa, jossa asiakkaat voivat kätevästi tutustua erilaisiin tuotteisiin ja vertailla niitä keskenään.   Projektissa toimme Sympan hahmotteleman verkkokauppakonseptin eloon WordPress-ratkaisulla, jonka keskiössä ovat helppous ja hyvä käyttökokemus. Marketplacen kauppatoiminnallisuudet toteutimme WooCommerce-lisäosan avulla. Osana projektia teimme myös räätälöidyn integraation WooCommercen ja HubSpotin välille. Tuotteen tilaus tapahtuu verkkokaupan tavallista ostopolkua noudattaen, ja loppuun […]

Rateko – koulutusten verkkokauppa

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suunnittelimme ja toteutimme Rakennusteollisuuden Koulutuskeskukselle (tuttavallisemmin RATEKO) täysin räätälöidyn ja integroidun Woocommerce-verkkokaupan, josta rakennusalan ammattilaiset voivat ostaa koulutuksia. Tervetuloa oppimaan! Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO tarjoaa rakennusalan ammattilaisille ajankohtaisia täydennyskoulutuksia, sekä henkilösertifiointeihin ja pätevyyksiin valmentavaa että ammatillisiin tutkintoihin valmistavaa koulutusta. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin saada koko koulutusten myyntiprosessi oman talon sisälle. Verkkokauppa-alustaksi asiakas oli valinnut WooCommerce, joka on yksi käytetyimmistä verkkokauppa-alustoista. Syitä alustan valintaan olivat avoin lähdekoodi, vahva omistajuus ja jatkokehitettävyys. Määrittely Verkkokauppaprojekti startattiin tammikuussa 2021 määrittelyvaiheella. Määrittelyssä kartoitettiin ja täsmennettiin asiakkaan tavoitteet ja […]

C. Hagelstam

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Cecil Hagelstamin Antikvaarinen Kirjakauppa on Helsingin keskustassa toimiva asiantunteva antikvaarinen kirjakauppa, joka toimii sekä kivijalkaliikkeenä että verkkoantikvariaattina. Antikvariaatti on sijainnut Fredrikinkadulla Helsingissä samoissa tiloissa jo yli 40 vuotta. Heidän kokoelmansa painottuu pääasiassa tieteellisiin julkaisuihin, laadukkaaseen kaunokirjallisuuteen sekä erityisesti vanhoihin karttoihin ja painokuviin. Saimme kunnian uudistaa perinteikkään helsinkiläisen kirjakaupan verkkopalvelut 2020-luvulle kun vanha verkkokauppa alkoi olemaan liian kömpelö hallinnoida, vaikea navigoida ja sisälsi joukon ylläpitoa vaikeuttavia ongelmia. Uudistuksessa haettiin alustaksi luotettava WooCommerce, jota räätälöitiin antikvariaatin tarpeisiin. Samalla huolehdittiin siitä, että kirjakauppa on helposti […]

Rejlers verkkokauppa

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rejlers on Ruotsissa listattu insinööritoimisto, joka työllistää Suomessakin yli 1000 asiantuntijaa ja ammattilaista. Rejlers lähestyi meitä alallaan ennennäkemättömän konseptin kanssa: perinteisiä insinööritoimiston palveluja myytäisiin tuotteistettuna verkkokaupasta. Valtaosa Rejlersin toiminnasta koostuu laajoista projektitoimituksista. Pienempiä projekteja Rejlers totesi kuitenkin olevan tuotteistettavissa näppäriksi paketeiksi ja verkkokaupassa myytäväksi. Rejlersin palvelutuotteet poikkeavat toki melkoisesti perinteisistä verkkokauppatuotteista. Jokainen palvelutuote on omanlaisensa kokonaisuutensa valintoineen. Lisäksi perinteisten toimituskulujen sijaan lisäkuluina ovat insinöörien matkakulut asiakkaiden luokse päivärahoineen, jotka tulisi laskea mahdollisimman tarkasti. Vaikka saimmekin tuotteista kuvaukset ja speksit asiakkaalta, niin niiden […]

Lahjoittamo.fi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital loi verkkopalvelun, jolla tehdään hyvää! Lahjoittamo.fi kokoaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskohteet kätevästi yhteen paikkaan. Goodwill ry:n kehittämän ja Into-Digitalin toteuttaman palvelun avulla lahjoittaja löytää itseään kiinnostavat rahankeräyskohteet muutamalla klikkauksella. Lahjoittajalle oman avun tarjoaminen on palvelun avulla helpompaa ja luotettavampaa kuin koskaan aikaisemmin. Mikä parasta, palvelu on järjestöille ilmainen, eikä alustalla tapahtuvista lahjoituksista kerätä profitia. Into-Digital vastasi projektissa koko verkkopalvelun rakentamisesta, ja lähtökohtana oli hioa sivuston käyttäjäystävällisyys ja saavutettavuus huippuunsa. Uuden ajan verkkopalvelun tavoitteena on toimia täysin asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitynä, uniikkina […]

Transmeri Group B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Transmeri on suomalainen perheyritys, jolla on pitkät perinteet onnistuneiden tuotelanseerauksien ja merkittävien markkina-asemien luomisessa. Transmeri edustaa kymmeniä laadukkaita kosmetiikka- ja päivittäistavarabrändejä. Konsernin liikevaihto on noin 230 miljoonaa. Toteutimme Transmeri konsernin luonnonkosmetiikan B2B-verkkokaupan. Verkkokaupassa on asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat. Hinnat näytetään siis vain kirjautuneille asiakkaille. Lisäksi Transmeri hyödyntää tekemäämme Eeco Gift With Purchase -plugaria, jonka avulla tilauksiin voidaan lisätä ns. lahjatuotteita erilaisilla, varsin kattavilla asetuksilla. Muita toiminnallisuuksia: – y-tunnus tarkistus – minimi / maksimimäärät tuotteen osalta – tuotepaketit (tuote x ja y yhteishintaan […]

Häkärinteiden verkkopalvelu

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan. WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat. […]

Natural Goods Company verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Natural Goods Company on luonnonkosmetiikkaan erikoistunut kuluttajaverkkokauppa ja osa Transmeri konsernia. Toteutimme heille ensimmäisen WooCommerce-verkkokaupan 2017 ja sen jälkeen verkkokauppaa on päivitetty tilanteen ja tarpeiden muuttuessa. WooCommerce-verkkokauppa korvasi vanhan Magento 1 verkkokaupan, jonka kanssa oli alkanut tulla paljon ongelmia mm. Sisällönhallinnan ja uusien ominaisuuksien käyttöönottamisen kanssa. Myös Magento 1 tuki oli loppumassa. Ensin WooCommerce-verkkokauppa integroitiin NGC:n silloiseen toiminnanohjausjärjestelmään Maestroon. Integraatiossa siirtyi tuotedataa, tilaukset ja saldot sekä osa asiakasdatasta. Integraatio oli kaksisuuntainen. Kun NGC:n toiminnanohjausjärjestelmä muuttui SAP:iksi niin verkkokauppa integroitiin siihen. Nykyään integraatiossa […]

Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa. Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen. WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä […]

Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi – Jitan brändi ja visuaalinen ilme huomioiden. Asiakaskokemusta on tehostettu automatisoimalla asiakaspalvelua, jokaiselle käyttäjälle annetaan verkkokaupassa oma vastuumyyjä, tuote- ja palvelusisällöt on personoitu asiakaskohtaisesti […]

Jyväs-Caravan verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän. Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi mobiilikäytettävyys, kategorisoinnit ja Facebookin sekä Googlen -markkinointityökalut. Verkkokaupan myynti on kasvanut esimerkiksi alkuvuoden 2021 aikana yli 200 % verrattuna alkuvuoteen 2020. Myös konversioprosentti on uuden kaupan myötä […]

Tykkimäki

Tekijä: Evermade
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä. Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, […]

Nudamag -verkkolehti

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita. Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita. Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta. Aloitimme […]

Muotitalo Lehto verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa! Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso […]

Mcared.com-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä. Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden. Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan […]

iTapsa

Tekijät: Kaimana (tekninen toteutus), Markkinointitoimisto WDS Oy (suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on eheämpi ja palvelujen kehittäminen keskitetympää. Markkinointitoimisto WDS:n ohjaaman suunnitteluprosessin jälkeen pääsimme konsultoimaan ja muovaamaan toteutusta WooCommercelle sopivaksi, jonka avulla toteutimme joukon iTapsan toimintaa ja tilausten käsittelyprosessia sujuvoittavia […]

Mafy

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan. Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan […]

Unigraf

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Unigraf työskentelee toimivamman tulevaisuuden puolesta – heidän ydinosaamistaan on luoda työkaluja tulevaisuuden teknologian testaamiseen. Unigrafin uusimpien testityökalujen avulla videoelektroniikan valmistajat voivat varmistaa, että tulevat DisplayPort-, USB-C- ja HDMI-liitäntöjä hyödyntävät tuotteesi toimivat standardien mukaisesti ja että ne valmistetaan moitteettomasti. Verkkopalvelun uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun vanha verkkosivusto alkoi työllistämään Unigrafin markkinoinnin henkilöstöä liikaa ja sen päivittäminen oli hidasta. Kyseisen alustan jatkokehittäminen tullut enää kyseeseen, joten oli aika valita korvaava ratkaisu, joka skaalautuu paremmin yrityksen tarpeisiin ja jonka avulla saavutetaan tavoitteet liidien ja tarjouspyyntöjen generoinnissa. […]

Integrata Shoppaamo

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Integrata on henkilöstöhallinnon hiekkalaatikolla uraa uurtava ja ihmisiinsä täysillä panostava asiantuntijayritys. Integratalaiset karsivat kuraa tuottamalla humaania HR-alan prosessimuotoilua kokonaispalveluna pistämällä parastaan HR:ään, palkkahallintoon ja johtamiseen. Tosissaan, mutta ei vakavissaan. Integratan ydinosaamista on tuottaa HR-kokonaispalvelua: Palvelupakissa on HR, palkkahallinto, työajanhallinta, matka- ja kuluhallinta, palveleva johtaminen, ohjelmistorobotiikka, HR-raportointi ja -analytiikka sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvä konsultointi. Helpompaan HR:ään tarjolla järkiperäiset järjestelmätkin manuaalityötä karsivine ratkaisuineen. Pitkään taustalla muhinut ajatus asiantuntijapalveluiden verkkokaupasta lähti ryminällä käyntiin kesällä 2020. Tavoitteena oli luoda MVP-ajatuksella helposti lähestyttävä verkkokauppa tarjoamaan ratkaisuja […]

Kellokonttori

Tekijä: Kaimana
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kellokonttori on arvokellojen myyntiin, ostoon ja vaihtoon erikoistunut kellokauppa, jonka valikoimasta löydät ainutlaatuisen upeita käytettyjä arvokelloja. Tyypillisesti löydät Kellokonttorin verkkokaupasta merkkejä kuten Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Richard Mille, Patek Philippe, Panerai, Breguet, Omega, Hublot, Breitling, sekä myös monia muita. Kellokonttorin vanha Shopify-pohjainen verkkokauppa-alusta alkoi käymään haastavaksi ylläpitää, jolloin oli aika etsiä helpommin itse räätälöitävä ratkaisu, jonka rajat eivät tule heti vastaan. Alustaksi valikoitui WooCommerce mm. sen muokattavuuden, kustannustehokkuuden sekä laajan kehittäjäyhteisön tuen vuoksi. Rakensimme Kellokonttorin WooCommerce-verkkokaupalle uniikin visuaalisen ilmeen, jossa upeille […]

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä. Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen […]

Piirlan B2B-verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä. Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden näkyvyyttä ja hinnoittelua kirjautuneen käyttäjän asiakasryhmän perusteella. Räätälöity WordPress teema rakennettiin yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, joka mahdollistaa helpon ja intuitiivisen sisällönhallinnan. WooCommerce-kauppa rakennettiin siten, että Piirlan tuotteita pystyy […]

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä. Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden […]

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella. Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana […]

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: J&Co Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

Kekkilä-BVB

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään. Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, […]

Kuusnelonen

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusnelonen Oy on suomalainen ja tamperelainen perheyritys, joka on perustettu vuonna 2009 ja erikoistunut mainos- ja liikelahjojen verkkokauppaan. Wysiwyg toteutti Kuusneloselle verkkokauppatoteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Lastenklinikoiden Kummit ry – Kummit.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kummit.fi-verkkopalvelu ei enää toteuttanut tarkoitustaan Kummien ensisijaisena lahjoitusvälineenä ja tiedonvälityksen kanavana. Vanhentunut käyttöliittymä esti käyttäjän mutkattoman liikkumisen sivustolla, Kummien värikäs ja hyväntuulinen tunnelma ei välittynyt, eikä digimarkkinointi kukoistanut. Uusi verkkopalvelu suunniteltiin parantamaan Kummien digitaalista näkyvyyttä ja toteutuksessa huomioitiin alusta saakka, että sisältöjä on mahdollisimman vaivatonta käyttää verkkomainonnassa. Tekninen hakukoneoptimointi on jokaisen Into-Digitalin toteuttaman sivuston kulmakiviä, ja myös Kummien sivustolla lähdettiin hakemaan markkinoinnin rinnalla mahdollisimman hyvää orgaanista näkyvyyttä. Sivustolle toteutettiin myös kustomoituja analytiikkatapahtumia, jotta sisältöjä ja markkinointia on mahdollista kehittää jatkuvasti käyttäjälähtöisemmäksi. Kummien […]

Four Reasons

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kotimainen kauneusalan kapinallinen, Four Reasons, halusi lähteä tekemään tosissaan verkkokauppaa, joten julkaisimme sille uuden verkkopalvelun huhtikuussa 2020. Yhdessä alustassa yhdistyvät B2C- ja B2B-verkkokauppa, verkkovalmennusalusta sekä kansainvälinen sivusto. Verkkopalvelu sisältää myytävät tuotteet, valtavan määrän sisältöä sekä maailmanluokan toiminnallisuudet. Suunnittelussa korostettiin ristiinmyyntiä ja sisältöjen ohessa tehtävää myyntiä. Palvelu toimii lisäksi kansainvälisenä brändisivustona, jossa tarjotaan tuotetietoa jälleenmyyjille. B2B-verkkokaupan avulla kampaamoasiakkaat pystyvät helposti tekemään tilauksia, seuraamaan tilauksiensa tilaa sekä historiaa ja toistamaan vanhoja tilauksia. Erikoisuutena verkkokauppaan rakennettiin toiminnallisuus, jonka avulla kampaaja-asiakkaat voivat myydä kampaamotuotteita riskittömästi ja […]

Jolie

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jolie.fi on yksi Suomen ensimmäisistä ja suurimmista luonnonkosmetiikkaverkkokaupoista sekä liikevaihdoltaan että tuotteiden määrältään. Se on osa Transmeri Groupia. Vuonna 2019 yritys päätti vaihtaa verkkokauppa-alustan skaalautuvammaksi, sillä vanhan alustan kehittämisen rajat olivat tulleet vastaan, eikä se kestänyt kovia kävijäpiikkejä isoissa kampanjoissa. Jolie valitsi Eecon kumppanikseen, ja uusi kauppa julkaistiin aikataulussa kesäkuussa 2019. Uusi alusta on mahdollistanut esimerkiksi Google Shoppingin ja Instagram Shoppingin käyttöönotot, paremman muokattavuuden sekä skaalautuvuuden. Käytössä on myös erityisiä ominaisuuksia kuten ilmaiset näytetilaukset. Rakentamamme integraatiot toiminnanohjausjärjestelmä SAP:iin säästävät lisäksi manuaalista työtä […]

Pureness.se verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Puhdistamo on Suomen ensimmäinen superfoodbrändi (perustettu 2009) ja se tunnetaan intohimoisesta ja tinkimättömästä suhtautumisesta laatuun. Saman laadun täytyy näkyä myös verkkokaupassa. Puhdistamo myy tuotteitaan marketeissa, erikoisliikkeissä ja oman verkkokauppansa kautta. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti laajentaa toimintansa kansainväliseksi, alkaen Ruotsista. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 verkkokaupan myynnin edistämisestä sekä markkinoinnista. Verkkokaupan osuutta myynnistä on saatu kasvatettua tasaisesti yhteistyön alusta lähtien. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti lähteä kansainvälisille markkinoille ja yhteistyömme laajentui myös verkkokaupan tekniseen toteutukseen WooCommerce-alustalle. Huhtikuussa 2020 julkaistiin kuluttajille suunnattu Pureness.se. Tällä hetkellä teemme […]

Japa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Japa (Laitilan Rautarakenne Oy) on huippulaadukkaita polttopuukoneita valmistava vientiyritys, joka kuuluu Terra Patris konserniin. Japa on jo vuodesta 2014 lähtien panostanut digitaaliseen markkinointiin ja verkkopreesensiin. Toteutimme Japalle uuden verkkokaupan syksyllä 2019, koska entinen kauppa oli hidas ja kankea. Uudesta verkkokaupasta haluttiin helpommin selailtava ja aikaisempaa nopeampi. Lisäksi toivottiin, että sivustoa on jatkossa helpompi kehittää muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Verkkokaupan piti myös olla helposti käännettävissä useille eri kielille ja markkina-alueille. Toteutus tapahtui alle kuudessa viikossa. Uudessa verkkokaupassa on kiinnitetty huomiota erityisesti tuotteiden selaamiseen ja […]

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri kielellä. Kaikki kieliversiot huomioiden tuotteiden yhteenlaskettu lukumäärä nousi peräti 1,5 miljoonaan. Tuotteiden ajantasaista esittelyä varten rakensimme integraation Zadaan tuotetietokantaan, josta haetaan uudet ja päivitetyt tuotetiedot, keskimäärin noin […]

Alpa verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

AlpaFinlandia Oy on vuonna 2012 perustettu yritys, joka valmistaa alpakan villasta laadukkaita, pehmeitä ja vastuullisesti tuotettuja neuleita. Alpan liikevaihto oli vuonna 2018 1,3 miljoonaa euroa. Verkkokauppa on Alpan tärkein myyntikanava. Alpa päätti nostaa verkkokaupankäynnin ammattimaisempaan suuntaan ja valitsi Eecon kumppanikseen syksyllä 2019. Alpan uusi WooCommerce-verkkokauppa on nopea ja helppokäyttöinen. Lisäksi uusien ominaisuuksien käyttöönotto on jatkossa helpompaa ja hallitumpaa. Myös verkkokaupan ulkoasu päivitettiin. Tuimme Alpaa myös sen kansainvälistymisessä. Toteutimme suomalaisen verkkokaupan lisäksi Ruotsiin räätälöidyn verkkokaupan ja muille maille suunnatun, englanninkielisen verkkokaupan. Ruotsin kaupassa […]

Talhu.fi verkkokauppa

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Vuodesta 1993 lähtien toiminnassa ollut Talhu Oy on rakentamisen alan yritys, joka myy ammattilaisten rakennuskoneita uppopumpuista torninostureihin. Rakennuskoneiden myymisen ohella Talhu vastaa tuotteiden takuutöistä, huollosta ja varaosapalvelusta auttaen asiakasta koko rakennuksen koneistuksen elinkaaressa. Pääsimme vastaamaan Talhun B2B-verkkokaupan toteutuksesta. Verkkokauppa projekti lähti Talhun päässä liikkeelle yrityksen strategiatyön kautta, jossa huomattiin tarve panostaa digitaalisiin kanaviin. Web-veistämö valikoitui verkkokaupan toteuttajaksi, sillä veistämön tarjooma ja osaaminen tuntui sopivalta ja syntyi nopeasti yhteisymmärrys verkkokaupan tavoitteiden osalta. Talhu lähti toteuttamaan verkkokauppaa asioinnin helpottamiseksi asiakkaille. Perinteisellä alalla toimivana yrityksenä […]

Museoshop.fi -verkkokauppa

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uusi Museoshop.fi syntyi kun Suomen suurin taidemuseo-organisaatio Kansallisgalleria halusi korvata vanhan verkkokauppansa uudella ratkaisulla, joka tekisi ylläpidosta helppoa ja viestisi erittäin korkeaa laatua. Projektin päätavoite oli, ei enempää eikä vähempää, kuin olla museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjä Pohjoismaissa. Olennaisena vaatimuksena oli saavutettavuus – uudistetun verkkokaupan tuli täyttää kaikki EU:n vaatimukset verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta. Alusta asti projektin päätavoitteeksi lyötiin museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjänä toimiminen Pohjoismaissa. Tyylikäs ulkoasu ja konstailematon käytettävyys olivat tällöin itsestäänselvyyksiä, mutta suurimman haasteen aiheutti erilaisten lipputuotteiden myynnin mahdollistaminen ja yhdistäminen […]

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla ja muu sivusto WordPress-julkaisujärjestelmällä. Ulkoasun suunnitteli tamperelainen Villivisio ja teknisestä toteutuksesta vastasi Trimedia. Asiakas voi ostaa toivomansa kuntoluokan tuotteen Verkkokauppaan saavuttaessa valittavana on useita eri kuntoluokkia […]

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta data liikkuisi sukkelasti ja manuaalisesta tietojen päivittämisestä eri alustoille voisi luopua. ”Meillä oli paljon standardista poikkeavia toiveita ja vaatimuksia. Useimpiin näihin löytyi ratkaisu, jos ei suoraan hyllyltä, […]

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke oli teknisesti monisyinen – verkkokaupan ja ulkoisten järjestelmien välille toteutettiin lukuisia joko yksi- tai kaksisuuntaisia integraatioita. Verkkokaupan teknisenä alustana toimii WordPress ja sen WooCommerce-lisäosa. Julkaistu verkkopalvelu on […]