Sivuston tyyppi: Verkkokauppa

Tykkimäki

Tekijä: Evermade
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä. Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, […]

Nudamag -verkkolehti

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita. Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita. Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta. Aloitimme […]

Muotitalo Lehto verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa! Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso […]

Mcared.com-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä. Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden. Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan […]

iTapsa

Tekijät: Markkinointitoimisto WDS Oy (suunnittelu), Pixels (tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on eheämpi ja palvelujen kehittäminen keskitetympää. Markkinointitoimisto WDS:n ohjaaman suunnitteluprosessin jälkeen pääsimme konsultoimaan ja muovaamaan toteutusta WooCommercelle sopivaksi, jonka avulla toteutimme joukon iTapsan toimintaa ja tilausten käsittelyprosessia sujuvoittavia […]

Mafy

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan. Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan […]

Unigraf

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Unigraf työskentelee toimivamman tulevaisuuden puolesta – heidän ydinosaamistaan on luoda työkaluja tulevaisuuden teknologian testaamiseen. Unigrafin uusimpien testityökalujen avulla videoelektroniikan valmistajat voivat varmistaa, että tulevat DisplayPort-, USB-C- ja HDMI-liitäntöjä hyödyntävät tuotteesi toimivat standardien mukaisesti ja että ne valmistetaan moitteettomasti. Verkkopalvelun uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun vanha verkkosivusto alkoi työllistämään Unigrafin markkinoinnin henkilöstöä liikaa ja sen päivittäminen oli hidasta. Kyseisen alustan jatkokehittäminen tullut enää kyseeseen, joten oli aika valita korvaava ratkaisu, joka skaalautuu paremmin yrityksen tarpeisiin ja jonka avulla saavutetaan tavoitteet liidien ja tarjouspyyntöjen generoinnissa. […]

Integrata Shoppaamo

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Integrata on henkilöstöhallinnon hiekkalaatikolla uraa uurtava ja ihmisiinsä täysillä panostava asiantuntijayritys. Integratalaiset karsivat kuraa tuottamalla humaania HR-alan prosessimuotoilua kokonaispalveluna pistämällä parastaan HR:ään, palkkahallintoon ja johtamiseen. Tosissaan, mutta ei vakavissaan. Integratan ydinosaamista on tuottaa HR-kokonaispalvelua: Palvelupakissa on HR, palkkahallinto, työajanhallinta, matka- ja kuluhallinta, palveleva johtaminen, ohjelmistorobotiikka, HR-raportointi ja -analytiikka sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvä konsultointi. Helpompaan HR:ään tarjolla järkiperäiset järjestelmätkin manuaalityötä karsivine ratkaisuineen. Pitkään taustalla muhinut ajatus asiantuntijapalveluiden verkkokaupasta lähti ryminällä käyntiin kesällä 2020. Tavoitteena oli luoda MVP-ajatuksella helposti lähestyttävä verkkokauppa tarjoamaan ratkaisuja […]

Kellokonttori

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kellokonttori on arvokellojen myyntiin, ostoon ja vaihtoon erikoistunut kellokauppa, jonka valikoimasta löydät ainutlaatuisen upeita käytettyjä arvokelloja. Tyypillisesti löydät Kellokonttorin verkkokaupasta merkkejä kuten Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Richard Mille, Patek Philippe, Panerai, Breguet, Omega, Hublot, Breitling, sekä myös monia muita. Kellokonttorin vanha Shopify-pohjainen verkkokauppa-alusta alkoi käymään haastavaksi ylläpitää, jolloin oli aika etsiä helpommin itse räätälöitävä ratkaisu, jonka rajat eivät tule heti vastaan. Alustaksi valikoitui WooCommerce mm. sen muokattavuuden, kustannustehokkuuden sekä laajan kehittäjäyhteisön tuen vuoksi. Rakensimme Kellokonttorin WooCommerce-verkkokaupalle uniikin visuaalisen ilmeen, jossa upeille […]

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä. Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen […]

Piirlan B2B-verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä. Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden näkyvyyttä ja hinnoittelua kirjautuneen käyttäjän asiakasryhmän perusteella. Räätälöity WordPress teema rakennettiin yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, joka mahdollistaa helpon ja intuitiivisen sisällönhallinnan. WooCommerce-kauppa rakennettiin siten, että Piirlan tuotteita pystyy […]

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä. Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden […]

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella. Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana […]

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

Kekkilä-BVB

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään. Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, […]

Kuusnelonen

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusnelonen Oy on suomalainen ja tamperelainen perheyritys, joka on perustettu vuonna 2009 ja erikoistunut mainos- ja liikelahjojen verkkokauppaan. Wysiwyg toteutti Kuusneloselle verkkokauppatoteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Lastenklinikoiden Kummit ry – Kummit.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kummit.fi-verkkopalvelu ei enää toteuttanut tarkoitustaan Kummien ensisijaisena lahjoitusvälineenä ja tiedonvälityksen kanavana. Vanhentunut käyttöliittymä esti käyttäjän mutkattoman liikkumisen sivustolla, Kummien värikäs ja hyväntuulinen tunnelma ei välittynyt, eikä digimarkkinointi kukoistanut. Uusi verkkopalvelu suunniteltiin parantamaan Kummien digitaalista näkyvyyttä ja toteutuksessa huomioitiin alusta saakka, että sisältöjä on mahdollisimman vaivatonta käyttää verkkomainonnassa. Tekninen hakukoneoptimointi on jokaisen Into-Digitalin toteuttaman sivuston kulmakiviä, ja myös Kummien sivustolla lähdettiin hakemaan markkinoinnin rinnalla mahdollisimman hyvää orgaanista näkyvyyttä. Sivustolle toteutettiin myös kustomoituja analytiikkatapahtumia, jotta sisältöjä ja markkinointia on mahdollista kehittää jatkuvasti käyttäjälähtöisemmäksi. Kummien […]

Four Reasons

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kotimainen kauneusalan kapinallinen, Four Reasons, halusi lähteä tekemään tosissaan verkkokauppaa, joten julkaisimme sille uuden verkkopalvelun huhtikuussa 2020. Yhdessä alustassa yhdistyvät B2C- ja B2B-verkkokauppa, verkkovalmennusalusta sekä kansainvälinen sivusto. Verkkopalvelu sisältää myytävät tuotteet, valtavan määrän sisältöä sekä maailmanluokan toiminnallisuudet. Suunnittelussa korostettiin ristiinmyyntiä ja sisältöjen ohessa tehtävää myyntiä. Palvelu toimii lisäksi kansainvälisenä brändisivustona, jossa tarjotaan tuotetietoa jälleenmyyjille. B2B-verkkokaupan avulla kampaamoasiakkaat pystyvät helposti tekemään tilauksia, seuraamaan tilauksiensa tilaa sekä historiaa ja toistamaan vanhoja tilauksia. Erikoisuutena verkkokauppaan rakennettiin toiminnallisuus, jonka avulla kampaaja-asiakkaat voivat myydä kampaamotuotteita riskittömästi ja […]

Jolie

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jolie.fi on yksi Suomen ensimmäisistä ja suurimmista luonnonkosmetiikkaverkkokaupoista sekä liikevaihdoltaan että tuotteiden määrältään. Se on osa Transmeri Groupia. Vuonna 2019 yritys päätti vaihtaa verkkokauppa-alustan skaalautuvammaksi, sillä vanhan alustan kehittämisen rajat olivat tulleet vastaan, eikä se kestänyt kovia kävijäpiikkejä isoissa kampanjoissa. Jolie valitsi Eecon kumppanikseen, ja uusi kauppa julkaistiin aikataulussa kesäkuussa 2019. Uusi alusta on mahdollistanut esimerkiksi Google Shoppingin ja Instagram Shoppingin käyttöönotot, paremman muokattavuuden sekä skaalautuvuuden. Käytössä on myös erityisiä ominaisuuksia kuten ilmaiset näytetilaukset. Rakentamamme integraatiot toiminnanohjausjärjestelmä SAP:iin säästävät lisäksi manuaalista työtä […]

Pureness.se verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Puhdistamo on Suomen ensimmäinen superfoodbrändi (perustettu 2009) ja se tunnetaan intohimoisesta ja tinkimättömästä suhtautumisesta laatuun. Saman laadun täytyy näkyä myös verkkokaupassa. Puhdistamo myy tuotteitaan marketeissa, erikoisliikkeissä ja oman verkkokauppansa kautta. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti laajentaa toimintansa kansainväliseksi, alkaen Ruotsista. Yhteistyömme alkoi vuonna 2017 verkkokaupan myynnin edistämisestä sekä markkinoinnista. Verkkokaupan osuutta myynnistä on saatu kasvatettua tasaisesti yhteistyön alusta lähtien. Vuonna 2020 Puhdistamo päätti lähteä kansainvälisille markkinoille ja yhteistyömme laajentui myös verkkokaupan tekniseen toteutukseen WooCommerce-alustalle. Huhtikuussa 2020 julkaistiin kuluttajille suunnattu Pureness.se. Tällä hetkellä teemme […]

Japa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Japa (Laitilan Rautarakenne Oy) on huippulaadukkaita polttopuukoneita valmistava vientiyritys, joka kuuluu Terra Patris konserniin. Japa on jo vuodesta 2014 lähtien panostanut digitaaliseen markkinointiin ja verkkopreesensiin. Toteutimme Japalle uuden verkkokaupan syksyllä 2019, koska entinen kauppa oli hidas ja kankea. Uudesta verkkokaupasta haluttiin helpommin selailtava ja aikaisempaa nopeampi. Lisäksi toivottiin, että sivustoa on jatkossa helpompi kehittää muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Verkkokaupan piti myös olla helposti käännettävissä useille eri kielille ja markkina-alueille. Toteutus tapahtui alle kuudessa viikossa. Uudessa verkkokaupassa on kiinnitetty huomiota erityisesti tuotteiden selaamiseen ja […]

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri kielellä. Kaikki kieliversiot huomioiden tuotteiden yhteenlaskettu lukumäärä nousi peräti 1,5 miljoonaan. Tuotteiden ajantasaista esittelyä varten rakensimme integraation Zadaan tuotetietokantaan, josta haetaan uudet ja päivitetyt tuotetiedot, keskimäärin noin […]

Alpa verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

AlpaFinlandia Oy on vuonna 2012 perustettu yritys, joka valmistaa alpakan villasta laadukkaita, pehmeitä ja vastuullisesti tuotettuja neuleita. Alpan liikevaihto oli vuonna 2018 1,3 miljoonaa euroa. Verkkokauppa on Alpan tärkein myyntikanava. Alpa päätti nostaa verkkokaupankäynnin ammattimaisempaan suuntaan ja valitsi Eecon kumppanikseen syksyllä 2019. Alpan uusi WooCommerce-verkkokauppa on nopea ja helppokäyttöinen. Lisäksi uusien ominaisuuksien käyttöönotto on jatkossa helpompaa ja hallitumpaa. Myös verkkokaupan ulkoasu päivitettiin. Tuimme Alpaa myös sen kansainvälistymisessä. Toteutimme suomalaisen verkkokaupan lisäksi Ruotsiin räätälöidyn verkkokaupan ja muille maille suunnatun, englanninkielisen verkkokaupan. Ruotsin kaupassa […]

Talhu.fi verkkokauppa

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Vuodesta 1993 lähtien toiminnassa ollut Talhu Oy on rakentamisen alan yritys, joka myy ammattilaisten rakennuskoneita uppopumpuista torninostureihin. Rakennuskoneiden myymisen ohella Talhu vastaa tuotteiden takuutöistä, huollosta ja varaosapalvelusta auttaen asiakasta koko rakennuksen koneistuksen elinkaaressa. Pääsimme vastaamaan Talhun B2B-verkkokaupan toteutuksesta. Verkkokauppa projekti lähti Talhun päässä liikkeelle yrityksen strategiatyön kautta, jossa huomattiin tarve panostaa digitaalisiin kanaviin. Web-veistämö valikoitui verkkokaupan toteuttajaksi, sillä veistämön tarjooma ja osaaminen tuntui sopivalta ja syntyi nopeasti yhteisymmärrys verkkokaupan tavoitteiden osalta. Talhu lähti toteuttamaan verkkokauppaa asioinnin helpottamiseksi asiakkaille. Perinteisellä alalla toimivana yrityksenä […]

Museoshop.fi -verkkokauppa

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uusi Museoshop.fi syntyi kun Suomen suurin taidemuseo-organisaatio Kansallisgalleria halusi korvata vanhan verkkokauppansa uudella ratkaisulla, joka tekisi ylläpidosta helppoa ja viestisi erittäin korkeaa laatua. Projektin päätavoite oli, ei enempää eikä vähempää, kuin olla museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjä Pohjoismaissa. Olennaisena vaatimuksena oli saavutettavuus – uudistetun verkkokaupan tuli täyttää kaikki EU:n vaatimukset verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta. Alusta asti projektin päätavoitteeksi lyötiin museoalan digitaalisen myynnin suunnannäyttäjänä toimiminen Pohjoismaissa. Tyylikäs ulkoasu ja konstailematon käytettävyys olivat tällöin itsestäänselvyyksiä, mutta suurimman haasteen aiheutti erilaisten lipputuotteiden myynnin mahdollistaminen ja yhdistäminen […]

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla ja muu sivusto WordPress-julkaisujärjestelmällä. Ulkoasun suunnitteli tamperelainen Villivisio ja teknisestä toteutuksesta vastasi Trimedia. Asiakas voi ostaa toivomansa kuntoluokan tuotteen Verkkokauppaan saavuttaessa valittavana on useita eri kuntoluokkia […]

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta data liikkuisi sukkelasti ja manuaalisesta tietojen päivittämisestä eri alustoille voisi luopua. ”Meillä oli paljon standardista poikkeavia toiveita ja vaatimuksia. Useimpiin näihin löytyi ratkaisu, jos ei suoraan hyllyltä, […]

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke oli teknisesti monisyinen – verkkokaupan ja ulkoisten järjestelmien välille toteutettiin lukuisia joko yksi- tai kaksisuuntaisia integraatioita. Verkkokaupan teknisenä alustana toimii WordPress ja sen WooCommerce-lisäosa. Julkaistu verkkopalvelu on […]

Professio

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Haaste Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta. Ratkaisumme Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa. Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat […]

Darment – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa. Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle. Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan […]

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa […]

Grape People

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Grape People on fasilitoinnin pioneeriyritys Suomessa – Grape People on auttanut suomalaisia organisaatioita fasilitoimalla jo vuodesta 2003 alkaen. Grape People tarjoaa fasilitoinnin valmennuksia, koulutuksia ja kehityshankkeita. Projektin tavoitteet Grape Peoplen verkkosivut uudistettiin osana yritysilmeen uudistusta. Verkkosivujen yhteyteen päätettiin myös toteuttaa verkkokauppa, jonka kautta sekä sitoutetaan asiakkaita esimerkiksi fasilitointimateriliaaleja myymällä että myydän varsinaisia palveluita erilaisina kokonaisuuksina. Kokonaisuuden kannalta tärkeitä olivat vahvasti näkyvä oma yritysilme, helppokäyttöisyys ja verkkokaupan toimivuus. Projektin kuvaus Sivuston toteutus aloitettiin sisällön ja rakenteen suunnittelusta. Sisällön kanssa sparraamassa mukana oli viestintätoimisto. […]

Värisilmä

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Avidly on vastannut Värisilmän markkinoinnista, viestinnästä, digipalveluista ja mediasuunnittelusta keväästä 2017 alkaen. Kokonaisvaltaisessa yhteistyössä on keskitytty erityisesti digitaalisten mahdollisuuksien voimakkaampaan hyödyntämiseen sekä brändimielikuvan suotuisaan kehittymiseen. Markkinoinnin ulkoistuksen yhteydessä Avidlyn haltuun siirtyi myös Värisilmän verkkosivusto verkkokauppoineen. Vastaamme Värisilmän WordPress-sivuston ja WooCommerce-verkkokaupan kokonaisvaltaisesta kehityksestä, ylläpidosta, mainonnasta ja konversion optimoinnista. Varisilma.fi on laaja toteutus, jonka integraatiot on Avidlyssä uudistettu. Verkkokauppaan toteutettiin Laravel-pohjainen API-applikaatio, joka integroi kaupan Microsoft NAV ERP:iin, josta tuotetiedot ja tuotekuvat haetaan. Lisäksi WooCommerce integroitiin kolmannen osapuolen tuotenäytteiden tilauspalveluun ja markkinoinnin automaatioalusta HubSpotiin. […]

Partiolaisten adventtikalenteri

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi -verkkopalvelu-uudistuksen kesällä ja syksyllä 2019. Palvelu julkaistiin lokakuun alussa 2019, ja kalenterien myynti alkoi virallisesti 15.10.2019. Adventtikalenteri on yksi Partiolaisten tärkeimmistä yksittäisistä varainhankintamuodoista, joten uudistuksen tavoitteeksi asetettiin kalenterimyynnin kasvattaminen entisestään. Toteutettavan palvelun tarkoituksena oli tukea kalenterimyynnin lisäksi järjestön sisäisiä prosesseja. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun kautta ylläpitoon saakka. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle ja ostopolku rakennettiin räätälöidysti ilman WordPressin WooCommerce-lisäosaa.

Heureka

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota. Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli joskus virheviesti. Ohjeita tuli selkeyttää ja virheet minimoida, jotta asiakkaan ostokokemus olisi mahdollisimman saumaton. Heurekalla ei myöskään ollut web-analytiikan partneria tai kunnollista mittausuunnitelmaa heureka.fi -sivustolle. Teimme heille […]

Klinkmann-verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Klinkmann toimittaa laajaa tuoteperhettä sähkö- ja automaatiokomponentteja erilaisiin asennuksiin. Yhteistyö Redlandin kanssa käynnistyi kehittämällä Klinkmannin taustajärjestelmään WooCommerce -yhteensopivan tuotedatan integraation. Seuraavassa vaiheessa uudistimme Klinkmann -verkkokaupan brändiä, pääviestejä ja visuaalista ilmettä ja rakensimme uudistetun WooCommerce-verkkokaupan. Verkkokaupassa on useita kieliversioita. Yhteistyötä laajennettiin Klinkmann-yrityssivustojen ylläpitoon ja jatkokehitykseen. Uudistettu WooCommerce-verkkokauppa julkaistiin loppuvuonna 2018, ja tulokset ovat sen jälkeen olleet kasvusuuntaisia.

Minska

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Minska on hyvinvointimedia, jonka tavoitteena on auttaa ihmisiä ilmaston ja henkilökohtaisen hyvinvoinnin kannalta hyviin valintoihin. Elämme ilmastonmuutoksen kannalta kriittistä aikaa. Muutos lähtee yksilöistä. Uskomme, että ihmisillä, jotka voivat hyvin, on voimaa luoda muutosta ja levittää hyvää ympärilleen. Siksi Minska on valinnut välineekseen ihmisten inspiroimisen kasvipohjaiseen ruokaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. redandblue auttoi rakentamaan Minskan verkkoalustan aina teknisestä määrittelystä lopulliseen WordPress + WooCommerce -toteutukseen. Autoimme palvelun konseptoinnissa ja määrittelyssä sekä rakensimme palveluun käyttäjälähtöisen käyttöliittymän. Visuaalisen suunnittelun osalta palvelun toivottiin puhuttelevan mahdollisimman laajaa yleisöä. Suunnittelijamme […]

Seepsula.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Seepsula on Suomen modernein, turvallisin ja tehokkain kiviainesyritys, joka on määrätietoisesti investoinut toimintansa kehittämiseen kaikilla osa-alueilla. Tehokkuus ja vastuullisuus kulkevat Seepsulassa käsi kädessä.Osana jatkuvaa kehitystä toteutimme Seepsulan kanssa laajan verkkokauppapohjaisen sivu-uudistuksen. Seepsulan verkkokauppa on luotu asiakas edellä. Asiakaspolut sekä epävarmalle pienrakentajalle että määrätietoiselle suurasiakkaalle on suunniteltu selkeiksi ja johdonmukaisiksi. Tuotteista ja niiden käyttötarkoituksista on tarjottu kattavasti tietoa.Pienrakentajia halutaan palvella sisällöillä, jotka ohjaavat oikean kiviaineksen käyttöön. Ryhmittelimme tuotteet asiakkaan kanssa neljään pääkategoriaan käyttötarkoituksen mukaan, joka mahdollistaa asiakaspolun myös käyttötarkoituslähtöisesti. Sisältöä on tarkoitus tuottaa […]

Opa Muurikka verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Yhteistyömme alkoi alkuvuonna 2018, kun lähdimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Opa Muurikalle uutta verkkopalvelua ja verkkokauppaa. Verkkokauppa haluttiin uudistaa vastaamaan paremmin Opa Muurikan tarpeita ja viestimään haluttua tunnetta selkeämmin. Suurena tavoitteena oli myös myynnin kasvattaminen sekä kansainvälistymisen edistäminen. Uuden verkkokaupan julkaisun yhteydessä päivitimme myös Opa Muurikan visuaalisen ilmeen ja autoimme uudistuksista viestimistä mm. verkkokaupan lanseeraussuunnitelman sekä erilaisten digikampanjoiden avulla. Yhteistyömme markkinoinnin kehittämisen parissa jatkuu edelleen mm. kuukausittaisen digimarkkinoinnin sekä verkkokaupan jatkuvan kehittämisen osalta. Hakusanamainonnan ROI oli viime vuonna 300 %.

Pisla verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pislan vanha B2B-verkkokauppa oli tullut elinkaarensa päähän ja samalla heräsi myös ajatus laajentaa verkkokauppatoimintaa kuluttajapuolelle. Toteutimme Pislalle WooCommerce-verkkokaupan, joka toimii sekä B2B- että B2C-verkkokauppana. Uusi verkkokauppa on suoraan integroitu heidän toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Samalla kirkastimme myös Pislan brändin sekä visuaalisen ilmeen.

Design from Scandinavia -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Design From Scandinavia on verkkokauppa, joka on kunnianosoitus suomalaiselle suunnittelulle, valmistukselle ja elämäntavalle. Karvala Oy ja sen omistama verkkokauppa Design from Scandinavia mahdollistaa upeiden, pohjoisessa tehtyjen tuotteiden hankkimisen kauemmaksikin – palan pohjoista sinne, missä ikinä asutkin. Redland suunnitteli verkkokaupan nimen, brändi-ilmeen ja rakenteen sekä toteutti ne Woocommerce- ja WordPress-verkkopalveluna, joka julkaistiin keväällä 2017. Suunnittelun kantava teema oli herättää brändi eloon verkkokaupassa ja antaa tuotteille sekä designille mahdollisimman suuri huomioarvo.

Legisvalmennus.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Legisvalmennus tarjoaa valmennuskursseja oikeustieteellisen pääsykokeisiin. Asiakas tarvitsi uuden verkkosivuston sekä verkkokaupan, josta valmennuskursseja voi suoraan ostaa. Ensi vaiheessa Redland suunnitteli ja toteutti WordPress-sivuston, johon lisättiin hieman myöhemmin WooCommerce-verkkokauppa. Verkkokaupan julkaisu tapahtui vuonna 2017 ja sen jälkeen se on tuottanut tehokkaasti myyntiä Legisvalmennukselle. Yhteistyö jatkuu ja Redland päivittää vuosittain uudet valmennuskurssit verkkokauppaan ja pitää huolen, että verkkokauppa on ajanmukainen.

TheTenEssentials.com -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

TheTenEssentials.com on tärkeimpien vaellustarvikkeiden verkkokauppa. He auttavat retkeilijöitä alkuun vaellusharrastuksessa tarjoamalla välttämättömimmät tarvikkeet. Redland rakensi verkkokaupan ja loi sille visuaalisen ilmeen. Keväällä 2017 keskustelimme ensimmäistä kertaa tulevien yrittäjien kanssa, jolla oli visiona luoda uudentyyppinen verkkokauppa ja brändi retkeilyvarusteiden myyntiin. The Ten Essentials on filosofia, jonka mukaan tärkeimpien kymmenen tuotteet avulla selviää erilaisista outdoor-seikkailuista. Alussa oli siis vain visio yrityksestä ja sen filosofiasta. Ensimmäiseksi määrittelimme yritykselle ilmeen ja viestit. Sen jälkeen lähdimme kehittämään virtaviivaista verkkokauppaa valmiiksi mietityn tuotevalikoiman päälle. Verkkokauppa avattiin ripeän työskentelyn […]

Oy Osk. Lindroos Ab -verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti kello- ja koruliike Lindroosille verkkokaupan. Rooli projektissa oli kokonaisvaltainen – Into vastasi palvelumuotoilusta, teknisestä määrittelystä, käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Verkkokauppa-alustana toimii WooCommerce yhdessä WordPressin kanssa. Verkkokauppahankkeen jälkeen lindroos.fi -palvelun kylkeen on rakennettu Lindroos-myymälöille oma asiakastietojärjestelmä, joka on integroitu verkkokauppaan. Molemmat palvelut ovat Into-Digitalin ylläpidon ja jatkokehityksen piirissä.

Kuvittaja Teemu Järvi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Teemu Järvi on luontoaiheisiin erikoistunut taiteilija ja muotoilija. Järven eräaiheiset työt kattavat laajan kirjon taidegrafiikkavedoksista kirja- ja lehtikuvitusten kautta käyttöesineisiin sekä erilaisiin konsepteihin. Yrityksen vanha verkkokauppa ei vastannut käyttöliittymältään eikä toiminnallisuuksiltaan yrityksen kansainvälistymislaajenemissuunnitelmia. Yrityksellä oli tarpeena saada sekä kuluttaja- että tukkumyyntiverkkokauppa. Redandbluella oli ilo ja kunnia terävöittää kansainvälisen verkkokaupan digitaaliset ratkaisut. Molemmat verkkokaupat toteutettiin Woocommerce -verkkokauppa-alustan päälle. Lähtökohtana kuluttajaverkkokaupan käytettävyydessä ja ylläpidossa oli ottaa huomioon Teemu Järven laaja tuoterosteri, joka kattaa useita eri variaatiotuotteita sekä tuotekokoelmakombinaatioita. Lisäksi tarpeena oli sesongeittain muuttuvat tuotekategorianostot […]

Ooppera Baletti lippukauppa

Tekijät: Creuna Finland (Tekninen toteutus), Sivulliset (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ooppera ja Baletin digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämisessä ensimmäinen merkittävä askel otettiin, kun Ooppera ja Baletti julkaisi uudistetun verkkopalvelunsa tammikuussa 2016 Tuolloin lipunmyynti johdettiin kuitenkin edelleen kumppanin palveluun. Samoin ulkoisen kumppanin hallinnoima väliaikatarjoilu jäi heidän omien perinteisten myyntikanaviensa varaan. Uudistuksen jälkeen uuden verkkopalvelun käyttö ja uutiskirjetilaajien määrä kasvoivat, ja Ooppera ja Baletti pystyi tarjoamaan laadukkaan asiakaskokemuksen tuotteiden (esitysten) selaamiseen ja esitysten digitaaliseen kuluttamiseen (Stage24) saakka. Haasteeksi muodostui kuitenkin nopeasti asiakaskokemuksen muotoilu ja kehittäminen, kun käyttäjä siirtyi ostamaan lippuja ja väliaikatarjoiluja ulkopuolisten toimijoiden palveluista. Ulkopuolisten […]

Mediatrade -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on Suomen johtava audiovisuaalisten tuotteiden maahantuoja ja jälleenmyyjä. Suunnittelimme Mediatradelle verkkokaupan, jossa yhdistyy normaali brändisivusto sekä kauppaosio. Sivuston sisällönhallinta tapahtuu WordPressin kautta, ja sen yhteyteen on integroitu asiakkaan toiveiden mukaan pitkälle kustomoitu verkkokauppa-alusta. Tuote- ja tilaustietojen siirtoon rakennettiin automaattisesti päivittyvä rajapinta verkkokaupan ja Visman taloushallintojärjestelmän välillä. Myös WordPressin sisällönhallinnasta tehtiin asiakkaan tarpeita vastaava moduulipohjainen työkalu, jonka avulla voi toteuttaa monipuolisia ja kiinnostavia visuaalisia sisältökokonaisuuksia. Loimme valmiita ennakkoon määriteltyjä moduuleita, joita hyödyntämällä saadaan tehtyä tarpeellisia tuotenostoja, tapahtumia ja markkinointiviestejä. Verkkokaupan julkaisemisen jälkeen […]

Toimistotarvikkeet.com -verkkokauppa

Tekijä: Mediapool Finland
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pitkäaikainen asiakkaamme Toimistotarvikkeet.com halusi modernisoida vanhan CloverShop Pro-pohjaisen verkkokauppa-alustansa, jota oli aikojen saatossa kustomoitu erittäin vahvasti helpottamaan valtavan tuotekatalogin ja asiakasrekisterin ylläpitoa. Verkkokaupan alustaa ei vaihdettu, vaan sen teknistä rakennetta suoraviivaistettiin, haluttuja toimintoja muokattiin ja lisättiin. Ulkoasu päivitettiin moderniksi responsiiviseksi käyttöliittymäksi, joka on saanut runsaasti kiitosta yrityskäyttäjien keskuudessa. Verkkokaupan hallinnassa voidaan toteuttaa hyvin spesifejä asiakaskohtaisia hinnoittelu- ja näkyvyysmalleja, joiden avulla käyttäjää voidaan ohjata ja auttaa tilausten tekemisessä erittäin tehokkaasti. Haasteena asiakkaalla oli erittäin laaja tuotevalikoima ja sen hallinta. Suunnittelimme tuotetietojen hallintaan helpottavat […]

Fixusnet verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1927 asti. Koivunen Oy toimii henkilöautojen sekä raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 140 miljoonaa euroa. Koivusen Fixusnet-verkkokauppa kokoaa saman osoitteen alle yli 100 000 tuotteen valikoiman Autovaraosia ja tarvikkeita myyvä Fixusnet verkkokauppa palvelee sekä Suomessa että Ruotsissa. Autotuotteita myyvästä verkkokaupasta haluttiin tehdä mahdollisimman käyttäjäystävällinen: tuotteiden piti olla helposti […]

Valofirma

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Valofirma on yhdessä Kamerafirman kanssa toimiva yksi Suomen johtavia elokuvakalustovuokraamoja, joka on rakennettu alan rautaisten ammattilaisten johdolla. Valofirman tuotteita ja palveluita on hyödynnetty mainoksissa, tv-ohjelmissa ja elokuvissa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Autoimme Valofirmaa uudistamaan verkkopalvelunsa, jonka alustaksi valittiin WordPress & WooCommerce. Sivuston tavoittena on tarjota helppo tapa hankkia kaikki tarvittava yhden katon alta videotuotannon pyörittämiseen valojen, kameroiden, henkilöstön ja muiden tarvikkeiden osalta. Valofirman verkkopalvelu-uudistuksessa isoa roolia näytteli verkkokaupan rakentaminen uudelleen ja sen integroiminen ERP-järjestelmään, josta räätälöidyn lisäosan avulla hallinnoidaan vuokrauksia, tuote- ja […]