Sivuston tyyppi: Verkkokauppa

Pixelify

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pixelify.net on alusta suunnittelijoille, jotka tuottavat digitaalisia tuotteita ja haluavat jakaa niitä muille. Tällaisia ovat esimerkiksi fontit, logot sekä muut grafiikat. Avidly toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen WordPress-alustalle. Otimme käyttöön Easy Digital Downloads (EDD) -lisäosan, jolla mahdollistettiin verkkokauppamainen toteutus digitaalisille tuotteille. Kirjautuneen käyttäjän on mahdollista ladata tuotteita omalle tietokoneelleen 10 kpl päivässä ja kirjautumattoman käyttäjän 1 kpl päivässä ilmaiseksi. Tämä tehtiin omana toiminnallisuutenaan, sillä tällaista ominaisuutta EDD ei sisältänyt oletuksena. Verkkopalvelu hyödyntää CDN:ää tuotteiden tarjoamiseen lataamista varten. Tuotteiden lataamisen lisäksi kirjautuneen […]

Westerback 1897

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Westerback on kello- ja kultasepänliike, joka edustaa useita huippumerkkejä, kuten Hublot, Omega, Zenith, Tag Heuer, Rado, Gucci, Longines, Tissot, Certina, Breitling ja Raymond Weil. Westerback-myymälät löytyvät myös Stockmann-tavarataloista Helsingin keskustassa ja Itäkeskuksessa, Tapiolassa, Jumbossa, Tampereella ja Turussa. Wysiwyg toteutti Westerbackille verkkokaupan pohjautuen WordPress-julkaisualustaan ja WooCommerce-verkkokauppaohjelmistoon. Graafisesta ulkoasusta vastasi Tweed. Verkkokaupassa voi hakea tuotteita laajojen suodatusvalintojen avulla ja kellomallistoihin voi tutustua myös brändikohtaisilla sivuilla. Tuotesivulla asiakas näkee myös myymälät, joissa kyseinen brändi on edustettuna. Tuotesivuille on integroitu myös Noston palvelu, joka näyttää tuotesuosituksia […]

Huuhkajien verkkokauppa

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Palloliiton ja Suomen jalkapallomaajoukkueen verkkokauppa myy virallisia pelipaitoja, fanituotteita ja monipuolisia jalkapallovarusteita. Verkkokauppa on osa Palloliitto.fi-verkkopalvelukokonaisuutta. Karhu Helsinki konseptoi, suunnitteli ja rakensi kaupan. Moottorina toimii Drupal Commerce. Keskeisenä tavoitteena oli tarjota asiakkaalle sujuva ja miellyttävä asiointikokemus. Oikea tuote löytyy nopeasti ja ostoprosessi etenee jouhevasti. Postin verkkokauppalogistiikkapalvelu integroituu osaksi prosessia. Klassisen tuoteluettelomaisen käyttöliittymän lisäksi asiakkaat pääsevät tilaamaan omalla tai lapsensa nimellä varustetun pelipaidan räätälöintikoneella, jossa nimen voi kirjoittaa suoraan paidan selkään.

Icebug

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pyka Oy – Suomen johtava Icebug-brändin maahantuoja, halusi uusia Icebug.com Suomi-version. Sivuston haluttiin toimivan brändisivuston lisäksi kuluttajaverkkokauppana sekä Icebug-myyjien sisäisenä myyntityökaluna. Verkkokaupan haluttiin myös integroituvan Pykan toiminnanohjauksenjärjestelmään Visma Novaan. Design-tiimimme onnistui sivuston suunnittelussa ja hyödynsi asiakkaamme tuottamaa kuvamateriaalia taidokkaasti. Myös Icebug-myyjien sisäisen käyttöliittymän suunnittelu on kerännyt kehuja. “Tarvitsimme uuden myynnin työkalun asiakkaidemme ja sisäiseen käyttöön. Contrast rakensi toivomamme kevyen ja mukautuvan verkkokäyttöliittymän ja yhdisti sen toiminnanohjausjärjestelmäämme. Työ sisälsi lukuisia teknisiä yksityiskohtia ja vaati huomattavan paljon ongelmanratkaisukykyä ja pioneerityötä. Contrastin tekninen osaaminen on […]

E.Ahlström

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

E.Ahlström Oy on Suomen ykkönen ravintoloiden keittiö- ja kattaustarvikkeiden kaupassa. E.Ahlströmin kunniakas historia ulottuu yli sadan vuoden päähän. E.Ahlströmin verkkokauppa toimii Drupal Commerce -teknologialla. Verkkokaupan perusta on kaksisuuntainen integraatio Digia Enterprise ERP-järjestelmään. Tuotetiedot liikkuvat ERPistä verkkokauppaan ja tilaukset palaavat ERPiin käsiteltäviksi. Verkkokauppa on tuonut E.Ahlströmille merkittävää myynnin kasvua. Verkkokauppa on kaikille avoin, mutta E.Ahlströmin Premium-asiakkaat saavat myös verkkokaupassa erityispalvelua. Kullakin Premium-asiakkaalla on verkkokaupassa oma tuotevalikoima. Myös hinnoittelua voidaan tehdä asiakaskohtaisesti. Laadukas käyttökokemus ja elämyksellisyys ovat verkkokaupassa suuressa roolissa. Drupal mahdollistaa laadukkaan markkinointisisällön […]

iTapsa Phones -verkkokauppa

Tekijät: Framian Oy (Tekninen toteutus), Markkinointitoimisto WDS Oy (Konsepti, ilme, sisällöt)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme iTapsa Services Oy:lle verkkokaupan, jossa myydään ja ostetaan käytettyjä iPhone-puhelimia. Tavoitteena oli toteuttaa mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopeasti toimiva verkkokauppa, joka tarjoaa korkealuokkaisen käyttökokemuksen. Verkkokauppa on toteutettu Single Page Applikaationa. Taustajärjestelmänä toimii WordPress+Woocommerce ja fronttitoteutus on rakennettu Framianin Headlify-työkalulla.

Jokke.com – verkkokauppauudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme verkkokauppauudistuksen Pohjoismaiden laajimmalle koirantarvikeverkkokaupalle Jokkelle. Uudistuksessa raikastettiin verkkokaupan ulkoasua ja helpotettiin sen käyttöä esimerkiksi muokkaamalla jälleenmyyjä hakua havainnoillistavammaksi. Projektissa parannettiin jälleenmyyjille tarkoitettua verkkokauppaa mahdollistamalla usean tuotteen ostaminen samasta näkymästä. Isoimpana uudistuksena rakennettiin myös kuluttajille oma verkkokauppa! Teknisenä alustana käytettiin WordPressiä sekä WooCommercea.

Honk – autohuutokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Autoliikkeiden laaja valikoima, ostajan määrittelemä hinta, koeajomahdollisuus, kilpailutettu rahoituspäätös, maksu, vakuutukset, rekisteröinti, kotiinkuljetus ja kaupan peruutusoikeus – Honk tarjoaa aivan uudenlaisen tavan ostaa ja myydä autoja. Honk sai alkunsa, kun autoalan kokeneet vaikuttajat Timo Yli-Salomäki ja Sami Pöllänen halusivat tuoda autokaupan tähän päivään. Syntyi idea kehittää täysin digitalisoitu autojen tarjouskauppaportaali, ensimmäisenä Suomessa. – Digitalisaatio ei ole palvelumme itseisarvo, vaan keino tehdä autokaupan jokaisesta vaiheesta helppo ja turvallinen sekä ostajille että myyjille, kertoo Timo Yli-Salomäki. Maanlaajuiset markkinat, ostajan valta määritellä hinta ja mahdollisuus […]

Testauskoulutus.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Prove Expertisen testauskoulutus.fi -sivuston. Testauskoulutus.fi on kotimaan markkinoille suunnattu ilmoittautumissivu Prove Expertisen laajalle koulutusvalikoimalle. Sivuilta haluttiin tehokkuutta ja ilmoittautuminen koulutuksiin haluttiin tehdä mahdollisimman helpoksi. Tätä tuettiin myös markkinoinnin automaatio -integraatiolla. Sivusto tehtiin WordPress pohjalle ja suunniteltiin yhteistyössä Valokki Design Oy ‘n kanssa.

Finavian verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Osana laajaa digitaalisten kanavien kehitysprojektia Finavia halusi uudistaa vuonna 2017 myös verkkosivustonsa. Vanha julkaisujärjestelmä haluttiin korvata joustavammalla ja verkkokauppa integroida osaksi sivustoa. Projektikumppaniksi valittiin kilpailutuksen kautta Wunder. Yhteistyön tuloksena syntyi palkittu sivusto, joka on Finavian digitaalisten palveluiden ydin. Kun Finavia päätti uudistaa digitaalisia kanaviaan, yksi projektin tärkeimmistä tavoitteista oli verkkoasioinnin lisääminen Finavian sivustolla. Kehityskohteita olivat tätä silmällä pitäen muun muassa verkkokauppa ja palveluiden löydettävyys. System Specialist Sanna Valkeinen toimi Finavialla verkkosivuston uudistuksen projektipäällikkönä tehden tiivistä yhteistyötä Finavian tuoteomistajien kanssa: ”Halusimme eri kohderyhmille […]

Rukakeskuksen verkkokauppauudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusamossa sijaitseva Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jonka korkeatasoiset harjoittelu- ja kilpailupaikat sekä muut aktiviteetit ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta. Rukan verkkokauppa oli hiljattain uudistettu Drupal 8 ja Commerce -alustalle, mutta palvelussa oli parannettavaa. Eri kassajärjestelmät eivät esimerkiksi keskustelleet keskenään, pienimpiinkin muutoksiin tarvittiin koodaria eikä mobiilikäyttäjien käyttökokemus vastannut toivottua tasoa. Ketterämmän toimintamallin saavuttamiseksi ja hyväksi havaitun verkkokaupan jatkokehittämiseen haluttiin hyvä kumppani, joka kykenisi myös kehittämään verkkopalvelun visuaalista ilmettä. Yksi verkkokaupan täydellisen uudistamisen suurimmista haasteista oli saada Drupal integroitua hissilippukaupan kanssa. Integraation […]

Helaform.com

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi ja englanniksi. Koska tavoitteena oli systemaattisesti kehittää verkkopalvelua käyttäjädatan perusteella, kokosimme verkkosivustoanalytiikan lisäksi tiedot eri sosiaalisen media kanavista, uutiskirjemarkkinoinnista sekä sivuston tärkeimmät konversiot yhteen näkymään. 2018 vuoden […]

Treeline.fi-verkkokauppa

Tekijä: Oscar Software Oy (Tekniikka, konsepti ja toteutus)
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tree­li­ne.fi on ulkoilun ja retkeilyn erikoiskauppa verkossa ja Kangasalla vanhalla Marjamäen pajutilalla. Treeline.fi uudisti järjestelmänsä ja käyttää Oscar Software Oy:n verkkokauppa- ja kassajärjestelmää, joista on saatavissa kaikki statistiikka ja myynnit. Myös laskutus ja kaikki tukkukauppaan liittyvät ominaisuudet toimivat Oscarissa helposti. Järjestelmäprojektin tavoitteena oli integraatioiden ja rahan säästö. Järjestelmä on helposti integroitavissa myös muihin järjestelmiin, jolloin tarvittaessa esim. tavarantoimittajien järjestelmät saadaan lähettämään tavaraa tuotteiden loputtua ja kassatapahtumat saadaan vietyä kirjanpitoon automaattisesti. Oscar on hyvä valinta sekä isolle että pienelle yritykselle, sillä järjestelmä mahdollistaa […]

Kolmiokirja.fi -verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Joutsen Median Kolmiokirja-verkkokaupan uudistuksella haluttiin minimoida tilauskäsittelyyn liittyviä manuaalisia työvaiheita sekä päivittää verkkokaupan graafinen ilme selkeäksi ja nykyaikaiseksi. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin tehostaa myös tuotteiden ristiinmyyntiä. Kauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore-verkkokauppa-alustalle.

Hofstede Insights -verkkosivu-uudistus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto

Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset. Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.

Suojaintukku.fi

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suojaintukulle rakennettiin Aikadesignin toimesta responsiivinen verkkokauppa, jossa alustana käytettiin suosittua WordPressin WooCommercea. Graafisessa ilmeessä haetiin mieleenpainuvuutta ja käyttöliittymässä selkeyttä. Verkkokauppa palvelee erityisesti yrityksiä, kuntia ja kaupunkeja, jotka haluavat tilata tuotteensa laskulle. Valikoimassa on tarjolla suosittuja ensiavun, henkilösuojaimien ja laminoinnin tuotteita hyvin edullisesti.

Immuno Diagnostic

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Selkeydestä, löydettävyydestä ja helppokäyttöisyydestä ei voi tinkiä tuumaakaan, kun verkkopalvelun sisuksissa hyrrää 100 000 tuotteen verkkokauppa. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle. Immuno Diagnostic asetti uudelle verkkopalvelulle selkeät tavoitteet: – Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin. – Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut. – Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta. – Verkkopalvelu toimii myynnin tukena. Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa […]

Laatukaluste.com verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laatukalusteen verkkokauppa haluttiin uudistaa responsiiviseksi ja ulkoasultaan moderniksi. Asiakaskokemusta parannettiin mm. yksinkertaistamalla verkkokaupan ostoskoria ja suoraviivaistamalla ostotapahtumaa. Hakutoiminto uudistettiin älykkääksi ennakoivaksi hauksi, joka auttaa asiakasta löytämään helpommin etsimänsä tuotteen. Verkkokauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore -verkkokauppa-alustalle.

Rtech verkkokauppa

Tekijä: Viskan Oy
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Viskan toteutti Rtechille suorituskykyisen verkkokaupan Streamline-alustalla. Rtech on täyden palvelun polkupyöräkauppa, joka tarjoaa myös huoltopalvelut polkupyörille ja iskunvaimentimille. Yrityksellä on verkkokaupan lisäksi Tampereella myymälä, joka toimii saumattomasti verkkokaupan kanssa. Verkkokaupparatkaisu toteutettiin tiivissä yhteistyössä Rtechin kanssa ja projektissa mukana oli sivuston ulkoasusta vastaava Jimmy Doyle, Black Sheep Designista. Viskan toimitti Rtechille kattavan ratkaisun, jolla hallitaan verkkokaupan lisäksi mm. varastoa, tuotetietoja, B2B-myyntiä, laskutusta, sekä huoltoa ja myymälämyyntiä. Kaikki hoidetaan samasta käyttöliittymästä, keskitetysti. “Uusi verkkokauppa vaikuttaa erittäin hyvältä, ja on meille iso askel eteenpäin. Käytämme […]

Weecos

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Weecos tarjoaa yrityksille verkkokauppa-alustan laadukkaiden ja kestävää kehitystä tukevien tuotteiden myymiselle. Weecosin monikauppiasjärjestelmä yhdistää monta kauppaa yhdeksi kauppapaikaksi. Kauppiaat vastaavat itse oman Weecos-kauppansa tiedoista sekä tuotteiden myynnistä ja toimituksesta. Asiakkaalle Weecos näkyy yhtenä verkkokauppana, jossa kauppiaiden tuotteita voi selata kategorioittain tai etsimällä keskitetyllä haulla. Lisäksi voidaan tutkia kauppiaiden omia Weecos-kauppoja ja niistä löytyviä tietoja palvelun sisällä. Sekä kauppiaat että asiakkaat voivat luoda palveluun oman profiilinsa ja olla keskenään vuorovaikutuksessa. Alustan ylläpito oli ongelmallista, koska sen koodipohjassa oli runsaasti omaa koodia ja valmiisiin […]

Autotalo Laakkosen autojen verkkokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laakkonen konserni halusi uudistaa verkkopalvelunsa rohkeasti. Asiakkaat ovat jo pitkään tottuneet etsimään autoja netistä, mutta moni ostamisen vaihe on kuitenkin edellyttänyt käyntiä myyntipisteessä. Ennakkoluulottoman suunnittelun ja viisaan toteutuksen ansiosta Laakkosen verkkopalvelussa voi nyt laskea oman autonsa vaihtoarvon, saada rahoituspäätöksen, maksaa auton ja tilata sen vaikka kotiovelleen. Verkkopalvelu tarjoaa myös personoitua tietoja ja yhteisöllisyyttä. Crasman konseptoi, suunnitteli ja toteutti uuden verkkopalvelun tiiviissä yhteistyössä Autotalo Laakkosen kanssa. Digitaalisten palveluiden rooli auton valinnassa on kasvanut vuosi vuodelta. Laakkosen maanlaajuisen myyntiketjun toimipisteiden tukena on nyt uusittu, […]

Kultajousi-verkkokauppa

Tekijä: Wysiwyg Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kultajousi on muodikkaisiin koruihin ja kelloihin keskittyvä koko Suomen kattava vähittäiskauppaketju, jonka myymäläverkosto kattaa jo lähes kaikki suurimmat kaupungit ja taajamat. Kultajousen sivusto ja verkkokauppa on toteutettu Smilehousen Workspace-alustalla. Wysiwyg uudisti sivuston ja verkkokaupan nykyajan vaatimusten mukaiseksi. Uudistuksessa keskityttiin erityisesti käyttökokemukseen mobiililaitteilla. Sivuston suunnittelu tehtiin mobiili ensin -periaatteella. Verkkokauppaan on toteutettu monipuoliset suodattimet helpottamaan tuotevalikoiman selailua. Verkkokaupan tuotesuosituksissa käytetään Nosto-palvelua.

Tammed Oy

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tammed Oy on ensihoito- ja ensiaputarvikkeiden tukkukauppa, joka varustaa ja kouluttaa asiakkaansa toimimaan oikein tapaturmatilanteissa. Wysiwyg on toteuttanut Tammedin verkkokaupan WordPressillä ja WooCommercella. Verkkokaupassa on käytössä Wysiwygin tekemät Checkout-, Prinetti- ja Matkahuolto-lisäosat. Verkkokauppaan on toteutettu myös laajennus, jolla asiakkaat voivat helposti tilata täydennystarvikkeita skannaamalla QR-koodin puhelimella. Verkkokaupan tuotesuosituksissa käytetään Nosto-palvelua.

Baiks

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Polkupyörätukku on nyt Baiks. Yritys on vuonna 1994 perustettu pyöräilyn erikoisliikeketju, joka on maamme suurin koko perheen pyöränostopaikka. Myymäläverkostoon kuuluu 12 myymälää, jotka palvelevat ja auttavat asiakasta kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Keväällä 2017 Suomen Polkupyörätukku teki mittavan brändimuutoksen ja avasi uuden Baiks polkupyöräverkkokaupan. Tavoitteet Verkossa asioiva kuluttaja saattaa ostamisen sijaan vain seurata tuotetietoja ja saatavuutta eri myymälöistä. Polkupyörien toimitusaikojen ollessa pitkiä on Baiks huomannut asiakkaiden asioivan mielellään myös kivijalkakaupoissa verkossa asioimisen jälkeen. Baiksin keskeisenä tavoitteena oli saada uusi myyntikanava vastaamaan nykyajan […]

LashLovers

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

LashLovers Oy on vuonna 2011 perustettu suomalainen ripsienpidennystuotteiden alkuperäisvalmistuttaja ja alan kouluttaja. Laatu, turvallisuus ja jatkuva kehittäminen ovat yrityksen toiminnan ydin. Tämä kauneudenhoitoalan ammattilaisten käyttöön tarkoitettuja tuotteita maahantuova yritys tekee aktiivista yhteistyötä ja tuotekehitystä alan tarvikevalmistajien kanssa. LashLoversilla uskotaan vahvasti avoimuuteen sekä yhdessä oppimiseen ja yritys onkin kouluttanut Suomessa alalle jo yli 500 ripsienpidennysammattilaista. Tavoitteet Verkkokauppa on LashLovers Oy:n toiminnan kulmakivi. Sen on oltava toimiva ja helppokäyttöinen, koska nykyään käytännössä kaikki asiakastilaukset tehdään, käsitellään ja toimitetaan verkkokaupan kautta. LashLoversin tavoitteena oli kehittää […]

Andiata

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Andiata on tunnettu suomalainen vaatebrändi, joka suunnittelee ajattomia, naisellisia ja upeita vaatteita tyylikkäille naisille. Andiata halusi uudistaa verkkosivujaan vastaamaan uudistunutta brändiään ja panostaa verkkokauppansa kehittämiseen niin, että uudet asiakkaat myös nuoremmista ikäluokista löytäisivät heidän tuotteensa. Andiatan oma brändi antoi Contrastille tarvittavat suuntaviivat verkkosivujen ulkoasulle: kokonaisuudsta huokuu skandinaavisuus, ilmavuus, ajattomuus ja korkea laatu. Kuten itse vaatteissa, myös verkkokaupassa haluttiin pitää esteettisyys ja käytännöllisyys hienovaraisessa tasapainossa.

Pieni ele -verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pieni ele -verkkokaupassa lahjoittamalla voi tukea seitsemäätoista vammais- ja terveysliittoa. Vastalahjaksi saa lähettää bestikselle tai mielitietylle soman videotervehdyksen. Pieni ele -lahjoitusverkkokauppa toteutettiin WordPress / Woocommerce -yhdistelmällä. Käyttäjäpolku on toteutettu mahdollisimman jouhevaksi niin, että lahjoittaminen ei vaadi käyttäjän kirjautumista. Verkkolahjoituksen voi tehdä sekä suomen- että ruotsinkielisillä sivuilla.

Paahtimo Papu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Intohimolla ja käsityönä pienissä erissä paahdettu pientilojen tuottama luomukahvi on löytänyt tiensä Jyväskyläläisten sydämiin. Papun ja Duden filosofioissa on paljon samaa, todennäköisesti siksi yhteistyö onkin ollut hyvin aktiivista ja antoisaa heti paahtimon aukeamisesta vuodesta 2014 lähtien. Verkkokaupasta toteutettiin visuaalisesti massasta poikkeava, intohimoa sekä käsityöläisyyttä esiintuova kokonaisuus. Tuoreen kahvin tai kahvitarvikkeiden tilaaminen suoraan kotiin ei voi helpommaksi tulla, eikä myöskään tilausten käsittely papulaisille.

PAMA Hockey

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Padasjoen mailatehdas, tuttavallisemmin PAMA, kehitti uuden sukupolven mailan. Dude kutsuttiin hätiin toteuttamaan verkkokauppa, joka tuo mailan myös kuluttajien saataville. PAMAlle suunniteltiin sekä toteutettiin täysresponsiivinen verkkokauppa, jonka kautta mailan ostaminen on helppoa niin kuluttajille kuin yrityksillekkin. “Yhteistyö Duden kanssa sujui kerrassaan mainiosti. Aikataulu ja budjetti pitivät ja kaikkiin kysymyksiimme vastattiin ripeästi. Asiakkaat ovat kehuneet sivustoamme tyylikkääksi ja verkkokauppaa selkeäksi. Verkkokaupan ylläpito on helppoa eikä vaadi pitkää perehdytysaikaa työntekijöiltä. Myös sivujen ylläpito on helppoa. Suosittelen Dudea lämpimästi kaikkiin nettisaittihankkeisiin.” – Jussi Kaulio, toimitusjohtaja

Lumoava

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lumoava tuo yhteen suomalaisen muotoilun ja koruvalmistuksen. Maamme huippusuunnittelijoiden toteuttama design sai arvoisensa verkkokaupan Brave Digitalin, AD Kiivin ja Lumoavan korubrändin yhteistyön tuloksena. Verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle, ERP-rajapintoja hyödyntäen. HAASTE: Luoda tyylikäs ja käytettävä web-sivusto verkkokauppatoiminnallisuudella ja jälleenmyyjät huomioon ottaen. RATKAISU: Kehitettiin näyttävästi korumallit esittelevä ja visuaalisesti kaunis verkkopalvelu, jossa verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle. Kaikki sivuston kuvat ja tuotetiedot haetaan ERP:stä samoin kuin kaikki verkkotilaukset välitetään suoraan toiminnanohjausjärjestelmään rajapinnan kautta. Näin toteutettiin suoraviivaisella mallilla verkkokauppa ilman tarvetta erilliselle verkkokauppa-alustalle. TULOKSET: […]

Dekomi-verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Dekomi on suomalainen muotiin ja sisustukseen keskittynyt yritys. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Lopputuloksena oli raikas ja moderni kokonaisuus, jota on todella helppo käyttää ja ylläpitää. Dekomin tuotteet ovat räväyttäviä ja moderneja, joten tätä linjaa lähdimme myös hakemaan verkkokaupan suunnittelussa.

Camu.fi

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Camu on nykyaikainen ulkoilevan ihmisen vaate- ja varustekauppa Helsingissä. Reilun kymmenen vuoden historian aikana Camu on toimittanut varusteita kiipeilyretkikunnille, joogasaleille ja puuteria rakastaville laskettelijoille. Uudistimme Camun verkkokaupan tuomalla Camun tiimiläisten kirjoittamat blogit sekä laadukkaan kuvamateriaalin vahvaksi osaksi verkkokauppaa. Lähtökohtana oli ajatus verkkokaupasta, johon voi tulla myös “ikkunaostoksille”. Kauppa tehtiin toimimaan saumattomasti myös mobiilikäyttäjille, joita onkin jo n. 50% kaikista kävijöistä. Uudistuksen myötä verkkokaupan myynti moninkertaistui, ja toi uusia asiakkaita myös Camun omaan myymälään Helsingin Kaisaniemessä. Teknisenä alustana oli WordPress, jonka kylkeen liitettiin […]

CO2Esto -verkkokauppa

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

CO2Esto Oy on asiantuntijayritys, jonka tarkoituksena on palvella yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä löytämään kustannustehokkaita ratkaisuja ilmasto- ja energiakysymyksiin. Heille rakennettiin vahvasti kustamoitu WooCommerce verkkokauppa, jonka kautta kuluttaja-asiakkaat pystyvät mitätöimään päästönsä suoraviivaisesti. “Projekti meni sujuvasti, vaikka osa meidän porukasta on melko digi-dinosauruksia. Te Dudet piditte homman suunnan kohdallaan sekä ohjasitte keskittymistä olennaiseen. On myös plussaa että olette aidosti kiinnostuneita toteuttamaan valtavirrasta poikkeavia juttuja, vaikka tämä on varmasti aiheuttanut harmaita hiuksia käytännön kooditasolla. Olette kuitenkin klaaranneet homman ilmeisen hyvin, se näkyy myös siinä että […]

Polarn O. Pyret -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Polarn O.Pyret on monikansallinen lastenvaatteiden valmistaja sekä jälleenmyyjä. Aiemmin käytetty Nethit-verkkokauppa-alusta sekä SKJ-kassajärjestelmä olivat tulleet elinkaarensa päähän. Erityisesti Omnichannel toiminnallisuuden vaatimukset liiketoiminnassa edellyttivät järjestelmien modernisointia sekä joustavuutta. Toteutimme heille ratkaisun Magento-verkkokauppa-alustalla, johon integroitiin vahvasti yrityksen uusittu toiminnanohjaus- sekä kassajärjestelmä. Mitä Business to customer responsiivinen Magento-verkkokauppa, integraatio ERPLY-toiminnanohjaus/kassajärjestelmään. Erityistä Kävijämäärien suuri päivittäinen vaihtelu, laajat sisällönhallinnan työkalut, Omnichannel-toiminnot kassajärjestelmän kanssa, monipuolinen kanta-asiakasohjelma. Teknologia Magento, SASS, JSON-API, Redis, WordPress

Askelterapia-verkkokauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme asiakkaallemme, Sabora Pharmalle, verkkokaupan www.askelterapia.fi. Verkkokaupassa on tarjolla jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Lisäksi sivustolla kerrotaan jalkojen terveyteen liittyvistä asioista. Verkkokauppa toteutettiin Woocommerce-verkkokauppaohjelmistolla, joka on WordPressin lisäosa. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi FixUi Oy.

Viinikellari.com

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Viinikellari.comin alla jylläävät WordPress, WooCommerce ja WooThemesin monipuolinen ja mukautettava Storefront-teema räätälöitynä. Selkeälinjaiseen kauppaan toteutettiin mm. kanta-asiakkuusohjelma ja runsaasti markkinoinnillista toiminnallisuutta. Myös kauppa toimii luontevasti kaikilla päätelaitteilla.

Mareksound verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mareksound Oy on korkealaatuisten hifi- ja kotiteatterilaitteiden myyntiin erikoistunut liike. Loimme Mareksoundin uudelle verkkokaupalle puhtaan, minimalistisen ja tyylikkään ulkoasun, joka vastaa täydellisesti kaupassa myytävien upeiden tuotteiden olemusta. Pitkälle viety käytettävyys kuten helppo navigointi kaikilla päätelaitteilla tekee kaupassa shoppailusta hauskaa ja vaivatonta!

Pihlan verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Julkaisimme uuden Pihlan verkkokaupan! Nyt voit näppärästi itse rakentaa haluamasi ikkunan tai oven verkossa. Ominaisuuksia kuten koko, materiaali, kahva, kätisyys ja ikkunalasi on mahdollista yhdistellä ja lukuisista vaihtoehdoista koota omia tarpeita vastaava tuote. Tarkasti suunniteltu käyttökokemus tekee kaupassa asioinnista miellyttävää myös tabletissa sekä mobiilissa.

Suomen Moneta verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Samlerhuset-konserniin kuuluva Suomen Moneta myy ja markkinoi keräilyrahoja ja -mitaleita. Sen uudeksi verkkokauppa-alustaksi valikoitui Lamian ‪Magento‬-ratkaisu. Täysin responsiivisessa verkkokaupassa tuotteiden selaus ja ostaminen on tehty äärimmäisen helpoksi! Pikakatselu-ominaisuus parantaa huomattavasti käyttäjäkokemusta ja erikoisuutena verkkokaupasta voi ostaa kokoelmatuotteita, jotka toimitetaan asiakkaalle säännöllisesti 4-6 viikon välein – suoraan kotiin!

Tampereen Särkänniemen verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rakensimme Särkänniemen uuden verkkokaupan Magento-alustalle. Erinomaisen käytettävyyden ja nopean suorityskykyn lisäksi panostettiin kaupan uniikkiin ulkoasuun, joka nyt vastaa Särkänniemi-huvipuiston värikästä visuaalista ilmettä.

HomCare Finlandin verkkokauppa

Tekijä: Igence Oy Ab
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

HomCare Finland Oy on luotettava suomalainen suoramyyntiyritys, joka markkinoi ja myy ihmisen ja kodin hyvinvointiin liittyviä laatutuotteita. HomCaren erikoisuutena asiakkaat voivat hankkia tuotteita HomCare-kutsuilla, jälleenmyyjiltä ja Club-asiakkaat suoraan verkkokaupasta. Uutta verkkokauppaa lähdettiin toteuttamaan, kun edeltävä kauppa ei pystynyt enää vastaamaan nykypäivän tarpeisiin. Igencen ratkaisu HomCarelle oli eri päätelaitteille mukautuva responsiivisen verkkokauppa, jonka alustana käytetään Magenton teknologiaa. Uudistetussa verkkokaupassa HomCaren B2C-puolelle integroitiin heidän ERP-järjestelmä, jolla mahdollistettiin tuote-, asiakas- ja tilaustietojen sekä asiakaskohtaisten hinnastojen helppo ja nopea hallinnointi. Tietojen päivitys tapahtuu automaattisesti, jolloin verkkokauppa […]

Studiovarustamo

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattivalokuvaajia ja alan harrastajia palvelevan erikoiskauppa Studiovarustamon verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Verkkokauppaominaisuudet toteutettiin WooCommerce-lisäosan avulla. (Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)

Pedihealth-verkkokauppa

Tekijät: Design Valkea, Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pedihealthin verkkokauppa päätettiin uudistaa ilmeeltään ja tekniikaltaan nykyaikaiseksi Koodiviidakon ViidakkoStore-alustalle. Responsiiviseen verkkokauppaan liitettiin myös Koodiviidakon Postiviidakolla toteutettava uutiskirje, johon sisältö saadaan tuotettua rss-syötteinä suoraan verkkokaupan nostoista. Toteutuksen suunnitteli mainostoimisto Design Valkea.

Kookengän verkkokauppa

Tekijä: Igence Oy Ab
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kookenkä on Suomen suurin kenkäkauppaketju, jolla on ympäri maata sijaitsevien myymälöiden lisäksi oma verkkokauppa. Kasvavan mobiililiikenteen ja alati uudistuvien verkkopalveluiden vuoksi myös Kookenkä halusi päivittää palvelunsa vastaamaan nykyajan kuluttajien asettamia vaatimuksia. Eri verkkokauppatoimittajien joukosta Igence valittiin tuomaan ammattilaista tukea sekä näkemystä projektin aloittamiseksi ja loppuun viemiseksi. Verkkokauppaa kehitettiin Igencen kanssa erityisesti myyntinäkökulmasta. Alustaksi valittiin Magento, jonka skaalautuvuus, ominaisuudet ja edistyneisyys verkkokauppa-alustana ovat tärkeä osa Kookengän menestymistä. Magentoon integroitiin myös tiiviisti heidän oma ERP-järjestelmä, joka mahdollisti rajapinnan kautta mm. laajemman tuotevalikoiman. Tehokkuuden ja […]

Touhon Valinta-verkkokauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Verkkoasema toteutti Touhon Valinta-verkkokaupan yhteistyössä mainostoimisto Kluun kanssa. Vanhan verkkokaupan alusta oli kankea, joten vaatimuksina uudelle verkkopalvelulle oli joustavuus, helppokäyttöisyys sekä moderni ulkoasu. Verkkokaupan alustaksi valittiin WooCommerce ja asiakaskohtaisena ratkaisuna toteutettiin helppokäyttöinen näkymä varastohallintaa varten. Verkkokaupalle toteutetaan myös hakukoneoptimointi Verkkoasemalla. Tutustu osoitteessa http://www.touhonvalinta.fi

Ikaalisten Matkatoimisto

Tekijä: Vincit Oy
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ikaalisten Matkatoimisto on vuodesta 1991 toiminut täyden palvelun matkatoimisto, jonka matkatarjonta kattaa yli 20 Euroopan maata. Tämä palkittu suomalainen perheyritys valmistaa, myy ja toteuttaa kaikki matkansa alusta loppuun itse. Ikaalisten Matkatoimiston tavoitteena on tarjota onnistuneita, hinta-laatusuhteeltaan loistavia lomaelämyksiä kohteessa kuin kohteessa. Ikaalisten Matkatoimiston uusien verkkosivujen uudistuksen kulmakivet ovat olleet asiakaslähtöisyys ja sivuston ilmeen raikastaminen brändin mukaisella tavalla. Sivustouudistuksen ensimmäisessä vaiheessa on keskitytty tuomaan asiakkaille oleellinen tieto matkakohteista ja eri matkatyypeistä mahdollisimman selkeästi esille, jotta kävijät löytäisivät kaiken tarvitsemansa tiedon vaivattomasti. Uudistuksen seuraavassa […]

Lomarengas

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tietotalo uudisti pitkäaikaisen asiakkaansa Lomarenkaan verkkopalvelun vastaamaan kasvavaan mobiilikäyttöön. Suomen suurin lomamökkien välittäjä rakentaa kilpailukykyään verkossa aktiivisesti ja haluaa palvella asiakkaita siellä missä he ovat. Liikkeessä oleva asiakas halutaan tavoittaa ja palvella entistä nopeammin ja sujuvammin. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelu uudistettiin täysin ja toimintoja virtaviivaistettiin. Varaaminen on tehty yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Asiakasta palvellaan saumattomasti laitteesta riippumatta. Uusittu sivusto on heti ensiviikoista alkaen vaikuttanut mobiilivarausten määrään positiivisesti. Lomarenkaan palvelulla on käyttäjiä noin 150 000 / kk. Lomarenkaan menestyksekäs toiminta Suomen mökkivarauksien kiistattomana ykkösenä on […]

Kustannus Oy Duodecim

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kustannus Oy Duodecim julkaisee terveydenhuollon ammattilaisille suunnattuja oppi- ja käsikirjoja sekä tietokantoja päivittäisen työnteon tueksi. Sofokus toteutti Kustannus Oy Duodecimille Magento-pohjaisen verkkokaupan. Yrityksen omistaa Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, jonka pyrkimyksenä on kehittää lääkärin ammattitaitoa ja käytännön työtä täydennyskoulutuksen, julkaisujen ja apurahojen avulla. Seuraan kuuluu yli 20 000 lääkäriä ja lääketieteen opiskelijaa sekä 100 jäsenyhdistystä. Verkkokauppa haluttiin tehdä alustalle, jota kehitetään aktiivisesti. Toiveena oli saada monipuolisia toiminnallisuuksia, joita Duodecimin aikaisemmin käyttämä verkkokauppa-alusta ei tukenut. Lisäksi verkkokaupan integrointeja muihin, jo olemassa oleviin järjestelmiin, haluttiin kehittää. […]

Kalastamo

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Hämeen Sanomat Oy on Aina Group -konserniin kuuluva mediatalo. Se julkaisee Hämeenlinnassa ilmestyvää 7-päiväistä Hämeen Sanomat maakuntalehteä sekä Hämeenlinnan Kaupunkiuutisia. Yli 135-vuotisen historiansa aikana Hämeen Sanomat on edistänyt paikallisten yritysten toimintaa tuomalla kuluttajat kivijalkaliikkeisiin printtimainonnan avulla. Hämeen Sanomat huomasi, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja. Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta. Yhdestä paikasta kaikki mitä kova kalamies tarvitsee. Kaupankäynnin sähköistyessä oli luonnollinen askel siirtää tämä paikallisten yritysten kanssa aloitettu yhteistyö […]

Kauppahalli24

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kauppahalli24 on vuonna verkkoruokakauppa, jonka ajatuksena on helpottaa arkea ja mahdollistaa ruokaostoksien tilaamisen näppärästi ja helposti verkosta, kotiovelle kuljetettuna. Yksi Kauppahalli24:n tärkeimmistä missioista on arjen helpottaminen, mutta se on erinomainen palvelu myös esimerkiksi liikuntarajoitteisille, joille kaupassa käynti on hankalaa. Verkko-ostokset ovat nykyään arkipäivää ja on luonnollista, että myös ruokaostokset on viety verkkoon. Verkkokaupassa asioidessaan asiakas valitsee itselleen parhaiten sopivan toimitusajan. Tuotteet toimitetaan lämpöeristetyissä laatikoissa, joilla varmistetaan, ettei kylmäketju pääse katkeamaan toimituksen aikana. Asiakas vastaanottaa tuotteet aina tuoreina ja laadukkaina. ”Olemme saaneet asiakkailtamme […]