Julkaisut

817 julkaisua

Uusimmat verkkosivustot, verkkokaupat ja web-sovellukset Suomessa. Tekijöinä kokeneimmat kotimaiset digitoimistot. Palstalle pääsevät vain astetta isommat urakat (vähintään 10 000 euron budjetilla tehdyt). Palsta on pyörinyt aktiivisesti jo vuodesta 2015. Vuosittain palstalle julkaistaan 150-200 casea.


Autokorjaamo.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Autokorjaamo.fi on palvelu, jossa asiakas voi hakea korjaamoita, varata huoltoja sekä vertailla autokorjaamoiden palveluita. Autokorjaamoverkosto kattaa jo monta sataa korjaamoa Suomessa ja määrä kasvaa jatkuvasti. Sivusto on toteutettu Nuxt.js/Vue.js teknologialla. Sivusto on Vue Spa, jossa on luotu staattiset sivut hakukoneita varten. Sivustossa itsessään ei ole tietokantoja tai sisällönhallintaa, vaan MyCar-rajapinta, josta sivuston sisältö haetaan. Teknologia […] Lue lisää

Clous.fi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan. Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, […] Lue lisää

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva […] Lue lisää

Lahden kaupungin verkkosivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme Lahden kaupungille uuden, saavutettavan WordPress-verkkosivuston, joka julkaistiin syyskuussa 2020. Poikkeustilanteesta huolimatta projekti vietiin läpi suotuisissa tuulissa. Onnistuneen projektin taustalla poikkeustilanteessa olivat suunnittelutyö ja tiimityöskentely, aktiivinen ja avoin kommunikaatio molemmin puolin, hyvin suunniteltu resursointi sekä toimittajan vahva etätyökulttuuri. Koska Lahden kaupunki on julkinen organisaatio, olisi vanha sivusto vaatinut 23.9.2020 voimaan astuneen EU:n saavutettavuusdirektiivin […] Lue lisää

Avoset.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Avoset on yksi Suomen johtavista Atlassian-asiantuntijoista – jotain mitä yrityksen vanha verkkosivusto ei uskottavasti viestinyt. Uskottavuuden lisäämiseksi ja halutun auktoriteettiaseman vahvistamiseksi kiteytimme Avosetin brändin kulmakivet. Tämä työ toimi kivijalkana yrityksen visuaalisen ilmeen hiomiselle ja uuden verkkosivuston rakentamiselle. Sivusto suunniteltiin mahdollisimman kevyeksi siten, että sinne voidaan tuoda uutta sisältöä, kuten blogeja tai asiakastarinoita, sitä mukaa kun […] Lue lisää

Meira.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Meiran vanha verkkosivusto oli paisunut vuosien aikana ’epäselväksi sokkeloksi’, lyhyiden alasivujen paisuttamaksi kokonaisuudeksi, josta käyttäjän oli vaikea löytää tahtomaansa. Monitasoinen navigaatio, sekavat ja umpikujia käyttäjän polulle muodostaneet sisältösivut olivat vain muutamia sivuston haasteista. Sisällöistä oli myös vaikea antaa prioriteettia liiketoiminnan kannalta relevanteille alueille, kuten eri mausteille ja kahvibrändeille. Vanha sivusto oli myös työläs ylläpitää ja […] Lue lisää

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin […] Lue lisää

Järvi-Suomen Energia

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Toteutimme sivustouudistuksen sähkönjakeluyhtiö Järvi-Suomen Energialle vuoden 2020 alussa. Uudistuksessa kankeasta informaatiokanavasta tehtiin aidosti saavutettava palvelualusta. Järvi-Suomen Energian palaute kuului: ”Projektilla on rytmiikkansa – me tanssimme samaan tahtiin”. Sivusto rakennettiin WordPressin päälle käyttäen Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa sivujen rakentamisen modulaarisesti ja tarjoaa hallintanäkymän esikatseluineen. Toteutimme sivustolle ennustavan haun, joka kattaa myös PDF- ja Word-tiedostot. Uudistimme informaatioarkkitehtuurin ja […] Lue lisää

Arkkitehti-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Arkkitehti-lehti on ainoa suomalainen arkkitehtuuriin keskittyvä aikakauslehti ja yksi maailman vanhimmista yhä julkaistavista arkkitehtuurijulkaisuista. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1903. Olikin suuri kunnia kun lehteä julkaiseva Arkkitehtiliitto valitsi Duden uudistamaan vanhan ja arvostetun lehden verkkopalvelun. Vanha verkkopalvelu oli jäänyt visuaalisesti ajastaan jälkeen ja sen päivittäminen oli kankeaa. Myös näköislehden lukeminen koettiin hankalaksi, eikä verkkopalvelu tukenut […] Lue lisää

METSTA ry

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

METSTA, eli Metalliteollisuuden Standardisointiyhdistys ry, vastaa teknologiateollisuuteen kuuluvien kone- ja metallituoteteollisuuden, metallien jalostuksen, talotekniikan sekä energianhallinnan eurooppalaisesta ja kansainvälisestä sekä kansallisesta standardisoinnista. Metstan tarpeena oli ilmeensä päivittäminen ja verkkopalvelun modernisoiminen. Myös sivuston alusta oli tarpeen uusia, jotta sivustosta tulisi helpommin päivitettävä ja Metstan viestintätarpeita paremmin palveleva. Sivujen visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan tehokasta tiedon organisointia. Tuhannet […] Lue lisää

Haminan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Hamina toteutti edellisen verkkopalvelu-uudistuksensa Valun kanssa ja hyväksi koettua yhteistyötä haluttiin nyt jatkaa. Uudistuksen kimmokkeena oli toimintaympäristön muutos. Haminan kaupungin vastuulla olleet sote-palvelut siirtyivät vuoden 2019 alusta Kymsoten vastuulle. Tästä johtuen Haminan sivustojen rooli on muuttunut enemmän kaupunkimarkkinointityyppiseksi. Sivuston sisältö pysyi pitkälti samana, mutta sen rakenne uusittiin täysin. Valu osallistui rakenteen suunnitteluun ja yhdessä asiakkaan […] Lue lisää

Metsähallitus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Metsähallitus on valtion liikelaitos, joka käyttää, hoitaa ja suojelee hallinnassaan olevaa valtion maa- ja vesiomaisuutta kestävästi. Metsähallituksen tarkoitus on luonnon arvon ja yhteisen varallisuuden vastuullinen kehittäminen yli sukupolvien. Metsähallituksen sivustouudistuksen kanssa samaan aikaan toteutettiin brändiuudistus. Sivuston konsepti oli tehty jo aiemmin ja Valun tehtäväksi jäi ulkoasun suunnittelu sekä sivuston tekninen toteutus. Verkkosivuston visuaalisella suunnittelulla päästiin […] Lue lisää

Enento Group

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Enento on pohjoismaiden johtava kuluttaja- ja yritystietopalveluiden tarjoaja. Kun Suomen Asiakastieto yhdistyi ruotsalaisen UC:n kanssa, toteutimme uuden yhtiön Group -sivuston integroituna ja räätälöitynä WordPress-verkkopalveluna. Enento Group Helsingin pörssiin listattu Suomen Asiakastieto Oyj aloitti päättäväisen kansainvälistymisen liittämällä yrityskaupalla konserniin useita yrityksiä kuten mm. ruotsalaisen UC:n, Allabolag:n ja Proff:n. Myös konsernin nimi vaihtui Enento Groupiksi. Agenda Helsingin […] Lue lisää

Leirintäopas

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Leirintäopas on SF-Caravan ry:n tuottama Suomen kesä- ja talvileirintäpaikat sekä matkaparkit listaava vuosittain ilmestyvä julkaisu. Vuonna 2017 perinteisen printtijulkaisun rinnalle tuotiin sähköinen versio, Leirintäopas.fi -verkkopalvelu. Sähköisen version innostuneen vastaanoton seurauksena SF-Caravan päätti panostaa palvelun pitkäjänteiseen kehitykseen ja valitsi Duden kumppanikseen. Lähtökohdat Leirintäoppaan ensimmäinen sähköinen versio oli tehty siitä vastaavan toimituksen voimin, eikä mahdollistanut helppoa jatkokehitystä. […] Lue lisää

Eläketurvakeskus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Eläketurvakeskus (ETK) on lakisääteinen työeläketurvan kehittäjä, asiantuntija ja yhteisten palvelujen tuottaja. ETK:n asiantuntemusta hyödyntävät sekä yksityisen että julkisen puolen työeläkelaitokset, sosiaaliturvan ja -vakuutuksen hoitajat ja viranomaiset, päätöksentekijät, tutkimus- ja koulutusinstituutiot, vakuutetut, vakuutuksenottajat ja media. Eläketurvakeskuksen verkkopalvelu oli tullut teknisiltä ominaisuuksiltaan tiensä päähän ja koko sivusto uudistettiin sekä teknisesti että visuaalisesti. Valu toteutti konseptointityöpajan, jonka jälkeen […] Lue lisää

Seinäjoki

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Seinäjoki on Etelä-Pohjanmaan maakunnan keskus ja yksi Suomen voimakkaimmin kasvavista kaupunkikeskuksista. Seinäjoen sivustouudistuksen tavoitteena oli saada kaupunkilaisten käyttöön visuaalisesti hyvännäköiset ja helppokäyttöiset verkkosivut. Seinäjoki toteutti konseptoinnin jo aiemmin ja sen pohjalta lähdettiin pohtimaan tarkempia tarpeita. Valu toteutti sivustouudistuksessa konseptoinnin tarkennuksen, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Seinäjoen sivustoa lähdettiin rakentamaan organisaatioajattelun sijaan käyttäjälähtöisesti ja suunnittelun keskiössä […] Lue lisää

Atena Kustannus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Atena Kustannus on vuonna 1986 perustettu yleiskustantamo, jonka listoilla on lähes tuhat kirjailijaa. Kustantamo julkaisee viitisenkymmentä uutta kauno- ja tietokirjaa vuodessa. Toimme kustantamon ilmeen ja toiminnallisuuden verkossa 2020-luvulle, samalla nostaen kustantamon tunnettuutta alan isompiin ja vanhempiin toimijoihin verrattuna. ## Lähtökohdat Atenan vanha verkkosivusto ja -kauppa oli toteutettu Magentolla, joka koettiin todella kankeaksi päivittää sekä käyttää. […] Lue lisää

Tulos

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tulos on yksi suomen vanhimpia digitaalisen liiketoiminnan rakentajia, joka on saanut alkunsa alansa kovimpien ammattilaisten yhdistäessä voimansa vuonna 2007. Sateisena päivänä Helsinkiläisessä oluthuoneessa syntynyt Tulos on kasvanut neljän perustajan yhteenliittymästä 30 ammattilaisen yritykseksi. ## Lähtökohdat Olimme kuulleet nimen, mutta emme tienneet tarinaa Tuloksen takana. Lasse Larvanko, yksi yrityksen perustajista on tiivistänyt nimen syntyhistorian hienosti lauseeseen […] Lue lisää

IT-ehdot tilausjärjestelmä

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

IT2018-sopimusehdot helpottavat erityisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä IT-palveluiden hankkimisessa ja niistä sopimisessa. Kehitimme Keskuskauppakamarille IT-ehtojen lisenssien tilausjärjestelmän. Lisenssien ostaminen tapahtuu helposti ilman rekisteröitymistä ja järjestelmä huolehtii käyttölisenssien uusiutumisesta automaattisesti. Helpotimme myös ylläpitäjien työtä luomalla järjestelmään Procountor-taloushallinnon integraation, sekä automaatiot lisenssien toimitukseen, laskutukseen ja uusintaan. Palvelun hallinnoinnin rutiininomaiset toiminnot ovat automatisoitu ja niiden seuraamiseen on rakennettu […] Lue lisää

Mediashake

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Mediashake on Matti Hirvosen luotsaama, Helsingin ytimessä sijaitseva 13 ammattilaisen kovatasoinen digimarkkinointitoimisto. Matti otti Dudeen yhteyttä loppuvuodesta 2019 ja löysimme pian yhteisen sävelen, jonka pohjalta lähdimme uudistamaan sekä yritysilmettä että verkkosivustoa. ## Lähtökohdat Mediashaken vanha ilme ja verkkosivusto oli koottu palasista sieltä täältä. Kokonaisuuden miettiminen oli jäänyt kovan kasvun ja isojen asiakastöiden alle, eivätkä sen […] Lue lisää

Itämeri-portaali

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen ympäristökeskus eli SYKE on monialainen tutkimus- ja asiantuntijalaitos, jonka tärkein tehtävä on ratkaista yhteiskunnan polttavimpia ympäristökysymyksiä. Marraskuussa 2017 SYKE valitsi meidät pääyhteistyökumppanikseen kunnianhimoiseen meriaiheiseen verkkoprojektiin. Suunnittelimme SYKE:lle heidän visionsa pohjalta itämeri.fi-portaalin, joka toimii porttina kaikkeen Suomen merialueista ja merentutkimuksesta kerättyyn tietoon. Merentutkimus on Suomessa jakautunut useiden eri tutkimuslaitosten ja yliopistojen kesken. Niiden tuottama tutkimustieto […] Lue lisää

Colliers Toimitilat

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suunnittelimme ja toteutimme Colliers International Finlandille toimitilat sivuston. Sivustolla esitellään vapaana olevia toimitiloja ympäri Suomen. Käyttäjä voi etsiä liiketoiminnan tarpeisiin sopivaa toimitilaa toimitilahaun avulla. Kaksikielinen sivusto on rakennettu WordPressin päälle. Kielilaajennos on toteutettu Polylang-lisäosan avulla. Sivustolla esiteltävät toimitilat ja henkilökunta tuodaan Salesforcesta Salesforcen API:a hyödyntäen. Toimitilat ja henkilökunta tallennetaan WordPressiin omana sisältötyyppinään ja ne päivitetään […] Lue lisää

Koulukoulu.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Koulukoulu rakentaa siltaa kodin ja koulun välille. Koulukoulu on maksuton verkkokurssi tämän päivän peruskoulusta, tämän päivän peruskoululaisten huoltajille. Enemmän jaettua ymmärrystä, entistä parempaa yhteistyötä. Lasten vuoksi. Päätettiin toteuttaa verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen tietoa tämän päivän peruskoulusta niin, ettei käyttäjä koe oppikokonaisuutta puuduttavana ja siksi jätä verkkokurssia kesken. Tärkeän asian välittämistä lähdettiin ratkomaan saumattomalla käyttökokemuksella, joka […] Lue lisää

Roope-karttasovellus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Pidä Saaristo Siistinä ry huolehtii Suomen merialueiden, sisävesien, rantojen ja saariston puhtaudesta. Yhdistyksen tavoitteena on muun muassa edistää ja löytää ratkaisuja ympäristöystävälliseen vesillä liikkumiseen. Konkreettisia esimerkkejä PSS ry:n ympäristönhuoltotyöstä ovat esimerkiksi jätepisteet, kuivakäymälät ja imutyhjennyslaitteet. Näitä Roope-palvelupisteitä on lähes 200 ympäri Suomea. Lisätäkseen veneilijöiden tietoisuutta Roope-palvelupisteistä PSS ry kutsui meidät apuun suunnittelemaan Roope-karttaa – ja […] Lue lisää

Business Tampereen yritystietopalvelu -verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Taustaa: Business Tampere on tarjonnut sidosryhmilleen työkalun alueen yritystietojen analysointiin. Työkalu oli hidas  käyttää ja sen toiminnassa oli ongelmia. Uudistus: Business Tampereelle oli tärkeää lähteä toteuttamaan palvelua avoimella lähdekoodilla. Julkisena toimijana se haluaa, että voi vapaasti levittää sitä muille toimijoille, jotka voivat halutessaan ottaa palvelun käyttöön sekä kehittää ja rikastaa sitä edelleen. Toimintamalli sopi Geniemille […] Lue lisää

Sasky-koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

SASKY koulutuskuntayhtymä (Sasky) toimii usean kunnan alueella Pirkanmaalla ja Satakunnassa. Saskyn tehtävä on järjestää, ylläpitää ja kehittää peruskoulutuksen jälkeen annettavaa toisen asteen ammatillista koulutusta sekä yleissivistävää koulutusta. Opiskelijoita Saskyssä on yhteensä n. 7400 ja henkilöstöä n. 520. Sivustouudistuksen taustalla oli tarve sivuston muuttamiseksi käyttäjälähtöiseksi ja käyttäjien tarpeita paremmin palvelevaksi. Vanha sivusto oli kokonaisuudessaan vanhentunut. Sivuston […] Lue lisää

Astra Wines

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suunnittelimme ja toteutimme viinimaahantuoja Astra Wines Oy:n verkkosivuston. Sivustolla esitellään yrityksen maahantuomia viinejä, viinimaita ja viinien tuotantoalueita. Blogista voi käydä hakemassa inspiraatiota ruuanlaittoon. Yksi uudistuksen tavoitteista oli saada sivustolle lisää orgaanista liikennettä. Ennen uudistusprojektia suoritimme Hakusana-analyysin, jonka tuloksista selvisi kuinka käyttäjät hakevat viinitietoa verkosta. Sivuston rakenne, otsikoinnit ja sisällöt suunniteltiin niin, että ne vastaavat käyttäjien […] Lue lisää

Oriveden kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Orivesi on aktiivisten ihmisten kiinnostava kaupunki luonnon keskellä, liikuttavan lähellä Tamperetta. Asukkaita kaupungissa on reilut 9000. Uutta verkkosivustoa työstäneen työryhmän tavoitteena oli erityisesti vaihtaa sivuston näkökulma organisaatiosta asiakkaaseen. Uusien nettisivujen tarkoituksena ei ole kuvata kaupungin palvelukeskuksia ja niiden toimintaa, vaan palvella erilaisia asiakasryhmiä ja auttaa heitä löytämään vastauksia kysymyksiinsä. Verkkosivuilla on tärkeä merkitys myös viestinnän […] Lue lisää

Petri Kekoni Company

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suunnittelimme ja toteutimme Helsinkiläiselle nykytanssiryhmä Petri Kekoni Companylle uuden verkkosivuston. Sivustolla esitellään tanssiryhmän teoksia, ryhmän jäsenet sekä kerrotaan ryhmästä ja sen taustoista enemmän. Tärkeimpänä sisältönä sivustolla nousevat esille teokset. Teoksien taustoista kerrotaan tarkemmin, niistä on kuvia, videoita sekä kriitikko-otteita. Teoksen tiedot täydentyvät teoksen elinkaaren aikana. Ennen teoksen ensi-iltaa teosta markkinoidaan pressikuvilla ja ajatuksilla teoksen sisällöistä. […] Lue lisää

Kotikatu

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa. Sivustoa on […] Lue lisää

Kansalliset kaupunkipuistot

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kansalliset kaupunkipuistot ovat kaupungissa sijaitsevia, laajoja ja kansallisesti merkittäviä puistokokonaisuuksia, joiden perustamisen hyväksyy ympäristöministeriö. Kansallisten kaupunkipuistojen verkostolle tarvittiin oma verkkosivusto, joka esittelisi kaupunkipuistokonseptia ja kokoaisi yhteen erilaisten alueiden tarjontaa ja erityispiirteitä. Redandbluella oli ilo päästä luomaan WordPress-verkkosivustoa, jonka kautta upeiden kaupunkipuistojen tarinat pääsevät entistä paremmin esiin. Verkkosivun käyttöliittymä suunniteltiin huolellisesti, jotta se vastaisi erilaisten käyttäjien […] Lue lisää

Lippupisteen yritysmyyntisivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suunnittelimme ja toteutimme Lippupisteen uuden yritysmyyntisivuston kevään 2020 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tapahtumien yritysmyynnin ykköskanava Lippupiste on tapahtumien lipunmyynnin tunnetuin ja suurin toimija Suomessa. Toteutimme yhdessä Lippupisteen kanssa uuden yritysmyyntisivuston info.lippu.fi, joka tekee Lippupisteen palveluiden hankkimisesta entistä helpompaa. Sivusto liittyy osaksi Lippupisteen verkkopalvelukokonaisuutta, johon kuuluvat myös mm. Yrityksen digitaalinen mediakortti ja varsinainen Lippu.fi […] Lue lisää

Kauppapolitiikka.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Suunnittelimme ja toteutimme Ulkoministeriön median verkkoversion WordPress-verkkopalveluna. Projekti toteutettiin yhteistyössä viestintätoimisto Legendiumin kanssa. Kauppapolitiikka Kauppapolitiikka on Ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan aikakauslehti. Kauppapolitiikka seuraa kansainvälisen kaupan ja talouden tapahtumia, jotka ovat tärkeitä Suomelle ja suomalaisyrityksille. Asioita avataan maantieteellisten alueiden ja kauppapolitiikan eri sektoreiden kautta. Lehden asiantuntijakirjoitukset välittävät keskeistä tietoa päätöksenteon tueksi. Suunnittelu Kauppapolitiikka uudistettiin samanaikaisesti sekä […] Lue lisää

Keskuskauppakamari

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä, valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Kauppakamarien jäseninä on 20 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa. Keskuskauppakamari sekä Kauppakamarit tarjoavat yrityksille neuvontaa, palveluita ja koulutusta. Uudistimme Keskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen, sekä verkkosivuston. Uuden ilmeen tuli viestiä asiantuntijuutta ja vaikuttavuutta. Pitkät perinteet omaavan Keskuskauppakamarin haluttiin kuitenkin modernilta […] Lue lisää

Musti Group

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Musti Group on Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikkeiden ja -palveluiden yhtiö. Toteutimme Musti Groupin pörssiin listautumista varten sivustouudistuksen varsin nopealla aikataululla: asiakkaan ensimmäisestä yhteydenotosta sivuston julkaisuun kesti vain kuusi viikkoa. Julkaisualustana Musti Groupin sivustolla on WordPress Gutenberg. Sivuston rakenne, sisältö ja työkalusto saatiin nopeasta toteutuksesta huolimatta kehitettyä hyvälle tasolle ja se tarjoaa asiakkaalle erinomaisen pohjan sivuston edelleen […] Lue lisää

Likes verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Likes, eli Liikunnan ja kansanterveyden edistämissäätiö, saavutti toiminnassaan kunnioitettavan 50 vuoden virstanpylvään ja sen tiimoilta toteutettiin myös brändiuudistus. Tämän työn tuloksena syntynyt uusi ilme jalkautettiin ensimmäisenä uudistuvalle verkkosivustolle. Likesin tavoitteena on saada suomalaiset liikkumaan enemmän ja näin kohentaa kansalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Tämä tapahtuu sekä tutkimuksen, tiedonvälittämisen että erilaisten ohjelmien avulla. Nämä tuli saada jäsennettyä […] Lue lisää

Kemi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kemin kaupungin syksyllä 2018 uusitun brändin myötä tuli ajankohtaiseksi uusia myös kaupungin verkkosivut. Valun toimittamaan verkkopalvelu-uudistuksen kuuluivat konseptointi, visuaalinen suunnittelu ja tekninen toteutus. Sivustollaan Kemin kaupunki haluaa korostaa sujuvaa arkea, käytännöllisyyttä ja kansalaisen palvelemista organisaatiolähtöisyyden sijaan. Sivustolla pyritään välittämään mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesti vihreästä ja kehittyvästä kaupungista. Sivustolla haluttiin välttää kuvapankkikuvia ja tuoda esille tuoreesti kaupunkia […] Lue lisää

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta […] Lue lisää

Raaseporin Energian sivusto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Energia-asiat ovat yleensä ihmisille hankalia ymmärtää, ja sen takia myös sivuston suunnittelussa oli haasteita. Yhdessä asiakkaan kanssa halusimme tehdä sivustosta käyttäjäystävällisen ja helposti ymmärrettävän. Tavoitteena oli esimerkiksi tehdä sähkötyyppien tuotevalinta mahdollisimman helpoksi ja kansankielellä ymmärrettäväksi. Sivusto on laaja kokonaisuus. Sen lisäksi että loimme yhteensä 78 sivua suomeksi ja ruotsiksi, teimme rakennemuutoksia ja integroimme mukaan 30 […] Lue lisää

Superoperator.fi sivustouudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Superoperator on suomalainen laiteriippumaton järjestelmätoimittaja, jonka ratkaisuilla autopesulat voidaan päivittää digitaalisesti toimiviksi palveluiksi. Sen järjestelmiin kuuluvat pesulan ohjauselementit sekä automaattinen ajoneuvon tunnistus rekisterikilpien perusteella. Vahvasti kansainvälistyneen Superoperatorin teknologiaa voidaan soveltaa mihin tahansa autoiluun liittyviin palveluihin eli pysäköintiin, tankkaukseen, lataukseen tai pesuun ja siihen voidaan liittää myös ajanvaraustoiminto. Kun yhtiön verkkosivut keväällä 2020 uudistettiin, tavoitteena oli […] Lue lisää

Visit Lakeus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Visit Lakeus Oy on yritys, jonka tehtävä on lisätä Etelä-Pohjanmaan tunnettuutta matkailualueena. Alueen matkailun kehittämiseksi haluttiin luoda sivusto, joka palvelisi mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita että alueen matkailualan yrittäjiä. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Osana konseptointia mietittiin myös koko Visit Lakeuden brändi. Sivuston tavoitteena on tarjota paikallisille yrityksille kanava markkinoida itseään. Yrityksille […] Lue lisää

WWF Suomi

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

WWF Suomella on jo pitkään panostettu laadukkaaseen tekemiseen digitaalisissa kanavissa, mutta 2018 huomattiin että oman verkkosivuston taustajärjestelmä ei tarjonnut enää tarpeeksi monipuolisia ominaisuuksia tehokkaaseen verkkotekemiseen. – Sivuston uudistaminen päätettiin tehdä alun perin juuri teknisten syiden takia, kertoo WWF Suomen digitaalisen viestinnän kehityspäällikkö Justus Hyvärinen. WWF Suomi on osa kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimintaa yli 100 maassa […] Lue lisää

Helvi virtuaalifasilitaattori

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Helsingin kaupungin virtuaalifasilitaattori Helvi on kaupungin työntekijöille tarkoitettu verkkoalusta, jolla voidaan luoda ja jaella koulutussessioita. Helvi on toteutettu WordPressillä. Virtuaalifasilitaattori Helvi on virtuaalinen ryhmäkeskusteluohjaaja, joka toimii Helsingin kaupungin esihenkilöiden ja työntekijöiden apuna. Ryhmäkeskusteluiden lisäksi Helvi ohjaa myös yksilöpohdintaa esimerkiksi oman työn johtamisen teemoista. Sessiot toimivat helposti suoraan selaimessa ja kaikilla älylaitteilla. Helvi on tarkoitettu virtuaaliseksi […] Lue lisää

Asiakastieto Oyj sijoittajasivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Asiakastieto Group tarjoaa digitaalisia yritys- ja kuluttajatietopalveluja ja on alallaan yksi Pohjoismaiden johtavista. Palvelut perustuvat julkisista lähteistä sekä yhtiön omien kanavien kautta koostettuun tietokantaan ja kattavat kaiken yksittäisistä raporteista pitkälle kehittyneisiin riskienhallintaratkaisuihin. Projektin erityisenä haasteena oli tarkka ja tiukka aikataulu. Yrityksen pörssiin listautumisen eri vaiheet on tarkasti määritelty ja siten myös versioiden julkaisujen oli tapahduttava […] Lue lisää

Tuomarointikone™

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Tietoa Finland on suomalainen tietomallintamisen ja visualisoinnin palveluyritys, joka tuottaa myös luotettavat lähtötiedot tietomallipohjaisiin rakennushankkeisiin. Konkreettisesti Tietoa tekee mm. ilmakuvausta, visualisointeja, tietomallinnusta, 3D-mallinnusta ja BIM konsultointia. Heidän palvelunsa on suunnattu parantamaan kiinteistökehityksen, suunnittelun ja rakentamisen sujuvuutta sekä tuottavuutta. Arkkitehtuurikilpailuja on kautta aikain käsitelty paperilla ja pienoismallien avulla. Nykyään kilpailuissa pyydetään palauttamaan sähköinen aineisto, jolloin itse […] Lue lisää

Kirkko ja Koti -verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kirkko ja koti on Suomen toiseksi vanhin seurakuntalehti, joka ilmestyy 11 kertaa vuodessa ja jaetaan ilmaiseksi jokaiseen talouteen Kuopion ja Siilinjärven seurakuntien alueella. Lehti on luettavana myös verkossa heti ilmestymispäivästä lähtien. Verkkolehden uudistuksessa lehti siirrettiin Valun kehittämälle Mago-verkkolehtialustalle. Aiemmasta järjestelmästä toteutettiin kattava sisältömigraatio uuteen järjestelmään. Artikkeleiden ja näköislehtien automaattisella tuonnilla säästettiin merkittävä määrä sisällöntuottajien aikaa. […] Lue lisää

Ravintola.fi sivustouudistus (NoHo)

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Asiakkaamme NoHo Partners Oyj:n toimiala, ravintolatoimiala, on itsessään todella monimuotoinen: valikoimaan mahtuu useanlaisia ravintoloita, joilla kaikilla on omat tarpeensa sivustoille. Ja ravintolamäärä itsessään, tätä kirjoittaessa (17.4.2020) ravintoloita ketjulla on yhteensä 250 kappaletta. Kunnioitettava määrä! Vaikka kaikki eivät omaa sivustoa tarvitsekaan, niin selvää on, että sivustopohjan tulee taipua moneen tarpeeseen. NoHo:n tapauksessa kyseessä oli sivustohanke, jolla […] Lue lisää

Savonlinnan Oopperajuhlat

Tekijät: Into-Digital Oy, Taiste

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Into-Digital vastasi alkukeväästä 2020 julkaistun Savonlinnan Oopperajuhlien verkkosivuston uudistuksen teknisestä toteutuksesta. Käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastuussa oli Taiste. Verkkosivuston keskeisiä toimintoja ovat ohjelmakalenteri ja sopivan näytöksen lippujen ostaminen. Lisäksi käyttäjiä palvellaan tapahtumakalenterilla, joka listaa kätevästi festivaalipäivien sisällöt käyttäjän nähtäville. Verkkosivusto on rakennettu täysin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle on toteutettu lukuisia eri moduuleja, joilla ylläpitäjät […] Lue lisää

iLOQ verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomalainen teknologiayritys iLOQ on kansainvälisesti toimiva omavoimaisten lukitusjärjestelmien edelläkävijä. Toteutimme yrityksen brändiuudistuksen vanavedessä uudistunutta identiteettiä vastaavan verkkosivuston. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli kertoa palvelun ainutlaatuisuudesta uutta brändiä vastaavalla tavalla, luoda pohja kansainväliselle sivustoratkaisulle sekä generoida roppakaupalla liidejä. Sivustouudistuksessa tuli ottaa huomioon yhtä lailla palvelun loppukäyttäjät, järjestelmien ostajat kuin tuotteiden jälleenmyyjätkin. Segmentoituja käyttäjäpolkuja ja teroitettuja viestikärkiä jäsentää […] Lue lisää

Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka. Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen. Hanke […] Lue lisää

Wunder

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Wunder on kolmessa maassa toimiva yli 130 asiantuntijan digitoimisto. Yrityksen uudistunut strategia vaati rinnalleen uuden sivuston, joka olisi entistä myynnillisempi, inbound-markkinointiin soveltuva ja ennen kaikkea esteetön. Wunder konseptoi, suunnitteli ja tuotti sivuston sisällöt. Paper Planes vastasi uuden, näyttävän sivuston teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalle. Rakensimme uudet, näyttävät sivut WordPress-alustalle. Wunder valitsi WP:n sen notkeuden vuoksi ja jotta […] Lue lisää

Arter

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Arter on kotimainen ratkaisutalo, jonka juuret ovat laadunhallinnassa. He tarjoavat ohjelmistoja, asiantuntijapalveluita sekä koulutuspalveluita liiketoiminnan kehittämiseen. Arterin ydinosaamista on laadunhallinta, kokonaisarkkitehtuuri, prosessien kehittäminen ja tiedolla johtaminen. Palveluiden keskiössä ovat mm. kokonaisarkkitehtuurin työkaluksi luotu ARC-ohjelmisto, toimintajärjestelmän dokumentointityökalu IMS-ohjelmisto sekä QF-koulutus. Arterin verkkosivu-uudistusta edelsi kevyt brändin kirkastus, jossa visuaalisen ilmeen päivittämisen lisäksi haettiin myös uutta kulmaa viestintään […] Lue lisää

Professio

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Haaste Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta. Ratkaisumme Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. […] Lue lisää

Darment – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa. Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko […] Lue lisää

Kuurojen Liitto – verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kuurojen Liitto ry on viittomakielisten kuurojen etu-, asiantuntija- ja palvelujärjestö. Liiton tärkeimpinä tehtävinä on valvoa ja edistää kuurojen yhdenvertaisten mahdollisuuksien toteutumista ja toimia jäsenyhdistyksiensä kattojärjestönä. Kuurojen Liitossa työskentelee noin 60 toimihenkilöä, pääasiassa Helsingissä, mutta henkilöstöä on myös eri puolilla Suomea. Kuuden eri verkkopalvelun uudistaminen Kuurojen Liiton verkkopalvelukokonaisuus koostuu useasta verkkosivustosta. Näistä merkittävimmät sivustot ovat Kuurojenliitto.fi […] Lue lisää

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata […] Lue lisää

Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Geniem suunnitteli ja toteutti Väestöliiton uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun, joka tarjoaa paljon maksuttomia, eri ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyviä palveluja ja toimintoja. Väestöliitto yhteistyössä useiden kumppanijärjestöjen kanssa tuottaa palveluun laadukasta ja monipuolista sisältöä ja siksikin sivuston ylläpito on pyritty tekemään sisällön ja palvelujen tuottajille mahdollisimman helpoksi. Sisällönsyöttö on ratkaistu järjestökohtaisilla räätälöidyillä näkymillä ja eri käyttäjätasoilla. Tämä […] Lue lisää

Kangasniemi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Kangasniemi on Etelä-Savossa sijaitseva, n. 5 400 asukkaan vireä maaseutukunta. Kunnan verkkosivu-uudistuksessa haluttiin parantaa sivuston käytettävyyttä ja helpottaa tiedon löytämistä sekä päivittää sivuston ulkoasu tämän päivän trendien mukaiseksi. Valu toteutti uudistuksen kokonaispaketin eli konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Konseptoinnissa suurena apuna oli kunnan puolelta projektin yhteyshenkilönä toimineen Päivi Paappasen tekemä opinnäytetyö Kangasniemen kunnan verkkopalvelun […] Lue lisää

Defi.fi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Defi.fi on Suomen Elvytysneuvoston, Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Sydänliiton hallinnoima verkkopalvelu, jonka avulla käyttäjä löytää sydämenpysähdystilanteessa nopeasti lähimmän sydäniskurin elvytyksen tueksi. Siinä missä Defi.fi -palvelu oli verkkosivuna perinteinen ja käyttöliittymältään vanhanaikainen, tuotiin uuden palvelun käyttöliittymää ja toimintaa lähemmäs nykypäivää käyttäen kiintopisteinä esimerkiksi Google Maps -applikaatiota. Defi.fi:n uudistuksen tavoitteena oli mahdollisimman intuitiivinen käyttöliittymä, joka ohjaisi […] Lue lisää

Autoklinikka Vauriokamera

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Autoklinikka on vahinkokorjaamo, jossa auton korjaaminen sujuu niin helposti kuin se ylipäänsä voi sujua. Pohjoismaiseen Werksta Groupiin kuuluva Autoklinikka kattaa jo yli 30 korjaamon voimin suomalaisten autoilijoiden pelti-, kolari- ja tuulilasivaurioiden korjaustarpeet. Olemme tehneet Autoklinikan ja Werkstan kanssa yhteistyötä verkkosivuston uudistuksen ja kehityksen saralla jo aiemmin. Vuonna 2019 heräsi ajatus mahdollistaa Autoklinikan ydinpalvelun, vauriotarkastuksen, tarjoaminen […] Lue lisää

Pieksämäen kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Pieksämäen kaupungin verkkosivuston ulkoasua ja käyttöliittymää haluttiin päivittää sekä varmistua siitä, että verkkosivuston kaikki osiot täyttävät saavutettavuudelle asetetut kriteerit. Verkkosivuista tahdottiin selkeät ja monipuolista käyttäjäryhmää hyvin palvelevat. Uudistus aloitettiin toteuttamalla verkkosivustolle tarkat käyttäjäpersoonat ja käyttäjäpolut. Tällä varmistettiin, että verkkosivut vastaisivat mahdollisimman hyvin kaupunkilaisten tarpeita. Saavutettavuus varmistettiin käyttäjätestauksella ja auditoinnilla Sivuston prototyypille toteutettiin käyttäjätestaus, jonka testaajina […] Lue lisää

Lukukeskus.fi -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Pitkäaikaisen asiakkaamme Lukukeskuksen edellisen verkkosivuston elinkaari tuli tiensä päähän, joten saimme tehtäväksemme suunnitella ja toteuttaa sivuston uudistus. Vanha sivusto oli rakennettu WordPress-classic sisällönhallinnan päälle. Jotta sivusto olisi myös pitkälle tulevaisuuteen “future-proofattu”, päätimme ottaa käyttöön uuden Gutenberg-sisällönhallinnan. Sivuston suunnittelu aloitettiin asiakkaan kanssa sisältörakenteen suunnittelulla. Minkälaista sisältöä nyt ja tulevaisuudessa asiakas haluaa sivustolle ladata? Mitä tietoa käyttäjät […] Lue lisää

Grape People

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Grape People on fasilitoinnin pioneeriyritys Suomessa – Grape People on auttanut suomalaisia organisaatioita fasilitoimalla jo vuodesta 2003 alkaen. Grape People tarjoaa fasilitoinnin valmennuksia, koulutuksia ja kehityshankkeita. Projektin tavoitteet Grape Peoplen verkkosivut uudistettiin osana yritysilmeen uudistusta. Verkkosivujen yhteyteen päätettiin myös toteuttaa verkkokauppa, jonka kautta sekä sitoutetaan asiakkaita esimerkiksi fasilitointimateriliaaleja myymällä että myydän varsinaisia palveluita erilaisina kokonaisuuksina. […] Lue lisää

Kotkamills

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon. Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan. Lue […] Lue lisää

FITech

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Järjestön verkkopalvelu

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITech perustettiin vuonna 2017. Perustajajäseniä ovat Suomen seitsemän tekniikan alalla toimivaa yliopistoa, Teknologiateollisuus ry sekä Tekniikan Akateemiset ry (TEK). FITech perustettiin lisäämään yhteistyötä tekniikan alalla, tavoitteenaan ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin. Lyhyesti, FITech tarjoaa maksuttomia yliopistokursseja tutkinto-opiskelijoille sekä aikuisopiskelijoille kaikista tekniikan alan yliopistoista Suomessa yhden […] Lue lisää

SEY

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

SEY Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. Sey on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Mediasignal ja SEY rakensivat yhteistuumin asiantuntevan digitaalisen palvelukokonaisuuden, jossa tavoitteita tukeva julkisuus ja puhutteleva näkökulma ovat keskeisessä roolissa. Myös nykyaikainen visuaalinen ilme sekä taustalle valitut teknologiat rakentuivat tukemaan tärkeän viestin saavutettavuutta. Mediasignal suunnitteli ja […] Lue lisää

Talented

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Talented kehittää työelämää ensisijaisesti devaajien näkökulmasta, tekijän etu edellä, ja pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Talentedin yhteisöön kuuluu jo yli 1800 ohjelmistoalan ammattilaista, jotka saavat yritykseltä tukea uusien haasteiden etsimiseen, urapolun pohtimiseen, projektien löytämiseen ja muihin työelämän kiemuroihin. Yritys avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Norjaan marraskuussa 2019. Verkkosivu-uudistuksen taustalla oli brändin […] Lue lisää

LTQ -multisite

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman […] Lue lisää

Inari-Saariselkä

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi […] Lue lisää

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on […] Lue lisää

Antell

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan […] Lue lisää

Tampereen korkeakouluyhteisön WordPress-kotisivukoneet

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme vuosien 2018 ja 2019 aikana Tampereen korkeakouluyhteisölle 5 kpl “kotisivukoneita” eli WordPress-multisite asennuksia. Projektissa luotiin kolme erilaista WordPress-teemaa näiden kotisivukoneiden käyttöön ja monipuoliset kustomoidut käyttäjätasot sekä integraatioita, kuten esimerkiksi HAKA-kirjautuminen. Kotisivukoneisiin rakennetuilla yhtenäisillä teemapohjilla voi sekä pystyttää sivustoja korkeakouluyhteisön projekteja, hankkeita, tutkimuksia ja tapahtumia varten että perustaa blogeja. Kotisivukoneisiin perustetaan satoja sivustoja, […] Lue lisää

Power-Deriva

Tekijä: Vincit

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen. Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa Lue lisää

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu […] Lue lisää

Sairaanhoitajat.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Sairaanhoitajat on sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista, kuten sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK). Uudistukseen lähtiessä liitolla oli monenlaisia tavoitteita. Liitto halusi antaa rohkean, modernin, tyylikkään ja hillityn kuvan asiantuntijaorganisaatiosta ja valtakunnallisesta vaikuttajasta. Sivuston haluttiin olevan […] Lue lisää

ViaMaailma

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

HKScan halusi uudistaa Via-valmisruokiensa verkkosivuston viestimään Via-tuotteille olennaista herkullisuutta ja raikkautta. Uudistetun sivuston piti myös mahdollistaa myöhemmin tehtävät laajennukset kevyesti ja kustannustehokkaasti. Kuten Via-ruoatkin, Viamaailma-sivusto luottaa vanhaan totuuteen: yksinkertainen on kaunista. Sivustosta suunniteltiin visuaalisesti ilmava, teknisesti nopea ja sisällöiltään selkeä. Tavoitteenamme oli rakentaa perustat, joiden päälle on helppo jatkossa kasata suurempiakin kokonaisuuksia. Viamaailma.fi oli verrattain […] Lue lisää

Lejos.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli […] Lue lisää

EKE-Rakennus

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden […] Lue lisää

Loimua

Tekijät: Generaxion, MarkkinointiAkatemia MAK Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan […] Lue lisää

Porsche Suomi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Evermade suunnitteli ja toteutti Suomen Porschelle uuden sivuston, jonka tavoitteena oli luoda kaikilta osin toimivampi verkkopalvelu pitäen visuaaliset elementit linjassa kansainvälisen Porsche.com-sivuston kanssa. Tekniset valinnat vanhalla sivustolla rajoittivat sivuston järkevää kehittämistä ja estivät kustannustahokasta sisällönhallintaa. Myös sivuston käyttökokemus ontui, eikä asiakaspolkuja oltu suunniteltu loogisiksi. Loimme visuaalisesti miellyttävän ja käyttäjäystävällisen sivuston, joka tukee sekä loppukäyttäjien että […] Lue lisää

Pohjola Rakennus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyössä luovan toimiston, Sherpan kanssa Evermade suunnitteli ja toteutti Pohjola Rakennusksen uudet, raikkaat ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Visuaalinen ilme toteutettiin yhteistyössä Sherpan kanssa, ja Evermade vastasi sivun teknisestä uudistuksesta. Suurin haaste vanhalla sivustolla oli epäkäytännöllinen asuntohaku, se oli hidas ja hakutoiminnoiltaan puutteellinen. Uudistuksen pääasiallinen tavoite oli sivuston kävijämäärän kasvattamisen lisäksi kävijöiden konvertoituminen asiakkaiksi. Tätä tukemaan rakensimme […] Lue lisää

Fashion Finland

Tekijät: Avoin.Systems, Hasan & Partners

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Muotikaupan Liitolla oli edessään brändiuudistuksen aika, johon kuului myös verkkosivu-uudistus. Muotikaupan Liitto sai uuden alun ja nimen Fashion Finland sekä verkkosivu-uudistuksen, johon WordPress-toteuttajaksi valittiin Web-veistämö. Ulkoasu toteutettiin yhdessä mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa. Fashion Finland on muotialan ääni sekä muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi. Verkkosivuilta löytyvät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, uudet inspiraatiot […] Lue lisää

Suomen Vuokranantajat ry

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Vuokranantajille uuden markkinointiviestinnällisen kotipesän, joka julkaistiin lokakuussa 2019. Hankkeen tavoitteet olivat selkeät: kasvattaa jäsenmäärää ja palvella nykyisiä jäseniä mahdollisimman selkeästi sekä suoraviivaisesti. Into-Digital ja Suomen Vuokranantajat satsasivat yhteistyössään huomattavan paljon palvelumuotoiluun. Haluttiin tutkia ja selvittää, minkälaiset kävijät verkkopalvelua käyttävät, minkälaista tietoa he etsivät ja miten he sitä etsivät. Into-Digital vastasi […] Lue lisää

Partiolaisten adventtikalenteri

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi -verkkopalvelu-uudistuksen kesällä ja syksyllä 2019. Palvelu julkaistiin lokakuun alussa 2019, ja kalenterien myynti alkoi virallisesti 15.10.2019. Adventtikalenteri on yksi Partiolaisten tärkeimmistä yksittäisistä varainhankintamuodoista, joten uudistuksen tavoitteeksi asetettiin kalenterimyynnin kasvattaminen entisestään. Toteutettavan palvelun tarkoituksena oli tukea kalenterimyynnin lisäksi järjestön sisäisiä prosesseja. Into-Digital vastasi verkkopalveluhankkeesta kokonaisuudessaan, aina aloitusworskhopista palvelun julkaisun […] Lue lisää

NEFCO

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiö NEFCO (The Nordic Environment Finance Corporation) on kansainvälinen rahoituslaitos, joka on erikoistunut ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvien hankkeiden rahoitukseen. NEFCOn rahoittamia projekteja toteutetaan maailmanlaajuisesti mutta erityisesti Pohjoismaiden lähialueilla Itä-Euroopassa. NEFCOn pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Mallikasta projektinhallintaa Valu toteutti NEFCOlle sivustouudistuksen kokonaispaketin, johon kuului konseptointi, ulkoasu sekä tekninen toteutus. Projekti laajeni melko paljon asiakkaan […] Lue lisää

Zure

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Zure suunnittelee ja rakentaa vaativia ja globaalisti skaalautuvia järjestelmiä Microsoft Azure-pilvialustalle sekä tarjoaa jatkuvia palveluita ja ylläpitoa rakentamilleen palveluille. Zure on koodareiden perustama talo, jossa kehittäjien on hyvä olla. Tarjolla on mm. haastavat projektit, läpinäkyvä ja matala organisaatio, valta ja vastuu omasta sekä firman tekemisestä ja laatuhakuiset kollegat. Verkkosivu-uudistus tuli Zurelle ajankohtaiseksi kun vanha staattinen […] Lue lisää

Collaboratorio

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Collaboratorio luo kauniita elinympäristöjä nykyaikaisen ihmisen tarpeisiin luonnollisia ja ekologisia materiaaleja käyttäen, paikkaa ja sen historiaa kunnioittaen. Yritys on aloittanut vasta neljä vuotta sitten, mutta onnistunut luomaan vaikuttavan työnäytekokoelman nopeassa ajassa. Collaboratorion verkkopresenssi oli jäänyt tiiviin tekemisen ja kasvun jalkoihin. Google ei juuri noteerannut sivustoa, ja upeat työnäytteet eivät saaneet ansaitsemaansa huomiota. Yksityisasiakkaat eivät löytäneet […] Lue lisää

Sivakka

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sivakka on oululainen vuokra-asuntoja tarjoava konserni, jonka sivustouudistuksessa Valu huolehti teknisestä toteutuksesta, konseptoinnin ja visualisoinnin tullessa muualta. Sivakan sivuston oleellisimpia ominaisuuksia on vapautuvien asuntojen haku. Uudistuksessa haluttiin tehdä asuntojen hausta käyttäjälle mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea. Asuntoja voi hakea kaupunginosan, rakennustyypin, huoneluvun, lisäominaisuuksien ja vuokran määrän perusteella ja tulokset päivittyvät sivustolle saman tien. Sivustolla tarjolla olevan […] Lue lisää

Properta Asianajotoimisto

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Properta on immateriaalioikeuksiin ja kiinteistöjuridiikkaan erikoistunut suomalainen asianajotoimisto. Uudistimme reilussa kahdessa kuukaudessa Propertan verkkosivuston heijastamaan yrityksen uutta brändi-ilmettä. Tuloksena on visuaalisesti näyttävä ja yrityksen kansainvälistä laatua heijastava WordPress-saitti, jota on helppo käyttää ja muokata. Properta toivoi erottuvansa muiden asianajotoimistojen valkoiseen pohjautuvista sivustoista. Autoimme löytämään tyylin, jossa brändi-ilmeen mukaisia voimakkaita värejä ja toistuvia kuvioita hyödynnetään verkkosivukontekstissa […] Lue lisää

SuperPark

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudistimme SuperParkin verkkosivustot sekä verkkokaupan vuonna 2017 ja rakensimme sivustopohjan globaalia aktiviteettipuisto- liiketoimintaa varten. Sivusto pohjautuu kehittämiimme modulaarisiin Everbloxeihin, joiden avulla nopea ja helppo skaalautuminen on mahdollista: uusia sivustoja voidaan pystyttää jatkossa vaivattomasti eri maihin. Toteutimme oman sivuston jokaiselle maalle, ja lisäksi maiden sisällä on SuperPark-puistoille omat sivustonsa. Jokaisen puiston vastuuhenkilö pääsee myös muokkaamaan oman […] Lue lisää

Heureka

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota. Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli […] Lue lisää

Reilua energiaa

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Reilua energiaa on Energiaviraston sidosryhmälehti, joka kertoo energia- ja ilmastopolitiikan toimeenpanosta ja nostaa esiin näkökulmia ja puheenvuoroja läpi toimialan. Verkkojulkaisu on toteutettu WordPressin päälle. Toteutuksessa korostuvat hyvä lukukokemus ja sisällön julkaisun helppokäyttöisyys. Printtilehti ja verkkojulkaisu uudistettiin ja julkaistiin syystalven 2018 aikana. Visuaalisesta ilmeestä vastasi Kaskas Media. Agenda vastasi verkkojulkaisun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. [Huom. Referenssi […] Lue lisää

Prog-It -verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Prog-It tarjoaa asiakkailleen IT-ympäristön tukea, ylläpitoa ja kehitystä asiakkaan liiketoimintaa edistävällä tavalla. Prog-It halusi uudistaa yritysilmeen sekä verkkosivuston vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. G-Works uudisti Prog-It:n visuaalisen ilmeen sekä verkkosivuston kesällä 2019. Uusi sivusto päästiin suunnittelemaan täysin tyhjältä pöydältä WordPressin päälle. Prog-It toivoi selkeää sivustoa, jonka yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena oli etäyhteyden muodostuksen helppous. Lisäksi asiakkaan toiveena […] Lue lisää

Jouluradion sivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

FM-radion tueksi syksyllä 2018 avattiin Jouluradion uudet verkkosivut, joiden välityksellä joulumusiikin vannoutuneet ystävät saivat sesongin ajan nauttia FM-taajuuden lisäksi yhdeksästä muusta kanavasta verkossa. Verkkosivuille tehtiin joulun aikaan parhaimmillaan lähes 50 000 käyntiä päivässä. Kokonaisuudessaan jouluradio.fi toteutettiin headless WordPress-ratkaisuna. Frontti toteutettiin Reactilla siitäkin syystä, että Geniemillä on yli 15 hengen React-tiimi talossa. Miksi WordPressin ja Reactin […] Lue lisää

Kojamo

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Sivusto sijoittajaviestinnän tarpeisiin Kojamo on asuntosijoitusyhtiö, joka tarjoaa Lumo-brändin alla kaupallisia vuokra-asuntopalveluja seitsemässä kasvukeskuksessa eri puolilla Suomea. Kojamon listautuessa pörssiin kesäkuussa 2018 tuli ajankohtaiseksi tarkastella konsernisivuston sisältöjä ja toiminnallisuuksia niin, että ne vastaisivat parhaalla mahdollisella tavalla sijoittajaviestinnän tarpeisiin. Uudistuksen tavoitteena oli antaa Kojamosta entistä houkuttelevampi kuva pörssisijoituskohteena sekä kirkastaa Kojamon työnantajamielikuvaa. Sivustolla haluttiiin myös tuoda […] Lue lisää

Seepsula.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Seepsula on Suomen modernein, turvallisin ja tehokkain kiviainesyritys, joka on määrätietoisesti investoinut toimintansa kehittämiseen kaikilla osa-alueilla. Tehokkuus ja vastuullisuus kulkevat Seepsulassa käsi kädessä.Osana jatkuvaa kehitystä toteutimme Seepsulan kanssa laajan verkkokauppapohjaisen sivu-uudistuksen. Seepsulan verkkokauppa on luotu asiakas edellä. Asiakaspolut sekä epävarmalle pienrakentajalle että määrätietoiselle suurasiakkaalle on suunniteltu selkeiksi ja johdonmukaisiksi. Tuotteista ja niiden käyttötarkoituksista on tarjottu […] Lue lisää

Synlab.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

SYNLAB on johtava kansainvälinen laboratorio- ja kuvantamispalveluiden tuottaja, jolla on työntekijöitä noin 20 000 yli 40 maassa. SYNLAB Suomi tarjoaa palveluita sekä yrityksille että yksityisille asiakkaille ja on 32 toimipaikallaan ja 300 työntekijällään Suomen suurin alallaan.Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli liittää ajanvarausprosessi sekä muita toiminnallisuuksia osaksi verkkosivustoa ja täten suoraviivaistaa ja selkeyttää käyttäjäkokemusta huolimatta useammasta taustajärjestelmästä. Lisäksi […] Lue lisää

Opa Muurikka verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Yhteistyömme alkoi alkuvuonna 2018, kun lähdimme suunnittelemaan ja toteuttamaan Opa Muurikalle uutta verkkopalvelua ja verkkokauppaa. Verkkokauppa haluttiin uudistaa vastaamaan paremmin Opa Muurikan tarpeita ja viestimään haluttua tunnetta selkeämmin. Suurena tavoitteena oli myös myynnin kasvattaminen sekä kansainvälistymisen edistäminen. Uuden verkkokaupan julkaisun yhteydessä päivitimme myös Opa Muurikan visuaalisen ilmeen ja autoimme uudistuksista viestimistä mm. verkkokaupan lanseeraussuunnitelman sekä […] Lue lisää

Paviljonki verkkosivut

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Paviljonki on nykyaikainen ja viihtyisä messu- ja tapahtumakeskus, johon mahtuu useita eri tapahtumia samanaikaisesti. Tilat ovat muunneltavissa eri kokoisiin kokouksiin, yritysjuhliin, näyttelyihin ja messutapahtumiin. Paviljongin tarkoituksena on tarjota parhaita asiakaskokemuksia suurella sydämellä jokaiselle asiakkaalle joka päivä. Toteutimme Paviljongin verkkopalvelu-uudistuksen keväällä 2019. Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa Lue lisää

Pisla verkkokauppa

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Pislan vanha B2B-verkkokauppa oli tullut elinkaarensa päähän ja samalla heräsi myös ajatus laajentaa verkkokauppatoimintaa kuluttajapuolelle. Toteutimme Pislalle WooCommerce-verkkokaupan, joka toimii sekä B2B- että B2C-verkkokauppana. Uusi verkkokauppa on suoraan integroitu heidän toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Samalla kirkastimme myös Pislan brändin sekä visuaalisen ilmeen. Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun