Metsähallitus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia

Metsähallitus on valtion liikelaitos, joka käyttää, hoitaa ja suojelee hallinnassaan olevaa valtion maa- ja vesiomaisuutta kestävästi. Metsähallituksen tarkoitus on luonnon arvon ja yhteisen varallisuuden vastuullinen kehittäminen yli sukupolvien.

Metsähallituksen sivustouudistuksen kanssa samaan aikaan toteutettiin brändiuudistus. Sivuston konsepti oli tehty jo aiemmin ja Valun tehtäväksi jäi ulkoasun suunnittelu sekä sivuston tekninen toteutus. Verkkosivuston visuaalisella suunnittelulla päästiin vaikuttamaan myös Metsähallituksen koko brändiin.

Sivustouudistuksen tavoitteena oli tuottaa modernit ja sisällöltään sekä ulkoasultaan uuden brändin mukaiset verkkosivut. Toinen tärkeä tavoite oli saada aikaan saavutettava sivusto lain vaatimassa aikataulussa.

Migraatio ja integraatiot helpottavat sisällöntuottajien työtä

Sisällöntuottajien työtä helpotettiin kattavalla sisältömigraatiolla: vanhalta metsa.fi-sivustolta siirrettiin uuteen verkkopalveluun satoja uutisia ja hankkeita. Migraation lisäksi sivuston sisältöä myös uusittiin paljon. Koska sivustoa ylläpidetään neljällä kielellä – suomi, ruotsi, englanti ja pohjoissaame – oli myös käännöstyötä paljon ja uudistusprojekti oli kokonaisuudessaan siksi varsin mittava.

Henkilöhakemisto ja eri puolille sivustoa upotetut yhteystietokortit päivittyvät kätevästi Mimmi-integraation (identiteetinhallintajärjestelmä) avulla. Tiedotteiden osalta päällekkäistä sisällöntuotantoa on vähennetty tiedotejakelujärjestelmä ePressin integraation avulla. Käyttäjien hallintaan toteutettiin AD-integraatio, jonka avulla käyttäjätunnukset saadaan hallittua keskitetysti ja parannettua tietoturvaa.

Löydettävyys ja saavutettavuus korostuivat

Uutishuone ja etusivujen isot kuvalliset nostoelementit ovat uudistuksia, joilla ajankohtaiset asiat saadaan paremmin esille.

Suuren sisältömäärän vuoksi tiedon löydettävyyteen kiinnitettiin erityistä huomiota. Sivuston keskiössä on Valu Search -haku, jonka avulla tulokset löytyvät kätevästi sisältötyypeittäin lajiteltuna.

Ennen julkaisua sivustolle tehtiin ulkoinen saavutettavuusauditointi, jolla varmistettiin, että tavoitteeksi asetettu saavutettavuusdirektiivin täyttyminen toteutuu.

“Metsähallituksessa on tehty viime vuosina paljon töitä vastuullisuuden ja yhdenvertaisuuden eteen, ja sivuston saavutettavuus on meille tärkeä arvo.”

“Lopputulos vastaa odotuksiamme; sivusto on ilmeeltään raikas ja se on saanut käyttäjiltä hyvää palautetta. Projekti kulki eteenpäin jouhevasti ja WordPress alustana on melko helppokäyttöinen ja joustava.”

– Satu Sorjonen, verkkoviestintäpäällikkö, Metsähallitus


Sinua voisi kiinnostaa myös

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Nordic Investment Bank

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta

Nordic Investment Bank (NIB) on Pohjoismaiden ja Baltian maiden kansainvälinen rahoituslaitos. NIB:n tavoitteena on rahoittaa projekteja, jotka parantavat alueen tuottavuutta ja hyödyttävät sen ympäristöä. Muutama vuosi sitten Valu uudisti NIB:n verkkosivujen ulkoasun ja sisältörakenteen. Teknologisen kehityksen vuoksi tuli nyt tarpeelliseksi uudistaa sivuston tekniikka. Uudistukseen Valu suositteli WordPress Headup -teknologiaa monien verkkosivuston suorituskyvyn ja turvallisuuden parantamiseen […] Lue lisää

Pelastakaa Lapset ry

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Tärkein ulkoinen viestintäkanava koki isoja muutoksia Pelastakaa Lapset ry työsti pitkään omatoimisesti verkkosivustonsa uudistusta. Hanke oli alkanut elää omaa elämäänsä ja siitä oli tullut jo hyvin sokkeloinen. Lopulta Pelastakaa Lapset ry päätti joulukuussa 2022, että se haluaa tehdä selkeän ja kokonaisvaltaisen uudistuksen omat kohderyhmänsä huolellisesti huomioiden. Yhteistyökumppaniksi valittiin Valu Digital. Pelastakaa Lapset ry:n hankkeen vetäjänä […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun