Superoperator.fi sivustouudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Superoperator on suomalainen laiteriippumaton järjestelmätoimittaja, jonka ratkaisuilla autopesulat voidaan päivittää digitaalisesti toimiviksi palveluiksi. Sen järjestelmiin kuuluvat pesulan ohjauselementit sekä automaattinen ajoneuvon tunnistus rekisterikilpien perusteella. Vahvasti kansainvälistyneen Superoperatorin teknologiaa voidaan soveltaa mihin tahansa autoiluun liittyviin palveluihin eli pysäköintiin, tankkaukseen, lataukseen tai pesuun ja siihen voidaan liittää myös ajanvaraustoiminto.

Kun yhtiön verkkosivut keväällä 2020 uudistettiin, tavoitteena oli selkeyttää ja raikastaa jo olemassa olevan sivuston ilmettä. Superoperator on JCO Digitalille vanha tuttu, ja olemme tehneet yhteistyötä jo monen vuoden ajan.

JCO:n tehtävänä oli sivuston rakenteen suunnittelu asiakkaan käsikirjoituksen pohjalta, sekä tekninen toteutus ja ohjelmointi. Projekti aloitettiin sivuston käyttöliittymäsuunnittelulla, joka toteutettiin Adobe Experience Design ohjelmalla. Tuloksena on ns interaktiivinen ja klikattava rautalankamalli, joka toimii pohjana ulkoasulle ja mahdollistaa teknisen toteutuksen aloittamisen jo ennen kuin leiska on täysin valmis.

Rautalankamallin pohjalta asiakkaan oma graafikko suunnitteli sivuston ulkoasun. Asiakas toimitti myös sivuston sisällöt.

Projektin onnistumisen kannalta oli hyvä, että asiakas tiesi, mitä tahtoi ja oli erittäin tarkka yksityiskohtia myöten. Pikseleitä viilattiin, mutta lopputulos on myös sen näköinen ja laadukas: tyylikäs ja toimiva paketti.

Yhteydenpito oli selkeää, koska niin asiakkaalla kuin meilläkin oli yksi henkilö vastaamassa tiedonkulusta ja koordinoinnista. Yhteistyö projektin aikana sujui erinomaisesti.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Finlandia Foundation National

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Finlandia Foundation National on USA:ssa toimiva voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tehtävänä on edistää ja vahvistaa Suomi – Amerikka yhteisöä erilaisten tapahtumien, koulutusohjelmien ja stipendien voimin. Organisaatiolla oli tarve uudistaa verkkosivujen ilme, muokata niiden rakennetta ja löytää ratkaisu, joka mahdollistaa sivuston helpon hallinnan ja päivittämisen. Toiveena oli myös modernisoida ulkoasu skandinaavisen selkeään tyyliin ja helpottaa […] Lue lisää

Baltic Sea Action Groupin (BSAG) verkkosivujen ja -kaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lähtökohta: Baltic Sea Action Group eli BSAG on voittoa tavoittelematon säätiö, joka tekee tärkeää työtä Itämeren pelastamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli päivittää vanha sivusto vastaamaan paremmin nykyaikaisia vaatimuksia sekä tarjoamaan käyttäjilleen entistä parempi käyttäjäkokemus. Tärkeänä tarvoitteena oli myös päivittää verkkokauppa sekä kehittää aineettoman lahjan antamisen mahdollisuutta. Sivuston visuaalisesta ulkonäöstä vastasi BSAG:n oma suunnittelija. Ratkaisu: Sivuston tekninen […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -prototyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Otavan Tähtipöllö-lukukilpailu

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Asiakkaamme, Kustannusosakeyhtiö Otava, halusi innostaa alakoululaisia lukemaan ja kehittää heidän lukutaitoaan järjestämällä valtakunnallisen lukukilpailun. Lasten ja nuorten lukutaito ja lukemisen muutokset ovat olleet kestokeskustelunaiheita niin suomalaisissa koululuokissa, kodeissa kuin mediassakin. Otavan tavoitteena oli konkreettisesti kannustaa koululaisia lukemaan enemmän ja tehdä lukemisesta hauskaa ja houkuttelevaa. Ratkaisu: Suunnittelimme ja toteutimme Tähtipöllö-kilpailusivuston, joka rakennettiin WordPressin päälle. Sivusto […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun