Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Palvelualojen työnantajat PALTA ry on palveluyrityksiä edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö.

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli kertoa palvelualojen merkityksestä sekä Paltan tavoitteista, toiminnasta ja sen tuottamasta tiedosta aiempaa selkeämmin, avoimemmin ja ihmisläheisemmin. Paljon viestinnällistä sisältöä tuottavassa organisaatiossa oli tarpeen helpottaa sisällön päivittämistyötä. Asiakaskokemuksen näkökulmasta uudistuksella lähdettiin parantamaan sivuston käytettävyyttä sekä saavutettavuutta. Suunnittelu päätettiin aloittaa käyttäjätutkimuksella.

Käyttäjätutkimuksen tuloksissa korostuivat sisällön löytämisen tärkeys ja vanhan sivuston etusivun rakenteen epäselvyys. Tutkimus selvitti kriittisimmät käyttäjätarpeet ja antoi vahvan pohjan palvelun suunnittelulle. Uuden palvelun suunnittelussa asiakaskokemusta lähdettiin parantamaan selkeyttämällä verkkopalvelun käyttäjäpolkuja ja rakennetta. Sisällön löydettävyyttä parannettiin jäsentelemällä eri kohderyhmille suunnattuja sisältöjä selkeiksi kokonaisuuksiksi.

Verkkosivuston visuaalinen ilme uudistettiin vastaamaan paremmin Paltan uutta brändiä ja navigaatio suunniteltiin eri käyttäjäryhmien tarpeita sekä sisältökokonaisuuksia vastaavaksi. Yhteyden ottamisesta tehtiin kaikille käyttäjäryhmille selkeää ja helppoa: yhteystiedot, somekanavat ja uutiskirjeen tilaus ovat esillä jokaisella sivulla.

Verkkopalvelu on toteutettu WordPress-alustalle ja sisältöjen päivitystä hallitaan kätevästi uudella Gutenberg-editorilla. Sivuston saavutettavuutta on parannettu sekä visuaalisesti että teknisesti.

Uusi verkkopalvelu julkaistiin tammikuussa 2021. Ensimmäiset käyttäjäkokemukset ovat erittäin lupaavia: uudistus on saanut hyvän vastaanoton ja positiivista palautetta. Jatkokehityksestä on tehty suunnitelma, joka sisältää projektin aikana nousseita ideoita.

“Totesimme Paltassa keskellä koronakriisiä, että omat digitaaliset palvelumme kaipaavat pikaisesti kokonaisvaltaista uudistusta. Digikumppanimme Redland uudisti verkkopalvelumme ulkoasua, käytettävyyttä ja saavutettavuutta nostaen sen viestinnällistä vaikuttavuutta ja merkitystä eri kohderyhmille.” Anna Storm
Viestintä- ja kehitysjohtaja, Palta ry.

Jätä kommentti