Atena Kustannus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Atena Kustannus on vuonna 1986 perustettu yleiskustantamo, jonka listoilla on lähes tuhat kirjailijaa. Kustantamo julkaisee viitisenkymmentä uutta kauno- ja tietokirjaa vuodessa. Toimme kustantamon ilmeen ja toiminnallisuuden verkossa 2020-luvulle, samalla nostaen kustantamon tunnettuutta alan isompiin ja vanhempiin toimijoihin verrattuna.

## Lähtökohdat

Atenan vanha verkkosivusto ja -kauppa oli toteutettu Magentolla, joka koettiin todella kankeaksi päivittää sekä käyttää. Myös visuaalinen ilme verkossa oli päässyt kulahtamaan. Kirjojen myyntialustan vaihtoa oli suunniteltu kustannusalalle räätälöityyn toteutukseen, joten Atenalla tuli tarve laittaa myös markkinointisivusto uusiksi ja tuoda se nykypäivään.

## Tavoitteet

Uudistuksen tavoitteena oli kohottaa kustantajabrändiä ja kasvattaa myyntiä. Sivuston haluttiin nostavan kirjat ja kirjailijat paremmin esille, muun muassa suosittelemalla kävijöille mielenkiintoisia uutuuksia sekä ajankohtaisia kirjoja. Kirjailijoille haluttiin viestiä Atenan olevan nuorekas, selkeä ja raikas kumppani.

## Prosessi ja ratkaisu

Uudistukseen lähdettiin yhteisellä aloitustyöpajalla johon osallistui asiakkaalta pieni projektitiimi ja Dudelta suunnittelija sekä kehittäjä. Päivän aikana kirkastettiin uudistuksen tavoitteet, tutustuttiin paremmin puolin ja toisin sekä selvitettiin nykyisen sivuston ongelmakohtia.

Inspiroivan aloituspalaverin jälkeen suunnittelijan oli helppo ryhtyä työhön. Laajaa sekä monipuolista kirjavalikoimaa haluttiin korostaa ja tuoda sivustolle elävyyttä. Kirjojen kansille päätettiin antaa tilaa nousta esiin keventämällä sivuston väritystä. Tehosteväreiksi valikoitui Atenan logosta johdettu kullankeltainen sävy ja muissa materiaaleissa käytetty ruusunpunainen. Raikkaat sävyt ja paikoin rikottu asettelu tuovat sivustolle kaivattua nuorekkuutta.

Ulkoasusuunnitelmien hyväksymisen jälkeen kehittäjätiimi tarttui työhön, ensimmäisenä haasteenaan siirtää lähes tuhat kirjaa ja yli 600 kirjailijaa liitekuvineen Magentosta uudelle WordPress-sivustolle. Tätä varten teimme Magentossa tietojen vientiin muutoksia ja WordPressiin työkalun, joka muutti vientitiedostossa olleet tiedot uuden sivuston mukaiseen muotoon. Automatisoimalla tietojen siirto, vältyttiin monen päivän manuaalisesta puuduttavalta työltä.

Teknisen puolen saavutettua vaiheen jossa sivusto oli jo käyttökelpoinen, asiakkaan projektitiimi pääsi testaamaan suunnitelmista toimivaksi herännyttä kokonaisuutta. Vielä tässä vaiheessa esimerkiksi sivuston tärkeään ominaisuuteen, kirjahakuun, keksittiin toiminnallisuuksia joilla siitä saataisiin paremmin käyttäjiä palveleva. Pienet muutokset sivustoon onnistuivat nopeasti samalla, kun kehittäjätiimi viimeisteli kokonaisuutta.

“Rakenteen ja ulkoasun suunnittelu oli ensiluokkaista, teknisessä toteutuksessa saimme enemmän kuin olimme uskaltaneet unelmoida. Yhteistyökumppanina Dude on joustava ja helposti lähestyttävä. Heidän asiantuntemukseensa voi luottaa. Tulemme tekemään yhteistyötä myös jatkossa. Vahva suositus.”
– Hanna-Leena Soisalo, Tiedotus- ja markkinointivastaava


Sinua voisi kiinnostaa myös

WorkPower

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Helppoa työnhakua modernilla sivustolla. WorkPower on tarjonnut 20 vuoden taipaleella tuhansille työntekijöille yllättävän hyvää työelämää. Tamperelainen perheyritys on kasvanut monipuoliseksi rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen kumppaniksi. Samaan konserniin kuuluu myös terveydenhoitoalaan keskittynyt MediPower. Klassinen tarina: WorkPowerin että MediPowerin sivustot kaipasivat teknistä sekä visuaalisesta remonttia. Asiakkaalla oli selkeät kattotason tarpeet tiedossa, joita lähdettiin yhdessä tarkentamaan ja jumppaamaan parhaalla […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

Berner ammattinurmikot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Saimme kunnian toteuttaa Bernerin ammattinurmikkotuotteiden verkkosivuston uudistuksen. Bernerin ammattinurmikkotuotteista löytyy laaja valikoima tuotteita golf-kenttien, jalkapallokenttien ja viheralueiden hoitoon sekä viherrakentamiseen. # Lähtökohdat Vanhaa sivustoa oli ajan hammas päässyt puraisemaan niin visuaalisesti kuin teknisestikin, joten uudistus oli ehdottomasti kohdillaan. Lisäksi sivustolta puuttui selkeä asiantuntija-aiheinen tieto. Ohjeet, videot ja tuotetiedot olivat usein puutteellisia tai vanhentuneita vaikean hallittavuuden […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun