Mafy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan.

Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan yhdistäminen samalle alustalle. Vaikka Mafyn tuotteet itsessään olivat kohderyhmille houkuttelevia, ei sivuston vanha ulkoasu tukenut tätä mielikuvaa parhaalla tavalla. Sivusto ei myöskään johdatellut käyttäjiä ostamaan Mafyn materiaaleja ja palveluita: verkkokauppaan oli vaikea navigoida etusivun kautta, tuotetyyppien eroja oli vaikea ymmärtää ja oikean tuotteen löytäminen oli hankalaa.

Yhteistyömme kenties tärkeimmäksi teemaksi nousikin sivuston selkeys. Mafyn haluttiin viestivän vakautta ja luotettavuutta, sillä se tuottaa paljon laadukkaita oppimateriaaleja. Samalla mielikuvaa haluttiin tasapainottaa modernilla ulkoasulla ja nuorekkuudella, koostuuhan sen kohderyhmä ensisijaisesti nuorista opiskelijoista.

Uudistuksen painopisteinä olivat selkeämmän rakenteen lisäksi tarkemmin määritellyt ostopolut, raikas ja moderni ulkoasu, sivustolle saumattomasti sulautettu verkkokauppa sekä käyttäjäystävällisempi mobiilikäyttöliittymä.

Mafyn verkkokauppa toteutettiin WooCommercella kiinteäksi osaksi sivustoa ja valmennustuotteet syötetään nyt WooCommercen tuotteina. Käyttäjän ostopolku toimii sujuvasti ilman kirjautumista. Koska verkkokauppa integroitiin osaksi sivustoa, on kurssien tietoa mahdollista tuoda laskeutumissivuille kootusti. Tämä helpottaa merkittävästi ylläpitäjien työtä. Aiemmalta sivustolta puuttui myös paikka artikkelimuotoiselle sisällölle. Mafy tuottaa paljon laadukasta ja kävijälle hyödyllistä sisältöä, kuten yo-kokeiden mallivastauksia, lukuvinkkejä ja pääsykoevinkkejä. Tieto nostetaan nyt aihepiirin mukaan automaattisesti relevanteille laskeutumissivuille.

Aiemmin ostoprosessi oli piilotettu useamman klikin taakse. Sivustolla on nyt selkeä ”Ilmoittaudu”-CTA ja verkkokauppa. Sivuston rakenne tukee ostamista kokonaisuudessaan. Mobiilinäkymissä päätasot tuodaan korostetusti esiin ja muut sivut esitettiin pienemmällä prioriteetilla. Ilmoittautuminen ja ostoskori ovat nyt yhden klikin takana.

Uusi Mafy-sivusto on aiempaa huomattavasti selkeämpi ja ulkoasultaan raikkaampi, mikä parantaa sivustolla asiointia käyttäjän näkökulmasta. Uusi ulkonäkö tukee myös Mafyn brändiä ja laatumielikuvaa. Selkeämpi navigaatio ja uusi rakenne tekevät sivuista huomattavasti helpommin silmäiltävämpiä ja tuotetyyppien eroja on helpompi ymmärtää.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Hotel Mestari

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Primehotels on yksityinen suomalainen yritys, joka omistaa, rakentaa ja operoi premium-hotelleja useissa kohteissa ympäri Suomen. Se on ketju hotelleja, jossa jokainen hotelli on itsenäinen, persoonallinen, laadukas ja uniikki yksikkönsä – niin puitteiltaan kuin palveluiltaan. Hotelleita yhdistää aito intohimo vieraanvaraiseen palveluun. Primehotels investoi vahvasti kasvuun ja yrityksen kasvustrategia kattaa useita uusia ja mielenkiintoisia hotellihankkeita tulevina vuosina. […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Suomen Apteekkariliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Apteekkariliitto (SAL) on perustettu vuonna 1897. Liitto vastaa apteekkarijäsentensä edunvalvonnasta ja kehittää apteekkialaa osana terveydenhuoltoa. Käytännössä lähes kaikki Suomen apteekit kuuluvat Apteekkariliittoon. Jäseniä liitolla on reilut 600 ja työntekijöitä 26. Apteekkariliiton perustehtävä on kehittää apteekkialaa terveydenhuollon lähtökohdista – tämä tarkoittaa apteekkien näkemistä tärkeänä osana terveydenhuoltojärjestelmää. Liitto luo edellytyksiä laadukkaaseen ja kannattavaan apteekkitoimintaan, joka varmistaa […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun