Mafy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan.

Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan yhdistäminen samalle alustalle. Vaikka Mafyn tuotteet itsessään olivat kohderyhmille houkuttelevia, ei sivuston vanha ulkoasu tukenut tätä mielikuvaa parhaalla tavalla. Sivusto ei myöskään johdatellut käyttäjiä ostamaan Mafyn materiaaleja ja palveluita: verkkokauppaan oli vaikea navigoida etusivun kautta, tuotetyyppien eroja oli vaikea ymmärtää ja oikean tuotteen löytäminen oli hankalaa.

Yhteistyömme kenties tärkeimmäksi teemaksi nousikin sivuston selkeys. Mafyn haluttiin viestivän vakautta ja luotettavuutta, sillä se tuottaa paljon laadukkaita oppimateriaaleja. Samalla mielikuvaa haluttiin tasapainottaa modernilla ulkoasulla ja nuorekkuudella, koostuuhan sen kohderyhmä ensisijaisesti nuorista opiskelijoista.

Uudistuksen painopisteinä olivat selkeämmän rakenteen lisäksi tarkemmin määritellyt ostopolut, raikas ja moderni ulkoasu, sivustolle saumattomasti sulautettu verkkokauppa sekä käyttäjäystävällisempi mobiilikäyttöliittymä.

Mafyn verkkokauppa toteutettiin WooCommercella kiinteäksi osaksi sivustoa ja valmennustuotteet syötetään nyt WooCommercen tuotteina. Käyttäjän ostopolku toimii sujuvasti ilman kirjautumista. Koska verkkokauppa integroitiin osaksi sivustoa, on kurssien tietoa mahdollista tuoda laskeutumissivuille kootusti. Tämä helpottaa merkittävästi ylläpitäjien työtä. Aiemmalta sivustolta puuttui myös paikka artikkelimuotoiselle sisällölle. Mafy tuottaa paljon laadukasta ja kävijälle hyödyllistä sisältöä, kuten yo-kokeiden mallivastauksia, lukuvinkkejä ja pääsykoevinkkejä. Tieto nostetaan nyt aihepiirin mukaan automaattisesti relevanteille laskeutumissivuille.

Aiemmin ostoprosessi oli piilotettu useamman klikin taakse. Sivustolla on nyt selkeä ”Ilmoittaudu”-CTA ja verkkokauppa. Sivuston rakenne tukee ostamista kokonaisuudessaan. Mobiilinäkymissä päätasot tuodaan korostetusti esiin ja muut sivut esitettiin pienemmällä prioriteetilla. Ilmoittautuminen ja ostoskori ovat nyt yhden klikin takana.

Uusi Mafy-sivusto on aiempaa huomattavasti selkeämpi ja ulkoasultaan raikkaampi, mikä parantaa sivustolla asiointia käyttäjän näkökulmasta. Uusi ulkonäkö tukee myös Mafyn brändiä ja laatumielikuvaa. Selkeämpi navigaatio ja uusi rakenne tekevät sivuista huomattavasti helpommin silmäiltävämpiä ja tuotetyyppien eroja on helpompi ymmärtää.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

Qt.io

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Qt tarjoaa avointa lähdekoodia käyttäviä, monialustaisia sovelluskehitystyökaluja käyttöliittymien rakentamiseen. Suunnittelu- ja kehitystyökaluja voidaan käyttää useilla toimialoilla, esimerkiksi ajoneuvoteollisuudessa ja teollisuusautomaatiossa. Yhden kooditietokannan avulla suunnittelijat ja kehittäjät voivat luoda mitä tahansa säiliöalusten kojelaudoista mobiilisovelluksiin. Siirsimme ensin Qt.io-verkkosivuston WordPressistä HubSpotiin. Qt on hyötynyt merkittävästi markkinoinnin automaatiosta, ja suunnittelu- sekä kehitystyön myötä sivusto on parantunut huimasti. Modernista ulkoasusta […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun