Suomen Standardoimisliitto SFS ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry on standardisoinnin keskusjärjestö Suomessa. SFS toimii standardisoinnin asiantuntijana ja huolehtii, että yrityksillä, julkisilla organisaatioilla ja muilla toimijoilla on käytössään riittävä standardikanta sekä mahdollisuus vaikuttaa standardeihin niin Suomessa kuin maailmalla. SFS myös julkaisee ja myy Suomessa vahvistettuja standardeja ja ulkomaisia standardeja sekä koordinoi eurooppalaiseen, maailmanlaajuiseen ja kansalliseen standardisointityöhön osallistumista.

Sivustouudistuksen tavoitteena oli uudistaa sfs.fi-sivusto vastaamaan SFS:n strategisia tavoitteita, tarjoamaan tunnistetuille käyttäjäpersoonille heidän tarvitsemaansa tietoa helposti, ymmärrettävästi ja eteenpäin ohjaten sekä luomaan mielikuvaa SFS:stä helposti lähestyttävänä, palvelevana ja aktiivisena kilpailukyvyn edistäjänä.

Uudistuksen yhteydessä myös liiton visuaalinen ilme uudistui kokonaisuudessaan. Sivuston palvelumuotoilussa huomioitiin tarve luoda ja näyttää sisältöä keskenään melko erityyppisille käyttäjille, joilla on erilainen tiedontarve ja erilaiset taidot liikkua palveluissa. Palvelussa on merkittävä määrä monikäyttöisiä sivupohjia sekä lohkoja, joilla sisältöä voi luoda ja esittää monipuolisesti, käyttäjälähtöisesti ja saavutettavasti. Uudistuksessa lähtökohtana oli myös varmistaa palvelun saavutettavuus. Poutapilven sisältöstrategien avustuksella palvelun sisältöjä rakennettiin siten, että monille tuntematonta standardien maailmaa avataan laajemmin kaikille kiinnostuneille. Esimerkiksi haut mikä on standardi tai mitä standardi tarkoittaa palauttaa nyt ensimmäisenä hakutuloksena liiton sivut tavoitteiden mukaisesti.

Palveluun on tehty lukuisia integrointeja. Erillisen verkkokaupan tuotevalikoima indeksoidaan WordPressiin, jotta yhdellä ja samalla sivustohaulla voidaan hakea ja suodattaa hakutuloksia myös lähes 40 000 tuotteen joukosta. Yhteystiedot tuodaan asiakkaan Active Directorystä verkkosivuille. Erilaiset standardoimisryhmät, joissa vaikutetaan kansainvälisten ja kotimaisten standardien laadintaan tuodaan sivustolle integrointina tilaajan taustajärjestelmästä ja tietoja voi täydentää myös WordPressin päässä. Myös Eventilla-tapahtumajärjestelmään syötetyt tapahtumatiedot on integroitu sivustolle.

Jätä kommentti