Egmont Kustannus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti perinteisten lehtien, kuten Tex Willerin ja Asterixin, kustantajalle Egmont Kustannukselle verkkokaupan. Hanke alkoi palvelumuotoilu- ja määrittelytyöllä, jonka jälkeen Into-Digital vastasi toteutuksesta kokonaisuudessaan aina julkaisuun ja jatkokehitykseen sekä ylläpitoon saakka.

Hankkeen keskeisenä haasteena oli mahdollistaa käyttäjälle selkeä ostopolku ja helppo ostaminen. Täten palvelumuotoilussa ja suunnittelussa käytettiin erityisen paljon aikaa verkkokaupan käyttökokemukseen.

Hanke oli teknisesti monisyinen – verkkokaupan ja ulkoisten järjestelmien välille toteutettiin lukuisia joko yksi- tai kaksisuuntaisia integraatioita. Verkkokaupan teknisenä alustana toimii WordPress ja sen WooCommerce-lisäosa. Julkaistu verkkopalvelu on ylittänyt Egmont Kustannuksen odotukset ja myynti verkossa on lähtenyt räjähdysmäiseen kasvuun. Yhteistyö Into-Digitalin ja Egmont Kustannuksen välillä jatkuu verkkokaupan ylläpidon ja jatkokehityksen merkeissä.

Storyhouse Egmontin verkkokauppa sisältää myös lukuisia liiketoimintakriittisiä integraatioratkaisuja.

Verkkopalvelu on integroitu useampaan eri järjestelmään. KAYAK-järjestelmään lähetetään tilaus- ja asiakastiedot. KAYAKista tuodaan puolestaan asiakastiedot, lehtien tilaustiedot, lehtikampanjat sekä lehtien julkaisuaikataulut. Rajapinta KAYAKiin on SOAP.

Onix/kirjavälitys-järjestelmään puolestaan viedään tiedot kirjojen tilauksista, ja lähetyksen jälkeen lähetystiedot palautetaan takaisin verkkopalveluun. Onix-järjestelmästä noudetaan myös myytävien kirjojen tuotetiedot. Rajapinta ratkaisuun on XML molempiin suuntiin.

Verkkomaksaminen on toteutettu Paytraililla, ja myös Postin noutopistehakuun on liitytty Postin WordPress-lisäosan avustuksella.

Jätä kommentti