Varaudu vanhuuteen – vanheneminen.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Vanhustyön keskusliitto on maan laajin valtakunnallinen vanhustyön järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamista ja jäsenistön edunvalvontaa. Vanheneminen.fi -sivusto on suunnattu kansalaisille sekä tietoa tarvitseville ammattilaisille. Sivusto tarjoaa tietoa ja työvälineitä erilaisista vanhuuteen varautumisen teemoista.

Tavoitteena oli tuoda nämä tiedot verkkosivustolle helposti omaksuttavassa ja saavutettavassa muodossa. Asiakas oli tehnyt palvelumuotoilua koskien sivuston rakennetta, toiminnallisuuksia ja sisältöjä. Tämä antoi meille hyvän käsityksen siitä, millaisia kohderyhmiä verkkosivuston tulisi puhutella ja mitkä ovat kohderyhmälle tärkeimpiä sisältöjä – niistä johdettiin viisi pääteemaan.

Teimme asiakkaan pääteemoista avainsana-analyysin, jonka avulla näimme mitä muita sisältöjä kohderyhmä hakee orgaanisesti. Näiden tulosten perusteella oli helppo lähteä toteuttamaan verkkosivuston sivukarttaa ja rakennetta.

Visuaalisesta ilmeestä ja käyttöliittymästä haluttiin tehdä leikkisämpi ja epävirallisempi kuin Vanhustyön keskusliiton pääsivustosta. Vanhuuteen varautumisesta haluttiin tehdä mahdollisimman helposti lähestyttävää. Leikkisämpi ilme sopii verkkosivustolle, joka sisältää vanhuuteen varautumiseen liittyvän testin. Testin avulla saadaan tuotua vakavahko aihe kevyemmäksi ja vastausten perusteella voidaan tarjota vastaajalle sopivaa sisältöä.

Teknisesti verkkopalvelu haluttiin tuoda avoimen lähdekoodin piiriin ja sen käyttöliittymän tavoite oli saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-taso.

TULOKSET

Verkkosivusto on saanut paljon positiivista palautetta käyttäjäystävällisestä toteutuksesta. Yksinkertaisen tyylikäs ulkoasu, helppo navigaatio, selkeä otsikointi ja monipuoliset sisällöt ovat keränneet kiitosta.

Sivustolla kävijöitä kiinnostaa erityisesti erilaiset työkalut (ladattavat PDF:t) ja vanhuuteen varautumiseen liittyvä testi. Testiä on jaettu runsaasti sosiaalisessa mediassa ja sen kautta sivusto on saanut paljon uusia kävijöitä.

Sivustolta mitataan monia eri asioita, esimerkiksi sitä, mitä käyttäjä etsii hakutoiminnon avulla. Näin asiakas voi jatkossakin tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ja pitää sivuston jatkuvasti ajankohtaisena sen avulla.

Sivusto sijoittui Grand One 2020 -kilpailussa Paras pienen budjetin verkkopalvelu -sarjan finalistiksi.

“Yhteistyö Redlandin kanssa oli helppoa ja sujuvaa. Aikataulu oli tiukka, mutta selkeä työnjako ja sovitut yhteyshenkilöt molemmin puolin edesauttoivat projektin sujumista. Meille dedikoidulta koodarilta sai aina vastauksen nopeasti ja lähes kaikkiin toiveisiin löytyi ratkaisu.”

-Merja Lankinen, Viestintäkoordinaattori, Vanhustyön keskusliitto

[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

TalentAdore

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

TalentAdore on suomalainen, globaalisti toimiva HR-teknologiayritys, joka tuottaa tekoälyä ja automaatiota hyödyntäviä rekrytointiratkaisuja luodakseen ylivertaisia hakijakokemuksia ja aidosti tehokkaampaa rekrytointia. TalentAdoren kasvutarinan varrella yritys oli päässyt vaiheeseen, jossa sen strategia oli uudistunut ja tuote muuttunut niin merkittävästi, että vanha, vauhdilla itse rakennettu sivusto ei enää palvellut tarkoitustaan modernina myynnin, markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen välineenä. Myös […] Lue lisää

Laakaritilmanrajoja.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on kansainvälinen sairaanhoitoon erikoistunut avustusjärjestö. Järjestö on 50 vuoden ajan antanut sairaanhoitoa aseellisten konfliktien, epidemioiden ja luonnonkatastrofien uhreille ja niille, jotka eivät pääse terveydenhuollon piiriin. Me autoimme järjestön Suomen organisaatiota uudistamaan verkkosivustonsa. Verkkosivusto on järjestön tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän, tiedonvälityksen ja varainhankinnan väline. Lääkärit Ilman Rajoja -organi­saation verkko­sivuston tärkein […] Lue lisää

Gebwell

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Gebwell on lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden myyntiin, valmistamiseen ja kehittämiseen erikoistunut yritys. Vuonna 2007 perustetun Gebwellin pääkonttori ja juuret sijaitsevat Leppävirralla Pohjois-Savossa. Kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi Gebwell tarvitsi rinnalleen kumppanin rakentamaan uutta brändistrategiaa ja tarinaa, jotta asetettuihin tavoitteisiin päästään niin kotimaassa kuin ulkomailla. Yhteistyö alkoi perusteellisella nykytilanteen kartoituksella ja kilpailijoiden markkinoinnin benchmarkkauksella. Työstimme yhteistyöpajoissa brändistrategian keskeisiä […] Lue lisää

Svala

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Svala on erityisesti laadukkaista merinovillaisista ja ulkoiluun sopivista vaatteistaan tunnettu yritys, jonka tuotteet valmistetaan Suomessa. Kehitimme Svalan jo ennalta vahvaa brändiä ja uudistimme verkkopalvelun tukemaan kaupallisia tavoitteita ja tarjoamaan asiakkaita inspiroivaa sisältöä. Kehitysprosessi pohjautui suunnittelumalliimme, joka lähtee liikkeelle asiakasnäkymyksen tutkimuksella, avainsanatutkimuksella, kilpailijakartoituksella ja analytiikan tulkinnalla. Analyysin pohjalta tunnistimme tarvittavat kehityskohdat, brändin kilpailuedut ja määrittelimme eri […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Lahti Energia OmaWatti -asiointipalvelu

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun