Sivuston tyyppi: Yrityksen sivusto

Alucar

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Alucar on maailman johtava puutavara-autojen päällerakentaja. Morgan konseptoi ja toteutti yhtiölle alan edistyksellisimmän verkkopalvelun, joka toimii samaan aikaan myynnin työkaluna ja valmiiden puutavara-autojen esittelyareenana. Sivuston uutishuone on koko yritysviestinnän pääkanava ja toimii samalla Alucar Eagle -asiakaslehden verkkojulkaisuna. Morgan vastasi Alucarin sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, sisällöntuotannosta ja ohjelmoinnista. Sivusto on myös Morganin omassa hostingissa. Alucarin sisältörikkaan ja myyntilähtöisen sivuston tehtävä on palvella puunkuljetusyrityksiä ja kuljettajia mahdollisimman monipuolisesti. Sivuston tärkeimmät osa-alueet ovat laajat tuotesivut, valmiit rakennetut autot ja uutishuone. Sivujen ylivoimaisesti suosituin osio ovat valmiit […]

Wärtsilä Smart Technology Hub

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Wärtsilä Smart Technology Hub on kansainvälisesti ainutlaatuinen tutkimus-, tuotekehitys- ja tuotantokeskus, joka on parhaillaan rakenteilla Vaasan Vaskiluotoon. Wärtsilän historian suurimmalle investoinnille haluttiin luoda arvoisensa verkkosivusto, joka visualisoi yhteistyötä, innovaatioita sekä alan ja alueen huippuosaamista. Morgan suunnitteli ja toteutti hankkeen verkkosivuston videoanimointeineen. Etusivu rakentuu useista toisiinsa kytkeytyvistä kuvituksista ja animaatioista. Kun kävijä skrollaa sivua alemmas, animaatioiden liike ja kuvitukset punoutuvat yhteen luontevasti ja tyylikkäästi. Animaatioiden suunnittelu ja ohjelmointi vaativat runsaasti räätälöintiä ja tarkkaa käsityötä, jotta kokonaisuus toimii ja ilme säilyy eheänä. Lopputuloksena tekstit […]

Adven

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Adven tarjoaa kestäviä energia- ja infraratkaisuja teollisuudelle ja kiinteistöille, ja on alallaan yksi johtavista yrityksistä Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Adven palvelee teollisuuden- ja kiinteistöalan toimijoita sekä yksityisiä asiakkaita. Advenin Energy as a service -malli perustuu kokonaispalveluun ja pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Adven on viime vuosina kasvanut voimakkaasti ja nyt oli tarve tuoda myös verkkopalvelu vastaamaan yhtiön tavoitetta olla maailman paras kestävien Energy as a Service® -ratkaisujen ja erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamisessa teollisuus- ja kiinteistöasiakkaille. Advenilla on viisi erillistä sivustoa: globaali adven.com, sekä neljä maasivustoa. Vanha […]

KEKO ekosysteemihanke

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme älyrakennusekosysteemi KEKOlle sekä brändi-ilmeen että näyttävän ja helppokäyttöisen WordPress-sivuston 2020 huhtikuussa. Keko on uusi seitsemän johtavan suomalaisyrityksen yhteenliittymä, joka luo alustan globaalille älyrakennusyhteistyölle. Sivusto syntyi nopeasti muutamassa kuukaudessa. Yhteistyö aloitettiin workshopeilla, joiden perusteella suunnittelimme KEKOn brändi-ilmeen. Verkkosivusto oli koeponnistus yhteistyölle sekä näkyvä esimerkki uuden brändin ilmeestä. Sivusto latautuu nopeasti ja täyttää saavutettavuusvaatimukset. Se on myös hakukoneoptimoitu, mikä on luonnollisesti erityisen tärkeää uudelle toimijalle. Sivuston yhteydenottopyynnöt kerääntyvät HubSpotiin, ja käyttäjien on helppoa lisätä uutta sisältöä. Sivuston visuaalista ilmettä piristää interaktiivinen palloelementti, jonka […]

Mandatum Life

Tekijät: Creuna Finland (Sivuston käyttöliittymä ja toteutus.), Hasan & Partners (Sivuston brändi ja visuaalisuus.), Idean (Peruskonseptin suunnittelu.)
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivusto rakentui kolmen toimijan yhteistyönä: peruskonseptia suunnitteli Idean, sivuston käyttöliittymä sekä toteutus olivat Creunan vastuulla ja Hasan&Partners huolehti sivuston brändistä ja visuaalisuudesta. Uudelle verkkopalvelulle haluttiin keskusteleva käyttöliittymä ja sivustoa haluttiin laajentaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Creuna lähti suunnittelemaan, miten keskusteleva käyttöliittymä kannattaisi teknisesti toteuttaa, jotta Mandatumin olisi sitä myös helppo ylläpitää. Julkaisujärjestelmäksi valittiin Episerver DXC -pilvipalvelu. Käyttöliittymäkerroksen rakentamiseen käytettiin Vue.js -JavaScript frameworkia, joka todettiin moderniksi, tehokkaaksi ja nopeaksi. Yhteistyö Mandatumin kanssa sujui erinomaisesti. Projektissa vietiin agile-työtapa äärimmilleen ja näin onnistuttiin etenemään ripeästi, kun visuaalisuuteen […]

Kilpilahti.fi

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kilpilahti.fi on Porvoon Kilpilahdessa toimivien yritysten yhteinen sivusto, jolla kerrotaan alueen yhteisistä ja ajankohtaisista asioista. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Juha Laitila

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Juha Laitila on koomikko, näyttelijä ja laulaja. Juha Laitilan sivustolla esitellään viihteen moniottelijan laaja osaaminen ja tarjonta. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön.

Tamlans

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamlansin perusajatus on varustella asiakkaan valitsemasta ajoneuvosta yksilöllinen ammattikäyttöön tarkoitettu kokonaisuus, joka tarjoaa mahdollisimman monta turvallista ja tuottavaa ajokilometriä. Tamlans varustelee henkilökuljetusajoneuvoja (taksit, esteettömät ajoneuvot, paaritaksit, koulukuljetus- ja tilataksit), pelastusajoneuvoja ja hyötyajoneuvojen erikoisvarusteluja. Wysiwyg toimitti verkkosivujen toteutuksen avaimet käteen -ratkaisuna sisältäen käyttöliittymien suunnittelun, graafisen ulkoasun, sivupohjien ja toiminnallisuuksien ohjelmointityön. Sivustoon on toteutettu muun muassa oma alue varastoautojen esittelyyn.

Laatutakuu.fi-verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptointi), Into-Digital Oy (UX & UI, tekninen toteutus, ylläpito)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Laatutakuun verkkopalvelun yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Uudistuksen tavoitteena oli myynnin kasvattaminen ja uusien Laatutakuu-yrittäjien rekrytoinnin tehostaminen. Ida Fram on toiminut Laatutakuun markkinoinnin kumppanina jo usean vuoden ajan. Laatutakuun missiona on auttaa yrittäjiksi haluavia henkilöitä menestymään siivous- ja kiinteistönhoitoaloilla ja tarjota asiakkailleen alan laadukkaimpia siivous- ja kiinteistöhuoltopalveluita. Siksi uuden verkkopalvelun tavoitteeksi asetettiinkin potentiaalisten yrittäjien yhteydenottojen ja asiakkaiden tarjouspyyntöjen määrän kasvattaminen. Verkkopalveluun päätettiin kehittää yrittäjähaku, jolla potentiaalinen asiakas löytää kätevästi oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät. Samalla osana verkkosivustoa toteutettiin kaikille yrittäjille omat sivut, joiden […]

Marine

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen monipuolisin kone- ja veneliike Marine on pitkäaikainen alan konkari, joka on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike. Marinen kotikaupunki on Jyväskylässä, keskellä Suomea, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin puolustusvoimat ja poliisi. Brändiuudistus ja uudet verkkosivut Visual Friday vastasi Marinen brändiuudistuksesta, jonka pohjalta Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle […]

Skilux Oy

Tekijä: Liana Technologies
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Skilux Oy on suomalainen yksityinen ja itsenäinen valaisintukku. Yrityksellä on takanaan yli 20-vuotinen taival ja se on tuonut valoa jo yli 9 000 asiakkaalle. Skilux valitsi Liana Technologiesin uudistamaan verkkosivunsa. Valintaan vaikuttivat positiiviset kokemukset Lianan sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMailerista sekä aiempi yhteydenpito yritysten välillä. Uusi verkkosivusto on käyttäjäystävällinen, harmoninen, sekä visuaalisesti kevyt ja valoisa – mikä on osuvaa valaistusyritykselle. Sivusto sisältää muun muassa mediapankin, selkeän ruudukkomuotoisen referenssisivun sekä kattavat tuotekortit saatavilla olevista valaistustuotteista. Skilux on saanut paljon positiivista palautetta uudesta sivustosta. Yhteistyö Skiluxin […]

Solera Finland Oy – Viinilinna.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viinilinna on Solera Finlandin kuluttajille suunnattu viestintäkanava. Solera Finland on osa pohjoismaista Solera Beverage Groupia, joka on yksi johtavista alkoholin maahantuojista markkinallamme. Solera luotti Into-Digitalin käsiin verkkosivu-uudistuksensa suunnittelun ja toteutuksen. Uudistuksen tavoitteina oli vahvistaa Viinilinna-brändiä upealla kuvituksella, mahdollistaa vaivaton sisällönhallinta ja toisaalta luoda salamannopea tuotekatalogi Solera Finlandin tuotteille. Uusi verkkopalvelu ei näytä käyttäjälle kovinkaan monimutkaiselta vaan pääosin yksinkertaiselta ja saumattomasti toimivalta. Verkkopalveluun on kuitenkin rakennettu räätälöity integraatio Soleran Product Information Management (PIM) -järjestelmään. Lisäksi sivuston modulaarinen toteutus on viety erittäin pitkälle – […]

Clous.fi

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan. Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös […]

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva verkkosivusto. Tärkeänä kriteerinä olivat myös korkea tekninen tietoturva ja sivuston käytettävyys​. Julkaisujärjestelmä vaihtui Uudistuksessa aikaisemmin Valun Base-järjestelmän päällä pyörinyt sivusto uudistettiin WordPressille. Sivuston ylläpitäjien käyttöön suunniteltiin kattava […]

Scanreal.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ScanReal on henkilökohtaiseen palveluun ja asiantuntijuuteen luottava toimitilojen vuokraamiseen sekä myymiseen erikoistunut yritys, joka toimii Suomen suurimmissa kaupungeissa. Koska sivustouudistuksen budjetti oli varsin maltillinen, piti tekeminen suunnitella tarkasti. Priorisoimme tekemisen siten, että erilliseen toimitilat.fi-palveluun integroituva toimitilahaku saatiin toimimaan juuri halutulla tavalla. Myös sivuston yleisilme pääviesteineen päivitettiin ScanRealin tahtotilaan sopiviksi. Henkilökohtainen kaupankäynti on ScanRealille elinehto, joten yhteydenottolomakkeen helppo löytäminen ja saavutettavuus oli myös ensiarvoisen tärkeää. Suhteellisen nopealla aikataululla toteutettu sivustouudistus on moderni ja tyylikäs käyntikortti ScanRealille. Samalla se toimii aitona palveluna, jonka kautta […]

Avoset.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Avoset on yksi Suomen johtavista Atlassian-asiantuntijoista – jotain mitä yrityksen vanha verkkosivusto ei uskottavasti viestinyt. Uskottavuuden lisäämiseksi ja halutun auktoriteettiaseman vahvistamiseksi kiteytimme Avosetin brändin kulmakivet. Tämä työ toimi kivijalkana yrityksen visuaalisen ilmeen hiomiselle ja uuden verkkosivuston rakentamiselle. Sivusto suunniteltiin mahdollisimman kevyeksi siten, että sinne voidaan tuoda uutta sisältöä, kuten blogeja tai asiakastarinoita, sitä mukaa kun se Avosetille sopii – olennaista oli tehdä projektista heille mahdollisimman helppo ja vaivaton. Samalla pidimme mielessä tulevaisuuden laajentamistarpeet, jotta uudistettu sivusto olisi mahdollisimman pitkäikäinen ja toimiva Avosetin […]

Meira.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meiran vanha verkkosivusto oli paisunut vuosien aikana ’epäselväksi sokkeloksi’, lyhyiden alasivujen paisuttamaksi kokonaisuudeksi, josta käyttäjän oli vaikea löytää tahtomaansa. Monitasoinen navigaatio, sekavat ja umpikujia käyttäjän polulle muodostaneet sisältösivut olivat vain muutamia sivuston haasteista. Sisällöistä oli myös vaikea antaa prioriteettia liiketoiminnan kannalta relevanteille alueille, kuten eri mausteille ja kahvibrändeille. Vanha sivusto oli myös työläs ylläpitää ja sitä oli vaikea käyttää markkinoinnin kotipesänä – yksi sivustouudistuksen päätavoitteista. Uudistuksen lähtökohdaksi otettiin kaiken turhan karsiminen. Samalla kun sisältöä karsittiin, piti tunnistetut prio-sisällöt nostaa vahvasti (mutta keskenään […]

Järvi-Suomen Energia

Tekijä: Paper Planes Oy (suunnittelu, sisällöt, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme sivustouudistuksen sähkönjakeluyhtiö Järvi-Suomen Energialle vuoden 2020 alussa. Uudistuksessa kankeasta informaatiokanavasta tehtiin aidosti saavutettava palvelualusta. Järvi-Suomen Energian palaute kuului: ”Projektilla on rytmiikkansa – me tanssimme samaan tahtiin”. Sivusto rakennettiin WordPressin päälle käyttäen Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa sivujen rakentamisen modulaarisesti ja tarjoaa hallintanäkymän esikatseluineen. Toteutimme sivustolle ennustavan haun, joka kattaa myös PDF- ja Word-tiedostot. Uudistimme informaatioarkkitehtuurin ja navigoinnin, ja myös sisältöjä muokattiin ohjaavammiksi, jotta kävijät löytävät itselleen relevantit sisällöt selkeiden polkujen kautta. Saavutettavuus oli projektissa niin teknisten ratkaisujen, sisältöjen kuin visuaalisen ilmeenkin avainsana. Erityistä […]

Enento Group

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Enento on pohjoismaiden johtava kuluttaja- ja yritystietopalveluiden tarjoaja. Kun Suomen Asiakastieto yhdistyi ruotsalaisen UC:n kanssa, toteutimme uuden yhtiön Group -sivuston integroituna ja räätälöitynä WordPress-verkkopalveluna. Enento Group Helsingin pörssiin listattu Suomen Asiakastieto Oyj aloitti päättäväisen kansainvälistymisen liittämällä yrityskaupalla konserniin useita yrityksiä kuten mm. ruotsalaisen UC:n, Allabolag:n ja Proff:n. Myös konsernin nimi vaihtui Enento Groupiksi. Agenda Helsingin yhteistyö Asiakastiedon kanssa on jatkunut tiiviisti jo yli 5 vuoden ajan ja jatkuu edelleen Enento Groupin myötä. Projekti Toteutimme Enento Groupin konsernisivuston yhteistyössä Enenton oman viestintä- ja […]

Atena Kustannus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Atena Kustannus on vuonna 1986 perustettu yleiskustantamo, jonka listoilla on lähes tuhat kirjailijaa. Kustantamo julkaisee viitisenkymmentä uutta kauno- ja tietokirjaa vuodessa. Toimme kustantamon ilmeen ja toiminnallisuuden verkossa 2020-luvulle, samalla nostaen kustantamon tunnettuutta alan isompiin ja vanhempiin toimijoihin verrattuna. ## Lähtökohdat Atenan vanha verkkosivusto ja -kauppa oli toteutettu Magentolla, joka koettiin todella kankeaksi päivittää sekä käyttää. Myös visuaalinen ilme verkossa oli päässyt kulahtamaan. Kirjojen myyntialustan vaihtoa oli suunniteltu kustannusalalle räätälöityyn toteutukseen, joten Atenalla tuli tarve laittaa myös markkinointisivusto uusiksi ja tuoda se nykypäivään. […]

Tulos

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tulos on yksi suomen vanhimpia digitaalisen liiketoiminnan rakentajia, joka on saanut alkunsa alansa kovimpien ammattilaisten yhdistäessä voimansa vuonna 2007. Sateisena päivänä Helsinkiläisessä oluthuoneessa syntynyt Tulos on kasvanut neljän perustajan yhteenliittymästä 30 ammattilaisen yritykseksi. ## Lähtökohdat Olimme kuulleet nimen, mutta emme tienneet tarinaa Tuloksen takana. Lasse Larvanko, yksi yrityksen perustajista on tiivistänyt nimen syntyhistorian hienosti lauseeseen “Halusimme nimen, joka muistuttaa meitä siitä, mitä pyrimme asiakkaillemme tekemään”. Hieno nimi ja tarina! Kun Tulos otti meihin yhteyttä loppuvuodesta 2019 ja pääsimme sopimukseen projektista, oli meidän […]

Mediashake

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Mediashake on Matti Hirvosen luotsaama, Helsingin ytimessä sijaitseva 13 ammattilaisen kovatasoinen digimarkkinointitoimisto. Matti otti Dudeen yhteyttä loppuvuodesta 2019 ja löysimme pian yhteisen sävelen, jonka pohjalta lähdimme uudistamaan sekä yritysilmettä että verkkosivustoa. ## Lähtökohdat Mediashaken vanha ilme ja verkkosivusto oli koottu palasista sieltä täältä. Kokonaisuuden miettiminen oli jäänyt kovan kasvun ja isojen asiakastöiden alle, eivätkä sen palaset heijastelleet enää sitä mitä tämän päivän Mediashake on. Vanhan sivuston päivittäminen koettiin hankalaksi ja tarvittuja asioita jouduttiin kasaamaan kikkailemalla. ## Tavoitteet Ilmeuudistuksen päätavoitteena oli nostaa Mediashaken […]

Colliers Toimitilat

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Colliers International Finlandille toimitilat sivuston. Sivustolla esitellään vapaana olevia toimitiloja ympäri Suomen. Käyttäjä voi etsiä liiketoiminnan tarpeisiin sopivaa toimitilaa toimitilahaun avulla. Kaksikielinen sivusto on rakennettu WordPressin päälle. Kielilaajennos on toteutettu Polylang-lisäosan avulla. Sivustolla esiteltävät toimitilat ja henkilökunta tuodaan Salesforcesta Salesforcen API:a hyödyntäen. Toimitilat ja henkilökunta tallennetaan WordPressiin omana sisältötyyppinään ja ne päivitetään tunnin välein. Myös toimitilojen kuvat haetaan Salesforcesta ja ne tallennetaan sivuston palvelimelle skaalauksen ja pakkauksen yhteydessä. Sivuston sisällöt ovat ylläpidettävissä Gutenberg-lohkoeditorin avulla. Sivuston teema on rakennettu iasyn […]

Astra Wines

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme viinimaahantuoja Astra Wines Oy:n verkkosivuston. Sivustolla esitellään yrityksen maahantuomia viinejä, viinimaita ja viinien tuotantoalueita. Blogista voi käydä hakemassa inspiraatiota ruuanlaittoon. Yksi uudistuksen tavoitteista oli saada sivustolle lisää orgaanista liikennettä. Ennen uudistusprojektia suoritimme Hakusana-analyysin, jonka tuloksista selvisi kuinka käyttäjät hakevat viinitietoa verkosta. Sivuston rakenne, otsikoinnit ja sisällöt suunniteltiin niin, että ne vastaavat käyttäjien tekemiin hakuihin. Astra Winesin tuotetietokanta oli aikoinaan rakennettu WordPressin päälle. Tuotetietokanta on aktiivisessa käytössä ja sieltä löytyy tarkat tiedot tuotteiden varastointia, markkinointia ja myyntiä varten. Uudistuksen yhteydessä […]

Kotikatu

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa. Sivustoa on hakusanaoptimoitu uusasiakashankinnan tarpeisiin. Orgaanista näkyvyyttä on haettu paikkakunta-, kaupunki- ja kaupunginosakohtaisille ”kiinteistönhuolto”-hakusanoille. Sivuston julkaisualustana toimii WordPress. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroituna Salesforceen.

Lippupisteen yritysmyyntisivusto

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Lippupisteen uuden yritysmyyntisivuston kevään 2020 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tapahtumien yritysmyynnin ykköskanava Lippupiste on tapahtumien lipunmyynnin tunnetuin ja suurin toimija Suomessa. Toteutimme yhdessä Lippupisteen kanssa uuden yritysmyyntisivuston info.lippu.fi, joka tekee Lippupisteen palveluiden hankkimisesta entistä helpompaa. Sivusto liittyy osaksi Lippupisteen verkkopalvelukokonaisuutta, johon kuuluvat myös mm. Yrityksen digitaalinen mediakortti ja varsinainen Lippu.fi -kuluttajasivu. Info.lippu.fi -sivuston fokus on informoida tapahtumamyyntiä hankkivia yritysasiakkaita Lippupisteen erilaisista palveluista. Merkittävä rooli on erityisesti palveluillla ja referensseillä, joiden sisällöt muodostavat palvelusta leijonanosan. Suunnittelu Suunnittelussa lähdettiin […]

Musti Group

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Musti Group on Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikkeiden ja -palveluiden yhtiö. Toteutimme Musti Groupin pörssiin listautumista varten sivustouudistuksen varsin nopealla aikataululla: asiakkaan ensimmäisestä yhteydenotosta sivuston julkaisuun kesti vain kuusi viikkoa. Julkaisualustana Musti Groupin sivustolla on WordPress Gutenberg. Sivuston rakenne, sisältö ja työkalusto saatiin nopeasta toteutuksesta huolimatta kehitettyä hyvälle tasolle ja se tarjoaa asiakkaalle erinomaisen pohjan sivuston edelleen kehittämiselle. Lisäksi sivustolle toteutettiin pörssiyhtiön vaatimusten mukaiset integraatiot keskeisiin sijoittajainformaation jakelutyökaluihin. Musti Groupin pörssi- ja lehdistötiedotteita ylläpidetään Cisionissa. Kun Cisionissa julkaistaan uusi tiedote, WordPress-sivusto luo automaattisesti tiedotteen […]

Raaseporin Energian sivusto

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-asiat ovat yleensä ihmisille hankalia ymmärtää, ja sen takia myös sivuston suunnittelussa oli haasteita. Yhdessä asiakkaan kanssa halusimme tehdä sivustosta käyttäjäystävällisen ja helposti ymmärrettävän. Tavoitteena oli esimerkiksi tehdä sähkötyyppien tuotevalinta mahdollisimman helpoksi ja kansankielellä ymmärrettäväksi. Sivusto on laaja kokonaisuus. Sen lisäksi että loimme yhteensä 78 sivua suomeksi ja ruotsiksi, teimme rakennemuutoksia ja integroimme mukaan 30 lomaketta. Yhdistimme sivustoon myös asiakkaille tarkoitetun onlinepalvelun. Jännittävän lisämausteen koko projektille toi verkkosivu-uudistuksen ohella nimen ja logon vaihtuminen. Yrityksen ilmeen suunnitteli mainostoimisto Genero Oy. Raaseporin Energian sivustolla […]

Superoperator.fi sivustouudistus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Superoperator on suomalainen laiteriippumaton järjestelmätoimittaja, jonka ratkaisuilla autopesulat voidaan päivittää digitaalisesti toimiviksi palveluiksi. Sen järjestelmiin kuuluvat pesulan ohjauselementit sekä automaattinen ajoneuvon tunnistus rekisterikilpien perusteella. Vahvasti kansainvälistyneen Superoperatorin teknologiaa voidaan soveltaa mihin tahansa autoiluun liittyviin palveluihin eli pysäköintiin, tankkaukseen, lataukseen tai pesuun ja siihen voidaan liittää myös ajanvaraustoiminto. Kun yhtiön verkkosivut keväällä 2020 uudistettiin, tavoitteena oli selkeyttää ja raikastaa jo olemassa olevan sivuston ilmettä. Superoperator on JCO Digitalille vanha tuttu, ja olemme tehneet yhteistyötä jo monen vuoden ajan. JCO:n tehtävänä oli sivuston rakenteen […]

Visit Lakeus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Visit Lakeus Oy on yritys, jonka tehtävä on lisätä Etelä-Pohjanmaan tunnettuutta matkailualueena. Alueen matkailun kehittämiseksi haluttiin luoda sivusto, joka palvelisi mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita että alueen matkailualan yrittäjiä. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Osana konseptointia mietittiin myös koko Visit Lakeuden brändi. Sivuston tavoitteena on tarjota paikallisille yrityksille kanava markkinoida itseään. Yrityksille on tarjolla eritasoisia kohdekortteja ja palvelut on luokiteltu selkeiden kategorioiden alle. Sivuston käyttäminen on matkailijalle helppoa, sillä Visitlakeus-sivuston keskiössä on palvelu-, kohde- ja aktiviteettihaku, jossa kohteita voi […]

Asiakastieto Oyj sijoittajasivusto

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakastieto Group tarjoaa digitaalisia yritys- ja kuluttajatietopalveluja ja on alallaan yksi Pohjoismaiden johtavista. Palvelut perustuvat julkisista lähteistä sekä yhtiön omien kanavien kautta koostettuun tietokantaan ja kattavat kaiken yksittäisistä raporteista pitkälle kehittyneisiin riskienhallintaratkaisuihin. Projektin erityisenä haasteena oli tarkka ja tiukka aikataulu. Yrityksen pörssiin listautumisen eri vaiheet on tarkasti määritelty ja siten myös versioiden julkaisujen oli tapahduttava aikataulun mukaisesti, ennalta määrätyin sisällöin. Myös listautumisen jälkeen julkaistut muutokset – sekä tekniset että sisällölliset – on aikataulutettu ja sivustolla esitettävä tieto on oltava ajantasaista ja aina […]

Ravintola.fi sivustouudistus (NoHo)

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakkaamme NoHo Partners Oyj:n toimiala, ravintolatoimiala, on itsessään todella monimuotoinen: valikoimaan mahtuu useanlaisia ravintoloita, joilla kaikilla on omat tarpeensa sivustoille. Ja ravintolamäärä itsessään, tätä kirjoittaessa (17.4.2020) ravintoloita ketjulla on yhteensä 250 kappaletta. Kunnioitettava määrä! Vaikka kaikki eivät omaa sivustoa tarvitsekaan, niin selvää on, että sivustopohjan tulee taipua moneen tarpeeseen. NoHo:n tapauksessa kyseessä oli sivustohanke, jolla saataisiin katettua niin konsernin kuin yksittäisen ravintoloitsijankin toiveet täyttävä sivustokokonaisuus. Keskeisiksi elementeiksi tunnistimme hyvän jatkokehitettävyyden lisäksi myös yksinkertaisen ylläpidettävyyden ravintoloitsijoille, ravintoloiden oman brändin esiintuomisen sekä toisaalta konsernin […]

Savonlinnan Oopperajuhlat

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekniikka, jatkokehitys ja ylläpito), Taiste (Konseptisuunnittelu ja visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital vastasi alkukeväästä 2020 julkaistun Savonlinnan Oopperajuhlien verkkosivuston uudistuksen teknisestä toteutuksesta. Käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastuussa oli Taiste. Verkkosivuston keskeisiä toimintoja ovat ohjelmakalenteri ja sopivan näytöksen lippujen ostaminen. Lisäksi käyttäjiä palvellaan tapahtumakalenterilla, joka listaa kätevästi festivaalipäivien sisällöt käyttäjän nähtäville. Verkkosivusto on rakennettu täysin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle on toteutettu lukuisia eri moduuleja, joilla ylläpitäjät saavat luotua haluamansa näköisiä sivuja verkkosivustolle. Into-Digitalin ja Oopperajuhlien yhteistyö jatkuu ylläpidon, tuen ja jatkokehityksen merkeissä.

iLOQ verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalainen teknologiayritys iLOQ on kansainvälisesti toimiva omavoimaisten lukitusjärjestelmien edelläkävijä. Toteutimme yrityksen brändiuudistuksen vanavedessä uudistunutta identiteettiä vastaavan verkkosivuston. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli kertoa palvelun ainutlaatuisuudesta uutta brändiä vastaavalla tavalla, luoda pohja kansainväliselle sivustoratkaisulle sekä generoida roppakaupalla liidejä. Sivustouudistuksessa tuli ottaa huomioon yhtä lailla palvelun loppukäyttäjät, järjestelmien ostajat kuin tuotteiden jälleenmyyjätkin. Segmentoituja käyttäjäpolkuja ja teroitettuja viestikärkiä jäsentää skandinaavisen moderni ja ilahduttava visuaalinen design.

Wunder

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Wunder on kolmessa maassa toimiva yli 130 asiantuntijan digitoimisto. Yrityksen uudistunut strategia vaati rinnalleen uuden sivuston, joka olisi entistä myynnillisempi, inbound-markkinointiin soveltuva ja ennen kaikkea esteetön. Wunder konseptoi, suunnitteli ja tuotti sivuston sisällöt. Paper Planes vastasi uuden, näyttävän sivuston teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalle. Rakensimme uudet, näyttävät sivut WordPress-alustalle. Wunder valitsi WP:n sen notkeuden vuoksi ja jotta sivustoa pystyisi jatkossa päivittämään helposti ja monipuolisesti sisältömoduulien avulla. Saavutettavuus oli projektin keskiössä alusta asti, sillä Wunder tunnetaan saavutettavien toteutusten edelläkävijänä. Saavutettavuus palvelee käyttäjiä, joilla on erityistarpeita, […]

Arter

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Arter on kotimainen ratkaisutalo, jonka juuret ovat laadunhallinnassa. He tarjoavat ohjelmistoja, asiantuntijapalveluita sekä koulutuspalveluita liiketoiminnan kehittämiseen. Arterin ydinosaamista on laadunhallinta, kokonaisarkkitehtuuri, prosessien kehittäminen ja tiedolla johtaminen. Palveluiden keskiössä ovat mm. kokonaisarkkitehtuurin työkaluksi luotu ARC-ohjelmisto, toimintajärjestelmän dokumentointityökalu IMS-ohjelmisto sekä QF-koulutus. Arterin verkkosivu-uudistusta edelsi kevyt brändin kirkastus, jossa visuaalisen ilmeen päivittämisen lisäksi haettiin myös uutta kulmaa viestintään ja markkinointiin. Edellinen verkkosivu oli omin voimin kasattu ja ajan saatossa siitä oli tullut sisältömäärältään todella kattava, mutta samalla myös hankala käyttää. Verkkosivujen päivittäminen oli myös paikoin […]

Helsingin Seudun Kauppakamari

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin seudun kauppakamarin verkkoilmettä uudistettiin usealla sivustolla. Vincit toteutti helsinki.chamber.fi sivuston ja kauppakamarinkoulutus.fi sivuston uudella yhtenäisellä ilmeellä. Sivustojen uudistuksessa haluttiin nostaa esille tarpeet ja kokonaisuus asiakkaan silmin, samalla raikastaen sivuston ilmettä. Verkkomedia Kauppakamarilehti.fi sivusto siirrettiin KauppakamariNYT-nimen alle, joka sijaitsee nyt helsinki.chamber.fi-sivustolla, näin myös artikkelit ja julkaisut löytyvät nyt samalta sivustolta. Sivustot haluttiin yhtenäistää myös hallinnan puolesta ja näin päädyttiin sivustot päädyttiin rakentamaan WordPress networkiin ja käyttämään samaa modulaarista pohjateemaa. Teeman modulaarisuudessa käytettiin vahvasti hyödyksi WordPressin uutta Gutenberg-editoria ja siihen tehtyjä räätälöityjä lohkoja. […]

Kotkamills

Tekijä: Mediasignal
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kotkamills on suomalainen metsäteollisuusyritys, joka on erikoistunut kuluttajapakkauskartonkien, laminaattipapereiden ja sahatavaran tuotantoon. Mediasignal toteutti Kotkamillsin uuden verkkopalvelun WordPress-alustalle. Kotkamillsin yritysilmeen muutostyössä syntynyt visuaalinen ilme tuotiin verkkopalveluun, jonka kohderyhmänä ovat globaalit muovia korvaavista materiaaleista kiinnostuneet yritykset. Sivuston teknisessä toteutuksessa kiinnitettiin huomiota Kotkamillsin vision esittämiseen, tuotetiedon helppoon löytämiseen ja tavoitettavuuden varmistamiseen. Sivusto kertoo Kotkamillsin ainutlaatuisen tarinan.

Talented

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Talented kehittää työelämää ensisijaisesti devaajien näkökulmasta, tekijän etu edellä, ja pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Talentedin yhteisöön kuuluu jo yli 1800 ohjelmistoalan ammattilaista, jotka saavat yritykseltä tukea uusien haasteiden etsimiseen, urapolun pohtimiseen, projektien löytämiseen ja muihin työelämän kiemuroihin. Yritys avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Norjaan marraskuussa 2019. Verkkosivu-uudistuksen taustalla oli brändin päivitys ja liiketoiminnan muutokset. Vanha sivusto oli omin voimin nopeasti kokoon kasattu versio, joka toimi kiitettävästi mutta oli hieman jäänyt ajassa jälkeen. Uuden sivuston tavoitteina oli mm. […]

LTQ -multisite

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LTQ on vuodesta 2004 toiminut puhtauden, työmaapalveluiden sekä logistiikan asiantuntija. Yritykselle oli tulossa osittaisjakautuminen vuoden 2020 alussa, jossa liiketoiminnan osat siirtyivät eri yhtiöiden, LTQ-Partnersin sekä LTQ-Rakennuksen, alle. Alkukartoituksessa tarve oli vain uuden yhtiön verkkosivustolle, mutta pian huomattiin, ettei LTQ-Partnersinkaan vanha sivusto taipunut nykyisiin tarpeisiin. Suunnittelimme yhdessä asiakkaan kanssa multisite-toteutuksen, joka mahdollisti yhden pohjateeman käyttämisen useamman eri yhtiön tarpeisiin. G-Works toteutti myös LTQ-Rakennuksen visuaalisen ilmeen pohjautuen LTQ-Partnersin olemassaolevaan ilmeeseen. ”G-Works onnistui luomaan edustavan ja konsernimme henkeen sopivan visuaalisen ilmeen uudelle sisaryrityksellemme, jonka palvelutoiminnoilla […]

Inari-Saariselkä

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inari-Saariselkä Matkailu Oy on Pohjoisimman Lapin aluemarkkinointiorganisaatio, jonka tehtävänä on markkinoida aluetta matkailukohteena ja esitellä alueen kyliä ja tapahtumia. Jäsenyrityksiä Inari-Saariselällä on lähes 100. Vanha sivusto oli kuitenkin niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan vanhentunut ja kaipasi kipeästi päivitystä. Sivuista haluttiin visuaalisemmat ja käyttäjäystävällisemmät. Alueen yritykset ja heidän palvelutarjontansa haluttiin tuoda aiempaa paremmin esiin. Uuden sivuston tekniseksi alustaksi valittiin WordPress. Suunnittelun lähtökohtana oli tehdä uudesta sivustosta sekä rakenteen että ulkoasun osalta kevyempi. Liikkuminen sivustolla haluttiin olevan mahdollisimman suoraviivaista. Ulkoasuun lähdettiin hakemaan aiempaa ilmavampaa, nykyaikaista […]

Urbaser.fi verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Urbaser on alansa kolmanneksi suurin jätehuollon kuljetuspalvelu Suomessa tuottaen asiakkailleen ympäristöystävällisiä, vastuullisia ja kustannustehokkaita ympäristöhuollon palveluita kattavasti koko maassa. Loimme Urbaserille näitä asioita heijastavan verkkosivustokokonaisuuden. Vanha sivusto ei taipunut toivottuihin sisältöihin ja kaipasi myös sujuvampaa ylläpitoa sekä raikkaampaa ilmettä. Urbaser halusi myös sivuston, joilla voi erottautua toimialan kilpailijoista omaleimaisella mutta tyylikkäällä tavalla. Huomionarvoiset kulmat olivat myynnin tukeminen ja työnantajamielikuvan parantaminen, sekä asiantuntijapalveluiden esilletuonti. Suunnittelimme ja toteutimme verkkosivustouudistuksen yhteistyössä Urbaserin kanssa. Projekti eteni erittäin jouhevasti suunnitellussa aikataulussa ja pääsimme painimaan sivustotyön ohella myös […]

Antell

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan uudet listat käyttöön verkkosivustolla, uutiskirjeissä, ravintoloissa sekä kolmansien osapuolten lounaslista-sivustoilla. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot Sympa HR ja MailChimp-palveluihin). Sivuston julkaisun […]

Power-Deriva

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen.

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu tätä artikkelia kirjoitettaessa digimarkkinoinnin ja verkkosivujen jatkokehityksen keinoin. Käpyläläisyys saa näkyä Heti projektin alussa oli selvää, että verkkosivujen visuaalinen ilme on elintärkeässä roolissa tässä projektissa – eipä […]

Lejos.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Lejoksen aiempi sivusto rakennettiin, olivat siihen kohdistuneet tarpeet hyvin erilaiset kuin nyt. Uudistuksen yhteydessä reseptien sekä sisältö- ja brändisivujen synergiaa haluttiin kasvattaa ja päivittää sivuston ulkoasu moderniksi, mobiiliystävällisemmäksi kokonaisuudeksi. Samalla sivusto valmisteltiin toimimaan b2b-puolelle rakennettavan verkkokaupan kanssa. Lejos.fi:ssä on paljon mielenkiintoista sisältöä, resepteistä artikkeleihin, mutta se on myös hyvin erilaisten brändien kotipesä. Olennaista oli rakentaa sivusto niin, että se kuljettaa käyttäjät luontevasti sisällöstä toiseen siten, että kokemus tuntuu saumattomalta ja loogiselta. Uudistettu Lejos.fi on suunniteltu siten, että se on ennen kaikkea […]

EKE-Rakennus

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EKE-Rakennus halusi luoda uuden sivuston, joka kerää yhteen yrityksen asunto- ja toimitilatarjonnan. Sivuston lähtökohtana oli tuoda käyttökokemukseen rauhallisuuden sekä tyylikkyyden tuntu, ja vahvistaa mielikuvaa EKE-Rakennuksesta modernina, luotettavana toimijana. Halusimme saada ihmiset unelmoimaan ja näkemään EKEn asunnot (ja toimitilat) osana heidän omaa tulevaisuuttaan. Sivuston käyttäjäpolut ja call-to-actionit suunniteltiinkin siten, että unelmien toteuttaminen olisi aina vain yhden klikkauksen päässä. Kuten aina, suunnittelun lähtökohtana oli mobile first -ajattelu, sillä suuri osa käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Sivustosta tehtiin vahvasti visuaalinen, isoihin kuviin luottava toteutus, jota on helppo […]

Flowrox

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Flowrox on erikoistunut virtauksensäätö-, suodatus- ja ympäristötekniikoihin sekä teollisiin automaatioratkaisuihin. Flowrox palvelee asiakkaita yhdeksän tytäryhtiönsä ja yli 230 edustajansa kautta kuudessa maanosassa. Verkkopalvelua oli tarve uudistaa niin, että se palvelisi paremmin käyttäjiä useissa eri maissa sekä tukisi yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Lähtökohtana oli saada sivustolta enemmän toteutuneita konversioita, kuten asiakkaiden yhteydenottoja. Samalla oli tarve päivittää yrityksen brändi verkkoon sekä mahdollistaa sivuston helpompi hallinnointi. Redland lähti toteuttamaan verkkopalvelun uudistusta WordPress-julkaisujärjestelmän avulla. Responsiivisuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota, jotta laaja sivusto onnistuisi palvelemaan hyvin myös mobiilikäyttäjiä. Verkkopalvelu […]

Loimua

Tekijät: Generaxion (Verkkosivuston suunnittelu, tekninen toteutus, ylläpito), MarkkinointiAkatemia MAK Oy (Google Ads -hakusanamainonnan hallinnointi)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elenia Lämpö irtautui yrityskaupan myötä Elenia-konsernista vuoden 2019 puolella ja kauppaa seuraavana vaiheena oli brändin uudistaminen. Uudeksi nimeksi valittiin Loimua ja sivusto julkaistiin heti vuoden 2020 alussa. Loimuan viestintäpäällikkö Hanna Sauroja kiittelee ensimmäiseksi suunnittelutyötämme: “Graafikolla oli esittää selkeä näkemys minkälaiset uudet sivut tulevat olemaan. Oli myös arvokasta jatkon kannalta, että saimme sivupohjamallit, joihin pystyi tukeutumaan uusia sivuja luodessa. Graafiset elementit saatiin siirtymään luontevasti mainostoimiston määrittelystä käytäntöön verkkosivustolle.” Tuttujen tekijöiden kesken projekti eteni jouhevasti ja kokonaisuudesta tuli looginen niin loppuasiakkaille kuin ylläpidon puolella […]

Pirkanmaan Jätehuolto Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pirkanmaan Jätehuolto Oy tarjoaa palveluja 17 kuntaan ja 444 000 asukkaalle. Yrityksen tavoitteen on myös olla asiakasymmärryksen ja jätehuollon toimintamallin edelläkävijä, jota verkkopalvelunkin haluttiin viestivän. “Palvelun keskiössä on Pirkanmaan Jätehuollon uusi hakusanapalvelu, joka opastaa mihin kierrätyslaatikkoon eri materiaalit voi jättää Tampereella. Palvelu avattiin Pirkanmaan Jätehuollon uusien nettisivujen yhteydessä. Tällä hetkellä kierrätyshaussa on noin 550 erilaista materiaalia, mutta niitä lisätään tarpeen mukaan. Peruspaketti eli noin 500 sanaa saatiin pääkaupunkiseudun vastaavalta jätehuoltoyhtiöltä ja niitä täydennettiin paikallisin kierrätystiedoin. Sanahakuun lisätään uusia materiaaleja sitä mukaan kun […]