Riviera

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Riviera – leffojen karkkikauppa

Elokuvateatteri Rivieran toisen teatterin avaaminen asetti uuden riman verkkosivuston käyttäjäkokemukselle. Koska elokuva-alalla on aina käytettävissä parasta mahdollista kuva- ja videomateriaalia, oli luovan konseptin kantavana ideana perustaa sivulle leffojen karkkikauppa, jossa alan makein valikoima saa ansaitsemansa huomion. Pääroolin annoimme kuitenkin käyttäjäkokemukselle, jotta Rivieran uniikin palvelun draaman kaari säilyy ehjänä aina varaamisesta itse elokuvaelämykseen.

Haaste

Elokuvateatteri Riviera avasi loppuvuodesta 2022 toisen teatterin suositun esikoisensa rinnalle. Punavuoren teatterin avautuessa ja siten koko toiminnan tuplautuessa myös verkkosivuston haasteet käytettävyyden suhteen kasvoivat. Käsipelillä pyöritettävät järjestelmät kaipasivat kipeästi teknisten ratkaisujen uusimista ja automaatioita.

Lisäksi varausprosessissa sekä lipunmyynnin että yksityistilaisuuksien suhteen oli kehittämiskohtia ja kosolti käyttämätöntä potentiaalia, erityisesti kuvamateriaalin ja automaattisesti päivittyvien hintojen hyödyntämisessä. Tavoitteena oli luoda elokuvien selaamisesta herkullinen kokemus, joka ohjaa painamaan varaa lippu -nappia.

Meidän tehtävämme oli:

1. Lisätä uusi teatteri ja kaksi uutta elokuvasalia kokonaisuuteen
2. Kohentaa elokuvatarjonnan vetovoimaa ja helpottaa elokuvanäytösten selailua
3. Kehittää käyttäjäkokemuksesta kansainvälisellä tasollakin kadehdittava

Luova idea

Elokuva-ala on sisältöjen unelmabisnestä, sillä verkkopalvelun käytössä on aina parasta mahdollista kuva- ja videomateriaalia. Malli uudelle sivustolle haettiin sisältöään tehokkaasti tarjoilevilta suoratoistopalveluilta, joita Rivieran kohderyhmä osaa käyttää lähes unissaan.

Luovan konseptin kantavana ideana oli perustaa Rivieran verkkosivustolle leffojen karkkikauppa kaikilla herkuilla, jossa alan makein valikoma saa ansaitsemansa huomion. Pääroolin annoimme kuitenkin käyttäjäkokemukselle, jotta Rivieran uniikin palvelun draaman kaari säilyy ehjänä aina varaamisesta itse elokuvaelämykseen.

Mikä kaikki muuttui?

1. Elokuvat ja näytökset esillä aiempaa houkuttelevammin
2. Selkeämpi varausprosessi, myös yksityistilaisuuksien varaamiseen
3. Sivuston parempi optimointi
4. Mailchimp-integraatio osaksi varausprosessia

Verkkopalvelun tekninen toteutus perustuu avoimen lähdekoodin WordPress-järjestelmään, joka mahdollistaa sisällön ja tuotteiden vaivattoman hallinnan ja ylläpidon sekä täyden mukautuvuuden asiakkaan tarpeisiin.

Elokuvien profiilit siirrettiin helposti uudelle sivustolle kolmannen osapuolen palvelun kautta, jonne integroimme uuden sivuston. Näin järjestelmään syötetyt elokuvat päivittyvät Rivieran sivustolle muutamassa minuutissa. Samaa rajapintaa hyödyntämällä toteutimme käyttäjäystävällisen suodatuksen niin elokuvien kuin näytösten valitsemiselle.

Toteutuksessa huomioimme luonnollisesti myös teknisen hakukoneoptimoinnin, sivuston nopeuden ja käytettävyyden kaikilla yleisimmillä laitteilla sekä sivuston rakenteen suunnittelun analytiikan ja seurannan kautta.

“Sivusto kestää hienosti kansainvälistäkin vertailua uniikkiudessaan.”

Tulokset

Siirtymiset Googlesta Rivieran sivuille 43 700*
Orgaaninen liikenne kasvanut sivustolla 25%**
Sivustolla vietetty aika kasvanut 32 %**
Sivuston käytettävyys: Google Lighthouse, Performance: Desktop: 97/100 (+32.9%), Mobile: 61/100 (+96.8%)
Asiakaskokemus NPS → 91
Kasvu lipunmyynnissä: Näytöskapasiteetin kasvun vuoksi luku ei vertailukelpoinen

*Google Search Console aikaväli 1.11.22-31.12.22
**Google Analytics aikaväli 1.11.21-31.12.21 vrt. 1.11.22-31.12.22

Olemme ylpeitä, että onnistuimme integroimaan kaikki erilliset järjestelmät saumattomasti yhteen ja toteuttamaan uusitun kokonaisuuden intuitiivisella käyttöliittymällä ja hienolla ulkoasulla. Palvelu toteutettiin teknisesti korkealla laadulla. Huolehdimme palvelun ylläpidosta ja jatkokehityksestä jatkossakin kokonaisvaltaisesti.

Kaiken kaikkiaan Riviera Cinemas asiakkaana sekä me olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuihin tuloksiin.

Asiakaspalautteita

“Lippujen ostaminen netistä etukäteen meni sujuvasti. Leffaillan aamuna tullut sähköposti, joka kertoi mahdollisuudesta tilata tarjoilut etukäteen paikalle, oli iloinen yllätys.”

“Kiitos lämpimästi hienosta elokuvakokemuksesta! Kaikki toimi alusta loppuun, varauksesta lopputeksteihin. Toivon, että jatkatte samalla linjalla ja pidätte huolta hienosta konseptistanne.”

“Kiitos, oli niin ihana treffi-ilta. Upeat puitteet ja hyvä palvelu. Ja ihan huippua, että teidän nettisivut on kehittyneet!!”

Don & Brancoon on voinut luottaa erityisesti teknisellä tasolla hyvin. Mitä tahansa tarpeita meillä on verkkopalveluiden suhteen niin Don & Brancolta löytyy osaamista.

Atte Laurila

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

SEES

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Suomalainen SEES Company valmistaa kodinsiivoustuotteita ja luonnonkosmetiikkaa. Kaikki tuotteet valmistetaan ilman keinotekoisia ainesosia tai synteettisiä tuoksuaineita. Valikoimaa yhdistää luontoystävällisyys, raaka-aineiden korkea laatu ja suomalainen design. Uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka luo oikeutta laadukkaille kuva- sekä videomateriaaleille. Koko sivusto, sisältösivut ja verkkokauppa uudistettiin brändin mukaisesti. Tuloksena brändin mukainen WooCommerce verkkokauppa  Yrityksen showroomina ja myyntikanavana verkossa […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

S-Rengas.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Vastasimme Autoliike Nystedtin ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO:n uuden S-Rengas-verkkopalvelun toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Toteutamme myös jatkuvana palveluna verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen. Autoliike Nystedt ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO käynnistivät uuden liiketoiminnan, jossa yhdistetään autojen renkaiden myynti, vaihto ja säilytys. Palvelua tarjotaan viidessä toimipisteessä Pohjanmaalla ja verkkopalvelussa. Verkkopalvelu on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan […] Lue lisää

Liikkuvat-ohjelmien sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikkumista ja hyvinvointia arjessa. Multisite toteutuksena rakennetut sivustot tarjoavat varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten henkilöstölle ideoita, tietoa ja tukea liikunnallisen toimintakulttuurin kehittämiseen. Ohjelmissa on mukana suurin osa Suomen peruskouluista sekä yli puolet kaikista Suomen varhaiskasvatusyksiköistä ja oppilaitoksista. Uudistuksessa huomioitiin erityisesti eri kohderyhmät, […] Lue lisää

Itis.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluva Itis uudisti logonsa, visuaalisen ilmeensä ja brändistrategiansa. Meidän tehtäväksemme tuli verkkopalvelun uudistus, toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä toteutukseen ja ylläpitoon. Verkkopalvelun osaksi toteutimme Itikselle intranetin, jonka tärkein tarkoitus on liikkeiden edustajien toimesta tehtävä liikkeiden tietojen ylläpitäminen. Kauppakeskusten verkkopalveluissa eniten käytetyt sisällöt ja toiminnallisuudet tyypillisesti liittyvät aukioloaikoihin, myymälöihin ja palveluihin. Tämä sääntö pätee […] Lue lisää

Digitaalinen infonäyttösovellus Helsinki-Vantaan Alepalle

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Helsinki-Vantaan lentokentän Alepalla oli tarve hyvin monipuolisen informaation esittämiseen myymälässä, sillä lentokentällä Alepan työntekijät joutuvat vastaamaan matkustajien mitä moninaisimpiin kysymyksiin. Alepa halusi tarjota asiakkailleen näytöltä käytettävän sovelluksen, johon he voisivat ohjata asiakkaitaan löytämään lisätietoa heitä kiinnostavista aiheista. Sovelluksen tietojen päivitys haluttiin hoitaa ylläpitäjille tutulla WordPress-järjestelmällä. Toimitimme 55″ kosketusnäyttöihin 4K ja FullHD skaalautuvan sovelluksen, jonka alustaratkaisuna […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun