Retta verkkopalvelu

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Retta Group (entinen Realia) on Pohjoismaiden suurin kotien, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut toimija. Suunnittelimme ja toteutimme Rettalle verkkopalvelun, joka palvelee uudistetun brändin tavoitteita. Ensimmäisessä vaiheessa julkaistiin Retta Groupin verkkosivusto ja syksyllä 2022 samaan verkkopalveluun tuodaan mukaan myös Rettan asuntovuokrauksen, isännöinnin ja kiinteistöjohtamisen sisällöt. Täydessä valmiudessaan verkkopalvelu vastaa Rettan moninaisen asiakaskunnan tarpeisiin.

Suuren organisaation ja useiden eri liiketoimintojen tavoitteet ja tarpeet oli tunnistettu ja määritelty etukäteen. Tämä sujuvoitti ja nopeutti toteutusta, joten sekä aikataulu että budjetti pitivät moitteettomasti.

Verkkopalvelun käytännön toteutuksen kannalta upouuden brändi-ilmeen painotus tarkoitti monipuolisia sisällönhallinnan työkaluja. Suunnittelussa huomioitiinkin tarkkaan erilaiset brändivärien yhdistelmät sekä niiden mahdollisimman helppo mutta kuitenkin joustava käyttö sivustolla. Sisältömoduuleihin toteutettiin useita värivalintoja ja mahdollisuuksia brändin graafisen elementin käyttöön.

Ensimmäinen osa verkkopalvelusta julkaistiin brändilanseerauksen yhteydessä, mutta työ jatkuu läpi kesän, kun myös Rettan liiketoimintojen sisällöt tuodaan sivustolle. Syksyn julkaisussa on mukana lisää sisällön esitystapoja sekä liiketilojen hakutoiminto.

Eikä työ tietenkään syksyyn lopu, vaan sivuston kehitystä jatkuu jatkokehityksen ja ylläpidon merkeissä.

Jätä kommentti