I-valo verkkosivu ja -kauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Iittalan lasitehtaasta teollisuusvalaistuksen kärkeen

I-Valo on perinteinen valaisinalan yritys, joka on yli 50 vuoden aikana toimittanut tuhansia erilaisia valaistusratkaisuja eri kohteisiin. Valaisinsuunnittelun juuret ulottuvat kuuluisaan Iittalan lasitehtaaseen, mutta tänä päivänä I-Valo kuuluu kansainväliseen Fagerhult -konserniin, joka toimii aktiivisesti 12 brändillä 28 maassa.Tuotannosta suurin osa on teollisuusvalaistusta, joka menee vientiin ympäri maailman.

Valoa kansalle verkkosivuston ja tuotevalikoiman muodossa

I-Valon sivuston kokonaisvaltainen uudistus asetti projektitiimille mukavan haastavan ja kaikenkattavan projektin. Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tuotegallerian toteutumisesta integraatioineen. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa. WordPress-lohkot mahdollistavat sivujen todella monipuolisen muokkaamisen myös sisällön ylläpitäjän toimesta.

WordPress-sivuston rinnalle rakennettiin yli 6000 tuotetta sisältävä tuotegalleria Trimedian Automatik-verkkokauppaohjelmaa hyödyntäen. Automatik ohjelmaa käytetään perinteisesti verkkokauppa toteutuksissa, mutta I-Valon kohdalla ohjelmaa hyödynnettiin verkkokaupan omaisesti tosin ilman osto-toiminnallisuutta. Ohjelma toimii yhdessä tuotetietojen hallintajärjestelmän kanssa, jonka kautta sivustolle haetaan sukkelasti ajankohtaiset tuotetiedot. Lisäksi sivustolle tuotiin muita integrointeja. Lopputuloksena syntyi selkeä kokonaisuus joka palvelee niin asiakkaita kuin verkkopalvelun ylläpitäjiä.

Akeneo-integraation kautta tiedot sivustolle

Sivustolle rakennettiin Automatikin yhteyteen erillinen Akeneo-integraatio, joka tuo kootusti tuotedataa sivustolle. Akeneo PIM on avoimen lähdekoodin PIM-ratkaisu eli rikkaan tuotetiedon hallintajärjestelmä, jonka avulla voidaan kerätä kaikki tieto yhteen paikkaan ja tuoda hallitusti tietokantaan.

Erillisen tuotevalitsimen avulla käyttäjä voi määrittää valaisimelle tai tilalle ehtoja, jonka perusteella integraatio listaa valintoja vastaavat tuotteet. Tätä varten loimme erillisen rajapinnan verkkokauppaohjelmaan, joka hallinnoi yli kolmea miljoonaa tuoteattribuuttia. Lisäksi sivustolle on tuotu yksittäisten tuotteiden lisäksi koko tuoteperheen tiedot sekä kuvakarusellit ja verkkokauppa-tyylinen tuotekori, johon käyttäjä voi lisätä tuotteita yhteydenottoa varten. Kaikkia tietoja päivitetään vuorokauden ympäri jatkuvana toimintona.

I-Valon teollisuusvalaisimet kestävät aikaa ja I-Valo on luonut teknologioita vanhojen mallien päivittämiseksi viimeisimpään LED-tekniikkaan. Kestävän kehityksen ideologian mukaisesti luotiin sivustolle hakutoiminto, jonka avulla käyttäjä voi etsiä korvaavan tuote vanhalle valaisimelle.

Järjestelmän huoleton ylläpito

I-Valon sivuston toteutus sisältää palvelimen, Automatik-ohjelman sekä WordPressin ylläpidon, joka kattaa järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin jotta verkkokauppa sekä sivusto noudattavat lainmukaisia evästekäytäntöjä.

Kansainvälistä digimarkkinointia

I-Valo luotti Trimediaan myös asiantuntevana ja ketteränä digimarkkinointikumppanina, joka auttaa kehittämään brändin näkyvyyttä niin Suomessa kuin ulkomailla. Kumppanina Trimedialla on entuudestaan hyvä ymmärrys I-Valon liiketoiminnasta, jolloin markkinointikampanjoiden toteuttaminen yhteistyössä asiakkaan kanssa on sujunut mutkattomasti. Näkyvyyttä on saavutettu Google-Ads sekä Facebook alustoilla erityisesti uusasiakashankinnan kautta Saksassa ja Itävallassa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Syöpäsäätiö.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö.fi – Syöpätutkimuksen rahoittaja Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Sen varoilla tarjotaan sairastuneille neuvonta- ja tukipalveluita sekä edistetään syövän ehkäisyä. Säätiö tukee rahallisilla avustuksilla heikkoon taloudelliseen tilanteeseen joutuneita syöpäpotilaita ja lapsisyöpäperheitä. Lahjoittamalla varat toimintaan Syöpäsäätiö saa varat toimintaansa yksinomaan lahjoituksista, jotka mahdollistavat tukitehtävien toteutumisen ja rahoittamisen. Säätiö tukee vuodessa noin miljoonalla eurolla maan […] Lue lisää

Varova

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Kumppanisi maailmalla nyt uudessa loistossa Kansainvälisen logistiikkayrityksen Varovan WordPress-verkkosivusto oli tullut tiensä päähän ja sisältöjen esitystavat olivat jääneet jälkeen tästä päivästä. Verkkosivuston käyttökokemus todettiin sekä loppukäyttäjälle että sisällöntuottajalle kehnoksi ja tähän toivottiin muutosta. Lähdimme toteuttamaan keväällä 2022 yhdessä Varovan kanssa muutosta kohti uudistunutta ja ajanmukaista WordPress sivustoa. WordPress sivusto – mutta entistäkin paremmin Vaikka vanhasta […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Liikkuvat-ohjelmien sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikkumista ja hyvinvointia arjessa. Multisite toteutuksena rakennetut sivustot tarjoavat varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten henkilöstölle ideoita, tietoa ja tukea liikunnallisen toimintakulttuurin kehittämiseen. Ohjelmissa on mukana suurin osa Suomen peruskouluista sekä yli puolet kaikista Suomen varhaiskasvatusyksiköistä ja oppilaitoksista. Uudistuksessa huomioitiin erityisesti eri kohderyhmät, […] Lue lisää

S-Rengas.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Vastasimme Autoliike Nystedtin ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO:n uuden S-Rengas-verkkopalvelun toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Toteutamme myös jatkuvana palveluna verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen. Autoliike Nystedt ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO käynnistivät uuden liiketoiminnan, jossa yhdistetään autojen renkaiden myynti, vaihto ja säilytys. Palvelua tarjotaan viidessä toimipisteessä Pohjanmaalla ja verkkopalvelussa. Verkkopalvelu on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan […] Lue lisää

M2-Kodit

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

M2-Kodit on Y-Säätiö-konsernin omistama, voittoa tavoittelematon yhtiö, joka keskittyy ARA-vuokra-asumiseen ja omistaa yli 10 500 vuokra-asuntoa ympäri Suomen. M2-Kodit halusi tuoda uuteen verkkopalveluun verkkokauppamaisuutta, johon yhdistyisi samanaikaisesti ARA-prosessin edellyttämä muodollisuus. Asuntokohteiden selailun haluttiin olevan helppoa ja asuntoja koskevan tiedon etsiminen sekä asuntohakemuksen lähettäminen vaivatonta. Lisäksi toiminnanohjausjärjestelmän tuli pelata sivuston kanssa yhteen mutkattomasti, jotta sivustolla olisi […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun