Suomen Kansallisooppera ja -baletin uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa.

Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa.

Case pähkinänkuoressa:
• Ooppera & Baletin verkkopalvelu-uudistuksen tekninen toteutus
• Tavoitteena oli luoda teknisesti yhtenäinen palvelu, jonka keskiössä on verkkokauppa näyttävillä sisällöillä
• Integraatiot Tessitura CRM- ja -myyntijärjestelmään ja ERP-järjestelmään

Oopperaa ja balettia jokaiselle suomalaiselle

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on olemassa kaikkien Suomessa asuvien ja täällä vierailevien iloksi – mutta vain pieni osa meistä pääsee helposti paikalle. Tämän murheen selättämiseksi Ooppera & Baletti kokeili jo ennen pandemia-aikaa ennakkoluulottomasti uusia digitaalisia kanavia.

Oopperalla & Baletilla on tarjota kaikille kulttuuria himoitseville Stage24-palvelu, jonka kautta etäämmälläkin asuva oopperafani voi nauttia kotimaisista ooppera- ja balettiesityksistä. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä uusittu Stage24 kasvaa koko ajan entistä laajemmaksi kotimaisen oopperan ja baletin suoratoistopalveluksi, joka tarjoaa esitystallenteiden ja suorien lähetysten lisäksi myös syventäviä artikkeleita ja kuunneltavia teosesittelyjä.

Ostoskoriin kakkua ja kulttuuria

Ostatko liput heti, vai tutkitko ajan kanssa vaihtoehtoja? Oopperabaletti.fi-palvelun oma verkkokauppa on Oopperan & Baletin tärkein lipunmyyntikanava. Ostaminen on tehty mahdollisimman mukavaksi, ja valikoimassa on muutakin kuin lippuja. Kävijä voi valita itse paikkansa, ostaa väliaikatarjoilut, syventyä esityksen taustoihin ja tutustua esittäjiin. Nopeita liikkeitä varten kaupassa on pikaostomahdollisuus.

Digi tuli näyttämölle jäädäkseen

Oopperan & Baletin digitaaliset sisällöt, lipunmyyntikanavana toimiva verkkokauppa ja Stage24-palvelu muodostavat nyt yhtenäisen kokonaisuuden, jonka pitkäjänteisessä kehittämisessä olemme täysillä mukana. Millä digitaalisilla keinoilla kotimaista ooppera- ja balettielämystä voikaan vielä tulevaisuudessa rikastaa? Uudistettu palvelu skaalautuu sen mukaan, mitä toiveet ja keinot ikinä ovatkaan.

Perinteikäs ei pelkää

On etuoikeus olla mukana rakentamassa tulevaisuuden suomalaista ooppera- ja balettikokemusta. Yhtä mahtava asia on Oopperan & Baletin edistyksellinen asenne. Perinteikäs talo on panostanut siihen mikä on nupullaan, lähtenyt pelottomasti kehittämään uutta ja digitalisoimaan liiketoimintaansa. Digitalisaatio luo mahdollisuuksia – mutta se vaatii ajatustyötä, rohkeutta ja sydäntä.

(*Vierityspalkin toimituksen tarkennus: Oopperan verkkokauppatoiminnot on räätälöity, eivätkä hyödynnä esimerkiksi WooCommercea, vaan integroituvat asiakkaan taustajärjestelmiin. Myös Stage24-palvelu on räätälöity ratkaisu, joka nojaa asiakkaan taustajärjestelmiin.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Senaatti-kiinteistöjen asiointipalvelu

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta

Senaatti-kiinteistöt panostaa vahvasti digitaalisen asiakaskokemuksensa kehittämiseen. Tätä tukemaan luotiin uusi asiointipalvelu, joka tarjoaa selkeän ja yksilöidyn kokemuksen jokaiselle käyttäjälle. Lähtökohdat Senaatti-kiinteistöt on valtion kiinteistöasiantuntija ja toimitilakumppani. Senaatti luo asiakkaidensa kanssa toimivia työympäristöjä ja vastaa niiden ylläpidosta, kehittää valtion kiinteistövarallisuutta sekä pitää huolta kulttuurihistoriallisista kohteista. Senaatin toimintaan liittyy useita erilaisia digitaalisia palveluita, joita heidän asiakkaansa hyödyntävät. […] Lue lisää

Suomen Yrittäjät – mobiilisovellus jäsenille

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Loimme Suomen Yrittäjien kanssa mobiilisovelluksen, joka tuo jäsenedut ja tärkeät sisällöt jokaisen yrittäjän ulottuville. Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin keskusjärjestö, joka ajaa yrittäjien sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäseniä Yrittäjien paikallisyhdistyksissä on lähes 70 000 ja toimialajärjestöissä noin 36 000. Digitaalisuus on todella keskeinen asia Suomen Yrittäjille. Organisaatio on panostanut viime vuosina vahvasti […] Lue lisää

Kuluttajaliiton verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia

Geniem käynnisti Kuluttajaliiton kanssa kuluttajaliitto.fi-sivuston uudistusprojektia keväällä 2020. Kuluttajaliitolla oli tarve uudistaa 5 vuotta vanha WordPress-sivusto uudelle alustalle ratkaisulla, joka helpottaisi sisältöjen ylläpitoa, poistaisi ylläpidossa tehtävää tuplatyötä, parantaisi loppukäyttäjille mobiilikäytettävyyttä ja korjaisi huomatut saavutettavuuspuutteet. Kuluttajaliiton verkkosivuston tavoitteet ja osa-alueet Mikä on Kuluttajaliitto? Kuluttajaliitto on Suomen ainoa kaikille avoin kuluttajien ja julkisten palveluiden käyttäjien edunvalvonta-, koulutus- […] Lue lisää

Esperi Care verkkosivuston uudistus

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Esperi Care Oy toteutti vuonna 2024 laajan verkkosivu-uudistuksen, jonka tavoitteena oli parantaa käyttökokemusta, helpottaa sisällönhallintaa ja tarjota joustavia työkaluja eri käyttäjäryhmille. Projekti toteutettiin räätälöidysti käyttäen WordPressiä ja sen Gutenberg-editoria. Modulaarinen rakenne tehosti sisällönhallintaa Uusi sivusto rakennettiin modulaarisella rakenteella, mikä mahdollistaa: Helpon päivitettävyyden eri käyttäjärooleille. Jokaisen hoivakodin mahdollisuuden päivittää omat tietonsa suoraan sivustolle. Mielenkiintoisten ja visuaalisesti […] Lue lisää

Tampereen kaupungin multisiteprojekti

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme Tampereen kaupungille WordPress Multisite -ratkaisuun pohjautuvan erillissivustojen kokonaisuuden yhdessä Suomen laajimmista WordPress-projekteista. Projektin tavoitteena oli tuottaa käyttäjälähtöisesti suunniteltuja, saavutettavia ja mobiilisti sujuvakäyttöisiä Tampereen kaupungin verkkosivustoja samalle WordPress Multisite-alustalle vuosien 2021 ja 2022 aikana. Kokoluokaltaan reilusti EU-kynnysarvon ylittävä projekti sisälsi muun muassa seuraavien sivustojen uudistuksen: https://www.muumimuseo.fi https://www.tamperefilharmonia.fi https://www.tampereenvesi.f https://www.sarahildenintaidemuseo.fi https://www.tampereentaidemuseo.fi https://www.tredu.fi Laajassa projektissa […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun