Finsoffat

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän.

Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. Sivuston ylläpito oli myös hankalaa, sillä teknologia ei ollut enää kaikilta osin tätä päivää. Finsoffat lähestyi Kaimanaa verkkopalveluvetoisen tarjouspyynnön kera, joka sisälsi pitkän listan teknisiä parannustoiveita.

Käänteentekevin asia yhteisen onnistumisen kannalta oli ennen tekniseen hankkeeseen ryhtymistä hahmottaa, minkä kaltaisessa isommassa liiketoiminnan transformaatiossa Finsoffien pitäisi onnistua, jotta myös verkkokauppa voi kasvaa ja kukoistaa erittäin kilpaillussa markkinassa. Yhteistyö ja projekti startattiinkin tehokkaalla brändisprintillä, jossa palattiin kaiken ytimeen: mikä on Finsoffien rooli markkinassa ja sen merkitys kuluttajille, yhteistyökumppaneille, henkilökunnalle sekä laajemmin yhteiskunnassa.

Kaimanan co-design muotoiluraameihin nojaten, Finsoffille kirkastettiin brändistrategiaa ja tuotettiin brand book pääviesteineen. Uusi visuaalisesti eheä ja moderni brändi-identiteetti jalkautettiin verkkokauppaan, jonka alustana toimii WordPressin verkkokauppalaajennus WooCommerce. Se räätälöitiin vastaamaan Finsoffien vaatimuksia ja liiketoimintaa, samalla yksinkertaistaen historian saatossa monimutkaistunutta tuoterakennetta.

Verkkokaupan hallinta, etenkin sisältöjen osalta, haluttiin tehdä mahdollisimman joustavaksi jotta Finsoffat voi itsenäisesti kehittää verkkopalvelua palvelemaan käyttäjien tarpeita ja optimoimaan sitä hakukoneita ajatellen tehokkaasti.

Uuden verkkokaupan myötä Finsoffat teki oman myyntiennätyksensä lanseerausta seuraavana Black Fridayna. Verkkopalvelua jatkokehitetään entisestään.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rainmaker

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Rainmaker on Suomen suurin myynnin ja asiakastyön palveluyritys. Yritys palkkaa vuosittain yli 2000 työntekijää ympäri Suomen eri toimipisteisiin, tyypillisesti myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Rainmakerin vanha sivusto oli tullut tiensä päähän ja sen epäiltiin jopa hankaloittavan liiketoiminnan kehittymistä, minkä johdosta sivustouudistus oli enemmän kuin ajankohtainen. Tärkeänä tavoitteena oli myös mahdollisimman eheän analytiikkatiedon kasaaminen, sillä lähtötilanteessa merkittävä […] Lue lisää

Lahti Energia OmaWatti -asiointipalvelu

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää

Laakaritilmanrajoja.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on kansainvälinen sairaanhoitoon erikoistunut avustusjärjestö. Järjestö on 50 vuoden ajan antanut sairaanhoitoa aseellisten konfliktien, epidemioiden ja luonnonkatastrofien uhreille ja niille, jotka eivät pääse terveydenhuollon piiriin. Me autoimme järjestön Suomen organisaatiota uudistamaan verkkosivustonsa. Verkkosivusto on järjestön tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän, tiedonvälityksen ja varainhankinnan väline. Lääkärit Ilman Rajoja -organi­saation verkko­sivuston tärkein […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Gebwell

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Gebwell on lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden myyntiin, valmistamiseen ja kehittämiseen erikoistunut yritys. Vuonna 2007 perustetun Gebwellin pääkonttori ja juuret sijaitsevat Leppävirralla Pohjois-Savossa. Kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi Gebwell tarvitsi rinnalleen kumppanin rakentamaan uutta brändistrategiaa ja tarinaa, jotta asetettuihin tavoitteisiin päästään niin kotimaassa kuin ulkomailla. Yhteistyö alkoi perusteellisella nykytilanteen kartoituksella ja kilpailijoiden markkinoinnin benchmarkkauksella. Työstimme yhteistyöpajoissa brändistrategian keskeisiä […] Lue lisää

Svala

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Svala on erityisesti laadukkaista merinovillaisista ja ulkoiluun sopivista vaatteistaan tunnettu yritys, jonka tuotteet valmistetaan Suomessa. Kehitimme Svalan jo ennalta vahvaa brändiä ja uudistimme verkkopalvelun tukemaan kaupallisia tavoitteita ja tarjoamaan asiakkaita inspiroivaa sisältöä. Kehitysprosessi pohjautui suunnittelumalliimme, joka lähtee liikkeelle asiakasnäkymyksen tutkimuksella, avainsanatutkimuksella, kilpailijakartoituksella ja analytiikan tulkinnalla. Analyysin pohjalta tunnistimme tarvittavat kehityskohdat, brändin kilpailuedut ja määrittelimme eri […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun