Nallikari

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa. 

Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä kehityksestä, myös vahvistaa Nallikari Lomakylän asemaa alueen kehittäjänä ja avaintoimijana sekä tuottaa yritykselle tietoa ja ymmärrystä myöhempää kehittämistyötä varten.

Nallikarin sivusto oli auttamattomasti vanhentunut ja kaipasi niin teknistä kuin visuaalista päivitystä. Sivuston käyttäminen ja ylläpito alkoi olla haastavaa vanhentuneen teknologian takia. Nallikari Seasiden uusi sivusto rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle kehitetty custom-teema auttaa pitämään verkkopalvelun mahdollisimman kevyenä, nopeana ja helppona ylläpitää. Valtaosa kävijöistä saapuu sivustolle mobiililaitteilla, joten painopistettä asetettiin mobiilinäkymän toimivuuteen ja asetteluihin.

Käyttäjien ohella myös sivuston ylläpitäjät ovat tärkeä käyttäjäryhmä, ja tämän vuoksi sisältöjen loogiseen hallintaan ja ylläpitoon kiinnitettiin erityistä huomiota. Sivustolla hyödynnetään WordPressin omaa sisältölohkojen järjestelmää, ja Nallikarille kehitettiinkin useita omia sisältölohkoja tukemaan monipuolisia ja rikkaita sisältöjä. Tiedotteille ja tarjouksille luotiin omat sisältötyypit, jotta niiden hallinnointi olisi suoraviivaisempaa. Ylläpitokoulutuksen ja aktiivisen opastuksen ohella ohjeistusta sekä vinkkejä lisättiin kattavasti myös itse ylläpitoon arjen työn tueksi.

Monipuolinen navigaatio, “megamenu”, tukee Nallikarin monipuolisesti eri kohderyhmiä palvelevaa palveluvalikoimaa, jolloin relevanttien sisältöjen löytäminen on helppoa. Ostopolkuja tuettiin kattavilla nostoilla Nallikarin majoituksista ja aktiviteeteista. Custom-toteutuksena etusivun heroon tuotiin myös varauswidget, joka ohjaa kävijöitä tehokkaasti majoitusten varaamiseen.

Yhtenä painopisteenä verkkopalvelun kehityksessä oli sivuston keveys, jotta sivulatausten ajat saadaan pidettyä minimissään. Toteutuksessa onnistuttiin, sillä nyt verkkopalvelun kävijät eivät joudu odottelemaan turhia liikkuessaan verkkopalvelussa.

Nallikari Seasidelle luotu strategia ja brändi sekä niiden mukaiset uudet verkkosivut ilmentävät onnistuneesti koko Nallikarin alueen uutta tahtotilaa ja tarinaa. Tarkoituksena on, että Nallikarin alueen toimijat tekevät jatkossa aiempaa tiiviimmin yhteistyötä varmistaakseen asiakkaille yhtenäisen ja ikimuistoisen Nallikari-kokemuksen, mikä lisää asiakkaiden lojaaliutta ja suositteluja kohteesta. Myös hinnoittelua on mahdollista rakentaa uudelleen.

Aiempaa sivustoa leimanneet tekniset haasteet on nyt selätetty: sisältöjen päivittäminen on vaivatonta ja sivusto on myös teknologialtaan ajan hermolla. Uusi navigaatio ja sivuston rakenne auttavat käyttäjiä löytämään entistä paremmin juuri heille sopivan majoitusvaihtoehdon, ja majoituksen varaaminen käy entistä helpommin ja nopeammin kokonaisvaltaisemman Hotellinx-integraation myötä, jossa sivustolla annetut tiedot välitetään palveluun, mahdollistaen mahdollisimman saumaton käyttökokemus. Myös Nallikarin alueen monipuoliset palvelut tulevat paremmin esille.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Sorcolor

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sorcolor on Raumalta lähtöisin oleva maalausalan perheyritys, joka nykyisin toimii laajalti usean maakunnan kattavasti ja tarjoaa palveluita mm. ulko- ja sisämaalaukseen sekä kattojen kunnossapitoon niin kotitalouksille kuin taloyhtiöille ja urakoitsijoillekin. Sorcolor työllistää yli 200 osaajaa ja on kasvanut vauhdilla Suomen johtavaksi maalausliikkeeksi. Digitaaliseen markkinointiin panostava Sorcolor koki tarpeen uudistaa verkkosivustoaan, jotta se palvelisi entistä paremmin […] Lue lisää

Griffin Refineries

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi. Strateginen brändiuudistus Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla. Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. […] Lue lisää

Lahti Energia OmaWatti -asiointipalvelu

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun