Nallikari

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa. 

Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä kehityksestä, myös vahvistaa Nallikari Lomakylän asemaa alueen kehittäjänä ja avaintoimijana sekä tuottaa yritykselle tietoa ja ymmärrystä myöhempää kehittämistyötä varten.

Nallikarin sivusto oli auttamattomasti vanhentunut ja kaipasi niin teknistä kuin visuaalista päivitystä. Sivuston käyttäminen ja ylläpito alkoi olla haastavaa vanhentuneen teknologian takia. Nallikari Seasiden uusi sivusto rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle kehitetty custom-teema auttaa pitämään verkkopalvelun mahdollisimman kevyenä, nopeana ja helppona ylläpitää. Valtaosa kävijöistä saapuu sivustolle mobiililaitteilla, joten painopistettä asetettiin mobiilinäkymän toimivuuteen ja asetteluihin.

Käyttäjien ohella myös sivuston ylläpitäjät ovat tärkeä käyttäjäryhmä, ja tämän vuoksi sisältöjen loogiseen hallintaan ja ylläpitoon kiinnitettiin erityistä huomiota. Sivustolla hyödynnetään WordPressin omaa sisältölohkojen järjestelmää, ja Nallikarille kehitettiinkin useita omia sisältölohkoja tukemaan monipuolisia ja rikkaita sisältöjä. Tiedotteille ja tarjouksille luotiin omat sisältötyypit, jotta niiden hallinnointi olisi suoraviivaisempaa. Ylläpitokoulutuksen ja aktiivisen opastuksen ohella ohjeistusta sekä vinkkejä lisättiin kattavasti myös itse ylläpitoon arjen työn tueksi.

Monipuolinen navigaatio, “megamenu”, tukee Nallikarin monipuolisesti eri kohderyhmiä palvelevaa palveluvalikoimaa, jolloin relevanttien sisältöjen löytäminen on helppoa. Ostopolkuja tuettiin kattavilla nostoilla Nallikarin majoituksista ja aktiviteeteista. Custom-toteutuksena etusivun heroon tuotiin myös varauswidget, joka ohjaa kävijöitä tehokkaasti majoitusten varaamiseen.

Yhtenä painopisteenä verkkopalvelun kehityksessä oli sivuston keveys, jotta sivulatausten ajat saadaan pidettyä minimissään. Toteutuksessa onnistuttiin, sillä nyt verkkopalvelun kävijät eivät joudu odottelemaan turhia liikkuessaan verkkopalvelussa.

Nallikari Seasidelle luotu strategia ja brändi sekä niiden mukaiset uudet verkkosivut ilmentävät onnistuneesti koko Nallikarin alueen uutta tahtotilaa ja tarinaa. Tarkoituksena on, että Nallikarin alueen toimijat tekevät jatkossa aiempaa tiiviimmin yhteistyötä varmistaakseen asiakkaille yhtenäisen ja ikimuistoisen Nallikari-kokemuksen, mikä lisää asiakkaiden lojaaliutta ja suositteluja kohteesta. Myös hinnoittelua on mahdollista rakentaa uudelleen.

Aiempaa sivustoa leimanneet tekniset haasteet on nyt selätetty: sisältöjen päivittäminen on vaivatonta ja sivusto on myös teknologialtaan ajan hermolla. Uusi navigaatio ja sivuston rakenne auttavat käyttäjiä löytämään entistä paremmin juuri heille sopivan majoitusvaihtoehdon, ja majoituksen varaaminen käy entistä helpommin ja nopeammin kokonaisvaltaisemman Hotellinx-integraation myötä, jossa sivustolla annetut tiedot välitetään palveluun, mahdollistaen mahdollisimman saumaton käyttökokemus. Myös Nallikarin alueen monipuoliset palvelut tulevat paremmin esille.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Uusyrityskeskukset ry

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen Uusyrityskeskukset ry:n päätavoite on tukea suomalaista yrittäjyyttä ja auttaa asiakkaita perustamaan mahdollisimman kannattavia yrityksiä. Redland valittiin parantamaan asiakaskokemusta sekä uudistamaan brändiä ja verkkopalvelua palvelumuotoilun keinoin. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli selvittää palvelun kriittisimmät kipukohdat ja tärkeimmät asiakastarpeet, jotta asiakkaita pystyttäisiin palvelemaan paremmin. Asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi tarvittiin kattavasti käyttäjätietoa. Tätä varten käynnistettiin palvelumuotoiluprosessi, jonka […] Lue lisää

Griffin Refineries

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi. Strateginen brändiuudistus Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla. Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. […] Lue lisää

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Scanoffice

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Scanoffice Oy on Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja. Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka toimii Pohjoismaiden alueella. Yrityksellä on yli 2 000 jälleenmyyjää ympäri Suomen. Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle Lähtökohta Rajasoft oli luonut myös Scanofficen aikaisemman verkkosivuston vuonna 2018. Yrityksen kasvun ja tuotevalikoiman laajentumisen myötä hyvin toiminut sivusto ei […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Verkkokauppa

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

Maxivision

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä. Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun