Seuraa Joensuu.fi-uudistusta Facebookissa
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 11 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Norja sakotti Facebookia kohdennetusta mainonnasta.
Joensuu.fi on menossa uusiksi ja kaupungin viestintä on päättänyt avata uudistusprosessia Facebookin avulla kaikille kiinnostuneille. Jos kaupunkien verkkoviestintä liittyy omiin töihin tai projekteihin, niin kannattaa ottaa sivu seurantaan.
Uudistuksessa pähkäillään parhaillaan sisältörakenteita ja navigaatioita. Kumppaneina projektissa Joensuun kaupungilla on mainostoimisto Fabrik ja it-toimittaja Arcusys. Kummatkin ovat Joensuussa toimivia alan firmoja. Tekniseksi alustaksi Arcusysin myötä tulee Joensuulle Liferay-portaalialusta, joka on käytössä myös esimerkiksi Kuopion kaupungin verkkosivuston alustana.
Esimerkillisesti kaupungin viestintä avaa sivulla myös pohdintaansa sosiaalisen median kanavien käytöstä. Kaupungin sivuston isoin haaste lienee heterogeenisen sisältömassan organisointi, mutta nykyaikaiseen verkkokonseptointiin kuuluu myös sosiaalinen media kiinteänä osana.
Perinteisesti tällaista avointa projektia on pyöritetty blogin kautta, mutta tokihan Facebook on tämän hetken trendikkäin väline myös tällaiseen toimintaan. Facebookin kautta kaupungin viestintä saa myös palautetta työstään ja pystyy pallottelemaan ideoitaan ulkopuolisten kanssa. Pitkiä pohdintoja ei projektitiimi harrastakaan, joten blogin hyödyntäminen olisi saattanut olla liian raskas malli.
>> Seuraa Joensuun kaupungin verkkouudistusta Facebookissa
PS. Pidemmän tähtäimen hyödyllisyyden näkökulmasta on kuitenkin edelleen kiva nähdä myös vastaavien projektien projektiblogeja. Esimerkiksi Kela.fi-uudistuksesta bloggaava Marika Leed on avannut heidän projektiaan esimerkillisesti blogin avulla. Tällaista lisää!
1 kommentti “Seuraa Joensuu.fi-uudistusta Facebookissa”
Kommentointi on suljettu.
Marjut
No niin, ja meikäläisen lärvi tietysti näkyy heti ensimmäisenä, kuinka ollakaan. :)
Itsehän jännitän tässä projektissa sitä, että tavataanko siellä koskaan oikeita käyttäjiä. Asioiden kierrättäminen Facebookin lukijoiden keskuudessa on kuitenkin vähän eri asia.