Haikon Kartano

haikko

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haikon Kartano on tyylikäs hotelli Porvoossa, kauniissa kartanopuistossa meren rannalla. Haikko on erinomainen paikka lomanviettoon, juhliin, kokouksiin ja tapahtumiin. Digitaalinen myynti ja markkinointi on Haikossa kriittisen tärkeää. Sekä hotelli- että tapahtuma-asiakkaat haluavat varata sähköisesti ja kokea Haikon elämyksellisyyden verkossa jo ennen kuin he saapuvat paikan päälle. Karhu Helsinkin vastasi Haikon Kartanon verkkosivuston määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Haikko.fi pyörii Drupal-julkaisujärjestelmällä, jonka muokkaus ja hallinointinäkymät Karhu Helsinki on muovannut suoraviivaisiksi ja helppokäyttöisiksi.

Asuntomessut

asme_ipad_mockup

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen Asuntomessut on osuuskunta, jonka tavoite on parantaa asumis- ja elinoloja Suomessa. Suomen asuntomessut tarjoaa tietoa, edistää asuntoteollisuuden standardeja ja taitotasoa sekä järjestää vuosittain asunto- ja loma-asuntomessut. Suomen Asuntomessut halusi yhteistyökumppanin, joka tarjoaa sekä suunnittelun että toteutuksen kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Asuntomessuilla oli Drupal-pohjainen sivusto, joka kaipasi teknistä uudistusta ja uuden ulkoasun. Vuoden 2012 alussa Exove otti täyden vastuun Asuntomessujen sivujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Projektilla oli tiukka aikataulu, ja se toteutettiin kahden viikon sprinteissä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Viestintään kiinnitettiin erityistä huomiota, ja […]

Omnia

omnia2

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Omnia on monialainen ja suuri ammatillisen koulutuksen järjestäjä, työ- ja elinkeinoelämän kumppani, koulutuksen kehittäjä ja keskustelun avaaja. Koostaan huolimatta, tai ehkä juuri siksi, se on luova yhteisö, jonka henkilökuntaa ja oppijoita yhdistää palo oppia uutta. Omnian tarjoamat koulutuspalvelut laajenivat nopeasti, kun vuonna 2015 siihen yhdistyi Espoon aikuislukio ja Espoon työväenopisto. Alkuvuonna 2015 aloitettiin Omnian verkkoviestinnän uudistus, jolla pyrittiin vastaamaan laajenevien palveluiden sekä opiskelijamäärien kasvun tarpeisiin. Konseptisuunnitteluprojekti saatiin päätökseen vuoden 2015 lopulla, ja tammikuussa 2016 Exove aloitti verkkopalvelun suunnittelun ja toteutuksen. Tavoitteena oli […]

Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimisto

syrjinta

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Entisen Vähemmistövaltuutetun toimiston käsissä oli enemmän kuin nimenmuutos, kun siitä vuoden 2015 alusta tuli Yhdenvertaisuusvaltuutettu. Etnisyydellä rajattu kohderyhmä laajeni kattamaan muun muassa vanhukset, vammaiset ja seksuaalivähemmistöt. Paitsi sisällöille, myös esteettömyydelle asetettiin ihan uudet vaatimukset. Ulkomaalaistaustaan perustuvan syrjinnän merkitys näkyy sivustolla yhä, erityisesti kieliversioiden määrässä. Kolmen kotimaisen ja englanninkielen lisäksi valtuutetun toiminta ja syrjinnän uhrin toimintaohjeet kuvataan 24 kielellä joita täydentävät vielä suomi ja suomenruotsi viittomakielellä videomuodossa. Ch5 suunnitteli palvelun ulkoasun mainostoimiston laatiman uuden logon ja graafisen ohjeiston perusteella. Palvelussa on tavoiteltu monipuolisia […]

Tasa-arvovaltuutetun toimisto

tasa-arvo

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tasa-arvo.fi toimi ennen pitkään Ch5:n rakentaman Navigo Portalin päällä, ja uudistui kokonaisvaltaisesti siirtyessään Sosiaali- ja terveysministeriöstä Oikeusministeriöön vuonna 2015. Alustaksi valittiin valtionhallinnon yhteisen julkaisuteknologiaratkaisun mukaisesti Liferay Portalin versio 6.2, kuitenkin lisenssimaksuton Community Edition ja oma erillinen projekti siitä. Tasa-arvovaltuutetun kotisivun rakennuksessa keskeistä oli modernisoitua kohderyhmälähtöisesti puhuttelevaksi verkkopalveluksi. Pääasiallinen kohderyhmä palvelulle on syrjivää kohtelua kokenut henkilö, jonka ensisijainen tavoite on saada asiallista ja opastavaa tietoa oman tilanteensa ratkaisemiseksi. Todennäköisesti hän vieläpä on kiihtyneessä mielentilassa saapuessaan sivustolle tietoa etsimään. Näin syntyi esimerkiksi etusivun ’palvelukattaus’-valikko, […]

Liid

homepage_

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kunnianhimoisten kasvu- ja kansainvälistymistavoitteiden saavuttamiseksi loimme yhdessä Liid-tiimin kanssa yrityksen luonnetta heijastavan brändin sekä kattavat ja selkeät nettisivut. Nettisivuja on pystyttävä kasvattamaan linjassa yrityksen kasvun kanssa, joten teknologiavalinta oli yksiselitteisesti WordPress. Alusta on selkeä ja vastaa Liidin tarpeita nyt kasvun kynnyksellä, sekä myöhemmin kun uusia osia lisätään ja sivuston tulee sopia kasvuyrityksen arkeen. Brändielementeillä ja visuaalisella ilmeellä haluttiin luoda raikas tunnelma, josta välittyy Liidin tehokkuus, yksinkertaisuus ja ammattimaisuus.

eOPS 2016

agendahelsinki-ops-595x332

Tekijä: Agenda Helsinki (Konsepti, suunnittelu & toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Helsingin E-OPS 2016 on Helsingin opetusviraston digitaalinen palvelu. Se on osa koulua, jossa oppiminen nähdään avoimena, joustavana ja yhteisöllisenä. Kaikki tilat ovat oppimisen tiloja ja teknologia sulautuu luontevaksi osaksi oppimisympäristöä. Suunnittelimme ja toteutimme digitaalisen palvelun kaikille helsinkiläisille: Opettajille työkaluksi, ja jokaiselle oppilaalle ja vanhemmalle paikaksi tutustua opetussuunnitelmaan. Palvelussa on julkaistu yleinen Helsingin opetussuunnitelma, sekä jokaisen Helsingin 120 koulun opetussuunnitelma. Suunnittelimme palvelun yhdessä Opetusviraston kanssa. Toteuttamaamme kokonaisuuteen kuului visuaalinen ilme, hankkeen kuvitukset, ja digitaalinen palvelu konseptisuunnittelusta tekniseen toteutukseen.

Epilepsialiitto

epilepsia

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Epilepsialiiton verkkopalvelun uudistusprojekti oli hyvin suunniteltu ja järkevästi vaiheistettu. Uutta saatiin näkyviin jo kuudessa viikossa, ja kokonaisuus täydentyi vähitellen. Projektin tavoitteena oli rakentaa käyttäjälähtöinen, informatiivinen, osallistava ja verkostoja kehittävä verkkopalvelukokonaisuus. Koska elefantti syödään helpoiten pala kerrallaan, projekti vaiheistettiin neljään kokonaisuuteen, jotta ei juututtaisi heti alussa määrittelytyön laajuuteen. Projektin vaiheet: Julkisen sivuston perustaso Verkkoyhteisön perustaso Julkisen sivun täydennykset Verkkoyhteisön täydennykset Ensimmäinen vaihe, joka keskittyi julkisen informaatiosivuston saattamiseen julkaisukelpoiseen perustasoon, toteutui teknisesti kuudessa viikossa. Epilepsialiiton päässä sisältöjumppa oli alkanut jo aiemmin, ja sisällönsyöttötalkoissa portaali […]

Eteran verkkovuosikertomus

id-etera-vuosikertomus-2015-_1

Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Ida Framin konseptin pohjalta Eteran vuosikertomuksen jo toiseen kertaan. Tavoitteena oli tuoda vuosikertomuksen laaja sisältö digitaaliseen muotoon sovitettuna ja sopivina kokonaisuuksina esitettynä. Lukuja visualisoitiin, sivustoa elävöitettiin kuvilla ja sivustolla pystyi liikkumaan joko navigaation kautta tai esitemäisesti sivulta toiselle. Visuaalinen ilme noudattu Eteran pääsivuston linjaa, mutta toimii kuitenkin omana kokonaisuutenaan-

Westface

westface-vierityspalkki-promo

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Westface on suomalainen rakennusalan yritys, joka tarjoaa täysin uuden tavan suunnitella ja asentaa levyverhous sisätiloihin ja tuulettuviin julkisivuihin. Mediapool Finland suunnitteli ja toteutti Westfacen verkkosivut sekä yrityksen visuaalisesta ilmeen. Saitti kertoo laaja-alaisesti yrityksen innovaatioista ja uusista ratkaisuista rakennusalalla. Perussivujen lisäksi saitille toteutettiin nettipohjainen julkisivueditori, jonka avulla käyttäjät voivat kokeilla erilaisia levytysvaihtoehtoja suoraan selaimessa. Levytyksen ja rakennuksen tiedot voi tallentaa, ja järjestelmä muokkaa niiden perusteella valmiit rakennustapalausunnot sekä kuvat, jotka arkkitehti voi sisällyttää rakennuksen suunnitelmiin. Kaikki tiedot tallentuvat WordPressin hallintaan.

Jyväskylän ylioppilaslehti Jylkkäri

jylkkari-mockup

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Opiskelijoiden suosima verkkolehti Jylkkäri halusi meidät luomaan nahkansa uudelleen. Uuden sivuston haluttiin palvelevan paremmin niin lukijoita kuin myös mainostajia. Toimme verkkolehden ulkoasun ja tekniikan vuoteen 2016. Sivustolle rakennettiin mm. mahdollisuus erilaisiin artikkelipohjiin sekä ajastetut mainospaikat. ”Valitsimme Duden, koska heillä oli selkeästi ymmärrystä modernien ja monipuolisten nettisivujen suunnittelusta. Yhteistyö sujui todella hyvin, ja Duden pojat ymmärsivät hyvin mitä sivuilta halusimme. Olemme saaneet lukijoiltamme paljon hyvää palautetta. Sivujen käyttö on toimituksen väelle nopeaa ja yksinkertaista. Voin suositella Duden porukkaa erittäin lämpimästi.” – Jaakko Kinnunen, […]

Dekomi-verkkokauppa

mockup_07

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Dekomi on suomalainen muotiin ja sisustukseen keskittynyt yritys. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Lopputuloksena oli raikas ja moderni kokonaisuus, jota on todella helppo käyttää ja ylläpitää. Dekomin tuotteet ovat räväyttäviä ja moderneja, joten tätä linjaa lähdimme myös hakemaan verkkokaupan suunnittelussa.

Isku.com

isku_vierityspalkki

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Isku Interiorin palvelu-uudistus käynnistyi kokonaisvaltaisella palvelukonseptoinnilla ja teknisellä määrittelyllä. Tavoitteena oli sulauttaa liiketoiminnalliset ja käyttäjän toimintaa ohjaavat tavoitteet toimivaksi palvelukokonaisuudeksi, jossa konversiot ja käyttäjän flow on yksinkertaistettu nykyisestä. Taustatutkimusvaihe sisälsi laajan kilpailijakentän kartoituksen, visuaalisen linjan työstämisen osallistamisen menetelmillä sekä käyttäjien liikkumisen analysoinnin nykypalvelussa. Työpajoissa asiakkaan eri asiantuntijoita (myyjistä sisustussuunnittelijoihin ja tuotepäälliköistä asiakaspalveluhenkilöstöön) osallistettiin visuaalisuuden, sisältöjen ja toiminnallisuuksien määrittelyssä ja priorisoinnissa. Verkkopalvelu-uudistus eteni määrittelystä MVP (Minimum Viable Product)-version suunnitteluun ja toteutukseen. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa keskityttiin kohderyhmälähtöiseen suunnitteluun, tuotteiden monipuoliseen selailtavuuteen, uuden alustan käyttöönottoon […]

Camu.fi

camu-vierityspalkki-promo

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Camu on nykyaikainen ulkoilevan ihmisen vaate- ja varustekauppa Helsingissä. Reilun kymmenen vuoden historian aikana Camu on toimittanut varusteita kiipeilyretkikunnille, joogasaleille ja puuteria rakastaville laskettelijoille. Uudistimme Camun verkkokaupan tuomalla Camun tiimiläisten kirjoittamat blogit sekä laadukkaan kuvamateriaalin vahvaksi osaksi verkkokauppaa. Lähtökohtana oli ajatus verkkokaupasta, johon voi tulla myös “ikkunaostoksille”. Kauppa tehtiin toimimaan saumattomasti myös mobiilikäyttäjille, joita onkin jo n. 50% kaikista kävijöistä. Uudistuksen myötä verkkokaupan myynti moninkertaistui, ja toi uusia asiakkaita myös Camun omaan myymälään Helsingin Kaisaniemessä. Teknisenä alustana oli WordPress, jonka kylkeen liitettiin […]

Kirjailijavierailut

kv-vierityspalkki-promo

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Tehtävänämme oli Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun uudistaminen. Palvelun avulla kirjastot, koulut, yritykset ja muut tahot voivat tilata kirjailijan esiintymään tilaisuuksiinsa. Tilauksia välitetään vuosittain yli 1000. Vanhan järjestelmän uusimisen lähtökohtana oli tilausjärjestelmän mahdollisimman helppo käytettävyys asiakkaalle. Kirjailijoiden esittelysivuista luotiin houkuttelevat, kirjailijahakua helpotettiin ja tilauslomakkeen käytön kitkaa vähennettiin. Verkkosivuston lisäksi rakensimme palveluun hallintaosion, jonka kautta Lukukeskus pystyy hallinnoimaan tilauksia sekä kommunikoimaan tilaajien kanssa suoraan järjestelmän kautta, niin että kaikki asiakkaiden tilauksiin liittyvät sähköpostit luetaan suoraan sisään järjestelmään. Uuden hallinnan ansiosta tuottajan työ nopeutui huomattavasti.

Eteran Työhuone Pasila

tyohuonepasila

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Digitoimisto redandblue suunnitteli Eteran Työhuone Pasilan visuaalisen identiteetin, WordPress-verkkosivuston tyohuonepasila.fi sekä itse tilaan somisteita ja opasteita. WordPress-sivustolle luotiin räätälöitynä toiminnallisuutena kysely sekä useita dynaamisia kuvaosioita. Myös sivuston visuaalisuuteen panostettiin, ja sivustolla onkin useita visuaalisesti toisistaan poikkeavia sivupohjia. Työhuone Pasila on Eteran asiakkailleen tarjoama yhteisöllinen työtila, jota voi käyttää ilmaiseksi. Työhuoneessa on mahdollista verkostoitua, pitää palavereita ja osallistua seminaareihin. Etera käyttää työtilaa työhyvinvoinnin tutkimiseen yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Fredman Group

fredman-group-sofokus-vierityspalkki

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fredman Group on suomalainen perheyritys, jonka liiketoiminta keskittyy taistelemaan täydellisten keittiöiden ja parhaiden makujen puolesta. Eskimo Finland Oy:n omistajat Peter ja Clas Fredman perustivat Fredman Groupin, visionaan luoda täydellinen ammattikeittiö. Jatkossa yritys toimii yhdessä laajan ammattilaisverkoston kanssa tavoitteenaan tehdä keittiöistä älykkäitä, laadukkaita, tehokkaita ja turvallisia. Konsernin tytäryhtiöt, Fredman Professional Kitchen Oy ja Fredman Operations Oy, myyvät ja tuottavat ratkaisuja, palveluita ja tuotteita ammattikeittiöille. Eskimo -brändi jatkaa osana Fredman Operationsin toimintaa kuluttajatuotteiden kehittyvänä brändinä. Sofokus mukana digitalisoimassa liiketoimintaa Saimme kunnian lähteä toteuttamaan Fredman […]

Restel

restel-screenshot-2

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Restel on Suomen suurin hotelli- ja ravintola-alan toimija, jolla on Suomessa 47 hotellia ja yli 230 ravintolaa. Restel halusi yhdistää irtonaisia verkkosivustojaan ja muodostaa niistä täysin uuden palvelukokonaisuuden. Vanhat sivustot olivat käyttökokemukseltaan erittäin vanhentuneita ja ne työllistivät ylläpitäjiä tarpeettoman paljon. Druid valittiin toteuttamaan kokonaisvaltainen sivustouudistus. Rakensimme Restelin tarpeiden mukaisesti uuden Restel.fi -palvelukokonaisuuden Drupal 8 -pohjaisen alustan päälle ja toteutimme tekniset integraatiot Saima HR -järjestelmään sekä Jasmine WebSuite -hotellivarausjärjestelmään. Osana projektia kehitimme Restelille lounaslistatyökalun ja Lunch API:n, jolla kaikkien lounasta tarjoilevien ravintoloiden lounastiedot […]

Flowrox Oy

flowrox

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Flowrox keskittyy kuluttaviin, syövyttäviin ja muihin vaativiin sulku-, säätö- ja pumppaussovelluksiin erityisesti kaivos- ja mineraaliteollisuudessa sekä energia- ja ympäristöteollisuuden kohteissa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Lappeenrannassa, sivutoimipiste Kouvolassa ja tytäryhtiöt Yhdysvaltojen Marylandissa, Australian Sydneyssä sekä Etelä-Afrikan Johannesburgissa. Lähes 80 % yrityksen tuotannosta menee vientiin ja palvelu on hoidettu yli 55 edustajan voimin ympäri maailmaa. Konsernilla on yhteensä yli 100 työntekijää, ja määrä on kasvussa. Projekti alkoi käyttäjätutkimuksella, jolla saatiin erinomaista tietoa käyttäjien tiedontarpeista ja ostajapersoonista. Poutapilvi toteutti lopulta palvelun konseptin, määrittelyn, suunnittelun, käyttöliittymän ja […]

Suomen Erillisverkot Oy

erillisverkot

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Erillisverkot turvaa yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Yritys tarjoaa viranomaisille ja huoltovarmuuskriittisille toimijoille turvalliset ja toimintavarmat ICT-palvelut. Erillisverkkojen palveluihin luottavat puolustusvoimat, poliisi, pelastustoimi, sosiaali- ja terveyssektori, Hätäkeskuslaitos, Rajavartiolaitos, valtion ja kuntien toimijat sekä huoltovarmuuskriittiset yritykset. Yrityksen liikevaihto vuonna 2015 oli noin 86 miljoonaa euroa. Suomen Erillisverkot -konsernin verkkosivuston toiminnallisuudet ja visuaalinen ilme kaipasivat kohentamista ja uudistusta. Ennen uudistusta sivustot oli jaettu yhtiöittäin. Tätä ei koettu asiakaslähtöiseksi esitystavaksi, jota uudistuksessa lähdettiin tavoittelemaan. Konserni on vahvassa kasvussa ja toiminnan painotukset muutoksessa, […]

Raviurheilun uutissivusto

ravinetti

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Ravinetti on uusi raviurheiluun keskittynyt uutissivusto. Sivustolla julkaistaan mm. asiantuntija-artikkeleita, vihjeitä ja myydään hevosia. Sivustoa on odotettu alan harrastajien parissa kovasti. Verkkoasema toteutti uutissivuston WordPress julkaisujärjestelmän päälle. Rekisteröitymisen taakse tuotetaan lisää sisältöä, johon loppukäyttäjä pääsee kirjautumisen kautta käsiksi. Uusia toiminnallisuuksia rakennetaan sivuston jatkokehittämisen yhteydessä.

Beamex.com

ref_beamex

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Optimoitu sivusto ja markkinoinnin automaatio tuovat mitattavaa hyötyä Oikein kohdennetut markkinoinnin automaation toimenpiteet ja hakukoneoptimointi tekevät verkkosivustosta paikan, jossa syntyy tuloksia. Beamex on suomalaisjohtoinen, kansainvälinen teollisuuslaitosten kalibrointi- ja mittauslaitteita valmistava yritys. 80 maassa toimivalla yrityksellä on laajat markkinat ympäri maailman. Valu toteutti Beamexille uudistetun verkkosivuston, jota yritys käyttää maailmanlaajuisesti. Beamexin suurimpia tarpeita uudistukselle oli hakukonenäkyvyyden ja sitä kautta konversioiden parantaminen. WordPressillä rakennettuun uuteen sivustoon liitettiin myös markkinoinnin automaatiojärjestelmä Hubspot, jonka avulla käyttäjien toiminnan seuraaminen ja liidien kerääminen helpottuivat merkittävästi. Hubspotin käyttöönotosta huolehti […]

Teknologiateollisuus

teknologiateollisuus-referenssi-vp

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen vaikuttajaorganisaatio, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan lähes 290 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille. KWD Digital on jo vuodesta 2015 toiminut Teknologiateollisuuden verkkopalvelutoimittajana vastaten yhdistyksen ja sen alayhdistysten sekä yritysten verkkosivustojen kehityksestä, ylläpidosta sekä tukipalveluista. Teknologiateollisuuden verkkopalvelut koostuvat laajasta pääsivustosta sekä useista teknologiateollisuuden alayhdistysten- sekä yritysten sivuista. […]

Evac Oy

case-trimedia-evac

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Evac on yksi suomalaisen cleantechin kansainvälisistä tähdistä. Yritys rakentaa integroituja jätteen ja jäteveden keräys- ja käsittelyjärjestelmiä sekä puhteen veden tuotantojärjestelmiä laivateollisuuteen, öljynporauslautoille ja ihan tavallisiin rakennuksiin paremmin kuin kukaan maailmassa. Monipuolisesta osaamisesta kumpusi myös tehtävänanto verkkosivustouudistukselle: kuinka selittää moniulotteinen tarjonta asiakkaalle yksinkertaisesti ja nopeasti mutta kuitenkin aiempaa kattavammin. Iso kokonaisuudistus päätettiin toteuttaa osissa. WordPressin päälle rakennettu uusi sivusto julkaistiin paloissa, jolloin projekti pystyttiin pitämään hallittavan kokoisena ja helpommin aikataulussa. Trimedia vastasi uudistuksesta kokonaisvaltaisesti. Tässä muutamia tärkeitä nostoja: 1) Sivuston rakenne on modulaarinen […]

Kuntoutussäätiö

case-trimedia-kskp

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Matkalla kohti kuntoutuksen suunnannäyttäjäksi ja kokeilukiihdyttämöksi Kuntoutussäätiö tarvitsi uuden otteen myös verkkopalveluihinsa. Keskeistä oli tuoda Living Lab -konsepti vahvasti esiin. Siinä tutkimus, kehittäminen ja konkreettinen palvelutuotanto kuntoutusasiakkaille toteutuvat saumattomasti. Projektiin kuului kolme verkkopalvelua: Kuntoutussäätiön pääsivusto, suuren tutkimus- ja hanketietokannan sisältävä Kuntoutusportti sekä myöhemmin julkaistava Osatyökykyiset työssä -hankkeen Tie työelämään-verkkopalvelu. Tarpeena oli luoda selkeä ja tunnistettava kokonaisuus, jossa eri verkkopalvelujen välillä on helppo liikkua. Samalla haluttiin lisätä kuntoutustiedon saavutettavuutta, ajantasaisuutta ja vaikuttavuutta. Trimedia vastasi uudistuksesta kokonaisvaltaisesti. Sivustoille luotiin raikas ja yhtenevä muotokieli, joka […]

GoGolf

gogolf-referenssi-vp

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

GoGolf on Suomen suurin golf-yhteisö yli 35.000 jäsenellään. GoGolf tarjoaa jäsenilleen ajankohtaista golfaiheista sisältöä, tapahtumia, matkoja, kilpailuja ja runsaasti erilaisia jäsenetuja eri kentille Suomessa ja ulkomailla. Jäsenistöä palvelemaan KWD Digital toteutti Drupal -pohjaisen verkkopalvelun kesällä 2016. Laajan mediasisällön lisäksi sivustolla on käytössä Drupal Commerce verkkokauppa digitaalisten ja fyysisten tuotteiden myyntiä varten sekä laaja jäsenrekisteri erilaisine hallintatyökaluineen. Sivuston monipuolinen mainonnanhallinta on toteutettu Google Double Click for Publishers integraatiolla, jonka avulla mainonnanhallintaa voidaan räätälöidä monella eri tavoilla ja ylläpitäjä saa käyttöönsä monipuolista dataa mainonnan […]

CO2Esto -verkkokauppa

co2esto-mockup

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

CO2Esto Oy on asiantuntijayritys, jonka tarkoituksena on palvella yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä löytämään kustannustehokkaita ratkaisuja ilmasto- ja energiakysymyksiin. Heille rakennettiin vahvasti kustamoitu WooCommerce verkkokauppa, jonka kautta kuluttaja-asiakkaat pystyvät mitätöimään päästönsä suoraviivaisesti. ”Projekti meni sujuvasti, vaikka osa meidän porukasta on melko digi-dinosauruksia. Te Dudet piditte homman suunnan kohdallaan sekä ohjasitte keskittymistä olennaiseen. On myös plussaa että olette aidosti kiinnostuneita toteuttamaan valtavirrasta poikkeavia juttuja, vaikka tämä on varmasti aiheuttanut harmaita hiuksia käytännön kooditasolla. Olette kuitenkin klaaranneet homman ilmeisen hyvin, se näkyy myös siinä että […]

ENCE eSports

ence-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Parin vuoden ajan toiminut Ence eSports on joukkue, joka on ottanut alusta alkaen tavoitteekseen ammattimaisen toiminnan. Pelaajat ovat palkattuja ammattilaisia, samoin monet joukkueen toimihenkilöt. Oli ymmärrettävää, että myös kilpapelijoukkueen tärkein viestintäkanava, www-sivusto, olisi syytä hankkia ammattilaisilta. ”Halusimme luoda sivuistamme keskipisteen, josta faniemme on helppo seurata joukkueemme otteita ja löytää tulevat ottelut helposti ja nopeasti. Yhteistyömme oli saumatonta ja tarvittaviin toimintoihin löydettiin aina ratkaisu. Sivustoa on helppo ylläpitää ja sillä on mutkatonta luoda lisäarvoa niin sponsoreille kuin faneille.” – Joona ”Natu” Leppänen, Ence […]

Sanoma Lifestyle (useita sivustoja)

sanoma-vieritys

Tekijä: Wunderkraut
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Modernia vuorovaikutusta Sanoma on edistyksellinen kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittyvä viestintäyhtymä. Suomessa ja Hollannissa Sanoma on markkinajohtaja, jolla on laaja näkyvyys printtimediasta verkkoon ja televisioon. Belgiassa Sanoma sijoittuu viiden kärkeen. Sanoman päämarkkinat ovat Belgiassa, Suomessa, Hollannissa, Puolassa ja Ruotsissa. Sanoma viihdyttää, informoi, kouluttaa ja inspiroi miljoonia kuluttajia päivittäin. Wunderkraut on toiminut Sanoman teknisenä ja liiketoiminnallisena konsulttina vuodesta 2011. Sanomalle toteuttamamme projektit ovat tavoite- ja liiketoimintakeskeisiä ja teemme yhteistyötä monella eri osa-alueella. Olemme toteuttaneet Sanoman TV-kanavien verkkodistribuutiot (2012 – 2013), Video On Demand -palvelun, […]

Nettisivut Blueprint Genetics

blueprint_front-page

Tekijä: booncon PIXELS (suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisen ja nopean kasvun kiihdyttämänä päivitimme sivuston visuaalisen ilmeen kokonaan sekä skaalasimme sitä aiemmasta yksinkertaisemmasta toteutuksesta huomattavasti laajemmaksi. Sivuston uudistuksen taustalla toimi korostuneet tekniset vaatimukset joten WordPressillä rakennettu sivu sai osakseen multisite-toiminnallisuuden ja sen monimutkaisempiin ominaisuuksiin kuuluu mm. IP-osoitteen perusteella tietyn sisällön näyttäminen, ja integrointi kolmannen osapuolen järjestelmiin. Sivuston tuotteiden sisällöt tuotetaan automaattisesti REST APIa hyödyntäen katalogiin ja broadcasting -toiminnolla haetaan alasivuille valittuja sisältöjä pääsivuilta. Taustalla on muitakin kehitysprojekteja, joihin hyödynnetään multisite-rakennetta sekä rajapintaintegraatiota. Työn alla on myös kieliversioiden lisääminen. Blueprintin tehokas […]

AdminLabs

adminlabs-marketing-mockup-002

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

AdminLabs on kuukausimaksuton verkkosivun tai -palvelun valvontatyökalu, jonka käyttö on helppoa esimerkiksi verkkokauppiaalle ja samalla ominaisuuksiltaan monipuolinen järjestelmätoimittajille. Duden Juha ja Roni ovat olleet mukana palvelun kehittämisessä miltei alusta saakka, ja maaliskuussa Dudesta tuli virallinen osa AdminLabsin tiimiä palvelua kehittävän osakeyhtiön perustamisen myötä. Kevään aikana toimistolla painettiin pitkää päivää sekä viikkoa, kun palvelun uusi hallintapaneeli ja markkinointisivusto oli työstässä. Sivuston kehitys jatkuu samaa tahtia kuin myös itse palvelun.

Solteq

vierityspalkki-solteq-meom-tyonayte

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhdistimme WordPressin ja Hubspotin – sisältömarkkinointialusta steroideissa. Pörssiyhtiö Solteq yhdistyi Descomin kanssa kesällä 2015. Rakensimme uudelle brändille kahdessa kuukaudessa laajan verkkopalvelun, jossa yhdistimme WordPressin ja Hubspotin parhaat puolet. Lue koko asiakastarina MEOMin sivuilta.

Buildie – sovellus rakentajille

Buildie mockup

Tekijä: Geniem Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Buildie on mobiilisovellus rakennustyömaakäyttöön ja se on toteutettu natiivina Androidille, IOS:lle ja Windows 8.1:lle. Backend-toteutus on tehty Sails.js-frameworkilla, joka on Nodella toteutettu MVC-alusta. Amazon AWS-palvelut taas toimivat Node-ympäristön taustalla ja hoitavat muun muassa palvelun skaalautuvuuden. Applikaation ydin on työvaiheiden valokuvadokumentointi, jolloin jokaisesta rakennustyömaakohteesta muodostuu historia kuva-albumien muodossa, joiden avulla voidaan jäljittää mahdollisten ongelmatilanteiden aiheuttajat myöhemmin sekä työn tilaaja voi seurata työn etenemistä reaaliaikaisesti. Valokuviin liitetään automaattisesti varmennetut GPS- ja aikaleimat, jonka lisäksi kuvaaja valitsee kuvalle työmaakohteen, työvaiheen ja voi lisätä oman kommentin […]

Ahveniston hautausmaan virtuaalipolku

kirkkomaa_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Muotoilimme verkkoon Ahveniston hautausmaan virtuaalipolun, jonka kautta pääsee tutustumaan hämeenlinnalaisiin tarinoihin aivan uudesta näkökulmasta. Palvelun taustatekniikkana toimii tuttu WordPress, johon syötetty tieto esitetään kulttuuripolkuina kartalla ja tekstimuodossa.

eComGrowth

eComGrowth_595

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Julkaisimme kesän alkuun eComGrowthin 0.8 -version, jolla Finpron tukema kolmivuotinen hanke saatiin polkaistua käyntiin. Kesän ajan olemme jatkokehittäneet sivustoa ja nyt on aika julkaista versio 1.0. Katso tästä: http://ecomgrowth.fi/ ”eCom Growth -kasvuohjelma on kolmivuotinen hanke, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.” Paitsi ulkoasumuutoksia, joissa olemme toiveiden mukaisesti muokanneet layoutia lähemmäs ”verkkokauppoja”, suurin muutos on laaja tapahtumakalenteri, johon merkitään kaikki verkkokauppatapahtumat ja joihin voi osallistua (hieman myöhemmin) suoraan kalenterista. Samoin keskutelufoorumi otetaan käyttöön kun hankkeeseen liittyvät, verkkokauppaklubit ovat päässeet […]

Frame Contemporary Art Finland

frame

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digitoimisto redandblue konseptoi, suunnitteli ja toteutti Frame Contemporary Art Finlandin uuden verkkopalvelun. Frame on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on vahvistaa suomalaisen nykytaiteen asemaa ja näkyvyyttä, tukea kansainvälistä toimintaa sekä edistää kentän toimijoiden yhteistyötä Suomessa ja ulkomailla. Framen sivustosta suunniteltiin ensisijaisesti viestinnällinen. Konseptissa panostettiin erilaisiin uutis- ja tiedotesisältötyyppeihin, joita haetaan aihealueittain eri sivupohjille. Sivustolle toteutettiin myös toimialahaku -työkalu, jolla voi hakea taidekentän toimijoita.

Trevian

02-595x332

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Trevian on Suomen johtava kiinteistösijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Suunnittelimme täysin kustomoidun responsiivisen toteutuksen yhdessä asiakkaan kanssa iteroiden niin, että lopputulos vastaa Trevianin freesattua, modernimpaa ilmettä. Lopputulos on tyylikäs kokonaisuus, joka korostaa yrityksen asiantuntemusta ja jonka animaatiot viimeistelevät lopputuloksen. Sivustouudistuksen yhteydessä päivitimme myös Trevianin muun digitaalisen ja analogisen markkinointimateriaalin.

Hilti Careers

Mirum_Hilti_Case_595x332

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Hilti-konserni valmistaa ja markkinoi maailman johtavia, korkealaatuisia laitteita ja tarvikkeita rakennusalan ammattilaisten käyttöön. Hilti työllistää maailmanlaajuisesti yli 23 000 työntekijää 120 maassa. Hilti on tunnistanut onnistuneen rekrytoinnin yhdeksi keskeiseksi menestystekijäkseen voidakseen vastata laadukkaasti asiakkaidensa tarpeisiin. Onnistumisen takaamiseksi omistajuus HR:n työkaluista haluttiin siirtää suurimmaksi osaksi sisäiseltä IT-osastolta HR:lle itselleen suuremman joustavuuden ja nopeampien toteutusaikojen saavuttamiseksi. Ratkaisu Toimimme teknisenä kumppanina Hiltin uuden rekrytointiportaalin rakentamisessa Drupal 7 alustalle. Siirtyminen avoimen lähdekoodin järjestelmään oli iso hyppäys Hiltille, joka on tottunut toimimaan suurimmaksi osaksi kaupallisesti lisensoitujen […]

Kuntokeskus Alive

Alive_mock

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uusi muuramelainen Kuntokeskus Alive tarvitsi sivuston, joka palvelee jo aktiivisia jäseniä sekä jäseniksi aikovia. Sivustolle haluttiin myös ajankohtaisuutta tuomalla mukaan somevirtoja sekä seuraavat ryhmäliikuntatunnit ulkoisesta ajanvarausjärjestelmästä. ”Kotisivuprojekti Duden tiimin kanssa sujui erittäin mutkattomasti. Ammattitaitoinen tiimi luo sivuista eläväiset sekä toimivat. Erityisesti pidin Duden ajatuksesta: emme tee niinkuin muut tekee.” – Markus Metsänen, toimitusjohtaja

Bauer Media Oy

bauermedia_2015_alt_mockup

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Entinen SBS Discovery Radio Oy vaihtoi nimensä Bauer Media Oy:ksi ja ilme uudistettiin vastaamaan Bauer Median kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin hyvin tiukassa neljän viikon aikataulussa ja julkaistiin aikataulun mukaisesti marraskuun viimeisellä viikolla. Kävijäkyselyiden perusteella palaute on ollut erittäin hyvää sekä visuaalisuuden että toiminnallisuuden osalta. ”Sivustouudistuksemme piti tehdä erittäin tiukalla aikataululla ja erilaisia vaatimuksia riitti enemmän kuin kehtaan myöntää. Kaikki alueet projektin aikataulutuksesta grafiikan asetteluun toimivat sujuvasti ja jämäkästi ja sivusto saatiin liveksi täydellisenä sovitulla aikataululla. Duden dudet rokkasivat. Vahva peukku.” — Ismo […]

Polarn O. Pyret -verkkokauppa

1600x640_tyylit

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Polarn O.Pyret on monikansallinen lastenvaatteiden valmistaja sekä jälleenmyyjä. Aiemmin käytetty Nethit-verkkokauppa-alusta sekä SKJ-kassajärjestelmä olivat tulleet elinkaarensa päähän. Erityisesti Omnichannel toiminnallisuuden vaatimukset liiketoiminnassa edellyttivät järjestelmien modernisointia sekä joustavuutta. Toteutimme heille ratkaisun Magento-verkkokauppa-alustalla, johon integroitiin vahvasti yrityksen uusittu toiminnanohjaus- sekä kassajärjestelmä. Mitä Business to customer responsiivinen Magento-verkkokauppa, integraatio ERPLY-toiminnanohjaus/kassajärjestelmään. Erityistä Kävijämäärien suuri päivittäinen vaihtelu, laajat sisällönhallinnan työkalut, Omnichannel-toiminnot kassajärjestelmän kanssa, monipuolinen kanta-asiakasohjelma. Teknologia Magento, SASS, JSON-API, Redis, WordPress

Askelterapia-verkkokauppa

askelterapia

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme asiakkaallemme, Sabora Pharmalle, verkkokaupan www.askelterapia.fi. Verkkokaupassa on tarjolla jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Lisäksi sivustolla kerrotaan jalkojen terveyteen liittyvistä asioista. Verkkokauppa toteutettiin Woocommerce-verkkokauppaohjelmistolla, joka on WordPressin lisäosa. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi FixUi Oy.

Proventia

proventia

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vastasimme Verkkoasemalla Proventian tarpeeseen uudistaa verkkosivustonsa. Graafinen Suunnittelu Gasworks suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sivuston teknisesti VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivustolle tehtiin myös kattava extranet-osio.

Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistus

kirkonalat

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkoasema yhdessä mainostoimisto Kluun kanssa toteuttivat Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistuksen. Kirkon alojen jäsenet työskentelevät evl kirkon, ortodoksisen kirkon ja kristillisten järjestöjen sopimusaloilla. Mainostoimisto Kluu suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sen WordPress -alustalle. Sivustoon kuuluvat mm. jäsenille suunnattu extranet-osio sekä jäsenyyshakulomake sähköisellä allekirjoituksella.

OmaHammaslääkäri -verkkopalvelun uudistus

omahammaslaakari

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yksilöllistä, korkeatasoista hammashoitoa koko maassa tarjoavan Mehiläisen OmaHammaslääkäri -ketjun verkkopalvelu-uudistuksen suunnittelu ja toteutus. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle.

Vivienda LKV

vivienda

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkoasema ja mainostoimisto Kluu toteuttivat yhteistyössä verkkosivut Viviendalle, uudelle oululaiselle yritykselle, joka tarjoaa laadukasta asunnonvälityspalvelua kiinteään hintaan. Mainostoimisto Kluu suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sen VJ6 -julkaisujärjestelmällään. Sivustolle tehtiin myös integraatio Etuovi.fi:n Kivi -palveluun.

Virgin Mobile MEA

virginmobilemea_mockup

Tekijät: Monami Agency (Konseptointi, graafinen suunnittelu ja sisällöt), Solid Angle (Tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Virgin Mobile teleoperaattorin Lähi-idän ja Afrikan alueen verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Monami Agency vastasi verkkopalvelun konseptista sekä sisältöjen ja graafisen ulkoasun suunnittelusta. Solid Angle vastasi palvelun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta WordPress-alustalle.

Oma Lääkärisi -verkkopalvelun uudistus

omalaakarisi

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Julkista terveydenhuoltoa uudenlaisella konseptilla tuottavan Oma Lääkärisi -verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus. Konseptointi ja sisältösuunnittelu, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja kuvankäytön määrittely sekä responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -ympäristöön.

Real Snacks

real-snacks-mockup-macbook

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Real Snacks on reilusti kotimainen sipsitehdas, jonka tärkein raaka-aine eli pottu tulee suomalaisilta viljelijöiltä. Koska sipsit ovat korkealla myös Dudejen ruokaympyrässä, lähdimme erittäin mielellämme toteuttamaan sivustouudistusta. ”Dude tuli valituksi sivujen tekijäksi aiempien toteutusten sekä suosituksen perusteella. Projektissa lupaukset tulivat lunastetuiksi ja ennakko-odotukset täyttyivät, tekeminen oli rentoa, mutta silti hyvin ammattimaista. Kiitos ja suosittelen muillekin, jos haluatte että työn tekeminen on hauskaa ja homma etenee!” – Arja Kastarinen, toimitusjohtaja

Helsingin kaupunginorkesteri

hko_konsertit

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 1882 perustettu Helsingin kaupunginorkesteri on Pohjoismaiden pisimpään toiminut sinfoniaorkesteri. HKO halusi uudistaa sivustonsa sopivalle teknologialle laadukkaan käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi. Tavoitteena oli tarjota parempia elämyksiä erilaisille käyttäjäryhmille. Exove suunnitteli ja toteutti ratkaisun, joka huomioi koko asiakaspolun. Sivusto toteutettiin Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä, johon rakensimme räätälöidyn teeman. Konsertteihin, lipunmyyntiin ja helppoon jakamiseen sosiaalisessa mediassa kiinnitettiin erityistä huomiota uudella sivustolla. Suunnitteluvaiheen aikana kerätyn tutkimustiedon avulla päädyttiin perustamaan toteutus mielenkiintoisen sisällön ympärille. Käyttäjä pääsee tutustumaan orkesterin kulissien taakse, ja HKO Screenissä voi katsella konsertteja suorana kotisohvalta. Tuloksena […]