Peacemakers network

peace

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress

Frantic suunnitteli ja toteutti tämän WordPressin vauhdittaman palvelun. Sivusto tarjoaa täydellisen alustan rauhan edesauttamiseen saumattoman käyttöliittymäsuunnittelun ja visuaalisen vaikuttavuuden kautta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Perussuomalaiset r.p. pääsivusto

ps-paasivu-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Jos Suomessa on joku taho, joka herättää vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen, se on ehdottomasti Perussuomalaiset. Suomen toiseksi suurin poliittinen puolue on digitaalisuudessa ehdoton ykkönen.

G-Works on toteuttanut Perussuomalaisten pääsivuston puolueen lukuisten muiden järjestelmien ohella. Perussuomalaisten monisivurakenne on WordPressin käyttöä parhaimmillaan; se sisältää yhteensä yli 200 piiri- ja paikallisyhdistyksen sivustoa, jotka kommunikoivat keskenään sujuvasti.

Sivusto sisältää monipuolisia ominaisuuksia aina erilaisista toimituksellisista korostusmahdollisuuksista automaattisiin sisältövirtoihin muilta sivustoilta niin monisivurakenteen sisä- ja ulkopuolelta. Näitä virtoja ovat mm. blogit, tapahtumat ja uutiset.

Avaa sivusto

Perussuomalaisten blogisivusto

ps-blogi-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Perussuomalaiset on digitaalisella kentällä erittäin aktiivinen puolue. G-Works toteutti tälle sanavalmiille joukolle blogisivuston, johon kuka tahansa voi rekisteröityä ja jakaa omia ajatuksiaan.

Sivustolla on räätälöity kommenttitoiminnallisuus, jota käytetään sivuston pitämiseen ajan tasalla. Suosituimmat aiheet nousevat uusimpien rinnalle, joten asiat puidaan varmasti läpi huolella. Lisäksi toimitus voi nostaa tasokkaita artikkeleita esiin.

Sivusto on toteutettu kokonaisuudessaan WordPressillä ja se keskustelee WP:n rajapintojen kautta muiden Perussuomalaisten sivustojen kanssa.

Avaa sivusto

Finnpilot

vierityspalkki_finnpilot

Tekijä: Valu Digital Oy

Finnpilot Pilotage Oy on valtion omistama, luotsauspalveluja tarjoava yritys. Se on viime vuosina kehittynyt itsenäisenä toimijana, joka haluaa tuoda esiin persoonallista ilmettään ja palveluitaan.

Verkkopalvelu-uudistuksella parannettiin Finnpilotin palveluja erityisesti kansainvälisille meriliikennöitsijöille. Lisäksi luotiin sivustolle visuaalinen ilme, joka tukee asiantuntijayrityksen imagoa.

Luotsausasiakkaita palvelevat luotsauslaskuri, joka antaa alustavan kustannusarvion luotsauksen kustannuksista ja liikenneluettelosta saa ajankohtaisen tiedon luotsaustapahtumista. Lisäksi sivustolla voi seurata jatkuvasti päivittyvän liikennöintikartan välityksellä Suomen merialueiden ja Saimaan alusliikennettä.

Visuaalisesti uusi sivusto tukee yrityksen henkeä ja tavoitteita. Lisäksi samaan alustaan toteutettiin yhteiskuntavastuuraportti. Finnpilotin viestintäpäällikkö Sari Turkkilan mukaan yhteistyö Valu Digitalin kanssa on ketterää ja asiakkaan tarpeisiin reagoidaan nopeasti.
– Meille Finnpilotissa suurin työ oli miettiä etukäteen, mitä itse haluamme uudistukselta. Kun uudistus toteutettiin käytännössä, kaikki sujui hyvin. Asiat hoidettiin täsmällisesti ja ketterästi. Kysymyksiimme ja toiveisiimme vastattiin nopeasti. Meistä tuntui, että me asiakkaana olemme tärkeä. Odotamme mielenkiinnolla myös tulevaa yhteistyötä. Valu Digitalilla näyttää olevan paljon tarjottavaa, Turkkila sanoo.

Avaa sivusto

Vaasanseutu.fi

Redland_Vasek

Tekijät: C2 Advertising (Suunnittelu), Redland (Tekninen kehitys)
Tärkein teknologia: WordPress

Toteutimme C2 Advertisingin suunnitteleman portaalin Vaasanseudun kehitys Oy VASEKin toimeksiannosta. Portaalissa alueen eri toimijoiden ja käyttäjien luomat sisällöt kohtaavat. Tapahtumakalenteri ja Vaasan Ikkunan legendaariset Risut ja Ruusut ovat selkeästi löytäneet kohdeyleisönsä. Portaalia jatkokehitetään aktiivisesti käyttäjien ja seudun toimijoiden palautteen perusteella.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kesko vuosiraportti 2014

vierityspalkki-kesko

Tekijät: Miltton Oy (Konsepti, visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus )

Valu Digital on toiminut useiden vuosien ajan Keskon vuosiraportointikumppanina verkkopalveluiden teknisen toteutuksen osalta. Vuoden 2014 verkkovuosiraportti toteutettiin ns. integroituna raporttina ja samassa verkkopalvelussa on vuosikertomus ja yhteiskuntavastuuraportti. Keskon vastuullisesta toiminnasta kerrotaan raportissa lukuisten case-esimerkkien, videoiden ja arvonluontia kuvaavan animaation avulla.

Verkkopalvelun käyttäjiä palvelevina ominaisuuksina ovat mm. sivujen pdf-tallennus ja aineistopankki, jossa käyttäjä voi koostaa vuosiraporteista haluamansa sisällöt.

Avaa sivusto

Riihimäki

vierityspalkki_riihimaki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Riihimäen kaupungin verkkopalvelu-uudistuksessa suurimpana tarpeena oli käyttäjäystävällisyyden ja vuorovaikutteisuuden parantaminen. Laajan sivuston sisältämä informaatio ja palvelutarjonta saatiin uudessa sivustossa paremmin tarjolle. Samalla uudistetiin sivusto responsiiviseksi, jolloin käyttökokemus mobiilipäätelaitteilla on aivan eri luokkaa kuin vanhassa sivustossa. Kaupunkilaiset voivat sivuston kautta ilmoittaa tapahtumia, lähettää omia tarinoitaan ja kuviaan Riihimäestä sekä antaa helposti palautetta sivuston hyödyllisyydestä.

Kaupungin teettämän konseptisuunnittelun pohjalta Valu tarkensi teknisen määrittelyn ja toteutti sivuston.

Informaation löydettävyyttä ja käytettävyyttä parannettiin monien eri toiminnallisuuksien avulla:
– kahdeksan monipuolista sivupohjaa informaation erilaisille julkaisutarpeille
– monipuoliset suodatettavat hakemistot
– laaja tapahtumakalenteri AJAX-suodatuksella ja viidellä eri 
näkymällä ml. karttatoiminnot

Pääsivuston lisäksi samassa alustassa ovat suljettu Extranet, Kotikaupunki.net sivusto, vesiyhtiön ja museoiden erillissivustot. Kesän 2015 aikana otetaan käyttöön myös Valu Digitalin Riihimäen kaupungille räätälöimä tilavarausjärjestelmä.

– Valu reagoi nopeasti projektin aikana ilmenneisiin tarpeisiimme. Aikatauluissa pysyttiin hyvin ja saatiin paljon aikaan, Riihimäen kaupungin viestintäpäällikkö Anna Availa kertoo.

Kaikissa sivuston teknisissä ratkaisuissa huomioitiin helppokäyttöisyys, joka näkyy päivitysten teon vaivattomuutena. Riihimäellä on kuultu hyvää palautetta paitsi uuden sivuston ylläpitäjiltä, myös loppukäyttäjiltä.

– Olemme saaneet hyvää palautetta niin kaupunkilaisilta, kaupungin henkilöstöltä kuin päättäjiltäkin. Olen tyytyväinen lopputulokseen, Anna Availa sanoo.

Avaa sivusto

Lumipallo.fi

Redland_Lumipallo

Tekijä: Redland

Lumipallo.fi on suomalaisen laskettelijan ja lumilautailijan kattavin ja suosituin verkkopalvelu. Sivusto kerää yhteen kaiken hiihtomatkailussa tarvittavan hyötytiedon. Vastasimme suurelta osin palvelun ideoinnista, rakenteen ja ulkoasun suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Prima LKV verkkosivustouudistus

Redland_PrimaKiint.

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress

Uudistimme pitkäaikaisen asiakkaamme Prima LKV kiinteistönvälitysyrityksen verkkosivuston responsiivisesti skaalautuvaksi ja kehitimme samalla ulkoasua ja toiminnallisuuksia.

Sivustolla esiteltävät asunnot haetaan sivustolle automaattisesti asiakkaalla käytössä olevasta PDX-järjestelmästä, josta ne siirtyvät myös Oikotie-, Etuovi- ja Jokakoti-sivustoillle. Seuraavaksi esittelyssä olevat kohteet nousevat automaattisesti etusivulle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

STARK-kampanjasivusto

Redland_STARK

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress

Starkki ja Puukeskus yhdistyivät 19.3. uuden STARK-brändin alle. Redland oli vahvasti mukana rakentamassa markkinointiviestinnän kokonaisuutta ja uutta verkkokauppaa. Osana laajaa lanseerauskampanjaa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-alustalle responsiivisen kampanjasivuston.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Ipanainen Oy

macbook-iphone_home

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Ipanainen Oy on kahden äitiyrittäjän ihastuttava lastentarvikkeiden myymälä, kirpputori ja verkkokauppa.

Uudistuksella tuotiin Ipanaisen leikkisyyttä ja lapsenmielisyyttä enemmän näkyviin myös visuaalisesti. Samoja elementtejä käyttäen suunniteltiin ja toteutettiin myös uusi verkkokauppa. Nettisivujen raikas ilme ja selkeä käyttäjäkokemus palvelevat hyvin suurta mobiilikäyttäjien määrää.

Kehitystyötä jatketaan edelleen ja toiminnallisuuksia tullaan lisäämään kesän 2015 aikana sivuille.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Fonecta Hyötytietoa

verkkojulkaisut-drupal-fonecta-hyotytietoa

Tekijät: Bob the Robot (konsepti ja visuaalisuus), Verkkojulkaisut Oy (teknologia ja tuotanto)
Tärkein teknologia: Drupal

Fonecta on paikallisen tiedon asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille laajan valikoiman digitaalisen markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja sekä kuluttajille arkea helpottavia palveluita monikanavaisesti. Verkkojulkaisut ja Fonecta ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen.

Verkkojulkaisujen Drupalilla rakentama Fonecta Hyötytietoa on jatkuvasti uudistuva digitaalisen markkinoinnin tietolähde, joka palvelee laadukkaasti kaikilla päätelaitteilla. Kiitämme erinomaisesta yhteistyöstä Fonectan markkinointiviestintätiimiä ja Bob the Robotia.

Avaa sivusto

Flow Festival 2015

byoo-flow-vierityspalkki

Tekijät: Bond (Suunnittelu), Byroo (Suunnittelu ja tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress

Vuoden 2015 Flow-sivusto on 2.0-versio viime vuonna täysin uudistetusta sivustosta. Tänä vuonna festivaalin ilmeestä vastaa suunnittelutoimisto Bond ja uusi ilme on implementoitu sivustolle. Sivustoa on jatkokehitetty viime vuotisesta monin paikoin, suurimman muodonmuotoksen on kokenut Ohjelma-osio.

Avaa sivusto

Tietoanuorista.fi

nuorisobarometri-vierityspalkki_1024

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietoanuorista.fi sivustoa uudistettiin ja laajennettiin sisältämään uusia ominaisuuksia. Sivusto sisältää nyt myös Nuorisobarometrin indikaattorit. Nuorisobarometri on maan laajin vuosittainen tutkimus nuorista. Barometrejä on toteuteuttu vuodesta 1994 alkaen.
Uudistuksessa toteutettiin uusia työkaluja nuorisotiedon vertailuun. Tulokset ovat nyt paremmin vertailtaitavissa ja monipuolisemmin suodatettavissa. Myös sivuston ja indikaattorien päivitettävyyttä helpotettiin merkittävästi.

Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen

Avaa sivusto

Tieto Oyj Verkkovuosikertomus

Tieto_vuoskari

Tekijät: Koodiviidakko (Tekniikka), Miltton Oy (Visuaalinen ulkoasu, sisällön toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tieto Oyj:n verkkovuosikertomus toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Selailtavan pdf-tiedoston sijaan vuosikertomus haluttiin tänäkin vuonna toteuttaa tavalla, joka palvelee aidosti verkossa kertomusta lukevien tarpeita ja mahdollistaa monipuolisen ja vuorovaikutteisen toteutuksen. Vuosikertomus on useille yrityksille vuoden tärkein julkaisu, johon tutustuvat monet yrityksille merkittävät tahot ja sidosryhmät, kuten sijoittajat, omistajat ja median edustajat. Mobiilioptimoidulla toteutuksella varmistetaan, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja toimii luotettavasti päätelaitteesta riippumatta.

Avaa sivusto

Knorr

verkkojulkaisut-drupal-unilever-knorr

Tekijä: Verkkojulkaisut Oy
Tärkein teknologia: Drupal

Knorr on kaikkien suomalaisten tuntema tuotemerkki, jota markkinoi Unilever. Verkkojulkaisut vastasi uuden Knorr.fi-sivuston konseptisuunnittelusta, visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta kokonaisuudessaan. Alustana toimii Drupal, joka on yksi Unileverin globaalisti hyväksymistä julkaisualustoista. Knorr.fi julkaistaan Unileverin Avinash-julkaisuympäristöstä.

Knorr.fi-uudistus on osa Verkkojulkaisujen strategista kumppanuutta Unilever Finlandin kanssa.

Avaa sivusto

Ross Halfin

Exove_Ross_Halfin

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Exove toteutti rock-valokuvaaja Ross Halfinin verkkosivuston yhteyteen verkkokaupan. Kaupassa on vain yksi tuote, ja sen ulkoasusta haluttiin yksinkertainen ja selkeä. Alustaksi valittiin WordPress, ja WooCommerce-moduulilla verkkokaupasta saatiin helppokäyttöinen niin sivuston ylläpitäjälle kuin vierailijoillekin. Maksaminen toteutettiin Paypal-moduulilla, ja DHL Shipping –moduulilla mahdollistettiin asiakkaiden saavuttaminen ympäri maapallon.

Avaa sivusto

Tampereen joukkoliikenteen sivustouudistus

tampreen_joukkoliikenne

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Tampereen joukkoliikenteen sivusto uusittiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Suuri mobiilikäyttäjien määrä huomioitiin toteuttamalla sivusto täysin responsiiviseksi eli kaikilla laitteilla skaalautuvaksi. Samalla myös ilmettä ja sisältöä uudistettiin sekä rakennetta suoraviivaistettiin tiedonhaun helpottamiseksi.

Avaa sivusto

Verkkosivut Oy Chydenius Ab:lle

chyde etusivu

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Asiakkaalle suunniteltiin ja toteutettiin verkkosivusto responsiivisena, suunnittelussa yhteistyökumppanina toimi Mainostoimisto Kluu. Verkkosivuston tekniikkana jyllää Verkkoaseman oma julkaisujärjestelmä VJ6.

Asiakkaan palaute: ”Kiitos, olette tehneet mahtavaa työtä!!!”

Avaa sivusto

Vahanen Yhtiöt

locations-Macbookpro-iphone

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projekti

Perinteistä brändiä kunniottavan, raikkaan ja responsiivisen nettisivun suunnittelu ja toteutus Vahanen Yhtiöille. Uuden sivuston kulmakivinä ovat selkeä rakenne, laajan palveluvalikoiman käyttäjäystävällinen esittely sekä oikean yhteyshenkilön löytäminen helposti sijainnin ja palvelun perusteella.

Asiakas

Vahanen Yhtiöt on suuri suomalainen rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijaorganisaatio. Vahasen palveluihin kuuluvat mm. uudis- ja korjausrakentaminen, kiinteistöjohtaminen, rakennusfysikaaliset asiantuntijapalvelut sekä ympäristöpalvelut.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Nelonen Media Events -karttapalvelu

events1

Tekijä: Barabra (Konseptointi, suunnittelu ja tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Nelonen Median brändi laajenee yhtiön radiokanavien kaupallistaessa tapahtumaliiketoimintansa. Uusi tapahtumayhteistyöhön keskittyvä Nelonen Media Events tarjoaa yrityskumppaneille suoran pääsyn tapahtumiin ja festivaaliyhteistyökuvioihin.

Tehtävämme oli suunnitella ja toteuttaa palvelu, joka esittää Nelonen Media Events -tapahtumat kiinnostavalla ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla, sekä kasvattaa niiden kysyntää.

Nelonen Median radiokanavia ovat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM. Yhtiö on osa mediakonserni Sanomaa.

Avaa sivusto

Savonlinnan kaupungin verkkosivustouudistus

vierityspalkki_savonlinna

Tekijä: Media Cabinet Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Matkailu- ja kulttuurikaupunkina tunnettu Savonlinna uudisti verkkopalvelunsa responsiiviseksi.
Media Cabinet vastasi kaupungin verkkopalveluuudistuksen visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Teknisenä alustana verkkopalvelulle toimii Base C6 –julkaisujärjestelmä. Kaupungin sivuston lisäksi samaan järjestelmään toteutettiin omat erillissivustot kirjastolle, museolle ja kaupungin jätehuoltoyhtiölle.

Avaa sivusto

Usko-TV verkkomedia

vierityspalkki-uskotv

Tekijä: Media Cabinet Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uskotv.fi on avustus- ja lähetysjärjestö Avainmedia ry:n hallinnoima kristillinen netti-tv –kanava. Mobiilioptimoitu verkkopalvelu kokoaa helluntailiikkeen jatkuvan video-ohjelmatuotannon yhteen paikkaan. Tarjolla on suorien tapahtumalähetysten lisäksi kattava ohjelma-arkisto. Ohjelmista virinneitä ajatuksia voi ilmaista palveluun liitetyllä keskustelupalstalla. Verkkopalveluun toteutettiin lahjoitustoiminnallisuus ja myös maksullisten erityistapahtumien livestriimauksia varten verkkomaksuyhteydet.

Media Cabinet suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun WordPress-alustalle.

Avaa sivusto

John Nurmisen Säätiö

vierityspalkki-johnnurminen

Tekijä: Media Cabinet Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

John Nurmisen Säätiö on yksi näkyvimpiä suomalaisia Itämeren tilan parantumisen puolesta työskenteleviä organisaatioita.

Säätiön verkkopalvelu-uudistuksen pohjana oli tarve yhdistää erillään olevia sivustoja yhden yhteisen sivuston alle. Yhdistämisellä haluttiin tuoda John Nurmisen Säätiön brändi vahvemmin esiin kaikilla toiminta-alueilla.

Toimituksemme sisälsi visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen.

Konseptin kahtena keskeisenä ajatuksena oli yhdistää aiemmin erilliset Johnnurmisensaatio.fi-, Puhdasitameri.fi- ja Lahjoitapuhdasitameri.fi-sivustot yhdeksi kokonaisuudeksi ja raskaan monitasoisen päänavigaation sijasta rakentaa jokaiselle osiolle oma laskeutumissivu. Sivustolle tulikin neljä erilaista laskeutumissivua: Etusivu, johon koottiin kaikkien kolmen osion sisältöjä, sekä laskeutumissivut merikulttuurille, Puhdas Itämeri -hankkeille ja lahjoittamiselle.

Käyttäjäystävällinen responsiivinen sivusto tarjoaa monipuolisesti ja edustavalla tavalla tietoa säätiöstä kohderyhmilleen.

Avaa sivusto

Paikka auki -verkkosivusto

id_paikkaauki

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektissa uudistettiin RAY:n nuorten työllistymistä edistävän ohjelman Paikka auki -sivusto. Konsepti ja sisällöt tulivat Viestintätoimisto Drumilta Into-Digitalin vastatessa käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Sivustolle luotiin perussisällön lisäksi eduskuntavaalien aikainen kampanjaosio Vaalilupaus, jossa ehdokkaat voivat Twitterin kautta jättää hashtagilla lupauksen nuorille ja lupauksia nostettiin esille sivustolle.

Avaa sivusto

Boco IP verkkosivu-uudistus

bocoip-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Maineikas, jo edesmennyt, mainostoimisto Bolder oli toteuttanut Boco IP:n www-sivun vuonna 2009, mutta toimivan sivun julkaisujärjestelmä oli vanhentunut ja tarkoitukseen sopimaton. Myös julkisivu kaipasi hieman viilailua.

G-Works rakensi sivuston hallintajärjestelmän uudelleen, siirsi vanhat sisällöt ja muutti sivun toimimaan responsiivisena. Lisäksi suunniteltiin ja toteutettiin uusia ominaisuuksia, kuten historia, referenssit ja henkilöstöesittely.

Oikeastaan vanhasta sivusta ei enää ole jäljellä kuin taustakuva. Sivusto palvelee yrityksen asiakkaita ja sidosryhmiä kolmella eri kielellä. WordPressillä, tietenkin.

Avaa sivusto

Viinikassin sivustouudistus

id_viinikassi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektissa uudistettiin Viinikassin sivusto Winestate OY:lle. Alkoholilainsäädännön muutokset vaikuttivat myös sivuston sisältöön ja esimerkiksi sosiaalisen median jakomekanismeihin ja tämän kautta sivuston sisältöä ja toiminnallisuuksia muutettiin huomattavasti. Samalla ilme tuotiin tähän päivään ja sivusto responsiiviseksi. Into-Digital vastasi visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.

Avaa sivusto

Oulun Energia

oulun_energia1

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal

Uusimme yhteistyössä Ambientian kanssa www.oulunenergia.fi- ja www.pohjoistavoimaa.fi-verkkopalvelut vastaamaan paremmin asiakkaiden toiveisiin ja käyttäytymiseen, erityisesti asiointiin, verkossa. Käyttöliittymän ja sisällön perusteellisen uudistamisen lisäksi uusi palvelu on integroitu tiivisti Oulun Energia -konsernin sähköiseen asiointiin asiakkaiden palvelupolkujen yksinkertaistamiseksi ja sujuvoittamiseksi. Ymmärrettävät palvelupolut pohjautuvat pitkälti selkeään sisältöön, ja sen tuottamista varten järjestelmään rakennettiin Drupalin valmiiden työkalujen lisäksi kustomoituja sisällönhallintatyökaluja esimerkiksi hinnastojen ja etuasiakasetujen keskitettyyn hallintaan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Land Roverin sivustouudistus

landrover

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Land Roverin responsiivinen sivusto uudistettiin vastaamaan merkin kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle, jonka avulla sivuston kaikkien osioiden muokkaus onnistuu näppärästi. Näyttävästä sivustosta haluttiin käytettävyydeltään selkeästi navigoitava ja sillä haluttiin hyödyntää monipuolista sisältöä, tuoden näin brändi yhä lähemmäksi sivuston asiakasta. Kevään aikana toteutetaan vastaava sivustouudistus Sivuviidakko-julkaisualustan päälle myös Baltian maiden Land Rover sivustoille.

Avaa sivusto

Qvantel.com -yrityssivusto

qvantel-meom-vierityspalkki-case

Tekijä: MEOM (Konsepti + Design + Tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Haaste: Viime vuosina rajusti kasvanut Qvantel halusi sekä uudistaa ilmettään, että selkeyttää tuoteportfoliotaan webissä. Uuden sivuston haluttiin myös mahdollistavan sisältömarkkinoinnin mutkattoman toteuttamisen.

Ratkaisu: Uusi sivusto toteutettiin kahden kuukauden kuluessa aloituspalaverista. Uuden sivuston myötä Qvantelin sidosryhmien on helpompi saada käsitys yrityksen toiminnasta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Inlook-konserni

inlook

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Inlook on vuonna 1967 perustettu merkittävin suomalainen sisärakentamisen keskittynyt palvelukonserni.

Yritys toteuttaa korkealaatuisia, toimivia ja vaikuttavia sisätiloja yhteistyössä arkkitehtien, suunnittelijoiden ja muiden rakentajien kanssa.

Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen konsernin sivuston responsiiviseksi. Poutapilvi suunnitteli sivuston ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

Avaa sivusto

Kotimaisten kielten keskus

kotus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kotimaisten kielten keskus (Kotus) on opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalaan kuuluva virasto, jonka tehtävänä ovat suomen ja ruotsin kielen huolto, neuvonta ja sanakirjatyö sekä kielenhuoltoon ja sanakirjoihin liittyvä tutkimus.

Uusitulla verkkosivustolla pyritään palvelemaan Kotimaisten kielten keskuksen asiakkaita entistäkin paremmin. Sivusto sisältää runsaasti ajankohtaista tietoa muun muassa kielenhuollosta, sanakirjoista, kielipolitiikasta ja murteista sekä eri kielistä ja kielimuodoista.

Erittäin laajaan sivukokonaisuuteen on integroitu myös muita järjestelmiä yhtenäiseen käyttökokemukseen. Esimerkiksi hakutoiminto hakee sivuston lisäksi myös kielitoimiston ohjepankista osoitteesta www.kielitoimistonohjepankki.fi.

Palvelun konseptin ja ulkoasun suunnitteli Poutapilvi ja toteutuksessa käytettiin P4-julkaisujärjestelmää. Kotuksen uuden logon on suunnitellut Poutapilven AD Janne Peippo.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Suomen kieltenopettajien liitto ry

sukol

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry on vuonna 1957 perustettu kieltenopettajien oma pedagoginen järjestö ja yhteistyöverkosto, joka toimii kieltenopettajien ja kieltenopetuksen aseman sekä kansainvälistymisen edistämiseksi.

Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen yhdistyksen sivuston responsiiviseksi ja modernimmaksi. Sivuston suunnitteli Poutapilvi ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

Avaa sivusto

Skillilataamo

skillilataamo

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Skillilataamo on verkkovälitteinen, maksuton materiaalisivusto ja työkalu motoristen taitojen harjoitteluun. Skillilataamo koostuu lukuisista Skillikorteista, jotka pohjautuvat motoristen perustaitojen jaotteluun, sisältäen lasten suosimia liikkumismuotoja ja -lajeja.

Skillilataamo toimii responsiivisesti, joten sen käyttäminen onnistuu tietokoneen lisäksi myös mobiililaitteilla. Skillikortteja voi poimia poimintakoriin ja halutessaan tulostaa vaikkapa oppilaille jaettavaksi.

Palvelun suunnitteli Poutapilvi ja se toteutettiin Maisema-alustajärjestelmällä.

Avaa sivusto

Oulun Nuorkauppakamari

jcnäkymä

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Oulun Nuorkauppakamari ry:n uusi sivusto on julkaistu. Sivusto on Verkkoaseman toteuttama ja se skaalautuu päätelaitteen mukaan. Sivuston alustana toimii WordPress.

Avaa sivusto

Elektrobit Oyj:n vuosikertomus 2014

EB

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Elektrobit Oyj julkaisi vuoden 2014 vuosikertomuksensa myös webissä (http://annualreport2014.elektrobit.com). Vuosikertomus toteutettiin tehokkaana projektina käyttäen hyödyksi edellisen vuoden ratkaisua. Näin projekti saatiin toteutettua erittäin nopeasti ja kustannustehokkaasti. Alustana toimii jälleen Verkkoaseman Julkaisujärjestelmä, joka soveltuu erinomaisesti myös vuosikertomussivustojen verkkojulkaisuun. Toteutus on dunaaminen, responsiivinen ja siinä hyödynnetään jälleen HTML5:sta.

Avaa sivusto

Shotti.fi

shotti_fi

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Shotti.fi on kunnianhimoinen projekti, joka on monipuolisen reseptitietokannan ja verkkokaupan hybridi. Shotti.fi tarvitsi kokonaan uudistetun ilmeen sekä tarkkaan suunnitellun käyttöliittymän, jonka kautta kävijöillä olisi paras mahdollinen käyttökokemus reseptejä etsiessään.

Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn palvelun, joka yhdistää laajan reseptisivuston moderneine hakutoimintoineen, sekä verkkokaupan. Toteuttamamme WordPress + WooCommerce -ratkaisu toimii sujuvasti kaikilla laitteilla.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

OneMinStory -yrityssivusto

1minstory_VP

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Uudistimme videotuotantoyhtiö OneMinStoryn verkkosivut ilmeuudistuksen yhteydessä. Videota käytettiin sivuilla myös kuvituspintana ja referenssien esittämiseen panostettiin erityisesti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Savonlinnan Oopperajuhlien sivustouudistus

SOJ_case_vierityspalkki

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Savonlinnan Oopperajuhlien (SOJ) ketterässä sivustouudistuksessa keskityttiin tuomaan esiin oopperan maailmaa elävästi ja moderneja visuaalisia keinoja hyödyntäen. Digitaalisten palveluiden suunnitteluun erikoistunut Tietotalon AD Tero Suihkonen toi sivustolle nykyaikaisia designelementtejä esimerkiksi ohjelmiston esittelyyn. Etenkin nuorempi käyttäjäsukupolvi on kehunut vuolaasti uutta ilmettä.

– Ooppera herättää tunteita ja on suurta draamaa, ja tätä lähdimme tavoittelemaan sivustollakin. Haluamme välittää pääviestintäkanavassa potentiaalisille oopperakävijöille juhlien uniikkia tunnelmaa, kertoo SOJ:n sähköisestä liiketoiminnasta ja markkinoinnista vastaava Päivi Salmi.

Verkkopalvelu toimii oopperakävijöiden informaatiokanavana ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja kokoaa yhteen ihmisten kokemuksia sosiaalisista kanavista. Responsiivisesti toteutettu sivusto palvelee käyttäjiä kolmella kielellä.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

MI.NO Shoes – designverkkokauppa kengille

2 (1)

Tekijä: Lamia Oy (Toteutus, Design, Konsepti)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MI.NO Shoes verkkokauppa rakennettiin Helsingin Kluuvissa sijaitsevan tyylikkään kivijalkaliikkeen tueksi. Design-tuotteita myyvälle verkkokaupalle suunniteltiin arvoisensa minimalistisen tyylikäs ulkoasu, joka on yhtenäinen kivijalkamyymälän kanssa.

Minoshoes-verkkokaupassa hyödynnetään paljon korkealaatuista kuvamateriaalia. Etusivulla pääkuva on toteutettu siten, että se skaalautuu aina täyttämään koko ruudun. Lisäksi kaupan monet toiminnot, kuten ostoskoriin lisäys, toimivat ajax-teknologialla, joka pienentää palvelimen kuormaa ja ennen kaikkea tekee ostokokemuksesta sulavan.

Mustavalkoinen ulkoasu yhdessä geometrisen typografian kanssa aikaansaa high fashion -vaikutelman, jota verkkokaupan ulkoasussa lähdettiin alusta asti tavoittelemaan. Samaan aikaan ulkoasu tuo korostavasti esiin kaikki eri tuotemerkit, joita Mi.No myy. Kaupassa suuret tuotekuvat ovat keskeisessä roolissa, sillä kalliiden tuotteiden ostajan on saatava ostoksesta mahdollisimman hyvä vaikutelma jo ennalta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Design District Helsinki

ddh-homepage_small

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Visuaalisesti valloittavan, älykkäillä toiminnoilla varustetun, responsiivisen ja käyttäjille optimoidun nettisivun suunnittelu ja toteutus Design District Helsingille. Nettisivujen uudistuksen ytimessä oli mahdollistaa lähes 200 jäsenyrityksen sisällöntuotanto. Jäsenet voivat itse luoda ja muokata jäsensivujaan, tapahtumia, uutisia sekä kampanjoita. Isona uudistuksena oli myös suositun Design District paperikartan muuntaminen digitaalisesti helppokäyttöiseen muotoon.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Booncon Oy

booncon-595-332

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Vaikuttavan nettisivun suunnittelu ja toteutus. Hienovaraiset animaatiot sekä Instagramista poimittu visuaalinen sisältö tekevät käyttäjäkokemuksesta halutunlaisen, eli hauskan, värikkään ja valloittavan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Vantaakanava 2015

Vantaakanava.fi_595px

Tekijät: Arkena (Videoplayerin toimittaminen), Viidakkorumpu 2.0 Oy (Tekniikka, grafiikka, taitto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Teimme Arkenan kanssa muutama vuosi sitten ensiversion Vantaan videokanavasta. Nyt tehtiin v. 2.0, joka toimii moitteetta myös mobiilikäytössä, ja jossa ei tarvinnut huomioida vanhempia IE -selaimia.

Työ: Vantaakanava.fi
Projektin kesto: 2-3 kuukautta
Asiakas: Vantaan kaupunki
Yhteistyökumppani: Arkena

Kanavan kautta Vantaa julkaisee omia kaupunkielämää koskevia videoitaan, kunnanvaltuuston kokouksia ja muita kaupunkiaiheisia juttuja. Huom! Vantaa on jopa satsannut omaan toimitusporukkaansa, joka luo sivuille koko ajan uutta, freshiä materiaalia! Moisesta voisi moni kaupunki ottaa oppia.

Nyt myös kuka tahansa kaupunkilainen voi julkaista kanavalla videonsa. Toki ne tarkistetaan ensin.

Sivusto on tuotettu luonnollisesti avoimen lähdekoodin WordPressillä. Arkena toimitti playerin ja siihen liittyvät taustatekniikat (valtuustokokousten videotekniikka jmv.) ja Viidakkorumpu tuotti koko sivuston.

Sopisi varmaan myös omaan kaupunkiisi tai kuntaasi?
Ota yhteyttä, jos haluat vastaavan yrityksellesi tai kuntaan/ kaupunkiisi! Maksamme jopa provikan, jos ohjaat meille kaupat :)

Avaa sivusto

Suomalaisen työn liiton – sivustouudistus

stl

Tekijä: Solid Angle (Visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivuston konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu (Exove).

Sivuston sisältörakenteiden ja graafisen ulkoasun suunnittelu. Responsiivinen toteutus WordPress-alustalle sekä useiden toiminnallisien integraatioiden suunnittelu ja toteutus. Ylläpito ja hostaus AWS-ympäristössä. (Solid Angle)

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Somecamp.fi -verkkosivusto

somecamp-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

SomeCamp on Verkkonuorisotyön valtakunnallisen kehittämiskeskuksen (kavereitten kesken Verken) tapahtuma, joka kokoaa yhteen nuorisotyön ammattilaisia ympäri Suomea. G-Works suunnitteli ja toteutti tapahtumalle sivuston, jonka tarkoituksena on palvella tapahtuman tiedotuskanavana sekä kohtauspaikkana ammattilaisilla vuosittaisten tapahtumien välissä.

Jutun juju piilee siinä, että sivustolle kerätään ns. hyviä käytäntöjä. Kuka tahansa voi rekisteröityä ja jakaa nuorisotyössä havaittua hyviä käytäntöjä, joissa hyödynnetään teknologiaa, esimerkiksi sosiaalista mediaa, tabletteja, tai sähköisiä palveluita.

Etusivun virta on rakennettu nimenomaan tätä sivua varten ja se yhdistää uutisia, tweettejä sekä hyviä käytäntöjä. Sivusto on toteutettu kokonaisuudessaan WordPressillä.

Avaa sivusto

Neuvolainfo -verkkosivusto

neuvolainfo-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Lastensuojelun Keskusliiton koordinoimalle Emma & Elias -ohjelmalle tietopankin, jonne kerätään tietoa erilaisista lapsiperheisiin liittyvistä ilmiöistä sekä järjestöjen tarjoamista tukipalveluista lapsiperheille. Verkkopalvelu oli ensiesittelyssä valtakunnallisilla Neuvolapäivillä.

Avaa sivusto

Koulutuskuntayhtymä Tavastia -verkkosivustouudistus

kktavastia-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Koulutuskuntayhtymä Tavastia kokoaa yhteen koko toisen asteen koulutustarjonnan Hämeenlinnan seudulla. Olemme toimineet Koulutuskuntayhtymä Tavastian kumppanina vuodesta 2012.

Verkkosivusto kokoaa useiden lukioiden ja kahden eri opiston internetviestinnän yhteen hallittuun kokonaisuuteen. Sivustolle toteutettiin integraatioita erillisiin tietojärjestelmiin, joista tuodaan osa sivuston sisällöstä. Esimerkiksi eri koulujen tapahtumakalentereihin tulevat tiedot Outlook-kalentereista ja henkilöstön tiedot suoraan Office 365 -järjestelmästä. Näin ylläpito kevenee ja sivuston ajantasaisuus saadaan varmistettua.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

R-kioskin sivustouudistus

Artboard 1

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress

Frantic selkeytti R-kioskin vanhaa palvelua ja toi sen uudelle aikakaudelle paremmilla hakutoiminnoilla, kartoilla ja social feedillä. Tietojen päivittäminen sivustolle tapahtuu helposti ERP-integraation kautta, kun taas itse sivusto on tehty WordPressin päälle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Uniq Drinks Finland

uniqdrinks-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme maukkaan verkkosivuston ja tuotekorttijärjelmän Uniq Drinks Finlandin asiakkaiden avuksi ja henkilöstön työkaluksi.

Sivusto uudistettiin luontaiseksi jatkoksi Uniq Drinks Finland -brändille. Sivuston tavoitteena on sytyttää ideoita ravintola-alan ammattilaisten joukossa ja antaa runsaasti tietoa yhtiön edustamista tuotteista. Myös yhtiön ylläpitämä Sörnäisten viinikellari tuotiin esittelyyn samalle sivustolle. Päätelaiteriippumaton sivusto.

Tuotekorttijärjestelmä mahdollistaa juomien ryhmittelyn mm. tyypin, alkuperämaan ja ruokasuosituksen mukaan. Väkevät alkoholijuomat tulevat mukaan listaan käyttäjätunnusten avulla. Myynnin ei tarvitse kantaa mukanaan eri juomien esitteitä, vaan verkkosivustolta voi antaa linkin tiettyyn tuotekorttiin, tulostaa sen tai lähettää pdf-tiedostona. Järjestelmä linkittää tuotteen myös automaattisesti Alkon vastaavalle tuotesivulle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Wanhat