Buildie – sovellus rakentajille

Buildie mockup

Tekijä: Geniem Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Buildie on mobiilisovellus rakennustyömaakäyttöön ja se on toteutettu natiivina Androidille, IOS:lle ja Windows 8.1:lle. Backend-toteutus on tehty Sails.js-frameworkilla, joka on Nodella toteutettu MVC-alusta. Amazon AWS-palvelut taas toimivat Node-ympäristön taustalla ja hoitavat muun muassa palvelun skaalautuvuuden. Applikaation ydin on työvaiheiden valokuvadokumentointi, jolloin jokaisesta rakennustyömaakohteesta muodostuu historia kuva-albumien muodossa, joiden avulla voidaan jäljittää mahdollisten ongelmatilanteiden aiheuttajat myöhemmin sekä työn tilaaja voi seurata työn etenemistä reaaliaikaisesti. Valokuviin liitetään automaattisesti varmennetut GPS- ja aikaleimat, jonka lisäksi kuvaaja valitsee kuvalle työmaakohteen, työvaiheen ja voi lisätä oman kommentin […]

Ahveniston hautausmaan virtuaalipolku

kirkkomaa_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Muotoilimme verkkoon Ahveniston hautausmaan virtuaalipolun, jonka kautta pääsee tutustumaan hämeenlinnalaisiin tarinoihin aivan uudesta näkökulmasta. Palvelun taustatekniikkana toimii tuttu WordPress, johon syötetty tieto esitetään kulttuuripolkuina kartalla ja tekstimuodossa.

eComGrowth

eComGrowth_595

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Julkaisimme kesän alkuun eComGrowthin 0.8 -version, jolla Finpron tukema kolmivuotinen hanke saatiin polkaistua käyntiin. Kesän ajan olemme jatkokehittäneet sivustoa ja nyt on aika julkaista versio 1.0. Katso tästä: http://ecomgrowth.fi/ ”eCom Growth -kasvuohjelma on kolmivuotinen hanke, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.” Paitsi ulkoasumuutoksia, joissa olemme toiveiden mukaisesti muokanneet layoutia lähemmäs ”verkkokauppoja”, suurin muutos on laaja tapahtumakalenteri, johon merkitään kaikki verkkokauppatapahtumat ja joihin voi osallistua (hieman myöhemmin) suoraan kalenterista. Samoin keskutelufoorumi otetaan käyttöön kun hankkeeseen liittyvät, verkkokauppaklubit ovat päässeet […]

Frame Contemporary Art Finland

frame

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digitoimisto redandblue konseptoi, suunnitteli ja toteutti Frame Contemporary Art Finlandin uuden verkkopalvelun. Frame on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on vahvistaa suomalaisen nykytaiteen asemaa ja näkyvyyttä, tukea kansainvälistä toimintaa sekä edistää kentän toimijoiden yhteistyötä Suomessa ja ulkomailla. Framen sivustosta suunniteltiin ensisijaisesti viestinnällinen. Konseptissa panostettiin erilaisiin uutis- ja tiedotesisältötyyppeihin, joita haetaan aihealueittain eri sivupohjille. Sivustolle toteutettiin myös toimialahaku -työkalu, jolla voi hakea taidekentän toimijoita.

Trevian

02-595x332

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Trevian on Suomen johtava kiinteistösijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Suunnittelimme täysin kustomoidun responsiivisen toteutuksen yhdessä asiakkaan kanssa iteroiden niin, että lopputulos vastaa Trevianin freesattua, modernimpaa ilmettä. Lopputulos on tyylikäs kokonaisuus, joka korostaa yrityksen asiantuntemusta ja jonka animaatiot viimeistelevät lopputuloksen. Sivustouudistuksen yhteydessä päivitimme myös Trevianin muun digitaalisen ja analogisen markkinointimateriaalin.

Hilti Careers

Mirum_Hilti_Case_595x332

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Hilti-konserni valmistaa ja markkinoi maailman johtavia, korkealaatuisia laitteita ja tarvikkeita rakennusalan ammattilaisten käyttöön. Hilti työllistää maailmanlaajuisesti yli 23 000 työntekijää 120 maassa. Hilti on tunnistanut onnistuneen rekrytoinnin yhdeksi keskeiseksi menestystekijäkseen voidakseen vastata laadukkaasti asiakkaidensa tarpeisiin. Onnistumisen takaamiseksi omistajuus HR:n työkaluista haluttiin siirtää suurimmaksi osaksi sisäiseltä IT-osastolta HR:lle itselleen suuremman joustavuuden ja nopeampien toteutusaikojen saavuttamiseksi. Ratkaisu Toimimme teknisenä kumppanina Hiltin uuden rekrytointiportaalin rakentamisessa Drupal 7 alustalle. Siirtyminen avoimen lähdekoodin järjestelmään oli iso hyppäys Hiltille, joka on tottunut toimimaan suurimmaksi osaksi kaupallisesti lisensoitujen […]

Kuntokeskus Alive

Alive_mock

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uusi muuramelainen Kuntokeskus Alive tarvitsi sivuston, joka palvelee jo aktiivisia jäseniä sekä jäseniksi aikovia. Sivustolle haluttiin myös ajankohtaisuutta tuomalla mukaan somevirtoja sekä seuraavat ryhmäliikuntatunnit ulkoisesta ajanvarausjärjestelmästä. ”Kotisivuprojekti Duden tiimin kanssa sujui erittäin mutkattomasti. Ammattitaitoinen tiimi luo sivuista eläväiset sekä toimivat. Erityisesti pidin Duden ajatuksesta: emme tee niinkuin muut tekee.” – Markus Metsänen, toimitusjohtaja

Bauer Media Oy

bauermedia_2015_alt_mockup

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Entinen SBS Discovery Radio Oy vaihtoi nimensä Bauer Media Oy:ksi ja ilme uudistettiin vastaamaan Bauer Median kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin hyvin tiukassa neljän viikon aikataulussa ja julkaistiin aikataulun mukaisesti marraskuun viimeisellä viikolla. Kävijäkyselyiden perusteella palaute on ollut erittäin hyvää sekä visuaalisuuden että toiminnallisuuden osalta. ”Sivustouudistuksemme piti tehdä erittäin tiukalla aikataululla ja erilaisia vaatimuksia riitti enemmän kuin kehtaan myöntää. Kaikki alueet projektin aikataulutuksesta grafiikan asetteluun toimivat sujuvasti ja jämäkästi ja sivusto saatiin liveksi täydellisenä sovitulla aikataululla. Duden dudet rokkasivat. Vahva peukku.” — Ismo […]

Polarn O. Pyret -verkkokauppa

1600x640_tyylit

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Polarn O.Pyret on monikansallinen lastenvaatteiden valmistaja sekä jälleenmyyjä. Aiemmin käytetty Nethit-verkkokauppa-alusta sekä SKJ-kassajärjestelmä olivat tulleet elinkaarensa päähän. Erityisesti Omnichannel toiminnallisuuden vaatimukset liiketoiminnassa edellyttivät järjestelmien modernisointia sekä joustavuutta. Toteutimme heille ratkaisun Magento-verkkokauppa-alustalla, johon integroitiin vahvasti yrityksen uusittu toiminnanohjaus- sekä kassajärjestelmä. Mitä Business to customer responsiivinen Magento-verkkokauppa, integraatio ERPLY-toiminnanohjaus/kassajärjestelmään. Erityistä Kävijämäärien suuri päivittäinen vaihtelu, laajat sisällönhallinnan työkalut, Omnichannel-toiminnot kassajärjestelmän kanssa, monipuolinen kanta-asiakasohjelma. Teknologia Magento, SASS, JSON-API, Redis, WordPress

Askelterapia-verkkokauppa

askelterapia

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme asiakkaallemme, Sabora Pharmalle, verkkokaupan www.askelterapia.fi. Verkkokaupassa on tarjolla jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Lisäksi sivustolla kerrotaan jalkojen terveyteen liittyvistä asioista. Verkkokauppa toteutettiin Woocommerce-verkkokauppaohjelmistolla, joka on WordPressin lisäosa. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi FixUi Oy.

Proventia

proventia

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vastasimme Verkkoasemalla Proventian tarpeeseen uudistaa verkkosivustonsa. Graafinen Suunnittelu Gasworks suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sivuston teknisesti VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivustolle tehtiin myös kattava extranet-osio.

Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistus

kirkonalat

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkoasema yhdessä mainostoimisto Kluun kanssa toteuttivat Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistuksen. Kirkon alojen jäsenet työskentelevät evl kirkon, ortodoksisen kirkon ja kristillisten järjestöjen sopimusaloilla. Mainostoimisto Kluu suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sen WordPress -alustalle. Sivustoon kuuluvat mm. jäsenille suunnattu extranet-osio sekä jäsenyyshakulomake sähköisellä allekirjoituksella.

OmaHammaslääkäri -verkkopalvelun uudistus

omahammaslaakari

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yksilöllistä, korkeatasoista hammashoitoa koko maassa tarjoavan Mehiläisen OmaHammaslääkäri -ketjun verkkopalvelu-uudistuksen suunnittelu ja toteutus. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle.

Vivienda LKV

vivienda

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkoasema ja mainostoimisto Kluu toteuttivat yhteistyössä verkkosivut Viviendalle, uudelle oululaiselle yritykselle, joka tarjoaa laadukasta asunnonvälityspalvelua kiinteään hintaan. Mainostoimisto Kluu suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sen VJ6 -julkaisujärjestelmällään. Sivustolle tehtiin myös integraatio Etuovi.fi:n Kivi -palveluun.

Virgin Mobile MEA

virginmobilemea_mockup

Tekijät: Monami Agency (Konseptointi, graafinen suunnittelu ja sisällöt), Solid Angle (Tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Virgin Mobile teleoperaattorin Lähi-idän ja Afrikan alueen verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Monami Agency vastasi verkkopalvelun konseptista sekä sisältöjen ja graafisen ulkoasun suunnittelusta. Solid Angle vastasi palvelun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta WordPress-alustalle.

Oma Lääkärisi -verkkopalvelun uudistus

omalaakarisi

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Julkista terveydenhuoltoa uudenlaisella konseptilla tuottavan Oma Lääkärisi -verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus. Konseptointi ja sisältösuunnittelu, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja kuvankäytön määrittely sekä responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -ympäristöön.

Real Snacks

real-snacks-mockup-macbook

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Real Snacks on reilusti kotimainen sipsitehdas, jonka tärkein raaka-aine eli pottu tulee suomalaisilta viljelijöiltä. Koska sipsit ovat korkealla myös Dudejen ruokaympyrässä, lähdimme erittäin mielellämme toteuttamaan sivustouudistusta. ”Dude tuli valituksi sivujen tekijäksi aiempien toteutusten sekä suosituksen perusteella. Projektissa lupaukset tulivat lunastetuiksi ja ennakko-odotukset täyttyivät, tekeminen oli rentoa, mutta silti hyvin ammattimaista. Kiitos ja suosittelen muillekin, jos haluatte että työn tekeminen on hauskaa ja homma etenee!” – Arja Kastarinen, toimitusjohtaja

Helsingin kaupunginorkesteri

hko_konsertit

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 1882 perustettu Helsingin kaupunginorkesteri on Pohjoismaiden pisimpään toiminut sinfoniaorkesteri. HKO halusi uudistaa sivustonsa sopivalle teknologialle laadukkaan käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi. Tavoitteena oli tarjota parempia elämyksiä erilaisille käyttäjäryhmille. Exove suunnitteli ja toteutti ratkaisun, joka huomioi koko asiakaspolun. Sivusto toteutettiin Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä, johon rakensimme räätälöidyn teeman. Konsertteihin, lipunmyyntiin ja helppoon jakamiseen sosiaalisessa mediassa kiinnitettiin erityistä huomiota uudella sivustolla. Suunnitteluvaiheen aikana kerätyn tutkimustiedon avulla päädyttiin perustamaan toteutus mielenkiintoisen sisällön ympärille. Käyttäjä pääsee tutustumaan orkesterin kulissien taakse, ja HKO Screenissä voi katsella konsertteja suorana kotisohvalta. Tuloksena […]

Halltex

halltex-mockup-macbook-smartphone

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Halltex Oy on kotimainen sisustuslevyjen ja ulko-ovien valmistaja, jonka historia ulottuu vuoteen 1946 asti. Sivustouudistuksen tavoitteena oli parantaa käyttäjäkokemusta modernilla visuaalisella ilmeellä, responsiivisuudella sekä tuotteiden helpommalla löytymisellä. Sivustolle tehtiin myös kevyt extranet-osuus palvelemaan jälleenmyyjien tarpeita. ”Hiukan hirvitti projektin aikana – olin ulkoistanut itseni sekä briiffauksesta että seurannasta ja usein mietitytti, onko kyse vain vanhan sivuston laittamisesta uudelle alustalle. Tuloksen nähtyäni voin sanoa, että oikeat tekijät pantiin asialle. Kiitoksia.” – Mikko Hakkarainen, toimitusjohtaja

Mercurin koulutussivuston uudistus

display_customer_cases_mercuri_vierityspalkki

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Mercurin koulutussivuston ilmettä ja toiminnallisuutta haluttiin päivittää vanhasta. Tärkeintä projektissa oli koulutusten helppo löydettävyys asiakkaille sekä tuoreempi visuaalinen ilme. Sivustolle toteutettiin koulutusten suodatusominaisuus, mikä helpottaa sopivien koulutusten löytämistä. Sivusto suunniteltiin Koodiviidakolla ja toteutettiin Sivuviidakko-julkaisualustalle.

Lastensuojelun Keskusliitto

LSKL_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kyseessä on sivustouudistus, mutta teknisesti täysin uusi sivusto, jossa tehtiin samalla sisällöt ja markkinointinäkökulma isosti uusiksi. Ilme ja toteutus on 100% Aucorin käsialaa. Palvelun tarkoitus on jakaa tietoa siitä mitä lastensuojelu on ja miten LSKL tähän toimintaan nivoutuu, ajankohtaisen toiminnan esille nostaminen, sekä sisällön syndikointi muista palveluista. Erikoisominaisuuksina sivustolla on esim. koulutuspäiväsivustot (multisite-toiminnallisuus), räätälöidyt arkistot, modulaarinen etusivu, integroitu kirjastojärjestelmä (eli arkistolista ja haku), sekä muutamia muita räätälöityjä osioita.

Ravintola Sohwi

sohwi-mockup-001

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aito jyväskyläläinenhän ei ole sellainen, joka ei olisi Ravintola Sohwista kuullut. Ravintoloita tulee ja menee, mutta Sohwi vaan pysyy, jo vuodesta 1968 samalla paikalla. Kun muuntauduimme asiakkaista myös yhteistyökumppaneiksi uusien sivujen suunnittelun muodossa, olimme otettuja. Sohwi on ollut yksi niitä harvoja ravintoloita, joilla on ollut verkkotunnus jo 90-luvulla. Jopa Ylä-Ruthin domain yla-ruth.fi hankittiin vasta neljä vuotta myöhemmin 2003. Eli historiaa löytyy myös verkkopuolelta. ”Yhteistyö Dudejen kanssa on sujunut mutkattomasti; he ovat nopeita ja joustavia liikkeissään ja työn jälki on ollut meidän mielestämme […]

Black Bruin

black-bruin-mockup-macbook

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sampo-Hydraulics Oy valmistaa Black Bruin -hydraulimoottoreita ja -rotaattoreita, joita käytetään monipuolisesti liikkuvan kaluston ja teollisuuden voimansiirtoratkaisuissa. Black Bruin -tuotteet perustuvat radiaalimäntäteknologiaan ja yritys on yli 50 vuoden kokemuksella alansa yksi johtavista valmistajista maailmassa. Pitkän historian omaava yritys kulkee tuotenimellään Black Bruin. Black Bruin haki sivustolleen uudistajaa keväällä 2015 ja Dude valittiin toteuttajaksi. Vanhat sivut olivat jääneet jälkeen kehityksestä, sekä suljettu sisällönhallintajärjestelmä haluttiin vaihtaa WordPressiin. Sivustoa lähdettiin rakentamaan tuotekulmalla ja samalla käytettiin Black Bruinin rikasta kuvamaailmaa ja mallinnoksia vahvasti hyväksi. Lopputuloksena syntyi tilaajia […]

Saton 2015 verkkovuosikertomus

id-sato_vuosikertomus

Tekijät: Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto), Kreab Oy (Sisällönsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital sai tehtäväkseen suunnitella Saton verkkovuosikertomuksen, jonka haluttiin olevan jotain muuta kuin perinteinen pdf. Verkkovuosikertomukseen haluttiin uutta ja erilaista otetta, ja sisältöä tiivistettiin huomattavasti painetun vuosikertomuksen määrästä. Sivustolle rakennettiin uudenlainen navigaatio, joka kulkee sivuston myötä vasenta laitaa ja sisältöalueet rajattiin eri värein. Sisältöalueeseen pyrittiin tiivistämään riittävästi tekstiä, mutta jos alasivua tarvittiin, liukuu se esille oikeasta reunasta. Sivusto on tietenkin responsiivinen.

Xamk-ammattikorkeakoulun sivusto

xamk-promo

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sisältöelementeistä rakennetulla sivustolla sivupohjia ei lyödä lukkoon, jolloin sisällöntuotanto on joustavaa ja täynnä mahdollisuuksia. Valu Digital rakensi uudelle Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoululle (Xamk) sivuston, jonka ylläpito on poikkeuksellisen joustavaa. Xamk aloittaa toimintansa 1.1.2017, kun Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulut yhdistyvät. Sivuston ensimmäinen vaihe julkaistiin kesäkuussa 2016 ja toinen vaihe valmistuu syksyllä. Xamk halusi verkkosivuston, joka palvelee ensisijaisesti opiskelemaan hakevia, mutta myös muita kohderyhmiä. – Meille tärkeää oli sivuston mobiilikäytettävyys ja selkeys. Sivusto haluttiin toteuttaa niin, että palvelussa voidaan reagoida ketterästi uusiin tarpeisiin, kertoo Xamkin viestintäsuunnittelija […]

Ruutu

ruutu-referenssi

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Nelonen Median Ruutu on Suomen suosituimpia netti-tv -palveluita. Druid on ollut mukana Ruudun kehityksessä lähes toimintamme käynnistämisestä asti. Olemme näiden vuosien aikana onnistuneet tavoitteessamme ja osaltamme edesauttaneet Ruutua säilyttämään kärkipaikkansa modernina ja helppokäyttöisenä kotien internet-viihdekeskuksena. Druidin rooli Drupal 7 -pohjaisessa Ruudussa on ollut pääosin käyttöliittymiä ja käyttökokemusta parantavien toimintojen kehittämisessä. Olemme olleet mukana rakentamassa mm. tilaukset vastaanottavaa Commerce-verkkokauppaa ja usean Nelosen kuluttajapalvelun käyttämää Drupal 8 -pohjaista sisällöntuotantojärjestelmää. Olemme myös toteuttaneet Nelosen ohjelmaoppaan. Loistavat sisällöt ja luotettava tekninen alusta ovat siivittäneet Sanoma Media […]

Asiantuntijaverkosto (TAT) -yhteisösivusto

tat-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto, Yhteisösivusto

Taloudellinen Tiedotustoimisto TAT on elinkeinoelämän koulutus- ja vaikutusorganisaatio, joka tunnetaan mm. yläasteikäisille suunnatusta Yrityskylä-konseptistaan. TAT:lla on jo useamman vuoden ajan ollut käytössä WordPress-pohjainen palvelu, jolla ensimmäisen ja toisen kouluasteen opettajat ovat voineet ottaa yhteyttä eri alojen asiantuntijoihin ja sopia näiden kanssa virtuaalivierailun omalle oppitunnilleen. Palvelu oli kuitenkin vanhentunut, ja lisäksi toteutettu vain yhdeksi osaksi toista WordPress-sivustoa. G-Works sai mielenkiintoisen tehtävänannon toteuttaa sama palvelu kokonaan uutena sivustona, joka sai nimen Asiantuntijaverkosto. Vanhassa palvelussa oli kuitenkin melkoinen liuta käyttäjiä sekä näiden tietoja: opettajia ja […]

Rosk’n Roll verkkovuosikertomukset 2015

roskis_vk

Tekijä: Recommended Finland
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Itä-Uudenmaan Jätehuolto Ab ja Rosk’n Roll Oy Ab tarjoavat jätehuoltopalvelua yhteisen Rosk’n Roll -palvelubrändin alla. Yhtiöt ovat myös yhdenmukaistaneet muita toimintojaan, mistä yksi esimerkki on yhtiöille toteuttamamme ratkaisu sähköisten vuosikertomuksien julkaisulle. Vuosikertomuksien julkaisualustana toimii SilverStripe.

Tampere3 -korkeakouluyhteisön sivusto

ref_tamperekolme

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tampere3 on korkeakouluyhteisö, joka luo uutta mallia suomalaiseen korkeakoulutukseen. Tammikuussa 2018 aloittavaan yhteisöön kuuluvat Tampereen teknillinen yliopisto, Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu, jotka muodostavat monialaisen tutkimus- ja oppimisympäristön. Valu Digital rakensi Tampere3-sivuston yhteisön markkinointi- ja tiedotuskanavaksi. Valun omalla Base7-julkaisujärjestelmällä tehdyn sivuston etusivu koostuu ajankohtaisista artikkeleista ja someseinästä. Sivustolla on myös blogi kommentointimahdollisuuksineen. Valu suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen, mutta varsinainen brändisuunnittelu tehdään myöhemmin. Työn alla on lisäksi Tampere3-verkkolehti, joka laajentaa entisestään yhteisön viestintäpotentiaalia.

Reward Agency

vieritys_reward_2

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme yritysilmeen, verkkosivuston ja markkinointimateriaalit juuri aloittaneelle palkitsemisen konsultointitoimistolle. Tavoitteena oli voimakkaasti kohderyhmää puhuttelevan brändi-ilmeen aikaansaaminen myös verkkoon ja selkeän markkinointikokonaisuuden rakentaminen sivuston ympärille kustannustehokkaasti. Suunnittelussa huomioitiin sisällön helppo päivitettävyys ja sen nostaminen uutiskirjeviestintään. Julkaisujen tilauksiin ja toimituksiin toteutettiin yksinkertaisesti hallittava järjestelmä.

Jätekukko-sivustouudistus

display_case_jatekukko_595x332

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koodiviidakko toteutti Jätekukon sivustouudistuksen. Projektissa lähdettiin liikkeelle asiakaslähtöisesti, joten Jätekukko toteutti asiakaskyselyn sivustostaan. Näin saatiin kartoitettua asiakkaiden todelliset tarpeet sivustolle. Responsiivisuus oli hyvin tärkeässä roolissa sivustolla. Sivuston ilmeen suunnitteli AD Kiivi. Sivuston yhteydessä toteutettiin myös Jätekukon verkkovuosikertomus. Samassa yhteydessä tehtiin myös muiden Itä-Suomen Jäteneuvonnan yhteistyöryhmän sivustot (Puhas, Metsä-Sairila, Ylä-Savon Jätehuolto). Näistä sivustoista Puhasin sivut on julkaistu, loput julkaistaan myöhemmin.

Berner

berner_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Berner-konsernin pääsivuston osana mittavaa sivustouudistusten sarjaa. Tavoitteena on ollut parantaa Bernerin brändien löydettävyyttä, lisätä ajankohtaisuutta sekä luoda moderni ilme yrityksen historiaa kunnioittaen. Kokonaisuudistuksesta voit lukea lisää Bernerin viestintäpäällikkö Martina Liliuksen haastattelusta.

Berner Vuosikatsaus

berner_vk_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Bernerin vuosikatsaus toteutettiin WordPress-alustalle muiden Berner-sivustojen kokonaisuudistuksen yhteydessä. Sivusto noudattaa pääpiirteissään samaa tyyliä kuin muutkin uudistetut Berner-sivustot, mutta etusivulle on muotoiltu tunnusluvut, liiketoiminta-alueiden poiminnat ja nostopaikat toimitusjohtajan katsaukselle sekä yritysvastuulle. Sisältösivuilla graafit on toteutettu kuvien sijaan HTML-elementein, jolloin tietojen päivittäminen tulevina vuosina on helpompaa.

Oulun Sinfonian verkkosivujen uudistus

display_oulun_sinfonia_vierityspalkki_595x332

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Oulun Sinfonian verkkosivujen ilmettä haluttiin päivittää. Tavoitteena oli nykyaikaistaa sivuja sekä tuoda responsiivisuus osaksi sivuston toimintaa. Sivuston ulkoasua haluttiin nostaa näyttävämmäksi isoilla kuvilla unohtamatta kuitenkaan selkeää käytettävyyttä. Esille haluttiin nostaa tapahtumakalenteri, joka helpottaa olennaisen tiedon löytämistä. Sivusto on myös ns. multisite-toteutus, jossa on huomioitu siirtyminen Oulun musiikkikeskuksen omaan osioon.

Attido Oy:n verkkosivusto

ref_attido

Tekijä: Valu Digital Oy (Tekninen toteutus, visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Attido Oy on suomalainen tietojärjestelmien konsultointiin, kehittämiseen ja optimointiin erikoistunut yritys, jonka liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 100. Valu Digital vastasi Attidon uuden sivuston teknisestä toteutuksesta ja visuaalisesta suunnittelusta. Sivusto toteutettiin responsiivisena WordPressillä. Se rakennettiin modulaarisesti, minkä ansiosta asiakas pystyy jatkossa luomaan rajattoman määrän erilaisia sivupohjia ja asetteluja. Lisänä sivustoon tehtiin henkilöhakemisto.

Alupro.com

alupro

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Alupro valmistaa ja suunnittelee alumiinirakenteita ja julkisivuja. Arkkitehdeille ja insinööreille suunnattu Alupro.com konseptointiin palvelemaan näitä kohderyhmiä. WordPress-sivustolle rakennettiin laaja tuotehaku ja mahdollisuus löytää helposti eri tuotteisiin kuuluvia ladattavia piirustuksia ja mallinnuksia. Nelikielinen sivusto tavoittelee kansainvälisiä markkinoita.

Visit Lahti -matkailusivusto

visitlahti_ref2

Tekijä: Valu Digital Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lahden seudulle integroitiin kattava varausjärjestelmä ensimmäisenä Suomessa. Citybreak-järjestelmä tarjoaa käyttäjälle kaikki Lahden seudun matkailupalvelut saman katon alta. Lahden seutu – Lahti Region Oy uudisti matkailusivustonsa, jonka myötä pilotoitiin kattava varausjärjestelmä ja julkaistiin uusi Visit Lahti -matkailubrändi. Valu Digital vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja tuki asiakasta visuaalisen ilmeen suunnittelussa. Visitlahti.fi-sivusto integroitiin ensimmäisenä Suomessa matkailualan johtavaan varaus- ja tietojärjestelmään, Citybreakiin. Järjestelmä keskittää kaiken matkailuun liittyvän, kuten tapahtumat, kohteet ja majoitusvaihtoehdot yhteen paikkaan. Integraatio tekee käyttökokemuksesta sujuvan ja helpottaa matkailupalveluiden markkinointia. Citybreak-järjestelmän käyttöönoton lisäksi sivustouudistuksessa […]

HY+ -verkkosivut

mockup HYplus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin yliopiston täydennyskoulutuskeskus kaipasi uusia sivuja. Hyvin nopealla aikataululla sivusto toteutettiin Geniemin DustPress-teema frame workilla. Kurssitarjontaa kootaan etusivulle osoitteesta http://campus.palmenia.helsinki.fi cachetettuna fiidinä. Välimuistijärjestely takaa sivuston yleisen toimivuuden, vaikka fiidin haussa tulisikin jotain ongelmaa. Etusivulla on myös some-osio, josta voidaan seurata HY+:n Twitter- ja Facebook-elämää. ’Kehittäminen’-sivulla voidaan hakea monipuolisella hakutoiminnolla hankereferenssejä. Valintoja voidaan tehdä kategorioissa Toimintamuodot, Laajuus ja Rahoittaja, joilla vielä on omia alavalintojaan. Sivusto toteuttiin lisäksi monikielisenä ja sen kautta voidaan ottaa yhteys HY+:n väkeen asiointilomakkeiden kautta.

NSA2016.org -konferenssisivusto

mockup nsaorg

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

“The Nordic Sociological Association (NSA) is an alliance of the national sociological associations in Denmark, Finland, Iceland, Norway, and Sweden.” NSAn WordPress-sivut on tehty joka toinen vuosi järjestettävän konferenssin organisointikanavaksi. Koko tapahtuma siis kehkeytyy nsa2016.orgissa. Sivuston kautta järjestön jäsenet voivat ilmoittautua osallistujaksi, lähettää abstrakteja papereista, sekä alustavasti valita abstraktiaan vastaavan työryhmän. Sivuilla näkyy myös konferenssin ohjelma ja muita yleisiin järjestelyihin liittyvää tietoa. Liput tapahtumaan ostetaan sivuston kautta. Tätä varten WPtä kustomoitiin WooCommerse-pluginilla, joka tuo verkkokaupan saumattomasti sivustolle. WooCommerce -verkkokauppaohjelmisto tarjoaa itsessään paljon […]

Rantapallo.fi

vieritys_rantapallo

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Rantapallo on Suomen suosituin matkailusivusto. Pitkän yhteistyön aikana tehdyistä useista sivustouudistuskierroksista vuoden 2016 kehitystyö on mittavin. Rakensimme vuosien varrella pirstaloituneen WordPress-rakenteen selkeämmäksi. Ylimääräisiä lisäosia karsittiin ja niiden käyttöä yhtenäistettiin. Näin sivuston hallinta ja jatkokehitys on helpompaa. Useita teknisiä yksityiskohtia trimmattiin. Suunnittelimme sivustolle täysin uudistetun ulkoasun yhdenmukaisesti linjassa muiden markkinointi- ja viestintämateriaalien kanssa. Sivuston rakenne järjesteltiin suurelta osalta uudelleen käytettävyyttä parantaen ja mainos- ja nostopaikkojen toimivuutta kohentaen. Kampanjasivuista tehtiin helpommin hallittavia ja houkuttelevammin esiin nousevia. Bloggaajille otettiin käyttöön uusia, toiveiden mukaisia ulkoasuvaihtoehtoja. Sivustolle […]

Kansalliskirjaston verkkosivuston uudistus

Kansalliskirjasto

Tekijä: Wunderkraut
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kansalliskirjasto on Suomen suurin ja vanhin tieteellinen kirjasto sekä yksi Helsingin yliopiston suurimmista erillislaitoksista. Kansalliskirjasto on vastuussa kansallisen julkaisuperinnön säilyttämisestä, kuvailusta ja käytöstä osana laajojen kokoelmiensa kartuttamista. Kansalliskirjasto toimii myös kirjastokentän valtakunnallisena palvelu- ja kehittämisyksikkönä. Tehokkaampaa ja parempaa viestintää Kansalliskirjaston verkkopalvelukokonaisuus uudistettiin avoimen lähdekoodin periaatteiden mukaisesti hyödyntäen mahdollisimman paljon Wunderkrautin Helsingin yliopistolle tuottamia teknisiä ratkaisuja. Uusia toiminnallisuuksia ja sisältöjä rakennettiin myös pelkästään Kansalliskirjastoa varten. Palvelun uudistusprojektin takana oli kokonaisvaltainen Helsingin yliopiston ajama hanke sivustojen yhtenäistämisestä ja rakenteiden selkeyttämisestä samaan suuntaan. Idean suunnitteli […]

Sufix Guide mobiilisovellus ja verkkosivusto

Konsepto-vierityspalkki-sufixguide-595x332

Tekijä: Konsepto
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sufix on Rapala VMC:n omistama siimabrändi. Sufix Guide -mobiilisovelluksessa ja -verkkosivustolla esitellään Sufixin siimavalikoimaa ja jälleenmyyjäverkostoa. Sufix Guide auttaa käyttäjää valitsemaan tarpeisiinsa sopivan siiman ja näyttää kartalla lähimmät Sufix-myyntipisteet. Lisäksi Sufix Guidessa on solmuopas, jossa annetaan selkeät, animoidut ohjeet erilaisten kalastussolmujen tekemiseen. Sekä sovellus että sivusto on lokalisoitu useille eri alueille ja kielille. Toteutimme sovelluksen Apache Cordova -ohjelmistokehyksellä ja sivuston Drupal-sisällönhallintajärjestelmään. Vastaamme myös sivuston hostauksesta ja ylläpidosta. Sivusto ja sovellus on suunniteltu yhteistyössä asiakkaan ja Dynamo&Sonin kanssa.

Tivoli Sariolan nettisivut

Tivoli-home

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

WordPress-nettisivujen suunnittelu ja toteutus Tivoli Sariolalle, joka vierailee joka kesä noin 14 suomalaisessa kaupungissa. Nettisivujen tärkeimpinä tavoitteina oli luoda sivusto, jonka käyttö on helppoa ja nautittavaa mobiililaitteilla ja varmistaa, että tärkeät tiedot kiertueesta ja Tivolista löytyvät helposti. Suureen määrään tietoa haluttiin myös yhdistää hauskuus, joka Tivolissa on läsnä joka päivä – säilyttäen kuitenkin vuosikymmenten aikana tutuksi tullut visuaalinen ilme.

Olympia kaukomatkat

verkkojulkaisut-drupal-olympia-kaukomatkatoimisto

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olympia Kaukomatkatoimisto tunnetaan Suomen kaukomatkailun uranuurtajana jo vuodesta 1952. Lähtökohtana sivustouudistukselle oli tuoda entistä houkuttelevammin esiin Olympian laajaa kaukomatkatarjontaa. Uusi sivusto nostaa matkakuumeen uudelle tasolle esittelemällä toinen toistaan kiehtovammat matkakohteet isojen kuvapintojen, videosisällön ja karttojen avulla. Karhu Helsinki suunnitteli sivuston antamaan parhaan käyttökokemuksen kävijälle päätelaitteesta riippumatta. Sivusto on rakennettu Drupal 7:lla, johon on integroitu Intres-varausjärjestelmä. Sivuston suunnittelussa ja kehittämisessä hakukonenäkyvyyden vahvistaminen ja korkea konversio ovat lähtökohtina. Sivustouudistuksessa yhdistettiin Olympia Kaukomatkatoimiston sivustot www.olympia.fi sekä www.kaukoretket.fi yhdeksi helposti päivitettäväksi sivustoksi. Projektissa rakennettiin julkisen sivuston […]

Web-sovellus Seppo

seppo-game_0

Tekijä: booncon PIXELS
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Seppo on alusta oppimispelien tekemiseen. Uudistimme responsiivisen web-sovelluksen visuaalisen ilmeen sekä käyttöliittymän. Opettajille ja pelaajille suunnatun intuitiivisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän suunnittelun lisäksi päivitimme visuaalisen ilmeen Seppon graafiseen ohjeistukseen sopivaksi. Vaikka aloitimme vain kehitystyössä tukevana osapuolena, päädyimme tekemään suuren osan myös käyttöliittymän toteutuksesta.

Viinikellari.com

viinikellari

Tekijä: H1
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Viinikellari.comin alla jylläävät WordPress, WooCommerce ja WooThemesin monipuolinen ja mukautettava Storefront-teema räätälöitynä. Selkeälinjaiseen kauppaan toteutettiin mm. kanta-asiakkuusohjelma ja runsaasti markkinoinnillista toiminnallisuutta. Myös kauppa toimii luontevasti kaikilla päätelaitteilla.

Mareksound verkkokauppa

Mareks_SOME

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mareksound Oy on korkealaatuisten hifi- ja kotiteatterilaitteiden myyntiin erikoistunut liike. Loimme Mareksoundin uudelle verkkokaupalle puhtaan, minimalistisen ja tyylikkään ulkoasun, joka vastaa täydellisesti kaupassa myytävien upeiden tuotteiden olemusta. Pitkälle viety käytettävyys kuten helppo navigointi kaikilla päätelaitteilla tekee kaupassa shoppailusta hauskaa ja vaivatonta!

Pihlan verkkokauppa

Pihla_itewiki-compressor

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Julkaisimme uuden Pihlan verkkokaupan! Nyt voit näppärästi itse rakentaa haluamasi ikkunan tai oven verkossa. Ominaisuuksia kuten koko, materiaali, kahva, kätisyys ja ikkunalasi on mahdollista yhdistellä ja lukuisista vaihtoehdoista koota omia tarpeita vastaava tuote. Tarkasti suunniteltu käyttökokemus tekee kaupassa asioinnista miellyttävää myös tabletissa sekä mobiilissa.

Suomen Moneta verkkokauppa

Moneta_INSTA-compressor (kopio)

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Samlerhuset-konserniin kuuluva Suomen Moneta myy ja markkinoi keräilyrahoja ja -mitaleita. Sen uudeksi verkkokauppa-alustaksi valikoitui Lamian ‪Magento‬-ratkaisu. Täysin responsiivisessa verkkokaupassa tuotteiden selaus ja ostaminen on tehty äärimmäisen helpoksi! Pikakatselu-ominaisuus parantaa huomattavasti käyttäjäkokemusta ja erikoisuutena verkkokaupasta voi ostaa kokoelmatuotteita, jotka toimitetaan asiakkaalle säännöllisesti 4-6 viikon välein – suoraan kotiin!

Tampereen Särkänniemen verkkokauppa

Sarkanniemi_SOME-compressor

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rakensimme Särkänniemen uuden verkkokaupan Magento-alustalle. Erinomaisen käytettävyyden ja nopean suorityskykyn lisäksi panostettiin kaupan uniikkiin ulkoasuun, joka nyt vastaa Särkänniemi-huvipuiston värikästä visuaalista ilmettä.