Eräkämppä.fi -verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tyrnävä-lato laajensi tuotevalikoimaansa eräkämppiin, erälaavuihin ja eräsaunoihin ja perusti erä-tuotevalikoimalle oman sivuston www.erakamppa.fi. Sivuston on toteuttanut Gasworks.

Sivusto on raikas, responsiivinen ja pienen tuotevalikoiman ansiosta hyvin aiheen ympärille koottu kokonaisuus. Verkkoasema hakukoneoptimoi sivustoa parhaillaan ja toteuttaa digimarkkinointia uusille tuotteille.

Eräkämppä-tuotteita valmistaa ja markkinoi Tyrnävä-lato Oy. Vuonna 2010 perustettu perheyritys toimii Pohjois-Pohjanmaalla ja sen päätuotteita ovat keveät puurakennukset asumiseen ja vapaa-aikaan.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Varimport-verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

Varimportin verkkokauppa päivitettiin vastaamaan nykyajan vaatimuksia. Alustaksi valittii helposti jatkokehitettävissä oleva Magento ja kaupasta tehtiin täysin responsiivinen. Lisämyyntiä tuottaa älykäs ja personoitu tuotesuosittelujärjestelmä Nosto. Pääkohderyhmän ollessa vaativat ja laatutietoiset kulutuselektroniikan käyttäjät, oli verkkokaupasta tehtävä selkeä ja luottettavasti toimiva. Helppokäyttöisyyttä ja konversiota kasvattaa yhden klikkauksen kassa.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Uusi Kaupunginmuseo -verkkosivusto

Tekijä: Contrast

Helsingin Kaupunginmuseo lähestyi Contrastia, sillä he halusivat simppelin mutta näyttävän kolmikielisen kampanjasivun vuonna 2016 avautuvalle Uudelle Kaupunginmuseolle. He painottivat erityisesti tarvetta tehdä sivusta todella helposti päivitettävä. Niinpä suunnittelimme sivun taustahallinnan tarkkaan, tehden päivityksestä sujuvaa. Kaupunginmuseon rennon mutta ammattimaisen tiimin kanssa oli ilo tehdä töitä!

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Ski.fi -sivustouudistus

Tekijä: Contrast

Suomen Hiihtokeskusyhdistys ry valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan Ski.fi:n uudelleenbrändäystä ja nettiportaalin uudistamista. Projekti oli meille erittäin mielenkiintoinen sillä koko Contrastin porukka harrastaa intohimoisesti alamäkilajeja. Haastetta toi kuitenkin projektin kokoon nähden hyvin tiukka aikataulu, jonka takarajaa ei ollut mahdollista siirtää.

Nettisivun toteutus vaati useita räätälöityjä ratkaisuja: Kaikkien hiihtokeskusten ja hiihtokoulujen oli päästävä muokkaamaan dataansa omatoimisesti, joten toteutimme tarkoitusta varten mm. alusta asti räätälöidyn erillisen tiedonhallintajärjestelmän hiihtokeskuksille ja -kouluille. Jotta kaikki data saatiin käyttäjälle mahdollismman helposti luettavaan muotoon, käytimme paljon graafisia elementtejä datan visualisointiin. Toteutimme myös rajapinnat, joiden kautta tiedot päivittyvät reaaliaikaisesti mm. Suomen suurimpien TV-kanavien Teksti-TV:hen ja sekä Forecan nettisivuille.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Kiinteistömaailman esittelykalenteri

Tekijä: Valve

Kiinteistömaailma tuo kiinteistönvälitysalalle ominaisuuksiltaan täysin uudenlaisen palvelun, esittelykalenterin, jonka tavoitteena on tehdä asuntoesittelyissä käymisestä ja oman unelmien kodin löytämisestä vaivatonta. Esittelykalenteri on yhtä aikaa sekä esittely tarjolla olevista kohteista, henkilön oma tai perheen yhteinen kalenteri kiinnostavista asuntonäytöistä, muistilista ja reittiopas.

Esittelykalenteri toimii paikasta riippumatta kaikilla laitteilla, eikä se vaadi rekisteröitymistä. Perinteisten hakurajausten lisäksi palvelu tunnistaa käyttäjänsä sijainnin, jolloin asuntoja voi etsiä joko kodin tai työpaikan läheisyydestä tai esimerkiksi iltalenkillä havaitulta kiinnostavalta alueelta ilman erillistä aluerajausta. Ominaisuus mahdollistaa myös sen, että esittelyihin lähdettäessä palvelua käytetään reittioppaana.

Tutustu esittelykalenteriin

Hankkeen suunnittelu- ja toteutuskumppani on Valve.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Ufs.fi -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

UFS on Suomen vanhin kamppailuvarusteiden, kamppailuvaatteiden, crosstraining-välineiden ja urheiluravinteiden verkkokauppa. Ensimmäinen UFS-myymälä avattiin Helsingin Citykäytävään vuonna 1996 ja verkkokauppa aloitti toimintansa jo vuonna 1997. Nykyään UFS toimii pelkästään verkossa. UFS päätti rakentaa uuden verkkokauppansa monipuolisen Magenton päälle. Tämä ratkaisu mahdollisti esimerkiksi oman affiliate-ohjelman ja multisite-toiminnallisuuden toteuttamisen.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Multicoptercenter.fi -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

Multicoptercenter.com on huhtikuussa 2014 avattu verkkokauppapalvelu, joka tuo maahan laadukkaita ilmakuvauslaitteita. MCC:n verkkokauppa toteutettiin Magentolla sekä suomeksi että englanniksi, jotta kansainvälisten asiakkaiden olisi myös mahdollista asioida verkkokaupassa. Tämä asetti myös vaatimuksia verkkokaupan maksu- ja toimitustavoille, jotka kuitenkin voitiin toteuttaa Magentolla vaivattomasti.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Superlemon.fi -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

SuperLemon on uusi, vuonna 2014 avattu kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin keskittyvä verkkokauppa. Superlemon tarjoaa laadukkaita superfoodeja, urheiluravinteita, urheiluvaatteita ja keittiötarvikkeita edulliseen hintaan, ilman turhia välikäsiä. Valtaosa myynnissä olevista tuotteista on omaa maahantuontia. Toteutimme responsiivisen Magento-alustaan pohjautuvan verkkokaupan tähän tarpeeseen sisältäen mm. affiliate-ohjelman.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Take it Easy -verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Systema Storelle on julkaistu uusi Take it Easy-sivusto. Sivusto on teknisesti toteutettu Verkkoasemalla ja rakennettu Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivusto on responsiivinen ja siksi miellyttävä käyttää kaikilla päätelaitteilla.

Tutustu: http://www.takeiteasy.fi/

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Berner-verkkosivusto

Tekijä: Aucor Oy

Projektin lähtötilanteessa asiakkaan kasvinsuojelutuotteista oli olemassa paljon tietoa, mutta tietojen yhdistäminen ja viestiminen kuluttajalle oli vaikeaa ja kyselyt ruuhkauttivat puhelintukea. Suunnittelimme asiakkaan kanssa työkalun, jolla etsitään ja valitaan oikeat tuotteet ongelmaan kuin ongelmaan.

Ulkoasussa ja käyttöliittymässä panostettiin mutkattomaan aloitussivuun, helppokäyttöisiin työkaluihin ja suurten tietomäärien helppoon hahmottamiseen.

Normaalitoteutusta mutkikkaamman tietorakenteen vuoksi tekniseksi alustaksi valittiin Drupal. Tämän ratkaisun myötä tuotteisiin syötettyä tietoa voidaan jakaa rajapinnan kautta myös Kasvit.fi -palveluun.

Toimitukseen sisältyi konseptin hiominen, responsiivisen ulkoasun suunnittelu ja toteutus sekä sivuston ylläpito ja rajapintaintegraatio.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Aarresaari-verkkopalvelu

Tekijä: Verkkoasema Oy

Akateemisille rekrytointipalveluille on julkaistu uusi AARRESAARI-palvelu, jonka on määrä helpottaa akateemisten työnhakua ja urasuunnittelua.

Palvelu on suunniteltu ja toteutettu Verkkoasemalla ja se toimii Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmäversiolla. Palvelu on responsiivinen eli toimii kaikilla ruutukoilla.

Tutustu heti osoitteessa: http://www.aarresaari.net/

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Verkkoasema-sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy

Verkkoaseman uusi sivusto on julkaistu.

Sivuston suunnittelu ja tekninen toteutus on Verkkoaseman omaa käsialaa ja sivuston alustana on vuoden vaihteessa julkaistu Verkkoaseman VJ6 -julkaisujärjestelmäversio. Sivusto on responsiivinen eli toimii kaikilla päätelaitteilla ja sivustolle on määrä toteuttaa laajamittainen hakukoneoptimointiprojekti sekä Google AdWords-mainontaa hakukonelöydettävyyden takaamiseksi.

Sivustouudistuksen yhteydessä uusiksi meni myös Verkkoaseman logo, joka sekin on Verkkoaseman omaa käsialaa.

Tutustu heti osoitteessa www.verkkoasema.fi

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Hätälä -sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko

Korkealuokkaisten kalatuotteiden valmistajan Hätälän sivustouudistus toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko -julkaisualustalla. Responsiiviselle sivustolle rakennettiin kuluttajien käyttöön helppokäyttöinen ja selkeä reseptihaku sekä tuotepankki.

Sivuston graafisesta ilmeestä vastasi Mainostoimisto Pakkahuone Oy.

Linkki julkaisuun

Kungs-sivustouudistus

Tekijä: Aucor Oy

Sinituotteen sivustojen uusintarivistössä seuraavana käsittelyyn pääsi autotarvikkeita esittelevä ja auton hoitovinkkejä keräävä Kungs.fi. Taustalla oli sinituote.fi:n tapaan Drupal ja samantyyppinen tuoterakenne responsiivisella esitystavalla. Viestinnällisesti tavoitteeksi asetettiin Kungs-brändin näkyvyden nostaminen. Se on Pohjoismaiden johtava autotarvikesarja, mutta nimenä tuntemattomampi.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Pohjolan Pintamestarit -sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy

Pohjolan Pintamestareille toteutettiin logouudistus ja uuden upean logon pohjalta sivustouudistus.

Uusi sivusto suunniteltiin responsiivisena ja toteutettiin Verkkoasemalla Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivuston tavoitteena on tarjouspyyntöjen saanti verkosta sekä hyvä hakukonelöydettävyys, josta pidetään huolta hyvällä sivustorakenteella sekä meneillään olevalla hakukoneoptimointi-projektilla.

Tutustu uuteen sivustoon osoitteessa http://www.pintamestarit.fi/

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Training Apps -sovellus

Tekijät: Haltu Oy (Tekninen toteutus), Mainostoimisto Värikäs Oy (Visuaalinen ilme, sovellus/sivusto), Vapaa Pudotus Oy (Konsepti)

Training Apps Finland Oy on tamperelainen startup-yritys. Tiimi koostuu liikunta-alan asiantuntijoista, intohimoisista treenaajista sekä huippu-urheilijoista. Yrityksen luoma sovellus tekee treenaamisesta tehokasta ja helppoa. Treenaat aina huippujen kanssa. Missiona on saada ihmiset liikkumaan ja tekemään siitä päivittäisen rutiinin. Ilon kautta!

Sovellus on toistaiseksi ilmainen ja saatavilla Android-alustalle. Lähiaikoina julkaistaan myös iOS.

Linkki julkaisuun

Merikotka-sivustouudistus

Tekijä: Flo Apps Oy

Merikotka on Kotkassa toimiva meriliikenteen, meriturvallisuuden ja meriympäristön tutkimuskeskus, joka yhdistää johtavien suomalaisten korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten osaamista.

Merikotkan sivut uudistuivat huhtikuussa 2014. Sivusto siirtyi WordPress-alustalle ja sai uuden, merellisen ulkoasun. Uusi sivusto on myös responsiivinen.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Pro Kala Ry -sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko

Pro Kala Ry:n sivusto uusittiin Koodiviidakon Sivuviidakko -julkaisujärjestelmällä.

Aktiivisesti toimialan ajankohtaisista asioista tiedottavalle Pro Kala Ry:lle oli tärkeää, että sisällönmuokkaus on ketterää sekä että mahdolliset sivuston rakenteelliset muutokset ovat helposti toteutettavissa. Sivuista haluttiin selkeät ja loogiset ja materiaalitilausten tekeminen tehtiin helpoksi.

Linkki julkaisuun

Aron Soitin -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

Aron Soitin on jo vuodesta 1953 toiminut kotimainen musiikki-alan erikoisliike. Omistajanvaihdoksen myötä ilmettä haluttiin modernisoida, kuitenkin perinteitä kunnioittaen. Tähän uudistukseen oli myös helppo yhdistää verkkokaupan toteutus tukemaan yrityksen verkkoliiketoiminnan ja myyntikanavien kehitystä.

Verkkokaupan elementit on suunniteltu toimimaan erityisesti silmälläpitäen mobiililaitteita. Tästä esimerkkinä verkkokaupan tuotesliderit joita voi selata vaivattomasti vain sivulle pyyhkäisemällä.

Huomattavaa on mobiilikäytön helppouden lisäksi, että responsiivinen ulkoasu skaalautuu myös ylöspäin leveille näytöille.
Myöskään konversio-optimointia ei ole unohdettu vaan parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi Aron Soitin valitsi henkilökohtaisia tuotesuosituksia tarjoavan noston verkkokauppaansa.

Soitinkauppa Aron Soitin toivoi graafiselta ilmeeltään vintage-henkeä ja harmaan värin sisällyttämistä väripalettiin. Inspiraatiota lähdettiin hakemaan vintage-värikartoista, vintage-henkisistä fonteista ja perinteikkäistä soitinmerkeistä.

Valitut päävärit harmaa ja valkoinen saivat tuekseen kolme tehosteväriä: turkoosin, burgundin ja puna-oranssin. Erityisesti verkkokaupassa suurta roolia näyttelee bannereita varten suunniteltu kuva-konsepti, jossa soitinten kuvat, brändin värit ja vintage-fontit yhdistyvät tunnelmaa luovaksi, mutta samalla informatiiviseksi kokonaisuudeksi.

Soitinkaupan kirjasinmaailma koostuu selkeästi kahdesta eri fontista: ensimmäisenä selkeä ja luettava, sekä printtiin että web-käyttöön suunniteltu Open Sans ja toisena ilmeikkäämpi Advent Pro. Aikaisemmin esitellyssä mainosbannereiden kuvakonseptissa, pakkaa on sekoitettu vielä kahdella eri kirjasintyypillä. Näissä mainoskuvissa erityisesti kirjasimet ja niiden yhdistely luovat haluttua vintage-henkeä.

Muodoiltaan logoja on kahdenlaisia – toinen kehyksellä ja toinen ilman. Lisäksi positiivi-logoja on kahden värisiä, harmaa ja burgundi, ja kolmantena negatiivi valkoinen. Kehys vie ajatukset toivotusti soitinmerkkien ja -kylttien (patch) maailmaan, kun taas logo ilman kehystä on monikäyttöisempi. Logon suoja-alue, joka on visualisoitu viereisessä kuvassa, on tärkeä osa logon suunnittelua. Se rauhoittaa logon ympäristön ja antaa sille tarvittavan tilan esiintyäkseen edukseen.

Yritys tarvitsi luonnollisesti myös printattua materiaalia viestintään, joihin lukeutuivat käyntikortit, lomakepohjat ja fyysisessä liiketilassa käytetyt hintalaput. Näissä materiaaleissa luotettiin selkeyteen ja harmaa-valkoiseen värimaailmaan. Logo ja typografia välittävät hienosti yrityksen henkeä.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Wanhat