Lappeenrannan teknillisen yliopiston lahjoitussivusto

lut-screencap-2

Tekijät: Byroo (Tuotanto), Kuudes Kerros (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa tehdään merkityksellistä tiedettä. Vastassa on koko ihmiskunnan kohtalon kysymykset: puhtaan veden ja energian riittävyys, luonnonvarojen ja taloudellisten resurssien rajallisuus.

Tutkimushankkeiden ja opetuksen rahoitusta varten perustettiin lahjoitussivusto. Sivusto on integroitu Paytrailiin eli lahjoittaminen onnistuu verkkopankkien kautta. Valtio tukee varainhankintaa summalla, joka on kolme kertaa kerättyjen lahjoitusten määrä.

Sivusto on responsiivinen ja se on rakennettu WordPressin päälle.

Avaa sivusto

Elektrobit.com

Elektrobit-595px

Tekijä: Verkkoasema Oy

Pörssiyhtiö Elektrobit Oyj:n verkkosivusto uudistui ja Verkkoasema vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta. Uusina teknisinä featureina sivustolta löytyy mm. ennakoiva haku sekä karttasovellus. Useat sivuston sisällöistä tulevat ulkoisista lähteistä kuten sosiaalisen median palveluista sekä tiedotepalveluista. Sivusto on responsiivinen, totta kai. Sivuston taustalla jyskyttää Verkkoaseman Julkaisujärjestelmän 6-versio.

Avaa sivusto

Visit Espoo

visitespoo-refe

Tekijä: Crasman

Espoon virallinen matkailuopas www.visitespoo.fi konseptoitiin, suunniteltiin ja uudistettiin teknisesti Crasmanin toimesta. Sivuston ytimessä ovat paikallisten palveluiden tuominen verkkoon lähestyttävästi ja kiinnostavasti. Palveluhaku ja kohteiden esittäminen kartalla tekee käyttäjän tarpeiden mukaisten tapahtumien, tilojen ja majoitusvaihtoehtojen löytämisestä helppoa.

Sivusto on responsiivinen, toimii kolmella kielellä ja se on rakennettu Crasman Stage verkkopalvelualustan päälle.

Avaa sivusto

Plan.fi

plan-595

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal

Plan on kansainvälinen kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elinoloja pysyvästi. Plan on toiminut Suomessa vuodesta 1998 lähtien. Laaja-alaisen kehitystyön lisäksi Plan Suomen tavoiteena on varainkeruu ja lasten oikeuksia koskevan tiedon jakaminen päättäjille, medialle ja suurelle yleisölle.

Plan Suomen sivustouudistuksen tavoitteena oli nykyaikainen, jäsennelty ja helppokäyttöinen sivusto, jossa vierailijoiden olisi helppo tehdä lahjoituksia. Suuri osa Planille tehdyistä lahjoituksista tulee internetistä, joten sivustolta vaadittiin saumatonta yhteyttä asiakkuudenhallintajärjestelmään, mikä toteutettiin integroimalla uusi sivusto Planin CRM-järjestelmään.

Plan.fi-sivusto toteutettiin ketteriä menetelmiä hyödyntäen yhteistyössä Hasan & Partnersin kanssa, joka vastasi sivuston ulkoasusta ja front-end-kehityksestä. Exoven vastuulla olivat front-end-integraatio Drupaliin ja kaikki back-end toiminnallisuudet.

Alustaksi valittiin Drupal 7, jolla pystyttiin toteuttamaan kaikki toivotut toiminnallisuudet. Sivusto toteutettiin responsiivisesti, ja Exove suunnitteli sisällön syöttöä varten Drupalilla työkalun, jonka avulla Planin henkilökunta voi luoda räätälöityjä ulkoasuja yksittäisille sivuille ja artikkeleille.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Finkan sivustouudistus

id_finka

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Into-Digital vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.

Avaa sivusto

Intersport.fi

intersport-refe

Tekijä: Crasman

Crasmanin toteuttamassa verkkokaupassa panostettiin sujuvaan ostoputkeen, jossa tuotteiden valinta, ostaminen ja palauttaminen on tehty helpoksi. Selkeät näkymät ja tuotenostot parantavat käyttökokemusta ja ohjaavat asiakkaiden liikkumista verkkomyymälässä. Toteutus palvelee sekä verkossa että kivijalassa asioivien asiakkaiden tarpeita: kun myymälähakuun syöttää kotiosoitteen, se näyttää lähimpien myymälöiden sijainnin kilometrin tarkkuudella. Taustalla on ymmärrys siitä, että verkossa tarkasteltuja tuotteita halutaan usein kokeilla myymälässä.

Verkkokauppahanke ulottui aina varastonhallinnasta myymälöiden kassajärjestelmiin. Intersport oli jo vuotta aiemmin ottanut käyttöön Crasman Studio –tuotetiedonhallintajärjestelmän myymälä- ja markkinointimateriaaleja varten. Vahvasti visuaallisuuteen ja kuviin perustuvassa verkkokaupassa tämän materiaalin hyödyntäminen oli keskeistä. Suunnittelun lähtökohtina olivat vaivaton ja selkeä käyttökokemus. Päämääränä oli verkkokauppa, joka paitsi vastaa kuluttajien muuttuviin tarpeisiin, myös ohjaa heitä sisältöjen avulla harrastamaan paremmin.

Toteutuksen oleellisena edellytyksenä nähtiin sivuston nopeus. Saranat kestävät, vaikka ovesta tulee sisään 100 000 kävijää päivässä. Stage-verkkopalvelualustalle rakennetun toteutuksen tarjoama nopeus ja responsiivisuus antaa myös verkkokaupan asiakkaalle maksimaalisen käyttömukavuuden eri päätteillä. Tämän ansiosta huikeat 40 prosenttia asiakkaista vierailevat kaupassa mobiililaitteella.

”Hanke sujui kivuttomasti. En ole koskaan nähnyt yhtä suuren mittakaavan projektia, joka olisi toteutettu näin lyhyessä ajassa. Erilaisten integraatioiden määrä on todella suuri, ja Crasman on selvinnyt niistä hyvin. Yritys oli vakuuttanut meidät jo aiempien projektien yhteydessä, joten heidän kanssaan oli helppo lähteä yhteistyöhön. Crasmanin toiminta on innovatiivista ja joustavaa. ”Ei onnistu” on vastaus, jota heiltä ei ikinä saa. He toteuttavat kaikki toiveemme uusista ominaisuuksista ja tekevät muutokset ripeällä aikataululla.

Sivusto on nopea ja on kestänyt kampanjoiden liikennepiikit. Olemme havainneet, että verkkokaupan ylläpitäminen on jatkuva prosessi, mutta varmalle pohjalle on hyvä rakentaa lisää.”

– Ilkka Saastamoinen, Verkkokaupan johtaja, Intersport Finland Oy

Avaa sivusto

Lämpöykkösen sivuston ilmeen uudistus

id_lampoykkonen_1

Tekijät: Descom Oy (Hakukoneoptimointi, sisältöalueet), Into-Digital Oy (Visuaalinen ja käyttöliittymäsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Into-Digital siirsi muutama vuosi sitten Lämpöykkösen WordPressin päälle ja nyt uudistimme ilmeen ja käyttöliittymän. Descomin kanssa teimme yhteistyötä sivurakenteiden ja sisältöjen osalta, jotta hakukoneoptimointi toimii parhaalla mahdollisella tavalla.

Avaa sivusto

Akraamon verkkosivusto

akraamo-595px

Tekijä: Exove Oy

Toteutimme verkkopalvelun Pohjois-Suomessa toimiville maataloustuottajille ja –yrittäjille osana Oulun ammattikorkeakoulun LuovaOteKeskus-hanketta. Oulun ammattikorkeakoulu halusi rakentaa uuden työkalun maatalousyrityksien palvelu- ja viestintäkanavaksi. Palvelun vaatimuksena oli helppokäyttöisyys ja selkeä käyttäjähallinta. Sen lisäksi vierailijoille haluttiin tarjota mahdollisuus käyttää sivua ideoiden jakamiseen sekä tapahtumista ja muista alaan liittyvistä asioista viestimiseen.

Sivuston alustana käytettiin concrete5-julkaisujärjestelmää, ja Exoven vastuulla oli sisällönhallintajärjestelmä ja sen lisätoiminnot, jotka rakennettiin käyttäen concrete5:n keskeisiä toiminnallisuuksia ja muutamaa maksullista lisäosaa. Sivusto tarjoaa paljon tietoa ja viestintäkanavan maatalousalan yrityksille. Palvelua voidaan helposti laajentaa ja siihen voidaan lisätä uusia toiminnallisuuksia tulevaisuudessa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

PulseON -verkkokauppa

pulseon

Tekijä: Lamia Oy

PulseOn projektia aloitettaessa tärkeimmäksi tavoitteeksi nousi tarve kansainvälisen tuotteen edellyttämälle sivustolle laatuvaikutelman kannalta, ja toisaalta kanava tuotteiden esittelyä varten. Vasta jatkokehityksenä oli tarjoitus julkaista uusi verkkokauppa. Näimme kuitenkin mahdollisuuden yhdistää nämä kaksi ja rakensimme näyttävän verkkokaupan, joka yksin kykenee luomaan koko yrityksen web-näkyvyyden tarjoten sekä sisältöä että ostomahdollisuuden.

PulseOn-verkkokauppa rakentuu vain neljän tuotteen ympärille. Jokainen tuotesivu on kattava esite yksittäisestä tuotteesta. Tuotteen esittely korkearesoluutioisin kuvin ja tarkasti kerrottuna vaikuttaa positiivisesti asiakkaan ostopäätökseen. Lisää hakukoneoptimoinnin kannalta arvokasta sisältöä saatiin verkkokaupan sisäiseen blogiin, joka pitää sisällään sekä yrityksen sisäisesti kirjoitetut artikkelit, että ulkoiset julkaisut.

Huomattavaa PulseOnin verkkokaupassa on sen toiminta kolmeen eri maantieteelliseen sijaintiin. Käyttäjä tunnistetaan ja ohjataan automaattisesti joko us-, uk- tai eurosivustolle sijainnista riippuen. Näin saadaan valuutat ja lokalisoinnit automaattisesti oikein. Järjestelmä on integroitu myös Shipwire-järjestelmään, jonka kautta hoidetaan toimitukset maailmanlaajuisesti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Simbergin toinen maailma

id_hugosimbergintoinenmaailma_1

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Suomen Kansallisgalleria (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Hugo Simbergin toinen maailma -verkkosivusto johdattaa vapaamuotoiselle tutustumismatkalle Simbergin taiteeseen ja elämänpiiriin. Sivusto on tarkoitettu kaikkien Hugo Simbergin taiteesta kiinnostuneiden käyttöön ja se on suunniteltu ajatellen myös opetuksen tarpeita. Mahdollisuus omaan luovaan osallistumiseen tuo taiteen maailman lähelle. Sivustolla voi tuunata Hugo Simbergin maalauksia, luoda niihin omia mielikuvia ja jakaa uudistettuja tauluja.

Avaa sivusto

Naisten Linja

nl_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Naisten Linja Suomessa ry:lle sivuston, jonka tarjoamalla tiedolla ja toiminnoilla on suuri vaikutus käyttäjiensä elämään. Sivusto on tarkoitettu kaikenikäisille väkivaltaa kokeneille tai väkivallasta huolestuneille naisille ja se tarjoaa myös mahdollisuuden yhteydenottoon.

”Toimintamme luonteen vuoksi meillä on tietoturvapuolella erityistarpeita, jotka Aucor on ottanut hienosti huomioon. Uudet sivut ovat myös helppokäyttöiset ja visuaalisesti miellyttävät – tämä on selvästi herättänyt luottamusta myös asiakkaissamme, sillä yhteydenottoja tulee enemmän kuin koskaan.”
Kaisa Åberg, kehittämistyön suunnittelija

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Lappset Creative verkkosivusto

id_lappset_1

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Pohjolan Mylly (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Lappsetin teemapuistojen uusien sivujen lanseeraus, johon haluttiin isoa visuaalista pintaa ja sivuston kuvastavan leikkipuistomaailmaa.

Avaa sivusto

Nokiantyres.com

nokiantyres-refe2

Tekijä: Crasman

Nokian Renkaat lähti verkkouudistukseen todettuaan, ettei silloisen sivuston käyttökokemus enää vastannut yrityksen brändiä edelläkävijänä ja modernina toimijana. Sen visuaalinen ilme oli vanhentunut, eikä sivuston käyttö ollut sujuvaa puhelimella tai tabletilla. Tilalle tarvittiin kokonaisuus, joka voisi vastata yli 15 maaversion, 30 sisällöntuottajan ja kymmenien tuhansien päivittäisten kävijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelun tulisi toimia pomminvarmasti vuoden jokaisena päivänä – silloinkin, kun lumisateet, tarjouskampanjat tai pörssitiedotteet aiheuttavat odottamattomia kävijäpiikkejä.

Uuden verkkopalvelun ytimeen nostettiin Nokian Renkaiden Hakka-turva-palvelu, jossa asiakas voi rekisteröidä ostamansa renkaat. Sen ansiosta hänelle voidaan tarjota yksilöllistä palvelua myös tulevaisuudessa, mikä vahvistaa brändin suhdetta kuluttajaan. Sivustolle suunniteltu rengasvalitsin helpottaa parhaiden renkaiden löytämistä ja ohjaa asiakkaan kätevästi lähimmän jälleenmyyjän luo. Käyttäjäarvostelujen käyttö osana tuotetietosivuja edesauttaa ostopäätösten tekemistä ja sosiaalisen median jakotyökalut antavat renkaiden ostajille kanavan suositella tuotteita omille verkostoilleen. Lisäksi tuotetietämystään voi kartuttaa eri maaorganisaatioiden tuottamien blogisisältöjen avulla.

Uudistunut Nokiantyres.com on moderni, responsiivinen sivusto, joka aidosti hyödyttää kuluttaja-asiakkaita. Valtavan tietomäärän ylläpitäminen eri kanavissa ja kieliversioissa on vaivatonta, ja sivusto pystyy myös tulevaisuudessa mukautumaan sille asetettaviin vaatimuksiin. Crasman konseptoi, suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun. Stage-verkkopalvelualustalle rakennettu sivustokokonaisuus toimii Crasmanin pilviarkkitehtuuriin perustuvassa sovelluspalvelussa.

Avaa sivusto

Hangon Satama

id_portofhanko_1

Tekijät: Aivan MADAM Oy (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress

Hangon sataman verkkosivusto uudistettiin tämän päivän standardien mukaiseksi. Aivan MADAM suunnitteli konseptin ja käyttöliittymän, Into-Digital vastasi teknisestä tuotannosta.

Avaa sivusto

Housemarque.com

Housemarque

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress

Housemarque on yksi Suomen legendaarisimmista pelifirmoista, jonka portfoliosta löytyy toinen toistaan kovempia pelejä. Housemarque kääntyi Evermaden puoleen ja halusi www-sivut, joissa olisi jotain ainutlaatuista. Tartuimme haasteeseen ja toteutimme sivuston, joka nostaa pelit ja yhteisön keskiöön ja tarjoaa samalla visuaalista ilotulitusta. Kehitimme sivustolle myös elementin, joka hakee sisältöjä eri sosiaalisista medioista ja yhdistää ne yhdeksi virraksi. WordPress-pohjainen sivusto on täysin asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii luonnollisesti hyvin mobiililaitteilla.

Avaa sivusto

Legend of Grimrock

Legend-of-Grimrock-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Avaa sivusto

Mendor

Mendor-2-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress

Mendor on verensokerimittareita tarjoava yritys, joka on useissa lähteissä valittu yhdeksi lupaavimmista Suomalaisista kasvuyrityksistä. Mendorin kehittämä kompakti mittari on helppokäyttöisyydesään ainutlaatuinen. Evermade suunnitteli ja toteutti Mendorille verkkosivut, joiden tavoitteena on esitellä mittari ja sen ympärille rakennettu palvelu. Sivusto on täysin asiakkaan päivitettävissä, toimii myös mobiililaitteilla ja täyttää lääketeollisuuden asettaman tiukat laatuvaatimukset. Julkaisujärjestelmänä sivustolla on WordPress.

Avaa sivusto

Best Fiends -verkkosivusto

Best-Fiends-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress

Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.

Avaa sivusto

Slush.org

Slush-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress

Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.

Avaa sivusto

Tiina ja Antti Herlinin säätiön www-sivut

tah_595_332

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress

Tiina ja Antti Herlinin säätiö on vuonna 2014 perustettu yleishyödyllinen säätiö. Säätiön tarkoituksena on yhteiskunnallisen hyvinvoinnin, kulttuurin, ympäristön ja tieteen sekä niihin liittyvän tutkimuksen ja opetuksen tukeminen ja edistäminen.

Suunnittelimme vastaperustetulle Tiina ja Antti Herlinin säätiölle logon ja suunnittelimme ja toteutimme www-sivuston.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Isännöintialalle.fi

vierityspalkki_isannointialalle

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Isännöintiliitolle alan työpaikkoja esittelevän Isännöintialalle.fi-sivuston.

”Isännöintialalle.fi on isännöintipäivillä lanseerattu rekrytointiportaali, työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa pääsee tutustumaan isännöintialaan ja sen tarjoamiin koulutus- ja uramahdollisuuksiin.”

Tero Heikkilä, toimitusjohtaja, Isännöintiliitto

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Varova Oy

varova-vierityspalkki-590x329-retina

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Varova on kansainvälisen logistiikan ja huolinnan asiantuntijayritys, joka toimii tuonti- ja vientiyritysten porttina Suomesta maailmalle.

Osana laajempaa brändiuudistustaan Varova halusi uusi verkkosivustonsa kokonaisvaltaisesti. Uusi sivusto on responsiivinen kokonaisuus, jonka avulla vanhat asiakkaat pääset tuttuihin palveluihin kiinni aiempaa helpommin. Uusille asiakkaille sivut tarjoavat myös paljon tärkeitä sisältöjä kansainvälisen kaupan suunnitteluun.

Alustana toimii WordPress, jonka joustavuus ja helppo päivitettävyys olivat keskeisiä etuja.

Trimedia vastasi projektissa konseptoinnista, visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.

Avaa sivusto

Celian verkkosivut

celia-mockup

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress

Celia on valtion rahoittama ja ylläpitämä erikoiskirjasto, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa – esimerkiksi äänikirjoina, pistekirjoina ja elektronisina kirjoina.

G-Worksille heitettiin haaste suunnitella ja toteuttaa sivusto kohderyhmälle, jolle saavutettavuus on ensisijaisen tärkeää. Sivuston ei kuitenkaan haluttu näyttävän siltä, että se olisi suunniteltu näkövammaisille. Tartuimme haasteeseen.

Vanha, harmaa ja ankea virastoulkoasu sai jäädä ja tilalle tuotiin pirteä uusi kuori, joka ottaa huomioon haastavan kohderyhmän. Sivuston sydämenä sykkii WordPress. Tekninen toteutus ja ulkoasu molemmat täyttävät esteettömyyttä mittaavan WCAG-kriteeristön.

Avaa sivusto

Kulttuuritalo Korundin verkkosivut

korundifi-vierityspalkkiin-v1-1

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy

Tietotalo uudisti pitkäaikaisen asiakkaansa Rovaniemen kulttuuritalo Korundin verkkosivut. Selkeimmin muutokset näkyvät sivujen uudessa visuaalisessa ilmeessä sekä navigoinnin helppoudessa. Käyttökokemuksessa on otettu huomioon erityisesti sivuston mobiiliresponsiivisuus.

Verkkosivu-uudistuksen tarkoituksena on antaa asiakkaille innostava ja selkeä käyttökokemus, joka houkuttelee osallistumaan kulttuuritalon monipuoliseen toimintaan. Sivujen ulkoasu on raikas ja moderni, ja sen suunnittelussa on painotettu ajankohtaisuutta ja asiakasnäkökulmaa.

Sivut skaalautuvat nyt vaivattomasti eri päätelaitteisiin kuten kännyköihin ja iPadeihin. Mobiiliversiossa on tallella kaikki keskeinen sisältö, mutta esitysmuoto on yksinkertaistettu latausaikojen lyhentämiseksi. Käyttöliittymässä hyödynnetään pitkiä sivuja, jotka helpottavat lukemista ja tiedonhankintaa merkittävästi vähentämällä tarpeetonta hyppelyä eri sivujen välillä.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Visitfinland 3.0

vierityspalkki-visitfinland

Tekijät: Byroo (Tuotanto), SEK (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

VisitFinland.comin 3.0-uudistuksessa lähtökohdaksi otettiin “mobile first” -ajattelu. Käyttäjäkokemus suunniteltiin ensin mahdollisimman toimivaksi ja inspiroivaksi mobiilin rajoitteissa. Kun mobiilin perusajatus isoista kuvista ja keskitetyistä teksteistä siirrettiin desktopiin, mahdollisti se mm. parallax-vierittelyn sekä automaattisesti käynnistyvien videoiden mukaan tuomisen.

Palvelu on rakennettu WordPressin päällä ja sivuston latausaikoja optimoidaan lataamalla mediatiedostot Amazonin pilvipalvelusta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Grand One 2015 -sivusto

grandone_vierityspalkki_pieni

Tekijä: Frantic

Frantic valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän vuoden Grand One kilpailusivusto. Kantavana konseptina oli pitää sivusto yksinkertaisen selkeänä sekä tuoda jotain uutta kilpailun visuaaliseen ilmeeseen kontrastien sekä rohkeuden kautta. Responsiivinen sivusto nokkelilla front-end toiminnallisuuksilla höystettynä rakennettiin räätälöidysti toimimaan Herokun pilveen.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

A&S ravintoloiden sivustot (7 sivustoa)

asravintolat

Tekijä: Koodiviidakko

A&S ravintoloiden seitsemän sivun multisite toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Sivustoja kieliversioineen on vaivaton ylläpitää keskitetyn kirjautumisen kautta. Toteutus on täysin responsiivinen joten sivuja on sujuva käyttää eri päätelaitteilla.

Avaa sivusto

Optikko Katajiston verkkosivut

Katajisto_www_VP

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Oli sopivaa, että ensimmäisenä Rummun videovetoiseen, kaikissa päätelaitteissa toimivaan verkkosivustoon (nyt on pakko keksiä tuotteelle parempi nimi!) tarttui Optikko omasta kaupungistamme. Kimmo Katajisto halusi uudistaa sanomansa: Mainontansa ja sivunsa kuitenkin ensimmäiseksi.

Projekti on ns. “ketterää mallia”, joten nyt julkaisimme sivun vielä still-kuva -voittoisena. Videoita sivuille on tulossa myöhemmin, kuten myös julkinen palautejärjestelmä, josta näkee läpinäkyvästi, kuinka hyvää palvelua Optikko Katajistolta oikein saakaan.

Tuoteosiossa hyödynnetään Instagramia: Kimmo voi innokkaana valokuvaajaharrastelijana ottaa liikeessään “snapshotteja” uusista malleista jne., ja lähettää ne omalle Instagram-tililleen. Sieltä ne sitten automaattisesti uppoutuvat uusien sivujen tuote-osioon.

Avaa sivusto

Kainuun Sanomat uutissivusto

mockup-kainuunsanomat_s

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Tekijät: Geniem Oy tekninen toteutus ja Cava Interactive käyttöliittymäsuunnittelu

Kainuun Sanomat uutissivusto uudistettiin kokonaan sisältäen maksulliset artikkelit, responsiivinen käyttöliittymä ja uusi julkaisujärjestelmä.

Uudistuksessa oli useita tavoitteita. Sivusto haluttiin toteuttaa avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmän päälle, jotta voidaan testata kuinka avoimen lähdekoodin ratkaisut sopivat Alma Median tarpeisiin. Toinen iso tavoite oli rakentaa sivustoon maksullinen osio jossa on saatavilla sama sisältö kuin printtilehdessä. Kolmantena haluttiin tehdä toteutus responsiivisena ja neljäs iso uudistus oli yhdistää Kainuun Sanomat ja paikalliset uutissivustot Sotkamo-lehti, Ylä-Kainuu ja Kuhmolainen saman sivuston alle.

Erityistä huomiota kiinnitettiin Admin-puolen sivustonhallintaominaisuuksiin. Jokaisen uutissivuston sielu on sen etusivu. Etusivu on paikka josta kävijä katsoo miten maailma makaa ja etusivullaan media viestii minkälaisia uutisia se pitää tärkeänä. Etusivun hallintaa varten toteutettiin oma laajennus. Lopputuloksena site managereille syntyi “himmeli”, eli työkalu jolla voi siirrellä visuaalisesti artikkeleita haluttuun järjestykseen.

Uudet aihe-sivut kokoavat kiinnostavat aiheet saman kokonaisuuden alle. Maksaville asiakkaille tarjotaan myös koko sama sisältö kuin päivän lehdessä. Mainokset valitaan käyttäjälle käytetyn laitekoon mukaan, jolloin mobiili- ja desktopkäyttäjälle voidaan tarjota eri mainoksia.

Maksullisuuden mahdollistava taustajärjestelmä toteutettiin niin, että se on mahdollista ottaa käyttöön myös muissa Alma Median uustipalveluissa. Käytettyinä teknologioina oli Java/Spring MVC, Mongo DB, AngularJS. Sivusto julkaistiin keväällä 2014.

Aiempia WordPress toteutuksia Alma Medialle löytyy http://www.hervannansanomat.fi, http://moro.aamulehti.fi, http://www.yourlapland.com/ ja http://porilaine.satakunnankansa.fi

Avaa sivusto

#kirja -verkkopalvelu

kirja_vierityspalkki_pieni

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress

#kirja on Suomen suurimpien kirjakustantamoiden yhteistyönä syntynyt palvelu, joka yhdistää ihmiset ja kirjat. Se on innovatiivinen konsepti, joka tekee kirjoista ja niiden lukemisesta sosiaalisen tapahtuman. Palvelu kerää keskustelut ja sosiaaliset ilmiöt eri alustoilta samaan paikkaan.

Lukuvinkit, arvostelut, artikkelit, ajankohtaiset aiheet ja kirjailijaesittelyt tekevät interaktiivisesta palvelusta täydellisen avun sekä intoilijoille että ideoita etsiville ostajille. Sosiaalinen #kirja on helppokäyttöinen kaikille missä vaan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Lupapiste-sivusto

mockup-lupapiste.fi-s

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Lupapiste on info- ja opastussivusto Solitan ja Ympäristöministeriön Lupapiste-palvelulle. Sivusto lähti asiakkaan toimittamasta layout-suunnitelmasta, joka toteutettiin responsiivisena WordPressin päälle.

Hallittavuuden kannalta valittiin Advanced Custom Fields -laajennus, jonka avulla sivuston sisältöä on helpompi hallita. Lupapiste-sivuston kehittäminen jatkuu edelleen. Sivuston kehityksessä käytettiin Geniemin WP Cloudin kehitysympäristöä, jossa kehitys tapahtuu Vagrantin avulla ja deployment tehdään Capistranolla. Versionhallintaan käytetään Gitlabia.

Avaa sivusto

Iron Sky

mockup-ironsky.net-s

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Iron Sky on ollut mediassa esillä onnistuneen crowdfunding kierroksensa avulla. Kampanjaa varten koko sivusto uudistettiin. Uudistus starttasi selaimessa kehitetyllä UX-prototyypillä. Tämä jälkeen Geniemin WP-tiimi toteutti ensimmäisen version ja projekti julkaistiin kampanjan tukena.

Samanaikaisesti on kehitetty crowdsourcing toimintoja, joiden avulla fanit voivat osallistua elokuvan tekemiseen. Alusta korvaa vanhentuneen Wreck-a-movie alustan. Tiimi päätyi koodaamaan ominaisuudet itse WordPressin päälle, kun sopivaa laajennusta ei löytynyt. Crowdsourcing ominaisuudet julkistetaan 2015 aikana kun elokuvan tekeminen etenee.

Sivuston alle toteutettiin analytiikka- ja käyttäjähallinta, jonka avulla voidaan seurata käyttäjiä eri vaiheessa: sivustolla vierailijat, rekisteröidyt käyttäjät, maksulliset käyttäjät, crowdfunding kampanjan rahoittajat, sijoittajat ja VIP-käyttäjät.

Sivusto pyörii Geniemin WP Cloud -ympäristössä, jossa voidaan kustannustehokkaasti palvella käyttäjiä ja skaalautua vastaamaan huomattavan suuria käyttäjäpiikkejä, joka oli tarpeen kun projekti sai mediahuomiota mm. rapakon toisella puolella.

Avaa sivusto

Espoon Kippareiden uusi verkkopalvelu

espoon-kipparit-oikea-koko

Tekijä: Verkkoasema Oy

Espoon Kipparit Ry on Suomen suurimpia navigaatioseuroja, jolla on erittäin laaja jäsenkunta. Suuresta jäsenmäärästä johtuen seuralla oli tarve saada työkalut, joilla vuorovaikutus ja tiedottaminen jäsenistössä automatisoituvat.

Ratkaisuna Verkkoasema toteutti Espoon Kippareille verkkopalvelun, jossa yhdistyy perinteinen verkkopalvelu sekä kirjautumisen takana toimiva jäsenrekisteri sekä jäsensivut.

Verkkopalvelun vaatimuksina oli mm.
– Monipuolinen käytettävyys kaikilla päätelaitteilla
– Erilaisten raporttien tuottamisen ja Office-ohjelmiin viennin mahdollistaminen
– Kattava jäsenrekisteri ja sen monipuoliset hallintatyökalut
– Integraatio jäsenrekisterin ja uutiskirjetyökalun välillä, jotta lähetyslistojen kasaaminen helpottuisi
– Verkkopalvelun suunnittelussa hyödynnettiin asiakkaiden toiveita mukaillen merikarttoja

Alustaksi valittiin Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmä, sillä se mahdollisti kaikkien tarvittavien toiminnallisuuksien luonnin. Myös kumppanin valinnassa keskeisin kriteeri oli Kippareiden mukaan monipuolisuus: Saman kumppanin kanssa piti pystyä tekemään kaikki tarvittavat toiminnallisuudet.

Sivuston suunnittelu ja tekninen toteutus on Verkkoaseman käsialaa ja sivusto on toteutettu responsiivisena eli se skaalautuu käytössä olevan päätelaitteen mukaan.

Avaa sivusto

Jämsekin verkkosivu-uudistus

refe-jamsek

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Jämsek on Jämsän seudun elinkeinoelämän kehitysyhtiö. Julkisena toimijana Jämsek edistää alueen elinkeinoelämää vastaamalla sijoittumismarkkinoinnista sekä yritystoiminnan kehittämisestä. Verkkosivu-uudistuksellaan Jämsek tavoitteli visuaalista ja sisällöllistä uudistumista. Myös sivuston päivittämistä haluttiin helpottaa.

Kokonaisvaltaisesti uudistettu sivusto on responsiivinen ja sen teknisenä alustana on WordPress. Trimedia vastasi projektissa myös konseptoinnista ja visuaalisesta uudistumisesta.

Avaa sivusto

Oulun yliopiston varainhankintakampanjasivusto

lahjoita-oulu

Tekijä: Koodiviidakko

Oulun yliopisto toteuttaa Tule kasvamaan kanssamme –varainhankintakampanjan, jonka keräyssivu toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalla.

Varainhankintakampanja liittyy yliopistojen pääomittamiseen, johon valtio on sitoutunut. Sivuston kautta voi helposti lahjoittaa haluamansa summan yliopiston käyttöön.

Avaa sivusto

Methatorin uudet verkkosivut

methator_595_332

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress

Methator™ on innovatiivinen lannan käsittelyjärjestelmä, joka tuottaa nopeasti ja kustannustehokkaasti biokaasua ja biolannoitetta. Uusilla www-sivuillaan Methatorin tiimi julistaa: ”Meille lanta on mahdollisuus, valjastamaton energiavarasto”. Raikkaat sivut suunnitteli, visualisoi ja teknisesti toteutti redandblue.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Amos Andersonin taidemuseo

1-macbook-iphone-main

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress

Toteutimme raikkaan, nokkelan ja responsiivisen nettisivun Amos Andersonin taidemuseolle. Näppärät toiminnallisuudet yhdistettyinä visuaalisiin elementteihin vahvistavat Amoksen brändiä käyttäjäkokemuksen kautta.

Projekti tehtiin yhdessä bränditoimisto BOTH:n kanssa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Sinebrychoffin taidemuseon uudet sivut

siff_595_332

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress

Sinebrychoffin Taidemuseon kokoelmiin kuuluu kansainvälisesti merkittäviä eurooppalaisten vanhojen mestareiden maalauksia. Museorakennus toimi aikanaan Sinebrychoffin perheen kotina ja museon ytimen muodostaakin kotimuseo, joka on pysyvästi esillä museon toisessa kerroksessa. Ensimmäisessä kerroksessa voi tutustua vaihtuviin näyttelyihin.

Suunnittelimme ja rakensimme museolle uudet responsiiviset verkkosivut, joiden tarkoitus on palvella paremmin museon kävijöitä ja markkinoida museotapahtumia. Värimaailma ja typografia uudistettiin tukemaan museon upeaa kuvamaailmaa ja viestimään museon ainutlaatuista tunnelmaa myös verkossa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

YLE Kioski

Flockler-CASE-YLEKioski-live

Tekijä: Flockler

YLE Kioski aukaisi ovensa 19.1.2015 klo 8:00.

Mitä jos näkisitkin maailman eri tavalla kuin kukaan muu? Tervetuloa Kioskiin. Saat kivoja ja kovia juttuja. Aamusta iltaan. Olemme kanssasi Twitterissä, Facebookissa, Instagramissa, Whatsappissa, Pinterestissä ja Youtubessa. Valtaamme telkkarin puoleksi tunniksi joka arki-ilta (TV2 klo 19.30-20).

Flockler mahdollistaa sisällön kuratoinnin, julkaisun ja hallinnan – helposti ja kätevästi. Tutustu uuteen palveluun osoitteessa: kioski.yle.fi

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

StoryBy -verkkopalvelu

storyby_refe2-595

Tekijä: SC5 Online Oy

StoryBy on palvelu, joka yhdistää aikakauslehden ja keskusteluryhmien parhaat puolet. StoryByn kautta on helppo julkaista blogimaisia lyhyitä artikkeleita ja se toimii myös tehokkaana affiliate-myyntikanavana.

Palvelu julkaistiin marraskuussa 2014 Yhdysvalloissa, ja on saavuttanut suurta kiinnostusta kansainvälisten sijoittajien ja verkkokauppojen taholta.

SC5:n ja asiakkaan sekatiimi suunnitteli ja toteutti palvelun käyttöliittymän ja konsultoi asiakasta skaalautuvan, globaalisti hajautetun taustajärjestelmien arkkitehtuurin, APIn ja hakukonelöydettävyyden osalta. SC5:n Slender-kuvanoptimointipalvelu ja isomorfinen teknologia takaavat palvelun hakukonesaavutettavuuden ja nopean latausajan myös mobiiliyhteydellä. Tuloksena on kaunis, sovellusmainen lukukokemus; ja valokuvausta myöten helppo kirjoituskokemus.

Avaa sivusto

Color Mask Paint -verkkosivusto

julkaisut-colormaskpaint

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Color Mask Paint on runsaasti väripigmenttiä sisältävä käyttövalmis ja intensiivisesti sävyttävä suoraväri. Toteutettu sivusto on keskeinen osa tuotteen kuluttajamarkkinoinnissa.

Poutapilvi suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun P4-julkaisujärjestelmällä.

Avaa sivusto

Stafix Oy verkkosivun uudistus

refe-stafix

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Stafix on monipuoliseen ulkomainontaan tarkoitetun sähköstaattisen kalvon valmistaja. Lanseeratakseen uuden tuoteperheensä Stafix Gripin tyylillä, koko sivusto päätettiin uudistaa. Toisin kuin monien teollisten toimijoiden kohdalla, Stafix toivoi sivu-uudistukselta keinoa kertoa, kuinka asiakkaat voivat käyttää sen helppokäyttöistä tuotetta, visuaalisesti näyttävällä otteella.

Tärkeimmät tekniset muutokset: Sivuston tekninen ratkaisu vaihdettiin CMS Made Simplestä WordPressiin ja kokonaisuudesta tehtiin responsiivinen.

Trimedia vastasi myös konseptoinnista ja visuaalisesta suunnittelusta.

Avaa sivusto

Waremannin uudet verkkosivut

wareman_595_332 copy

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress

Waremann on työmaahallintaan keskittynyt ohjelmistoyritys, joka tarvitsi uutta yritysilmettä. Teimme uuden logon, käyntikortit, lomakkeistot sekä lasku- että esityspohjat. Suunnittelimme samalla uudet responsiiviset verkkosivut.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Mainostajat.fi

mainostajat copy

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress

Uudistimme Mainostajien liiton graafisen ilmeen ja teimme täysimittaisen verkkosivuremontin. Samassa rytäkässä uudistuivat myös Mainostajien liiton brändit, kun AdProfit, Mainostajan Hakemisto, MAINOSTAJA-lehti ja Mainontapäivät saivat uudet tunnukset.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Sairaanhoitajat

sairaanhoitajat-front-copy

Tekijä: H1
Tärkein teknologia: WordPress

H1:n tuottama uusi Sairaanhoitajaliiton verkkopalvelu julkaistiin lokakuussa 2014. Edellisestä verkkopalvelu-uudistuksesta oli kulunut jo useampi vuosi. Sinä aikana liiton toiminnassa ja organisaatiossa oli tapahtunut paljon. Myös strategiset painopisteet olivat muuttuneet. Tekniselläkin puolella oli tarpeita palvelun kehittämiseksi. Lisäksi 16 itsenäistä alueellista organisaatiota haluttiin tuoda mukaan verkkopalveluun. Uudistukselle oli siis kova tarve.

Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress, koska se vaikutti soveltuvan hyvin mediasisältöön painottuvalle palvelulle. Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus päätettiin tehdä erillisinä projekteina, jotka kumpikin kilpailutettiin.

”Suunnitteluvaiheen tarjousten vertailussa huomasimme, että H1:llä on sisältöstrategian ja sisällöntuotannon osaamista. He pystyivät osoittamaan tiimistä henkilön juuri tähän tehtävään. Tämä vastasi erityisen hyvin meidän tarpeitamme. Lisäksi H1:llä oli hyvät referenssit”, Sairaanhoitajaliiton verkkopalvelupäällikkö Sami Suominen kertoo. H1 valittiin toimittajaksi sekä suunnitteluun että tekniseen toteutukseen.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

IDEAL -keittiöt verkkosivusto

Ideal_Capture-leikattu

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Ideal-keittiöt on Keittiöjätti-konsernin uusi itsenäinen keittiöpalvelukokonaisuus. Sofokus toteutti uuden Ideal -brändin verkkosivuston. Verkkosivusto rakennettiin WordPress alustalle responsiivisella räätälöidyllä teemalla. Erityistä sivustossa on valikon megamenu, joka toteutettiin UberMenu -lisäosalla. Myös megamenu toimii responsiivisesti. Sivustolle rakennettiin lisäksi myymälähaku.

”Pidän siitä, että sivusto on rakennettu niin, että lähes kaikki on itse muokattavissa. Aikaisemmissa toteutuksissa olen pienimpienkin muutosten kohdalla joutunut ottamaan yhteyttä ylläpitoon”, kertoo Idealin tietohallintopäällikkö Pekka Viikari.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kauppakeskus Goodman -verkkosivusto

Goodman_02-leikattu

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: WordPress

Hämeenlinnan keskustan kupeeseen avattiin lokakuussa 2014 uusi kauppakeskus Goodman, jonka verkkosivut Sofokus toteutti. Lähtökohtana verkkosivuston toteuttamisessa oli luoda uudelle kauppakeskukselle sivu, jota olisi ajan myötä mahdollista helposti jatkokehittää ja, joka tarvittaessa taipuisi kauppakeskuksen kasvun mukana. Tuotannossa kiinnitettiin erityistä huomiota käyttäjien ja oikeuksien hallintaan. Sivuston kieliversiot tehtiin suomeksi, englanniksi, ruotsiksi sekä venäjäksi.

”Oli tärkeää löytää sellainen kumppani, jonka kanssa sivustoa voidaan helposti tulevaisuudessa kehittää. Sofokukselta löytyi se tietotaito, jonka avulla on helppo lähteä toteuttamaan projektia”, Kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro kertoo.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Wanhat