MyEWay

Tekijä: Exove Oy
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Eerikkilä, suomalainen urheiluakatemia, järjestää urheiluvalmennusta seitsemästä ikävuodesta aikuisiin. Nykyään jopa nuorimmat pelaajat kantavat matkapuhelimia mukanaan treeneihin, joten on luontevaa, että valmennuskin tapahtuu mobiilisti. Eerikkilä päätti ratkaista tämän verkkosovelluksella. MyEWay-palvelu suunniteltiin päivittäiseksi työkaluksi pelaajille, valmentajille, managereille, treenaajille ja urheiluseurojen henkilökunnalle. Eerikkilällä oli jo olemassa verkkosovelluksena toimiva järjestelmä jalkapallo- ja salibandyseurojen kehityksen seurantaan. Järjestelmä vaati kuitenkin uudistusta eikä käyttökokemus mobiilissa ollut hyvä. Eerikkilä halusi kehittää sovellukseen uusia ominaisuuksia ja keskittyä erityisesti mobiilikäytön parantamiseen, jotta palvelua voisi käyttää sujuvasti kaikilla laitteilla. Palvelua käytettiin jo aktiviteeteissa, […]

Visit Alvar Aalto

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Alvar Aallon arkkitehtuurin ympärille rakennetun valtakunnallisen, matkailijoita globaalisti palvelevan verkkopalvelun visit.alvaraalto.fi:n. Sivustolta löytyy mielenkiintoinen ja edustava kokonaisuus Alvar Aallon arkkitehtuuria eri vuosikymmeniltä ympäri Suomen sekä lisäksi palveluun on koottu tasokkaita matkailupalveluja eri reittien varrelle. Matkojen suunnittelua helpottamaan verkkopalvelusta löytyy myös käytännönläheistä tietoa, kuten kohteiden aukioloaikoja ja sijaintikarttoja, matka-aikatauluja sekä matkatoimistojen yhteystietoja. Monikielisyyden (uusia kieliversioita lisätään jatkuvasti) lisäksi sivuston tulee toimia virheettömästi etenkin mobiililaitteilla, joten suunnittelua tehtiin heti mobiili vahvasti mielessä pitäen. Palvelun ensimmäinen versio julkaistiin loppukeväästä 2018 ja sen […]

Digital Illustrated

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Digital Illustrated Finlandin sivusto uudistettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivuston tarkoitus on kommunikoida yrityksen referensseistä, ihmisistä ja yrityskulttuurista. Sivusto rakennettiin modulaariseksi ja sisällöt suunniteltiin niin, että niitä voi hakea erilaisilla ulkoasuilla eri puolille sivustoa. Sivustolla on laaja sosiaalisen median integraatio ja filtteröinttimahdollisuus ajankohtaisosiossa. Myös henkilöstöosiossa henkilöitä voi sortata ja hakea vapaasanahaun avulla. Henkilöstöä voi myös sivustolla nostaa eri kohtiin erilaisilla ulkoasuilla tarpeiden mukaan. redandblue vastaa myös sivuston piirroskuvituksista.

Rukakeskuksen verkkokauppauudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusamossa sijaitseva Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jonka korkeatasoiset harjoittelu- ja kilpailupaikat sekä muut aktiviteetit ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta. Rukan verkkokauppa oli hiljattain uudistettu Drupal 8 ja Commerce -alustalle, mutta palvelussa oli parannettavaa. Eri kassajärjestelmät eivät esimerkiksi keskustelleet keskenään, pienimpiinkin muutoksiin tarvittiin koodaria eikä mobiilikäyttäjien käyttökokemus vastannut toivottua tasoa. Ketterämmän toimintamallin saavuttamiseksi ja hyväksi havaitun verkkokaupan jatkokehittämiseen haluttiin hyvä kumppani, joka kykenisi myös kehittämään verkkopalvelun visuaalista ilmettä. Yksi verkkokaupan täydellisen uudistamisen suurimmista haasteista oli saada Drupal integroitua hissilippukaupan kanssa. Integraation […]

NikEdu

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Nykyisessä valeuutisten maailmassa paikkaansa pitävä tieto nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksista on tärkeä resurssi kodeissa, oppilaitoksissa ja nuoristyössä. Syöpäjärjestöjen NikEdu-verkkopalvelu on luotu vastaamaan juuri tähän tarpeeseen. Haaste Tehtävänä oli luoda uudenlainen tapa tarjota tukea ja viestiä verkossa nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksissa lasten ja nuorten kanssa toimiville aikuisille. Erityishaasteen tarjosi se, että kohderyhmien tarpeet vaihtelevat sitä mukaan, missä kontekstissa aikuinen toimii lapsen tai nuoren kanssa (esimerkiksi vain oppilaitosten kohdalla: alakoulu, yläkoulu, lukio, ammattikoulu). Näin yhteensovitettavia palasia oli melkoisesti. Niinpä Syöpäjärjestöjen vuodesta 2003 ylläpitämä Työkalupakki-verkkopalvelu […]

Dinolift

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DINO-henkilönostimet ovat tuttuakin tutumpi näky rakennustyömailla. Sama pätee niin Suomeen kuin ulkomaille, nimittäin 85 % näistä suomalaisen huippuosaamisen taidonnäytteistä matkaa ulkomaiden kohteisiin. Haaste: Vaikka Dinolift on valmistavan teollisuuden toimija, tulee verkkopalvelun palvella asiakkaita jouhevasti ja auttaa Dinoliftiä erottumaan kilpailijoista samoin kuin sen tuotteet erottuvat työmailla. Tämä tarkoitti (i) visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän edelleen kehittämistä ja (ii) teknisten ratkaisujen uudistamista. Ratkaisu: Suurin muutos tehtiin teknisesti: sekä julkaisujärjestelmä että tuotehallintajärjestelmä vaihdettiin siten, että molemmat pyörivät WordPressin päällä. Verkkopalveluun kuuluvan extranet-ratkaisun avulla asiakkaiden palvelua verkossa […]

Ruosniemen panimo

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

redandblue uudisti kansainvälisille markkinoille tähtäävän Ruosnimen panimon brändin useita työpajoja sisältäneellä brand sprint -menetelmällä. Uudistus sisälsi etikettien ja kaiken graafisen materiaalin tuottamisen sekä henkilöstön valokuvaamisen. Ruosniemen panimon verkkosivut uudistettiin brändiuudistuksen yhteydessä. Sivusto tehtiin WordPress-alustalle ja sisällönhallinta modulaariseksi redandbluen rakentamaa page builder -sisällönhallintatyökalua hyödyntäen. Uusi sivusto on kaksikielinen, ja sisältää mm. Untappd- ja uutiskirjeentilaus-integraatiot.

Megaklinikka – verkkosivusto- ja ajanvarausuudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kotimainen Megaklinikka on yksi Suomen suurimmista hammaslääkäriasemista Helsingin Kampissa. Redland uudisti Megaklinikan verkkopalvelun ja ajanvarauksen. Verkkosivuston uudistuksen yhteydessä vaihdettiin sivuston sisällönhallintajärjestelmä. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista ja ajanavaraamisprosessi onnistui helposti kaikilla päätelaitteilla. Verkkosivusto toteutettiin WordPressillä ja ajanvaraus React-sovelluksella, joka integroitui REST-rajapintojen avulla asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmään. Sivustosta saatu palaute on ollut hyvää. Erityisesti mobiilissa sujuvasti toimiva ajanvarausprosessi kerää kiitosta. Myös visuaalisen ilmeen soveltamisessa sivustolle onnistuttiin loistavasti, ja käyttöliittymän selkeys on saanut kehuja. Sivustoa kehitetään […]

Suomen Lähetysseura ja Felm.org

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Redland auttoi järjestöä uuden verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa. Tavoitteena oli sivusto, joka toimisi kokonaisvaltaisen viestinnän ja varainhankinnan työkaluna. Lisäksi sivuston käyttöliittymä tuli toteuttaa saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-tasolla, jotta verkkopalvelu palvelisi eri käyttäjiä mahdollisimman tasa-arvoisesti. Useiden eri ylläpitäjien työtä helpotettiin siirtämällä sisällönhallintajärjestelmä toimittajariippumattomaan WordPress-sisällönhallintajärjestelmään. Samalla sivuston jatkokehitys tulevaisuudessa helpottui merkittävästi ja kustannustehokkuus parani. Käyttökokemusta helpotettiin entistä paremmin joustavalla lomakkeiden hallinnalla ja monipuolisilla varainhankinnan sivupohjilla. Sisällön löydettävyyttä helpotettiin myös parantamalla hakua merkittävästi. Lopputuloksena syntyi […]

Tapiola Sinfonietta

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tapiola Sinfonietta – Espoon kaupunginorkesteri – tunnetaan wieniläisklassisen musiikin tyylitietoisista tulkinnoista, mutta myös ennakkoluulottomista, rajoja rikkovista tuotannoistaan. Sinfoniettalle on ominaista tyylien yhdistely ja vierailut eturivin artisteilta. Klassista musiikkia soitetaan perinteisesti, mutta myös rohkealla, omintakeisella otteella. Tapiola Sinfonietta uusi G-Worksin avustuksella koko brändinsä. Osana uudistusta Sinfoniettalle toteutettiin uusi verkkosivusto, jossa avainasemassa oli konserttien monipuolinen esittely ja uuden visuaalisen ilmeen lanseeraus. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi G-Works. Tärkein teknologia oli tietenkin WordPress.

Helaform.com

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi ja englanniksi. Koska tavoitteena oli systemaattisesti kehittää verkkopalvelua käyttäjädatan perusteella, kokosimme verkkosivustoanalytiikan lisäksi tiedot eri sosiaalisen media kanavista, uutiskirjemarkkinoinnista sekä sivuston tärkeimmät konversiot yhteen näkymään. 2018 vuoden […]

Fortum Charge & Drive -karttasovellus

Tekijä: redandblue
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Fortumin Charge & Drive oli uudistamassa tuotteitaan ja siirtymässä Charge & Drive kartan osalta natiiviin mobiiliapplikaatioon. Tämän siirtymän myötä myös nettisivulla toimiva kartta, jossa Charge & Drive -latauspisteet näkyivät, olisi lakannut toimimasta vaikka monet asiakkaat käyttivät karttaa vielä päivittäin. Toteutimme uuden karttasivuston, josta käyttäjät edelleen löytävät samat latauspisteet kuin aiemminkin. Uudistuksen myötä kartta sai myös raikkaamman ilmeen ja toiminnallisuuksia suoraviivaistettiin. Karttasivusto on toteutettu React-teknologioilla ja hyödyntää Fortumin omaa rajapintaa latauspisteiden tietojen hakuun. Palvelu hyödyntää joitakin moderneja selainominaisuuksia, kuten paikkatietoa.

Pohjantähti

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimme ilon ja kunnian suunnitella ja toteuttaa Pohjantähdelle uuden verkkosivuston. Pohjantähti ei lähtenyt uudistukseen valmistautumattomana, vaan taustalla oli jo kattava konsultin kanssa tehty vaatimusmäärittely, sivustokartta ja lista sivuilta vaadittavista ominaisuuksista. Tavoitteena oli luoda nykyaikainen responsiivinen sivusto, joka palvelee eri käyttäjäryhmiä sujuvasti ja joka on linjassa muun viestinnän ja palveluiden kanssa. Liikkeelle lähdettiin suunnittelutyöpajalla, jossa keskusteltiin sivuston tavoitteista ja kohderyhmistä, luotiin käyttäjäpersoonia ja hahmoteltiin myös tärkeimpien näkymien käyttöliittymiä. Menetelmän tarkoituksena on eläytyä käyttäjän tilanteeseen ja näin ajatusmalli saadaan käännettyä asiakaslähtöiseksi. Useiden asiakastarinoiden luonnissa […]

YH Kodit sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

YH Kodit on ollut asiakkaanamme jo pitkään. Pitkäaikaisten asiakkaidemme kohdalla välillä käy niin, että tieto Geniemin kehityksestä koodifirmasta suunnittelulähtöiseksi softataloksi on viuhunut ohi korvien ja YH Kodit olivat autuaan tietämättömiä, että Geniemillä on talon sisällä nykyään kokonainen tiimi suunnittelijoita. Oli hienoa, kun pystyimme yllättämään positiivisesti ja tarjoamaan aiempaa monipuolisempaa palvelua. Käytännössä suunnittelija sai täysin vapaat kädet ja hyvä niin – silloin saadaankin paras tulos aikaiseksi, kun suunnittelun alkuvaiheessa ei aseteta turhia rajoituksia. Kun sivupohjat alkoivat muotoutua, lisääntyi tarve puolin ja toisin kysellä […]

Oivangin Lomakartano

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oivangin sivusto oli jämähtänyt yhtä ikiaikaiseksi kuin maa, jolle lomakartanon nykyaikaiset hulppeat puitteet on rakennettu. Uudistetusta sivustosta lähdettiin tekemään visuaalisesti näyttävää sekä mielenkiintoista. Teknisellä puolella keskityttiin sisällön sekä monien kieliversioiden helppoon päivitettävyyteen. Huviloiden varaustilanne tuotiin suoraan näkyville huviloiden esittelyiden yhteyteen. Elävyyttä sivustolle tuotiin etusivun maisemia esittelevällä viedolla sekä sosiaalisen median syötteillä, joihin päivitetään usein sesongin kuulumisia.

ESA BIC Finland

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

European Space Agency’s Business Incubation Centre in Finland tarvitsi verkkosivut, jotka täyttävät kolme tarkoitusta. 1. Sivut tiedottavat, että tällainen uusi hanke on olemassa. 2. Hakemuksien saaminen uusilta yrityksiltä. 3. Tiedon jakaminen ESA BIC:n toiminnasta ja Suomen avaruusteollisuudesta. Mutta itse projektilla oli kuitenkin yksi tavoite ylitse muiden. Sivustosta haluttiin visuaalisesti vaikuttava ja siksi sivuston keskeisin elementti on etusivun viimeisen päälle viilattu parallax-efekti. ”Visioin sivustosta visuaalisesti näyttävää ja valitsin toteuttajan sen perusteella, kuka pystyy varmasti toteuttamaan sen sellaisena kuin toivon ja vaaditussa aikataulussa. Luotin, […]

Aboard-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Aboard-lehti on toiminut vuosikausia Turun Sataman sidosryhmäviestinnän välineenä. Satamalla tehtiin päätös digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämisestä ja haluttiin lehden suosiosta parempaa analytiikkaa. Printtilehden sisältö ja ulkonäkö oli parin viime vuoden aikana hiottu verkkolehti mielessä ja kun lopulta verkkolehti tehtiin, sisältö sopi melkein sellaisenaan verkkoon. Poutapilvi suunnitteli verkkolehtikokonaisuuden sekä toteutti verkkolehden WordPress-alustalla.

Pro-Source Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pro-Source Oy auttaa rakentamaan tiimejä, jotka menestyvät muutosten keskellä. Palveluihin kuuluvat ylimmän johdon suorahaut, asiantuntijarekrytoinnit, esimies- ja uravalmennukset, uudelleensijoituspalvelut sekä ICT-konsultoinnit. Poutapilvi asensi kolmannen osapuolen suunnitteleman ulkoasun ja toteutti palvelun WordPress-alustalla.

Sitra

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digitaalinen viestintä on tärkeä osa Sitran vaikuttavuustyötä, joten Sitran 50. juhlavuoden kunniaksi tulevaisuusviestintä haluttiin tuoda entistä lähemmäksi tavallisia kansalaisia. Sitra.fi-palvelun uudistamisessa tavoite olikin luoda kokonaan uudenlainen käyttökokemus verkossa tarjottaville sisällöille sekä olla Suomen merkittävin tulevaisuutta koskevan tiedon ja tutkimuksen koti. Suunnittelimme ja toteutimme Exove Designin tekemän konseptin pohjalta Sitralle WordPressillä toimivan uuden verkkopalvelun. Sitra.fi on kaunis, käytettävyydeltään erinomainen ja innostava tulevaisuusmedia, joka tarttuu ajankohtaisiin ilmiöihin ja toimii suunnannäyttäjänä. Komponenttipohjaisen rakenteensa ansiosta se on myös joustava ja taipuu moneen, myös tulevaisuudessa. Sitra.fi on […]

VisitFinlandin MyStay-palvelu

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Visit Finland luo kansainvälisesti kuvaa Suomesta haluttavana matkakohteena ja auttaa Suomessa toimivia matkailuyrityksiä kansainvälistymään, kehittämään, myymään ja markkinoimaan kilpailukykyisiä ja laadukkaita matkailutuotteita. VisitFinlandin ydintehtäviä ovat matkailullisen Suomi-kuvan kehittäminen, markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin, sekä laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen. MyStay-palvelun avulla matkailija voi suunnitella omaa tulevaa matkaansa Suomeen. Majoitusvaihtoehtoja sekä aktiviteettimahdollisuuksia voi listata esimerkiksi sijainnin, kategorioiden tai kausien mukaan. MyStay-palvelu oli kipeästi uudistuksen tarpeessa, kun tuotemäärät kasvoivat reilusta tuhannesta kolmeen tuhanteen. Voimakkaasti kasvanut mobiilikäyttö sekä palvelun käyttö matkailijoiden ollessa Suomessa aiheuttivat myös […]

Kotiseutuliitto

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (UI)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Kotiseutuliittoon kuuluu yli 850 yhteisöä ja 220 henkilöä. Kotiseutuliiton uusi verkkosivusto avattiin toukokuussa 2018. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja se on integroitu FloMembers-jäsenrekisteriin. Seurahaku on toteutettu FloMembersin REST-API -rajapinnan avulla. Sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektinhallinnasta vastasi Flo Apps Oy. Ulkoasun suunnitteli Laiha Oy.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Mannerheimin Lastensuojeluliitto edistää lapsen oikeutta hyvään ja onnelliseen lapsuuteen. Uudistimme sekä MLL.fi-palvelun että Nuortennetin vastaamaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja sen jäsenten muuttuvia tarpeita. Mannerheimin Lastensuojeluliiton tavoitteena oli luoda heidän pääkohderyhmilleen digitaalinen palvelu, josta he saavat helposti tarvitsemansa tuen – ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Loimme palvelun, joka helpottaa sekä kävijöiden asioimista että useiden MLL:n asiantuntijoiden työtä heidän tuottaessaan sivuille tietosisältöä tai tehdessään uusia varainkeruukampanjoita. Suunnittelun lähtökohtana oli madaltaa kynnystä Mannerheimin Lastensuojeluliiton toimintaan osallistumiseen sekä lahjoitusten tekemiseen. Kohderyhmätestauksessa uusi sivusto on koettu selkeäksi ja […]

Treeline.fi-verkkokauppa

Tekijä: Oscar Software Oy (Tekniikka, konsepti ja toteutus)
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tree­li­ne.fi on ulkoilun ja retkeilyn erikoiskauppa verkossa ja Kangasalla vanhalla Marjamäen pajutilalla. Treeline.fi uudisti järjestelmänsä ja käyttää Oscar Software Oy:n verkkokauppa- ja kassajärjestelmää, joista on saatavissa kaikki statistiikka ja myynnit. Myös laskutus ja kaikki tukkukauppaan liittyvät ominaisuudet toimivat Oscarissa helposti. Järjestelmäprojektin tavoitteena oli integraatioiden ja rahan säästö. Järjestelmä on helposti integroitavissa myös muihin järjestelmiin, jolloin tarvittaessa esim. tavarantoimittajien järjestelmät saadaan lähettämään tavaraa tuotteiden loputtua ja kassatapahtumat saadaan vietyä kirjanpitoon automaattisesti. Oscar on hyvä valinta sekä isolle että pienelle yritykselle, sillä järjestelmä mahdollistaa […]

Sininauhaliitto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Viestinnällinen sivusto höystettynä varainhankinnalla. Yksi teema, kolme sivustoa. Sivustoille tehtiin omina sisältötyyppeinään ajankohtaiset, tarinat, tapahtumakalenteri ja yhteystiedot perus tekstikuvasisällön lisäksi. Suurena erillisenä kokonaisuutena toteutettiin varainhankinta jatkuville lahjoituksille ja kertalahjoituksille. Varainhankinta sisältää integraation Checkout-maksupalveluun. Sininauhaliitto Sininauha Oy (Sininauhakoti) Sininauhasäätiö

HSL kaupunkipyörä

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Yhä useamman matka taittuu kaupunkipyörällä Helsingin seudun liikenne, HSL, on tehnyt yhteistyötä Wunderin kanssa jo usean vuoden ajan. Kun hsl.fi -sivustoon kuuluvat kaupunkipyöräpalvelun nettisivut haluttiin uudistaa palautteen pohjalta, päätettiin yhteistyötä Wunderin kanssa jatkaa myös uudistuksen tiimoilta. Kehitystyön lopputuloksena kaupunkipyörät liikuttavat yhä useampia matkalaisia uudistuneen palvelun ja 2550 pyörän voimin. Kaupunkipyörähankkeesta HSL:ssä vastaava erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen kertoo Wunderin valinnan kaupunkipyörien kehitystyöhön olleen luonteva: ”Yhteistyö Wunderin kanssa sekä hsl.fi -sivuston että kaupunkipyörien sivuston osalta on sujunut hyvin useamman vuoden ajan. On hyvä, että kokemuksen […]

Elonen

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Elonen on varmasti jokaiselle suomalaiselle tuttu, ainakin kahvipöydästä. Uudistaessaan visuaalisen brändi-ilmeensä vuonna 2016, Elonen kaipasi myös pahasti vanhentuneille nettisivuille uutta modernimpaa ja selkeämpää otetta. Toteutimme Eloselle freesit verkkosivut, joissa on hyödynnetty modulaarista eli joustavaa sisällönhallintaa. Toteutuksessa tähdättiin siihen, että sisällön päivittäminen olisi mahdollisimman helppoa koko Elosen henkilökunnalle. “Pyysimme tarjoukset sivustouudistuksesta muutamalta toimijalta ja Duden kanssa yhteistyö tuntui sujuvan kaikista helpoiten heti alkumetreiltä. Työn ote oli rento, mutta kuitenkin asiantunteva, mikä sopi meidän tyyliimme erinomaisesti. Sivuston uudistus sujui hyvin näppärästi ja helposti etenkin […]

Olympiakomitea

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Olympiakomitea halusi kokonaan uuden ilmeen, joka olisi raikas ja yhtenäinen kokonaisuus. Design sivustolle tuli ulkopuoliselta viestintätoimistolta ja me teimme teknisen toteutuksen. Sivuston sisällöt kävivät samalla läpi muodonmuutoksen. Miksi WordPress? Valinta WordPressiin siirtymisestä tuli tarpeesta miellyttävämpään ja yhdenmukaisempaan sisällönhallintaan. WordPressillä pystytään vaivattomasti ohjailemaan sisältöjä samaan muottiin. Lähtökohtaisesti jo käyttäjätasoilla pystytään hallitsemaan, mitä kukakin pääsee muokkaamaan/lisäämään/poistamaan. Käyttäjätasojen WP-hallinnan sisältöjen hallinnan rajaamisen pointti ei ole pelkästään estää sisällönsyöttäjän virheitä, vaan myös luoda parempi käyttökokemus. WP-hallinnassa on helpompi toimia, kun käyttäjälle ei näytetä hänelle tarpeettomia sisältöä/toimintoja. […]

Ulkopoliittiinen instituutti

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Monikielisyyttä ja eri haut Sivusto on käännetty kolmelle kielelle ja sinne tuotiin vanhalta sivustolta runsaasti materiaaleja. Tuotavat materiaalit olivat monikielisinä ja ne tuotiin uudelle sivustolle kielitietoineen päivineen kompleksisella kertaimportilla. Hakutoiminnot ovat myös kattavat. Sivusto sisältää neljä erillistä hakua: päähaku, julkaisuhaku, tapahtumahaku ja ajankohtaisten haku. Julkaisujen ja tapahtumien yhteydessä käytetään vahvasti asiasanoja, joita käyttäjä voi myös käyttää hakemiseen. Näin laajoja sisältöjä voidaan ryhmittää sekä sisällönsyöttäjän että loppukäyttäjän käyttöä helpottamaan. Relevanssi-lisäosalla toteutettu haku mahdollistaa myös hakutulosten räätälöidyn painottamisen. Monipuoliset sisäiset relaatiot Sivuston sisäiseen logiikkaan […]

Magisso.com

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Magisso on palkittu suomalainen design-brändi, joka suunnittelee innovatiivisia ja käytännöllisiä ratkaisuja kodin eri pulmiin. Yrityksen tuotteista tunnetuin on Maria Kivijärven vuonna 2011 suunnittelema legendaarinen kakkulapio, jota on ihastellut muun muassa Wall Street Journal, CNN, Oprah ja InStyle. Uudistimme tärkeimmän viestintäkanavamme, magisso.comin, vuoden 2017 lopussa. Jäykkä ja vanhentunut sivusto ei ollut palvellut yrityksen sisäisiä käyttäjiä eikä ulkoisia kohderyhmiä enää pitkään aikaan ja myös sivuston teknisen toimivuuden ja luotettavuuden kanssa alkoi olla haasteita, joten oli korkea aika uudistaa sivusto täysin. Uudistusprojektissa yksi tärkeimmistä vaiheista oli […]

Gradia

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Selattava. Viehättävä. Opastava. Näiden ajatusten avulla aloimme rakentaa verkkopalvelua hiljattain uudelleenorganisoituneelle ja -brändätylle Gradialle, joka tunnettiin ennen nimellä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä. Organisaation rakenteen uudistamisen lisäksi viime vuosien aikana tapahtuneet lainsäädäntömuutokset ja ammattikouluopetuksen rahoitusuudistukset ovat tuoneet monenlaisia muutoksia Gradiaan. Osana tätä uudistumisprosessia Gradian koko verkkopresenssi otettiin tarkasteluun, ja Exoven tiimi tuli mukaan luomaan uutta verkkosivustoa. “Rakennamme Gradiaa yhdessä kaikkien koulutuslaitostemme kanssa.” Alussa meillä oli brändiohjeistus, lista vaatimuksista, alustava konsepti ja innokas projektitiimi. Päästäksemme kiinni ytimeen puolet tiimistämme lähti kahdeksi päiväksi Jyväskylään aloittamaan projektin ja […]

Hintsa Performance

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä. Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta. Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta. Markkinoinnin […]

European Youth Parliament

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Euroopan nuorten parlamentti Suomessa (EYP Finland) on nuorisojärjestö, jonka tavoitteena on inspiroida ja vahvistaa nuorten mahdollisuuksia tulla avoimiksi ja aktiiviksi kansalaisiksi sekä lisätä nuorten tietoisuutta Euroopasta ja tarjota mahdollisuuksia omien taitojen kehittämiseen. Suunnittelimme ja toteutimme EYP:lle uuden WordPress-verkkosivun, jonka tavoitteena oli mm. helpottaa verkkosivua hallinnoivien työkuormaa. Tämän mahdollistimme luomalla sivustosta joustavan ja helposti muovautuvan eri käyttötarkoituksiin käyttämällä useista joustavista osioista rakentuvia sivupohjia. Tärkeänä motivaattorina oli myös EYP:n brändin virkistäminen ja visuaalisen ilmeen uudistaminen moderniksi, raikkaaksi ja helposti lähestyttäväksi ammattimaiseksi järjestöksi. Isossa roolissa […]

Innolink.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa. Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla sisällöillä monessa eri muodossa. Mitä olisikaan yrityksen sivusto ilman saumattomiksi hiottuja sisältöjä? Varmaan vähän kuin elokuva ilman juonta tai vuoropuhelua. Sisältöjen suunnittelulla ja toteutuksella oli merkittävä rooli […]

Kurikka nyt -verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkolehti lisäsi kaupungin näkyvyyttä verkossa Valu vastasi teknisestä toteutuksesta uudistuksessa, jossa Kurikan kaupungin tiedotuslehti siirrettiin kokonaan verkkoon. Verkkolehden sisällön ja ulkoasun suunnitteli mainostoimisto BSTR. Kurikka nyt -verkkolehti on lisännyt Kurikan kaupungin somenäkyvyyttä ja keskustelua. Juttujen jakaminen sosiaalisessa mediassa on helppoa ja somen kautta lukijoita tulee paljon myös verkkolehden puolelle. – Lehden juttuja on kommentoitu, niistä on tykätty ja keskusteltu entistä aktiivisemmin, kertoo Kurikan kaupungin tiedottaja Maria Parkkonen. Mukautuva verkkolehtialusta Lehti rakennettiin Valun omalle Mago-verkkolehtialustalle. Alustaan lisättiin erilaisia artikkelityyppejä ja kuvatyylejä asiakkaan sisältötarpeiden […]

Jyrsijäntorjunta -kampanjasivusto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tämä sivusto saateltiin tulille kahdessa viikossa. Kunnianhimoista tavoiteaikataulua ja kustannustehokasta projektisuunnitelmaa auttoi merkittävästi se, että sivusto lepää edeltäjiensä harteilla. Aucor on saanut tehdä Bernerille jo tusinan verran erilaisia ja -laajuisia verkkopalveluita ja siksi tämäkin uutukainen syntyi tutuin ottein. Selkeä, rajattu kokonaisuus ja aiemmista brändisivustoista periytyvät elementit nopeuttivat projektia entisestään. ”Loin toivomukseni väreistä ja fonteista PPT-dokumenttiin. Sen jälkeen jätin luomuksen Aucorin käsiin. Heidän koodarinsa ovat yllättävän visuaalisia ja sieltä syntyy sellaista jälkeä, kuin olen ajatellutkin”, kertoo Bernerin Vapaa-ajan liiketoimintayksikön digitaalisen median markkinointikoordinaattori Rilla […]

Helsingin Satama – vuosikertomus 2017

Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Helsingin satamalle sähköisen vuosikertomuksen yhdessa Ida Framin kanssa. Vuoden 2017 vuosikertomus oli Helsingin sataman ensimmäinen verkkovuosikertomus, ja sen avulla haluttiin saavuttaa aikaisempaa suurempi yleisö. Ida Fram suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen – Into-Digital vastasi sivuston teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. Vuosikertomuksen suunnittelun yksi lähtökohdista oli se, että nyt tehtyä teknistä ja visuaalista perustaa on mahdollista hyödyntää tulevien vuosien vuosikertomuksissa. Vuosikertomukseen luotiin ”sähköinen sisällysluettelo”, joka parantaa vuosikertomuksen luettavuutta ja helpottaa käyttäjän navigointia. Toteutimme sivustolle myös aikajanan, jonka avulla käyttäjä saa helposti yleiskäsityksen sataman vuodesta […]

SATO verkkovuosikertomus

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saton uusin verkkovuosikertomus toteutettiin Valun Digitalin kehittämällä, talous- ja vuosiraportointiin suunnatulla Valuer-ohjelmistolla. Vuosikertomuksen layoutin suunnitteli viestintätoimisto Miltton. Valu on vastannut Saton näyttävien verkkovuosikertomusten teknisestä toteutuksesta neljän vuoden ajan. Lisäksi Valu on toteuttanut Satolle raportointikeskuksen etusivun (reports.sato.fi), jonne yhtiön vuosi- ja osavuosiraportit kerätään. Mitä tehtiin? PDF:n tulostaminen – Käyttäjä voi itse koostaa verkkovuosikertomuksesta pdf:n, johon tulevat sivut ovat vapaasti valittavissa ja järjestettävissä – Sivujen palstamäärää voi muuttaa – Sivut juoksutetaan ja sisällysluettelo rakennetaan automaattisesti – PDF:n ulkoasua on taitettu sivustosta erikseen näyttävän lopputuloksen […]

Buster

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Buster.fi -sivuston uudistuksen. Uudistuksen taustalla oli kysymys: Millaista digitaalisen viestinnän pitäisi olla Suomen alumiinimoottoriveneiden markkinajohtaja Busterille? Tavoitteena oli myös saada uuden sivuston käyttäjät ja mahdolliset veneenostajat mitattavaan myyntiputkeen ja ohjattua jälleenmyyjille. Lisäksi sivuston ulkoasu kaipasi päivitystä. Ostajan ja myyjän ymmärtäminen Busterin uuden sivuston suunnittelu aloitettiin keräämällä tietoa sekä ostajista että jälleenmyyjistä. Määrittelimme erilaisia käyttäjäprofiileita, jotka ohjaisivat sivuston suunnittelua. Haastattelimme profiileihin sopivia henkilöitä, jotta saimme parhaan käsityksen heidän ajatusmaailmastaan. Haastattelimme myös jälleenmyyjiä, jotta ymmärtäisimme heidän tavoitteitaan sekä kaupantekotilannetta. Yksityiskohdilla tavoitteisiin Sivuston suunnittelua […]

Diakonia-ammattikorkeakoulu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Diak vastaa yli 90 prosentista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian ja nuorisotyön virkoihin kelpoistavasta ammattikorkeakoulutuksesta. Sosiaali- ja terveysalalla Diak on ainoa valtakunnallinen ammattikorkeakoulu, joka voi tarjota koulutus- ja työelämäpalveluita kaikissa ilmansuunnissa. Verkkopalvelu-uudistuksessa panostettiin palvelumuotoiluun, informaatioarkkitehtuuriin ja tietysti sisältöön. Informaatioarkkitehtuurin avulla luotiin sisäetusivut, joka huomioi eri käyttäjäryhmät ja tietotarpeet. Sivuston tärkeimmät käyttäjäryhmät on otettu hyvin huomioon tarjoamalla juuri heille tarkoitettuja sisältöjä. Diakin visuaalinen identiteetti uudistui samaan aikaan sivustouudistuksen kanssa. Yhdessä Diakin loistavien sisällöntuottajien kanssa loimme upean ja tuloksellisen verkkopalvelun. Poutapilvi suunnitteli verkkopalvelun ulkoasun ja […]

Turun Satama

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Turun satama sai kauan kaivatun verkkopalvelun – modernin, näyttävän ja selkeän sivuston, joka vakuuttaa asiakkaat, risteilijät ja kaupunkilaiset. Koukuttava tarina on hyvä lähtökohta verkkosivustolle. Se pitää vain muuttaa rakenteeksi, sisällöiksi, käyttöliittymäksi ja lopulta kokonaiseksi verkkopalveluksi. Turun Sataman verkkopalvelu-uudistus aloitettiin kartoittamalla käyttäjäryhmät sekä heidän tarpeensa. Nykyiset sisällöt käytiin läpi. Mikä toimii, mikä ei? Sen jälkeen luotiin käyttäjäryhmien tarpeisiin pohjautuva rakenne ja suunnitelma, jonka pohjalta sisällöt uudistettiin. Verkkopalvelun visuaalinen ilme on osa tarinaa. Se vaikuttaa myös yrityksestä syntyvään mielikuvaan. Siksi se pitää suunnitella tukemaan […]

Proluomu.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro Luomu ry on luomualan toimijoiden yhteistyöjärjestö, jonka tehtävänä on edistää luomun kasvua ja kehitystä Suomessa. Yhdistyksellä on noin 70 jäsentä, jotka edustavat ruokaketjun toimijoita tuottajista kauppaan. redandbluen tehtävänä oli uudistaa Pro Luomun verkkopalvelu WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului sivuston konseptiontityöpajat, käyttöliittymäsuunnittelu, ulkoasun suunnittelu sekä tekninen toteutus. Verkkosivustolle suunniteltiin ajankohtaisosio, tapahtumakalenteri, materiaalipankki ja modulaariset sivupohjat, joilla Pro Luomu voi jatkossa luoda itse esimerkiksi kampanja- ja hankesivukokonaisuuksia sivustolle itse. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä Pro Luomulle tarvittiin myös uudet brändikuvat, jotka suunnittelimme ja kuvasimme. Sivusto on osa viiden […]

Black Bruin

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Jyväskylän karhunpesästä käsin ympäri maailmaa toimiva Black Bruin valmistaa moottoreita, rotaattoreita sekä ohjausjärjestelmiä raskaille ajoneuvoille. Vaikka Black Bruinin historia ulottuu aina vuoteen 1959, ollaan yrityksessä tiiviisti kiinni nykypäivän kehityksessä. Toteutimme uuden sivuston monista laajoista sisältötyypeistä helposti ylläpidettävän paketin. Muun muassa jälleemyyjien ja palvelukeskusten haku uusittiin täysin. Hakutuloksia ei tarvitse enää odottaa tai tehdä uutta sivulatausta nähdäkseen ne, siitä pitää huolen käytetyt edistyneet tekniikat: Googlen paikannus, WordPress REST API sekä Vue.js. “Yhteistyö Duden kanssa alkoi 2015, kun etsimme sivustolle WordPress-toteuttajaa. Yhteistyö on jatkunut […]

Turku Business Region

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Businessturku.fi on Turun seudun yritys- ja innovaatiopalveluiden sivusto, jonka ylläpidosta vastaa Turku Science Park Oy. Sivusto keskittyy Turun alueen yrityksille suunnattujen palveluiden esittelyyn sekä vahvojen alueellisten klustereiden ja niissä toimivien organisaatioiden ja yritysten esiin nostamiseen. Poutapilvi asensi mainostoimiston suunnitteleman ulkoasun ja toteutti sivuston WordPress-alustalla.

Pulssi-mobiilisovellus

Tekijä: Sangre Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Yhdistimme voimamme Trainers’ Housen kanssa uudistaaksemme Trainers’ Housen Pulssi-mobiilisovelluksen. Työn alkuvaiheessa liikkeenjohdolle tarkoitetusta sovelluksesta oli jo useampia aiempia versioita. Pulssi on vastaus joka organisaation johdon suurimpaan kysymykseen: Miten luomme, ohjaamme ja mittaamme strategista muutosta organisaatiomme ihmisissä, tiimeissä ja liiketoiminnassa? Pulssi on muutosjohtamisen työkalu, jonka avulla voi luoda ja juurruttaa haluttu muutos organisaation päivittäiseen tekemiseen ja seurata sitä. Kun suorituskykymittarit ovat helposti näkyvillä, on välittömästi havaittavissa miten muutos päivittäisessä tekemisessä voi vaikuttaa konkreettisesti tuloksiin. Kokonaisvaltainen haaste Pulssin edellinen versio oli vanha eikä vastannut […]

Might & Magic: Elemental Guardians

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ubisoftin uusi nopeatempoinen strategiapeli Might & Magic: Elemental Guardians tempaisee pelaajan taianomaiseen fantasiamaailmaan. Maaginen saitti maagiselle pelille Evermadea pyydettiin luomaan pelin julkaisun alla sivusto, joka vahvistaisi hypeä pelin ympärillä ja tarjoaisi sujuvan alustan ennakkorekisteröintejä ja pelin latauksia varten. Sivuston tuli imaista käyttäjä Might & Magicin myyttiseen maailmaan ja osaksi seikkailua. Visuaalista ilotulitusta Hypen luominen näin vaikuttavan pelin ympärille vaatii sivustolta jotakin erityistä. Sivuston teho perustuu vaikuttaviin visuaalisiin ratkaisuihin. Elävät värit ja gradientit, yksityiskohtaiset hahmot sekä samettisen pehmeät animaatiot nostavat sivuston käyttökokemuksen perustasoa […]

Poki

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin. Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa. Pelillisyys keskiössä Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa. Interaktiivinen käyttökokemus Pokin brändissä toistuvat graafiset […]

Koneen Säätiön sivustouudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koneen säätiön sivustouudistus tehtiin vanhan toteutuksen päälle niin, että olemassa olevat sisällöt säilytettiin WordPressin hallinnassa. Sivuston rakenne ja sivukartta konseptoitiin uudelleen käyttäjälähtöiseksi useammassa työpajassa yhteistyössä asiakkaan kanssa. Sivustolle luotiin uusia päätason sivupohjia selkeyttämään aikaisemmin haasteelliseksi koettua rakennetta. Sivuston menua uusittaessa siitä tehtiin saavutettava. Olemassa olevat artikkeli- ja custom post type -sisällöt kategorisoitiin, jaoteltiin ja avainsanoitettiin kokonaan uudestaan. Artikkelisisällöille rakennettiin eri tyyppisiä sisällönnäyttämistapoja ja dynaamisia filtteröintejä osiksi uusia sivupohjia. Vanhaa tapahtumakalenteria selkeytettiin ja siitä tehtiin modulaarinen osa eri sivupohjia, joka mahdollistaa kalenterin näyttämisen […]

Retoriikan kesäkoulu

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Retoriikan kesäkoulu on vaikuttava viestintätapahtuma, joka järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa Hämeenlinnassa. Aucor on tapahtuman sponsori ja osana yhteistyötä pääsimme uusimaan myös tapahtuman sivuston. Näin sivustoprojektia luonnehtii Retoriikan kesäkoulun rehtori, puhetaidon kouluttaja Antti Mustakallio: ”Aucorin omaa toimintaa sävytti hyvällä tavalla rutinoitunut ammattitaitoisuus: projekti oli alusta loppuun asti tekijöiden hanskassa. Tekijät osasivat kysyä oikeita kysymyksiä ja myös vastasivat toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävän tehokkaasti. Lopputulos oli sitä, mitä alun perin haluttiin. Sivusto on nyt tyylikäs, toimiva ja ajanmukainen.” Tapahtuma on jatkanut vakaata kasvuaan joka […]

Helsingin Diakonissalaitos

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua. Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti. Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n sisältöfilosofia käännettiin vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita. Teknisistä ratkaisuista mm. WooCommerce, CRM-integraatio ja single sign-on luotiin tukemaan sekä helpottamaan organisaation toimintaa. Myös lahjoituspolku uudistettiin ja sivuston editoijille annettiin […]

Lux Helsinki

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lux Helsinki tuo valoa ja upeita elämyksiä pimeimpään vuodenaikaan. Valotaideteosten festivaali kerää Helsingissä noin puolen miljoonan ihmisen yleisön. Nämä kaksi seikkaa asettavat sivustolle merkittäviä edellytyksiä. Ensiksi, sivuston tulee tarjota sujuva käyttökokemus, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa tiedon eivätkä palellu tai eksy reitiltä, ja toiseksi, sivuston tulee pysyä pystyssä ja tehokkaana myös suurimpien kävijäpiikkien aikana. Luonnollisesti, sivuston tulee myös viestiä tapahtuman taianomaista luonnetta upeiden visuaalisten ratkaisujen avulla. Evermade suunnitteli sivuston rakenteen WordPressille sekä valmisti suunnitelman toteuttamiseen tarvittavat Everblox-rakennuspalikat ja tarjosi ne Lux Helsingin käyttöön. […]