Training Apps

Tekijät: Haltu Oy (Tekninen toteutus), Mainostoimisto Värikäs Oy (Visuaalinen ilme, sovellus/sivusto), Vapaa Pudotus Oy (Konsepti)

Training Apps Finland Oy on tamperelainen startup-yritys. Tiimi koostuu liikunta-alan asiantuntijoista, intohimoisista treenaajista sekä huippu-urheilijoista. Yrityksen luoma sovellus tekee treenaamisesta tehokasta ja helppoa. Treenaat aina huippujen kanssa. Missiona on saada ihmiset liikkumaan ja tekemään siitä päivittäisen rutiinin. Ilon kautta!

Sovellus on toistaiseksi ilmainen ja saatavilla Android-alustalle. Lähiaikoina julkaistaan myös iOS.

Linkki julkaisuun

Merikotka

Tekijä: Flo Apps Oy

Merikotka on Kotkassa toimiva meriliikenteen, meriturvallisuuden ja meriympäristön tutkimuskeskus, joka yhdistää johtavien suomalaisten korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten osaamista.

Merikotkan sivut uudistuivat huhtikuussa 2014. Sivusto siirtyi WordPress-alustalle ja sai uuden, merellisen ulkoasun. Uusi sivusto on myös responsiivinen.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Pro Kala Ry sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko

Pro Kala Ry:n sivusto uusittiin Koodiviidakon Sivuviidakko -julkaisujärjestelmällä.

Aktiivisesti toimialan ajankohtaisista asioista tiedottavalle Pro Kala Ry:lle oli tärkeää, että sisällönmuokkaus on ketterää sekä että mahdolliset sivuston rakenteelliset muutokset ovat helposti toteutettavissa. Sivuista haluttiin selkeät ja loogiset ja materiaalitilausten tekeminen tehtiin helpoksi.

Linkki julkaisuun

Aron Soittimen Magento-verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy

Aron Soitin on jo vuodesta 1953 toiminut kotimainen musiikki-alan erikoisliike. Omistajanvaihdoksen myötä ilmettä haluttiin modernisoida, kuitenkin perinteitä kunnioittaen. Tähän uudistukseen oli myös helppo yhdistää verkkokaupan toteutus tukemaan yrityksen verkkoliiketoiminnan ja myyntikanavien kehitystä.

Verkkokaupan elementit on suunniteltu toimimaan erityisesti silmälläpitäen mobiililaitteita. Tästä esimerkkinä verkkokaupan tuotesliderit joita voi selata vaivattomasti vain sivulle pyyhkäisemällä.

Huomattavaa on mobiilikäytön helppouden lisäksi, että responsiivinen ulkoasu skaalautuu myös ylöspäin leveille näytöille.
Myöskään konversio-optimointia ei ole unohdettu vaan parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi Aron Soitin valitsi henkilökohtaisia tuotesuosituksia tarjoavan noston verkkokauppaansa.

Soitinkauppa Aron Soitin toivoi graafiselta ilmeeltään vintage-henkeä ja harmaan värin sisällyttämistä väripalettiin. Inspiraatiota lähdettiin hakemaan vintage-värikartoista, vintage-henkisistä fonteista ja perinteikkäistä soitinmerkeistä.

Valitut päävärit harmaa ja valkoinen saivat tuekseen kolme tehosteväriä: turkoosin, burgundin ja puna-oranssin. Erityisesti verkkokaupassa suurta roolia näyttelee bannereita varten suunniteltu kuva-konsepti, jossa soitinten kuvat, brändin värit ja vintage-fontit yhdistyvät tunnelmaa luovaksi, mutta samalla informatiiviseksi kokonaisuudeksi.

Soitinkaupan kirjasinmaailma koostuu selkeästi kahdesta eri fontista: ensimmäisenä selkeä ja luettava, sekä printtiin että web-käyttöön suunniteltu Open Sans ja toisena ilmeikkäämpi Advent Pro. Aikaisemmin esitellyssä mainosbannereiden kuvakonseptissa, pakkaa on sekoitettu vielä kahdella eri kirjasintyypillä. Näissä mainoskuvissa erityisesti kirjasimet ja niiden yhdistely luovat haluttua vintage-henkeä.

Muodoiltaan logoja on kahdenlaisia – toinen kehyksellä ja toinen ilman. Lisäksi positiivi-logoja on kahden värisiä, harmaa ja burgundi, ja kolmantena negatiivi valkoinen. Kehys vie ajatukset toivotusti soitinmerkkien ja -kylttien (patch) maailmaan, kun taas logo ilman kehystä on monikäyttöisempi. Logon suoja-alue, joka on visualisoitu viereisessä kuvassa, on tärkeä osa logon suunnittelua. Se rauhoittaa logon ympäristön ja antaa sille tarvittavan tilan esiintyäkseen edukseen.

Yritys tarvitsi luonnollisesti myös printattua materiaalia viestintään, joihin lukeutuivat käyntikortit, lomakepohjat ja fyysisessä liiketilassa käytetyt hintalaput. Näissä materiaaleissa luotettiin selkeyteen ja harmaa-valkoiseen värimaailmaan. Logo ja typografia välittävät hienosti yrityksen henkeä.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Supercell Community Forums

Tekijä: Evermade

Supercell on yksi Suomen kuumimmista pelitaloista, jonka menestys hakee vertaistaan maailmassa. Yksi Supercellin menestyksen kulmakivistä on pelaajayhteisö, jonka kanssa Supercell on jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Tärkein keskustelukanava on heidän oma keskustelufooruminsa.

Saimme tehtäväksemme foorumin ulkoasun modernisoinnin ja päivittämisen vastaamaan Supercellin brändiä. Tavoitteena oli luoda pelien kanssa yhtenevä kokemus, joka innostaa pelaajia keskustelemaan ja osallistumaan. Projektista ei haastetta puuttunut: laatutaso oli erittäin korkea, kävijämäärät huimia ja foorumin piti toimia moitteetta niin tietokoneilla, tableteilla kuin kännyköilläkin.

Selätimme haasteet ja projekti onnistui yli odotusten. Saimme aikaan näyttävän foorumin, joka mittausten valossa otti merkittävän harppauksen eteenpäin.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Liikku.fi -sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko

Koodiviidakko toteutti Sivuviidakko -julkaisualustalla Liikulle uuden, selkeän ja helppokäyttöisen sivuston. Sivuston suunnittelussa haluttiin panostaa yhä lisääntyvään mobiilikäyttäjien joukkoon unohtamatta sivuston ylläpidettävyyttä.

Yhteisöllisyyteen halutaan jatkossa panostaa yhä enemmän ja sosiaalinen media tuotiinkin lähelle facebook -uutisten muodossa.

Responsiivisen sivustoteteutuksen suunnitteli mainostoimisto Design Valkea.

Linkki julkaisuun

Laatumaa

Tekijä: Focus Flow

Laatumaan uusi verkkosivusto on integroitu KIVI-kiinteistötietojärjestelmään, joka syöttää myytävät kohteet sivustolle automaattisesti. Alustana SilverStripe.

Linkki julkaisuun

Kalliolan setlementti -sivustouudistus

Tekijä: Flo Apps Oy

Kalliolan setlementti sai upouuden verkkosivuston. Sekä sivuston visuaalinen ilme että rakenne koki muodonmuutoksen. Uuden ulkoasun suunnitteli Alaska Markkinointi Oy.

Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän avulla.

Linkki julkaisuun

Tyylit.fi -verkkosivusto

Tekijä: Lamia Oy

Sivusto on toteutettu minimalistista, mustavalkoista tyyliä noudattaen, joka nostaa esiteltävät tuotteet keskiöön. Tyylit.fi navigaatio ja artikkelien selaus toteutettiin mahdollisimman suoraviivaiseksi. Lukijan on helppo löytää lisää itseään kiinnostavaa materialia. Sivuston alle integroitiin myös keskustelufoorumi

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Angry Birds Epic -verkkosivusto

Tekijä: Luxus Helsinki

Big shout out for the Luxus team in Helsinki!

Creating another stunning, responsive site to help Rovio build buzz for the upcoming Angry Birds Epic. The site went live today to support the game’s soft launch in Australia, Canada and New Zealand. Congrats to Rovio on another great new game!

Check the site out at http://epic.angrybirds.com/ – and stay tuned as it’ll be updated regularly!

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Mediracer-sivustouudistus

Tekijä: Lamia Oy

Mediracerin sivut olivat uuden sisällönhallintajärjestelmän tarpeessa, tähän ratkaisuksi valittiin avoimen lähdekoodin WordPress-julkaisujärjestelmä. Samalla myös sivusto siirrettiin Lamian nopeusoptiomoidulle serverille, jotta käyttäjäkokemus olisi mahdollisimman sulava.

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Fisuverkko-palvelu

Tekijä: W3 Group Finland Oy

W3 Group toteutti Kalasataman Palvelu Oy:lle laajan verkkopalvelun ”Fisuverkon”, joka on tarkoitettu kaikille Kalasatamassa asuville, työssäkäyville, vieraileville tai alueesta muuten vain kiinnostuneille ihmisille. Palvelun tarkoituksena on helpottaa etenkin asukkaiden päivittäistä asiointia ja edistää alueen toimijoiden välistä vuorovaikutusta.

Palvelussa on kolme tasoa, julkinen, kirjautunut sekä asukaskäyttäjä. Fisuverkon julkiset palvelut tarjoavat mahdollisuuden tutustua Kalasatamaan, lukea keskusteluja ja hakea sekä julkisia että yksityisiä palveluita. Julkisella puolella voi tutustua taloyhtiöihin ja niiden ympäristöihin.

Fisuverkko tulee elinkaarensa aikana liittymään – Avoimen Datan hengessä – lukemattomiin muihin palveluihin. Tästä syystä sen alle ei otettu mitään varsinaista julkaisujärjestelmää, jotka saattavat vaikeuttaa integraatioita, vaan toteutus tehtiin pääasiassa Symfony2-kehystä ja eri front-end -kirjastoja käyttäen.

Lisätietoja: Anu Halme, anu.halme@w3.fi, 0400 855688

Linkki julkaisuun

Lisätietoa

Kesko-verkkovuosikertomus

Tekijät: Media Cabinet Oy (Tekninen toteutus), Miltton Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme)

Media Cabinet toimii Keskon verkkovuosikertomusten ja yhteiskuntavastuuraporttien toimittajana. Verkkopalvelun teknisen toteutuksen lisäksi toimituksemme sisälsi julkaisualustaan toteutetut vuosiraportoinnin erityistyökalut, jotka helpottavat sisällöstä vastaavien työtä ja säästävät olennaisesti aikaa sisällönhallintaprosessissa.

Verkkovuosikertomukset toimivat lakisääteisten raportointivelvoitteiden täyttämisen lisäksi myös merkittävinä yritysimagoa ylläpitävinä ja kehittävinä palveluina.

Linkki julkaisuun

Wanhat