Autotalo Laakkosen autojen verkkokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laakkonen konserni halusi uudistaa verkkopalvelunsa rohkeasti. Asiakkaat ovat jo pitkään tottuneet etsimään autoja netistä, mutta moni ostamisen vaihe on kuitenkin edellyttänyt käyntiä myyntipisteessä. Ennakkoluulottoman suunnittelun ja viisaan toteutuksen ansiosta Laakkosen verkkopalvelussa voi nyt laskea oman autonsa vaihtoarvon, saada rahoituspäätöksen, maksaa auton ja tilata sen vaikka kotiovelleen. Verkkopalvelu tarjoaa myös personoitua tietoja ja yhteisöllisyyttä. Crasman konseptoi, suunnitteli ja toteutti uuden verkkopalvelun tiiviissä yhteistyössä Autotalo Laakkosen kanssa. Digitaalisten palveluiden rooli auton valinnassa on kasvanut vuosi vuodelta. Laakkosen maanlaajuisen myyntiketjun toimipisteiden tukena on nyt uusittu, […]

Valteri.fi

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valteri on Opetushallituksen alaisuudessa toimiva valtakunnallinen oppimis- ja ohjauskeskus, joka tukee lähikouluperiaatteen toteutumista tarjoamalla monipuolisia palveluja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen tarpeisiin. Uusi Valteri.fi -sivusto yhdistää kuuden eri toimipisteen ja Valterin pääsivuston yhdeksi kokonaisuudeksi. Sivusto rakennettiin ottaen huomioon Valterin asiakaskunnan erikoistarpeet. Esteettömyys huomioitiin toteutuksen jokaisessa vaiheessa ja Valteri.fi on muun muassa täysin selattavissa näppäimistöllä sekä tukee lukulaitteita. Jatkamme sivuston kehitystä yhteistyössä Valterin kanssa.

Meconetin verkkosivusto ja -kauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meconet on pohjoiseurooppalainen jousien, lanka-, meisto- ja syvävetotuotteiden valmistaja. Meconet suunnittelee ja valmistaa tarkkoja metallikomponentteja ja teemme vaativia kokoonpanoja asiakkaiden tarpeisiin. Meconetin erilliset WordPress-sivut sekä WooCommersella toimiva Jousikauppa sulautettiin yhteen Verkkoaseman toimesta. Sivuston uudesta visuaalisesta ilmeestä vastasi Mainostoimisto MBE. Projektin keskeisimpiä tavoitteita olivat edesauttaa hakukonelöydettävyyttä sekä tehostaa Jousikaupan, eli tarjouspyyntökoneen käyttöä. Yhteen sulautuksen myötä Meconetin jousi-tuotteista pääsee siirtymään suoraan Jousikauppaan, jossa tarjouspyyntö sekä tuotteisiin tutustuminen onnistuvat helposti.

Riistakeskuksen koulutusportaali

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Metsästyskurssit ja suoritukset verkkoon Valu Digital toteutti Riistakeskukselle koulutusportaalin, jossa metsästyskurssit ja niihin liittyvät tutkinnot ja testit suoritetaan sähköisesti. Koulutusmateriaalia on tarjolla niin metsästäjille kuin metsästyksestä, riistanhoidosta ja riistataloudesta kiinnostuneille. Portaalissa on sekä avoimia että kirjautumista vaativia kursseja. WordPressin päälle rakennettu koulutusportaali on integroitu kolmannen osapuolen tekemään Oma Riista -palveluun. Koulutusportaalissa tapahtuu itse opiskelu ja kurssin suoritus, kun Oma Riista -palvelussa hoidetaan tunnistautuminen ja koesuoritusten rekisteröinti. Riistakeskus siirtyi kerralla digiaikaan, kun aiemmin paperisina tuotetut metsästäjän oppaat ja manuaalisesti suoritetut kurssit tuotiin verkkoon. […]

Sato Oyj:n verkkovuosikertomus

Tekijät: Miltton Oy (Visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

SATO Verkkovuosikertomus 2016 Valu Digital vastasi Sato Oyj:n verkkovuosikertomuksen teknisestä toteutuksesta. Vuosikertomuksen layoutin suunnitteli viestintätoimisto Miltton. ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry valitsi toukokuussa 2017 SATO:n kertomuksen listaamattomien yhtiöiden parhaaksi vuosikertomuksesi. MITÄ TEHTIIN? PDF:n tulostaminen Käyttäjä voi itse koostaa verkkovuosikertomuksesta pdf:n, jonka sivut ovat vapaasti valittavissa ja järjestettävissä. Sivujen palstamäärää voi muuttaa, ja sivut juoksutetaan ja sisällysluettelo rakennetaan automaattisesti. PDF:n ulkoasua taitettiin sivustosta erikseen näyttävän lopputuloksen varmistamiseksi. Kaaviot ja raportointikeskus Verkkovuosikertomuksen dynaamiset kaavioit tuotettiin graafigeneraattorilla. Satolle tehtiin raportointikeskuksen etusivu, johon kerättiin ja jatkossa […]

Tamtrongroup.com

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamtron on kansainvälinen vaakojen ja punnitustiedon hallintajärjestelmien valmistaja. Geniem toteutti sivuston teknisen suunnittelun ja toteutuksen räätälöitynä WordPress-toimituksena mainostoimiston luoman ulkoasusuunnitelman pohjalta. Geniemin designerin käsialaa on myös sivuston responsiivinen ilme. Palvelun keskiössä on asiakkaan tarjoamat tuotteet ja palvelut, joiden osalta toteutettiin mahdollisuus suodattaa tuotteita kahdella eri tasolla. Monikansallisena yrityksenä Tamtron Group tarjoaa sisältöään kahdellatoista kielellä ja yli kahdellakymmenellä erilaisella domain-nimellä. Maakohtaiset domainit ohjataan automaattisesti maakohtaiselle, kielistetylle sivulle, kun taas yleiset domainit (https://www.tamtrongroup.com) osalta tunnistetaan kieli ja viedään kieliversioidulle sivulle, mikäli sellainen on olemassa.

Folksam

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Folksam Vahinkovakuutus tarjoaa laadukasta vakuutuspalvelua yksityisasiakkaille ja yrityksille. Karhu Helsinki on Folksamin strateginen digitoimistokumppani. Olemme tehneet yhdessä töitä yli kymmenen vuotta. Verkkosivusto on Folksamin bisneskriittinen myynti- ja markkinointityökalu. Folksam.fi uudistettiin läheisessä yhteistyössä Folksamin markkinointiviestintätiimin ja IT-tiimin sekä ruotsalaisen designtoimisto Dobermanin kanssa. Projektissa uudistettiin sivuston rakenne, visuaalisuus ja käyttökokemus kokonaisuudessaan, suurelta osin sisältöön koskematta. Projekti oli hyvä osoitus siitä, miten Drupal-sivustolle voidaan tehdä laaja ja perustavanlaatuinen uudistus ilman suurta sisältöprojektia ja maltillisin kustannuksin. Uuden Folksam.fi-sivuston visuaalisuus ja käyttöliittymä perustuvat kansainvälisiin linjauksiin, joita muokattiin […]

Marttaliiton verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu Digital toteutti Marttaliitolle laajan verkkopalvelu-uudistuksen. Taustalla oli tarve koota suuren järjestön toiminta verkossa yhteen paikkaan. Mitä tehtiin? – Kattojärjestön ja paikallisyhdistysten toiminta yhdelle sivustolle – Verkkokauppa monikauppiasjärjestelmällä – Monipuoliset suodatukset hakemistoihin, kuten tapahtumiin, yhdistyshakuun ja reseptihakuun – Rajapinta ulkoiseen reseptijärjestelmään – Usealle henkilölle oma blogi – Keskustelupalsta – Brändi nuorekkaaksi ja asiakasläheiseksi Perinteikkäällä Marttaliitolla on ympäri Suomea runsaasti toimintaa, kuten tapahtumia ja kursseja. – Yhdistimme Marttatoiminnan tasot ja hallinnon yhdeksi, näyttäväksi kokonaisuudeksi. Nyt kaikki  Marttojen palvelut ovat tarjolla valtakunnallisesti, kertoo Marttaliiton digikehitystä ja verkkopalvelumuutosta […]

Nokian Jalkineet

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nokian Jalkineet eli kumisaappaat? Äärimmilleen yksinkertaistettuna kyllä, mutta tarkemmin katsottuna tuotteita onkin liki sata ja joukossa on niin ammattijalkinetta, lasten Hai-saapasta ja trendikästä pihakenkää. Uudistimme sivuston WordPressille ja helpotimme samalla tuotteiden lajittelua ja niiden ominaisuuksien esittelyä. Nokian Jalkineet herättävät tunteita myös niiden käyttäjissä ja kerrankin palautetta suorastaan vyöryi sosiaalisen median kautta. Asiakkaalta saatu palaute: ”Jaoimme sivun Nokian Jalkineiden FB:n kautta heti ensimmäisenä päivänä ja saimme yhden viikonlopun aikana yli tuhat kommenttia siitä, kuinka positiivisesti sivut otettiin vastaan! ’Raikkaat, selkeät, toimivat, mobilikelpoiset’, olivat […]

Cocovi.fi

Tekijät: Evermade (Tuotanto), Zeeland (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kihniöstä kotoisin oleva CocoVi on Suomessa superfoodien pioneeri, jonka missio on tehdä paremman minän löytämisestä helpompaa, hauskempaa ja nautinnollisempaa tuomalla maailman ravinnetiheimmät ruoka-aineet jokaisen lautaselle. Evermade toteutti uuden Cocovi.fi-sivuston Zeeland Familyn kanssa. Sivustolla esitellään CocoVin herkulliset tuotteet ja tarjotaan parhaat reseptit superfood-herkkuihin.

Irti Huumeista ry

Tekijä: Hahmo Design Oy (Design ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Irti Huumeista ry tarjoaa valtakunnallisia vertais- ja ammattitukipalveluita huumeongelmaisten läheisille sekä toipuville käyttäjille. Yhdistys haluaa poistaa huumeiden käyttöön liittyvää häpeäntunnetta joka estää hakemasta apua. Tämä oli lähtökohtana ilmeuudistukselle, jonka yhtenä osana oli uusi verkkosivusto. Vastasimme kokonaisuuden visuaalisesta suunnittelusta sekä verkkosivuston teknisestä toteuttamisesta. Tavoitteina verkkosivuprojektissa oli luoda selkeä ja valoisa käyttäjäkokemus, joka olisi stemmassa Irti häpeästä -ajattelun kanssa.

CHS

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

CHS on yksityinen suomalainen logistiikkayhtiö, jolle toteutimme kansainvälistä liiketoimintaa tukevan verkkopalvelun. Sivusto kokoaa yhteen CHS:n palvelut ja yrityksen tiedot yhteystiedoista aina taustatarinoihin asti. Taustatekniikkana on luonnollisesti avoimen lähdekoodin WordPress, johon on tätä projektia varten kytketty mm. kieliversionti, lomaketyökalut ja CHS:n seurantapalveluita.

Verso Group -sivustouudistus

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Huhhuh, olipas jumppa. Aloitimme alkuvuodesta yhdessä Revolverin ja Verson kanssa projektin, jossa ensin osallistuimme heidän strategiansa ja sitten tuotteistuksen hiomiseen. Haastoimme koko ajan viestintää yksinkertaisemmaksi ja jämäkämmäksi. Ajan kuluessa se kuitenkin hieman turposi näkemyksestämme, mutta hyvä siitä tuli nytkin. Jahka perusasiat, eli mikä, miksi ja miten saatiin kasaan, pääsimme taittamaan laajoja, kolmikielisiä WordPress-sivuja ja jaettavaa esitettä. Molemmista halusimme graafisesti muuta kuin ”skandinaavisen pelkistetyt ja valkoiset”. Niinpä käytettiin rohkeasti värejä. Sivuja hiotaan vielä lisää ja uusia osioita tehdään lennossa, mutta livenä on nyt […]

KIASMA ARS-näyttely

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kiasman ARS-näyttelyt ovat vetonauloja: vierailijoita riittää ja näin myös näyttelyoppaita kuluu. ARS17-näyttelyssä haluttiin ottaa askel eteenpäin ja viedä näyttelyn tiedot mobiilioppaaseen. Mobiiliopasta varten ei kuitenkaan haluttu luoda erillistä ladattavaa mobiilisovellusta. Siksipä mobiiliopas rakentuikin pääasiassa mobiiliin suunnitelluksi, mutta myös muille päätelaitteille skaalautuvaksi, WordPress-sivustoksi. Kyseessä on siis verkkosivusto, joka tuntuu mobiiliapplikaatiolta. Mobiiliopas sisältää mm. teoksille luodut sivut ja mahdollisuuden tehdä oma suosikkilistaus. Trimedia vastasi toteutuksesta kokonaisvaltaisesti.

Kunkoululoppuu.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kunkoululoppuu.fi on luotu, jotta koulunsa lopettava nuori ymmärtäisi ne monet jatkokoulutuksen ja työelämän mahdollisuudet, joihin hän voisi suuntautua. Sivuston ylläpidosta ja toimeksiannosta vastaa Taloudellinen tiedotustoimisto TAT. Toimeksianto liittyi olemassa olevan sivuston uudistamiseen kolmella kärjellä: sisällöllisen vetovoiman kasvattaminen, helpottaa olennaisten tietojen löytämistä ja ennen kaikkea tehdä sivustosta paremmin nuoria palveleva. Sisällöllistä vetovoimaa haettiin yhteistyöllä nuorison hyvin tunteman Joonas Pesosen (@pesojoonas) avulla. Tietojen löytämistä edesautettiin rakenteellisella suunnittelulla, jossa artikkelit ja niihin liittyvät lisätiedot on jaksotettu selkeästi, mikä helpottaa keskeisen tiedon omaksuntaa. Koska sivusto elää […]

Kultajousi-verkkokauppa

Tekijä: Wysiwyg Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kultajousi on muodikkaisiin koruihin ja kelloihin keskittyvä koko Suomen kattava vähittäiskauppaketju, jonka myymäläverkosto kattaa jo lähes kaikki suurimmat kaupungit ja taajamat. Kultajousen sivusto ja verkkokauppa on toteutettu Smilehousen Workspace-alustalla. Wysiwyg uudisti sivuston ja verkkokaupan nykyajan vaatimusten mukaiseksi. Uudistuksessa keskityttiin erityisesti käyttökokemukseen mobiililaitteilla. Sivuston suunnittelu tehtiin mobiili ensin -periaatteella. Verkkokauppaan on toteutettu monipuoliset suodattimet helpottamaan tuotevalikoiman selailua. Verkkokaupan tuotesuosituksissa käytetään Nosto-palvelua.

Primehotels Oy

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Primehotels Oy on yksityinen suomalaisyritys, joka omistaa, rakentaa ja operoi korkeatasoisia hotelleja ympäri Suomen. Wysiwyg toteutti verkkosivuston Primehotels Oy:lle ja uudisti Hotel Rantapuiston, Spahotel Casinon ja Hotel Oscarin sivustot. Sivustot on toteutettu WordPressillä ja ne ovat monikielisiä (suomi, englanti, venäjä). Sivustoilla käytettyjä erilaisia sisältötyyppejä ylläpidetään räätälöidyillä hallintanäkymillä. Hotellien sivustot on liitetty TravelClick iHotelier-varausjärjestelmään.

LuxusM2 LKV

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LUXUSm2 LKV on yksityinen suomalainen kiinteistönvälitystoimisto, joka keskittyy korkeatasoisten kohteiden välittämiseen. LUXUSm2:n sivuston ulkoasun on suunnitellut BabaJaga Graphics ja Wysiwyg vastaa teknisestä toteutuksesta ja ylläpidosta. Sivusto on toteutettu WordPressillä, ja kohteiden sisältötiedot luetaan PDX-kiinteistövälitysjärjestelmästä.

Tampereen Insinöörit

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tampereen Insinöörit ry on akavalaisen Insinööriliiton toiseksi suurin alueyhdistys. Tampereen Insinöörit ry:n keskeiset toimialueet ovat työmarkkinatoiminta, jäsentoiminta jäsenetuineen ja viestintä. Wysiwyg uudisti Tampereen Insinöörien verkkosivuston WordPress-alustalle. Ulkoasu suunniteltiin Tampereen Insinöörien graafisen ohjeistuksen pohjalta. Sivustolle on toteutettu omat sisältötyypit tapahtumajulkaisuille ja lomakkeet, joilla jäsenet voivat ilmoittautua tapahtumiin. Etusivulle tuodaan automaattisesti uusimmat tiedotteet INSU-lehdestä ja tietyntyyppiset julkaisut Tampereen Insinöörien Facebook-sivulta.

Taidemaalariliitto

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalareiden valtakunnallinen järjestö, joka on perustettu vuonna 1929. Jäseniä liitolla on noin 1300. Liitto työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitolla on galleria, taiteilijatarvikevälitys ja toimisto Helsingissä. Wysiwyg uudisti Taidemaalariliiton verkkosivuston WordPress-alustalle. Yleisten tietojen lisäksi sivustolla esitellään muotokuvamaalareita ja Teosvälitys-tapahtumassa myynnissä olevia teoksia. Muotokuvamaalareiden luettelo on toteutettu omana sisältötyyppinään, ja maalarit pääsevät päivittämään omia tietojaan henkilökohtaisella tunnuksella. Teosvälityksen teosluetteloa voi suodattaa tekniikan ja hinnan perusteella. Sivustolla on myös WooCommercella toteutettu taiteilijatarvikevälityksen verkkokauppa, jossa jäsenet voivat […]

Wallstreet -yrityssivusto

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Wallstreet on vuonna 2006 perustettu suomalainen valtakunnallisesti toimiva vakavarainen yrityskonserni, joka tarjoaa asiakkailleen kaikkia omaisuuden hoitamiseen ja varallisuuden kasvattamiseen liittyviä palveluita. Wallstreetin sivuston ulkoasun on suunnitellut Hiekka Graphics, ja Wysiwyg vastaa teknisestä toteutuksesta ja ylläpidosta. WordPressillä toteutetusta sivustosta tehtiin verkkolehtimäinen yrityssivusto, jossa keskiössä ovat asiantuntija-artikkelit ja markkinakatsaukset.

UKKO.fi – verkkosivusto

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

UKKO.fi on kevytyrittäjille suunnattu laskutuspalvelu, joka mahdollistaa laskuttamisen yksityishenkilönä, ilman omaa yritystä. Teimme UKKO.fi:lle visuaalisen ilmeen päivityksen ja osallistuimme uuden kansainvälisen brändin tekemiseen. Uudistimme verkkosivuston käyttöliittymän ja hallinnan sekä Suomen että Ruotsin sivustoille. Lisäksi ilme tuotiin myös kaikkiin markkinointimateriaaleihin. “Yhteistyö Redlandin kanssa on ollut helppoa ja joustavaa. Nopeallakin aikavälillä tulleisiin tarpeisiin on vastattu ripeästi. Suosittelemme lämpimästi Redlandia yhteistyökumppaniksi” – Olli Kopakkala, UKKO.fi markkinointi.

Tammed Oy

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tammed Oy on ensihoito- ja ensiaputarvikkeiden tukkukauppa, joka varustaa ja kouluttaa asiakkaansa toimimaan oikein tapaturmatilanteissa. Wysiwyg on toteuttanut Tammedin verkkokaupan WordPressillä ja WooCommercella. Verkkokaupassa on käytössä Wysiwygin tekemät Checkout-, Prinetti- ja Matkahuolto-lisäosat. Verkkokauppaan on toteutettu myös laajennus, jolla asiakkaat voivat helposti tilata täydennystarvikkeita skannaamalla QR-koodin puhelimella. Verkkokaupan tuotesuosituksissa käytetään Nosto-palvelua.

Lopeta Maanantaina -kampanjasivusto

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Lopeta maanantaina -ohjelma kannustaa tupakoinnin lopettamiseen – pysyvästi. Ohjelma myös kannustaa pysymään ilman tupakkaa. Kannustusohjelmaa koordinoi Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskus. Wysiwyg toteutti Lopeta Maanantaina -ohjelman verkkosivuston. WordPressillä tehdyllä sivustolla on myös blogityyppisiä Viikon aiheet -kirjoituksia. MailChimpillä toteutettuun viikottaiseen kannustavaan uutiskirjeeseen on tehty sivustoa vastaava ulkoasu.

Tasowheel

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tasowheel suunnittelee ja tuottaa järjestelmiä, komponentteja ja palveluita prosessi- ja koneenrakennusteollisuuden sekä terveysteknologian aloilla toimiville yrityksille. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman palveluita tuotekehityksen, testauksen, simuloinnin, mittauksen ja logistiikan alueilla. Tasowheelin sivuston ulkoasun on suunnitellut Brandstairs Oy, ja Wysiwyg vastaa teknisestä toteutuksesta ja ylläpidosta. WordPressillä toteutettu sivusto on kaksikielinen (englanti ja suomi).

Perho Liiketalousopisto

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Perho Liiketalousopisto on Helsingissä toimiva kahden kampuksen yksityinen oppilaitos, jonka tehtävänä on kehittää ja luoda uutta ravintola-, matkailu- ja liiketalouden alojen ammatillista osaamista. Oppilaitos syntyi 1.1.2017 Helmi Liiketalousopiston, Ravintolakoulu Perhon ja Haaga-Perhon yhdistyessä. Opiskelijoita sillä on noin 1500. Perho.fi-domainin alla olivat aiemmin olleet ravintolakouluperho.fi-, ravintolaperho.fi-, haagaperho.fi- ja haaga.fi-sivustot. Multisite-asennuksesta luovuttiin, kun sivusto yhtenäistettiin. Myös uusi perho.fi-sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja Enfold-teemalla sekä lomakkeet GravityForms -lisäosalla. Sivustoprojektissa hyödynnettiin osin vanhan alustan elementtejä ja toiminnallisuuksia. Vanhoista sivustoista Ravintolaperho.fi säilytettiin sellaisenaan ja on nyt liitetty uudelle […]

Baiks

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Polkupyörätukku on nyt Baiks. Yritys on vuonna 1994 perustettu pyöräilyn erikoisliikeketju, joka on maamme suurin koko perheen pyöränostopaikka. Myymäläverkostoon kuuluu 12 myymälää, jotka palvelevat ja auttavat asiakasta kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Keväällä 2017 Suomen Polkupyörätukku teki mittavan brändimuutoksen ja avasi uuden Baiks polkupyöräverkkokaupan. Tavoitteet Verkossa asioiva kuluttaja saattaa ostamisen sijaan vain seurata tuotetietoja ja saatavuutta eri myymälöistä. Polkupyörien toimitusaikojen ollessa pitkiä on Baiks huomannut asiakkaiden asioivan mielellään myös kivijalkakaupoissa verkossa asioimisen jälkeen. Baiksin keskeisenä tavoitteena oli saada uusi myyntikanava vastaamaan nykyajan […]

Winestaten sivustouudistus

Tekijät: Brand MNGR Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelun viimeistely, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakas uudisti ilmeensä design-toimisto Brand MNGR:n kanssa ja oli alunperin toteuttanut teknisen toteutuksen toisen toimijan kanssa, mutta valmiin WordPress-teeman päälle tehty toteutus oli pahasti epäonnistunut eikä pystynyt täyttämään sivustolle asetettuja toiminnallisia vaatimuksia. Into-Digitalin toimesta asiakkaan uudistettu sivusto koostettiin uusiksi täysin asiakkaalle räätälöitynä. Sivuston tärkeimmät ominaisuudet perustietojen lisäksi ovat räätälöidyt sisältöelementit, tuotetietojen hallinta (tuotteet ja tuottajat WordPressin omaksi sisältötyypiksi), tuotehakutyökalu sekä yhteydenottolomakkeet. Projekti osoitti jälleen kerran valmisteemojen haasteet ja haavoittuvuudet, mutta lopputuloksena onnistunut kokonaisuus.

LashLovers

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

LashLovers Oy on vuonna 2011 perustettu suomalainen ripsienpidennystuotteiden alkuperäisvalmistuttaja ja alan kouluttaja. Laatu, turvallisuus ja jatkuva kehittäminen ovat yrityksen toiminnan ydin. Tämä kauneudenhoitoalan ammattilaisten käyttöön tarkoitettuja tuotteita maahantuova yritys tekee aktiivista yhteistyötä ja tuotekehitystä alan tarvikevalmistajien kanssa. LashLoversilla uskotaan vahvasti avoimuuteen sekä yhdessä oppimiseen ja yritys onkin kouluttanut Suomessa alalle jo yli 500 ripsienpidennysammattilaista. Tavoitteet Verkkokauppa on LashLovers Oy:n toiminnan kulmakivi. Sen on oltava toimiva ja helppokäyttöinen, koska nykyään käytännössä kaikki asiakastilaukset tehdään, käsitellään ja toimitetaan verkkokaupan kautta. LashLoversin tavoitteena oli kehittää […]

Kepa.fi

Tekijä: Kepa ry
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kepa on yli 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö ja globaalin kehityksen asiantuntija. Kepan tärkein viestintäkanava kepa.fi koki hiljattain ison mullistuksen, kun se uudistettiin täysin vuoden 2016 lopussa. Lähdimme uudistamaan sivustoa käyttäjä edellä: käyttäjätesteissä huomasimme jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että vanhan sivuston rakenne koettiin kankeaksi ja tieto oli usein vaikeasti löydettävissä. Päätelaitteesta riippumaton käyttö oli myös surkeassa jamassa, mutta sen toki tiesimme jo ennen projektin aloittamista. Tästä syystä uudistusprojektissa keskityttiin erityisesti käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden parantamiseen, sivuston rakenteen selkeyttämiseen sekä tietenkin responsiivisuuteen. Sivusto siirrettiin uudistuksen yhteydessä […]

Tornion Energian verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sähkölaitoksia alettiin rakentaa Suomeen 1880-luvun lopussa. Kun Tornioon perustettiin sähkölaitos vuonna 1911, oli se tiettävästi pohjoisin maan sähkölaitoksista. 1970-luvulla sähkölaitoksen päähuomio suunnattiin Torniossa sähkönjakeluun. Öljykriisi koetteli Suomea ja koko maailmaa vuoden 1973 lopulla, ja öljyn hinta moninkertaistui. Ennen öljykriisiä oli öljylämmitys halvempaa kuin sähkölämmitys, mutta kriisin jälkeen kustannussuhde muuttui.Vuonna 2002 Tornion kaupunki yhtiöitti energialaitoksen. Näin syntyi Tornion Energia Oy. Kaupunki omistaa yhtiön osakkeista 100 prosenttia. Lue koko historiikki os. http://www.tornionenergia.fi/tietoa_yhtiöstä/historia Tornion Energian verkkopalvelu uudistettiin Verkkoaseman ja Mainostoimisto Kluun yhteistyönä. Sivustolla pyrittiin helpottamaan […]

Shell HelmiSimpukka

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Shell HelmiSimpukka -ketju tarjoaa tiellä liikkujille kattavat palvelut ja hyvää ruokaa ympäri Suomen. Yhteensä 50 Shell HelmiSimpukkaa sijaitsevat Shell- ja St1-huoltoasemien yhteydessä. Sivustouudistuksen tarkoituksena oli parantaa palveluiden löydettävyyttä tien päällä oltaessa. Tavoitteita olivat mm. parempi mobiilikäytettävyys, sisällön selkeyttäminen ja helposti käytettävä asemahaku, jolla asiakkaat löytävät nopeasti tarvitsemansa palvelut. Verkkosivuston ylläpitäjät kaipasivat modernimpaa työkalua, kustannustehokasta jatkokehitystä ja helppoa sisällönhallintaa. Druid vastasi verkkopalvelun teknisestä toteutuksesta Drupal 8 -järjestelmällä. Rakensimme sivustolle asemahaun, jolla asiakas voi etsiä asemia oman sijaintinsa ja kaipaamiensa palveluiden perusteella. Asemahaku rakennettiin […]

Viestintätoimisto Drum

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme yhdelle Suomen kovimmista viestintätoimistoista responsiivisen WordPress-verkkosivun tukemaan Drumin viestinnän ja markkinoinnin tavoitteita. Tärkeänä pointtina oli mm. vahvistaa brändimielikuvaa Drumista asiantuntevana, oivaltavana, raikkaana sekä samalla kivana, rentona toimistona. Luovuus ja idearikkaus tuodaan esiin konkreettisten referenssikeissien avulla. Sivuilla mielenkiintoisista teknisistä ominaisuuksista mainittakoon eri sisältötyyppien joustava yhdistely kustomoitaviksi osioiksi, jotka mahdollistavat sekä manuaaliset että automaattiset nostot. Sivun visuaalisen ilmeen konseptista vastasi Drumin oma AD Ville, jonka kanssa yhdessä viilasimme luonnokset valmiiksi sekä jatkoimme suunnittelua omin voimin pidemmälle.

Inari Clothing

Tekijä: Soininen design
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivusto tuoreelle kotimaiselle lifestyle vaatemerkille, Inari Clothing:lle. Sivusto rakennettiin nopealla aikataululla WordPressin päälle, Inari Clothing vaatemerkin omistaa Vokant Oy. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi allekirjoittanut sekä Vokant groupin designer Henna Kankaala. Valokuvauksesta vastasi Reijo Kankaala. Sivusto siis toteutettu yhteensä 3 ihmisen työpanoksella (projektin kesto n. 2 viikkoa), ja lopputulokseen ollaan tyytyväisiä. Toki paljon kehittämistä vielä löytyy, mutta työ jatkuu. Sivustoa on tarkoitus kehittää verkkokaupan suuntaan ja nyt toimii siis käyntikorttina kotimaisille sekä kansainvälisille markkinoille. Lisätietoa saat toteuttajan verkkosivuilta jotka löytyy osoitteesta http://jukkasoininen.esy.es/

Nokia.com

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HAASTE Kun Nokia.com verkkotunnus siirrettiin takaisin Nokian käyttöön vuonna 2015, riskinä oli luoda hajanainen, epäyhteneväinen digitaalinen ekosysteemi huonolla käyttäjäkokemuksella johtuen teknisen ja kokemuksellinen arkkitehtuurin puutteesta. Tavoitteena oli suunnitella ekosysteemi joka sallisi jo olemassa olevan sisällön migraation ja olisi joustava uusia sivujen, osioiden ja sisältöjen luonnissa. Tavoitteena oli saavuttaa yhdenmukaistettu online brand presence jota olisi helppoa ja tehokasta ylläpitää. Vuonna 2016, Mirumin tehtävänä toteuttaa online strategian ensimmäinen osa. Se oli suunnitella ja impelementoida uusia Nokia.com infrastruktuuri ja siirtää Mirumin jo vuonna 2013 suunnitteleman […]

Fondita

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Fondita on pohjoismaisiin ja eurooppalaisiin osakkeisiin keskittynyt rahastoyhtiö. Heidän sivustonsa oli visuaaliselta ilmeeltään vanhentunut. Se ei ollut responsiivinen eikä palvellut sivustolla vierailijoita tai sen ylläpitäjiä. Vanha alusta koettiin kankeaksi ja sisältöjen päivittämien oli vaikeaa sillä se vaati teknisen toimittajan kanssa toimimista. Mirumin tehtävä oli uudistaa sivusto niin visuaalisesti kuin rakentaa Fonditalle moderni CMS-ratkaisu, joka mahdollistaisi sisällönhallinnan heidän itsensä toimesta. Ratkaisu Alustaksi valittiin Drupal 8. Vastasimme koko projektin läpiviennistä aina esitutkimuksesta tekniseen implementointiin saakka. Tulokset Sivustouudistuksen myötä, visuaalinen ilme on päivitetty tähän […]

Vandemoortele sivustouudistus

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Kun johtava elintarvike-alan yritys, vuosisadan mittaisella kokemuksellaan leipomotuotteiden, margariinien, ruokaöljyjen ja –rasvojen tuottamisesta ja jakelusta, uudistuu, on projektin onnistunut loppuun vieminen erittäin tärkeää. Mirum valittiin konseptoimaan ja implementoimaan Vandemoortelle uudet tyylikkäät nettisivut, joiden tehtävänä oli skaalautua 14 Euroopan markkinoille eri brändeille, yli 4500 ruokatuotteen ja reseptin profiilille, sekä nettisivujen pitivät olla houkuttelevia eri asiakaskunnille, sijoittajille ja toimia keskeisenä kommunikaatioalustana. Ratkaisu Mirum Lontoon ratkaisu yhdisti Vandermoortelen uuden visuaalisen identiteetin laadukkaaseen teknisen implementointityöhön, joka linkitti yhteen monia tukialustoja ja palveluntarjoajia – Adobe, Drupal […]

Hanketori

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hanketori-palvelu sisältää ilmoitustietoja EU-maiden julkisten hankintojen hankintailmoituskannasta (TED) ja HILMA-hankintailmoitustietokannasta tai suoraan Hanketorille jätettyjä tarjouspyyntöjä. Zeeland Family suunnitteli ja toteutti uuden version Hanketori-palvelusta WordPress-alustalle kesä-joulukuussa 2016. Uudistuksessa sekä käyttöliittymä että ohjelmakoodi uusittiin kokonaan. Palvelun tilaajat voivat hakea ilmoituksia valmiilla hakuprofiileilla tai luoda omia räätälöityjä profiilejaan, sekä tilata hankintailmoituksen tyypin mukaan luokiteltuja päivittäisiä ilmoituksia suoraan omaan sähköpostiin. Hanketoriin voi luoda oman julkisen yritysprofiilin ja jättää ilmaiseksi tarjouspyyntöjä muiden palvelun käyttäjien saataville.

HSEQ-lait

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hseqlait.fi on työturvallisuus-, työterveys-, ympäristö- ja kemikaalilainsäädännön ammattilaisille tarkoitettu ajantasainen uutisten seurantapalvelu. Palvelun tilaajat saavat käyttöönsä jatkuvasti päivittyvän tietokannan mm. HSEQ-alueen keskeisistä säädöksistä, hallituksen esityksistä ja oikeustapauksista. Zeeland Family suunnitteli palvelun käyttöliittymän sekä toteutti sen käyttäen WordPressiä alustana. Sivustolla hyödynnetään sisällön julkaisussa uutta WordPressin REST API -rajapintaa.

Urheilugaala.fi

Tekijät: Creuna Finland (tuotanto), Kobra Agency (suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilugaala täytti tänä vuonna 10-vuotta. Juhlavuoden yhteydessä gaalan visuaalinen ilme ja verkkosivusto uudistettiin. Sivustosta haluttiin tehdä ikkuna gaalaan minkä vuoksi sivusto toteutettiin vahvasti kuva- ja videopainotteisena. Maininnan arvoinen kokonaisuus sivuston sisällä on 100-vuotta -osio jossa voi tutustua 100-vuotiaan Suomen suurimpiin urheilulegendoihin.

Andiata

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Andiata on tunnettu suomalainen vaatebrändi, joka suunnittelee ajattomia, naisellisia ja upeita vaatteita tyylikkäille naisille. Andiata halusi uudistaa verkkosivujaan vastaamaan uudistunutta brändiään ja panostaa verkkokauppansa kehittämiseen niin, että uudet asiakkaat myös nuoremmista ikäluokista löytäisivät heidän tuotteensa. Andiatan oma brändi antoi Contrastille tarvittavat suuntaviivat verkkosivujen ulkoasulle: kokonaisuudsta huokuu skandinaavisuus, ilmavuus, ajattomuus ja korkea laatu. Kuten itse vaatteissa, myös verkkokaupassa haluttiin pitää esteettisyys ja käytännöllisyys hienovaraisessa tasapainossa.

Pieni ele -verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pieni ele -verkkokaupassa lahjoittamalla voi tukea seitsemäätoista vammais- ja terveysliittoa. Vastalahjaksi saa lähettää bestikselle tai mielitietylle soman videotervehdyksen. Pieni ele -lahjoitusverkkokauppa toteutettiin WordPress / Woocommerce -yhdistelmällä. Käyttäjäpolku on toteutettu mahdollisimman jouhevaksi niin, että lahjoittaminen ei vaadi käyttäjän kirjautumista. Verkkolahjoituksen voi tehdä sekä suomen- että ruotsinkielisillä sivuilla.

Vacuunservice -sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

SV Vacuumservice Oy perustettiin vuonna 1984 ja on erikoistunut tyhjiöteknologiaan. Edustamme tyhjiöalan yrityksiä maailmanlaajuisesti. Maahantuonnin lisäksi suunnittelemme, tuotamme ja kokoamme tyhjiölaitteistoja. Tarjoamme myös konsultointia, palvelua sekä myymme varaosia erilaisiin tyhjiöpumppuihin. Tavoitteemme on tarjota kaikki tarvittavat komponentit asiakkaidemme tyhjiösovelluksiin. Asiakaskuntamme koostuu pienistä yrityksistä, merkittävistä kotimaisista OEM-valmistajista ja suurista instituutioista sekä kaikesta siltä väliltä. Vacuumservice Oy:n verkkosivusto uudistettiin Verkkoasemalla yhteistyössä Hiekka Graphics Oy:n kanssa. Sivustolle tehtiin kattava rakenneuudistus ja alustana säilytettiin Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmää. Keskiössä sivustouudistuksessa oli myynnillisyys ja suomenkieliseen kieliversioon panostaminen. Projekti jatkuu Verkkoasemalla […]

Lehtimäki Group

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme Lehtimäki Groupin digistrategian ja uudet verkkosivustot Lehtimäki Tilausajoille, Lehtimäki Groupille ja Lehtimäki Liikenteelle. Uusissa sivustoissa kiinnitettiin erityisesti huomiota mobiiliystävällisyyteen. Myös tilausajokuljetuksen tilaaminen suoraan verkosta tehtiin entistä helpommaksi ja sujuvammaksi. Samassa yhteydessä avasimme Lehtimäki News -sivuston, joka toimii konsernin sähköisenä asiakaslehtenä ja julkaisualustana, mikä kytkeytyy kaikkiin sivustoihin uutisnostoina sekä Lehtimäki Groupin eri somekanaviin.

Tiellä sananvapauteen

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Simplicity Design (UI/UX-suunnittelu)
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kansalliskirjaston verkkoteos Tiellä sananvapauteen esittelee suomalaisen sananvapaus- ja sensuurihistorian. Sivusto sisältää sata vuotta kattavan aikajanan, lukuisia henkilökuvia, kuvagallerioita ja satoja artikkeleita. Flo Apps Oy rakensi sivuston alusta loppuun asti tiiviissä yhteistyössä sisällöntuottajien kanssa. Lopputuloksena tutkimustulokset ovat helposti lähestyttävässä muodossa. Käyttämällä Drupal 8:aa pystyimme mukauttamaan sisällöntuoton kirjoittajien toiveiden mukaisiksi. Sisällöt haetaan sivustolle Drupalin REST API -rajapintojen avulla. Front-end on toteutettu AngularJS:lla. Käyttöliittymän suunnitteli Janne Aukia (Simplicity Design). Lisähaasteen käyttöliittymälle asetti aikajanalla olevan aineiston suuri määrä. Optimoimalla aineistojen latausta saimme käyttökokemuksesta sujuvan.

HYKSin

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme HYKSinille nykyaikaisen verkkopalvelun, jossa esitellään yksityissairaalan palvelut ja asiantuntijat. Sivusto palvelee käyttäjää neljällä kielellä ja asiantuntijoita on listattuna yli 250. Tästä joukosta pystyy tekemään hakuja erikoisalan, toimipisteen, kielitaidon ja tietysti nimen perusteella. Lisätietoa projektista -linkin takaa aukeaa projektin kulkua taustoittava haastattelu.

Rauman kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Rauman kaupungille joustava ja omaleimainen sivustopaketti Valun Kuntasivusto-mallilla pääsivuston oheen voidaan luoda kustannustehokkaita rinnakkais- ja kampanjasivustoja. Valu Digital toteutti Rauman kaupungille verkkosivuston, joka joustaa kaupungin tarpeiden mukaan. Pääsivuston lisäksi Rauma sai käyttöönsä yli kymmenen rinnakkaissivustoa. Esimerkiksi kirjaston, kansalaisopiston ja kulttuurikohteiden sivustot luotiin omille domaineilleen ja niiden ulkoasut räätälöitiin asiakkaan toiveiden pohjalta. – Kaipasimme uuteen verkkopalveluun nimenomaan sitä, että palvelu tehdään yksilöllisesti Rauman tarpeista lähtien. Valun Kuntasivusto-toteutuksella saimme omannäköisemme sivuston, jota on jatkossakin mahdollista muovata, kertoo Rauman kaupungin viestintäyksikön päällikkö Raija Lehtorinne. Rauman […]

Lappset

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy on yksi maailman johtavista leikki- ja liikuntapaikkavälineiden valmistajista. Lappset on tunnettu korkeasta laadustaan ja innovatiivisista ratkaisuistaan. Tietotalo on Lappsetin kumppani digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Lappsetin uudistettu verkkopalvelu toimii digitaalisissa kanavissa tapahtuvan liiketoiminnan kasvattamisen pohjana ja vauhdittajana. Uusi verkkopalvelu on toteutettu asiakas edellä -ajatuksella. Visuaalisten ja toiminnallisten muutosten lisäksi suurimpia muutoksia on ollut sisältömarkkinoinnin tehostaminen. Lappset hyödyntää vahvasti sisältöä markkinoinnin välineenä ja rakentaa leikkimiseen, liikuntaan sekä puisto- ja kadunkalustevalikoimaan, niiden hankintoihin ja suunnitteluun liittyvästä sisällöstä erottumistekijää verkkopalvelussaan. Lappsetin verkkopalvelu-uudistuksen toisessa […]

Boomeranger

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boomeranger suunnittelee ja rakentaa erikoisvalmisteisia veneitä ammattilaiskäyttöön. Tavoitteenamme oli tehdä paras mahdollinen verkkopalvelu ja nostaa sen avulla Boomerangerin profiilia maailmalla. Suunnittelimme brändin mukaisen verkkosivuston, jossa otettiin huomioon erilaisten kohderyhmien tarpeet eri veneiden käyttötarkoitusten mukaisesti. Uudistuksen aikana valokuvasimme tehtaan, työvaiheet sekä venemalliston koulutus- ja markkinointikäyttöön.

Paahtimo Papu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Intohimolla ja käsityönä pienissä erissä paahdettu pientilojen tuottama luomukahvi on löytänyt tiensä Jyväskyläläisten sydämiin. Papun ja Duden filosofioissa on paljon samaa, todennäköisesti siksi yhteistyö onkin ollut hyvin aktiivista ja antoisaa heti paahtimon aukeamisesta vuodesta 2014 lähtien. Verkkokaupasta toteutettiin visuaalisesti massasta poikkeava, intohimoa sekä käsityöläisyyttä esiintuova kokonaisuus. Tuoreen kahvin tai kahvitarvikkeiden tilaaminen suoraan kotiin ei voi helpommaksi tulla, eikä myöskään tilausten käsittely papulaisille.