Magisso.com

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Magisso on palkittu suomalainen design-brändi, joka suunnittelee innovatiivisia ja käytännöllisiä ratkaisuja kodin eri pulmiin. Yrityksen tuotteista tunnetuin on Maria Kivijärven vuonna 2011 suunnittelema legendaarinen kakkulapio, jota on ihastellut muun muassa Wall Street Journal, CNN, Oprah ja InStyle. Uudistimme tärkeimmän viestintäkanavamme, magisso.comin, vuoden 2017 lopussa. Jäykkä ja vanhentunut sivusto ei ollut palvellut yrityksen sisäisiä käyttäjiä eikä ulkoisia kohderyhmiä enää pitkään aikaan ja myös sivuston teknisen toimivuuden ja luotettavuuden kanssa alkoi olla haasteita, joten oli korkea aika uudistaa sivusto täysin. Uudistusprojektissa yksi tärkeimmistä vaiheista oli […]

Gradia

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Selattava. Viehättävä. Opastava. Näiden ajatusten avulla aloimme rakentaa verkkopalvelua hiljattain uudelleenorganisoituneelle ja -brändätylle Gradialle, joka tunnettiin ennen nimellä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä. Organisaation rakenteen uudistamisen lisäksi viime vuosien aikana tapahtuneet lainsäädäntömuutokset ja ammattikouluopetuksen rahoitusuudistukset ovat tuoneet monenlaisia muutoksia Gradiaan. Osana tätä uudistumisprosessia Gradian koko verkkopresenssi otettiin tarkasteluun, ja Exoven tiimi tuli mukaan luomaan uutta verkkosivustoa. “Rakennamme Gradiaa yhdessä kaikkien koulutuslaitostemme kanssa.” Alussa meillä oli brändiohjeistus, lista vaatimuksista, alustava konsepti ja innokas projektitiimi. Päästäksemme kiinni ytimeen puolet tiimistämme lähti kahdeksi päiväksi Jyväskylään aloittamaan projektin ja […]

Hintsa Performance

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hintsa Performance on johtava korkean tehokkuuden valmennuksen ja digitaalisten hyvinvointipalveluiden tarjoaja. Yrityksen osaaminen auttaa yksilöitä, tiimejä ja kokonaisia organisaatioita parantamaan terveyttään ja hyvinvointiaan sekä suoriutumaan tehokkaammin haastavissa liiketoiminta- ja urheiluympäristöissä. Meitä pyydettiin kehittämään Hintsan omaa tehokkuutta verkossa sivustouudistuksen kautta. Siisti ja vakaa sivusto takaa uskottavuuden Nettisivulla on valtava vaikutus asiakkaan laatuvaikutelmaan ja luottamukseen yritystä kohtaan. Hintsa Performance halusi nettisivun uudistuksen myötä vahvistaa sitä käsitystä, että kyseessä on alan todellinen huippuosaaja. Tämä lähdettiin toteuttamaan uudistamalla sivustorakennetta ja ulkoasua sekä parantamalla sivuston käyttökokemusta. Markkinoinnin […]

European Youth Parliament

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Euroopan nuorten parlamentti Suomessa (EYP Finland) on nuorisojärjestö, jonka tavoitteena on inspiroida ja vahvistaa nuorten mahdollisuuksia tulla avoimiksi ja aktiiviksi kansalaisiksi sekä lisätä nuorten tietoisuutta Euroopasta ja tarjota mahdollisuuksia omien taitojen kehittämiseen. Suunnittelimme ja toteutimme EYP:lle uuden WordPress-verkkosivun, jonka tavoitteena oli mm. helpottaa verkkosivua hallinnoivien työkuormaa. Tämän mahdollistimme luomalla sivustosta joustavan ja helposti muovautuvan eri käyttötarkoituksiin käyttämällä useista joustavista osioista rakentuvia sivupohjia. Tärkeänä motivaattorina oli myös EYP:n brändin virkistäminen ja visuaalisen ilmeen uudistaminen moderniksi, raikkaaksi ja helposti lähestyttäväksi ammattimaiseksi järjestöksi. Isossa roolissa […]

Innolink.fi

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innolinkille toteuttamamme sivustouudistus viimeisteli näiden Tiedolla johtajien vuonna 2017 alkaneen strategiatyön ja antoi Sparksofin kiillottamalle brändille tilaisuuden loistaa verkossa. Uudistettu brändi tuo raikkaan tuulahduksen Innolinkin toimialalle. Sivuston tuli tarjota tehokkaat ja joustavat työkalut uuden ilmeen sekä Innolinkin rautaisen osaamisen viestintään. Sivusto on rakennettu WordPressille modulaarista Everblox-sisältörakennetta käyttäen. Everbloxin avulla sivusto voitiin täyttää hyvännäköisillä ja toimivilla sisällöillä monessa eri muodossa. Mitä olisikaan yrityksen sivusto ilman saumattomiksi hiottuja sisältöjä? Varmaan vähän kuin elokuva ilman juonta tai vuoropuhelua. Sisältöjen suunnittelulla ja toteutuksella oli merkittävä rooli […]

Kurikka nyt -verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkolehti lisäsi kaupungin näkyvyyttä verkossa Valu vastasi teknisestä toteutuksesta uudistuksessa, jossa Kurikan kaupungin tiedotuslehti siirrettiin kokonaan verkkoon. Verkkolehden sisällön ja ulkoasun suunnitteli mainostoimisto BSTR. Kurikka nyt -verkkolehti on lisännyt Kurikan kaupungin somenäkyvyyttä ja keskustelua. Juttujen jakaminen sosiaalisessa mediassa on helppoa ja somen kautta lukijoita tulee paljon myös verkkolehden puolelle. – Lehden juttuja on kommentoitu, niistä on tykätty ja keskusteltu entistä aktiivisemmin, kertoo Kurikan kaupungin tiedottaja Maria Parkkonen. Mukautuva verkkolehtialusta Lehti rakennettiin Valun omalle Mago-verkkolehtialustalle. Alustaan lisättiin erilaisia artikkelityyppejä ja kuvatyylejä asiakkaan sisältötarpeiden […]

Jyrsijäntorjunta -kampanjasivusto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tämä sivusto saateltiin tulille kahdessa viikossa. Kunnianhimoista tavoiteaikataulua ja kustannustehokasta projektisuunnitelmaa auttoi merkittävästi se, että sivusto lepää edeltäjiensä harteilla. Aucor on saanut tehdä Bernerille jo tusinan verran erilaisia ja -laajuisia verkkopalveluita ja siksi tämäkin uutukainen syntyi tutuin ottein. Selkeä, rajattu kokonaisuus ja aiemmista brändisivustoista periytyvät elementit nopeuttivat projektia entisestään. ”Loin toivomukseni väreistä ja fonteista PPT-dokumenttiin. Sen jälkeen jätin luomuksen Aucorin käsiin. Heidän koodarinsa ovat yllättävän visuaalisia ja sieltä syntyy sellaista jälkeä, kuin olen ajatellutkin”, kertoo Bernerin Vapaa-ajan liiketoimintayksikön digitaalisen median markkinointikoordinaattori Rilla […]

Helsingin Satama – vuosikertomus 2017

Tekijät: Ida Fram Oy (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Helsingin satamalle sähköisen vuosikertomuksen yhdessa Ida Framin kanssa. Vuoden 2017 vuosikertomus oli Helsingin sataman ensimmäinen verkkovuosikertomus, ja sen avulla haluttiin saavuttaa aikaisempaa suurempi yleisö. Ida Fram suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen – Into-Digital vastasi sivuston teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta. Vuosikertomuksen suunnittelun yksi lähtökohdista oli se, että nyt tehtyä teknistä ja visuaalista perustaa on mahdollista hyödyntää tulevien vuosien vuosikertomuksissa. Vuosikertomukseen luotiin ”sähköinen sisällysluettelo”, joka parantaa vuosikertomuksen luettavuutta ja helpottaa käyttäjän navigointia. Toteutimme sivustolle myös aikajanan, jonka avulla käyttäjä saa helposti yleiskäsityksen sataman vuodesta […]

SATO verkkovuosikertomus

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saton uusin verkkovuosikertomus toteutettiin Valun Digitalin kehittämällä, talous- ja vuosiraportointiin suunnatulla Valuer-ohjelmistolla. Vuosikertomuksen layoutin suunnitteli viestintätoimisto Miltton. Valu on vastannut Saton näyttävien verkkovuosikertomusten teknisestä toteutuksesta neljän vuoden ajan. Lisäksi Valu on toteuttanut Satolle raportointikeskuksen etusivun (reports.sato.fi), jonne yhtiön vuosi- ja osavuosiraportit kerätään. Mitä tehtiin? PDF:n tulostaminen – Käyttäjä voi itse koostaa verkkovuosikertomuksesta pdf:n, johon tulevat sivut ovat vapaasti valittavissa ja järjestettävissä – Sivujen palstamäärää voi muuttaa – Sivut juoksutetaan ja sisällysluettelo rakennetaan automaattisesti – PDF:n ulkoasua on taitettu sivustosta erikseen näyttävän lopputuloksen […]

Buster

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Buster.fi -sivuston uudistuksen. Uudistuksen taustalla oli kysymys: Millaista digitaalisen viestinnän pitäisi olla Suomen alumiinimoottoriveneiden markkinajohtaja Busterille? Tavoitteena oli myös saada uuden sivuston käyttäjät ja mahdolliset veneenostajat mitattavaan myyntiputkeen ja ohjattua jälleenmyyjille. Lisäksi sivuston ulkoasu kaipasi päivitystä. Ostajan ja myyjän ymmärtäminen Busterin uuden sivuston suunnittelu aloitettiin keräämällä tietoa sekä ostajista että jälleenmyyjistä. Määrittelimme erilaisia käyttäjäprofiileita, jotka ohjaisivat sivuston suunnittelua. Haastattelimme profiileihin sopivia henkilöitä, jotta saimme parhaan käsityksen heidän ajatusmaailmastaan. Haastattelimme myös jälleenmyyjiä, jotta ymmärtäisimme heidän tavoitteitaan sekä kaupantekotilannetta. Yksityiskohdilla tavoitteisiin Sivuston suunnittelua […]

Diakonia-ammattikorkeakoulu

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Diak vastaa yli 90 prosentista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon diakonian ja nuorisotyön virkoihin kelpoistavasta ammattikorkeakoulutuksesta. Sosiaali- ja terveysalalla Diak on ainoa valtakunnallinen ammattikorkeakoulu, joka voi tarjota koulutus- ja työelämäpalveluita kaikissa ilmansuunnissa. Verkkopalvelu-uudistuksessa panostettiin palvelumuotoiluun, informaatioarkkitehtuuriin ja tietysti sisältöön. Informaatioarkkitehtuurin avulla luotiin sisäetusivut, joka huomioi eri käyttäjäryhmät ja tietotarpeet. Sivuston tärkeimmät käyttäjäryhmät on otettu hyvin huomioon tarjoamalla juuri heille tarkoitettuja sisältöjä. Diakin visuaalinen identiteetti uudistui samaan aikaan sivustouudistuksen kanssa. Yhdessä Diakin loistavien sisällöntuottajien kanssa loimme upean ja tuloksellisen verkkopalvelun. Poutapilvi suunnitteli verkkopalvelun ulkoasun ja […]

Turun Satama

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Turun satama sai kauan kaivatun verkkopalvelun – modernin, näyttävän ja selkeän sivuston, joka vakuuttaa asiakkaat, risteilijät ja kaupunkilaiset. Koukuttava tarina on hyvä lähtökohta verkkosivustolle. Se pitää vain muuttaa rakenteeksi, sisällöiksi, käyttöliittymäksi ja lopulta kokonaiseksi verkkopalveluksi. Turun Sataman verkkopalvelu-uudistus aloitettiin kartoittamalla käyttäjäryhmät sekä heidän tarpeensa. Nykyiset sisällöt käytiin läpi. Mikä toimii, mikä ei? Sen jälkeen luotiin käyttäjäryhmien tarpeisiin pohjautuva rakenne ja suunnitelma, jonka pohjalta sisällöt uudistettiin. Verkkopalvelun visuaalinen ilme on osa tarinaa. Se vaikuttaa myös yrityksestä syntyvään mielikuvaan. Siksi se pitää suunnitella tukemaan […]

Proluomu.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro Luomu ry on luomualan toimijoiden yhteistyöjärjestö, jonka tehtävänä on edistää luomun kasvua ja kehitystä Suomessa. Yhdistyksellä on noin 70 jäsentä, jotka edustavat ruokaketjun toimijoita tuottajista kauppaan. redandbluen tehtävänä oli uudistaa Pro Luomun verkkopalvelu WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului sivuston konseptiontityöpajat, käyttöliittymäsuunnittelu, ulkoasun suunnittelu sekä tekninen toteutus. Verkkosivustolle suunniteltiin ajankohtaisosio, tapahtumakalenteri, materiaalipankki ja modulaariset sivupohjat, joilla Pro Luomu voi jatkossa luoda itse esimerkiksi kampanja- ja hankesivukokonaisuuksia sivustolle itse. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä Pro Luomulle tarvittiin myös uudet brändikuvat, jotka suunnittelimme ja kuvasimme. Sivusto on osa viiden […]

Black Bruin

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Jyväskylän karhunpesästä käsin ympäri maailmaa toimiva Black Bruin valmistaa moottoreita, rotaattoreita sekä ohjausjärjestelmiä raskaille ajoneuvoille. Vaikka Black Bruinin historia ulottuu aina vuoteen 1959, ollaan yrityksessä tiiviisti kiinni nykypäivän kehityksessä. Toteutimme uuden sivuston monista laajoista sisältötyypeistä helposti ylläpidettävän paketin. Muun muassa jälleemyyjien ja palvelukeskusten haku uusittiin täysin. Hakutuloksia ei tarvitse enää odottaa tai tehdä uutta sivulatausta nähdäkseen ne, siitä pitää huolen käytetyt edistyneet tekniikat: Googlen paikannus, WordPress REST API sekä Vue.js. “Yhteistyö Duden kanssa alkoi 2015, kun etsimme sivustolle WordPress-toteuttajaa. Yhteistyö on jatkunut […]

Turku Business Region

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Businessturku.fi on Turun seudun yritys- ja innovaatiopalveluiden sivusto, jonka ylläpidosta vastaa Turku Science Park Oy. Sivusto keskittyy Turun alueen yrityksille suunnattujen palveluiden esittelyyn sekä vahvojen alueellisten klustereiden ja niissä toimivien organisaatioiden ja yritysten esiin nostamiseen. Poutapilvi asensi mainostoimiston suunnitteleman ulkoasun ja toteutti sivuston WordPress-alustalla.

Pulssi-mobiilisovellus

Tekijä: Sangre Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Yhdistimme voimamme Trainers’ Housen kanssa uudistaaksemme Trainers’ Housen Pulssi-mobiilisovelluksen. Työn alkuvaiheessa liikkeenjohdolle tarkoitetusta sovelluksesta oli jo useampia aiempia versioita. Pulssi on vastaus joka organisaation johdon suurimpaan kysymykseen: Miten luomme, ohjaamme ja mittaamme strategista muutosta organisaatiomme ihmisissä, tiimeissä ja liiketoiminnassa? Pulssi on muutosjohtamisen työkalu, jonka avulla voi luoda ja juurruttaa haluttu muutos organisaation päivittäiseen tekemiseen ja seurata sitä. Kun suorituskykymittarit ovat helposti näkyvillä, on välittömästi havaittavissa miten muutos päivittäisessä tekemisessä voi vaikuttaa konkreettisesti tuloksiin. Kokonaisvaltainen haaste Pulssin edellinen versio oli vanha eikä vastannut […]

Might & Magic: Elemental Guardians

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ubisoftin uusi nopeatempoinen strategiapeli Might & Magic: Elemental Guardians tempaisee pelaajan taianomaiseen fantasiamaailmaan. Maaginen saitti maagiselle pelille Evermadea pyydettiin luomaan pelin julkaisun alla sivusto, joka vahvistaisi hypeä pelin ympärillä ja tarjoaisi sujuvan alustan ennakkorekisteröintejä ja pelin latauksia varten. Sivuston tuli imaista käyttäjä Might & Magicin myyttiseen maailmaan ja osaksi seikkailua. Visuaalista ilotulitusta Hypen luominen näin vaikuttavan pelin ympärille vaatii sivustolta jotakin erityistä. Sivuston teho perustuu vaikuttaviin visuaalisiin ratkaisuihin. Elävät värit ja gradientit, yksityiskohtaiset hahmot sekä samettisen pehmeät animaatiot nostavat sivuston käyttökokemuksen perustasoa […]

Poki

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hollantilainen selainpelijulkaisija Poki kävi vuonna 2017 läpi suuren brändiuudistuksen, jonka päätteeksi he halusivat luoda jotain erityistä, joka erottaisi heidät sivustojen harmaasta massasta ja vakuuttaisi niin käyttäjät, potentiaaliset yhteistyökumppanit kuin selainpelikehittäjätkin. Evermade pyydettiin mukaan toteuttamaan Proof of Concept, jossa selainten rajojen kokeilu, uusien graafisten elementtien käytön monipuolisuus ja brändiuudistuksessa luodut arvot pääsisivät oikeuksiinsa. Pelillisyys keskiössä Pelijulkaisijana Pokille oli luonnollisesti tärkeää tuoda brändiään esille pelaamisen kautta. Sivustolle toteutettiin lopulta useampia pelillisiä elementtejä – esimerkiksi kokonainen selainpeli sivuston lopussa. Interaktiivinen käyttökokemus Pokin brändissä toistuvat graafiset […]

Koneen Säätiön sivustouudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Koneen säätiön sivustouudistus tehtiin vanhan toteutuksen päälle niin, että olemassa olevat sisällöt säilytettiin WordPressin hallinnassa. Sivuston rakenne ja sivukartta konseptoitiin uudelleen käyttäjälähtöiseksi useammassa työpajassa yhteistyössä asiakkaan kanssa. Sivustolle luotiin uusia päätason sivupohjia selkeyttämään aikaisemmin haasteelliseksi koettua rakennetta. Sivuston menua uusittaessa siitä tehtiin saavutettava. Olemassa olevat artikkeli- ja custom post type -sisällöt kategorisoitiin, jaoteltiin ja avainsanoitettiin kokonaan uudestaan. Artikkelisisällöille rakennettiin eri tyyppisiä sisällönnäyttämistapoja ja dynaamisia filtteröintejä osiksi uusia sivupohjia. Vanhaa tapahtumakalenteria selkeytettiin ja siitä tehtiin modulaarinen osa eri sivupohjia, joka mahdollistaa kalenterin näyttämisen […]

Retoriikan kesäkoulu

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Retoriikan kesäkoulu on vaikuttava viestintätapahtuma, joka järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa Hämeenlinnassa. Aucor on tapahtuman sponsori ja osana yhteistyötä pääsimme uusimaan myös tapahtuman sivuston. Näin sivustoprojektia luonnehtii Retoriikan kesäkoulun rehtori, puhetaidon kouluttaja Antti Mustakallio: ”Aucorin omaa toimintaa sävytti hyvällä tavalla rutinoitunut ammattitaitoisuus: projekti oli alusta loppuun asti tekijöiden hanskassa. Tekijät osasivat kysyä oikeita kysymyksiä ja myös vastasivat toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävän tehokkaasti. Lopputulos oli sitä, mitä alun perin haluttiin. Sivusto on nyt tyylikäs, toimiva ja ajanmukainen.” Tapahtuma on jatkanut vakaata kasvuaan joka […]

Helsingin Diakonissalaitos

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua. Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti. Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n sisältöfilosofia käännettiin vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita. Teknisistä ratkaisuista mm. WooCommerce, CRM-integraatio ja single sign-on luotiin tukemaan sekä helpottamaan organisaation toimintaa. Myös lahjoituspolku uudistettiin ja sivuston editoijille annettiin […]

Lux Helsinki

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lux Helsinki tuo valoa ja upeita elämyksiä pimeimpään vuodenaikaan. Valotaideteosten festivaali kerää Helsingissä noin puolen miljoonan ihmisen yleisön. Nämä kaksi seikkaa asettavat sivustolle merkittäviä edellytyksiä. Ensiksi, sivuston tulee tarjota sujuva käyttökokemus, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa tiedon eivätkä palellu tai eksy reitiltä, ja toiseksi, sivuston tulee pysyä pystyssä ja tehokkaana myös suurimpien kävijäpiikkien aikana. Luonnollisesti, sivuston tulee myös viestiä tapahtuman taianomaista luonnetta upeiden visuaalisten ratkaisujen avulla. Evermade suunnitteli sivuston rakenteen WordPressille sekä valmisti suunnitelman toteuttamiseen tarvittavat Everblox-rakennuspalikat ja tarjosi ne Lux Helsingin käyttöön. […]

Explosive Bar

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Paikallisten kesken ”Pommina” tunnettu Explosive Bar on uudistanut pala palalta koko konseptia aina sisustuksesta valikoimaan saakka. Kunnon sivut kuitenkin puuttuivat, mutta kauaa ei levätty laakereillaan. Suunnittelimme Explosive Barille uuden logon ja nettisivut. Viimeksi nautitut oluet tulevat suoraan Untappdista rakentamamme integraation kautta ja tapahtumat Facebookista. Kokonaisuudesta tuli varsin toimiva paketti ja Pommin asiakkaatkin ovat tykänneet. “Oikeastaan heti ensimmäisen yhteisen palaverin jälkeen olimme vakuuttuneita siitä, että tästä tulee juuri sitä mitä tarvitsimme. Saimme vaihdettua ajatuksia uudesta logosta, sekä sivujen sisällöstä ja visuaalisesta ilmeestä. Halusimme […]

Pivo.fi

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uudistimme OP Ryhmän kehittämän Pivo-mobiilimaksusovelluksen verkkosivuston. Suunnittelimme sivuston siten, että se viestii sovelluksen hyödyistä eri käyttäjäryhmille ja siirsimme painopisteen sovelluksen ytimeen: näyttämään ja kertomaan mitä sillä voi tehdä. Toteutimme mobiilioptimoidun WordPress-sivuston, jonka sisällön päivitys ja muokkaus suunniteltiin mahdollisimman helpoksi. Rakensimme sivun sisältöpalikoiden avulla, joita voi joustavasti lisätä, poistaa, siirrellä ja muokata. Tämä tekee verkkopalvelun ylläpidosta helppoa ja sujuvaa sekä mahdollistaa monipuolisesti kampanjaluontoisten viestien ja sisällön nopean julkaisun.

Urut soimaan -varainkeruukampanja

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Musiikkitalon säätiön Urut soimaan -kampanja kerää varoja suomalaisen urkumusiikin edistämiseen. Vastasimme kampanjan visuaalisesta sekä teknisestä toteutuksesta. Kampanjan viestit sekä lahjoitustuotteet (nimikoidut pillit) ideoitiin yhdessä asiakkaan sekä viestintätoimisto Måndagin kanssa.

Sedu.fi

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy (toiminnallisuudet, kokonaistoteutus)
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tietotalo valittiin toteuttamaan Sedun verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus sekä integraatio Primus-opiskelijahallintojärjestelmään, jotta manuaalisen työn määrää voitiin reippaasti vähentää. Tavoitteena oli luoda inspiroiva verkkopalvelu hakijoiden, opiskelijoiden ja työntekijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelu-uudistuksessa Koulutuskeskus Sedu ja Sedun Aikuiskoulutuksen koulutustarjonta yhdistettiin samaan opintotarjontaan, johon haetaan tiedot Primuksesta Tietotalon toteuttaman integraation kautta. Sedu on Tietotalon Infoweb-sisällönhallintajärjestelmän käyttäjä, eli tekninen alusta uudella verkkopalvelulla pysyi samana. Palvelun visuaalisesta suunnittelusta vastasi mainostoimisto BSTR Luova konttori, ja Tietotalo vastasi toiminnallisuuksien suunnittelusta verkkoon ja mobiiliin sekä kokonaistoteutuksesta. – Projektikokonaisuus pysyi todella hyvin […]

Helsinki Design Week

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) tarvitsi modulaarisen ja helposti päivitettävän sivuston ympärivuotiseen käyttöön: festivaalin aikana tapahtumasivustoksi ja muuna aikana säännöllisten päivitysten ja sisältöjen julkaisualustaksi. Evermade rakensi sivuston WordPressille hyödyntäen helposti liikuteltavia Everblox-rakennuspalikoita. Näin varmistettiin sivuston tehokas ja vaivaton muokattavuus. Sivuston back-endin, designin ja käyttökokemuksen fokus painottui kolmeen tekijään: Helsinki Design Weekly Vuoden ympäri aktiivinen julkaisualusta festivaaliin liittyviä uutisia ja tiedotteita varten. Käytettävyys ylläpitäjille ja intuitiivisuus kävijöille varmistettiin tuomalla mukaan näppäriä elementtejä ja siistimällä artikkelinäkymä. Optimointi festivaalia varten Festivaalikävijää varten oli tärkeää […]

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Slush ei esittelyjä kaipaa. Verkkosivusto on tapahtuman tärkein kanava brändiviestinnän, lipunmyynnin ja kävijäinformaation kannalta. Uniikin tapahtumakokemuksen siirtäminen verkkoon edellytti sivustolta visuaalista ilotulitusta, räjähtävää tehokkuutta ja saumattoman käyttökokemuksen. Sisällönhallinnan ja sivuston muokkauksen tuli olla Slush-tiimille helppoa ja nopeaa, sillä vuoden aikana sivustoa päivitetään jatkuvasti – syksyllä päivittäin. Slush.org toteutettiin WordPressillä ja rakennettiin helposti siirreltävillä Everblox-elementeillä, jotka tekivät sivuston kokoamisesta niin yksinkertaista, että jokainen tiimiläinen pystyi muokkaamaan sivustoa itsenäisesti. Front-end design on sulavaa ja animaatiot toimivat moitteetta. Sivusto latautuu on tehokkaasti – täsmällinen responsiivisuus […]

Messukeskus.com

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia. Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle. Rakensimme joustavan mutta vakaan sivuston WordPressille hyödyntäen modulaarisia Everblox-rakennuspalikoita. Näiden avulla täytimme tapahtumasivujen yksinkertaisen luomisen ja muokkaamisen edellytykset. Samalla varmistimme sen, että kokonaisuus tukee Messukeskuksen ilmettä ja viestiä. Ratkaisumme kulmakiviksi muodostuivat […]

Earthpac Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Earthpac Oy:lle verkkosivu-uudistuksen yhteistyössä Mainostoimisto MBE:n kanssa. Uudistuksessa selkiytettiin sivustorakennetta nostamalla tuotteiden ja palveluiden valikoimaa selkeämmin esille. Sivuston ulkoasun keskiössä on Earthpacin toimitiloissa kuvatut suuret kuvat. Ulkoasun suunnittelusta vastasi MBE ja sivusto toteutettiin WordPressillä.

Suomen Kaasuenergia Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Suomen kaasuenergialle verkkosivujen uudistuksen. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress ja sivuston suunnittelussa on kiinnitetty huomiota responsiivisuuteen. Lisäksi myyntiin on panostettu ja hinnastot ovat tulostettavissa kätevästi esim. paperille tai pdf-tiedostoksi. Verkkosivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Verkkoasema ja ulkoasun suunnittelusta Mainostoimisto MBE.

Filla&Rilla

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Filla&Rilla on Liikenneturvan digitaalinen oppimisympäristö, jossa voi testata omaa tietämystään pyöräilystä ja oppia lisää turvallisesta pyöräilystä. Palvelu sisältää alakoulun 3.–6. luokan opettajille ja oppilaille suunnatun interaktiivisen oppiaineiston aiheesta. Zeeland Family määritteli yhdessä asiakkaan kanssa Fillarilla.fi-palvelun toimintakonseptin, suunnitteli palvelun käyttöliittymän ja teki teknisen toteutuksen WordPress-julkaisujärjestelmää ja sen LearnDash-oppimisympäristölaajennosta hyödyntäen. Palvelun erikoistoiminnallisuuksista ja nuoren kohderyhmän asettamista vaatimuksista johtuen toteutus on osin räätälöity oppimisympäristöratkaisu. Palvelu ja sen pisteytysjärjestelmä integroitiin interaktiivisia sisältökomponentteja tarjoavaan H5P-palveluun, jolla on toteutettu suuri osa oppi-aineistosta. Palvelu on julkaistu tammikuussa 2018 ja […]

Vaasan Sähkö Oy:n verkkopalvelut

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vaasan Sähkö -konsernin uudet verkkopalvelut Vastasimme teknisestä toteutuksesta Vaasan Sähkö Oy:n verkkopalvelu-uudistuksessa. Konsernin sähkönmyynti- ja sähköverkkoliiketoiminta saivat uudet, erilliset sivustot. Uudistuksen tavoitteena oli ennen kaikkea helpottaa sähkösopimuksen tekoa. Sähkötuotteen valinta sujuu Vaasan Sähkön uudella sivustolla vaivatta. Itse ostotapahtumaan siirrytään online-sopimusputkeen. Sisällöntuotanto ja päivittäminen uusilla sivustoilla on joustavaa sivupohjissa käytettävien blokkien ansioista. Blokit ovat sisältöpaikkoja, joita yhdistelemällä asiakas saa itse rakentaa erilaisia sivuja verkkopalveluun. Joustavuutta integraatioilla Vaasan Sähkön uusissa verkkopalveluissa hyödynnettiin useita integraatioita muihin järjestelmiin. – sähkön hinta haetaan ulkoisesta järjestelmästä – lomakkeista […]

Huono Äiti

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Uudistimme Suomen johtavan äitiyhteisön, Huonon Äidin verkkopalvelun. Rakensimme sivuston WordPressin päälle ja teimme ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelun. Päämääränämme oli suunnitella verkkopalvelu, jonka avulla on helppoa ja joustavaa julkaista useita uusia, eri aihepiireihin jaoteltuja artikkeleja päivässä. Ratkaisumme oli visuaalisista elementeistä rakentuva WordPress-sivusto, joka on jaettu aihepiireittäin kategorioihin, joiden avulla lukijoiden on helppo löytää heitä kiinnostavia artikkeleja ja jatkaa eteenpäin juttujen parissa. “Cropin kanssa työskentely oli suoraviivaista ja nopeaa. Aikataulut pitivät, kyvyt ja luovuus ovat huipputasoa. Huonoaiti.fi muuttui blogista nykyaikaiseksi verkkopalveluksi, jonka avulla artikkelien julkaisu […]

Esedu – Etelä-Savon ammattiopisto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Etelä-Savon ammattiopistolle monipuolisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka elävöitti opiston brändiä ja teki sivustolla asioinnista sujuvaa. Konseptointi ja visuaalinen ilme Konseptisuunnittelun tavoitteena oli helppokäyttöinen ja miellyttävä sivusto, joka tukee opiston verkkoviestintää sekä mobiilissa että tietokoneella. Teimme yhteistyössä Esedun kanssa vanhalle sivustolle kävijätutkimuksen, joka kartoitti eri kohderyhmien käyttökokemusta ja tarpeita. Tutkimuksen tuloksista löydettiin tärkeimpiä kehityskohteita, jotka toimivat konseptin ja käyttöliittymien pohjana. Suunnittelimme uuden verkkopalvelun sivupohjat, navigaatiologiikan ja sisältörakenteen, jotka noudattelevat tutkimuksessa esiin tulleita käyttäjätarpeita. Visuaaliseen ilmeeseen haettiin värikäs, raikas ja ammattiopiston brändiä vahvistava henki. Monipuolinen […]

Visma Sign Forms

Tekijä: Druid
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Visma tarjoaa kattavia sähköisen allekirjoituksen palveluita, jonka avulla dokumenttien allekirjoitusprosessin voi hoitaa täysin sähköisesti. Visman asiakkaat kaipasivat verkkoasiointiin mahdollisuutta rakentaa ja lähettää omia tarpeitaan vastaavia, sähköisesti allekirjoitettuja lomakkeita. Toteutimme Vismalle lomaketyökalun, jolla heidän asiakkaansa pystyvät itse rakentamaan sähköisesti allekirjoitettavia lomakkeita. Palvelu integroitiin Visma Sign -palveluun ja täytetyt lomakkeet näkyvät kunkin asiakkaan portaalissa ja tieto uusista allekirjoituksista lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Asiakasyritys voi myös halutessaan integroida valmiin lomakkeen osaksi omaa verkkosivuaan. Palvelu on julkaisunsa jälkeen herättänyt runsaasti kiinnostusta ja julkaisusta helmikuun puoleenväliin allekirjoitettiin jo […]

Emce365.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EmCe 365 on ketterä ja helppokäyttöinen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto, joka tuo kaikki taloudenhallinnan työkalut yhteen paikkaan. EmCe 365 automatisoi taloushallinnon prosesseja ja mahdollistaa uudenlaisen ja sujuvan taloudenhallinnan käyttökokemuksen. Työkalu on suunniteltu paitsi tilitoimistoille, myös yrittäjien päivittäiseen käyttöön. redandblue suunnitteli ja toteutti Emce365.fi sivuston WordPress-alustalle. Suunnitteluvaiheeseen kuului aikaisen vaiheen prototyyppi ja testaus. Vastaamme myös ohjelmiston brändi-ilmeestä, verkkosivujen tekstisuunnittelusta, valokuvauksesta, sekä videosuunnittelusta ja -toteutuksesta. Olemme toimineet ohjelmiston kehittämisessä konsepti- ja käyttöliittymäsuunnittelukumppanina koko tuotteen elinkaaren ajan. Tuotetta on kehitetty käyttäjälähtöisesti sprinteissä yli vuoden. Redandbluen tehtävä […]

Olvin verkkopalvelut

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olvi on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta säilynyt panimo, nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Suunnittelimme ja toteutimme Olvin verkkopalveluiden uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi kaksi erillistä sivustoa: kuluttajille suunnattu Olvi.fi-sivusto sekä Olvista pörssiyhtiönä ja sijoituskohteena kiinnostuneille OlviGroup.fi-sivusto (https://www.olvigroup.fi/) Uusien palveluiden suunnittelussa hyödynsimme design thinking –mallia. Aloitimme prototyypin rakentamisen jo hyvin aikaisessa vaiheessa jota iteroimalla palvelun käyttöliittymä löysi lopullisen muotonsa. Uudet palvelut rakennettiin WordPressin päälle. Sivustoilla on integraatiota mm. Olvin tuotetietojärjestelmään ja Investikseen (pörssitiedot). Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin […]

Helsingin Kaupunginteatteri

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Samalla kun Helsingin Kaupunginteatteria peruskorjattiin, suunnittelimme ja toteutimme heidän verkkosivustonsa uudistuksen. Uusi palvelu suunniteltiin design thinking –metodia hyödyntäen eri käyttäjäryhmät tarkkaan huomioiden. WordPressin päälle rakennetulla sivustolla voi mm. kommentoida esityksiä ja lukea mediassa kirjoitettuja arvioita – niin hyvässä kuin pahassa. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaan lukien integraatiot). Sivuston julkaisun jälkeen Creuna on vastannut verkkopalvelun teknisestä tuesta ja ylläpidosta, sekä toteuttanut useita jatkokehitysprojekteja. Parhaillaan työn alla on Backstage-osio jossa pääsee kurkistamaan teatterielämän kulisseihin. ”Tavoitteenamme uudistusprojektiin lähdettäessä oli parantaa […]

Sievo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2003 perustetun Sievon päätuote on ohjelmisto joka jalostaa isojen asiakkaiden hankintatiedoista analyysejä auttamaan ostojen tehostamisessa, optimoinnissa ja budjetoinnissa. Sievo kaipasi osaavaa kumppania joka toimittaisi uuden sivuston “avaimet käteen” periaatteella ja tarjoaisi ylläpitoa sekä ketterää jatkokehitystä julkaisunkin jälkeen. Dude valikoitui kumppaniksi ja toteutti sivustouudistuksen samaan aikaan laajemman, koko brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen kanssa. Sisällön helpon ja joustavan hallittavuuden lisäksi projektissa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston nopeaan latausaikaan, toimintavarmuuteen ja joustavaan jatkokehitykseen. Sievon markkinointi pystyy kasaamaan tarvittaessa itsenäisesti uusia sivuja sekä muokkaamaan sisältöjä joustavasti. […]

Kolmiokirja.fi -verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Joutsen Median Kolmiokirja-verkkokaupan uudistuksella haluttiin minimoida tilauskäsittelyyn liittyviä manuaalisia työvaiheita sekä päivittää verkkokaupan graafinen ilme selkeäksi ja nykyaikaiseksi. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin tehostaa myös tuotteiden ristiinmyyntiä. Kauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore-verkkokauppa-alustalle.

eioototta.fi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Katleena Kortesuo on Suomen kallein siivooja, kriisiviestinnän konsultti ja tietokirjailija ja hänen kirjoituksensa keräävät kuukausittain parikymmentä tuhatta lukijaa eioototta.fi-sivustolle. Edellinen sivustoversio vuodelta 2013 oli jo jäänyt ajasta jälkeen ja sivustolle tehtiinkin merkittävä nuorennusleikkaus varsinaiseen rakenteeseen ja toiminnallisuuksiin puuttumatta. Äkkiseltään katsoen eniten muuttui ulkoasu, josta tehtiin valoisampi, raikkaampi ja selkeämpi. Ulkoasun lisäksi aucorlaisia suorityskyvynhinkkaajia riemastuttaa erityisesti se, mitä tapahtui konehuoneessa. Koska vanha sivustokin oli Aucorin toteuttama WordPress-sivusto, päästiin yhdelle blogiartikkelille tekemään raakaa ja erittäin mielenkiintoista suorituskykyvertailua. Vanhalla sivustolla blogikirjoitus oli ruudulla luettavissa n. […]

Saarikoski Incoming

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saarikoski Incoming on kansainvälisille markkinoille suunnattu esittelysivusto, jonka tarkoitus on saada ulkomaalaisia kiinnostumaan Baltian maiden matkoista. Kun Dudea pyydettiin toteuttamaan markkinointisivustoa, tilaisuuteen oli helppo tarttua. Toteutimme Saarikoski Incomingille selkeän ja informatiivisen esittelysivuston, pääpainona kuvamaailma ja fiilis erilaisista maista, esimerkkimatkoista sekä kohteista. “Duden rento mutta asiallinen ote tuntui ensimmäisestä neuvottelusta asti omaan arvomaailmaamme sopivalta. Hommat hoidetaan sovitusti ja asioista puhutaan termein, joita on helppo ymmärtää. Eikä asiakassuhde ole loppunut sivujen avautumiseen. Itselleni on ollut helpottavaa huomata, miten näppärä sivuja on ylläpitää. Tarvittaessa apu […]

Ravintola Hertog Jan

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme belgialaisen kolmen Michelin-tähden ravintolan, Hertog Janin verkkosivuston. Teimme visuaaliseen suunnittelun, sivuston teknisen toteutuksen sekä suunnittelimme sisällöt ja kirjoitimme tekstit. Ratkaisumme oli responsiivinen, mobiilin kautta helposti toimiva WordPress-sivusto, jonka toteutuksessa kiinnitimme erityistä huomiota mahdollisimman helppoon ylläpitoon hektistä huippuravintolamaailmaa ajatellen.

Joutsenmerkki

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Joutsenmerkin tieto- ja tuotesivuston niin tekniikan kuin ulkoasunkin osalta. Joutsenmerkin markkinointipäällikkö ja projektista vastannut Minna Kinnari ei sanojaan säästele. ”Pelkkää hyvää sanottavaa: huippu porukka, nopea reagointi asiakkaan tarpeisiin ja aikataulussaan pysynyt projekti.” Mutta kaikki kiitos ei missään nimessä kuulu meille. Projektin onnistumiseen vaikutti merkittävästi se, että myös Joutsenmerkillä oli valmistauduttu hyvin ja sisällöntuotanto valmistui ajallaan. Projektin kulkua helpotti myös yhteinen kieli. ”Aucorissa osattiin selittää asiat niin, että ymmärsimme. Ei käytetty sitä omaa jargonia. Ja aina pystyi kysymään, jos jokin jäi epäselväksi”, […]

NeuroLeadership Group

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

NeuroLeadership Group uudistaa työn tekemistä sisimmästä käsin. Muutoksen kynsissä ovat niin ihmisten kuin oman työnsä johtaminen sekä kehittäminen. Asiantuntijaorganisaatiot ja tietotyötä tekevät yritykset muuttuvat jatkuvasti, mutta johtamisen tavat ja olettamukset harvoin pysyvät vauhdissa mukana. Siksi on erityisen arvokasta ymmärtää mikä saa meidät ihmiset onnistumaan yksilöinä ja yhdessä, ja miten fasilitoidaan kestävää myönteistä muutosta. Tavoitteena oli uudistaa vanhentunut digitaalinen presenssi ja jalanjälki vastaamaan brändin identiteettiä, joka eroaa merkittävästi kattojärjestö NeuroLeadership Instituten korporaatiomaisesta ilmeestä. Verkkosivuja uudistettaessa isoon rooliin tuotiin myös myynnin ja markkinoinnin kehittäminen […]

Hofstede Insights -verkkosivu-uudistus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto

Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset. Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.

Frankly Partnersin sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into toteutti yhdessä hasan & partners:n kanssa Frankly Partnersin verkkosivu-uudistuksen. Sivustolla on monentyyppistä sisältöä ja toiminnallisuuksia referensseistä työnhakuilmoituksiin. Sivuston tyylikäs ja moderni ulkoasu toimii responsiivisesti eri kokoisilla näytöillä. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.

Teollisuusliiton sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu ), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutettiin laajamittainen sivustouudistus yhdessä hasan & partnersin kanssa, kun kolme suurta ammattiliitoa yhdistyivät Teollisuusliitoksi. Laajan sivusto pitää sisällään muutaman erilaisen sivupohjarungon ja useita erilaisia räätälöityjä sisältömoduuleja. Yksi sivuston avaintoiminnoista on räätälöity hakutoiminto, joka toteutettiin SearchWP-hakutyökalua hyödyntämällä. Hakutyökalu indexoi sisällön lisäksi myös sisällön liitetiedostoina olevat pdf- ja office-dokumentit. Sivuston ominaisuuksia mm.: -Etusivu, artikkelit, tapahtumat, henkilöt, sisältösivut -Pikahaku, laaja haku, hakutulosten kategorisointi -Räätälöidyt Some-feedit, Facebook-kommentointi -Lomaketyökalu, Mailchimp-integraatio -Räätälöidyt pienet ”sovellukset” (Vue) sivuston sisällä mm. henkilörekisteri ja materiaalintilauslomake -Kieliversiointi (suomi, ruotsi, englanti)

Suomen Ilmailuliitto

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallisen keskusjärjestön uljas verkkopalvelu, jonka yhteydessä myös mm. Ilmailu-verkkolehti sekä eri ilmailukerhojen sivustoja. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -alustalle.