Nelonen Media Events -karttapalvelu

events1

Tekijä: Barabra (Konseptointi, suunnittelu ja tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Nelonen Median brändi laajenee yhtiön radiokanavien kaupallistaessa tapahtumaliiketoimintansa. Uusi tapahtumayhteistyöhön keskittyvä Nelonen Media Events tarjoaa yrityskumppaneille suoran pääsyn tapahtumiin ja festivaaliyhteistyökuvioihin.

Tehtävämme oli suunnitella ja toteuttaa palvelu, joka esittää Nelonen Media Events -tapahtumat kiinnostavalla ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla, sekä kasvattaa niiden kysyntää.

Nelonen Median radiokanavia ovat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM. Yhtiö on osa mediakonserni Sanomaa.

Avaa sivusto

Savonlinnan kaupungin verkkosivustouudistus

vierityspalkki_savonlinna

Tekijä: Media Cabinet Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Matkailu- ja kulttuurikaupunkina tunnettu Savonlinna uudisti verkkopalvelunsa responsiiviseksi.
Media Cabinet vastasi kaupungin verkkopalveluuudistuksen visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Teknisenä alustana verkkopalvelulle toimii Base C6 –julkaisujärjestelmä. Kaupungin sivuston lisäksi samaan järjestelmään toteutettiin omat erillissivustot kirjastolle, museolle ja kaupungin jätehuoltoyhtiölle.

Avaa sivusto

Usko-TV verkkomedia

vierityspalkki-uskotv

Tekijä: Media Cabinet Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uskotv.fi on avustus- ja lähetysjärjestö Avainmedia ry:n hallinnoima kristillinen netti-tv –kanava. Mobiilioptimoitu verkkopalvelu kokoaa helluntailiikkeen jatkuvan video-ohjelmatuotannon yhteen paikkaan. Tarjolla on suorien tapahtumalähetysten lisäksi kattava ohjelma-arkisto. Ohjelmista virinneitä ajatuksia voi ilmaista palveluun liitetyllä keskustelupalstalla. Verkkopalveluun toteutettiin lahjoitustoiminnallisuus ja myös maksullisten erityistapahtumien livestriimauksia varten verkkomaksuyhteydet.

Media Cabinet suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun WordPress-alustalle.

Avaa sivusto

John Nurmisen Säätiö

vierityspalkki-johnnurminen

Tekijä: Media Cabinet Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

John Nurmisen Säätiö on yksi näkyvimpiä suomalaisia Itämeren tilan parantumisen puolesta työskenteleviä organisaatioita.

Säätiön verkkopalvelu-uudistuksen pohjana oli tarve yhdistää erillään olevia sivustoja yhden yhteisen sivuston alle. Yhdistämisellä haluttiin tuoda John Nurmisen Säätiön brändi vahvemmin esiin kaikilla toiminta-alueilla.

Toimituksemme sisälsi visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen.

Konseptin kahtena keskeisenä ajatuksena oli yhdistää aiemmin erilliset Johnnurmisensaatio.fi-, Puhdasitameri.fi- ja Lahjoitapuhdasitameri.fi-sivustot yhdeksi kokonaisuudeksi ja raskaan monitasoisen päänavigaation sijasta rakentaa jokaiselle osiolle oma laskeutumissivu. Sivustolle tulikin neljä erilaista laskeutumissivua: Etusivu, johon koottiin kaikkien kolmen osion sisältöjä, sekä laskeutumissivut merikulttuurille, Puhdas Itämeri -hankkeille ja lahjoittamiselle.

Käyttäjäystävällinen responsiivinen sivusto tarjoaa monipuolisesti ja edustavalla tavalla tietoa säätiöstä kohderyhmilleen.

Avaa sivusto

Paikka auki -verkkosivusto

id_paikkaauki

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektissa uudistettiin RAY:n nuorten työllistymistä edistävän ohjelman Paikka auki -sivusto. Konsepti ja sisällöt tulivat Viestintätoimisto Drumilta Into-Digitalin vastatessa käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Sivustolle luotiin perussisällön lisäksi eduskuntavaalien aikainen kampanjaosio Vaalilupaus, jossa ehdokkaat voivat Twitterin kautta jättää hashtagilla lupauksen nuorille ja lupauksia nostettiin esille sivustolle.

Avaa sivusto

Boco IP verkkosivu-uudistus

bocoip-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Maineikas, jo edesmennyt, mainostoimisto Bolder oli toteuttanut Boco IP:n www-sivun vuonna 2009, mutta toimivan sivun julkaisujärjestelmä oli vanhentunut ja tarkoitukseen sopimaton. Myös julkisivu kaipasi hieman viilailua.

G-Works rakensi sivuston hallintajärjestelmän uudelleen, siirsi vanhat sisällöt ja muutti sivun toimimaan responsiivisena. Lisäksi suunniteltiin ja toteutettiin uusia ominaisuuksia, kuten historia, referenssit ja henkilöstöesittely.

Oikeastaan vanhasta sivusta ei enää ole jäljellä kuin taustakuva. Sivusto palvelee yrityksen asiakkaita ja sidosryhmiä kolmella eri kielellä. WordPressillä, tietenkin.

Avaa sivusto

Viinikassin sivustouudistus

id_viinikassi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektissa uudistettiin Viinikassin sivusto Winestate OY:lle. Alkoholilainsäädännön muutokset vaikuttivat myös sivuston sisältöön ja esimerkiksi sosiaalisen median jakomekanismeihin ja tämän kautta sivuston sisältöä ja toiminnallisuuksia muutettiin huomattavasti. Samalla ilme tuotiin tähän päivään ja sivusto responsiiviseksi. Into-Digital vastasi visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.

Avaa sivusto

Oulun Energia

oulun_energia1

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal

Uusimme yhteistyössä Ambientian kanssa www.oulunenergia.fi- ja www.pohjoistavoimaa.fi-verkkopalvelut vastaamaan paremmin asiakkaiden toiveisiin ja käyttäytymiseen, erityisesti asiointiin, verkossa. Käyttöliittymän ja sisällön perusteellisen uudistamisen lisäksi uusi palvelu on integroitu tiivisti Oulun Energia -konsernin sähköiseen asiointiin asiakkaiden palvelupolkujen yksinkertaistamiseksi ja sujuvoittamiseksi. Ymmärrettävät palvelupolut pohjautuvat pitkälti selkeään sisältöön, ja sen tuottamista varten järjestelmään rakennettiin Drupalin valmiiden työkalujen lisäksi kustomoituja sisällönhallintatyökaluja esimerkiksi hinnastojen ja etuasiakasetujen keskitettyyn hallintaan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Land Roverin sivustouudistus

landrover

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Land Roverin responsiivinen sivusto uudistettiin vastaamaan merkin kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle, jonka avulla sivuston kaikkien osioiden muokkaus onnistuu näppärästi. Näyttävästä sivustosta haluttiin käytettävyydeltään selkeästi navigoitava ja sillä haluttiin hyödyntää monipuolista sisältöä, tuoden näin brändi yhä lähemmäksi sivuston asiakasta. Kevään aikana toteutetaan vastaava sivustouudistus Sivuviidakko-julkaisualustan päälle myös Baltian maiden Land Rover sivustoille.

Avaa sivusto

Qvantel.com -yrityssivusto

qvantel-meom-vierityspalkki-case

Tekijä: MEOM (Konsepti + Design + Tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Haaste: Viime vuosina rajusti kasvanut Qvantel halusi sekä uudistaa ilmettään, että selkeyttää tuoteportfoliotaan webissä. Uuden sivuston haluttiin myös mahdollistavan sisältömarkkinoinnin mutkattoman toteuttamisen.

Ratkaisu: Uusi sivusto toteutettiin kahden kuukauden kuluessa aloituspalaverista. Uuden sivuston myötä Qvantelin sidosryhmien on helpompi saada käsitys yrityksen toiminnasta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Inlook-konserni

inlook

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Inlook on vuonna 1967 perustettu merkittävin suomalainen sisärakentamisen keskittynyt palvelukonserni.

Yritys toteuttaa korkealaatuisia, toimivia ja vaikuttavia sisätiloja yhteistyössä arkkitehtien, suunnittelijoiden ja muiden rakentajien kanssa.

Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen konsernin sivuston responsiiviseksi. Poutapilvi suunnitteli sivuston ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

Avaa sivusto

Kotimaisten kielten keskus

kotus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kotimaisten kielten keskus (Kotus) on opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalaan kuuluva virasto, jonka tehtävänä ovat suomen ja ruotsin kielen huolto, neuvonta ja sanakirjatyö sekä kielenhuoltoon ja sanakirjoihin liittyvä tutkimus.

Uusitulla verkkosivustolla pyritään palvelemaan Kotimaisten kielten keskuksen asiakkaita entistäkin paremmin. Sivusto sisältää runsaasti ajankohtaista tietoa muun muassa kielenhuollosta, sanakirjoista, kielipolitiikasta ja murteista sekä eri kielistä ja kielimuodoista.

Erittäin laajaan sivukokonaisuuteen on integroitu myös muita järjestelmiä yhtenäiseen käyttökokemukseen. Esimerkiksi hakutoiminto hakee sivuston lisäksi myös kielitoimiston ohjepankista osoitteesta www.kielitoimistonohjepankki.fi.

Palvelun konseptin ja ulkoasun suunnitteli Poutapilvi ja toteutuksessa käytettiin P4-julkaisujärjestelmää. Kotuksen uuden logon on suunnitellut Poutapilven AD Janne Peippo.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Suomen kieltenopettajien liitto ry

sukol

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry on vuonna 1957 perustettu kieltenopettajien oma pedagoginen järjestö ja yhteistyöverkosto, joka toimii kieltenopettajien ja kieltenopetuksen aseman sekä kansainvälistymisen edistämiseksi.

Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen yhdistyksen sivuston responsiiviseksi ja modernimmaksi. Sivuston suunnitteli Poutapilvi ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

Avaa sivusto

Skillilataamo

skillilataamo

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Skillilataamo on verkkovälitteinen, maksuton materiaalisivusto ja työkalu motoristen taitojen harjoitteluun. Skillilataamo koostuu lukuisista Skillikorteista, jotka pohjautuvat motoristen perustaitojen jaotteluun, sisältäen lasten suosimia liikkumismuotoja ja -lajeja.

Skillilataamo toimii responsiivisesti, joten sen käyttäminen onnistuu tietokoneen lisäksi myös mobiililaitteilla. Skillikortteja voi poimia poimintakoriin ja halutessaan tulostaa vaikkapa oppilaille jaettavaksi.

Palvelun suunnitteli Poutapilvi ja se toteutettiin Maisema-alustajärjestelmällä.

Avaa sivusto

Oulun Nuorkauppakamari

jcnäkymä

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Oulun Nuorkauppakamari ry:n uusi sivusto on julkaistu. Sivusto on Verkkoaseman toteuttama ja se skaalautuu päätelaitteen mukaan. Sivuston alustana toimii WordPress.

Avaa sivusto

Elektrobit Oyj:n vuosikertomus 2014

EB

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Elektrobit Oyj julkaisi vuoden 2014 vuosikertomuksensa myös webissä (http://annualreport2014.elektrobit.com). Vuosikertomus toteutettiin tehokkaana projektina käyttäen hyödyksi edellisen vuoden ratkaisua. Näin projekti saatiin toteutettua erittäin nopeasti ja kustannustehokkaasti. Alustana toimii jälleen Verkkoaseman Julkaisujärjestelmä, joka soveltuu erinomaisesti myös vuosikertomussivustojen verkkojulkaisuun. Toteutus on dunaaminen, responsiivinen ja siinä hyödynnetään jälleen HTML5:sta.

Avaa sivusto

Shotti.fi

shotti_fi

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Shotti.fi on kunnianhimoinen projekti, joka on monipuolisen reseptitietokannan ja verkkokaupan hybridi. Shotti.fi tarvitsi kokonaan uudistetun ilmeen sekä tarkkaan suunnitellun käyttöliittymän, jonka kautta kävijöillä olisi paras mahdollinen käyttökokemus reseptejä etsiessään.

Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn palvelun, joka yhdistää laajan reseptisivuston moderneine hakutoimintoineen, sekä verkkokaupan. Toteuttamamme WordPress + WooCommerce -ratkaisu toimii sujuvasti kaikilla laitteilla.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

OneMinStory -yrityssivusto

1minstory_VP

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Uudistimme videotuotantoyhtiö OneMinStoryn verkkosivut ilmeuudistuksen yhteydessä. Videota käytettiin sivuilla myös kuvituspintana ja referenssien esittämiseen panostettiin erityisesti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Savonlinnan Oopperajuhlien sivustouudistus

SOJ_case_vierityspalkki

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Savonlinnan Oopperajuhlien (SOJ) ketterässä sivustouudistuksessa keskityttiin tuomaan esiin oopperan maailmaa elävästi ja moderneja visuaalisia keinoja hyödyntäen. Digitaalisten palveluiden suunnitteluun erikoistunut Tietotalon AD Tero Suihkonen toi sivustolle nykyaikaisia designelementtejä esimerkiksi ohjelmiston esittelyyn. Etenkin nuorempi käyttäjäsukupolvi on kehunut vuolaasti uutta ilmettä.

– Ooppera herättää tunteita ja on suurta draamaa, ja tätä lähdimme tavoittelemaan sivustollakin. Haluamme välittää pääviestintäkanavassa potentiaalisille oopperakävijöille juhlien uniikkia tunnelmaa, kertoo SOJ:n sähköisestä liiketoiminnasta ja markkinoinnista vastaava Päivi Salmi.

Verkkopalvelu toimii oopperakävijöiden informaatiokanavana ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja kokoaa yhteen ihmisten kokemuksia sosiaalisista kanavista. Responsiivisesti toteutettu sivusto palvelee käyttäjiä kolmella kielellä.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

MI.NO Shoes – designverkkokauppa kengille

2 (1)

Tekijä: Lamia Oy (Toteutus, Design, Konsepti)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MI.NO Shoes verkkokauppa rakennettiin Helsingin Kluuvissa sijaitsevan tyylikkään kivijalkaliikkeen tueksi. Design-tuotteita myyvälle verkkokaupalle suunniteltiin arvoisensa minimalistisen tyylikäs ulkoasu, joka on yhtenäinen kivijalkamyymälän kanssa.

Minoshoes-verkkokaupassa hyödynnetään paljon korkealaatuista kuvamateriaalia. Etusivulla pääkuva on toteutettu siten, että se skaalautuu aina täyttämään koko ruudun. Lisäksi kaupan monet toiminnot, kuten ostoskoriin lisäys, toimivat ajax-teknologialla, joka pienentää palvelimen kuormaa ja ennen kaikkea tekee ostokokemuksesta sulavan.

Mustavalkoinen ulkoasu yhdessä geometrisen typografian kanssa aikaansaa high fashion -vaikutelman, jota verkkokaupan ulkoasussa lähdettiin alusta asti tavoittelemaan. Samaan aikaan ulkoasu tuo korostavasti esiin kaikki eri tuotemerkit, joita Mi.No myy. Kaupassa suuret tuotekuvat ovat keskeisessä roolissa, sillä kalliiden tuotteiden ostajan on saatava ostoksesta mahdollisimman hyvä vaikutelma jo ennalta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Design District Helsinki

ddh-homepage_small

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Visuaalisesti valloittavan, älykkäillä toiminnoilla varustetun, responsiivisen ja käyttäjille optimoidun nettisivun suunnittelu ja toteutus Design District Helsingille. Nettisivujen uudistuksen ytimessä oli mahdollistaa lähes 200 jäsenyrityksen sisällöntuotanto. Jäsenet voivat itse luoda ja muokata jäsensivujaan, tapahtumia, uutisia sekä kampanjoita. Isona uudistuksena oli myös suositun Design District paperikartan muuntaminen digitaalisesti helppokäyttöiseen muotoon.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Booncon Oy

booncon-595-332

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Vaikuttavan nettisivun suunnittelu ja toteutus. Hienovaraiset animaatiot sekä Instagramista poimittu visuaalinen sisältö tekevät käyttäjäkokemuksesta halutunlaisen, eli hauskan, värikkään ja valloittavan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Vantaakanava 2015

Vantaakanava.fi_595px

Tekijät: Arkena (Videoplayerin toimittaminen), Viidakkorumpu 2.0 Oy (Tekniikka, grafiikka, taitto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Teimme Arkenan kanssa muutama vuosi sitten ensiversion Vantaan videokanavasta. Nyt tehtiin v. 2.0, joka toimii moitteetta myös mobiilikäytössä, ja jossa ei tarvinnut huomioida vanhempia IE -selaimia.

Työ: Vantaakanava.fi
Projektin kesto: 2-3 kuukautta
Asiakas: Vantaan kaupunki
Yhteistyökumppani: Arkena

Kanavan kautta Vantaa julkaisee omia kaupunkielämää koskevia videoitaan, kunnanvaltuuston kokouksia ja muita kaupunkiaiheisia juttuja. Huom! Vantaa on jopa satsannut omaan toimitusporukkaansa, joka luo sivuille koko ajan uutta, freshiä materiaalia! Moisesta voisi moni kaupunki ottaa oppia.

Nyt myös kuka tahansa kaupunkilainen voi julkaista kanavalla videonsa. Toki ne tarkistetaan ensin.

Sivusto on tuotettu luonnollisesti avoimen lähdekoodin WordPressillä. Arkena toimitti playerin ja siihen liittyvät taustatekniikat (valtuustokokousten videotekniikka jmv.) ja Viidakkorumpu tuotti koko sivuston.

Sopisi varmaan myös omaan kaupunkiisi tai kuntaasi?
Ota yhteyttä, jos haluat vastaavan yrityksellesi tai kuntaan/ kaupunkiisi! Maksamme jopa provikan, jos ohjaat meille kaupat :)

Avaa sivusto

Suomalaisen työn liiton – sivustouudistus

stl

Tekijä: Solid Angle (Visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivuston konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu (Exove).

Sivuston sisältörakenteiden ja graafisen ulkoasun suunnittelu. Responsiivinen toteutus WordPress-alustalle sekä useiden toiminnallisien integraatioiden suunnittelu ja toteutus. Ylläpito ja hostaus AWS-ympäristössä. (Solid Angle)

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Somecamp.fi -verkkosivusto

somecamp-mockup-595x332

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

SomeCamp on Verkkonuorisotyön valtakunnallisen kehittämiskeskuksen (kavereitten kesken Verken) tapahtuma, joka kokoaa yhteen nuorisotyön ammattilaisia ympäri Suomea. G-Works suunnitteli ja toteutti tapahtumalle sivuston, jonka tarkoituksena on palvella tapahtuman tiedotuskanavana sekä kohtauspaikkana ammattilaisilla vuosittaisten tapahtumien välissä.

Jutun juju piilee siinä, että sivustolle kerätään ns. hyviä käytäntöjä. Kuka tahansa voi rekisteröityä ja jakaa nuorisotyössä havaittua hyviä käytäntöjä, joissa hyödynnetään teknologiaa, esimerkiksi sosiaalista mediaa, tabletteja, tai sähköisiä palveluita.

Etusivun virta on rakennettu nimenomaan tätä sivua varten ja se yhdistää uutisia, tweettejä sekä hyviä käytäntöjä. Sivusto on toteutettu kokonaisuudessaan WordPressillä.

Avaa sivusto

Neuvolainfo -verkkosivusto

neuvolainfo-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Lastensuojelun Keskusliiton koordinoimalle Emma & Elias -ohjelmalle tietopankin, jonne kerätään tietoa erilaisista lapsiperheisiin liittyvistä ilmiöistä sekä järjestöjen tarjoamista tukipalveluista lapsiperheille. Verkkopalvelu oli ensiesittelyssä valtakunnallisilla Neuvolapäivillä.

Avaa sivusto

Koulutuskuntayhtymä Tavastia -verkkosivustouudistus

kktavastia-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Koulutuskuntayhtymä Tavastia kokoaa yhteen koko toisen asteen koulutustarjonnan Hämeenlinnan seudulla. Olemme toimineet Koulutuskuntayhtymä Tavastian kumppanina vuodesta 2012.

Verkkosivusto kokoaa useiden lukioiden ja kahden eri opiston internetviestinnän yhteen hallittuun kokonaisuuteen. Sivustolle toteutettiin integraatioita erillisiin tietojärjestelmiin, joista tuodaan osa sivuston sisällöstä. Esimerkiksi eri koulujen tapahtumakalentereihin tulevat tiedot Outlook-kalentereista ja henkilöstön tiedot suoraan Office 365 -järjestelmästä. Näin ylläpito kevenee ja sivuston ajantasaisuus saadaan varmistettua.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

R-kioskin sivustouudistus

Artboard 1

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress

Frantic selkeytti R-kioskin vanhaa palvelua ja toi sen uudelle aikakaudelle paremmilla hakutoiminnoilla, kartoilla ja social feedillä. Tietojen päivittäminen sivustolle tapahtuu helposti ERP-integraation kautta, kun taas itse sivusto on tehty WordPressin päälle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Uniq Drinks Finland

uniqdrinks-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme maukkaan verkkosivuston ja tuotekorttijärjelmän Uniq Drinks Finlandin asiakkaiden avuksi ja henkilöstön työkaluksi.

Sivusto uudistettiin luontaiseksi jatkoksi Uniq Drinks Finland -brändille. Sivuston tavoitteena on sytyttää ideoita ravintola-alan ammattilaisten joukossa ja antaa runsaasti tietoa yhtiön edustamista tuotteista. Myös yhtiön ylläpitämä Sörnäisten viinikellari tuotiin esittelyyn samalle sivustolle. Päätelaiteriippumaton sivusto.

Tuotekorttijärjestelmä mahdollistaa juomien ryhmittelyn mm. tyypin, alkuperämaan ja ruokasuosituksen mukaan. Väkevät alkoholijuomat tulevat mukaan listaan käyttäjätunnusten avulla. Myynnin ei tarvitse kantaa mukanaan eri juomien esitteitä, vaan verkkosivustolta voi antaa linkin tiettyyn tuotekorttiin, tulostaa sen tai lähettää pdf-tiedostona. Järjestelmä linkittää tuotteen myös automaattisesti Alkon vastaavalle tuotesivulle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Linnan Kehitys Oy

linnankehitys-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Linnan Kehitys Oy:n verkkosivusto palvelee ensimmäisenä sähköisenä rajapintana yritysten hakiessa parasta kasvupaikkaa toiminnalleen. Sivuston kohderyhminä ovat eri kokoiset potentiaaliset kaupunkiin sijoittuvat yritykset sekä Hämeenlinnassa jo toimivat yritykset. Sivusto esittelee käytännönläheisesti Hämeenlinnan vahvuuksia elinkeinotoiminnalle ja madaltaa kynnystä kysyä lisää. Sivustolle toteutettiin monipuoliset toiminnot toimitila- ja tonttitarjontaan tutustumiseen ja hakemiseen.

Linnan Kehityksen sisäistä viestintää tehostettiin sosiaalisella intranetratkaisulla. Intrasta löytyy sekä tiimien omat että koko henkilöstön yhteiset vuorovaikutusympäristöt. Kullakin käyttäjällä on esiteltynä oma käyttäjäprofiili ja tilapäivitykset. Järjestelmä mahdollistaa käyttäjien välisen viestinnän sekä yksityisesti että julkisissa keskusteluissa. Näin voidaan ohjata työyhteisön sisäinen sähköpostiliikenne suurelta osin yhteen paikkaan, jossa tieto jäsentyy johdonmukaisiksi kokonaisuuksiksi ja vain oikean ryhmän käsiteltäväksi.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Lapsen maailma -verkkolehti ja tilausjärjestelmä

lapsenmaailma-nosto

Tekijä: Mediatavast Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lastensuojelun Keskusliitto julkaisee Lapsen Maailma -lehteä. Painetun lehden visuaalinen ilme oli uudistettu vastikään ja verkkosivusto haluttiin nostaa visuaalisesti korkealaatuisen lehden tasolle ja tuoda käytettävyydeltään parhaaseen luokkaan.

Painetun lehden tilaaminen ja tilauksen maksaminen siirrettiin sähköiseen järjestelmään. Menettely helpottaa tilausten käsittelyä ja yhdenmukaistaa tilausasiakirjat, joten tilausten hallinta on huimasti helpompaa. Osoitemuutokset, tilauksen peruuttaminen, palaute ja muu asiakasyhteydenpito vietiin tapahtumaan sähköisen palvelukortin avulla.

Verkkolehti esittelee painetut lehdet arkistona. Järjestelmä yhdistää sivustolla julkaistut artikkelit ja arkistossa esitellyt lehtien sisällysluettelot. Näin verkkolehti tarjoaa sisällöllisesti täydentävän kanavan painetuille lehdille. Verkkolehden ja painetun lehden käyttökokemukset täydentävät vahvasti toisiaan.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kuurojen Palvelusäätiön verkkosivut

Kuurojen-Palvelusäätiö-Vierityspalkki

Tekijä: Aikadesign Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Kuurojen Palvelusäätiön laaja verkkosivusto päivitettiin tehokkaalle Concrete5-sisällönhallintajärjestelmälle.

Graafinen ilme uudistetiin raikkaaksi ja samalla sivustolle toteutettiin responsiivinen käyttöliittymä. Uusitun verkkosivuston on tarkoitus palvella paremmin Kuurojen Palvelusäätiön asiakkaita, palvelukeskuksia ja omaa henkilökuntaa.

Aikadesign Oy toimi graafisen ilmeen suunnittelijana ja teknisenä toteuttajana.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Lappeenrannan teknillisen yliopiston lahjoitussivusto

lut-screencap-2

Tekijät: Byroo (Tuotanto), Kuudes Kerros (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa tehdään merkityksellistä tiedettä. Vastassa on koko ihmiskunnan kohtalon kysymykset: puhtaan veden ja energian riittävyys, luonnonvarojen ja taloudellisten resurssien rajallisuus.

Tutkimushankkeiden ja opetuksen rahoitusta varten perustettiin lahjoitussivusto. Sivusto on integroitu Paytrailiin eli lahjoittaminen onnistuu verkkopankkien kautta. Valtio tukee varainhankintaa summalla, joka on kolme kertaa kerättyjen lahjoitusten määrä.

Sivusto on responsiivinen ja se on rakennettu WordPressin päälle.

Avaa sivusto

Elektrobit.com

Elektrobit-595px

Tekijä: Verkkoasema Oy

Pörssiyhtiö Elektrobit Oyj:n verkkosivusto uudistui ja Verkkoasema vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta. Uusina teknisinä featureina sivustolta löytyy mm. ennakoiva haku sekä karttasovellus. Useat sivuston sisällöistä tulevat ulkoisista lähteistä kuten sosiaalisen median palveluista sekä tiedotepalveluista. Sivusto on responsiivinen, totta kai. Sivuston taustalla jyskyttää Verkkoaseman Julkaisujärjestelmän 6-versio.

Avaa sivusto

Visit Espoo

visitespoo-refe

Tekijä: Crasman

Espoon virallinen matkailuopas www.visitespoo.fi konseptoitiin, suunniteltiin ja uudistettiin teknisesti Crasmanin toimesta. Sivuston ytimessä ovat paikallisten palveluiden tuominen verkkoon lähestyttävästi ja kiinnostavasti. Palveluhaku ja kohteiden esittäminen kartalla tekee käyttäjän tarpeiden mukaisten tapahtumien, tilojen ja majoitusvaihtoehtojen löytämisestä helppoa.

Sivusto on responsiivinen, toimii kolmella kielellä ja se on rakennettu Crasman Stage verkkopalvelualustan päälle.

Avaa sivusto

Plan.fi

plan-595

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal

Plan on kansainvälinen kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elinoloja pysyvästi. Plan on toiminut Suomessa vuodesta 1998 lähtien. Laaja-alaisen kehitystyön lisäksi Plan Suomen tavoiteena on varainkeruu ja lasten oikeuksia koskevan tiedon jakaminen päättäjille, medialle ja suurelle yleisölle.

Plan Suomen sivustouudistuksen tavoitteena oli nykyaikainen, jäsennelty ja helppokäyttöinen sivusto, jossa vierailijoiden olisi helppo tehdä lahjoituksia. Suuri osa Planille tehdyistä lahjoituksista tulee internetistä, joten sivustolta vaadittiin saumatonta yhteyttä asiakkuudenhallintajärjestelmään, mikä toteutettiin integroimalla uusi sivusto Planin CRM-järjestelmään.

Plan.fi-sivusto toteutettiin ketteriä menetelmiä hyödyntäen yhteistyössä Hasan & Partnersin kanssa, joka vastasi sivuston ulkoasusta ja front-end-kehityksestä. Exoven vastuulla olivat front-end-integraatio Drupaliin ja kaikki back-end toiminnallisuudet.

Alustaksi valittiin Drupal 7, jolla pystyttiin toteuttamaan kaikki toivotut toiminnallisuudet. Sivusto toteutettiin responsiivisesti, ja Exove suunnitteli sisällön syöttöä varten Drupalilla työkalun, jonka avulla Planin henkilökunta voi luoda räätälöityjä ulkoasuja yksittäisille sivuille ja artikkeleille.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Intersport.fi

intersport-refe

Tekijä: Crasman

Crasmanin toteuttamassa verkkokaupassa panostettiin sujuvaan ostoputkeen, jossa tuotteiden valinta, ostaminen ja palauttaminen on tehty helpoksi. Selkeät näkymät ja tuotenostot parantavat käyttökokemusta ja ohjaavat asiakkaiden liikkumista verkkomyymälässä. Toteutus palvelee sekä verkossa että kivijalassa asioivien asiakkaiden tarpeita: kun myymälähakuun syöttää kotiosoitteen, se näyttää lähimpien myymälöiden sijainnin kilometrin tarkkuudella. Taustalla on ymmärrys siitä, että verkossa tarkasteltuja tuotteita halutaan usein kokeilla myymälässä.

Verkkokauppahanke ulottui aina varastonhallinnasta myymälöiden kassajärjestelmiin. Intersport oli jo vuotta aiemmin ottanut käyttöön Crasman Studio –tuotetiedonhallintajärjestelmän myymälä- ja markkinointimateriaaleja varten. Vahvasti visuaallisuuteen ja kuviin perustuvassa verkkokaupassa tämän materiaalin hyödyntäminen oli keskeistä. Suunnittelun lähtökohtina olivat vaivaton ja selkeä käyttökokemus. Päämääränä oli verkkokauppa, joka paitsi vastaa kuluttajien muuttuviin tarpeisiin, myös ohjaa heitä sisältöjen avulla harrastamaan paremmin.

Toteutuksen oleellisena edellytyksenä nähtiin sivuston nopeus. Saranat kestävät, vaikka ovesta tulee sisään 100 000 kävijää päivässä. Stage-verkkopalvelualustalle rakennetun toteutuksen tarjoama nopeus ja responsiivisuus antaa myös verkkokaupan asiakkaalle maksimaalisen käyttömukavuuden eri päätteillä. Tämän ansiosta huikeat 40 prosenttia asiakkaista vierailevat kaupassa mobiililaitteella.

”Hanke sujui kivuttomasti. En ole koskaan nähnyt yhtä suuren mittakaavan projektia, joka olisi toteutettu näin lyhyessä ajassa. Erilaisten integraatioiden määrä on todella suuri, ja Crasman on selvinnyt niistä hyvin. Yritys oli vakuuttanut meidät jo aiempien projektien yhteydessä, joten heidän kanssaan oli helppo lähteä yhteistyöhön. Crasmanin toiminta on innovatiivista ja joustavaa. ”Ei onnistu” on vastaus, jota heiltä ei ikinä saa. He toteuttavat kaikki toiveemme uusista ominaisuuksista ja tekevät muutokset ripeällä aikataululla.

Sivusto on nopea ja on kestänyt kampanjoiden liikennepiikit. Olemme havainneet, että verkkokaupan ylläpitäminen on jatkuva prosessi, mutta varmalle pohjalle on hyvä rakentaa lisää.”

– Ilkka Saastamoinen, Verkkokaupan johtaja, Intersport Finland Oy

Avaa sivusto

Akraamon verkkosivusto

akraamo-595px

Tekijä: Exove Oy

Toteutimme verkkopalvelun Pohjois-Suomessa toimiville maataloustuottajille ja –yrittäjille osana Oulun ammattikorkeakoulun LuovaOteKeskus-hanketta. Oulun ammattikorkeakoulu halusi rakentaa uuden työkalun maatalousyrityksien palvelu- ja viestintäkanavaksi. Palvelun vaatimuksena oli helppokäyttöisyys ja selkeä käyttäjähallinta. Sen lisäksi vierailijoille haluttiin tarjota mahdollisuus käyttää sivua ideoiden jakamiseen sekä tapahtumista ja muista alaan liittyvistä asioista viestimiseen.

Sivuston alustana käytettiin concrete5-julkaisujärjestelmää, ja Exoven vastuulla oli sisällönhallintajärjestelmä ja sen lisätoiminnot, jotka rakennettiin käyttäen concrete5:n keskeisiä toiminnallisuuksia ja muutamaa maksullista lisäosaa. Sivusto tarjoaa paljon tietoa ja viestintäkanavan maatalousalan yrityksille. Palvelua voidaan helposti laajentaa ja siihen voidaan lisätä uusia toiminnallisuuksia tulevaisuudessa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

PulseON -verkkokauppa

pulseon

Tekijä: Lamia Oy

PulseOn projektia aloitettaessa tärkeimmäksi tavoitteeksi nousi tarve kansainvälisen tuotteen edellyttämälle sivustolle laatuvaikutelman kannalta, ja toisaalta kanava tuotteiden esittelyä varten. Vasta jatkokehityksenä oli tarjoitus julkaista uusi verkkokauppa. Näimme kuitenkin mahdollisuuden yhdistää nämä kaksi ja rakensimme näyttävän verkkokaupan, joka yksin kykenee luomaan koko yrityksen web-näkyvyyden tarjoten sekä sisältöä että ostomahdollisuuden.

PulseOn-verkkokauppa rakentuu vain neljän tuotteen ympärille. Jokainen tuotesivu on kattava esite yksittäisestä tuotteesta. Tuotteen esittely korkearesoluutioisin kuvin ja tarkasti kerrottuna vaikuttaa positiivisesti asiakkaan ostopäätökseen. Lisää hakukoneoptimoinnin kannalta arvokasta sisältöä saatiin verkkokaupan sisäiseen blogiin, joka pitää sisällään sekä yrityksen sisäisesti kirjoitetut artikkelit, että ulkoiset julkaisut.

Huomattavaa PulseOnin verkkokaupassa on sen toiminta kolmeen eri maantieteelliseen sijaintiin. Käyttäjä tunnistetaan ja ohjataan automaattisesti joko us-, uk- tai eurosivustolle sijainnista riippuen. Näin saadaan valuutat ja lokalisoinnit automaattisesti oikein. Järjestelmä on integroitu myös Shipwire-järjestelmään, jonka kautta hoidetaan toimitukset maailmanlaajuisesti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Simbergin toinen maailma

id_hugosimbergintoinenmaailma_1

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Suomen Kansallisgalleria (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress

Hugo Simbergin toinen maailma -verkkosivusto johdattaa vapaamuotoiselle tutustumismatkalle Simbergin taiteeseen ja elämänpiiriin. Sivusto on tarkoitettu kaikkien Hugo Simbergin taiteesta kiinnostuneiden käyttöön ja se on suunniteltu ajatellen myös opetuksen tarpeita. Mahdollisuus omaan luovaan osallistumiseen tuo taiteen maailman lähelle. Sivustolla voi tuunata Hugo Simbergin maalauksia, luoda niihin omia mielikuvia ja jakaa uudistettuja tauluja.

Avaa sivusto

Naisten Linja

nl_vp

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Naisten Linja Suomessa ry:lle sivuston, jonka tarjoamalla tiedolla ja toiminnoilla on suuri vaikutus käyttäjiensä elämään. Sivusto on tarkoitettu kaikenikäisille väkivaltaa kokeneille tai väkivallasta huolestuneille naisille ja se tarjoaa myös mahdollisuuden yhteydenottoon.

”Toimintamme luonteen vuoksi meillä on tietoturvapuolella erityistarpeita, jotka Aucor on ottanut hienosti huomioon. Uudet sivut ovat myös helppokäyttöiset ja visuaalisesti miellyttävät – tämä on selvästi herättänyt luottamusta myös asiakkaissamme, sillä yhteydenottoja tulee enemmän kuin koskaan.”
Kaisa Åberg, kehittämistyön suunnittelija

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Nokiantyres.com

nokiantyres-refe2

Tekijä: Crasman

Nokian Renkaat lähti verkkouudistukseen todettuaan, ettei silloisen sivuston käyttökokemus enää vastannut yrityksen brändiä edelläkävijänä ja modernina toimijana. Sen visuaalinen ilme oli vanhentunut, eikä sivuston käyttö ollut sujuvaa puhelimella tai tabletilla. Tilalle tarvittiin kokonaisuus, joka voisi vastata yli 15 maaversion, 30 sisällöntuottajan ja kymmenien tuhansien päivittäisten kävijöiden tarpeisiin. Verkkopalvelun tulisi toimia pomminvarmasti vuoden jokaisena päivänä – silloinkin, kun lumisateet, tarjouskampanjat tai pörssitiedotteet aiheuttavat odottamattomia kävijäpiikkejä.

Uuden verkkopalvelun ytimeen nostettiin Nokian Renkaiden Hakka-turva-palvelu, jossa asiakas voi rekisteröidä ostamansa renkaat. Sen ansiosta hänelle voidaan tarjota yksilöllistä palvelua myös tulevaisuudessa, mikä vahvistaa brändin suhdetta kuluttajaan. Sivustolle suunniteltu rengasvalitsin helpottaa parhaiden renkaiden löytämistä ja ohjaa asiakkaan kätevästi lähimmän jälleenmyyjän luo. Käyttäjäarvostelujen käyttö osana tuotetietosivuja edesauttaa ostopäätösten tekemistä ja sosiaalisen median jakotyökalut antavat renkaiden ostajille kanavan suositella tuotteita omille verkostoilleen. Lisäksi tuotetietämystään voi kartuttaa eri maaorganisaatioiden tuottamien blogisisältöjen avulla.

Uudistunut Nokiantyres.com on moderni, responsiivinen sivusto, joka aidosti hyödyttää kuluttaja-asiakkaita. Valtavan tietomäärän ylläpitäminen eri kanavissa ja kieliversioissa on vaivatonta, ja sivusto pystyy myös tulevaisuudessa mukautumaan sille asetettaviin vaatimuksiin. Crasman konseptoi, suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun. Stage-verkkopalvelualustalle rakennettu sivustokokonaisuus toimii Crasmanin pilviarkkitehtuuriin perustuvassa sovelluspalvelussa.

Avaa sivusto

Hangon Satama

id_portofhanko_1

Tekijät: Aivan MADAM Oy (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress

Hangon sataman verkkosivusto uudistettiin tämän päivän standardien mukaiseksi. Aivan MADAM suunnitteli konseptin ja käyttöliittymän, Into-Digital vastasi teknisestä tuotannosta.

Avaa sivusto

Housemarque.com

Housemarque

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Housemarque on yksi Suomen legendaarisimmista pelifirmoista, jonka portfoliosta löytyy toinen toistaan kovempia pelejä. Housemarque kääntyi Evermaden puoleen ja halusi www-sivut, joissa olisi jotain ainutlaatuista. Tartuimme haasteeseen ja toteutimme sivuston, joka nostaa pelit ja yhteisön keskiöön ja tarjoaa samalla visuaalista ilotulitusta. Kehitimme sivustolle myös elementin, joka hakee sisältöjä eri sosiaalisista medioista ja yhdistää ne yhdeksi virraksi. WordPress-pohjainen sivusto on täysin asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii luonnollisesti hyvin mobiililaitteilla.

Avaa sivusto

Legend of Grimrock

Legend-of-Grimrock-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Avaa sivusto

Mendor

Mendor-2-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Mendor on verensokerimittareita tarjoava yritys, joka on useissa lähteissä valittu yhdeksi lupaavimmista Suomalaisista kasvuyrityksistä. Mendorin kehittämä kompakti mittari on helppokäyttöisyydesään ainutlaatuinen. Evermade suunnitteli ja toteutti Mendorille verkkosivut, joiden tavoitteena on esitellä mittari ja sen ympärille rakennettu palvelu. Sivusto on täysin asiakkaan päivitettävissä, toimii myös mobiililaitteilla ja täyttää lääketeollisuuden asettaman tiukat laatuvaatimukset. Julkaisujärjestelmänä sivustolla on WordPress.

Avaa sivusto

Best Fiends -verkkosivusto

Best-Fiends-small

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.

Avaa sivusto

Wanhat