Laiho Group verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Laiho Groupille uuden yhtenäisen verkkosivuston suuremman nimenvaihto- ja brändiuudistuksen yhteydessä. Aikaisemman sivuston sisällöt oli jaettu usealle erilliselle sivustolle, ja uudistuksen yhteydessä niistä tehtiin yksi verkkopalvelu, joka palvelee kaikkia yritysryhmän yrityksiä. Sivustolta löytyy helposti tietoa Laihon osaamisalueista ja ryhmän eri yhtiöiden palveluista. Yhteydenotto käy helposti sivuston lomakkeen kautta, ja Laiho Group pystyy myös halutessaan ilmoittamaan sivuillaan vapaista työpaikoista ja ajankohtaisista tapahtumista. Uusi brändi ja visuaalinen ilme otettiin hyvin vastaan ja saman tien myös käyttöön. Suomen Sähköhuolto, Sähkö Lehmus ja Laihon […]

Chiller.eu verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Chiller suunnittelee ja valmistaa edistyksellisiä jäähdytys-, lämmitys- ja energiaratkaisuja. Suunnittelimme Chiller Groupille laajan kansainvälistymiskärjellä toimivan verkkopalvelu-uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi sisällöltään runsas sivusto, jossa on mm. neljä täyttä kieliversiota. Sivustolla pääosassa ovat filtteröitävät referenssit sekä eri tuotteisiin ja tuoteryhmiin liittyvät ladattavat materiaalit kuten asennusohjeet ja esitteet. Sivustolla on kiinnitetty erityistä huomiota hakukoneoptimointiin ja sivuston löydettävyyteen eri kielillä. Sivustoa jatkokehitetään jatkuvasti yhdessä redandbluen ja asiakkaan kanssa.

Honkatalot

Tekijä: Luuptek Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Honkataloilla on 100-vuotiset perinteet puunjalostuksessa. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluvat modernit hirsitalot, puurunkoiset muovittomat ekopuutalot sekä puupalkkitalot. Honkatalot toteuttaa myös laadukkaita huviloita kesäkäyttöön ja ympäri vuoden asuttaviksi. Luuptek vastasi Honkatalojen nettisivu-uudistuksen teknisestä toteutuksesta, jossa yhdistettiin yhteensä 11 eri WordPress-asennusta yhden WP-asennuksen alle. Honkatalojen kansainvälinen Polar Life Haus -brändi nidottiin mukaan Polylang-lisäosan avulla, jolloin kaikki kielet (eli eri polarlifehaus-domainit) saatiin saman WP-asennuksen alle. Uudella sivustolla pääosassa ovat Honkatalojen upeat kuvat, joita varten tehtiin useampi erilainen karusellitoiminnallisuus. Sivuston pohjaksi rakennettiin Advanced Custom Fields -lisäosalla joustava sivupohja, […]

House of Laplandin Lokaatiopankki

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme House of Laplandin elokuvakomissiolle Lokaatiopankki-palvelun, johon on kerätty valokuvia Lapista tarkoituksena auttaa elokuvantekijöitä löytämään kätevästi sopivia kuvausmaisemia. Käyttäjä voi etsiä haluamiaan maisemia tai kohteita kategorioiden avulla, kuten: – Northern Lights – Autumn Colors – Wilderness & Nature – Rivers, Lakes & Whitewaters Käyttäjä voi koostaa kuvista portfolion ja lisätä niitä moodboardille hakien näin käyttötarkoitukseen soveltuvaa kokonaisuutta. Moodboardin voi tilata sähköpostiin ja ladata koneelle, jolloin kuvia voi käyttää esimerkiksi presentaatiossa tuottajille. Sivustolta löytyy myös paljon tietoa eri kunnista, joiden avulla kuvauspaikkoja voi […]

Jokerit app

Tekijä: Sangre Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Jokerit on Sangren pitkäaikainen yhteistyökumppanimme jokerit.com-sivuston kehityksen kautta. Jokerit on ennakkoluuloton ja rohkea sisällöntuottaja, joten tartuimme innokkaana tilaisuuteen, kun he ilmoittivat halustaan siirtyä mobiilisovellusten maailmaan. Fanit omaan kanavaan Jokereilla on paljon intohimoisia faneja, jotka haluavat seurata Jokereita ja heitä koskevaa uutisointia. Nykypäivänä sisällöntuottajien on kuitenkin vaikeaa saada julkaisut seuraajien nähtäväksi sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Facebook muuttaa jatkuvasti algoritmiaan julkaisijoiden kannalta epäedullisempaan suuntaan, ja näkyvyys Facebookissa maksaa. Sadastatuhannesta Jokereiden seuraajasta 5000 näkee julkaisut, jos joukkue ei erikseen maksa julkaisujen mainonnasta. Lisäksi Facebookissa kilpaillaan seuraajien […]

Talentia ry:n verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Talentian uusi verkkosivusto palvelee nykyisiä ja tulevia jäseniä ja toimii yhteiskunnallisen vaikuttamisen kanavana. Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia uudisti verkkopalvelunsa. Valu vastasi projektissa konseptista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen tavoitteena oli sähköisten jäsenpalvelujen parantaminen ja uusien jäsenen houkutteleminen ammattijärjestöön erityisesti alan opiskelijoiden parista. Lisäksi Talentia halusi tehostaa osallistumistaan yhteiskunnalliseen keskusteluun sosiaalialan äänenä. Pohjatietoa kävijäkyselyllä Ennen uudistusta Valu teki Talentian vanhalla sivustolla kävijäkyselyn, jossa selvitettiin käyttäjien tarpeita ja mielipiteitä muutostarpeita koskien. Kyselyn tulokset, asiakkaan tekemä taustatyö ja Valun asiantuntemus yhdessä loivat pohjan uuden […]

EPID Research

Tekijä: Muato (Graafinen suunnittelu ja WordPress-tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Epid Research Oy on lääketieteen tutkimuksen erikoisosaaja. Muato uudisti EPID Researchin verkkosivut, yritysilmeuudistuksen jatkumona. Ilmeuudistus toteutettiin ilman yrityksen logon muuttamista. Graafinen ilme logon ympärillä sai yhtenäisen, tunnistettavan ja toimialaan sopivan ulkoasun. Uusi ilme esiteltiin ICPE-tapahtumassa ja pian tämän jälkeen julkaistiin uudet verkkosivut. Sivut on toteutettu siten, että asiakas saa helposti itse lisättyä julkaisuja ja uutisia sivustolle. Sisällön hallinta työkaluna toimii Bateauxin Blueprint. Sivusto on englanninkielinen.

Kuntahankinnat

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

KL-Kuntahankinnat Oy on Suomen Kuntaliitto ry:n omistama vuonna perustettu valtakunnallinen yhteishankintayksikkö. Kuntahankinnat kilpailuttaa asiakkaidensa puolesta puitesopimuksia ja vastaa niiden sopimushallinnasta sekä toimittaja- ja asiakasyhteistyöstä. Karhu Helsingin konseptoima, suunnittelema ja rakentama Kuntahankinnat.fi on raikas sivusto, josta ajankohtaiset kilpailutukset ja sopimukset löytyvät salamannopeasti. Löydettävyys on kilpailutuksissa keskeistä – mitä useampi asiakas saadaan osallistumaan samaan kilpailutukseen ja mitä useampi tarjoaja saadaan mukaan itse kisaan, sitä paremmin kilpailutus onnistuu. Varsinaisten kilpailutussisältöjen lisäksi Kuntahankinnat.fi tarjoaa blogisisältöä, tapahtumia ja poimintoja Kuntahankintojen sosiaalisen median kanavista. Sisällön päivittäminen onnistuu Karhu […]

E.Ahlström

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

E.Ahlström Oy on Suomen ykkönen ravintoloiden keittiö- ja kattaustarvikkeiden kaupassa. E.Ahlströmin kunniakas historia ulottuu yli sadan vuoden päähän. E.Ahlströmin verkkokauppa toimii Drupal Commerce -teknologialla. Verkkokaupan perusta on kaksisuuntainen integraatio Digia Enterprise ERP-järjestelmään. Tuotetiedot liikkuvat ERPistä verkkokauppaan ja tilaukset palaavat ERPiin käsiteltäviksi. Verkkokauppa on tuonut E.Ahlströmille merkittävää myynnin kasvua. Verkkokauppa on kaikille avoin, mutta E.Ahlströmin Premium-asiakkaat saavat myös verkkokaupassa erityispalvelua. Kullakin Premium-asiakkaalla on verkkokaupassa oma tuotevalikoima. Myös hinnoittelua voidaan tehdä asiakaskohtaisesti. Laadukas käyttökokemus ja elämyksellisyys ovat verkkokaupassa suuressa roolissa. Drupal mahdollistaa laadukkaan markkinointisisällön […]

Suomen Palloliitto

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto. Palloliittoon kuuluvissa yli tuhannessa jäsenseurassa pelaa yli reilusti yli satatuhatta rekisteröityä pelaajaa. Kokonaisuudessaan jalkapalloa harrastaa yli puoli miljoonaa suomalaista. Karhu Helsingin suunnittelema ja Drupal-julkaisujärjestelmällä rakentama Palloliitto.fi on yksi Suomen suurimmista urheilusektorin verkkopalveluista. Sivuston ytimessä toimii integraatio Palloliiton Taso-tulospalvelujärjestelmään, josta noudetaan ottelu- ja tulostietoa reaaliaikaisesti. Kymmeniä tuhansia sivuja käsittävän kokonaisuuden ajantasaisuudesta huolehtii suuri sisällöntuottajien joukko erilaisilla käyttäjäoikeuksilla. Vahva hakukonenäkyvyys oli sivuston rakentamisessa ja sen kehittämisessä keskeisessä roolissa.

iTapsa Phones -verkkokauppa

Tekijät: Framian Oy (Tekninen toteutus), Markkinointitoimisto WDS Oy (Konsepti, ilme, sisällöt)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme iTapsa Services Oy:lle verkkokaupan, jossa myydään ja ostetaan käytettyjä iPhone-puhelimia. Tavoitteena oli toteuttaa mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopeasti toimiva verkkokauppa, joka tarjoaa korkealuokkaisen käyttökokemuksen. Verkkokauppa on toteutettu Single Page Applikaationa. Taustajärjestelmänä toimii WordPress+Woocommerce ja fronttitoteutus on rakennettu Framianin Headlify-työkalulla

Jokke.com – verkkokauppauudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme verkkokauppauudistuksen Pohjoismaiden laajimmalle koirantarvikeverkkokaupalle Jokkelle. Uudistuksessa raikastettiin verkkokaupan ulkoasua ja helpotettiin sen käyttöä esimerkiksi muokkaamalla jälleenmyyjä hakua havainnoillistavammaksi. Projektissa parannettiin jälleenmyyjille tarkoitettua verkkokauppaa mahdollistamalla usean tuotteen ostaminen samasta näkymästä. Isoimpana uudistuksena rakennettiin myös kuluttajille oma verkkokauppa! Teknisenä alustana käytettiin WordPressiä sekä WooCommercea.

Kekkilä sivustouudistus

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhteistyömme Kekkilän kanssa lähti liikkeelle tarpeesta tehdä verkkosivusta helpompi ja parempi käyttää. Työstä muodostui lopulta täyden mittakaavan sivustouudistus ja samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle. Lähtötilanteessa Kekkilä.fi:ssä oli monille sivustoille tyypillinen ongelma: sivustoa oli kehitetty pitkään ilman systemaattista suunnittelua, jolloin sen sisällöstä oli muodostunut sekava kokonaisuus. Alasivuja oli yli 400, halutut sisällöt olivat vaikeasti löydettävissä, visuaalisuus ei pysynyt linjassa ja koko käyttökokemus oli sujuvan sijaan epämukava. Suunnittelussa oli merkittävää nostaa laadukkaiden sisältöjen roolia, jolloin tuotteiden markkinointi tapahtuu palvelukulmalla – hyvän sisällön kautta. Uudistetun kasvikirjaston […]

Remedygames.com

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomalaisen peliteollisuuden grand old man, Remedy, halusi modernisoida vanhan sivustonsa vastaamaan peliensä tasoa. Toteutimme sivustouudistuksen WordPress-alustalla ja nostimme keskiöön Remedyn dna:ssa vahvana olevan tarinankerronnan. Uudesta Remedygames.comista tehtiin vahvasti visuaalinen, koko ruudun täyttävine animaatioineen ja videoineen. Myös sivuston tekstisisällöistä haluttiin interaktiivisia, joten ne reagoivat käyttäjän hiiren liikkeisiin. Kuten aina, myös Remedyn kohdalla oli tärkeää, että valmis sivusto on asiakkaalle itselleen äärimmäisen helppo käyttää ja ylläpitää. Remedyläiset ovatkin voineet itse lisätä saitille sivuja ja muokata niitä mielensä mukaan. Näin on varmistettu, että sivusto elää […]

Honk – autohuutokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Autoliikkeiden laaja valikoima, ostajan määrittelemä hinta, koeajomahdollisuus, kilpailutettu rahoituspäätös, maksu, vakuutukset, rekisteröinti, kotiinkuljetus ja kaupan peruutusoikeus – Honk tarjoaa aivan uudenlaisen tavan ostaa ja myydä autoja. Honk sai alkunsa, kun autoalan kokeneet vaikuttajat Timo Yli-Salomäki ja Sami Pöllänen halusivat tuoda autokaupan tähän päivään. Syntyi idea kehittää täysin digitalisoitu autojen tarjouskauppaportaali, ensimmäisenä Suomessa. – Digitalisaatio ei ole palvelumme itseisarvo, vaan keino tehdä autokaupan jokaisesta vaiheesta helppo ja turvallinen sekä ostajille että myyjille, kertoo Timo Yli-Salomäki. Maanlaajuiset markkinat, ostajan valta määritellä hinta ja mahdollisuus […]

Management Institute of Finland verkkosivu-uudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Management Institute of Finlandin verkkosivut uudistettiin yrityksen brändiuudistuksen yhteydessä Verkkoaseman toimesta. Uudistuksessa tuotteet ja palvelut tuotiin selkeämmin ja houkuttelevammin esille sekä ostoprosessi suunniteltiin suoraviivaisemmaksi sekä helpommaksi loppukäyttäjälle. Lisäksi asiakkaan eri koulutusbrändit haluttiin paremmin esille. Verkkosivuston tekninen toteutus saatiin vastaamaan suunniteltua visuaalista ilmettä sekä käyttöliittymän toiminnallisuuksia. Tekninen toteutus sisälsi myös version 1.0 sisällön syötön ja stilisoinnin sivuille. Uuden sivuston ylläpito on helppoa asiakkaalle jatkossakin suurenkin sivumäärän kanssa. Toimitusprojektin aikana kyettiin aidosti auttamaan asiakasta erilaisten ratkaisujen kanssa ja joustavasti reagoimaan erilaisiin muutostarpeisiin.

Neito.fi sivustouudistus

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Neito on laadukasta suomalaista kylmäpuristettua rypsiöljyä, jonka laatumielikuva ei kuitenkaan välittynyt verkkoon asti halutulla tavalla. Uudistimme Neito.fi-sivuston viestimään paremmin tuotteen laatua, sekä toimimaan kotipesänä kaikelle Neidon markkinointiviestinnän tekemiselle. Kohderyhmälle visuaalisuus on tärkeää. Se mielessä loimme Neidolle eri makuvariantteja korostavan uniikin kuvakonseptin, jota hyödyntämällä tuotteet kuvattiin. Nämä arvokkaat ja laatua viestivät kuvat ovat pääosassa myös itse sivuston visualiikassa. Sivuston sisältörakenne suunniteltiin niin, että se palvelee nopeaa tietoa tuotteista etsivää, mutta tarjoaa myös teema- ja reseptisisällön kautta mahdollisuuden syventyä laadukkaan rypsiöljyn maailmaan laajemminkin.

Siilinjärven kunnan sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syksyllä 2017 saimme tehtäväksemme uudistaa pohjois-savolaisen Siilinjärven kunnan auttamatta vanhentuneen sivuston WordPress-alustalle. Pesäpallopitäjänä tunnetun Siilinjärven sivusto ylläpidettiin kokonaan kunnan työntekijöiden voimin aina omista palvelimista lähtien. Toiveissa korostuivatkin kokonaispalvelut aina julkaisujärjestelmän käyttöönotosta ylläpitoon. Projektin kokonaisuus oli uuden julkaisujärjestelmän käyttöönoton suunnittelu ja läpivienti Saas-palveluna (Software as a Service), tarvittava palvelinkapasiteetti IaaS-palveluna (Infrastructure as a Service), vaaditut integraatiot PTV-palvelutietovarantoon sekä ylläpito ja tekninen tuki. Geniemin suunnittelu- ja palvelumuotoiluosaaminen vakuutti Siilinjärven valitsemaan Geniemin myös sivuston designin toteuttajaksi. Sivustolla vierailijaa tervehtii sama kultainen kauris, joka kuvanveistäjä Pekka […]

Kekkilä Recycling

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kun Kekkilän kiertotalouteen perustuvaa liiketoimintaa haluttiin tuoda näkyvämmäksi, tarvittiin sivusto, joka havainnollistaa kiertotalouden logiikkaa yksinkertaisesti ja kouriintuntuvasti. Karsimme sivustosta kaiken turhan pois ja keskityimme pariin pääasiaan, kiertotalouden selittämiseen ja Kekkilän roolin kuvaamiseen siinä: näyttävästi animoitu etusivu kertoo alas scrollatessa kronologisesti miten kiertotalous Kekkilän tapauksessa toimii. Kekkilän rooli avautuu syvemmin asiantuntijahaastattelujen pohjalta tehdyistä referensseistä, jotka esittelevät jo käynnissä olevaa liiketoimintaa.

Toivoa.fi

Tekijä: Buena Creative Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suomen Lähetysseura on hyväntekeväisyysjärjestö, joka tekee laajaa avustustyötä kehittyvissä valtioissa paremman maailman hyväksi. Toivoa-kampanja on vuosittainen hyväntekeväisyyskampanja, joka kerää kuukausilahjoittajia Suomen Lähetysseuralle. Suunnittelimme keväällä 2018 Toivoa-kampanjan sekä samalla uudistimme Toivoa.fi-sivuston WordPress-alustalla. Halusimme haastaa välinpitämättömyyden ja kertoa yksinkertaisen viestin siitä, että oikeissa käsissä monelle suomalaiselle pieni raha voi muuttaa lapsen tai nuoren koko elämän. Selvitimme, mitä netissä hyväntekeväisyydestä puhutaan. Vahvat mainonnan väittämät ovat lähtöisin löytyneistä nettikeskusteluista. Olimme sitä mieltä, että nämä kommentit pitää nostaa esiin katukuvassa ja kahvikeskusteluissa, yhtään niitä kaunistelematta. Ja niin […]

Testauskoulutus.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Prove Expertisen testauskoulutus.fi -sivuston. Testauskoulutus.fi on kotimaan markkinoille suunnattu ilmoittautumissivu Prove Expertisen laajalle koulutusvalikoimalle. Sivuilta haluttiin tehokkuutta ja ilmoittautuminen koulutuksiin haluttiin tehdä mahdollisimman helpoksi. Tätä tuettiin myös markkinoinnin automaatio -integraatiolla. Sivusto tehtiin WordPress pohjalle ja suunniteltiin yhteistyössä Valokki Design Oy ‘n kanssa.

Finavian verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Osana laajaa digitaalisten kanavien kehitysprojektia Finavia halusi uudistaa vuonna 2017 myös verkkosivustonsa. Vanha julkaisujärjestelmä haluttiin korvata joustavammalla ja verkkokauppa integroida osaksi sivustoa. Projektikumppaniksi valittiin kilpailutuksen kautta Wunder. Yhteistyön tuloksena syntyi palkittu sivusto, joka on Finavian digitaalisten palveluiden ydin. Kun Finavia päätti uudistaa digitaalisia kanaviaan, yksi projektin tärkeimmistä tavoitteista oli verkkoasioinnin lisääminen Finavian sivustolla. Kehityskohteita olivat tätä silmällä pitäen muun muassa verkkokauppa ja palveluiden löydettävyys. System Specialist Sanna Valkeinen toimi Finavialla verkkosivuston uudistuksen projektipäällikkönä tehden tiivistä yhteistyötä Finavian tuoteomistajien kanssa: ”Halusimme eri kohderyhmille […]

Åbo Akademi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Åbo Akademin verkkopalvelu uudistettiin rohkeasti nuoren kohderyhmän odotukset huomioiden. Laadukas haku navigoinnin perustana Åbo Akademin tavoitteena oli rohkeasti uudenlainen ja visuaalinen sivusto, joka erottuu korkeakoulumaailmassa edukseen. Uudella verkkopalvelulla haluttiin houkutella parhaat opiskelijat ja huippututkijat Åbo Akademiin. Erityishuomio uudistuksessa suunnattiin mobiilikäytettävyyteen ja laadukkaaseen hakutoimintoon. ”Haku on todella keskeisessä roolissa sivuston navigoinnissa. Käytännössä sivuja selaillaan hakutoiminnallisuudella, joka kategorisoi tuloksia ja täydentää niitä sitä mukaa, kun käyttäjä kirjoittaa tekstiä hakuun”, Valun projektipäällikkö Pertti Almqvist kertoo. Hakutoiminnon keskeisen roolin lisäksi Åbo Akademin uusi sivusto poikkeaa perinteisestä […]

Nuorten Lääkärien Yhdistys

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

NLY:n sivusto oli jäänyt lepsun ylläpidon ja myöhästyneiden päivitysten vuoksi Drupalgeddonin jalkoihin. Tietomurrosta ei ollut jälkiä, mutta hyvien käytäntöjen mukaisesti verkkopalvelu kaipasi kipeästi terveystarkastusta. Lisäksi haluttiin varmistaa, että vastaavaa ei enää tapahtuisi. Teimme NLY:n sivuille perusteellisen tietoturva-auditoinnin, jossa saatiin varmuus siihen, etteivät hakkerit olleet päässeet kopeloimaan verkkosivua. Auditoinnissa tarkistettiin yleiset ohjelmistokehitys- ja tietoturvakäytännöt sekä todettiin varmuuskopioinnin toimimattomuus. Osana projektia sivusto siirrettiin Druidin ylläpitotiimin vastuulle. Auditoinnin tulokset koottiin asiakkaalle toimitettuun laajaan raporttiin. Kehitystarpeista koottiin erillinen lista, jonka perusteella ylläpitotiimi alkoi korjata sivustoa. Yhteistyö […]

Imatran kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Imatra on Etelä-Karjalan maakunnassa sijaitseva kaupunki, joka tarjoaa laadukkaan ympäristön turvallisuutensa, luonnonläheisyytensä ja sopivan kokonsa ansiosta. Asumisen laatua nostavat sekä laadukkaat ja helposti saavutettavat peruspalvelut että toimivat lähipalveluverkostot. Kaupunki hyötyy suuresti matkailusta, Imatran tax-free-myynti onkin kolmanneksi suurin Suomen kaupungeista. Monet turistit jäävät myös kaupunkiin yöksi, mikä näkyy maan keskiarvoa suurempana hotellien käyttöasteena. Verkkopalvelu-uudistuksessa nostettiin ensisijaiseksi kriteeriksi selkeys käyttäjän näkökulmasta: kuntalaisten on pystyttävä hahmottamaan tarjolla olevat palvelut ja löytämään etsimänsä tiedot oman tiedontarpeensa mukaisesti. Matkailijoille on tarjottava oleellinen sisältö myös venäjänkielisenä. Verkkopalveluiden uudistamisessa […]

ONEiO

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Autoimme Service-Flow:ta tuomaan uudistetun ONEiO brändin todeksi luomalla kattavan ja joustavan WordPress-sivuston, jolla pohjustettiin brändin lanseeraus ja erottautuminen muusta markkinasta toden teolla. Sisällön hallinnan monimuotoisuus on yksi sivuston kulmakivistä ja siinä korostuu useista eri komponenteista rakentuvan sivupohjan helppo muokattavuus ja joustavuus. Tapamme rakentaa sivustoja luo niistä pitkäikäisempiä ja monikäyttöisempiä kuin perinteiset sivumallit. Projektissa otettiin mukaan myös sisältöstrategian osaajat Differolta sekä analytiikan monitaiturit Hopkinsilta. Yhteistyössä eri toimistojen välillä luotiin kokonaisuus, joka julkaistiin Las Vegasissa messuilla kesällä ja sivuston parissa jatketaan työskentelyä lähes ketteriä […]

Valmet Automotive

Tekijät: Aucor Oy (Tekninen toteutus), Briiffi Oy (Brändiuudistus, visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vahva tarina, näyttävä ulkoasu ja verkkopalvelun hienovaraiset yksityiskohdat herättävät brändin henkiin. ”Kun tulin seitsemän ja puoli vuotta sitten tähän firmaan, harva tiesi Valmet Automotivesta mitään. Nyt tilanne on se, että tuskin mistään suomalaisesta teollisuusyrityksestä kirjoitetaan niin paljon mediassa kuin meistä”, kertoo Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki. Valmet Automotive on ennätyksellistä vauhtia kasvava teollisuusyritys. Sillä on Uudessakaupungissa Suomen suurin tehdas ja yritys kasvaa reippaasti myös Euroopassa. Lisäksi Valmet Automotive on hiljattain uudistanut strategiaansa ja keskittyy entistä voimakkaammin tulevaisuuden ajoneuvoihin. Ei siis ihme, että […]

Hotelli Alba

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hotelli Alba on Jyväskylän tunnetuimpia hotelleja. Jyväsjärven rannalla sijaitseva hotelli-ravintola oli Duden ensimmäisiä asiakkaita vuonna 2014 ja yhteistyö on jatkunut sen jälkeen tiiviinä. Vuonna 2017 oli aika taas freesata ilmettä. Uusille sivuille kaivattiin selkeyttä ja modernisuutta, sillä hotelli sai brändiuudistuksen myötä uuden ilmeen. Sivustolle toteutettiin entistä selkeämpi varauslomake, tarjoukset, arviot ja helposti päivitettävä lounaslista. “Olemme toimineet Duden kanssa jo useamman vuoden ja uusien web-sivujemme luomisprosessi ja lopputulos vain syvensi luottamusta ja ihastusta Duden toiminnan ammattimaisuuteen. Omien kiireidemme keskellä Dude ohjasi ja kannusti […]

Craftman sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kesän aikana teimme myös Craftmanille uudet verkkosivut. Uusilla sivuilla haluttiin terävöittää Crafmanin sanomaa, niin että toiminnan todellinen luonne tulisi sivuilla selkeästi esille. Sivuista toivottiin erityisesti näyttäviä ja visuaalisesti selkeitä. Projekti aloitettiin sisältöpajalla, jossa selkeytettiin mitä sivuilta tulisi löytyä. Lisäksi terävöitettiin ydinviesti: “Ammattilaisia helposti, nopeasti ja riskittömästi.” Uusi, selkeämpi sivusto toteutettiin WordPressillä pitäen tärkeimmät arvot, toimintatapa ja kokonaispalvelu, jatkuvasti mielessä.

Ruutu-palvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Kun Ruutu-palvelu haluttiin nostaa uudelle tasolle, ei tavoitteista ollut puutetta. Tarkoitus oli tehdä Ruudusta Suomen käytettävin, toimivin ja kiinnostavin suoratoistopalvelu. Näitä tavoitteita heidän kanssaan toteuttamaan Nelonen Media valitsi Wunderin. Projektiryhmä hioutui rautaiseksi tiimiksi, joka toi kuluttajat viihteen uuteen aikakauteen. Ruutu on lähes jokaiselle suomalaiselle tuttu suoratoistopalvelu, joka tarjoaa viihdettä ja urheilua katsojilleen ajasta ja paikasta riippumatta. Vuonna 2012 palvelua haluttiin lähteä jatkokehittämään uudella voimalla tavoitteena tuoda Ruutu uudelle tasolle. Paloa ja osaamista monitoimittajaprojektiin tarjosi vastuukumppanina Wunder, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan entistä paremmin […]

Framery

Tekijät: Aucor Oy (Tekninen toteutus), Bob the Robot (Brändiuudistus ja sisällöt)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tamperelainen Framery ei valmista vain äänieristettyjä työtiloja saati puhelinkoppeja, vaan haluaa mullistaa koko työpäivien onnellisuuden. Eikä vain Suomessa vaan myös esimerkiksi Piilaaksossa. Jotta he onnistuvat tehtävässään, Bob the Robot auttoi uudistamaan Frameryn brändin ja sisällöt mission mukaisiksi. Aucor saapui avuksi verkkopalvelu-uudistuksen tekniseen toteutukseen. Työnjako Bob the Robotin kanssa oli selvä. Bob huolehti sivuston sisällöstä, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisuudesta ja pääasiallisesta front end -devauksesta. Yhteistyössä suunniteltiin muun muassa kuvien responsiivinen optimointi ja lazyloading. Aucor huolehti alustan teknisestä toimivuudesta ja keskittyi integraatioihin. Aucorin vastuulla oli myös […]

Todellisuus.fi

Tekijä: Hahmo Design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Todellisuuden tutkimuskeskus on perinteikäs Helsingistä käsin toimiva esitystaiteen kollektiivi. Heidän toimintansa lähtökohtana on todellisuuden havainnointi, kyseenalaistaminen ja uudistaminen. (Todellisuus.fi – miten hieno domain!) Toteutimme Todellisuuden tutkimuskeskukselle WordPress-sivuston joka noudattaa heidän visuaalista ilmettään.

MyEWay

Tekijä: Exove Oy
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Eerikkilä, suomalainen urheiluakatemia, järjestää urheiluvalmennusta seitsemästä ikävuodesta aikuisiin. Nykyään jopa nuorimmat pelaajat kantavat matkapuhelimia mukanaan treeneihin, joten on luontevaa, että valmennuskin tapahtuu mobiilisti. Eerikkilä päätti ratkaista tämän verkkosovelluksella. MyEWay-palvelu suunniteltiin päivittäiseksi työkaluksi pelaajille, valmentajille, managereille, treenaajille ja urheiluseurojen henkilökunnalle. Eerikkilällä oli jo olemassa verkkosovelluksena toimiva järjestelmä jalkapallo- ja salibandyseurojen kehityksen seurantaan. Järjestelmä vaati kuitenkin uudistusta eikä käyttökokemus mobiilissa ollut hyvä. Eerikkilä halusi kehittää sovellukseen uusia ominaisuuksia ja keskittyä erityisesti mobiilikäytön parantamiseen, jotta palvelua voisi käyttää sujuvasti kaikilla laitteilla. Palvelua käytettiin jo aktiviteeteissa, […]

Visit Alvar Aalto

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Alvar Aallon arkkitehtuurin ympärille rakennetun valtakunnallisen, matkailijoita globaalisti palvelevan verkkopalvelun visit.alvaraalto.fi:n. Sivustolta löytyy mielenkiintoinen ja edustava kokonaisuus Alvar Aallon arkkitehtuuria eri vuosikymmeniltä ympäri Suomen sekä lisäksi palveluun on koottu tasokkaita matkailupalveluja eri reittien varrelle. Matkojen suunnittelua helpottamaan verkkopalvelusta löytyy myös käytännönläheistä tietoa, kuten kohteiden aukioloaikoja ja sijaintikarttoja, matka-aikatauluja sekä matkatoimistojen yhteystietoja. Monikielisyyden (uusia kieliversioita lisätään jatkuvasti) lisäksi sivuston tulee toimia virheettömästi etenkin mobiililaitteilla, joten suunnittelua tehtiin heti mobiili vahvasti mielessä pitäen. Palvelun ensimmäinen versio julkaistiin loppukeväästä 2018 ja sen […]

Digital Illustrated

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Digital Illustrated Finlandin sivusto uudistettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivuston tarkoitus on kommunikoida yrityksen referensseistä, ihmisistä ja yrityskulttuurista. Sivusto rakennettiin modulaariseksi ja sisällöt suunniteltiin niin, että niitä voi hakea erilaisilla ulkoasuilla eri puolille sivustoa. Sivustolla on laaja sosiaalisen median integraatio ja filtteröinttimahdollisuus ajankohtaisosiossa. Myös henkilöstöosiossa henkilöitä voi sortata ja hakea vapaasanahaun avulla. Henkilöstöä voi myös sivustolla nostaa eri kohtiin erilaisilla ulkoasuilla tarpeiden mukaan. redandblue vastaa myös sivuston piirroskuvituksista.

Rukakeskuksen verkkokauppauudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusamossa sijaitseva Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jonka korkeatasoiset harjoittelu- ja kilpailupaikat sekä muut aktiviteetit ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta. Rukan verkkokauppa oli hiljattain uudistettu Drupal 8 ja Commerce -alustalle, mutta palvelussa oli parannettavaa. Eri kassajärjestelmät eivät esimerkiksi keskustelleet keskenään, pienimpiinkin muutoksiin tarvittiin koodaria eikä mobiilikäyttäjien käyttökokemus vastannut toivottua tasoa. Ketterämmän toimintamallin saavuttamiseksi ja hyväksi havaitun verkkokaupan jatkokehittämiseen haluttiin hyvä kumppani, joka kykenisi myös kehittämään verkkopalvelun visuaalista ilmettä. Yksi verkkokaupan täydellisen uudistamisen suurimmista haasteista oli saada Drupal integroitua hissilippukaupan kanssa. Integraation […]

NikEdu

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Nykyisessä valeuutisten maailmassa paikkaansa pitävä tieto nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksista on tärkeä resurssi kodeissa, oppilaitoksissa ja nuoristyössä. Syöpäjärjestöjen NikEdu-verkkopalvelu on luotu vastaamaan juuri tähän tarpeeseen. Haaste Tehtävänä oli luoda uudenlainen tapa tarjota tukea ja viestiä verkossa nikotiinituotteista ja niiden vaikutuksissa lasten ja nuorten kanssa toimiville aikuisille. Erityishaasteen tarjosi se, että kohderyhmien tarpeet vaihtelevat sitä mukaan, missä kontekstissa aikuinen toimii lapsen tai nuoren kanssa (esimerkiksi vain oppilaitosten kohdalla: alakoulu, yläkoulu, lukio, ammattikoulu). Näin yhteensovitettavia palasia oli melkoisesti. Niinpä Syöpäjärjestöjen vuodesta 2003 ylläpitämä Työkalupakki-verkkopalvelu […]

Dinolift

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DINO-henkilönostimet ovat tuttuakin tutumpi näky rakennustyömailla. Sama pätee niin Suomeen kuin ulkomaille, nimittäin 85 % näistä suomalaisen huippuosaamisen taidonnäytteistä matkaa ulkomaiden kohteisiin. Haaste: Vaikka Dinolift on valmistavan teollisuuden toimija, tulee verkkopalvelun palvella asiakkaita jouhevasti ja auttaa Dinoliftiä erottumaan kilpailijoista samoin kuin sen tuotteet erottuvat työmailla. Tämä tarkoitti (i) visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän edelleen kehittämistä ja (ii) teknisten ratkaisujen uudistamista. Ratkaisu: Suurin muutos tehtiin teknisesti: sekä julkaisujärjestelmä että tuotehallintajärjestelmä vaihdettiin siten, että molemmat pyörivät WordPressin päällä. Verkkopalveluun kuuluvan extranet-ratkaisun avulla asiakkaiden palvelua verkossa […]

Ruosniemen panimo

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

redandblue uudisti kansainvälisille markkinoille tähtäävän Ruosnimen panimon brändin useita työpajoja sisältäneellä brand sprint -menetelmällä. Uudistus sisälsi etikettien ja kaiken graafisen materiaalin tuottamisen sekä henkilöstön valokuvaamisen. Ruosniemen panimon verkkosivut uudistettiin brändiuudistuksen yhteydessä. Sivusto tehtiin WordPress-alustalle ja sisällönhallinta modulaariseksi redandbluen rakentamaa page builder -sisällönhallintatyökalua hyödyntäen. Uusi sivusto on kaksikielinen, ja sisältää mm. Untappd- ja uutiskirjeentilaus-integraatiot.

Megaklinikka – verkkosivusto- ja ajanvarausuudistus

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kotimainen Megaklinikka on yksi Suomen suurimmista hammaslääkäriasemista Helsingin Kampissa. Redland uudisti Megaklinikan verkkopalvelun ja ajanvarauksen. Verkkosivuston uudistuksen yhteydessä vaihdettiin sivuston sisällönhallintajärjestelmä. Sen tärkeimpänä ominaisuutena asiakkaan näkökulmasta oli se, että sisältö on päivitettävissä ilman erityistä teknistä osaamista ja ajanavaraamisprosessi onnistui helposti kaikilla päätelaitteilla. Verkkosivusto toteutettiin WordPressillä ja ajanvaraus React-sovelluksella, joka integroitui REST-rajapintojen avulla asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmään. Sivustosta saatu palaute on ollut hyvää. Erityisesti mobiilissa sujuvasti toimiva ajanvarausprosessi kerää kiitosta. Myös visuaalisen ilmeen soveltamisessa sivustolle onnistuttiin loistavasti, ja käyttöliittymän selkeys on saanut kehuja. Sivustoa kehitetään […]

Suomen Lähetysseura ja Felm.org

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Redland auttoi järjestöä uuden verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa. Tavoitteena oli sivusto, joka toimisi kokonaisvaltaisen viestinnän ja varainhankinnan työkaluna. Lisäksi sivuston käyttöliittymä tuli toteuttaa saavutettavuudeltaan WCAG 2.0 AA-tasolla, jotta verkkopalvelu palvelisi eri käyttäjiä mahdollisimman tasa-arvoisesti. Useiden eri ylläpitäjien työtä helpotettiin siirtämällä sisällönhallintajärjestelmä toimittajariippumattomaan WordPress-sisällönhallintajärjestelmään. Samalla sivuston jatkokehitys tulevaisuudessa helpottui merkittävästi ja kustannustehokkuus parani. Käyttökokemusta helpotettiin entistä paremmin joustavalla lomakkeiden hallinnalla ja monipuolisilla varainhankinnan sivupohjilla. Sisällön löydettävyyttä helpotettiin myös parantamalla hakua merkittävästi. Lopputuloksena syntyi […]

Tapiola Sinfonietta

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tapiola Sinfonietta – Espoon kaupunginorkesteri – tunnetaan wieniläisklassisen musiikin tyylitietoisista tulkinnoista, mutta myös ennakkoluulottomista, rajoja rikkovista tuotannoistaan. Sinfoniettalle on ominaista tyylien yhdistely ja vierailut eturivin artisteilta. Klassista musiikkia soitetaan perinteisesti, mutta myös rohkealla, omintakeisella otteella. Tapiola Sinfonietta uusi G-Worksin avustuksella koko brändinsä. Osana uudistusta Sinfoniettalle toteutettiin uusi verkkosivusto, jossa avainasemassa oli konserttien monipuolinen esittely ja uuden visuaalisen ilmeen lanseeraus. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi G-Works. Tärkein teknologia oli tietenkin WordPress.

Helaform.com

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Helaform suunnittelee ja valmistaa liukuovijärjestelmiä, joita käytetään niin kodeissa, teollisissa ympäristöissä, maatalousrakennuksissa, kuin huippuhotelleissa ympäri maailmaa. Redland loi Helaformille uuden sivuston tavoitteena tuoda havainnollisemmin esiin, missä kaikkialla Helaformin tuotteita ja niistä koostuvia ratkaisuyhdistelmiä voi käyttää. Lisäksi uudistuksessa haluttiin luoda pohjat verkkokaupan aloittamiselle myöhemmässä vaiheessa. Tavoitteet keskittyivät merkittävissä määrin vientimarkkinoilla menestymiseen. Verkkosivusto julkaistiin tammikuussa 2018 suomeksi ja englanniksi. Koska tavoitteena oli systemaattisesti kehittää verkkopalvelua käyttäjädatan perusteella, kokosimme verkkosivustoanalytiikan lisäksi tiedot eri sosiaalisen media kanavista, uutiskirjemarkkinoinnista sekä sivuston tärkeimmät konversiot yhteen näkymään. 2018 vuoden […]

Fortum Charge & Drive -karttasovellus

Tekijä: redandblue
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Fortumin Charge & Drive oli uudistamassa tuotteitaan ja siirtymässä Charge & Drive kartan osalta natiiviin mobiiliapplikaatioon. Tämän siirtymän myötä myös nettisivulla toimiva kartta, jossa Charge & Drive -latauspisteet näkyivät, olisi lakannut toimimasta vaikka monet asiakkaat käyttivät karttaa vielä päivittäin. Toteutimme uuden karttasivuston, josta käyttäjät edelleen löytävät samat latauspisteet kuin aiemminkin. Uudistuksen myötä kartta sai myös raikkaamman ilmeen ja toiminnallisuuksia suoraviivaistettiin. Karttasivusto on toteutettu React-teknologioilla ja hyödyntää Fortumin omaa rajapintaa latauspisteiden tietojen hakuun. Palvelu hyödyntää joitakin moderneja selainominaisuuksia, kuten paikkatietoa.

Pohjantähti

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimme ilon ja kunnian suunnitella ja toteuttaa Pohjantähdelle uuden verkkosivuston. Pohjantähti ei lähtenyt uudistukseen valmistautumattomana, vaan taustalla oli jo kattava konsultin kanssa tehty vaatimusmäärittely, sivustokartta ja lista sivuilta vaadittavista ominaisuuksista. Tavoitteena oli luoda nykyaikainen responsiivinen sivusto, joka palvelee eri käyttäjäryhmiä sujuvasti ja joka on linjassa muun viestinnän ja palveluiden kanssa. Liikkeelle lähdettiin suunnittelutyöpajalla, jossa keskusteltiin sivuston tavoitteista ja kohderyhmistä, luotiin käyttäjäpersoonia ja hahmoteltiin myös tärkeimpien näkymien käyttöliittymiä. Menetelmän tarkoituksena on eläytyä käyttäjän tilanteeseen ja näin ajatusmalli saadaan käännettyä asiakaslähtöiseksi. Useiden asiakastarinoiden luonnissa […]

YH Kodit sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

YH Kodit on ollut asiakkaanamme jo pitkään. Pitkäaikaisten asiakkaidemme kohdalla välillä käy niin, että tieto Geniemin kehityksestä koodifirmasta suunnittelulähtöiseksi softataloksi on viuhunut ohi korvien ja YH Kodit olivat autuaan tietämättömiä, että Geniemillä on talon sisällä nykyään kokonainen tiimi suunnittelijoita. Oli hienoa, kun pystyimme yllättämään positiivisesti ja tarjoamaan aiempaa monipuolisempaa palvelua. Käytännössä suunnittelija sai täysin vapaat kädet ja hyvä niin – silloin saadaankin paras tulos aikaiseksi, kun suunnittelun alkuvaiheessa ei aseteta turhia rajoituksia. Kun sivupohjat alkoivat muotoutua, lisääntyi tarve puolin ja toisin kysellä […]

Oivangin Lomakartano

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oivangin sivusto oli jämähtänyt yhtä ikiaikaiseksi kuin maa, jolle lomakartanon nykyaikaiset hulppeat puitteet on rakennettu. Uudistetusta sivustosta lähdettiin tekemään visuaalisesti näyttävää sekä mielenkiintoista. Teknisellä puolella keskityttiin sisällön sekä monien kieliversioiden helppoon päivitettävyyteen. Huviloiden varaustilanne tuotiin suoraan näkyville huviloiden esittelyiden yhteyteen. Elävyyttä sivustolle tuotiin etusivun maisemia esittelevällä viedolla sekä sosiaalisen median syötteillä, joihin päivitetään usein sesongin kuulumisia.

ESA BIC Finland

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

European Space Agency’s Business Incubation Centre in Finland tarvitsi verkkosivut, jotka täyttävät kolme tarkoitusta. 1. Sivut tiedottavat, että tällainen uusi hanke on olemassa. 2. Hakemuksien saaminen uusilta yrityksiltä. 3. Tiedon jakaminen ESA BIC:n toiminnasta ja Suomen avaruusteollisuudesta. Mutta itse projektilla oli kuitenkin yksi tavoite ylitse muiden. Sivustosta haluttiin visuaalisesti vaikuttava ja siksi sivuston keskeisin elementti on etusivun viimeisen päälle viilattu parallax-efekti. ”Visioin sivustosta visuaalisesti näyttävää ja valitsin toteuttajan sen perusteella, kuka pystyy varmasti toteuttamaan sen sellaisena kuin toivon ja vaaditussa aikataulussa. Luotin, […]

Aboard-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Aboard-lehti on toiminut vuosikausia Turun Sataman sidosryhmäviestinnän välineenä. Satamalla tehtiin päätös digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämisestä ja haluttiin lehden suosiosta parempaa analytiikkaa. Printtilehden sisältö ja ulkonäkö oli parin viime vuoden aikana hiottu verkkolehti mielessä ja kun lopulta verkkolehti tehtiin, sisältö sopi melkein sellaisenaan verkkoon. Poutapilvi suunnitteli verkkolehtikokonaisuuden sekä toteutti verkkolehden WordPress-alustalla.

Pro-Source Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pro-Source Oy auttaa rakentamaan tiimejä, jotka menestyvät muutosten keskellä. Palveluihin kuuluvat ylimmän johdon suorahaut, asiantuntijarekrytoinnit, esimies- ja uravalmennukset, uudelleensijoituspalvelut sekä ICT-konsultoinnit. Poutapilvi asensi kolmannen osapuolen suunnitteleman ulkoasun ja toteutti palvelun WordPress-alustalla.