Baiks

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Polkupyörätukku on nyt Baiks. Yritys on vuonna 1994 perustettu pyöräilyn erikoisliikeketju, joka on maamme suurin koko perheen pyöränostopaikka. Myymäläverkostoon kuuluu 12 myymälää, jotka palvelevat ja auttavat asiakasta kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Keväällä 2017 Suomen Polkupyörätukku teki mittavan brändimuutoksen ja avasi uuden Baiks polkupyöräverkkokaupan. Tavoitteet Verkossa asioiva kuluttaja saattaa ostamisen sijaan vain seurata tuotetietoja ja saatavuutta eri myymälöistä. Polkupyörien toimitusaikojen ollessa pitkiä on Baiks huomannut asiakkaiden asioivan mielellään myös kivijalkakaupoissa verkossa asioimisen jälkeen. Baiksin keskeisenä tavoitteena oli saada uusi myyntikanava vastaamaan nykyajan […]

Winestaten sivustouudistus

Tekijät: Brand MNGR Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelun viimeistely, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakas uudisti ilmeensä design-toimisto Brand MNGR:n kanssa ja oli alunperin toteuttanut teknisen toteutuksen toisen toimijan kanssa, mutta valmiin WordPress-teeman päälle tehty toteutus oli pahasti epäonnistunut eikä pystynyt täyttämään sivustolle asetettuja toiminnallisia vaatimuksia. Into-Digitalin toimesta asiakkaan uudistettu sivusto koostettiin uusiksi täysin asiakkaalle räätälöitynä. Sivuston tärkeimmät ominaisuudet perustietojen lisäksi ovat räätälöidyt sisältöelementit, tuotetietojen hallinta (tuotteet ja tuottajat WordPressin omaksi sisältötyypiksi), tuotehakutyökalu sekä yhteydenottolomakkeet. Projekti osoitti jälleen kerran valmisteemojen haasteet ja haavoittuvuudet, mutta lopputuloksena onnistunut kokonaisuus.

LashLovers

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

LashLovers Oy on vuonna 2011 perustettu suomalainen ripsienpidennystuotteiden alkuperäisvalmistuttaja ja alan kouluttaja. Laatu, turvallisuus ja jatkuva kehittäminen ovat yrityksen toiminnan ydin. Tämä kauneudenhoitoalan ammattilaisten käyttöön tarkoitettuja tuotteita maahantuova yritys tekee aktiivista yhteistyötä ja tuotekehitystä alan tarvikevalmistajien kanssa. LashLoversilla uskotaan vahvasti avoimuuteen sekä yhdessä oppimiseen ja yritys onkin kouluttanut Suomessa alalle jo yli 500 ripsienpidennysammattilaista. Tavoitteet Verkkokauppa on LashLovers Oy:n toiminnan kulmakivi. Sen on oltava toimiva ja helppokäyttöinen, koska nykyään käytännössä kaikki asiakastilaukset tehdään, käsitellään ja toimitetaan verkkokaupan kautta. LashLoversin tavoitteena oli kehittää […]

Kepa.fi

Tekijä: Kepa ry
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kepa on yli 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö ja globaalin kehityksen asiantuntija. Kepan tärkein viestintäkanava kepa.fi koki hiljattain ison mullistuksen, kun se uudistettiin täysin vuoden 2016 lopussa. Lähdimme uudistamaan sivustoa käyttäjä edellä: käyttäjätesteissä huomasimme jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että vanhan sivuston rakenne koettiin kankeaksi ja tieto oli usein vaikeasti löydettävissä. Päätelaitteesta riippumaton käyttö oli myös surkeassa jamassa, mutta sen toki tiesimme jo ennen projektin aloittamista. Tästä syystä uudistusprojektissa keskityttiin erityisesti käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden parantamiseen, sivuston rakenteen selkeyttämiseen sekä tietenkin responsiivisuuteen. Sivusto siirrettiin uudistuksen yhteydessä […]

Tornion Energian verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sähkölaitoksia alettiin rakentaa Suomeen 1880-luvun lopussa. Kun Tornioon perustettiin sähkölaitos vuonna 1911, oli se tiettävästi pohjoisin maan sähkölaitoksista. 1970-luvulla sähkölaitoksen päähuomio suunnattiin Torniossa sähkönjakeluun. Öljykriisi koetteli Suomea ja koko maailmaa vuoden 1973 lopulla, ja öljyn hinta moninkertaistui. Ennen öljykriisiä oli öljylämmitys halvempaa kuin sähkölämmitys, mutta kriisin jälkeen kustannussuhde muuttui.Vuonna 2002 Tornion kaupunki yhtiöitti energialaitoksen. Näin syntyi Tornion Energia Oy. Kaupunki omistaa yhtiön osakkeista 100 prosenttia. Lue koko historiikki os. http://www.tornionenergia.fi/tietoa_yhtiöstä/historia Tornion Energian verkkopalvelu uudistettiin Verkkoaseman ja Mainostoimisto Kluun yhteistyönä. Sivustolla pyrittiin helpottamaan […]

Shell HelmiSimpukka

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Shell HelmiSimpukka -ketju tarjoaa tiellä liikkujille kattavat palvelut ja hyvää ruokaa ympäri Suomen. Yhteensä 50 Shell HelmiSimpukkaa sijaitsevat Shell- ja St1-huoltoasemien yhteydessä. Sivustouudistuksen tarkoituksena oli parantaa palveluiden löydettävyyttä tien päällä oltaessa. Tavoitteita olivat mm. parempi mobiilikäytettävyys, sisällön selkeyttäminen ja helposti käytettävä asemahaku, jolla asiakkaat löytävät nopeasti tarvitsemansa palvelut. Verkkosivuston ylläpitäjät kaipasivat modernimpaa työkalua, kustannustehokasta jatkokehitystä ja helppoa sisällönhallintaa. Druid vastasi verkkopalvelun teknisestä toteutuksesta Drupal 8 -järjestelmällä. Rakensimme sivustolle asemahaun, jolla asiakas voi etsiä asemia oman sijaintinsa ja kaipaamiensa palveluiden perusteella. Asemahaku rakennettiin […]

Viestintätoimisto Drum

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme yhdelle Suomen kovimmista viestintätoimistoista responsiivisen WordPress-verkkosivun tukemaan Drumin viestinnän ja markkinoinnin tavoitteita. Tärkeänä pointtina oli mm. vahvistaa brändimielikuvaa Drumista asiantuntevana, oivaltavana, raikkaana sekä samalla kivana, rentona toimistona. Luovuus ja idearikkaus tuodaan esiin konkreettisten referenssikeissien avulla. Sivuilla mielenkiintoisista teknisistä ominaisuuksista mainittakoon eri sisältötyyppien joustava yhdistely kustomoitaviksi osioiksi, jotka mahdollistavat sekä manuaaliset että automaattiset nostot. Sivun visuaalisen ilmeen konseptista vastasi Drumin oma AD Ville, jonka kanssa yhdessä viilasimme luonnokset valmiiksi sekä jatkoimme suunnittelua omin voimin pidemmälle.

Inari Clothing

Tekijä: Soininen design
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivusto tuoreelle kotimaiselle lifestyle vaatemerkille, Inari Clothing:lle. Sivusto rakennettiin nopealla aikataululla WordPressin päälle, Inari Clothing vaatemerkin omistaa Vokant Oy. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi allekirjoittanut sekä Vokant groupin designer Henna Kankaala. Valokuvauksesta vastasi Reijo Kankaala. Sivusto siis toteutettu yhteensä 3 ihmisen työpanoksella (projektin kesto n. 2 viikkoa), ja lopputulokseen ollaan tyytyväisiä. Toki paljon kehittämistä vielä löytyy, mutta työ jatkuu. Sivustoa on tarkoitus kehittää verkkokaupan suuntaan ja nyt toimii siis käyntikorttina kotimaisille sekä kansainvälisille markkinoille. Lisätietoa saat toteuttajan verkkosivuilta jotka löytyy osoitteesta http://jukkasoininen.esy.es/

Nokia.com

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HAASTE Kun Nokia.com verkkotunnus siirrettiin takaisin Nokian käyttöön vuonna 2015, riskinä oli luoda hajanainen, epäyhteneväinen digitaalinen ekosysteemi huonolla käyttäjäkokemuksella johtuen teknisen ja kokemuksellinen arkkitehtuurin puutteesta. Tavoitteena oli suunnitella ekosysteemi joka sallisi jo olemassa olevan sisällön migraation ja olisi joustava uusia sivujen, osioiden ja sisältöjen luonnissa. Tavoitteena oli saavuttaa yhdenmukaistettu online brand presence jota olisi helppoa ja tehokasta ylläpitää. Vuonna 2016, Mirumin tehtävänä toteuttaa online strategian ensimmäinen osa. Se oli suunnitella ja impelementoida uusia Nokia.com infrastruktuuri ja siirtää Mirumin jo vuonna 2013 suunnitteleman […]

Fondita

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Fondita on pohjoismaisiin ja eurooppalaisiin osakkeisiin keskittynyt rahastoyhtiö. Heidän sivustonsa oli visuaaliselta ilmeeltään vanhentunut. Se ei ollut responsiivinen eikä palvellut sivustolla vierailijoita tai sen ylläpitäjiä. Vanha alusta koettiin kankeaksi ja sisältöjen päivittämien oli vaikeaa sillä se vaati teknisen toimittajan kanssa toimimista. Mirumin tehtävä oli uudistaa sivusto niin visuaalisesti kuin rakentaa Fonditalle moderni CMS-ratkaisu, joka mahdollistaisi sisällönhallinnan heidän itsensä toimesta. Ratkaisu Alustaksi valittiin Drupal 8. Vastasimme koko projektin läpiviennistä aina esitutkimuksesta tekniseen implementointiin saakka. Tulokset Sivustouudistuksen myötä, visuaalinen ilme on päivitetty tähän […]

Vandemoortele sivustouudistus

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Kun johtava elintarvike-alan yritys, vuosisadan mittaisella kokemuksellaan leipomotuotteiden, margariinien, ruokaöljyjen ja –rasvojen tuottamisesta ja jakelusta, uudistuu, on projektin onnistunut loppuun vieminen erittäin tärkeää. Mirum valittiin konseptoimaan ja implementoimaan Vandemoortelle uudet tyylikkäät nettisivut, joiden tehtävänä oli skaalautua 14 Euroopan markkinoille eri brändeille, yli 4500 ruokatuotteen ja reseptin profiilille, sekä nettisivujen pitivät olla houkuttelevia eri asiakaskunnille, sijoittajille ja toimia keskeisenä kommunikaatioalustana. Ratkaisu Mirum Lontoon ratkaisu yhdisti Vandermoortelen uuden visuaalisen identiteetin laadukkaaseen teknisen implementointityöhön, joka linkitti yhteen monia tukialustoja ja palveluntarjoajia – Adobe, Drupal […]

Hanketori

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hanketori-palvelu sisältää ilmoitustietoja EU-maiden julkisten hankintojen hankintailmoituskannasta (TED) ja HILMA-hankintailmoitustietokannasta tai suoraan Hanketorille jätettyjä tarjouspyyntöjä. Zeeland Family suunnitteli ja toteutti uuden version Hanketori-palvelusta WordPress-alustalle kesä-joulukuussa 2016. Uudistuksessa sekä käyttöliittymä että ohjelmakoodi uusittiin kokonaan. Palvelun tilaajat voivat hakea ilmoituksia valmiilla hakuprofiileilla tai luoda omia räätälöityjä profiilejaan, sekä tilata hankintailmoituksen tyypin mukaan luokiteltuja päivittäisiä ilmoituksia suoraan omaan sähköpostiin. Hanketoriin voi luoda oman julkisen yritysprofiilin ja jättää ilmaiseksi tarjouspyyntöjä muiden palvelun käyttäjien saataville.

HSEQ-lait

Tekijä: Zeeland Family
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Hseqlait.fi on työturvallisuus-, työterveys-, ympäristö- ja kemikaalilainsäädännön ammattilaisille tarkoitettu ajantasainen uutisten seurantapalvelu. Palvelun tilaajat saavat käyttöönsä jatkuvasti päivittyvän tietokannan mm. HSEQ-alueen keskeisistä säädöksistä, hallituksen esityksistä ja oikeustapauksista. Zeeland Family suunnitteli palvelun käyttöliittymän sekä toteutti sen käyttäen WordPressiä alustana. Sivustolla hyödynnetään sisällön julkaisussa uutta WordPressin REST API -rajapintaa.

Andiata

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Andiata on tunnettu suomalainen vaatebrändi, joka suunnittelee ajattomia, naisellisia ja upeita vaatteita tyylikkäille naisille. Andiata halusi uudistaa verkkosivujaan vastaamaan uudistunutta brändiään ja panostaa verkkokauppansa kehittämiseen niin, että uudet asiakkaat myös nuoremmista ikäluokista löytäisivät heidän tuotteensa. Andiatan oma brändi antoi Contrastille tarvittavat suuntaviivat verkkosivujen ulkoasulle: kokonaisuudsta huokuu skandinaavisuus, ilmavuus, ajattomuus ja korkea laatu. Kuten itse vaatteissa, myös verkkokaupassa haluttiin pitää esteettisyys ja käytännöllisyys hienovaraisessa tasapainossa.

Urheilugaala.fi

Tekijät: Creuna Finland, Dingle Oy, Kobra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilugaala täytti tänä vuonna 10-vuotta. Juhlavuoden yhteydessä gaalan visuaalinen ilme ja verkkosivusto uudistettiin. Sivustosta haluttiin tehdä ikkuna gaalaan minkä vuoksi sivusto toteutettiin vahvasti kuva- ja videopainotteisena. Maininnan arvoinen kokonaisuus sivuston sisällä on 100-vuotta -osio jossa voi tutustua 100-vuotiaan Suomen suurimpiin urheilulegendoihin.

Pieni ele -verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pieni ele -verkkokaupassa lahjoittamalla voi tukea seitsemäätoista vammais- ja terveysliittoa. Vastalahjaksi saa lähettää bestikselle tai mielitietylle soman videotervehdyksen. Pieni ele -lahjoitusverkkokauppa toteutettiin WordPress / Woocommerce -yhdistelmällä. Käyttäjäpolku on toteutettu mahdollisimman jouhevaksi niin, että lahjoittaminen ei vaadi käyttäjän kirjautumista. Verkkolahjoituksen voi tehdä sekä suomen- että ruotsinkielisillä sivuilla.

Vacuunservice -sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

SV Vacuumservice Oy perustettiin vuonna 1984 ja on erikoistunut tyhjiöteknologiaan. Edustamme tyhjiöalan yrityksiä maailmanlaajuisesti. Maahantuonnin lisäksi suunnittelemme, tuotamme ja kokoamme tyhjiölaitteistoja. Tarjoamme myös konsultointia, palvelua sekä myymme varaosia erilaisiin tyhjiöpumppuihin. Tavoitteemme on tarjota kaikki tarvittavat komponentit asiakkaidemme tyhjiösovelluksiin. Asiakaskuntamme koostuu pienistä yrityksistä, merkittävistä kotimaisista OEM-valmistajista ja suurista instituutioista sekä kaikesta siltä väliltä. Vacuumservice Oy:n verkkosivusto uudistettiin Verkkoasemalla yhteistyössä Hiekka Graphics Oy:n kanssa. Sivustolle tehtiin kattava rakenneuudistus ja alustana säilytettiin Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmää. Keskiössä sivustouudistuksessa oli myynnillisyys ja suomenkieliseen kieliversioon panostaminen. Projekti jatkuu Verkkoasemalla […]

Lehtimäki Group

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme Lehtimäki Groupin digistrategian ja uudet verkkosivustot Lehtimäki Tilausajoille, Lehtimäki Groupille ja Lehtimäki Liikenteelle. Uusissa sivustoissa kiinnitettiin erityisesti huomiota mobiiliystävällisyyteen. Myös tilausajokuljetuksen tilaaminen suoraan verkosta tehtiin entistä helpommaksi ja sujuvammaksi. Samassa yhteydessä avasimme Lehtimäki News -sivuston, joka toimii konsernin sähköisenä asiakaslehtenä ja julkaisualustana, mikä kytkeytyy kaikkiin sivustoihin uutisnostoina sekä Lehtimäki Groupin eri somekanaviin.

Tiellä sananvapauteen

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Simplicity Design (UI/UX-suunnittelu)
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Kansalliskirjaston verkkoteos Tiellä sananvapauteen esittelee suomalaisen sananvapaus- ja sensuurihistorian. Sivusto sisältää sata vuotta kattavan aikajanan, lukuisia henkilökuvia, kuvagallerioita ja satoja artikkeleita. Flo Apps Oy rakensi sivuston alusta loppuun asti tiiviissä yhteistyössä sisällöntuottajien kanssa. Lopputuloksena tutkimustulokset ovat helposti lähestyttävässä muodossa. Käyttämällä Drupal 8:aa pystyimme mukauttamaan sisällöntuoton kirjoittajien toiveiden mukaisiksi. Sisällöt haetaan sivustolle Drupalin REST API -rajapintojen avulla. Front-end on toteutettu AngularJS:lla. Käyttöliittymän suunnitteli Janne Aukia (Simplicity Design). Lisähaasteen käyttöliittymälle asetti aikajanalla olevan aineiston suuri määrä. Optimoimalla aineistojen latausta saimme käyttökokemuksesta sujuvan.

HYKSin

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme HYKSinille nykyaikaisen verkkopalvelun, jossa esitellään yksityissairaalan palvelut ja asiantuntijat. Sivusto palvelee käyttäjää neljällä kielellä ja asiantuntijoita on listattuna yli 250. Tästä joukosta pystyy tekemään hakuja erikoisalan, toimipisteen, kielitaidon ja tietysti nimen perusteella. Lisätietoa projektista -linkin takaa aukeaa projektin kulkua taustoittava haastattelu.

Rauman kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Rauman kaupungille joustava ja omaleimainen sivustopaketti Valun Kuntasivusto-mallilla pääsivuston oheen voidaan luoda kustannustehokkaita rinnakkais- ja kampanjasivustoja. Valu Digital toteutti Rauman kaupungille verkkosivuston, joka joustaa kaupungin tarpeiden mukaan. Pääsivuston lisäksi Rauma sai käyttöönsä yli kymmenen rinnakkaissivustoa. Esimerkiksi kirjaston, kansalaisopiston ja kulttuurikohteiden sivustot luotiin omille domaineilleen ja niiden ulkoasut räätälöitiin asiakkaan toiveiden pohjalta. – Kaipasimme uuteen verkkopalveluun nimenomaan sitä, että palvelu tehdään yksilöllisesti Rauman tarpeista lähtien. Valun Kuntasivusto-toteutuksella saimme omannäköisemme sivuston, jota on jatkossakin mahdollista muovata, kertoo Rauman kaupungin viestintäyksikön päällikkö Raija Lehtorinne. Rauman […]

Lappset

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy on yksi maailman johtavista leikki- ja liikuntapaikkavälineiden valmistajista. Lappset on tunnettu korkeasta laadustaan ja innovatiivisista ratkaisuistaan. Tietotalo on Lappsetin kumppani digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Lappsetin uudistettu verkkopalvelu toimii digitaalisissa kanavissa tapahtuvan liiketoiminnan kasvattamisen pohjana ja vauhdittajana. Uusi verkkopalvelu on toteutettu asiakas edellä -ajatuksella. Visuaalisten ja toiminnallisten muutosten lisäksi suurimpia muutoksia on ollut sisältömarkkinoinnin tehostaminen. Lappset hyödyntää vahvasti sisältöä markkinoinnin välineenä ja rakentaa leikkimiseen, liikuntaan sekä puisto- ja kadunkalustevalikoimaan, niiden hankintoihin ja suunnitteluun liittyvästä sisällöstä erottumistekijää verkkopalvelussaan. Lappsetin verkkopalvelu-uudistuksen toisessa […]

Boomeranger

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boomeranger suunnittelee ja rakentaa erikoisvalmisteisia veneitä ammattilaiskäyttöön. Tavoitteenamme oli tehdä paras mahdollinen verkkopalvelu ja nostaa sen avulla Boomerangerin profiilia maailmalla. Suunnittelimme brändin mukaisen verkkosivuston, jossa otettiin huomioon erilaisten kohderyhmien tarpeet eri veneiden käyttötarkoitusten mukaisesti. Uudistuksen aikana valokuvasimme tehtaan, työvaiheet sekä venemalliston koulutus- ja markkinointikäyttöön.

Paahtimo Papu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Intohimolla ja käsityönä pienissä erissä paahdettu pientilojen tuottama luomukahvi on löytänyt tiensä Jyväskyläläisten sydämiin. Papun ja Duden filosofioissa on paljon samaa, todennäköisesti siksi yhteistyö onkin ollut hyvin aktiivista ja antoisaa heti paahtimon aukeamisesta vuodesta 2014 lähtien. Verkkokaupasta toteutettiin visuaalisesti massasta poikkeava, intohimoa sekä käsityöläisyyttä esiintuova kokonaisuus. Tuoreen kahvin tai kahvitarvikkeiden tilaaminen suoraan kotiin ei voi helpommaksi tulla, eikä myöskään tilausten käsittely papulaisille.

PAMA Hockey

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Padasjoen mailatehdas, tuttavallisemmin PAMA, kehitti uuden sukupolven mailan. Dude kutsuttiin hätiin toteuttamaan verkkokauppa, joka tuo mailan myös kuluttajien saataville. PAMAlle suunniteltiin sekä toteutettiin täysresponsiivinen verkkokauppa, jonka kautta mailan ostaminen on helppoa niin kuluttajille kuin yrityksillekkin. ”Yhteistyö Duden kanssa sujui kerrassaan mainiosti. Aikataulu ja budjetti pitivät ja kaikkiin kysymyksiimme vastattiin ripeästi. Asiakkaat ovat kehuneet sivustoamme tyylikkääksi ja verkkokauppaa selkeäksi. Verkkokaupan ylläpito on helppoa eikä vaadi pitkää perehdytysaikaa työntekijöiltä. Myös sivujen ylläpito on helppoa. Suosittelen Dudea lämpimästi kaikkiin nettisaittihankkeisiin.” – Jussi Kaulio, toimitusjohtaja

Nereus Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nereus Oy perustettiin vuonna 1989, erikoistuen vesikiertoisten lattialämmitysratkaisujen suunnitteluun, asennukseen ja markkinointiin. Nereus on alalla pisimpään toiminut tuotemerkki, jonka laatuun ja kokemukseen luottavat myös kotimaiset rakennusalan huippuosaajat. Nykyään Nereus-lattialämmitys kuuluu osaksi Uponor Suomi Oy:n lattialämmityksen tuotetarjontaa. Uponor on yksi johtavista asuin- ja liikerakennusten sisäilmasto- ja käyttövesijärjestelmien toimittajista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Pohjois-Euroopassa Uponor on myös merkittävä yhdyskuntatekniikan putkijärjestelmien toimittaja. Uponor päivitti Nereus-sivustonsa Verkkoaseman avustuksella. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Verkkoasema, samalla Nereuksen vanhalla sivustolla alustana ollut Verkkoaseman julkaisujärjestelmä VJ5 päivitettiin uusimpaan, VJ6-versioon. Sivuston […]

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP tarjoaa immateriaalioikeuksiin liittyviä palveluita, kuten erilaisia aineettoman pääoman suojausmuotoja. Nämä palvelut ovat hankalasti tuotteistettavia ja ostajalta vaaditaan normaalisti syvempää osaamista alalta. Boco halusi uudistaa koko palvelukataloginsa ja muotoilla sen palveluksi, josta voidaan hahmottaa erilaisten immateriaalipalveluiden tarve, hyödyt ja niiden liittyminen toisiinsa. Uudistuksen tavoitteena on tehdä Bocosta selkeästi erottuva toimija, joka ymmärtää asiakkaidensa tarpeet ja näyttäytyy alansa huippuosaajana kunnioittaen yrityksen pitkää ja menestyksekästä historiaa. Toimeksiantoa lähdettiin purkamaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa muotoilun keinoin. Bocon palveluista ei pystytä määrittelemään selkeää alku- ja […]

Erlatek Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Erlatek Oy on vuonna 1991 perustettu yritys, jonka kotipaikka on Hyvinkää. Se tuo maahan, suunnittelee, valmistaa ja myy laadukkaita nostoapuvälineitä sekä antaa niihin liittyvää tuote- ja työsuojelukoulutusta. Erlatek osti VM-Vaijerin ja samalla uudisti verkkosivustonsa kattamaan molemmat liiketoiminnat. Verkkoasema toteutti Erlatekille uuden sivuston Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivustoon sisällytettiin myös kattava tuotehallintajärjestelmä. Sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu. Projekti jatkuu digimarkkinoinnin saralla.

Lipporannan verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy (tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Oulujokisuiston alueelle rakennettava Lipporannan kaupunginosa tarjoaa helppoa kaupunkiasumista merellisessä ympäristössä ja lähellä erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Lipporantaan rakennettavat kerrostalot luovat puitteet modernille kyläyhteisölle, jossa korostuu asukkaiden hyvinvointi ja yhteisöllisyys. Verkkoasema toteutti Lipporannalle sivuston, jolla on määrä esitellä uudentyyppistä asumista. Lipporannan sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu ja sivusto toteutettiin Verkkoasemalla WordPressillä. Sivulla korostuu SkyFoxin ottamat upeat ilmakuvat sekä niihin rakennettu parallax-efekti. Käy tutustumassa tulevaisuuden asumiseen os. www.lipporanta.fi.

Espoo Metro Areena

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Espoon moderni ja viihtyisä monitoimiareena Metro Areena sai arvoisensa digitaalisen ilmeen verkkosivujen Drupal-kehityshankkeessa. Hankkeen alussa ideoitiin sivuston yleisilmettä ja värimaailmaa, sekä haettiin tapoja, joilla Metro Areenan tilatarjontaa ja tapahtumia saataisiin hyvin esille verkkopalvelussa. HAASTE: Verkkosivuston käyttöliittymä ja visuaalinen ilme haluttiin uudistaa ja samalla kehittää sivustosta loppukäyttäjiä paremmin palveleva. Vanhalta sivustolta puuttui Interaktiivinen kerros kokonaan, eli esimerkiksi sopivaa tilaa ei pystynyt hakemaan lainkaan. RATKAISU: Drupal-kehityshankkeessa uudistettiin Metro Areenan sivuston koko visuaalinen ilme ja keskeiset toiminnot, kuten tilojen esittely ja varaaminen.

Hailer

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hailerin ja Redlandin yhteistyön tuloksena teimme esittelyvideon palvelusta, uudistimme visuaalisen ilmeen sekä toteutimme markkinointisivuston palvelulle. Asiakkaamme sanoin: ”Hailer on kommunikaatioalusta, jolla saadaan keskijohto oikeisiin töihin. Tämä tapahtuu avoimella mutta ohjatulla mallilla, jossa kommunikaatio on selkeää, onnistumiset jaetaan ja epäonnistumisista opitaan. Tuotteemme on luonteeltaan erittäin moniulotteinen ja tämä tuo viestintään liittyviä haasteita, jotka Redland on onnistunut ratkaisemaan ammattitaitoisesti ja visuaalisesti kauniisti.” Katso toteutus ja tutustu palveluun!

Lumoava

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lumoava tuo yhteen suomalaisen muotoilun ja koruvalmistuksen. Maamme huippusuunnittelijoiden toteuttama design sai arvoisensa verkkokaupan Brave Digitalin, AD Kiivin ja Lumoavan korubrändin yhteistyön tuloksena. Verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle, ERP-rajapintoja hyödyntäen. HAASTE: Luoda tyylikäs ja käytettävä web-sivusto verkkokauppatoiminnallisuudella ja jälleenmyyjät huomioon ottaen. RATKAISU: Kehitettiin näyttävästi korumallit esittelevä ja visuaalisesti kaunis verkkopalvelu, jossa verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle. Kaikki sivuston kuvat ja tuotetiedot haetaan ERP:stä samoin kuin kaikki verkkotilaukset välitetään suoraan toiminnanohjausjärjestelmään rajapinnan kautta. Näin toteutettiin suoraviivaisella mallilla verkkokauppa ilman tarvetta erilliselle verkkokauppa-alustalle. TULOKSET: […]

Papula-Nevinpat

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin patenttitoimistoihin kuuluva Papula-Nevinpat valitsi Redlandin markkinointiviestinnän kumppanikseen. Yhteistyö aloitettiin brändiviestien kehityksellä ja verkkosivuston täydellisellä uudistuksella, jossa lähtökohtana oli selkeä ja käyttäjäystävällinen sivustorakenne, kävijämäärän lisääminen ja sivuston kautta generoituvan liidimäärän kasvattaminen. Yhteistyön tavoitteena on lisätä Papula-Nevinpatin ja sen tarjoamien IPR-palveluiden tunnettuutta sekä kasvattaa markkinaosuutta Suomessa. Uudella verkkosivustolla ja sisältövetoisella markkinoinnilla pyritään kasvattamaan myös Papula-Nevinpatin kansainvälisten asiakkuuksien lukumäärää.

OPR-Vakuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivuston löydettävyys ja käytettävyys ovat tärkeimpiä tekijöitä rahoituspalveluiden tarjoajaa valittaessa. OPR-Vakuus uudisti viisi verkkosivustoa käyttökokemukseltaan korkealaatuiseksi, mobiiliresponsiiviseksi ja hakukoneoptimoiduksi Drupal-kehityshankkeessa Brave Digitalin kanssa. Digitaalisten palveluiden kehityshankkeessa uudistettiin samalla koko lainanhakuprosessi. HAASTE: Laina- ja rahoituspalveluja tarjoavan OPR-Vakuuden sivustojen ilme ja lainanhakuprosessit eivät palvelleet yrityksen liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Lainanhaku sisälsi ylimääräisiä steppejä, eikä toiminut mobiililaitteilla ollenkaan. RATKAISU: Kehityshankkeessa toteutettiin viisi responsiivista Drupal-sivustoa, joiden keskiössä oli korkea käytettävyys, hallittavuus ja hakukoneoptimointi. Samaan aikaan lainanhakuprosessi uudistettiin ohjelmistokehityshankkeessa sovelluskehyksen avulla. TULOKSET: Lopputuloksena OPR-vakuuden koko digitaalisen liiketoiminnan […]

Antti-teollisuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen vaatii teollisuusyritykseltä monipuolista ja toimivaa digitaalista presenssiä. Korkeaan laatuun ja luotettavuuteen nojaavan Antti-Teollisuuden internetsivuston toiminnot ja käytettävyys uudistettiin vastaamaan yrityksen brändiä ja tukemaan myynnin kasvua. HAASTE: Antti-Teollisuuden vanhalla verkkosivustolla tunnistettiin useita ongelmia, kuten heikko responsiivisuus, haasteet jälleenmyyjien hakemisessa sekä puutteelliset kieliversiot. Lisäksi kaivattiin näkemystä verkkosivuston käytettävyyden parantamiseen ja ideoita liiketoiminnan tukemiseen digitaalisen palvelun avulla. RATKAISU: Verkkosivuston uudistus aloitettiin Antti-Teollisuuden vanhojen kotisivujen haasteiden listaamisella, analytiikkaan perehtymisellä, sekä kilpailijakentän kartoituksella. Analyysissa tunnistettiin niin hyvät kuin huonotkin puolet vanhassa sivustossa, mikä tarjosi […]

Kirkko ja kaupunki

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Ch5 Finland Oy toteutti printtilehden julkaisujärjestelmään integroidun verkkolehden julkaisualustan Liferay Portal 7.0 CE:llä. Verkkomedian toteutus kytkeytyi Kirkko ja kaupunki -lehden uudistumiseen pääkaupunkiseudun seurakuntamedioiden yhdistyessä. Teknisen toteutuksen ytimessä on integraatio paperilehden julkaisujärjestelmään. Lehtijutut tuodaan julkaisujärjestelmään, jossa toimittaja voi muokata ne verkkojulkaisuun sopiviksi. Artikkeleita tuotetaan myös suoraan verkkoon, täydentäen kokemusta erityisesti verkkolähtöisillä kerrontatavoilla. Palveluun on siirretty myös juttuarkisto vuodesta 2009 alkaen. Toimituksella on käytössään monipuolinen valikoima automaattisia ja manuaalisia sisältöjen nosto- ja listaustapoja. Tuoreiden sisältöjen jatkuvan virran ohella käytettävissä on noin 17 000 artikkelin […]

Vetokiuas

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Veto-kiukaat on suomalainen perheyritys, jonka juuret ulottuvat 50-luvulle. Uudet omistajat ja uudet ajatukset tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista saivat Veton kääntymään Mediapoolin puoleen. Suunnittelimme Veto-kiukaille uuden yritysilmeen perinteistä luonnetta kunnioittaen. Tuotimme verkkoon sisältörikkaan WordPress-pohjaisen sivuston ja kiuasvalitsimen, johon on kytkettynä myös ostomahdollisuus Woocommerce-lisäosan avulla. Sivuston hallinta rakennettiin moduulipohjaiseksi, mikä helpottaa eri sisältöosioiden uudelleenkäyttöä eri alasivuilla. Koulutimme myös yrityksen sisältömanagerin nykyaikaisen sisältömarkkinoinnin saloihin.

Napa Agency

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Napa Agency on Suomen ensimmäinen kuvituksia välittävä agentuuri, jonka listoilta löytyy 15 suomalaista ammattilaiskuvittajaa. Napa toimii siltana ja apukätenä kuvituksia ostavien ja niitä tekevien välillä. Uudistimme visuaalisesti näyttävän Napa Agencyn sivuston palvelemaan kuvittajien töiden esille tuomista ja jakamista mahdollisimman helposti. Sivustolla on kirjautumista vaativa kevyt extranet-alue, josta löytyy mm. ladattavia taustakuvia sekä lisensoitujen kuvitusten portfolioita.

Tilgmann Group

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Tilgmann Groupin verkkosivut sisältörikkaaksi kokonaisuudeksi. Halusimme tuoda yrityksen pitkän historian ja perinteet vahvasti osaksi yrityksen tarinaa. Verkkosivujen lisäksi vastasimme yrityksen visuaalisesta ilmeestä, verkkosivujen tekstisisällöistä sekä valokuvista. Tilgmann Group on lähes 150 vuotta sitten perustettu suomalainen yritys. Alkujaan Suomen suurimmasta painotalosta on kehittynyt pakkausmateriaaleihin keskittynyt pohjoismainen toimija.

Myllyn Paras

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Myllyn Paras on Suomen markkinajohtaja pakastetaikinoissa ja pastatuotteissa, hiutaleissa ja jauhoissa markkinakakkonen. Yritys halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa. Toteutimme Myllyn Parhaalle sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme […]

Sisäiset tarkastajat verkkopalvelu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sisäisten tarkastajien tehtävänä on objektiivisella arviointi- ja varmistus- sekä konsultointitoiminnallaan tukea organisaation kehittämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Suunnittelimme ja toteutimme Theiia.fi-sivuston WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului käyttöliittymä- ja visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Sivusolla on muun muassa jäsenrekisteri-integraatio, kieliversiot sekä sivukohtainen dokumenttihaku.

Sinivalkoinen valinta

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suomalaisen työn liiton verkkopalvelu Sinivalkoinen valinta listaa kaikki Avainlippu ja Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneet tuotteet ja palvelut, sekä yrityset jolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Uudistuneen palvelun avulla vierailijan on vaivatonta selailla ja löytää kiinnostavia suomalaisia tuotteita ja palveluita yli kolmen tuhannen tuoteartikkelin joukosta. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus sekä WordPress REST API -rajapinnan hyödyntäminen.

Pääkaupunkiseudun Partiolaiset

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pääkaupunkiseudun Partiolaisille muotoiltiin moderni verkkosivusto Suomen partiolaisten yleisilmettä mukaillen. Sivusto hakee lippukuntien tietoja Suomen Partiolaisten Kuksa-järjestelmästä ja tarjoaa lisäpalveluita Partioaseman toimiston väelle myös tapahtumien luontiin. Rajatulle käyttäjäryhmälle tarjotaan lomake, johon syötetyt tiedot voidaan siirtää uuden sisällön pohjaksi ja myöhemmin julkaistavaksi. Myös tapahtumien hallintaan ja esittämiseen luotiin oma sisältötyyppinsä sekä luonnollisesti kytkös Kuksa-ilmoittautumiseen.

Oivahymy

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Elintarviketurvallisuusvirasto Eviralle Oivahymy-verkkopalvelun uudistuksen. Oiva-raportilla arvioidaan yritysten elintarviketurvallisuutta ja raportin paperiversioita voikin nähdä ravintoloiden seinillä. Haasteena projektissa oli ulkoisesta järjestelmästä tuotavan tiedon sujuva muotoilu osaksi sivustoa. Yrityshaku on upotettu iframe-tekniikalla ja se saattaa tunnetusti aiheuttaa ongelmia, mutta nyt saimme aikaan toimivan kehitysympäristön ja viestintäyhteyden kolmanteen osapuoleen, jolloin kokonaisuuden muotoilu pysyi hyvin kasassa ja lopputuloksessa ei näy tarpeettomia saumoja. ”Haimme laadukasta ja kustannustehokasta WordPress-toteutusta antamiemme määritysten pohjalta ja Aucor toimitti sivuston ajallaan ja ammattitaitoisesti. Aucorin tiimillä oli myös proaktiivinen ote tekemiseen ja […]

Futures Platform

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Futures Platform™ on verkkopohjainen trendikartta, joka auttaa organisaatioita muodostamaan kokonaiskuvan omasta tulevaisuudestaan ja tekemään muuttuvassa maailmassa perusteltuja strategisia valintoja. Tulevaisuuden muutoksiin liittyvää asiantuntemusta tarjoavan asiakkaamme ideaan perustuen rakensimme heille tulevaisuuden ennakointia helpottavan työkalun. Se sai innostuneen vastaanoton käyttäjiltä, ja tuotteen ympärille syntyi uusi yhtiö, Futures Platform Oy, jonka puitteissa tulevaisuusasiantuntijatiimi nyt kehittää työkalua jatkuvasti eteenpäin yhteistyössä Sangren kanssa. Työkalu sisältää ennakoinnin ammattilaisten tuottamia artikkeleita ja videoita trendeistä ja muutosilmiöistä. Käyttäjät voivat lisätä mukaan omia havaintojaan, arvioida yhdessä muutosten vaikutusta omaan toimintakenttäänsä sekä […]

Rautalammin kunnan sivusto

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Työstimme Rautalammin kunnalle uuden sivuston avoimesti; projektin eri vaiheissa kiersimme kunnassa haastattelemassa eri sidosryhmiä (kuntalaiset, yrittäjät, kunnan työntekijät, koululaiset jne.) heidän tarpeista kunnan sivustoa kohtaan. Sivustolla on tehty vahvaa automatisointia. Yhteystiedot ja aukioloajat, lomakkeet, pöytäkirjat ja monet muut hallitaan keskitetysti yhdestä paikasta ja tuodaan dynaamisesti erilaisina sisältökortteina eri puolelle sivustoa.

Lahti Aqua

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lahti Aqua halusi tarjota asiakkailleen Suomen parhaan vesilaitoksen digitaalisen palvelun. Tavoitteina oli raikas, erottuva ilme ja helposti lähestyttävä, responsiivinen palvelu. Uskallamme väittää, että tavoite toteutui. Suunnittelu käynnistyi Design Studiolla. Design Studiossa asiakkaan edustajat ja suunnittelijamme konseptoivat palvelua yhdessä ja tuottivat ideoita palvelun toiminnoista. Luonnosten pohjalta toteutettiin palvelun prototyyppi, joka toimi tärkeimpänä kommunikaatiovälineenä asiakkaan ja kehitystiimin välillä palvelukehityksen edetessä. Lahti Aquan sivusto viestii kohderyhmilleen toiminnastaan selkeästi ja visuaalisesti, ja sen kautta asiakas pääsee tekemään helposti tärkeimpiä vedenkäyttöön liittyviä ilmoituksia, esimerkiksi muuttoilmoituksen ja vesimittarilukeman […]

Altiagroup.com

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Altia on Pohjoismaissa ja Baltiassa toimiva alkoholijuomatalo, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä ja väkeviä alkoholijuomia. Altian liiketoimintaa ohjaa vastuullisuus: Altia haluaa edistää modernia, vastuullista pohjoismaista juomakulttuuria. Altian toiminnasta keskeistä ovat vahvat omat brändit sekä laaja valikoima kansainvälisiä päämiestuotteita. Toteutimme Altialle yrityksen pääsivuston Drupal 8:lla. Sivusto julkaistiin syyskuussa 2016. Nopeaa ja tehokasta yritysviestintää brändin vahvistamisessa Altia halusi vahvistaa yrityksen brändiä ja ilmentää sivuillaan asemaansa johtavana alkoholijuomatalona Pohjoismaissa ja Baltiassa. Sivustouudistuksella brändi, yritysmielikuva ja tarina nostettiin keskeiseen asemaan ja Altialle toteutettiin visuaalisesti […]

Sport Resort Ylläs

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sport Resort Ylläksen sivut haluttiin uudistaa graafisesti ja toiminnallisesti nykyaikaiseksi. Sivut päivitettiin responsiiviseksi, jotta tunturissa aikaa viettävät voivat selailla tarjontaa mobiilissa ja esimerkiksi gondoli-hissin aukiolon voi tarkastaa rinteessä helposti. Sivuston taustalla on integraatio, jonka avulla alueen toimijoita ja tapahtumia on yhdistetty samalle sivustolle. Sivusto toteutettiin Sivuviidakko-julkaisualustalle.

Jokerit

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Jokerit on Suomen tunnetuin urheilubrändi. Olemme rakentaneet yhteistyössä Jokereiden kanssa koko Jokereiden digitaalisen ekosysteemin. Projekti käsitti digistrategian suunnittelun, digitaalisen viestintästrategian, työtapojen, työprosessien ja työkalujen suunnittelun, seurannan suunnittelun sekä valmiiden palvelujen rakentamisen. Matkalla muutimme Jokerit kiekko-organisaatiosta pieneksi mediataloksi. Kaikki suunnittelutyö perustui huolelliseen työprosessien, tuotettavan sisällön ja käyttäjien näkökulman analysointiin. Näiden pohjalta määritettiin käyttäjäpersoonat, määritettiin sisältöjä, valittiin ja kehitettiin työkalut, tehtiin tekniset perusvalinnat ja määriteltiin julkaisemisen työprosessit. Kehitystyö tehtiin prototyyppivetoisesti, sykleissä. Jokaisella kehityskierroksella parannettiin hieman käyttäjäpalautteen perusteella. Lopputuloksena kehitettiin responsiivinen pääsaitti, kuusi mikrosaittia ja […]