Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset.

Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa jäseniään, tekee selvityksiä ja välittää tietoa.

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet

Uudistusta edeltänyt energia.fi oli ulkoasultaan vanhentunut ja kaipasi modernisointia tiedon löydettävyyden näkökulmasta. Uudistuksen tavoitteena oli luoda moderni verkkopalvelu, joka palvelee tekniikan puolesta pitkälle tulevaisuuteen sekä samalla varmistaa käyttäjien käyttökokemus verkkopalvelussa.

Uusittu energia.fi verkkopalvelu on tarkoitettu kaikille Energiateollisuuden tuottamia aineistoja hyödyntäville, mutta erityisesti päättäjille ja jäsenyritysten edustajille. Verkkopalvelun tavoitteena on auttaa lukijaa löytämään helposti häntä kiinnostavaa sekä tarvitsemaansa sisältöä.

Uudistuksen tavoitteet tiivistetysti:

  • Ymmärrys siitä, mitä Energiateollisuuden omat ja keskeisten sidosryhmien ihmiset toivovat uudelta sivustolta
  • Moderni sivustokonsepti, joka palvelee ET:tä pitkälle tulevaisuuteen
  • Laadukas visuaalisuus ja käyttökokemus
  • Ylläpidon helppous ja laajat mahdollisuudet muokata sisältöä
  • Saavutettava toteutus

Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus

Suunnitteluvaiheessa tarkoituksena oli luoda selkeä ja ymmärrettävä suunnitelma, jonka pohjalta pystytään prototyypein mallintamaan uuden sivuston keskeiset ominaisuudet ja toiminnallisuudet. Tehty määrittelytyö perustui tarjouspyyntövaiheessa toimitettuun vaatimusmäärittelyyn, jota tarkennettiin yhteisten työpajojen avulla. Suunnitelman toimivuutta testattiin klikattavilla ja konkreettisilla wireframe-malleilla, joiden pohjalta myöhemmin rakennettiin verkkopalvelun lopullinen visuaalinen ilme.

Verkkopalvelu-uudistuksessa samaan kokonaisuuteen yhdistettiin julkinen sivusto, jäsenextra sekä jäsenkirjeen lähetys yhden WordPress-toteutuksen alle. Sisältölohkot on suunniteltu sivustolle siten, että niitä hyödynnetään sekä rajatussa jäsenextrassa että julkisella sivustolla.

Verkkopalveluun toteutetut integraatiot asiakkaan eri palveluiden välillä tekevät sisällön jakamisesta ja ajan tasalla pysymisestä automaattista. Osa verkkopalvelun sisällöistä päivittyy automaattisesti ulkoisten palveluiden RSS-syötteistä, kuten [ET:n Energiauutiset-verkkolehdestä] ja [Adato Energian tapahtumista ja koulutuksista]. Myös henkilökorttien yhteydessä näytetään automaattisesti linkit henkilön tuoreimpiin blogikirjoituksiin Energiauutiset-sivustolla.

Jäsenextra ja jäsenkirje jäsenyritysten tarpeisiin

Jäsenextran tarkoituksena on palvella sekä Energiateollisuuden että jäsenyritysten tarpeita ja varmistaa samalla tietoturva sekä laadukas käyttökokemus. Tunnistautuminen jäsenextraan on mahdollista joko henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla tai IP-osoitteen perusteella. Jäsenextrassa on käytössä kaksi eri käyttäjätasoa ja vain jäsenille tarkoitetut materiaalit sekä liitetiedostot on suojattu järjestelmän toimesta.

Jäsenextran käyttäjille lähetetään automaattisesti kerran viikossa sähköpostitse muodostettu yhteenveto edellisen viikon jäsenuutisista, jonka järjestelmä muodostaa automaattisesti. Toiminnallisuus kokoaa uutiset ja pääuutiset omiin ryhmiinsä, joka mahdollistaa sisällön entistä helpomman hahmottamisen. Automatisoitu jäsenkirje mahdollistaa, että käyttäjät saavat päivitetyt tiedot kätevästi sähköpostiinsa ja klikkamalla uutista hänet ohjataan verkkopalvelun jäsenextraan lukemaan koko uutinen.

Uusi energia.fi-julkaistiin lokakuussa 2023. Redandblue vastaa Energiateollisuuden verkkopalveluiden käyttöpalvelusta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Vuoden huiput -verkkosovellus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Grafian järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin luovan suunnittelun kilpailu, joka on suunnittelijoiden itsensä vuonna 1980 perustama. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Tapahtumakokonaisuuteen kuuluu kilpailu, festivaali, palkintogaala, palkittuja töitä esittelevä näyttely sekä vuosikirja. Kilpailussa on 15 sarjaa luovan suunnittelun eri osa-alueilta. Lähtökohdat Vuoden huippujen verkkosivut […] Lue lisää

Laitilan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu

Laitila on viehättävä kaupunki Länsi-Suomessa, Varsinais-Suomen maakunnassa. Se tunnetaan erityisesti rikkaasta kulttuuriperinnöstään ja idyllisestä maaseutuhengestään. Laitilassa yhdistyvät moderni elämänmeno ja perinteet, ja kaupungissa on mukautettu tilaa niin asukkaille kuin vierailijoillekin. Alueen tunnettuja nähtävyyksiä ovat muun muassa historialliset rakennukset, kauniit luonnonmaisemat sekä vilkas paikalliskulttuuri. Laitila on erinomainen paikka nauttia rauhallisesta ympäristöstä ja ystävällisestä yhteisöstä. Tätä haluttiin […] Lue lisää

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

Ilmastoinfo

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

HSY:n Ilmastoinfo tarjoaa asiantuntevaa ja puolueetonta neuvontaa energiatehokkuudesta ja uusiutuvasta energiasta. Lähtökohdat ja tavoitteet HSY:llä oli aikaisemmin kaksi erillistä verkkopalvelua, joissa toisessa oli kirjautumisen takana tehtäviä verkkokursseja, ja toisessa tekstimuotoista energiatehokkuuteen liittyvää sisältöä sekä ladattavia materiaaleja. Uuden Ilmastoinfo-sivuston tarkoituksena on koota näiden kahden sivuston sisällöt yhdeksi yhdenmukaiseksi tietopaketiksi, josta eri kohderyhmät kuten asukkaat, isännöitsijät, pientaloasujat […] Lue lisää

Koneen Säätiön verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Koneen Säätiö parantaa maailmaa luomalla edellytyksiä vapaalle tieteelle ja taiteelle. Koneen Säätiö tukee tieteellistä tutkimustyötä, kulttuuria ja taidetta sekä tieteen yleistajuistamista apurahoin sekä ylläpitää Saaren kartanon taiteilija- ja tutkijaresidenssiä Mynämäellä. Säätiön tavoitteena on olla tiede- ja taidepoliittisesti valpas tieteen ja taiteen rahoittaja, joka myös aktiivisesti etsii ja tarjoaa vaihtoehtoja valtavirralle. Selkeä ja saavutettava Koneen Säätiön […] Lue lisää

Kuluttaja.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta. Lähtökohdat Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun