Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

WordPress-liikevaihto: 100 000–300 000 euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 50–80 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: Ei merkittävää kokemusta verkkokaupoista
Integraatiokokemus: ★ Kohtuullisesti integraatiokokemusta
Samassa liikevaihtoluokassa: Sivututka, Wysiwyg, Mediapool Finland
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: GDPR2DSM-hankesivusto (3 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: Boutique-digitoimisto Helsingistä: Iasy (2020)
Iasy Oy on suunnitellut ja toteuttanut WordPress-sivustoja ja digitaalista markkinointia vuodesta 2010 lähtien. Pienelle kolmen tekijän toimistolle on tärkeää pitkät asiakassuhteet ja laadukas työnjälki.
Teemme pääosin pienten- ja keskisuurten sivustojen suunnittelua, toteutusta, jatkokehitystä ja ylläpitoa. Tarjontamme kattaa myös monipuolisesti erilaiset digitaalisen markkinoinnin ratkaisut ja konsultaation.
Ota yhteyttä: jukka.kuisma@iasy.fi / +358503371524 / iasy.fi
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
GDPR2DSM-hanke tarjoaa mikro- ja pk-yrityksille tietoa ja työkaluja tietosuojasta huolehtimiseen. Hankkeella vahvistetaan pk-yritysten kykyä varmistaa, että niiden tietojenkäsittelyn käytännöt täyttävät yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimukset. GDPR2DSM-hankkeen rahoittajana toimii Euroopan unionin perusoikeudet, tasa-arvo ja kansalaisuus -ohjelma ja hanketta kordinoi Tietosuojavaltuutetun toimisto hankekumppaninaan TIEKE.
Rakensimme hankkeelle WordPress-pohjaisen verkkosivuston ja kyselytyökaluliitännäisen, jonka avulla on mahdollista luoda yritysten tietoturvaa kartoittavia kyselyitä. Kyselyissä voi olla 3 erilaista vastausvaihtoehtoa.
1) Tosi / epätosi
2) Useampi vastausvaihtoehto ja yksi oikea vastaus
3) Useampi vastausvaihtoehto ja useampi oikea vastaus.
Jokainen kysymys pisteytetään ja kysymyksiin vastaamisen jälkeen käyttäjä saa näkyville omat tuloksensa. Tulokset tulevat raportin muodossa ja ne voi halutessaan tallentaa omalle koneelle pdf-muotoisena.
Kyselyjen luontia varten on rakennettu liitännäinen. Liitännäiseen on räätälöity helppokäyttöinen hallintanäkymä, jonka avulla kyselyt luodaan. Valmis kysely liitetään haluttuun paikkaan shortcoden avulla.
2-vuotinen hanke päättyy vuoden 2022 lopussa. Verkkosivustoa ja kyselytyökalua tullaan kehittämään käyttäjiltä saadun palautteen pohjalta hankkeen loppuun asti. Liitännäinen tulee olemaan kaikille vapaasti ladattavana ja lähdekoodi julkaistaan GIT:ssa.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Oy Scanvarm Ab maahantuo ilma- ja maalämpöpumppuja, viilennyslaitteita sekä suurtehoilmanpuhdistimia. Uudistimme Scanvarmin verkkosivuston keväällä 2021. Uudistuksen tavoitteena oli selkeyttää sivustoa, sen hallintaa sekä tehdä siitä nopeasti latautuva, hakuneoptimoitu ja helppokäyttöinen kaikilla päätelaitteilla.
Sivustolle haluttiin luoda moderni, harmoninen ja selkeä ulkoasu, jonka pääroolissa ovat tuotetieto ja muut sisällöt. Kuvapaikat on suunniteltu niin, että uusien kuvien lisääminen ei kuvan formaatin ollessa oikea vaadi suurempaa rajaamista, kontrastin hakemista tai muuta työlästä käsittelyä. Teksti nousee aina hyvin esille kuvasta riippumatta.
Scanvarm ei myy suoraan kuluttaja-asiakkaille. Tuotteet myy ja asentaa koko Suomen kattava jälleenmyynti- ja asennusverkosto. Sivuston kautta tulevat liidit ohjataan loppuasiakasta lähimpänä olevalle tai käyttäjän itse valitsemalle jälleenmyyjälle. Oikean tuotteen valinta edellyttää poikkeuksetta asiantuntijan konsultaation ja asennus pitää suorittaa luvat omaavan ammattilaisen toimesta.
Scanvarmin maahantuomien ilma- ja maalämpöpumppujen mallisto on laaja. Tämän lisäksi lähes jokaisesta mallista löytyy tehovariaatiot eri kokoisten kohteiden tarpeisiin. Sivusto esittelee yksittäisten mallien ominaisuudet ja eri tehovariaatioiden teknisiä tietoja voi katsella erikseen.
Tuotteiden hallinnointi tapahtuu WordPressin kautta. Järjestelmään on rakennettu omat sisältötyypit tuotteille ja tuotteiden tehovariaatioille. Linkittämällä nämä keskenään, saadaan käyttäjälle rakennettua helppokäyttöinen näkymä tuotemallien ja tehovariaatioiden selailuun.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Lotus Demolition on melko uusi brändi Suomessa. Se syntyi Delete Demolitionin myydessään purkuliiketoiminnan pohjoismaiselle perheyritykselle Lotus Maskin & Transport Ab:lle. Deletestä irtautumisen yhteydessä Lotukselle suunniteltiin ja toteutettiin uusi verkkosivusto.
Sivusto on rakennettu WordPressin päälle. Sivustolla esiteltävät referenssit ja Second Hand -kaupan tuotteet (mikäli niitä on myynnissä atm.) tuodaan Sales Forcesta. Sivuston tuottamat liidit taas viedään Sales Forceen jatkokäsittelyä varten. Integraatiot on toteutettu Sales Forcen API-rajapintaa hyödyntäen.
Sivusto esittelee laajasti Lotuksen palveluita, toimintaa ja toteutettuja projekteja. Sinne on myös rakennettu Purkubotti, jonka avulla voi jättää tarjouspyynnön ja pyytää Lotuksen asiantuntijan yhteydenoton. Purkubotin avulla voi myös laskea alustavan hinnan oma- tai pienkotitalon purkutyölle.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Rooty on pakastealtaasta löytyvä kotimainen perunasta valmistettu vaihtoehto riisille ja vehnäpastalle. Uutuustuote lanseerattiin keväällä 2021.
Saimme toimeksiannon suunnitella ja toteuttaa rooty.fi-sivuston. Sivustolla esitellään tuotteet Rooty Pannunuudeli ja Rooty perunahippu. Sieltä löytyy myös reseptejä Rootysta valmistettaviin aterioihin ja muuta ajankohtaista tietoa.
Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä suunniteltiin Rootyn ilmemaailmaa mukailevaksi. Vahvasti kuluttajille suunnattu sivusto on suunniteltu erityisesti puhelinkäyttäjiä silmällä pitäen niin, että ruokaohjeiden selaaminen ruuanlaiton yhteydessä on mahdollisimman helppoa. Sisältöjä löytyy kolmella eri kielellä ja julkaisualustana toimii WordPress.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme Colliers International Finlandille toimitilat sivuston. Sivustolla esitellään vapaana olevia toimitiloja ympäri Suomen. Käyttäjä voi etsiä liiketoiminnan tarpeisiin sopivaa toimitilaa toimitilahaun avulla.
Kaksikielinen sivusto on rakennettu WordPressin päälle. Kielilaajennos on toteutettu Polylang-lisäosan avulla.
Sivustolla esiteltävät toimitilat ja henkilökunta tuodaan Salesforcesta Salesforcen API:a hyödyntäen. Toimitilat ja henkilökunta tallennetaan WordPressiin omana sisältötyyppinään ja ne päivitetään tunnin välein. Myös toimitilojen kuvat haetaan Salesforcesta ja ne tallennetaan sivuston palvelimelle skaalauksen ja pakkauksen yhteydessä.
Sivuston sisällöt ovat ylläpidettävissä Gutenberg-lohkoeditorin avulla. Sivuston teema on rakennettu iasyn kehittämän aloitusteeman päälle. CSS frameworkkina on käytetty Tailwind CSS:ää.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme viinimaahantuoja Astra Wines Oy:n verkkosivuston. Sivustolla esitellään yrityksen maahantuomia viinejä, viinimaita ja viinien tuotantoalueita. Blogista voi käydä hakemassa inspiraatiota ruuanlaittoon.
Yksi uudistuksen tavoitteista oli saada sivustolle lisää orgaanista liikennettä. Ennen uudistusprojektia suoritimme Hakusana-analyysin, jonka tuloksista selvisi kuinka käyttäjät hakevat viinitietoa verkosta. Sivuston rakenne, otsikoinnit ja sisällöt suunniteltiin niin, että ne vastaavat käyttäjien tekemiin hakuihin.
Astra Winesin tuotetietokanta oli aikoinaan rakennettu WordPressin päälle. Tuotetietokanta on aktiivisessa käytössä ja sieltä löytyy tarkat tiedot tuotteiden varastointia, markkinointia ja myyntiä varten. Uudistuksen yhteydessä tuotetietokanta ja julkinen sivusto haluttiin pitää edelleen erillisinä instansseina. Tuotetietokannan ja julkisen sivuston välille rakennettiin integraatio, jossa tuotetietokannasta haetaan tarvittavat tiedot julkiselle sivustolle. Tietojen haku tapahtuu cronilla ja ne tallennetaan wordPressin kantaan omana sisältötyyppinään.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suunnittelimme ja toteutimme Helsinkiläiselle nykytanssiryhmä Petri Kekoni Companylle uuden verkkosivuston.
Sivustolla esitellään tanssiryhmän teoksia, ryhmän jäsenet sekä kerrotaan ryhmästä ja sen taustoista enemmän. Tärkeimpänä sisältönä sivustolla nousevat esille teokset. Teoksien taustoista kerrotaan tarkemmin, niistä on kuvia, videoita sekä kriitikko-otteita.
Teoksen tiedot täydentyvät teoksen elinkaaren aikana. Ennen teoksen ensi-iltaa teosta markkinoidaan pressikuvilla ja ajatuksilla teoksen sisällöistä. Kun teoksen esitykset ovat takana, täydennetään teoksen sisältöjä uusilla kuvilla, videoilla sekä kriitikko-otteilla. Teos voi myös tulla uudelleen esitykseen, jolloin tietoja täydennetään tulevilla esitysajankohdilla ja teos on mahdollista nostaa suurempaan rooliin etusivulle.
Kaksikielinen verkkosivusto on rakennettu WordPressin päälle. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Sivuston sisältöjä ylläpidetään Gutenberg-lohkoeditorin kautta. Teemana on Iasyn kehittämä aloitusteema ja CSS frameworkkina on käytössä Tailwind CSS.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä.
Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa.
Sivustoa on hakusanaoptimoitu uusasiakashankinnan tarpeisiin. Orgaanista näkyvyyttä on haettu paikkakunta-, kaupunki- ja kaupunginosakohtaisille ”kiinteistönhuolto”-hakusanoille.
Sivuston julkaisualustana toimii WordPress. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroituna Salesforceen.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Atoy Autohuolto on vauhdikkaasti laajeneva huoltokorjaamoketju kaiken merkkisille autoille. Ketjun toimintaperiaatteita ovat palvelualttius, vastuullinen toiminta sekä asiantunteva ja koulutettu henkilökunta.
Atoy Autohuollon sivustouudistuksessa toteutettiin muutamia integraatioita. Automerkki- ja mallikohtaisten huoltopakettien sisällöt tuodaan sivustolle Atoyn toiminnanohjausjärjestelmästä ja ne tulostetaan sivulle. Ajanvarauslomake on integroitu Autofutur-järjestelmään, josta haetaan vapaat toimipistekohtaiset huoltoajat kalenterinäkymään. Käyttäjä voi varata huollon ja varaus tallentuu korjaamon kalenteriin. Varauksen tehneelle käyttäjälle lähetetään varausvahvistus tekstiviestitse sekä emaililla. Etusivulla listataan pikaisesti saatavilla olevia huoltoaikoja. Edellä mainitut käyttöliittymät ja toiminnallisuudet ovat toteutettu WordPress-teemaan Vue.js:n avulla.
Sivustouudistuksen tavoitteena oli kasvattaa sivuston orgaanista hakukonenäkyvyyttä, parantaa ajanvarausten konversiota ja automatisoida se. Noin kuukausi julkaisun jälkeen, voidaan mittareita seuraamalla todeta tavoitteiden kehittyneen oikeaan suuntaan.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
EK-Tieto Oy järjestää yrityksille koulutusta työsuhdeasioissa, palkanlaskennassa, yritysverotuksessa ja yritysturvallisuusasioissa.
Iasy Oy suunnitteli ja toteutti EK-Tiedolle uuden verkkosivuston. Sivustolla näytetään EK-Tiedon järjestämät koulutukset ja niihin on mahdollista ilmoittautua. Myös EK-Tiedon asiantuntijat esittäytyvät sivustolla. EK-Tiedolla ei ollut aikaisemmin omaa sivustoa, vaan kurssit olivat osana EK:n sivustoa. Uuden sivuston käyttöä seurataan tarkasti ja sivustoa jatkokehitetään palautteen ja kerätyn datan pohjalta. Sivuston alustana toimii WordPress.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Salivirta & Partners on hyvinvointialan asiantuntijayritys. He toimivat monipuolisesti asiakkaidensa tukena erilaisissa kehittämisprojekteissa.
Iasy Oy uudisti Salivirta & Partnersin visuaalisen ilmeen. Ilmeuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös verkkosivusto. Verkkosivusto esittelee yrityksessä työskentelevät asiantuntijat ja toimii ketteränä sisällöntuotantoalustana. Sivuston pitää olla helposti muokattavissa lisääntyvän sisällöntuotannon ja kovassa kasvussa olevan yrityksen muuttuviin tarpeisiin.
Sivuston alustaksi valikoitui WordPress. Kaksikielisen sivuston kielilaajennoksena toimii Polylang.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Viestintätoimisto Brunnen uudisti omat ydinpalvelunsa ja samalla uudistettiin verkkosivusto.
Yrityksen uudistettu sivusto nojaa aktiivisesti päivittyvään sisältöön sekä palveluiden esittelyyn. Visuaalisesti sivustosta suunniteltiin aikaa kestävä ja taitossa panostettiin erityisesti tekstien helppoon luettavuuteen.
Iasy suunitteli sivuston konseptin, visuaalisuuden ja vastasi teknisestä tuotannosta. Sivuston sisällöt suunnitteli ja tuotti Brunnen.
Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
PhysioTools on maailman johtava henkilökohtaisten harrasteohjeiden tuottaja terveydenhuollon ja liikunnan alan ammattilaisille. Uudistimme PhysioToolsin verkkokaupan ja -sivuston.
Verkkosivustosta ja -kaupasta haluttiin selkeän moderni ja erilaisille päätelaitteille skaalautuva. Tuotteiden ja palveluiden toivottiin tulevan selkeästi esille generoiden enemmän myyntiä. Tekniseltä alustalta haluttiin skaalautuvuutta sekä kaupan ja sivuston mahdollisimman pitkälle vietyä integraatiota ja sisältöjen ylläpidon helppoutta.
Sivuston alustana on Drupal ja kaupan alustana Drupal Commerce.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.