Web-sovellus – Jyväskylän Avoin Yliopisto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Uusi websovellus ohjaa opiskelijoita tieteelliseen ajatteluun

Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Rakensimme Jyväskylän avoimelle yliopistolle tieteelliseen ajatteluun ohjaavan ohjelma-alustan.

Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen.

Monipuolinen alusta

Luontopolulla käydään läpi erilaisia tehtäviä. Opiskelija katsoo sisällön ensiksi videolta tai kuuntelee podcastina ja vastaa tämän jälkeen esimerkiksi monivalintakysymyksiin eri aiheista. Osaan kysymyksistä vastataan esimerkiksi siirtämällä vastaukset oikeaan kohtaan sivustolla. Kun opiskelija on suorittanut osion, hän voi ladata itselleen tästä suoritusmerkin.

Luontoaiheiset animaatiot

Alustalta löytyy paljon palvelua elävöittäviä animaatioita. Animaatioiden toteutukseen on käytetty lähes standardiksi muodostunutta Lottie -animaatioformaattia. Lottie mahdollistaa esimerkiksi vanhanaikaisiin gif-animaatioihin huomattavasti kevyemmän ja joustavamman tavan animaatioiden esittämiseksi.

Laravel, Livewire ja Alpine.js

Alusta on toteutettu Laravelia, Livewirea ja Alpine.js:ää hyödyntäen. Itse tieteellisen ajattelun kurssi on vaiheistettu neljään eri kokonaisuuteen jotka tekijä voi käydä läpi omaan tahtiinsa. Kokonaisuutena alusta sisältää monipuolisesti tietoa ja tukea tieteellisestä ajattelusta.

Opiskelija vierailee jokaisessa kohteessa, joissa hän opiskelee aihealueeseen kuuluvat tehtävät. Kun osio on tehty tallentaa käyttäjä tehtävän suorittamisesta saamansa suoritusmerkin koneelle ja lataa tämän Moodleen.

Projektissa Laravel oli mahdollistamassa taustalogiikaltaan erikoistuneen palvelun kehitystä. Livewiren ja Alpine.js:n avulla toteutettiin moderni käyttöliittymä ilman ylimääräisiä sivulatauksia, näin käyttäjän on helppo keskittyä sivuston sisältöön. Sivusto reagoi käyttäjän syötteeseen ja siten ohjaa käyttäjää hienovaraisesti koko kurssin läpi.

Lue lisää: Räätälöidyt web-sovellukset – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

Yhteistyö Trimedian kanssa sujui hienosti. Trimedia huolehti aikataulutuksesta, projektin etenemisestä ja resurssoinnista loistavasti.

Anna Kaikkonen - JYU avoimen koulutuksen kehittämisryhmän puheenjohtaja

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Uudestisyntynyt Kiekko-Espoo.fi

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kiekko-Espoo nousi jääkiekon SM-liigaan kaudeksi 2024-2025. Samalla seura halusi uudistaa sivustonsa moderniksi, seuran tahtotilaa viestiväksi kokonaisuudeksi, jota olisi helppo jatkokehittää tulevaisuudessa liiketoiminnan kasvaessa. Brändiuudistus kaiken taustalla Miltton teki Kiekko-Espoolle brändiuudistuksen, joka kiteytyy sanaan ”re-born”. Tämä uudestisyntymisen teema haluttiin tuoda näkyviin myös uudistetulla verkkosivustolla: samalla kun seura haluttiin näyttää eteenpäin katsovana ja raikkaana toimijana, haluttiin kumartaa […] Lue lisää

Dcquiz.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kyselyn kautta kohti avointa keskustelua raha-asioista Raha-asioista ja taloudesta on joskus vaikea puhua, varsinkin, jos ei tiedä miten kumppani suhtautuu asiaan. Trimedian DigiConsumers-hankkeelle toteuttama web-kysely auttaa näiden kysymyksien pohtimisessa ja yhteisessä käsittelemisessä. Kyselyn toteuttaja on DigiConsumers-tutkimushanke, joka etsii ratkaisuja nuorten ja nuorten aikuisten talousosaamisen ja kulutustaitojen parantamiseen erityisesti digiympäristöissä. Kyselyssä käyttäjä vastaa omaan sekä kumppaninsa […] Lue lisää

Ilmatar.com

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Ilmatar on Pohjoismaissa toimiva, itsenäinen sähköntuottaja ja uusiutuvan energian kehittäjä. Kun yhtiö teki ison strategiamuutoksen ja siirtyi kuluttajille myytävästä sähköstä tuulivoiman kehittämiseen, haluttiin myös yrityksen verkkosivustot uudistaa täysin. Alkuvuodesta 2024 julkaistu Ilmatar.com kattaa sekä Suomen että Ruotsin markkinat ja toimii koko Ilmattaren sidosryhmäviestinnän kotipesänä. Ilmattarella oli alunperin kolme täysin erillistä sivustoa eri markkina-alueille, ja uudistuksessa […] Lue lisää

Liikkuvat-ohjelmien sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmien tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikkumista ja hyvinvointia arjessa. Multisite toteutuksena rakennetut sivustot tarjoavat varhaiskasvatuksen, koulujen ja oppilaitosten henkilöstölle ideoita, tietoa ja tukea liikunnallisen toimintakulttuurin kehittämiseen. Ohjelmissa on mukana suurin osa Suomen peruskouluista sekä yli puolet kaikista Suomen varhaiskasvatusyksiköistä ja oppilaitoksista. Uudistuksessa huomioitiin erityisesti eri kohderyhmät, […] Lue lisää

Henkilökohtainen oppimissuunnitelma -sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman teko on keskeinen opiskelun aloittava toiminto. Suunnitelman teko saattaa tuntua opiskelijasta toisinaan ylivoimaiselta ja kankealta prosessilta. Tähän Jyväskylän Avoin yliopisto halusi vastata tarjoamalla opiskelijoille pelillisen tavan toteuttaa oppimissuunnitelmansa. Pelillisyydellä HOPS haltuun […] Lue lisää

Visit Häme

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Visit Hämeen verkkosivuston uudistuksessa toteutettiin innovatiivinen ratkaisu, joka hyödyntää sisällön tarjoamisessa useita eri rajapintoja. Projektissa luotiin teknisesti vakaa ja joustava verkkosivusto, joka vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi Siltanen & Sandberg. Kolmen rajapinnan kautta ajantasaista sisältöä sivustolle Sivustolle toteutettiin kolme eri rajapintaa – Lipas, Datahub sekä Häme Events palveluista. Alueen matkailupalvelut, luontokohteet ja tapahtumat […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun