Vallox

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Akeneo, Cloudinary ja WordPress verkkosivuston alustaratkaisuina

Vallox (ent. Valmet Loimaan tehdas) on Suomessa tunnettu brändi. Erityisesti kylmään ilmastoon sopivan teknologiaosaamisensa ansiosta Vallox on markkinajohtaja hajautetussa ilmanvaihdossa. Kansainvälisillä markkinoilla tällä hetkellä vajaa puolet liikevaihdosta tulee viennistä Keski- ja Itä-Euroopan maihin.

Vallox halusi uudistaa verkkosivuston kokonaisuudessaan. Me Mediasignalissa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkopalvelun sekä sen toimintaan kiinteästi liittyvät integraatiot Akeneo PIMiin sekä Cloudinaryyn.

Sivustouudistuksella haettiin sisältöjen, rakenteen ja visuaalisuuden muutosta sekä tuotetietojen ja niihin liittyvien liitetiedostojen automaattista julkaisua taustajärjestelmistä. Yksi selkeimmistä tavoitteista oli sivuston ylläpidon helpottaminen. Ehkä merkittävin askel siihen oli rajapinta tuotetiedonhallintajärjestelmään.

Suunnittelimme Valloxille moniulotteisen verkkopalvelun, jossa kaikki tuotetieto haetaan Akeneo PIMistä ja tuodaan sivuille valituin määrityksin Suomen markkinoille kolmeen eri kieliversioon, Global-sivustoon sekä erilaisiin hakulogiikoihin. Tuotetietoa rikastetaan Cloudinarysta hallittavilla tuotekuvilla, ladattavilla tiedostoilla, ohjeilla sekä suunnitteluapua tarjoavilla dokumenteilla.

Sivustouudistuksen yhteydessä Vallox teki samalla siirtymää tuotetiedonhallinnan osalta Akeneo PIMiin sekä kuvien ja liitetiedostojen hallinnan osalta Cloudinaryyn. Tiivis projektiryhmän yhteistyö ja määrittelytyö oli projektin onnistumisen kannalta tärkeää, sillä tuotedataa lisämääriteltiin ja vietiin PIMiin projektin loppumetreille asti.

Räätälöidyt hakusovellukset auttavat käyttäjiä tiedon äärelle

Ammattilaisten tuotehaussa käyttäjä voi etsiä tuotenimellä, tuotenumerolla, LVI-numerolla tai kategoriatasolla tuotetietoa. Tuotehaku hakee kaiken tuotetiedon automatisoidusti Akeneo PIMistä.

Haku palauttaa ammattilaisten näkökulmasta tärkeimmät linkit tuotekohtaisesti saataville sekä listaa tuotevastaavuudet tai korvaavuudet. Tuotteita voidaan suodattaa kategoriatasoisten suodattimien avulla.

Käyttöohjehaulla käyttäjä voi etsiä sekä myynnissä olevien että myynnistä poistuneiden tuotteiden käyttöohjeita yhdestä käyttöliittymästä.

Käyttöohjehaulla voidaan kategoriatasoisesti etsiä tuotteita, jonka käyttöohjehistoria kieliversioineen voi ulottua vuosikymmentenkin päähän. Käyttöohjehaku hakee pdf-tiedostot automatisoidusti Cloudinarysta ja generoi kansikuvat hakutuloksiin.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Katepal -verkkosivustouudistus

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Katepal Oy on maamme johtava bitumisten kateaineiden ja bitumituotteiden valmistaja. Päätuoteryhmiä ovat SBS-kumibitumipohjaiset rullatavarat, kattolaatat, sivelyaineet ja pakattu bitumi. Projektin tavoitteena oli uudistaa sekä verkkosivut että tuotetiedonhallinta kokonaisuudessaan. Kokonaistoteutuksemme kattoi verkkosivuston WordPress-alustalla sekä tuotetiedonhallintajärjestelmä Akeneo PIMin käyttöönoton ja implementoinnin. Verkkopalvelu on integroitu PIM:n ja kaikki tuotetieto aineistoineen sekä tuotelehtien automaattigenerointi julkaistaan automaattisesti verkkosivustolla. Tekninen toteutus […] Lue lisää

Hankkija Finnish Feed Innovations

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Hankkija Oy on perinteikäs toimija suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Yhtiön valmistamia rehuja viedään yli 30 maahan. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Hankkija FFI:n tavoitteena oli parantaa verkkosivujen pääkohderyhmien käyttäjäkokemusta ja kansainvälinen verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan […] Lue lisää

Reumaliiton uusi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Uusi reumaliitto.fi tarjoaa käyttäjilleen erittäin monipuolisen käyttökokemuksen. WordPressin ja WooCommercen päälle rakennettu palvelu pitää sisällään lukuisia avaintoimintoja: -Erittäin monipuoliset sisällönesitystavat -Lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä -Verkkokaupan -Yhdistys- ja tapahtumahaun -Reuma-aapinen -tietopankin -Reuma-sanakirjan -Monipuoliset taksonomiaratkaisut Palvelun ensisijainen tarkoitus on auttaa käyttäjää löytämään reumasairauksiin liittyvää tietoutta. Tähän pyritään vastaamaan dynaamisilla lue lisää- ja lue myös -toiminnoilla ympäri sivustoa. Reumaliiton […] Lue lisää

Eezy Valmennuskeskus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Valmennuskeskus on lähes 50 vuoden kokemuksellaan Suomen ensimmäinen valmennuskurssien järjestäjä. Valmennuskeskus valmentaa vuosittain noin 13 000 osallistujaa valmistautumaan usean eri yliopistoalan ja ammattikorkeakoulujen valintakokeisiin sekä ylioppilaskirjoituksiin. Aikanaan tekniseksi alustaksi valikoitui räätälöity WordPress & WooCommerce -yhdistelmä, sillä markkinoinnin näkökulmasta sisällöllinen kehittäminen on ollut aina yksi tärkeimmistä ominaisuuksista mihin alustan pitää Valmennuskeskuksen käsissä taipua vaivattomasti. Toisaalta verkkokauppamoottorina […] Lue lisää

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta -sivusto on Luonnonvarakeskus Luken ylläpitämä verkkopalvelu, jossa alan toimijat voivat viestiä innovaatioista, keinoista ja hankkeista, jotka vähentävät elintarvikejätettä ja ruokahävikkiä. Sivustolle on koottu ja kootaan jatkossa Suomessa toteutettavia ruokahävikin vähentämisratkaisuja, meneillään olevia hankkeita sekä oppaita alan toimijoille ruokahävikin vähentämiseksi. Luonnonvarakeskuksen tutkijat ovat käyneet läpi lukuisia tieteellisiä artikkeleita, pitäneet työpajoja alan toimijoille, haastatelleet […] Lue lisää

Polarputken B2B-verkkokauppa

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WordPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun