STEK ja Sähkölä verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

STEK.fi, Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskuksen STEK ry:n verkkopalvelu, on suunnattu energiamurroksesta kiinnostuneille, median edustajille, STEK:n jäsenorganisaatioiden henkilöille sekä hankkeille ja projekteille rahoitusta hakeville. Sivusto toimii alustana hanke- ja projektirahoituksen hakemiseen ja myöntämiseen, hankkeisiin tutustumiseen sekä hankeuutisten ja materiaalien jakamiseen.

STEK:n ylläpitää myös Sähkölä.fi-sivustoa, joka on opettajille suunnattu opetusmateriaaleja tarjoava palvelu, jonka tavoitteena auttaa innostamaan oppilaita luonnontieteisiin, erityisesti sähköön ja energiaan ilmiöinä.

Lähtökohdat

Ennen uudistusta STEK.fi-sivusto käsitti pääasiassa kuluttajille suunnattua tietoa sähköstä ja sähköturvallisuudesta. Uudistuksen taustalla oli tarve uudistaa hankerahoituksen hakuprosessi ja kohdentaa sisältöä tarkemmin rahoituksen hakijoille, hanketoimijoille ja jäsenjärjestöille. Edellisen WordPress-sivuston vanhentunut tekniikka ja ulkoasu kaipasivat uudistusta. Uusittujen verkkosivujen myötä STEK keskittyy yhä enemmän ydintehtäväänsä, alaa kehittävän rahoituksen mahdollistamiseen ja hankkeissa syntyneen tiedon jakamiseen. Kuluttajille suunnatun tiedon ylläpidosta on luovuttu.

Sähkölän verkkosivulla oli jo selkeä kohderyhmä ja tarkoitus, joten uudistuksella tavoiteltiin tekniikan ja ulkoasun päivittämistä tähän päivään. Oppimateriaalien tuominen enemmän esiin ja ylläpitämisen helpottaminen olivat myös lähtökohtina uudistukselle.

Tavoitteet

Uudistuksen päätavoitteena oli kertoa kattavasti STEKin toiminnasta ja sen painopisteistä sekä löytää ja esitellä mielenkiintoisia hankkeita ja niihin liittyviä materiaaleja. Sähkölän osalta tavoiteena oli tehdä kohderyhmälleen houkutteleva verkkosivu, jonka käyttökokemus kannustaa oppimismateriaalien käyttöön. Stek.fi:ssä julkaistun uuden aineistopankin saama suosio osoittaa uudistuksen luoneen sisältöä, joka on kiinnostavaa. Sivu on ollut julkaisun jälkeen heti etusivun jälkeen toiseksi vierailluin sivu.

”WWW-sivujen uudistusprosessi on aina työläs rupeama. Redandbluen kanssa syntyi nopeasti yhteisymmärrys ja luottamus siitä, että työ on hyvissä käsissä.

Prosessi oli hyvin suunniteltu ja aikataulutettu. Redandblue osasi hyvin tulkita tarpeitamme ja tarjosi tuoretta näkemystä niin teknisen kuin visuaalisen toteutuksenkin osalta.

Kommunikaatio asiakkaan suuntaan oli selkeää eikä sitä tulkitsemaan tarvittu ohjelmointiosaamista. Olemme hyvin tyytyväisiä uudistusprojektin kulkuun ja lopputulokseen.”

Kirsi Gimishanov, viestinnän asiantuntija, STEK ry

Ratkaisu

Uudistetussa STEK.fi:ssä rahoituksen hakuprosessi, hakemusten käsittely ja rahoitettujen hankkeiden seuranta on päivitetty tähän päivään ja siirretty WordPress-ympäristöön. Verkkopalvelussa projekteille ja hankkeille on omat sivunsa, joihin yhteyshenkilöt pystyvät itse päivittämään uusimmat materiaalit ja uutiset. Uudistus parantaa käyttäjäkokemusta ja toiminnan läpinäkyvyyttä, mahdollistaa paremman tiedon jakamisen ja kertoo laajemmin STEK:in toiminnasta.

Sähkölän verkkosivujen ilmeestä suunniteltiin yhtenäinen STEK:n ilmeen kanssa, mutta silti tunnistettava sekä selkeästi kohderyhmälleen suunnattu. Oppimateriaalien arkisto helpottaa löydettävyyttä ja parantaa yksittäisten oppimateriaalien hakukonenäkyvyyttä. Suodattimet helpottavat yksittäisen oppimateriaalin löytämistä ja parantavat käyttökokemusta.

Tekniset yksityiskohdat

Verkkopalvelut on toteutettu WordPress Multisite -alustalle hyödyntäen Vue.js-teknologiaa. Erityisenä teknisenä yksityiskohtana STEK.fi:ssä oli koko hakemusprosessin elinkaaren ja raportoinnin mahdollistaminen käyttäjäroolien ja -oikeuksien hallinnoinnin kautta. Lisäksi verkkopalveluun luotiin omat extranetit eri käyttäjärooleille ja -oikeuksille, mikä mahdollistaa monipuolisen aineiston hallinnan ja jakamisen eri sidosryhmille. Aineistopankin filtteröintimahdollisuus ja projektirahoituksen automaattinen luominen helpottavat sisällön ylläpitoa ja parantavat käytettävyyttä.

”WWW-sivujen uudistusprosessi on aina työläs rupeama. Redandbluen kanssa syntyi nopeasti yhteisymmärrys ja luottamus siitä, että työ on hyvissä käsissä. Prosessi oli hyvin suunniteltu ja aikataulutettu."

Kirsi Gimishanov, viestinnän asiantuntija, STEK ry

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kuluttaja.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta. Lähtökohdat Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. […] Lue lisää

Unihome

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Toteutimme asiakkaallemme Unihomelle todellisen avaimet-käteen toimituksen. Unihome tarjoaa majoitus- ja asumispalvelua sekä Entry-asumista helposti ja vaivattomasti Helsingissä ja Espoossa. Yritys on yliopistojen omistama, ja se on alunperin perustettu palvelemaan vaihto-opiskelijoiden ja ulkomaisten opettajien majoitustarpeita. Nykyään Unihome palvelee myös muita väliaikaista asumista tarvitsevia. Unihomen kodeissa on mahdollisuus törmätä kiinnostaviin ihmisiin, ja siellä on solmittu elinikäisiä ystävyyssuhteita […] Lue lisää

Scanoffice

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Scanoffice Oy on Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja. Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka toimii Pohjoismaiden alueella. Yrityksellä on yli 2 000 jälleenmyyjää ympäri Suomen. Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle Lähtökohta Rajasoft oli luonut myös Scanofficen aikaisemman verkkosivuston vuonna 2018. Yrityksen kasvun ja tuotevalikoiman laajentumisen myötä hyvin toiminut sivusto ei […] Lue lisää

Careeria.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Toteutimme Careerialle verkkopalvelun, jossa yhdistyy koulutusyhtymän kohderyhmien tarpeiden huomioiminen ja erilaisten koulutusmahdollisuuksien tarjoaminen niin nuorille kuin aikuisillekin. Careeria luo osaamista ja ammattitaitoa työelämään ja tarjoaa koulutuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monialaisesta Careeriasta valmistuu työelämän palvelukseen huomisen tekijöitä, joista moni luo uusia uria kansainvälisessä ympäristössä. Lähtökohta ja tavoitteet Careerian uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida nuorten koulutusten ohella […] Lue lisää

Reilu kauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut. Lähtökohta ja tavoitteet Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta […] Lue lisää

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun