GROOM – Parturipalvelut ja verkkokauppa uudelle tasolle

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

GROOM on ollut miesten parturipalveluiden edelläkävijä jo vuodesta 2005. Dude uudisti heidän verkkosivustonsa ja verkkokauppansa vastaamaan GROOMin ainutlaatuista tunnelmaa: tyyliä, laatua ja maskuliinista eleganssia. Projektin tavoitteena oli luoda sivusto, joka henkii premium-laatua ja tarjoaa yhtä sujuvan kokemuksen sekä verkossa että parturissa.

Lähtökohdat

GROOMin asiakkaille parturissa käynti ei ole pelkkä rutiini, se on elämys. Samalla verkkosivuston ja ajanvarausjärjestelmän tulee olla yhtä vaikuttavia ja helppokäyttöisiä. GROOM halusi uudistuksella varmistaa paikkansa parturialan edelläkävijänä ja tarjota asiakkailleen ensiluokkaisen digitaalisen käyttäjäkokemuksen. Verkkokaupan tavoitteena oli palvella laajempaa kohderyhmää – komeudenhoitotuotteiden etsijöistä lahjanostajiin – ja tehdä ostamisesta sujuvaa ja tyylikästä.

Tavoitteet

  • Brändiä vahvistava, tyylikäs ja intuitiivinen sivusto.
  • Helppo ja nopea ajavaraus.
  • Kaikkien parturiliikkeiden vapaiden aikojen nopea tarkastelu.
  • Selkeä ja sujuva ostokokemus, joka houkuttelee sekä lahjanostajia että vakiokäyttäjiä.
  • Verkkosivun ja verkkokaupan responsiivisuus – täydellinen käyttökokemus kaikilla laitteilla.
  • Premium-laadun ja asiakastyytyväisyyden viestiminen digitaalisesti.

Mitä tehtiin

Uudistettu GROOMin verkkosivusto yhdistää tyylikkyyden ja sopivan annoksen rock-henkeä. Sivuston selkeä navigaatio ja intuitiivinen ajanvaraus tekevät parturipalveluiden varaamisesta vaivatonta.

Kokemus ei kuitenkaan jää vain aikojen varaamiseen, vaan ulottuu myös verkkokauppaan, jossa komeudenhoitotuotteet, lahjakortit ja merchandise-tuotteet ovat helposti löydettävissä. Verkkokaupan ostokokemus suunniteltiin erityisesti lahjanostajien ja kiireisten asiakkaiden tarpeisiin: sujuvaa, yksinkertaista ja tyylikästä – aivan kuten GROOM itse.

Lopputulos

Uudistettu sivusto tarjoaa ensiluokkaisen digitaalisen palvelukokemuksen, joka tukee GROOMin asemaa miesten parturipalveluiden suunnannäyttäjänä. Helppo ajanvaraus, tyylikäs verkkokauppa ja selkeästi esitelty tuote- ja palveluvalikoima tekevät sivustosta modernin ja asiakaslähtöisen. GROOMin brändin premium-fiilis välittyy nyt yhtä vahvasti niin digissä kuin liikkeessäkin.

Projektin kohokohdat

Ajanvaraus sivustolta poistumatta
Enää parturointia kaipaavan ei tarvitse klikkailla itseään toiselle alustalle. DigitalBookerin ajanvarausjärjestelmä on integroitu sivustoon, ja nyt ajan haluamaansa liikkeeseen saa varattua helposti samasta osoitteesta. Vapaat ajat, palvelukuvaukset ja parturien esittelyt löytyvät suoraan varauskoneesta. Samalla vierailulla onnistuu vaikkapa kustomoidun sarjakortin ostaminen.

Verkkokauppa
Uudistuneessa Woocommerce-verkkokaupassa painotetaan tyyliä ja helppoutta. Kaupan etusivulle saa nostettua ajankohtaiset kampanjat, tarjoukset, sekä suosituimmat tuotekategoriat ja brändit. Pikalinkeistä asiakas löytää helposti tiensä etsimänsä tuoteosaston listaukseen, tai suoraan esimerkiksi tarjouksiin. Yläosassa mukana kulkee salamannopea indeksipohjainen tuotehaku.

Duden WordPress-ylläpito
groom.fi pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muunmuassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Neve Oy – verkkosivustouudistus

Tekijä: Siili Solutions

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin taustat ja tavoitteet Neve Oy – Napapiirin Energia ja Vesi – on Rovaniemen kaupungin omistama monialainen energiayhtiö, jonka palvelut kattavat muun muassa sähkönsiirron, vesihuollon, kaukolämmön, sähköisen liikenteen, kuituverkkopalvelut ja kiertotalouden ratkaisut. Neve toimii laajalla, kriittisellä maantieteellisellä alueella Lapissa ja sen digitaalisten palveluiden toimivuus on tärkeä osa asiakaspalvelun ja tiedottamisen onnistumista. Vanha verkkosivusto ei enää […] Lue lisää

Kiilopää

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Kiilopää on tunnettu tunturi ja luontokohde Urho Kekkosen kansallispuistossa, Lapissa. Alue tarjoaa upeat puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen ympäri vuoden. Suomen Ladun ylläpitämä Kiilopään tunturikeskus tarjoaa monipuolisia palveluita luonnossa liikkuville: majoitusta, ruokailua, savusanomista, välinevuokrausta sekä runsaasti tapahtumia ja opastettuja elämyksiä. Aiempi verkkosivusto ei kyennyt parhaalla tavalla välittämään Kiilopään ainutlaatuista henkeä, monipuolisia elämyksiä tai palvelutarjontaa tavalla, […] Lue lisää

Autoklinikan uudistettu verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Autoklinikan uudistettu verkkopalvelu tarjoaa paitsi energiatehokkuutta, myös Suomen parasta palvelukokemusta. Asiakastarina pähkinänkuoressa Autoklinikka.fi on nyt entistäkin nopeampi, helppokäyttöisempi ja energiatehokkaampi. Uusi verkkopalvelu tarjoaa saumattoman asiakaskokemuksen ja samalla pienentää hiilijalanjälkeä. Etusivun paino on keventynyt 92%, mikä tarkoittaa 180,9 kg CO₂e vähennystä vuositasolla. Vastuullisuus ja käyttäjälähtöisyys kulkevat käsi kädessä. Hionin kehittämän Green Sustainable Web (GSW) -käyttöliittymäkirjaston avulla […] Lue lisää

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Turun AKK

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude toteutti Turun AKK:n verkkosivujen kattavan uudistuksen, jossa tavoitteena oli parantaa sivuston käytettävyyttä, saavutettavuutta ja hakukonelöydettävyyttä. Tavoitteet Parantaa sivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Helpottaa tiedon löydettävyyttä ja selkeyttä. Optimoida sivustorakenne vastaamaan nykyaikaisia SEO-vaatimuksia. Mahdollistaa koulutustarjonnan selailu sujuvasti. Kehittää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille (alanvaihtajat, osaamisen kehittäjät, ensimmäistä tutkintoaan suorittavat). Uudistaa taustateknologian ja koodipohjan vastaamaan WordPressin standardeja ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun