Connected Inventions B2B-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Connected Finland tuottaa IoT-laitteita ja palveluita sekä Suomessa että kansainvälisesti ja ylläpitää Sigfox-tietoliikenneverkkoa. Connected Inventions -verkkokaupassa myydään esimerkiksi lämpötilaa, ilmankosteutta ja liikettä mittaavia sensoreita. IoT-laitteiden lisäksi asiakkaat voivat ostaa verkkokaupasta verkkoliittymän laitteisiinsa tai lisätä uuden laitteen olemassa olevaan verkkoliittymään. Verkkokauppa toimii globaalisti B2B-markkinoilla.

Projektin tavoitteet ja lähtökohdat

Projektin tavoitteena oli tuottaa yrityksen brändin mukainen Connected Inventions B2B-verkkokauppa, ja integroida se toteuttamaamme Odoo ERP-järjestelmään. Connectedilla oli ennestään markkinointisivut yrityksensä palveluille ja tuotteille, mutta sivuilta puuttuivat hinnat ja tilausmahdollisuudet, eli käytännössä kaikki verkkokauppatoiminnallisuudet. 

Uuden Connected Inventions -kaupan tavoitteena oli luoda ns. ”extranet”, jossa nykyiset asiakkaat voivat tehdä tilauksia silloin kuin heille parhaiten sopii. Lisäksi haluttiin tarjota uusille asiakkaille helppokäyttöinen tuotekatalogi ja palvelukanava lähettää tarjouspyyntöjä. Uudet kävijät voivat myös rekisteröityä asiakkaiksi, jonka jälkeen he voivat tehdä suoraan tilauksia verkkokaupasta ilman tarjouspyyntövaihetta. ​​Asiakkaalle haluttiin myös mahdollisuus valita tuotteisiin liittyvät lisäpalvelut (esim. langattomat liittymät) helposti suoraan verkkokaupasta. 

Verkkokaupan toteutus

Projektin alkaessa asiakkaalla oli selkeä näkemys verkkokaupan konseptista, joten yhteistyö aloitettiin suunnittelemalla yhdessä sivuston toimintoja ja ERP-integraatiota sopimaan mahdollisimman hyvin asetettuihin tavoitteisiin ja budjettiin. Suunnittelimme ja toteutimme sivuston visuaalisen ulkoasun asiakkaan yleisluontoisten toivomusten pohjalta: sivuston tuli sopia nykyisen markkinointisivun tyyliin. Budjetin vuoksi sen tuli kuitenkin olla kustannustehokas toteuttaa. 

Kauppa tehtiin Woocommercen päälle, ja siinä hyödynnettiin sekä valmiita kolmannen osapuolen lisäosia tarvittavine räätälöinteineen että luotiin uusia kokonaan uusia ominaisuuksia mm. laskutuksen ja tarjouspyyntöjen kontrollointiin. 

Tavanomaisten verkkokauppatoimintojen (ostoskori, tuotehaku, suodatettavat tuotelistaukset, tilaus laskulla) ohella uuden sivuston piti integroitua monin tavoin Odoo ERP-ratkaisuun, mm. myynnin, varastonhallinnan ja laskutuksen osalta. 

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista verkkokaupassa oli helpottaa tarjouspyyntöjen lähettämistä. Tätä varten kauppaan luotiin toiminnallisuus, jossa rekisteröitymättömät kävijät voivat tehdä tarjouspyynnön samaan tapaan kuin tilauksen, eli valita halutut määrät tuotteita ja lisäpalveluita, ja lähettää sen jälkeen tarjouspyynnön ohjatusti. Rekisteröityneet käyttäjät voivat tehdä sekä tarjouspyyntöjä että suoria tilauksia. 

Laskutuksen osalta, kauppaan luotiin verkkokauppiaalle mahdollisuus kontrolloida laskutus-maksuvaihtoehdon antamista tilaajan sekä tilattavien tuotteiden kokonaishinnan perusteella. Kun tietty kokonaishinta tilauksella ylittyy, “tilaus” täytyy ensin lähettää eteenpäin tarjouspyynnön muodossa ennen sen hyväksymistä.

Muita verkkokauppaan toteutettuja räätälöityjä ominaisuuksia:

  • Variaatiotuotteet: WooCommercen variaatiotuotteet räätälöitiin siten, että nykyinen varastonhallinnan malli sopii niiden kanssa yhteen. 
  • Asiakkaaksi rekisteröityminen: rekisteröitymiseen tehtiin ERP-integraatioon liittyvä erityisratkaisu, jossa käyttäjä pitää ensin hyväksyä ERPin puolella tilaajaksi, ennen kuin hän saa verkkokauppatunnukset käyttöönsä. 
  • Tuotteiden saatavuus: integraatioon tehtiin muokkauksia tuotteiden saatavuuden osalta. Jos jokin tuotevariantti on loppu varastosta, loppukäyttäjälle näytetään ERP-järjestelmästä saatava tieto seuraavan varastoerän määrästä ja saapumispäivästä.
  • Tilausvahvistukset: Verkkokaupan tilausvahvistuksia muokattiin niin, että tuotteisiin liittyvät PDF-liitteet tulevat mukaan tilausvahvistuksiin.
  • Hinnat: kaikkialla verkkokaupassa (haku, tuotelistaukset, tuotesivut) hinnat laitettiin näkyviin vain rekisteröityneille asiakkaille. 
  • Tuotteet: tuotteisiin lisättiin niiden tarkoituksesta kertovat ikonit (mm. lämpötila, kosteus), joiden perusteella on mahdollista myös suodattaa tuotelistausta.

Sinua voisi kiinnostaa myös

Meijerialan ammattilaiset MVL ry

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Meijerialan ammattilaiset MVL ry on ammattiliitto, johon kuuluu yli 3 000 alan asiantuntijaa. MVL:n tarpeena oli uudistaa sivuston visuaalinen ilme, vaihtaa taustajärjestelmä nykyaikaisempaan sekä saada ammattiliiton sisällöt helposti hahmotettavaan muotoon. Uudistuksella oli kaksi päätavoitetta: selkeä visuaalinen ilme sekä hahmotettavaan muotoon jäsennelty sisältö. Sivuston toiminnallisuudet säilyivät ennallaan, mutta ratkaisut päivitettiin nykyaikaisiksi. Käyttöliittymäsuunnittelussa lähdimme liikkeelle kirkastamalla, millaista […] Lue lisää

Suomela.fi

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Suomela.fi on Suomen suurin pientaloasumiseen erikoistunut sivusto, jossa on monipuolista sisältöä pihasta, puutarhasta, rakentamisesta ja remontoinnista. Suomelan omistaa Viestimedia Oy. Suomela.fi on ollut olemassa jo pitkälle toista kymmentä vuotta. Tässä ajassa sivustoa on uudistettu useampaan kertaan. Kun lähdimme uudistamaan sivustoa, oli se pyörinyt WordPressin päällä useita vuosia. Sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä näyttivät vanhentuneilta ja sivusto […] Lue lisää

Avoin.Systems

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Toimimme oman verkkosivumme uudistusprojektissa itse sekä asiakkaana että verkkosivutoimittajana – toteutimme projektin kuin se olisi yksi asiakasprojekteisamme. Projektin taustalla oli kesällä 2022 toteuttamamme bränditutkimus, jonka tulosten pohjalta nousi tarve yhdistää kaksi liiketoimintayksikköämme Web-veistämö ja Avoin.Systems. Brändiuudistuksen myötä yrityksen virallinen nimi muuttui Avoin.Systems Oy:ksi ja yrityksen kaksi eri verkkosivua tuli yhdistää yhdeksi loogiseksi kokonaisuudeksi. Brändiuudistuksen myötä […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Elokuvakonepaja

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Elokuvakonepaja on kamera- ja elokuvatarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa, joka myy uusia ja käytettyjä laitteita sekä tarjoaa filmien kehitys- ja skannauspalvelua. Elokuvakonepaja tarjoaa erilaisten kameralaitteiden lisäksi niiden huoltoa ja valmistusta ammattitaidolla. Projektin tavoitteet ja lähtökohdat Lähtötilanteessa asiakkaalla oli kaksi erillistä verkkokauppaa, jotka haluttiin yhdistää yhdeksi verkkokaupaksi. Uudistuksen myötä asiakkaat voivat ostaa samalla kertaa sekä kameratarvikkeita että kehitys- […] Lue lisää

EWA Engineering Oy

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Ewa Engineering Oy tarjoaa luotettavaa ja laadukasta rakennesuunnittelua asiakkailleen. Yrityksen asiakkaita ovat rakennusalan ammattilaiset ja se on erikoistunut asunto-, liike- ja toimistorakentamiseen sekä korjausrakentamiseen. Pääsimme vastaamaan Ewa:n verkkosivu-uudistuksesta. Verkkosivuprojektin tavoitteena oli muuttaa yksinkertainen single page -verkkosivu laajemmaksi kokonaisuudeksi ja päivittää sivuston visuaalinen ilme. Sivu toteutettiin WordPressin päälle ja siinä hyödynnettiin paljon Gutenberg-sisältöeditorin ominaisuuksia. Uuden verkkosivuston […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun