Marttaliitto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi

Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää.

“Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo Marttaliiton viestintäpäällikkö Henni Kuusisto.

Avoimuus on yksi Marttaliiton arvoista. Tiedon tulee olla kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa, ja jokainen kiinnostunut halutaan toivottaa tervetulleeksi mukaan toimintaan.

“Kaikessa järjestelmäkehitystyössä on pidettävä mielessä, että meidän jäsenistössämme ja yleisössämme on hyvin eri ikäisiä ihmisiä, joiden osaaminen digiasioissa vaihtelee paljon”, sanoo Marttaliiton hallintopäällikkö Jeni Suhonen.

Salesforcen ja WordPressin rajapinnat tehokäytössä

Marttaliitto pitää arjen langat käsissään Salesforce-järjestelmän avulla. Sieltä löytyvät niin jäsen- ja tapahtumarekisteri kuin verkkokaupan hallinnointikin. Integraatiot kuljettavat tietoa WordPressistä Salesforceen esimerkiksi näin:

  • uusi jäsen täyttää liittymislomakkeen ja tieto kirjautuu suoraan Salesforcessa olevaan jäsenrekisteriin
  • WooCommerce-verkkokaupan ostos kirjautuu Salesforcen tilaustenhallintaan
  • marttapiiri päivittää omalle alasivulleen uuden kurssitapahtuman, joka tallentuu yhteiseen tapahtumarekisteriin ja näkyy Martat-mobiilisovelluksessa.

Nyt API-rajapinnat liikuttavat dataa myös toiseen suuntaan, kun Salesforcen Marttarekisteriin päivitettävät marttayhdistysten perustiedot tulevat näkyviin verkkosivuston yhdistyshaussa.

“Uusi integraatio oli hyvä lisä, jota olimme toivoneet jo pitkään. Vältymme tuplatyöltä ja tiedon hyödyntämiseen tulee lisää variaatiota. Yhdistykset näkevät, että tietojen pitämisestä ajan tasalla on todellista hyötyä”, Suhonen kommentoi.

Classicista Gutenbergiin

“Yksi tärkeä sysäys uudistusprojektille oli Gutenberg-editorin käyttöönotto. Tahdomme olla tulevaisuuden muutoksen kelkassa mukana”, Kuusisto kertoo.

Siirtymä lohkoeditorin aikakauteen kuroo umpeen WordPress-sivuston teknistä velkaa ja tekee teknisestä ylläpidosta suoraviivaisempaa. Sisällönsyöttäjän näkökulmasta sivuston elementtien hallintaan tulee uutta joustavuutta, mutta muutos entiseen päivittämisen tapaan on suuri ja vaatii totuttelua. Lähtölaukauksena opetteluun toimi onneksi Valun Tero Paajoen pitämä koulutus, joka sai Martoilta kiitosta.

Marttojen verkkosivustolla on valtavasti tietoa, kuten reseptejä ja neuvonta-artikkeleita. Piirien omat alasivut tekevät rakenteesta moniulotteisen. Vaikka sisältöjen siirto sujui pääosin automaattisesti, matkan varrelle mahtui myös yllätyksiä. Kuusisto kiittää Valua siitä, että pulmatilanteiden korjaamiseen tartuttiin nopeasti.

“Meille on todella arvokasta, että on oma yhteyshenkilö, joka etsii ratkaisut ongelmiin. Valun Harri Valkonen hallitsi verkkosivuston lisäksi API-kuviot ja rajapinnat, ja pystyi palvelemaan meitä laajasti.” Henni Kuusisto, viestintäpäällikkö, Marttaliitto

Tällaisessa projektissa kommunikaatio on kaikkein tärkeintä: se, että ymmärretään puolin ja toisin, mitä ollaan tekemässä, ja viestitään oikea-aikaisesti. Paras lopputulos syntyy, kun toimittaja ja asiakas löytävät yhteisen sävelen.

Jeni Suhonen, hallintopäällikkö, Marttaliitto

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -protoyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri […] Lue lisää

Neova

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Neova on kansainvälinen, uusiutuvaan energiaan, kestävään kasvattamiseen sekä aktiivihiilituotteisiin keskittyvä yritys. Sillä on toimintaa 10 maassa ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä. Neovan brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa myös verkkosivusto visuaalisesti moderniksi ja näyttäväksi kokonaisuudeksi. Vanhan verkkosivuston alusta oli tullut tiensä päähän ja tavoitteena olikin uudistaa sivusto nykyaikaiseksi sekä sisältä että ulkoa. Tekniseen toteutukseen sisältyi myös laaja […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Finanssiala

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finanssiala ry (FA) on toimialajärjestö, joka edustaa valtaosaa Suomessa toimivista pankeista, vakuutusyhtiöistä, rahoitusyhtiöistä, arvopaperivälittäjistä, sijoitusrahastoyhtiöistä ja finanssialan työnantajista. FA:n sivustouudistuksen keskeisimmät tavoitteet olivat julkaisutyökalun helppokäyttöisyys ja monipuolisuus, sivuston rakenteen ja aineiston uudelleenjäsentely ja sen toimiva esiintuonti sekä finanssialan yhteiskunnallisen merkityksen korostaminen. FA:n ICT-asiantuntija Katri Vilppola on tyytyväinen tavoitteiden toteutumiseen: “WordPress täytti toiveemme julkaisutyökalun osalta hienosti. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun