Grafia.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua.

Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto

Lähtökohdat

Grafian verkkopalvelu ja samassa projektissa uudistettava Vuoden Huippujen sivusto olivat lähes 10 vuotta vanhat, ja julkaisujärjestelmä vanhentunut. Sisällöntuotanto oli haasteellista ja verkkokaupan toiminnallisuudet puutteelliset. Verkkokaupan toiminnot, jäsenille viestiminen ja jäseneksiliittymisprosessi vaativat paljon manuaalista työtä. Jäsenille ei myöskään ollut tarjolla tarpeeksi kohdennettua sisältöä.

Grafia lähti rohkeasti uudistamaan sivustoa kokonaisvaltaisesti. Redandblue ja Grafia työstivät palvelun konseptia ja teknisiä ominaisuuksia useissa työpajoissa. Palvelupolkuja käytiin läpi mm. jäseneksi liittymisen osalta, ja aikaisemmin hyvin manuaalinen prosessi automatisoitiin keskustelemaan CRM:nä ja uutiskirjejärjestelmänä toimivatn Gruppon kanssa.

Käyttäjälähtöinen konseptointi

Konseptoinnin aikana tunnistettiin olemassa olevien jäsenten palvelemisen tarve entistä vahvemmin. Grafian sivuille päätettiin rakentaa oman intranet-osio jäsenille, jotka voivat nyt kirjautua omilla jäsentunnuksillaan intranetin puolelle. Jäsenyys tunnistetaan Gruppo CRM:n avulla. Intranet palvelee jäseniä tapahtumilla, materiaaleilla ja Grafia median artikkeleilla, jotka ovat saatavilla vain kirjautuneille käyttäjille. Jäsenille luotiin myös interaktiivisia toimintoja, ja he voivat esimerkiksi ehdottaa omaa tapahtumaa kuten näyttelyä Grafian tapahtumakalenteriin.

Sisällönhallinnasta kustomoitava ulkoasu Luonnos-osiolle

Pääsivuston erikoisuutena sivustolle luotiin näyttelytila Luonnokselle oma osio, joka käyttää visuaalisuutena Luonnoksen sen hetkistä visuaalista ilmettä. Osion värit voi päivittää kunkin ilmeen mukaiseksi suoraan sisällönhallintajärjestelmän kautta värikoodin syöttämällä. https://grafia.fi/luonnos/

Sivustouudistuksen yhteydessä tunnistettiin myös tarve kuvituskuvamateriaaleille. Redandblue suunnitteli Grafialle kaksi erilaista kuvituspatternia, jonka osia käytetään sivuston kuvamateriaalina. Kuvitukset on tuotettu paperileikkausmenetelmällä, ja inspiraationa on toiminut kirjasimet ja orgaaninen kädenjälki. Kuvituksia tuotettiin tumman ja vaalean sävyisinä yhdistelminä eri käyttötarpeita varten. Kuvituksia käytetään myös Grafian uutiskirjeissä ja sosiaalisen median kanavissa.

Verkkokauppa ja integraatiot

Sivustouudistuksen ohessa uudistettiin myös verkkokauppa WooCommercen päälle. Ostoprosessi automatisoitiin ja verkkokaupan nostoja voi lisätä nyt kautta sivuston sisällön kannalta relevantteihin kohtiin. Maksurajapintana toimii Paytrail.

Pääsivusto koostuu lisäksi ajankohtaisista uutisista ja tapahtumista sekä Tekijät-osiosta, jonka profiilit generoituvat suoraan jäseneksi liittyneistä henkilöistä. Jäsenet voivat halutessaan täydentää omaa profiiliaan portfoliolinkeillä ja työnäytteillä. Jäsenet pystyvät myös päivittämään omia tietojaan sivuston kautta suoraan jäsenrekisteri Gruppoon Vue-aplikaation avulla.

Grafia tarjoaa Tekijät-osion avulla markkinapaikan visuaalisen suunnittelun osaamiselle.

Uudella sivustolla uutiskirjeen tilaajat siirtyvät myös suoraan Gruppon tillajarekisteriin. Sivusto on AA-tason saavutettava ja siinä on kaksi kieliversiota.

Käyttöönotto ja jatkokehitys

Sivuston käyttöönoton yhteydessä tehtiin mittava migraatio Crasmanin julkaisujärjestelmästä.

Grafia.fi on redandbluen ylläpidossa ja jatkokehityksessä. Työstämme parhaillaan Vuoden Huippujen uutta sivustoa, jossa mm. alkuvaiheen tuomaroinnit hoidetaan jatkossa järjestelmän kautta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Maaseutuverkosto.fi – verkostoitumisalusta

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Redandblue toteutti EU:n maaseutuohjelmasta rahoitettujen hankkeiden ja Luonnonvarakeskus Luken koordinoiman osaamisverkoston AgriHubin yhteisen verkostoitumisalustan, jonne pääset kirjoittamalla selaimeen www.maaseutuverkosto.fi tai www.agrihubi.fi. Verkkosivuston lähtökohtana oli vuorovaikutteisuus sekä maatalouden eri toimijoiden, kuten tutkijoiden, yrittäjien, kyläyhdistysten, viljelijöiden ja virkamiesten, yhteen saattaminen sekä tiedon jakaminen eri toimijoiden välillä. ”Maatilayritysten osaamisverkosto AgriHubin käynnistämiseksi oli tärkeää luoda avoin ja vuorovaikutusta tukeva […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Maaseudun Sivistysliitto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Maaseudun Sivistysliitto on aikuiskoulutus- ja kulttuurijärjestö, joka tukee ihmisenä kasvua, luovuutta, aktiivista kansalaisyhteiskuntaa ja maaseudun elinvoimaa. Redandblue pääsi uudistamaan MSL:n brändin ja verkkopalvelut. Verkkosivustokokonaisuus koostuu neljän eri sivuston multisite-toteutuksesta (msl.fi, ajatuspajaalkio.fi, karhufestivaali.fi ja itetaide.fi). Palvelu konseptointiin yhteisissä työpajoissa, joiden pohjalta loimme sivustolle käyttöliittymäprototyypit ja visuaalisuuden. Toiminnallisuudet suunnittelimme WordPressin Gutenberg-lohkoiksi, joita voidaan hyödyntää kaikilla saman sivustokokonaisuuden […] Lue lisää

Fatman.fi verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Lähtökohta: Fatman on vuonna 1991 perustettu suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa edistyneitä ohjelmistoratkaisuja asiakkaille, jotka hallinnoivat suuria määriä kohteita ja tietoa. Projektin tavoitteena oli suunnitella verkkosivuille uusi visuaalinen ilme sekä selkeä, moderni ja ketterä WordPress-verkkosivusto. Ratkaisu: Projekti aloitettiin käyttöliittymä- ja visuaalisen ilmeen suunnittelulla. Tämän lopputuloksena syntyi interaktiivinen Adobe Xd -protoyyppi verkkopalvelusta. Tekninen toteutus on toteutettu WordPressillä […] Lue lisää

Ehyt ry.

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Redandblue pääsi uudistamaan Ehyt ry:n verkkopalvelun ja rakentamaan verkkopalvelun yhteyteen verkkokauppana toimivan materiaalipankin WooCommercella. Sivustolla on paljon sisältöä erilaisille kohderyhmille. Uutisten, blogien ja materiaaipankin lisäksi sivusolla on […] Lue lisää

Industryhack

Tekijät: redandblue, Sivututka Oy

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Industryhack on yhteiskehittämisen menetelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa löytämään oikeat kumppanit ja varmistaa sujuvan yhteistyön kehitysprojekteissa. Redandblue suunnitteli Industryhackille uuden brändi-ilmeen ja verkkosivut. Brändityön lähtökohtana oli saada mielikuva yrityksestä vastaamaan enemmän asiantuntijayritystä kuin hackatron-tyyppistä tapahtumaa, johon heidät yrityksen nimen puolesta usein sekoitetaan. Tiimityö, yhteiskehittäminen ja Industryhackin asiantuntijat olivat toivotun uuden brändin ytimessä. Uuden logon muodossa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun