Johanna Gullichsen

Tekijä: Barabra
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija ja kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Johanna Gullichsenin oma lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa.

Yritys on kasvattanut myyntiään ja bränditunnettuuttaan määrätietoisesti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Verkkosivuston julkaisu ajoittui koronapandemian ajalle, jolloin asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos kiihtyi ja oli keskeistä vastata kohderyhmien tarpeisiin.

Verkkopalvelun suunnittelun lähtökohtana oli yhdistää brändisivuston ja verkkokaupan tarpeet toisiaan täydentäväksi kokonaisuudeksi. Verkkosivusto toteutettiin räätälöidysti WordPress-julkaisujärjestelmällä ja verkkokaupan toiminnallisuudet WooCommerce-verkkokauppalisäosaa hyödyntäen.

Johanna Gullichsenin mallisto on saatavilla maailmanlaajuisesti mm. kansainvälisten suunnittelutoimistojen ja sisustus- ja design-liikkeiden kautta, joten myös verkkokauppa on alusta lähtien suunniteltu palvelemaan myös Suomen ulkopuolelta tulevia asiakkaita.

Verkkokauppa on monikielinen ja laaja valikoima kankaita, mattoja, sisustustuotteita, laukkuja ja asusteita on ostettavissa ympäri maailman. Laajassa tuotevalikoimassa on paljon erilaisia tuotevariaatioita, jotka asettivat vaatimuksia käyttöliittymäsuunnittelulle ja teknisille ratkaisuille. Verkkopalvelun ulkoasu on tunnetun brändin ilmeen mukainen ja näyttävät sekä laadukkaat tuotekuvat täydentävät asiakaskokemusta.

Teknisesti sivusto on muokkautuva ja helposti päivitettävä. Verkkokauppa, tuotteet ja tilaukset integroitu Odoo-toiminnanohjausjärjestelmään, jotta verkkopalvelun toiminnallisuudet ovat eheä kokonaisuus hallinnoinnin kannalta.

Barabra on vastannut julkaisun jälkeen verkkopalvelun ylläpidosta, käytön tuesta ja jatkokehityksestä. Verkkopalvelun toteutuksessa graafisena suunnittelijana oli Rikard Lassenius.

Jätä kommentti