Kuluttaja.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta.

Lähtökohdat

Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. Konseptiin toivottiin myös muutoksia. Kuluttajalla on tuhansia käyttäjiä, joiden siirtyminen uuteen palveluun toivottiin sujuvan kivuttomasti. Samalla palveluun haluttiin rakentaa verkkokauppa sekä uusia moderneja toiminnallisuuksia.

Palvelun konsepti

Projekti aloitettiin palvelumuotoiluhankkeella. Käyttäjien tarpeita selviteltiin, ja luotiin uusia käyttäjäpolkuja. Palvelulla on useita erilaisia käyttäjätyyppejä, joille muotoiltiin erilaisia polkuja palvelun hyödyntämiseen. Jäsenille, rekisteröityneille ja vierailijoilla palvelu toimii eri tavalla eri käyttötapauksissa. Palvelun haluttiin laajentavan käyttäjien mahdollisuuksia hyödyntää lehden testejä myös reaalimaailmassa.

Kuluttaja-lehden sydämenä on palvelun testiosio. Uutena ominaisuutena palveluun haluttiin entistä parempi tieto siitä miten eri tuotteiden hinta on vaihdellut eri aikoina.

Palvelun toteutus

Uusi Kuluttaja on headless-toteutuksena toteutettu verkkopalvelu. Palvelun hallinta on rakennettu WordPressin päälle WooCommerce-verkkokauppalaajennuksella. Palvelun käyttöliittymä on toteutettu Reactilla. Headless-tekniikalla palvelu tallentuu kävijän evästeisiin, joka nopeuttaa käyttökokemusta. Testiosiossa tuotteiden vertailu ja esittäminen nopeaa ja sujuvaa Reactilla luodun suodattimen avulla.

Loimme palveluun PWA-toiminnon (Progressive Web App), jolla käyttäjän on mahdollista skannata tuotteiden viivakoodeja verkkopalvelun avulla kaupoissa, ja tarkistaa mikäli tuotteesta on olemassa testi. Näin ostosta tehdessä voi varmistua, että ostos kannattaa, ja että hinta on sopiva. Testin voi ostaa muutamalla eurolla.

Palvelu integroitiin Salesforce-järjestelmään, jonne viedään käyttäjien tiedot ja maksutapahtumat. Verkkokaupan tuotteet luodaan Salesforcessa ja tuodaan palveluun. Julkaisun yhteydessä tuhansien käyttäjien tiedot tuotiin uuteen palveluun.

Palvelun testiosioon rakennettiin ylläpitäjiä varten käyttöä helpottava toiminto, joka mahdollistaa excel-muotoisten testien viemisen suoraan palveluun, josta ne muodostuvat valmiiksi testeiksi. Testiosioon integroitiin tuotteiden reaaliaikainen hintatieto ulkoisesta palvelusta, jolloin on mahdollista seurata eri tuotteiden hintojen kehittymistä. Testiosiossa on mahdollista valita haluttuja tuotteita lähempään vertailuun. Jäsenet ja testin ostaneet näkevät tarkempaa testitietoa kustakin tuotteesta.

Verkkokauppatoiminnallisuudet yhdistettynä useisiin eri käyttäjätyyppeihin – vierailijoihin, jäseniin ja rekisteröityihin käyttäjiin – lahjatuotteet, tilaajatietojen muutokset, erityyppiset kestotilaukset, maksumuuri, tilausten perumiset ja käyttäjätietojen muutokset sekä lukuiset muut erikoistoiminnot yhdessä headless-teknologian sekä Salesforce-integraation kanssa tekivät palvelusta teknisesti erityisen vaativan. Voi olla, että Kuluttajan verkkopalelu on teknisiltä ominaisuuksiltaan haastavimpia WordPress-verkkokauppoja, joita viimevuosina on Suomessa julkaistu.

Ennen julkaisua palveluun suoritettiin penetraatiotestaus, jonka pohjalta palvelusta rakennettiin tietoturvallinen.

Testien ja verkkokaupan lisäksi palveluun on rakennettu Musta lista -yrityshaku, ostajan oppaat -osio, kattava artikkelisosio sekä blogi.

Palvelu julkaistiin juuri vuoden 2022 lopussa uuden vuoden kynnyksellä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Grafia.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua. Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto […] Lue lisää

Editkilpailun uusi verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue pääsi uudistamaan Editkilpailun verkkosivut keväällä 2023. Editkilpailu on Aikakausmedian järjestämä kilpailu, jossa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja. Ennen verkkosivuprojektia Editkilpailu oli uudistamassa visuaalista ilmettään. Sen myötä myös sivuston ilme […] Lue lisää

Colliers – Asuntovuokraus verkosta

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Colliers Finland Oy on johtava maailmanlaajuisesti toimiva kiinteistöomaisuudenhoitopalveluja tarjoava yritys. Colliers Finland Oy hallinnoi tuhansia eri omistajien vuokra-asuntoja Suomessa. Toteutimme Colliersille vuosia sitten WordPress-pohjaisen verkkosivuston, joka esittelee vapaat vuokra-asunnot. Sivuston kautta on voinut täyttää asuntohakemuksen. Asuntohakemukseen on voinut jättää omat kriteerit haettavista kohteista ja sen on voinut myös kohdistaa toivottuihin asuntoihin. Colliersin verkkosivuston asuntotiedot ja […] Lue lisää

Design Forum

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Design Forum Finlandia ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, joka on perustettu vuonna 1875. Yhdistyksen jäseninä on muotoilualaa lähellä olevia yrityksiä ja organisaatioita. Design Forum Finlandin verkkopalvelu-uudistus aloitettiin konseptointityöpajoilla. Konseptoinnissa esiin nousi erityisesti jäsenten palveleminen sekä sivuston hierarkian uudistus. Myös ulkoasullisesti haluttiin luoda uutta – edellisen, pääasiassa mustaa ja valkoista hyödyntävän sivuston sijaan […] Lue lisää

Viiden sivuston uudistus Jyväskylän ammattikorkeakoululle

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Redandblue suunnitteli ja toteutti Jyväskylän ammattikorkeakoulun verkkopalveluita laajassa useamman sivuston uudistusprojektissa. Projektin yhteydessä uudistettiin Jyväskylän ammattikorkeakoulun Avoimet oppimateriaalit -sivusto ja Helpdesk-sivusto. Lisäksi projektissa luotiin kokonaan uusi, verkkolehden kaltainen Arena-sivusto. Projektin aikana toteutettiin myös redandbluen käyttöpalveluun siirtyneille olemassa oleville Blogit- ja Verkkolehdet -sivustoille uusi teema, jossa hyödynnettiin Help-projektissa syntynyttä teemaa. Kaikista sivustoista tehtiin AA-tason saavutettavat. Saavutettavuuteen […] Lue lisää

Helsingin Kaupunkitilat verkkopalvelu

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Helsingin Kaupunkitilojen toimialana on vuokraamiensa tilojen ja alueiden kehittäminen ja markkinointi. Yhtiön tehtävänä on kasvattaa Helsingin profiilia vetovoimaisemmaksi ja kilpailukykyisemmäksi kaupungiksi kehittämällä Helsingin kaupunki- ja ruokakulttuuria ja tori- ja kauppahallitoimintaa, sekä näiden joustavaa ja kustannustehokasta organisointia. Helsingin Kaupunkitilojen identiteettijärjestelmä oli uudistunut ja tässä kehitystyössä oli tunnistettu verkkosivuston rooli sen jalkautukselle. Barabran rooli uudistuksessa oli vastata […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun