Kuluttaja.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta.

Lähtökohdat

Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. Konseptiin toivottiin myös muutoksia. Kuluttajalla on tuhansia käyttäjiä, joiden siirtyminen uuteen palveluun toivottiin sujuvan kivuttomasti. Samalla palveluun haluttiin rakentaa verkkokauppa sekä uusia moderneja toiminnallisuuksia.

Palvelun konsepti

Projekti aloitettiin palvelumuotoiluhankkeella. Käyttäjien tarpeita selviteltiin, ja luotiin uusia käyttäjäpolkuja. Palvelulla on useita erilaisia käyttäjätyyppejä, joille muotoiltiin erilaisia polkuja palvelun hyödyntämiseen. Jäsenille, rekisteröityneille ja vierailijoilla palvelu toimii eri tavalla eri käyttötapauksissa. Palvelun haluttiin laajentavan käyttäjien mahdollisuuksia hyödyntää lehden testejä myös reaalimaailmassa.

Kuluttaja-lehden sydämenä on palvelun testiosio. Uutena ominaisuutena palveluun haluttiin entistä parempi tieto siitä miten eri tuotteiden hinta on vaihdellut eri aikoina.

Palvelun toteutus

Uusi Kuluttaja on headless-toteutuksena toteutettu verkkopalvelu. Palvelun hallinta on rakennettu WordPressin päälle WooCommerce-verkkokauppalaajennuksella. Palvelun käyttöliittymä on toteutettu Reactilla. Headless-tekniikalla palvelu tallentuu kävijän evästeisiin, joka nopeuttaa käyttökokemusta. Testiosiossa tuotteiden vertailu ja esittäminen nopeaa ja sujuvaa Reactilla luodun suodattimen avulla.

Loimme palveluun PWA-toiminnon (Progressive Web App), jolla käyttäjän on mahdollista skannata tuotteiden viivakoodeja verkkopalvelun avulla kaupoissa, ja tarkistaa mikäli tuotteesta on olemassa testi. Näin ostosta tehdessä voi varmistua, että ostos kannattaa, ja että hinta on sopiva. Testin voi ostaa muutamalla eurolla.

Palvelu integroitiin Salesforce-järjestelmään, jonne viedään käyttäjien tiedot ja maksutapahtumat. Verkkokaupan tuotteet luodaan Salesforcessa ja tuodaan palveluun. Julkaisun yhteydessä tuhansien käyttäjien tiedot tuotiin uuteen palveluun.

Palvelun testiosioon rakennettiin ylläpitäjiä varten käyttöä helpottava toiminto, joka mahdollistaa excel-muotoisten testien viemisen suoraan palveluun, josta ne muodostuvat valmiiksi testeiksi. Testiosioon integroitiin tuotteiden reaaliaikainen hintatieto ulkoisesta palvelusta, jolloin on mahdollista seurata eri tuotteiden hintojen kehittymistä. Testiosiossa on mahdollista valita haluttuja tuotteita lähempään vertailuun. Jäsenet ja testin ostaneet näkevät tarkempaa testitietoa kustakin tuotteesta.

Verkkokauppatoiminnallisuudet yhdistettynä useisiin eri käyttäjätyyppeihin – vierailijoihin, jäseniin ja rekisteröityihin käyttäjiin – lahjatuotteet, tilaajatietojen muutokset, erityyppiset kestotilaukset, maksumuuri, tilausten perumiset ja käyttäjätietojen muutokset sekä lukuiset muut erikoistoiminnot yhdessä headless-teknologian sekä Salesforce-integraation kanssa tekivät palvelusta teknisesti erityisen vaativan. Voi olla, että Kuluttajan verkkopalelu on teknisiltä ominaisuuksiltaan haastavimpia WordPress-verkkokauppoja, joita viimevuosina on Suomessa julkaistu.

Ennen julkaisua palveluun suoritettiin penetraatiotestaus, jonka pohjalta palvelusta rakennettiin tietoturvallinen.

Testien ja verkkokaupan lisäksi palveluun on rakennettu Musta lista -yrityshaku, ostajan oppaat -osio, kattava artikkelisosio sekä blogi.

Palvelu julkaistiin juuri vuoden 2022 lopussa uuden vuoden kynnyksellä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Visit Kuhmo & Visit Suomussalmi sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudet sivustot luonnon, historian ja kulttuurin valtakuntiin Toteutimme Kuhmolle ja Suomussalmelle kahdet täysin erilliset, oman brändi-ilmeen mukaiset, mutta tekniseltä toteutukseltaan lähes identtiset sivustot. Jatkokehityksen varhaisessa vaiheessa oli todettava, että laadukkain, kestävin ja kustannustehokkain ratkaisu olisi uudistaa sivustot täysin alusta alkaen niin teknisen kuin visuaalisen toteutuksen osalta. Uudet WordPress sivustot tekniikkaa ja ulkoasua myöten Uudistimme Visit […] Lue lisää

Luomumerkki.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Redandblue pääsi toteuttamaan yhteistyössä Ryhmä Creative agencyn kanssa Luomumerkin verkkopalvelun. Luomumerkki sivuston lähtökohtana oli tehdä näyttävä visuaalinen kokonaisuus, joka innostaisi kävijää tutkimaan sivuston sisältöä: hyviä merkkejä, hyviä luomutuottajia ja hyviä reseptejä! Sivustolle haluttiin paljon kuvapintaa sekä liikkuvaa kuvaa. Redandblue vastasi sivuston käyttöliittymämallien ja prototyyppien luomisesta, teknisestä toteutuksesta ja projektijohtamisesta. Ryhmä Creative Agency loi visuaalisen ilmeen […] Lue lisää

Sessak.fi valaisinverkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Porvoolainen perheyritys Sessak Oy on tuonut yli kolmen vuosikymmenen ajan Suomeen uutta valoa. Kokemuksella ja asiantuntemuksella Sessak tuo markkinoille ainutlaatuista, jatkuvasti uudistuvaa muotoilua valaistukseen. Sessakilla on omaa valaisintuotantoa ja valaisimien maahantuontia. Sessakin valikoima perustuu kuukausittain vaihtuviin uutuuksiin, Sessakinomien suunnittelijoiden tuotteisiin sekä erilaisiin tiloihin räätälöityihin valaisinratkaisuihin. Sessak palvelee asiakkaita Suomessa ja Baltiassa. Kohderyhmänä ovatvalaisimien erikoisliikkeet, sisustussuunnitelijat, […] Lue lisää

Allianssin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Rakensimme Allianssi ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy selkeästi erottuva sivuston ilme sekä kattavaa nuorisoalan informaatiota tarjoava verkkopalvelu. Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi ry on valtakunnallinen nuorisoalan palvelu- ja vaikuttajajärjestö. Allianssi on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvoja, ja jäseninään heillä on yli 140 valtakunnallista nuoriso- tai kasvatusalan organisaatiota. Tärkein tavoite on nuorten syrjäytymisen ehkäisy. Allianssi edistää nuorten kasvua […] Lue lisää

9Lives verkkopalvelu

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

9Lives on yksi Suomen suurimmista hoitaja- ja avustajapalveluiden tuottajista ja yksityisten sairaankuljetuspalveluiden edelläkävijä. Vuoden 2021 lopulla 9Lives osti Stella kotipalvelut Oy:n ja kasvatti palveluvalikoimaansa kotihoidon ja henkilökohtaisen avun osalta. Palveluvalikoima on erittäin laaja ja palvelut jakautuvat eri käyttäjäryhmien välille: yksityisasiakkaille, yrityksille ja julkiselle sektorille. Into-Digital vastasi uuden verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Verkkosivuston tekninen toteutus tapahtui […] Lue lisää

Protukipiste

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Protukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia. Pro-tukipiste matalan kynnyksen tuki- ja terveyspalveluja seksityössä mukana oleville ja ihmiskaupparikoksen kohteeksi joutuneille ihmisille Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Redandblue pääsi uudistamaan Protukipisteen verkkosivut jo toista kertaa. Sivuston päivityksen tavoitteena oli tehdä palvelusta AA-tason saavutettava sekä parantaa Protukipisteen löydettävyyttä verkossa. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun