Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa
Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan.
Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus
Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto.
Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää verkkoon. Kasvutavoitteet nojasivat vahvasti digitaalisiin keinoihin ja verkkosivut olivat kaiken keskiössä.
Tavoitteet olivat selvät:
1.tunnettuus ja palvelujen löydettävyys piti parantua selvästi,
2.konversiot (ostot) tulisi saada jatkossa tehokkaammin kiinni ja
3.asiakkaiden ostopäätöstä tulisi kyetä helpottamaan verkkosivustolla ja -kaupassa hyödyllisen sisällön ja ostoa helpottavien toiminnallisuuksien avulla
Elefantti syötiin palasina ja loimme kaiken aina brändi-ilmeestä verkkosivuihin ja verkkokauppaan saakka
Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, jossa sukelsimme Torpanpihan brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa Torpanpihan ostajien näkövinkkelistä. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien (ja jopa hauskojen) tehtävien ja harjoitusten kautta.
Tavoitteenamme oli ymmärtää Torpanpihan brändiä ja asiakkaita niin tarkasti kuin mahdollista, jotta osaisimme kommunikoida asiat sivustolla oikein.
Verkkosivujen sekä verkkokaupan suunnittelussa keskityimme erityisesti tiedon nopeaan löydettävyyteen ja siihen, että ostajan ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä myyntiin tehdäkseen ostopäätöksen
Ratkoimme tiedonhaun haasteita:
– luomalla sivustolle helppokäyttöisen laskurin, minkä avulla asiakas löytää tarpeeseensa sopivan tuotteen,
– asensimme sivustolle chatbotin, mikä vastaa yleisimpiin kysymyksiin ja
– teimme sivustosta niin helppokäyttöisen ja intuitiivisen kuin ikinä mahdollista.
Verkkosivut rakensimme WordPressin ja WooCommercen päälle ja koodasimme kustomina muun muassa ostoa helpottavan laskurin.
Onnistunut uudistusprojekti sai jatkoa myös digimarkkinoinnin yhteistyönä
Torpanpiha on ollut erittäin tyytyväinen projektin lopputuloksiin ja he kokivat saaneensa yhteistyöstä juuri sen, mitä lähtivätkin tavoittelemaan.
Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %. Ennen mobiililaitteilla tehtyjen tilausten konvesrsioprosentti oli tasan 0% ja tänä päivänä noin 25% ostoista tehdään mobiililaitteilla ja luku kasvaa koko ajan.
Manuaalinen työ tilausten käsittelyssä on saatu kokonaan pois ja koko prosessi toimii täysin digitaalisesti.
Verkkosivuliikenne on kasvussa ja iloksemme olemme huomanneet, että Torpanpihan asiakkaat ovat oppineet ostamaan tuotetta verkosta.
” Toteutimme uudistukseen jälkeen Sinisen Härän kanssa sisältövetoisen markkinointikampanjan, jossa tarjosimme ostajillemme hyviä vinkkejä puutarhanhoitoon ja ohjasimme heidät ostoksille verkkokauppaamme. Sisällöt toimivat erinomaisesti, teimme kampanjan aikana kävijäennätyksen sivuillamme ja se konvertoitui myös kaupaksi erittäin hyvin. Aiomme jatkaa markkinointiyhteistyötä Sinisen Härän kanssa myös tästä eteenpäin.”
– Sanna Kopola, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, Torpanpiha
Tulevaisuudessa Torpanpihan tavoitteena on jatkokehittää verkkosivustoa ja -kauppaa, luoda entistä parempia sisältöjä ostajille, kasvattaa myyntiä ja parantaa käytettävyyttä sekä löydettävyyttä entisestään.
Näihin haasteisiin myös Härkälauma on valmis vastaamaan ja ennustamme yhteistyöllemme erinomaisia aikoja, sillä tällä hetkellä markkinointi- ja myyntikoneiston pohja on loistavassa kunnossa!
Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Konversioprosentin kasvu verkkosivustolla ja -kaupassa uudistuksen myötä yli 129 %
2. Myyntikanavan siirto onnistuneesti verkkoon
3. Manuaalinen tilauskäsittely lähes 0-tasolle
Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa