Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan.

Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus

Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää verkkoon. Kasvutavoitteet nojasivat vahvasti digitaalisiin keinoihin ja verkkosivut olivat kaiken keskiössä.

Tavoitteet olivat selvät:

1.tunnettuus ja palvelujen löydettävyys piti parantua selvästi,
2.konversiot (ostot) tulisi saada jatkossa tehokkaammin kiinni ja
3.asiakkaiden ostopäätöstä tulisi kyetä helpottamaan verkkosivustolla ja -kaupassa hyödyllisen sisällön ja ostoa helpottavien toiminnallisuuksien avulla

Elefantti syötiin palasina ja loimme kaiken aina brändi-ilmeestä verkkosivuihin ja verkkokauppaan saakka

Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, jossa sukelsimme Torpanpihan brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa Torpanpihan ostajien näkövinkkelistä. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien (ja jopa hauskojen) tehtävien ja harjoitusten kautta.

Tavoitteenamme oli ymmärtää Torpanpihan brändiä ja asiakkaita niin tarkasti kuin mahdollista, jotta osaisimme kommunikoida asiat sivustolla oikein.

Verkkosivujen sekä verkkokaupan suunnittelussa keskityimme erityisesti tiedon nopeaan löydettävyyteen ja siihen, että ostajan ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä myyntiin tehdäkseen ostopäätöksen

Ratkoimme tiedonhaun haasteita:
– luomalla sivustolle helppokäyttöisen laskurin, minkä avulla asiakas löytää tarpeeseensa sopivan tuotteen,

– asensimme sivustolle chatbotin, mikä vastaa yleisimpiin kysymyksiin ja

– teimme sivustosta niin helppokäyttöisen ja intuitiivisen kuin ikinä mahdollista.

Verkkosivut rakensimme WordPressin ja WooCommercen päälle ja koodasimme kustomina muun muassa ostoa helpottavan laskurin.

Onnistunut uudistusprojekti sai jatkoa myös digimarkkinoinnin yhteistyönä

Torpanpiha on ollut erittäin tyytyväinen projektin lopputuloksiin ja he kokivat saaneensa yhteistyöstä juuri sen, mitä lähtivätkin tavoittelemaan.

Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %. Ennen mobiililaitteilla tehtyjen tilausten konvesrsioprosentti oli tasan 0% ja tänä päivänä noin 25% ostoista tehdään mobiililaitteilla ja luku kasvaa koko ajan.

Manuaalinen työ tilausten käsittelyssä on saatu kokonaan pois ja koko prosessi toimii täysin digitaalisesti.

Verkkosivuliikenne on kasvussa ja iloksemme olemme huomanneet, että Torpanpihan asiakkaat ovat oppineet ostamaan tuotetta verkosta.

” Toteutimme uudistukseen jälkeen Sinisen Härän kanssa sisältövetoisen markkinointikampanjan, jossa tarjosimme ostajillemme hyviä vinkkejä puutarhanhoitoon ja ohjasimme heidät ostoksille verkkokauppaamme. Sisällöt toimivat erinomaisesti, teimme kampanjan aikana kävijäennätyksen sivuillamme ja se konvertoitui myös kaupaksi erittäin hyvin. Aiomme jatkaa markkinointiyhteistyötä Sinisen Härän kanssa myös tästä eteenpäin.”

– Sanna Kopola, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, Torpanpiha

Tulevaisuudessa Torpanpihan tavoitteena on jatkokehittää verkkosivustoa ja -kauppaa, luoda entistä parempia sisältöjä ostajille, kasvattaa myyntiä ja parantaa käytettävyyttä sekä löydettävyyttä entisestään.

Näihin haasteisiin myös Härkälauma on valmis vastaamaan ja ennustamme yhteistyöllemme erinomaisia aikoja, sillä tällä hetkellä markkinointi- ja myyntikoneiston pohja on loistavassa kunnossa!

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Konversioprosentin kasvu verkkosivustolla ja -kaupassa uudistuksen myötä yli 129 %
2. Myyntikanavan siirto onnistuneesti verkkoon
3. Manuaalinen tilauskäsittely lähes 0-tasolle

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Kokemäen kaupunki – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kokemäki on moderni maaseutukaupunki Satakunnan maakunnassa, ja sen lähikuntia ovat mm. Pori, Eura ja Sastamala. Kokemäellä asuu noin 7 000 henkilöä. Väkimäärä lisääntyy loma-aikoina, sillä mökkejä ja loma-asuntoja kunnassa on yli 1 300. Kaupunki on helposti saavutettavissa Pori-Helsinki-valtatien ja Pori-Tampere-rautatien avulla eri kulkuvälineillä. Kokemäeltä Poriin on 42 kilometriä. Kuntalaisten hyvinvointi on Kokemäen kaupungille tärkeä asia, […] Lue lisää

Turun ammattikorkeakoulun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Turun ammattikorkeakoulu uudisti 10 vuotta vanhan verkkosivustonsa tavoitteena parantaa käyttökokemusta, sujuvoittaa sisällöntuotantoa ja houkutella uusia opiskelijoita. Uusi verkkopalvelu toteutettiin käyttäjälähtöisen konseptin, visuaalisen uudistuksen ja modernin, nykystandardit täyttävän WordPress-lohkoteeman pohjalta. Vanhentunut verkkosivusto kaipasi kokonaisvaltaista uudistusta Aiempi turkuamk.fi-verkkopalvelu oli toteutettu noin kymmenen vuotta sitten. Vuosien varrella tarpeet olivat kasvaneet, mutta tekninen alusta ei enää palvellut tarkoitustaan. Samalla […] Lue lisää

HimosLomat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Vanha Himoslomat.fi oli kasvanut vuosien mittaan monikerroksiseksi kokonaisuudeksi, jossa käyttäjäpolut olivat jääneet liian syvälle klikkausten taakse. Eri kohderyhmille kuten majoittujille, tapahtumaosallistujille ja päiväkävijöille ei ollut selkeitä reittejä löytää heille olennaista sisältöä. Myös ajankohtaisen tiedon, kuten aukioloaikojen ja sesonkien tapahtumien, ylläpito oli raskasta. Tavoitteet Moderni, elämyksellinen ja visuaalisesti raikas ulkoasu Kohderyhmille räätälöidyt laskeutumissivut Selkeä ja […] Lue lisää

Remod

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Remod tarjoaa tietohallinnon ja tietoturvan ratkaisuja liiketoiminnan digitalisointiin ja IT-infrastruktuurin kehittämiseen. Remod painottaa palvelussaan asiakaslähtöistä kokonaisuutta, jossa hyvä tietohallinto ja hyvä tietoturva kulkevat käsi kädessä. HubSpot-markkinointimasiina strategisella kivijalalla Yhteistyömme Remodin kanssa lähti liikkeelle strategisella työllä. Kartoitimme yhdessä Remodin position tietoturva-alalla. Positioinnissa tunnistimme yrityksen vahvuudet ja erottautumistekijät, jotka pohjautuvat syvälliseen kohderyhmien ymmärrykseen. Nämä erottuvuustekijät ohjasivat verkkosivuston […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun