Muurlan verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä.

Haaste

Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda aidosti kansainvälinen verkkokauppa. Tahtotilana oli ennen kaikkea vahvistaa Muurlan brändiä verkossa ja suunnitella ilme, joka houkuttelee kuluttajat paremmin Muurlan ihastuttavan brändin ja tuotteiden pariin. Toiminnallisuuksien osalta uudessa kaupassa tuli taklata vanhan verkkokaupan haasteet, jotka kulminoituvat ostopolun jähmeyteen, kaupan hitauteen, haastavaan navigointiin, tuotehakuun, suppeisiin kampanjaominaisuuksiin sekä variaatiotuotteiden vaikeaan hallintaan.

Lähestymistapa

Projekti käynnistyi määrittelevällä työpajalla jäsentäen Muurlan liiketoiminnan tavoitteet, markkina-aseman suhteessa kilpailijoihin, verkkokauppastrategian sekä tärkeimmät ostajapersoonat. Syvennyimme erityisesti Muurlan kolmeen tärkeimpään ostajapersoonaan ja heidän luontaiseen tapaan toimia ja ostaa verkossa. Tämän tiedon valossa loimme jäsennellyn suunnitelman verkkokaupan toteutukseen, sisältäen teknisen arkkitehtuurin valinnat, rautalankamallinnuksen, uuden ostopolun sekä visuaaliset suuntaviivat. Verkkokaupan suunnittelu toteutettiin mobiililähtöisesti ja saavutettavuusstandardit huomioiden.

Ratkaisu

Lopputuloksena syntyi dynaaminen, monikielinen verkkokauppa, joka tarjoaa loppukäyttäjille erinomaisen ostokokemuksen millä tahansa laitteella. Suunnittelimme kauppaan laajan valikoiman modulaarisia lohkoja, joiden avulla asiakas pystyy houkuttelevalla tavalla esitelemään Muurlan kampanja- ja kokoelmatuotteita sekä tuoteuutuuksia. Yhtenä mainittavana ominaisuutena loimme tuote-esittelyä varten kauppaan räätälöidyn lohkon, missä ostaja pystyy selata inspiroivia sisustuskuvia, poimia ideoita kotiinsa ja klikata itsenä halutessaan suoraan kuvassa olevan tuotteen tuotekortille ja tätä kautta ostoskoriin. Lisäksi tuotehaun helpottamiseksi loimme Algolian ratkaisua hyödyntäen räätälöidysti älykkään reaaliaikaisen tuotehaun, joka ennakoi niin kirjoitusvirheet, kuten myös ennustaa tekstinsyöttöä sekä näyttää haut relevanssin perusteella.

Tekninen arkkitehtuuri

Verkkokaupan tekninen arkkitehtuuri luotiin headless-tekniikkaa hyödyntäen, missä frontend- ja backend-järjestelmät ovat erillään toisistaan ja ohjelmistot viestivät rajapintojen välityksellä. Teknologiavalintoja puolsi headless-toteutuksen edut, joita mainittavina ovat sivuilla vierailijan kokema nopeus, modulaarisuus, erinomainen kustomointimahdollisuus sekä helppo integroitavuus muihin järjestelmiin. Lisäksi koska kaupan näkyvä osa (frontend) on erillään, isona etuna tulevaisuudessa on alustan helppo vaihdettavuus. Toteutuksen perustaksi valittiin WordPress-julkaisualusta yhdistettynä Woocommercen verkkokauppa-alustaan.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Muistiliitto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Laaja WordPress-sivustouudistus Muistiliiton verkkosivuprojektissa luotiin kattava ja monipuolinen verkkopalvelukokonaisuus. Teknisesti sivusto koostuu räätälöidyistä Gutenberg-lohkoista, tapahtumakalenterista, Muistikummitestistä, jäsensivustoista, lahjoitustoiminnallisuudesta sekä extranetistä. WordPress-projekti sisälsi verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja elementtien tarkennuksen tilaajan toiveiden mukaisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun työkaluja. Palvelumuotoilun työpajat Suunnittelimme ja ideoimme verkkopalvelun käyttökokemusta neljässä yhteisessä työpajoissa ja toistuvissa viikkopalavereissa. Ratkaisun käyttöliittymä ja visuaaliset suunnitelmat toteutettiin saavutettavuusvaatimusten mukaisesti, […] Lue lisää

Kuntokeskus Alive

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohdat Kuntokeskus Alive uudisti verkkosivustonsa vastatakseen paremmin nykyaikaisia käyttäjätarpeita. Edellinen sivusto oli vanhentunut, eikä se tuonut esiin laajaa palvelutarjontaa, joka kattoi muun muassa kurssit, tapahtumat ja henkilökohtaisen valmennuksen. Jäsenyyden hankkimisen ja asiakaspalvelun työkuorman keventämisen tarve oli ilmeinen, minkä vuoksi päätettiin uudistaa sivusto yhteistyössä Duden kanssa. Tavoitteet Sujuvoittaa ostamista ja parantaa sivuston käytettävyyttä. Selkeyttää käyttäjäpolkuja. Vähentää […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

RadioMedia

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta. RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen […] Lue lisää

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa […] Lue lisää

Hiilineutraalikiinteisto.fi web-sovellus

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Toteutimme kiinteistöjen energia- ja säästöratkaisuihin erikoistuneen Lem-Kemin kanssa yhtiön ratkaisuja esittelevän hiilineutraalikiinteisto.fi -verkkopalvelun WordPressin avulla. Palveluratkaisujen showcase Hiilineutraalikiinteisto.fi esittelee Lem-Kemin erilaisia palvelu- ja tuoteratkaisuja 360 asteen panoramakuvien ja “hotspot”-tietokohtien avulla. Palvelussa esitellään erilaisia taloyhtiöille ja kiinteistön omistajille tärkeitä näkymiä tai kohtia, ja niissä tyypillisesti käytettyjä ratkaisuja energiatehokkuuteen. Esimerkiksi parkkipaikan osalta esitellään ratkaisuja ulkovalaistukseen ja lasipintojen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun