Muurlan verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä.

Haaste

Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda aidosti kansainvälinen verkkokauppa. Tahtotilana oli ennen kaikkea vahvistaa Muurlan brändiä verkossa ja suunnitella ilme, joka houkuttelee kuluttajat paremmin Muurlan ihastuttavan brändin ja tuotteiden pariin. Toiminnallisuuksien osalta uudessa kaupassa tuli taklata vanhan verkkokaupan haasteet, jotka kulminoituvat ostopolun jähmeyteen, kaupan hitauteen, haastavaan navigointiin, tuotehakuun, suppeisiin kampanjaominaisuuksiin sekä variaatiotuotteiden vaikeaan hallintaan.

Lähestymistapa

Projekti käynnistyi määrittelevällä työpajalla jäsentäen Muurlan liiketoiminnan tavoitteet, markkina-aseman suhteessa kilpailijoihin, verkkokauppastrategian sekä tärkeimmät ostajapersoonat. Syvennyimme erityisesti Muurlan kolmeen tärkeimpään ostajapersoonaan ja heidän luontaiseen tapaan toimia ja ostaa verkossa. Tämän tiedon valossa loimme jäsennellyn suunnitelman verkkokaupan toteutukseen, sisältäen teknisen arkkitehtuurin valinnat, rautalankamallinnuksen, uuden ostopolun sekä visuaaliset suuntaviivat. Verkkokaupan suunnittelu toteutettiin mobiililähtöisesti ja saavutettavuusstandardit huomioiden.

Ratkaisu

Lopputuloksena syntyi dynaaminen, monikielinen verkkokauppa, joka tarjoaa loppukäyttäjille erinomaisen ostokokemuksen millä tahansa laitteella. Suunnittelimme kauppaan laajan valikoiman modulaarisia lohkoja, joiden avulla asiakas pystyy houkuttelevalla tavalla esitelemään Muurlan kampanja- ja kokoelmatuotteita sekä tuoteuutuuksia. Yhtenä mainittavana ominaisuutena loimme tuote-esittelyä varten kauppaan räätälöidyn lohkon, missä ostaja pystyy selata inspiroivia sisustuskuvia, poimia ideoita kotiinsa ja klikata itsenä halutessaan suoraan kuvassa olevan tuotteen tuotekortille ja tätä kautta ostoskoriin. Lisäksi tuotehaun helpottamiseksi loimme Algolian ratkaisua hyödyntäen räätälöidysti älykkään reaaliaikaisen tuotehaun, joka ennakoi niin kirjoitusvirheet, kuten myös ennustaa tekstinsyöttöä sekä näyttää haut relevanssin perusteella.

Tekninen arkkitehtuuri

Verkkokaupan tekninen arkkitehtuuri luotiin headless-tekniikkaa hyödyntäen, missä frontend- ja backend-järjestelmät ovat erillään toisistaan ja ohjelmistot viestivät rajapintojen välityksellä. Teknologiavalintoja puolsi headless-toteutuksen edut, joita mainittavina ovat sivuilla vierailijan kokema nopeus, modulaarisuus, erinomainen kustomointimahdollisuus sekä helppo integroitavuus muihin järjestelmiin. Lisäksi koska kaupan näkyvä osa (frontend) on erillään, isona etuna tulevaisuudessa on alustan helppo vaihdettavuus. Toteutuksen perustaksi valittiin WordPress-julkaisualusta yhdistettynä Woocommercen verkkokauppa-alustaan.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Uusi suomalainentyo.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomalaisen työn liitosta tuli Suomalainen työ. Järjestön brändin visuaalinen ilme uudistettiin, joten myös verkkopalvelun oli aika päivittyä vastaamaan nykyaikaa niin käyttöliittymän kuin toimintojen osalta. Tuore WordPress-verkkopalvelu pitää sisällään lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä ja aimo kasan sisältölohkoja sisältöjen monipuoliseen esittämiseen. Rohkea ja näyttävä visuaalinen ilme tuo lisämaustetta monipuolisiin toiminnallisuuksiin. Palvelussa on priorisoitu mobiilikäytettävyyttä ja saavutettavuutta. Palvelun yksi […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa […] Lue lisää

RadioMedia

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta. RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun