Budjetti: yli 60 000 €

Business Tampereen yritystietopalvelu -verkkosovellus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Taustaa: Business Tampere on tarjonnut sidosryhmilleen työkalun alueen yritystietojen analysointiin. Työkalu oli hidas  käyttää ja sen toiminnassa oli ongelmia. Uudistus: Business Tampereelle oli tärkeää lähteä toteuttamaan palvelua avoimella lähdekoodilla. Julkisena toimijana se haluaa, että voi vapaasti levittää sitä muille toimijoille, jotka voivat halutessaan ottaa palvelun käyttöön sekä kehittää ja rikastaa sitä edelleen. Toimintamalli sopi Geniemille hyvin: avoimen lähdekoodin kehittäminen on Geniemille sydämen asia. Business Tampere valitsi Geniemin yritystietopalvelunsa tekijäksi, koska oli kuullut hyvää Geniemin Tampereen kaupungille tekemistä projekteista. Business Tampere halusi toteuttaa […]

Keskuskauppakamari

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä, valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Kauppakamarien jäseninä on 20 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa. Keskuskauppakamari sekä Kauppakamarit tarjoavat yrityksille neuvontaa, palveluita ja koulutusta. Uudistimme Keskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen, sekä verkkosivuston. Uuden ilmeen tuli viestiä asiantuntijuutta ja vaikuttavuutta. Pitkät perinteet omaavan Keskuskauppakamarin haluttiin kuitenkin modernilta ja kiinnostavalta. Uusi ilme sisältää väripaletit, typografian sekä valokuvakuva- ja kuvituskonseptit. Olemassa ollut logo ja sen tumma sininen väri haluttiin säilyttää. Keskuskauppakamarin perinteikkään ratas-tunnuksen innoittamana syntyivät uudet, […]

Visit Lakeus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Visit Lakeus Oy on yritys, jonka tehtävä on lisätä Etelä-Pohjanmaan tunnettuutta matkailualueena. Alueen matkailun kehittämiseksi haluttiin luoda sivusto, joka palvelisi mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita että alueen matkailualan yrittäjiä. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Osana konseptointia mietittiin myös koko Visit Lakeuden brändi. Sivuston tavoitteena on tarjota paikallisille yrityksille kanava markkinoida itseään. Yrityksille on tarjolla eritasoisia kohdekortteja ja palvelut on luokiteltu selkeiden kategorioiden alle. Sivuston käyttäminen on matkailijalle helppoa, sillä Visitlakeus-sivuston keskiössä on palvelu-, kohde- ja aktiviteettihaku, jossa kohteita voi […]

WWF Suomi

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

WWF Suomella on jo pitkään panostettu laadukkaaseen tekemiseen digitaalisissa kanavissa, mutta 2018 huomattiin että oman verkkosivuston taustajärjestelmä ei tarjonnut enää tarpeeksi monipuolisia ominaisuuksia tehokkaaseen verkkotekemiseen. – Sivuston uudistaminen päätettiin tehdä alun perin juuri teknisten syiden takia, kertoo WWF Suomen digitaalisen viestinnän kehityspäällikkö Justus Hyvärinen. WWF Suomi on osa kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimintaa yli 100 maassa ja toimisto noin 50 maassa. Vuonna 1961 perustettu WWF on kasvanut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyvästä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi. Uuden verkkopalvelun päätavoitteeksi asetettiin saada lisää ihmisiä […]

Ravintola.fi sivustouudistus (NoHo)

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakkaamme NoHo Partners Oyj:n toimiala, ravintolatoimiala, on itsessään todella monimuotoinen: valikoimaan mahtuu useanlaisia ravintoloita, joilla kaikilla on omat tarpeensa sivustoille. Ja ravintolamäärä itsessään, tätä kirjoittaessa (17.4.2020) ravintoloita ketjulla on yhteensä 250 kappaletta. Kunnioitettava määrä! Vaikka kaikki eivät omaa sivustoa tarvitsekaan, niin selvää on, että sivustopohjan tulee taipua moneen tarpeeseen. NoHo:n tapauksessa kyseessä oli sivustohanke, jolla saataisiin katettua niin konsernin kuin yksittäisen ravintoloitsijankin toiveet täyttävä sivustokokonaisuus. Keskeisiksi elementeiksi tunnistimme hyvän jatkokehitettävyyden lisäksi myös yksinkertaisen ylläpidettävyyden ravintoloitsijoille, ravintoloiden oman brändin esiintuomisen sekä toisaalta konsernin […]

Professio

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Haaste Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta. Ratkaisumme Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa. Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat […]

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa […]

Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Geniem suunnitteli ja toteutti Väestöliiton uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun, joka tarjoaa paljon maksuttomia, eri ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyviä palveluja ja toimintoja. Väestöliitto yhteistyössä useiden kumppanijärjestöjen kanssa tuottaa palveluun laadukasta ja monipuolista sisältöä ja siksikin sivuston ylläpito on pyritty tekemään sisällön ja palvelujen tuottajille mahdollisimman helpoksi. Sisällönsyöttö on ratkaistu järjestökohtaisilla räätälöidyillä näkymillä ja eri käyttäjätasoilla. Tämä mahdollistaa saman palvelun käytön usean eri järjestön ja käyttäjätason välillä ja ylläpito säilyy yksittäiselle käyttäjälle selkeänä ja johdonmukaisena. Sisältöjä ulkoisista blogeista kuten vaestoliitonblogi.com tuodaan järjestelmään RSS syötteiden […]

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana. Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien […]

Antell

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan uudet listat käyttöön verkkosivustolla, uutiskirjeissä, ravintoloissa sekä kolmansien osapuolten lounaslista-sivustoilla. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot Sympa HR ja MailChimp-palveluihin). Sivuston julkaisun […]

Tampereen korkeakouluyhteisön WordPress-kotisivukoneet

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme vuosien 2018 ja 2019 aikana Tampereen korkeakouluyhteisölle 5 kpl “kotisivukoneita” eli WordPress-multisite asennuksia. Projektissa luotiin kolme erilaista WordPress-teemaa näiden kotisivukoneiden käyttöön ja monipuoliset kustomoidut käyttäjätasot sekä integraatioita, kuten esimerkiksi HAKA-kirjautuminen. Kotisivukoneisiin rakennetuilla yhtenäisillä teemapohjilla voi sekä pystyttää sivustoja korkeakouluyhteisön projekteja, hankkeita, tutkimuksia ja tapahtumia varten että perustaa blogeja. Kotisivukoneisiin perustetaan satoja sivustoja, mikä oli otettava huomioon suunnitteluvaiheesta lähtien. Yhtenäiset teemapohjat tarkoittavat Tampereen korkeakouluyhteisön kotisivukoneissa yleisempien ja tyypillisimpien julkaisutarpeiden mahdollisimman hyvää hallittavuutta. Ne asettavat julkaisijalle rajoitteita ohjaten häntä pitäytymään yhteisön […]

John Nurmisen Säätiö

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli John Nurmisen säätiön verkkopalvelun ilmeen ja konseptin, jossa erityisesti keskityttiin säätiön tavoitteiden kautta sisältöjen esittämiseen verkossa hierarkisesti oikealla tavalla parhaan mahdollisen käyttökokemuksen mahdollistamiseksi. Sivustototeutuksessa on kolme eri kieliversiota sekä räätälöity integraatio Paytrail-palveluun lahjoittamisominaisuuksien toteuttamiseksi. Verkkopalvelu käsittää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, joka on integroitu Kirjavälityksen palveluun ostosten toimituksen mahdollistamiseksi, sekä ostotapahtumien viemiseen Salesforceen. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroitu Sales Force -järjestelmään Gravity Forms -lisäosan päälle toteutetun integraation avulla.

Sivakka

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivakka on oululainen vuokra-asuntoja tarjoava konserni, jonka sivustouudistuksessa Valu huolehti teknisestä toteutuksesta, konseptoinnin ja visualisoinnin tullessa muualta. Sivakan sivuston oleellisimpia ominaisuuksia on vapautuvien asuntojen haku. Uudistuksessa haluttiin tehdä asuntojen hausta käyttäjälle mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea. Asuntoja voi hakea kaupunginosan, rakennustyypin, huoneluvun, lisäominaisuuksien ja vuokran määrän perusteella ja tulokset päivittyvät sivustolle saman tien. Sivustolla tarjolla olevan tietomäärän lisäämisellä ja selkeämmällä esillä ololla pyrittiin vähentämään käyttäjien puhelimitse tai sähköpostitse tapahtuvia yhteydenottoja. “Tärkein tavoite oli tarjota asiakkaillemme aikaisempaa paremmin toimiva moderni sivusto, jossa huomioidaan erityisesti […]

SuperPark

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme SuperParkin verkkosivustot sekä verkkokaupan vuonna 2017 ja rakensimme sivustopohjan globaalia aktiviteettipuisto- liiketoimintaa varten. Sivusto pohjautuu kehittämiimme modulaarisiin Everbloxeihin, joiden avulla nopea ja helppo skaalautuminen on mahdollista: uusia sivustoja voidaan pystyttää jatkossa vaivattomasti eri maihin. Toteutimme oman sivuston jokaiselle maalle, ja lisäksi maiden sisällä on SuperPark-puistoille omat sivustonsa. Jokaisen puiston vastuuhenkilö pääsee myös muokkaamaan oman puistonsa sivua ja tekemään muutoksia esimerkiksi puiston aukioloaikoihin. Verkkokaupasta asiakkaat voivat ostaa lipputuotteita kuten sarjalippuja ja lahjakortteja sekä varata syntymäpäiväjuhlia tai yritysmyynnin tapahtumia. Olemme toteuttaneet verkkokaupan SuperParkille […]

Heureka

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota. Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli joskus virheviesti. Ohjeita tuli selkeyttää ja virheet minimoida, jotta asiakkaan ostokokemus olisi mahdollisimman saumaton. Heurekalla ei myöskään ollut web-analytiikan partneria tai kunnollista mittausuunnitelmaa heureka.fi -sivustolle. Teimme heille […]

Jouluradion sivusto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

FM-radion tueksi syksyllä 2018 avattiin Jouluradion uudet verkkosivut, joiden välityksellä joulumusiikin vannoutuneet ystävät saivat sesongin ajan nauttia FM-taajuuden lisäksi yhdeksästä muusta kanavasta verkossa. Verkkosivuille tehtiin joulun aikaan parhaimmillaan lähes 50 000 käyntiä päivässä. Kokonaisuudessaan jouluradio.fi toteutettiin headless WordPress-ratkaisuna. Frontti toteutettiin Reactilla siitäkin syystä, että Geniemillä on yli 15 hengen React-tiimi talossa. Miksi WordPressin ja Reactin yhdistelmä? Tämän vuoden puolella on käyty kiivasta keskustelua Twitterissä, LinkedInissä ja myös Vierityspalkissa koskien WordPress sivuston frontin toteutusta Reactilla ja sitä, onko Reactista tullut uusi Flash. Meidän […]

OSAOn verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

OSAOn verkkopalvelu-uudistus toteutettiin yhteistyössä Luovan Työmaan kanssa, Valun vastatessa teknisestä toteutuksesta. Tavoitteena uudistuksessa oli tehdä sisällöstä helposti löydettävä eri kohderyhmille. Koulutuspalveluiden osuuteen haluttiin panostaa tekemällä siitä selkeä, myyvä ja informatiivinen. Tavoitteena oli myös sivuston visuaalisen ilmeen uudistus ja ylläpidon helpottaminen. Asiakas totesi tavoitteet kaikilta osin saavutetuiksi. Toimintaa tehostavat integraatiot ja edistyksellinen haku Valulla projektista vastanneen Henri Pylvään mukaan verkkosivuston rohkeat visuaaliset elementit tekivät projektin teknisestä toteutuksesta mielenkiintoisen. Omat haasteensa toivat myös sivuilla olevat integraatiot useaan eri järjestelmään, esimerkiksi Wilmaan, Opintopolkuun ja TE-koulutuksiin. […]

Otava

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kustannusosakeyhtiö Otavan uusi verkkopalvelu otettiin käyttöön alkusyksystä 2019. Vastasimme WordPress-sivuston teknisestä toteutuksesta. Mainostoimisto Hasan & Partners oli sitä ennen uudistanut Otavan brändi-ilmeen ja Kiskolabs oli suunnitellut sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän. Asiakkaalle oli tärkeää, että sivustoa on helppo päivittää ja sen tiedoista suuri osa tulee julkiseksi automaattisesti. Niinpä esimerkiksi uutiset tulevat nyt suoraan STT:n viestintäpalvelusta, kirjat ja niiden tiedot ilmestyvät sivustolle automaattisesti samalla, kun niitä lisätään Kirjavälityksen tietokantaan, ja kirjojen kansikuvat haetaan automaattisesti Otavan mediapankista. Jokaiselle kirjalle tulee myös automaattisesti Osta kirja -nappi, […]

Raaseporin kaupungin verkkosivut

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme sekä kaupungin viralliset raasepori.fi-sivut että matkailijoita palvelevan visitraseborg.com-sivuston uuden visuaalisen identiteetin mukaisiksi. Tavoitteena oli parantaa sivustojen käytettävyyttä ja rakentaa ne WordPressin alustalle. Oleellista oli suunnitella rakenteeltaan selkeät sivustot, jotka toimivat kaikilla päätelaitteilla ja ovat helposti kaikkien ryhmien saavutettavissa. Tärkeä asia projekteissa oli käyttäjäkokemuksen parantamisen lisäksi myös sisällönhallinnan helpottaminen, sillä sivustoilla on useita päivittäjiä ja uutta asiaa julkaistaan usein. Julkista palvelua suunniteltaessa keskityimme selkeyden lisäksi saavutettavuuteen.

Kopiraittilan koulu

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kopiosto ry:n tavoitteena oli toteuttaa innostava ja pelillinen materiaali tekijänoikeuksien oppimiseen ja opettamiseen. Syntyi Kopiraittilan koulu – kaksikielinen, virtuaalinen koulu, jossa on omat luokat jokaiselle ikäryhmälle sekä omat tilat opettajille sisältäen runsaasti erilaista materiaalia opetuksen tueksi, mm. 20 erilaista peliä, muistilistoja, tehtäviä ja paljon muuta. Kopiraittilan koulu on rakennettu WordPressin päälle, jotta sisällönhallinta olisi helppoa. “Tekijänoikeuskysymyksiä kohtaa nykyään kaikkialla: nuoret käyttävät internetiä ja sosiaalista mediaa, tekevät videoita ja ottavat valokuvia kaiken aikaa. Siksi on tärkeää, että he oppivat kunnioittamaan tekijänoikeuksia jo varhain, […]

Oras

Tekijä: Mediasignal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen. Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen. Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), jossa tuoterakenteita, tuotetietoa kieliversioineen sekä tuotteiden ja resurssien näkyvyyttä verkkosivustolla kokonaisuudessaan hallinnoidaan. Tuotetiedosta generoidaan automaattisesti tuoteluetteloita sekä tuotelehtiä palvelun käyttäjille. Palveluun liitettiin hakukone Elasticsearch, jolla voidaan tallentaa, […]

ÄLY – Digitaalinen Oppimisympäristö

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura on julkaissut vuodesta 1948 lähtien materiaaleja opiskelijoiden avuksi ylioppilaskirjoituksiin valmistautumisessa. Äidinkielen sähköinen ylioppilaskoe järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2018. Uudenlaiset ylioppilaskirjoitukset ovat haaste sekä opiskelijoille että opettajille. Tarvittiin uusi sähköinen opetusväline, joka kykenee simuloimaan ylioppilaskirjoitusten koetilannetta. Tähän tarpeeseen luotiin Äly. Aloitimme projektin tekemällä käyttäjähaastatteluita niin opettajien kuin opiskelijoiden keskuudessa. Keräsimme yhteen palautteet ja toiveet alustan toiminnallisuuksista, joiden pohjalta lähdimme suunnittelemaan ohjelmiston arkkitehtuuria kuin myös käyttöliittymää. Puolen vuoden tiiviin perussuunnitteluvaiheen jälkeen ryhdyimme luomaan palvelun visuaalista yleisilmetta sekä käyttöliittymää. Samanaikaisesti aloitimme ohjelmiston […]

Vaasan seudun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Vaasan kaupungin sivuston projektissa, jossa yhdistettiin samalla neljä eri sivustoa yhdeksi. Ennen Vaasan kaupungin, Vaasan seudun, Vaasan matkailun ja Merenkurkun maailmanperintökohteen sivustot olivat omia irrallisia kokonaisuuksiaan, joiden välillä kuntalaiset, matkailijat, muuttajat, opiskelijat ja yritysten edustajat sukkuloivat. Sivustouudistuksen päätavoite oli saada Vaasan seudun yhteiseen käyttöön hakukoneystävällinen, käyttäjäystävällinen ja helposti ylläpidettävä verkkopalvelu, joka erottuu edukseen. Lisäksi mobiiliystävällisyyteen ja sisällön laatuun panostettiin huomattavasti. Toteutimme sivustouudistuksen yhteydessä seuraavat integraatiot: – AD-integraationa tulee käyttäjät WordPressiin ja käyttäjien yhteystiedot noudetaan integraatiolla Telian MECM-järjestelmästä – Tapahtumakalenterissa on tehty […]

Fixusnet verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1927 asti. Koivunen Oy toimii henkilöautojen sekä raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 140 miljoonaa euroa. Koivusen Fixusnet-verkkokauppa kokoaa saman osoitteen alle yli 100 000 tuotteen valikoiman Autovaraosia ja tarvikkeita myyvä Fixusnet verkkokauppa palvelee sekä Suomessa että Ruotsissa. Autotuotteita myyvästä verkkokaupasta haluttiin tehdä mahdollisimman käyttäjäystävällinen: tuotteiden piti olla helposti […]

Kouvolan kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu toteutti Kouvolan kaupungille verkkopalvelun uudistuksen, johon kuului visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus ja aiemmin tehdyn konseptin tarkennus. Lisäksi Valu piti sisällöntuotannon sparrauksen sivuston ylläpitäjille ja järjesti betavaiheessa kävijätutkimuksen ja testaustapahtuman. Monipuolinen yhteistyö Valun ja asiakkaan välillä herätti tyytyväisyyttä projektin molemmissa osapuolissa ja tarjosi asiakkaalle vahvan pohjan jatkaa uuden sivuston sisällöntuotantoa ja ylläpitoa. Aidot käyttäjät testaajina Uuden sivuston betavaiheessa järjestettiin kävijäkysely ja testaustilaisuus, jossa noin 20 kouvolalaista pääsi käytännössä kokeilemaan ja arvioimaan sivustoa. Tavoitteena oli arvioida konseptin määrittelyvaiheessa asetettujen tavoitteiden saavuttamista. Kyselyn ja […]

Suomen Rahapaja

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Rahapajalle laaja verkkopalvelun ja verkkokaupan uudistus Suomen Rahapaja suunnittelee, markkinoi ja valmistaa metallirahoja, kolikkoaihioita, keräily- ja lahjarahoja sekä rahasarjoja. Yhtiön kohdemarkkina-alueet ovat Eurooppa, Aasia, Afrikka ja Latinalainen Amerikka. Käyttöraha- ja aihioasiakkaita ovat eri maiden keskuspankit, valtiovarainministeriöt sekä rahapajat. Juhlarahoja ostavat niin yksityis- kuin jälleenmyyjäasiakkaatkin. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Valu vastasi Suomen Rahapajan verkkopalvelu-uudistuksessa konseptoinnista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen painopiste oli verkkokaupassa, joka on juhlarahojen tärkein myyntikanava. Monipuolinen verkkokauppa Verkkokauppaan toteutettiin on kaksisuuntainen reaaliaikainen integraatio MS Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmään, josta […]

Hämeenlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu vastasi teknisestä toteutuksesta Hämeenlinnan kaupungin laajassa verkkosivustouudistuksessa. Uudistuksessa matkailun ja kaupungin palvelut yhdistettiin verkossa kokonaisuudeksi, joka tukee seudun markkinointia. Hämeenlinnan kaupungilla oli myös tarve hyvin toimiville rajapintaratkaisuille ja pienille erillissivustoille. Uudistuksessa hyödynnettiin integraatioita muun muassa käyttäjähallintaan, Tavastiaevents-tapahtumakalenteriin ja sivuston sisäiseen hakuun (Leiki-järjestelmä). Kalenterissa Hämeenlinnan alueen tapahtumat on helppo suodattaa kunnittain ja kohderyhmittäin. Kalenterissa hyödynnettiin avointa Linked Events -rajapintaa. Hakutoiminnallisuudessa puolestaan hyödynnetään semanttista hakua, joka listaa tuloksia käsitteiden, ei pelkkien hakutermien perusteella. Kirjautumisintegraatio tehtiin ADFS-identititeettipalvelinta vasten. Kirjautumisintegraatiolla hoidetaan useiden sivustojen kirjautuminen useaa […]

Tekniikanmaailma.fi uudistus

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito.

Musiikkitalon verkkopalvelu

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Musiikkitalo uudisti verkkoulkoasunsa yhteistyössä KWD Digitalin kanssa. Uudistus aloitettiin ja vietiin päätökseen kevään 2018 aikana. Uudistuksella tuotiin musiikkitalon graafinen ilme tähän päivään sekä parannettiin laajalti sivuston käytettävyyttä. Suuremman teknisen muutoksen koki lisäksi Musiikkitalon tapahtumalistaussivu. Listanäkymän muokkausten lisäksi tapahtumahaku toiminnallisuus uudistettiin kokonaisuudessaan. Lähtökohtana uudelle hakutyökalulle oli kerätty käyttäjäpalaute. Ulkoasu-uudistus on jatkumoa Helsingin Musiikkitalon ja KWD Digitalin jo vuosia jatkuneeseen yhteistyöhön. Pyrimme hyvään ja tehokkaaseen sekä asiakkaalle aitoa arvoa tuottavaan yhteistyöhön ja asiakassuhteen jatkuvuus on tärkeä mittari kun arvioimme onnistumistamme tässä.

Honk – autohuutokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Autoliikkeiden laaja valikoima, ostajan määrittelemä hinta, koeajomahdollisuus, kilpailutettu rahoituspäätös, maksu, vakuutukset, rekisteröinti, kotiinkuljetus ja kaupan peruutusoikeus – Honk tarjoaa aivan uudenlaisen tavan ostaa ja myydä autoja. Honk sai alkunsa, kun autoalan kokeneet vaikuttajat Timo Yli-Salomäki ja Sami Pöllänen halusivat tuoda autokaupan tähän päivään. Syntyi idea kehittää täysin digitalisoitu autojen tarjouskauppaportaali, ensimmäisenä Suomessa. – Digitalisaatio ei ole palvelumme itseisarvo, vaan keino tehdä autokaupan jokaisesta vaiheesta helppo ja turvallinen sekä ostajille että myyjille, kertoo Timo Yli-Salomäki. Maanlaajuiset markkinat, ostajan valta määritellä hinta ja mahdollisuus […]

Finavian verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Osana laajaa digitaalisten kanavien kehitysprojektia Finavia halusi uudistaa vuonna 2017 myös verkkosivustonsa. Vanha julkaisujärjestelmä haluttiin korvata joustavammalla ja verkkokauppa integroida osaksi sivustoa. Projektikumppaniksi valittiin kilpailutuksen kautta Wunder. Yhteistyön tuloksena syntyi palkittu sivusto, joka on Finavian digitaalisten palveluiden ydin. Kun Finavia päätti uudistaa digitaalisia kanaviaan, yksi projektin tärkeimmistä tavoitteista oli verkkoasioinnin lisääminen Finavian sivustolla. Kehityskohteita olivat tätä silmällä pitäen muun muassa verkkokauppa ja palveluiden löydettävyys. System Specialist Sanna Valkeinen toimi Finavialla verkkosivuston uudistuksen projektipäällikkönä tehden tiivistä yhteistyötä Finavian tuoteomistajien kanssa: ”Halusimme eri kohderyhmille […]

Åbo Akademi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Åbo Akademin verkkopalvelu uudistettiin rohkeasti nuoren kohderyhmän odotukset huomioiden. Laadukas haku navigoinnin perustana Åbo Akademin tavoitteena oli rohkeasti uudenlainen ja visuaalinen sivusto, joka erottuu korkeakoulumaailmassa edukseen. Uudella verkkopalvelulla haluttiin houkutella parhaat opiskelijat ja huippututkijat Åbo Akademiin. Erityishuomio uudistuksessa suunnattiin mobiilikäytettävyyteen ja laadukkaaseen hakutoimintoon. ”Haku on todella keskeisessä roolissa sivuston navigoinnissa. Käytännössä sivuja selaillaan hakutoiminnallisuudella, joka kategorisoi tuloksia ja täydentää niitä sitä mukaa, kun käyttäjä kirjoittaa tekstiä hakuun”, Valun projektipäällikkö Pertti Almqvist kertoo. Hakutoiminnon keskeisen roolin lisäksi Åbo Akademin uusi sivusto poikkeaa perinteisestä […]

Nuorten Lääkärien Yhdistys

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

NLY:n sivusto oli jäänyt lepsun ylläpidon ja myöhästyneiden päivitysten vuoksi Drupalgeddonin jalkoihin. Tietomurrosta ei ollut jälkiä, mutta hyvien käytäntöjen mukaisesti verkkopalvelu kaipasi kipeästi terveystarkastusta. Lisäksi haluttiin varmistaa, että vastaavaa ei enää tapahtuisi. Teimme NLY:n sivuille perusteellisen tietoturva-auditoinnin, jossa saatiin varmuus siihen, etteivät hakkerit olleet päässeet kopeloimaan verkkosivua. Auditoinnissa tarkistettiin yleiset ohjelmistokehitys- ja tietoturvakäytännöt sekä todettiin varmuuskopioinnin toimimattomuus. Osana projektia sivusto siirrettiin Druidin ylläpitotiimin vastuulle. Auditoinnin tulokset koottiin asiakkaalle toimitettuun laajaan raporttiin. Kehitystarpeista koottiin erillinen lista, jonka perusteella ylläpitotiimi alkoi korjata sivustoa. Yhteistyö […]

Rukakeskuksen verkkokauppauudistus

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kuusamossa sijaitseva Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jonka korkeatasoiset harjoittelu- ja kilpailupaikat sekä muut aktiviteetit ovat saaneet myös maailmanlaajuista tunnustusta. Rukan verkkokauppa oli hiljattain uudistettu Drupal 8 ja Commerce -alustalle, mutta palvelussa oli parannettavaa. Eri kassajärjestelmät eivät esimerkiksi keskustelleet keskenään, pienimpiinkin muutoksiin tarvittiin koodaria eikä mobiilikäyttäjien käyttökokemus vastannut toivottua tasoa. Ketterämmän toimintamallin saavuttamiseksi ja hyväksi havaitun verkkokaupan jatkokehittämiseen haluttiin hyvä kumppani, joka kykenisi myös kehittämään verkkopalvelun visuaalista ilmettä. Yksi verkkokaupan täydellisen uudistamisen suurimmista haasteista oli saada Drupal integroitua hissilippukaupan kanssa. Integraation […]

Helsingin Diakonissalaitos

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Diakonissalaitos on rohkea ihmisarvon puolustaja. Evermade sai tehtäväksi selkeyttää HDL:n sivuston rakennetta ja sisältöjä sekä sujuvoittaa lahjoituspolkua. Sivusto uudistettiin WordPressillä modulaarisia Everblox-työkaluja käyttäen. Kattavat sisällöt järjesteltiin niin, että kävijöiden on helppo löytää etsimänsä tieto – alasivujen määrää onnistuttiin karsimaan huomattavasti. Julkaisualusta päivitettiin palvelemaan organisaation sisällöntuotantoa. Artikkelisivut siistittiin, ja sivuston editoijat koulutettiin käyttämään julkaisutyökaluja. HDL:n sisältöfilosofia käännettiin vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita. Teknisistä ratkaisuista mm. WooCommerce, CRM-integraatio ja single sign-on luotiin tukemaan sekä helpottamaan organisaation toimintaa. Helsingin Diakonissalaitoksen sivustolla on käytössä Azure AD […]

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Slush ei esittelyjä kaipaa. Verkkosivusto on tapahtuman tärkein kanava brändiviestinnän, lipunmyynnin ja kävijäinformaation kannalta. Uniikin tapahtumakokemuksen siirtäminen verkkoon edellytti sivustolta visuaalista ilotulitusta, räjähtävää tehokkuutta ja saumattoman käyttökokemuksen. Sisällönhallinnan ja sivuston muokkauksen tuli olla Slush-tiimille helppoa ja nopeaa, sillä vuoden aikana sivustoa päivitetään jatkuvasti – syksyllä päivittäin. Slush.org toteutettiin WordPressillä ja rakennettiin helposti siirreltävillä Everblox-elementeillä, jotka tekivät sivuston kokoamisesta niin yksinkertaista, että jokainen tiimiläinen pystyi muokkaamaan sivustoa itsenäisesti. Front-end design on sulavaa ja animaatiot toimivat moitteetta. Sivusto latautuu on tehokkaasti – täsmällinen responsiivisuus […]

Messukeskus.com

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 100 yritys- ja kuluttajatapahtumaa sekä yli 1500 tapaamista ja kongressia. Tapahtumien määrä ja kirjo asettivat verkkosivustolle kovat vaatimukset: yksittäisten tapahtumasivujen luomisen ja muokkaamisen tuli olla yksinkertaista, mutta samalla kokonaisuuden tuli pysyä ehjänä ja johdonmukaisena. Perusteellisesti suunniteltu informaatioarkkitehtuuri loi pohjan onnistuneelle toteutukselle. Rakensimme joustavan mutta vakaan sivuston WordPressille hyödyntäen modulaarisia Everblox-rakennuspalikoita. Näiden avulla täytimme tapahtumasivujen yksinkertaisen luomisen ja muokkaamisen edellytykset. Samalla varmistimme sen, että kokonaisuus tukee Messukeskuksen ilmettä ja viestiä. Ratkaisumme kulmakiviksi muodostuivat […]

Visma Sign Forms

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Visma tarjoaa kattavia sähköisen allekirjoituksen palveluita, jonka avulla dokumenttien allekirjoitusprosessin voi hoitaa täysin sähköisesti. Visman asiakkaat kaipasivat verkkoasiointiin mahdollisuutta rakentaa ja lähettää omia tarpeitaan vastaavia, sähköisesti allekirjoitettuja lomakkeita. Toteutimme Vismalle lomaketyökalun, jolla heidän asiakkaansa pystyvät itse rakentamaan sähköisesti allekirjoitettavia lomakkeita. Palvelu integroitiin Visma Sign -palveluun ja täytetyt lomakkeet näkyvät kunkin asiakkaan portaalissa ja tieto uusista allekirjoituksista lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Asiakasyritys voi myös halutessaan integroida valmiin lomakkeen osaksi omaa verkkosivuaan. Palvelu on julkaisunsa jälkeen herättänyt runsaasti kiinnostusta ja julkaisusta helmikuun puoleenväliin allekirjoitettiin jo […]

Toimeksi.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomi on yhdistystoiminnan maa. Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuus on hyvinvointia edistävää yhdistystoimintaa ja -toimijoita esittelevä palvelu kansalaisille, yhdistyksille, viranomaisille ja oppilaitoksille. Käytännössä kyse on valtakunnallisesta portaalisivustosta, joka tuo Suomen yhdistystoiminnan eri alueelliset verkkopalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi. Haaste: Toimeksi.fi-yhteistyöverkoston toiminta laajeni ja palvelua käyttävien yhdistysten määrä lisääntyi, jolloin nämä aiheuttivat haasteita palvelun käytettävyydelle, saavutettavuudelle ja esteettömyydelle. Lisäksi julkaisujärjestelmälle haluttiin enemmän jatkokehitysmahdollisuuksia. Verkkopalvelulta haluttiin myös enemmän sujuvuutta ja monipuolisia toiminnallisuuksia. Ratkaisu: Trimedia vastasi kokonaisvaltaisesta uudistusprojektista, jossa uusi Toimeksi.fi-verkkopalvelu rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Samaa teknistä pohjaratkaisua hyödyntää yhteensä yhdeksän Toimeksi.fi-verkostoon kuuluvaa […]

Seinäjoen Ammattikorkeakoulun sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teimme Seinäjoen Ammattikorkeakoulun sivustouudistuksen joka julkaistiin kesällä 2017. Toteutuksen keskeinen tavoite oli tehdä sisällönsyötöstä mahdollisimman joustavaa, mutta samalla pakottaa sisällöt yhtenäiseen kehykseen. Seinäjoen ammattikorkeakoulu halusi uudistaa sivustonsa käyttämään uudempaa tekniikkaa ja päätyivät toteuttamaan projektin WordPressillä Geniemin kanssa. Samalla sivuston sisältöä haluttiin järkevöittää sekä käyttäjän kannalta että sivuston ylläpitäjien näkökulmasta. Suunnittelu ja toteutusvaiheessa oli vaatimuksena, että samoja sisältöelementtejä tullaan hyödyntämään SeAMK:n kirjaston sivuilla, sekä myöhemmin julkaistavissa projektisivuissa.

Cursor Oy / Kotkan-Haminan seudun sivustokokonaisuus

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Cursor Oy:lle useita Kotkan-Haminan seutua palvelevia Drupal-sivustoja. Cursor Oy kehittää seudun kilpailukykyä, osaamista, vetovoimaa ja näkyvyyttä kehittämällä alueen yritystoimintaa. Useiden verkkosivustojen kokonaisuudessa on tässä merkittävä rooli. Sivustokokonaisuuteen kuuluu mm. niin yritys- kuin yhteisösivujakin. Aluksi olemassa olevat sivustot auditoitiin ja asiakasta konsultoitiin parhaasta tavasta edetä projektissa. Olemassa olevien sivustojen koodi refaktoroitiin ja sivustot featurisoitiin. Palvelinarkkitehtuuri uudistettiin täysin, ja sivustot vietiin KWD:n workflow’hon koneellisen julkaisu- ja testausprosessin mahdollistamiseksi. Asiakkaan tavoitteet täytettiin: sivustoille saatiin hallittu ja keskitetty ylläpito ja versionhallinta. Sivustoilla on tukenaan erillinen […]

Weecos

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Weecos tarjoaa yrityksille verkkokauppa-alustan laadukkaiden ja kestävää kehitystä tukevien tuotteiden myymiselle. Weecosin monikauppiasjärjestelmä yhdistää monta kauppaa yhdeksi kauppapaikaksi. Kauppiaat vastaavat itse oman Weecos-kauppansa tiedoista sekä tuotteiden myynnistä ja toimituksesta. Asiakkaalle Weecos näkyy yhtenä verkkokauppana, jossa kauppiaiden tuotteita voi selata kategorioittain tai etsimällä keskitetyllä haulla. Lisäksi voidaan tutkia kauppiaiden omia Weecos-kauppoja ja niistä löytyviä tietoja palvelun sisällä. Sekä kauppiaat että asiakkaat voivat luoda palveluun oman profiilinsa ja olla keskenään vuorovaikutuksessa. Alustan ylläpito oli ongelmallista, koska sen koodipohjassa oli runsaasti omaa koodia ja valmiisiin […]

Autotalo Laakkosen autojen verkkokauppa

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laakkonen konserni halusi uudistaa verkkopalvelunsa rohkeasti. Asiakkaat ovat jo pitkään tottuneet etsimään autoja netistä, mutta moni ostamisen vaihe on kuitenkin edellyttänyt käyntiä myyntipisteessä. Ennakkoluulottoman suunnittelun ja viisaan toteutuksen ansiosta Laakkosen verkkopalvelussa voi nyt laskea oman autonsa vaihtoarvon, saada rahoituspäätöksen, maksaa auton ja tilata sen vaikka kotiovelleen. Verkkopalvelu tarjoaa myös personoitua tietoja ja yhteisöllisyyttä. Crasman konseptoi, suunnitteli ja toteutti uuden verkkopalvelun tiiviissä yhteistyössä Autotalo Laakkosen kanssa. Digitaalisten palveluiden rooli auton valinnassa on kasvanut vuosi vuodelta. Laakkosen maanlaajuisen myyntiketjun toimipisteiden tukena on nyt uusittu, […]

Marttaliiton verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu Digital toteutti Marttaliitolle laajan verkkopalvelu-uudistuksen. Taustalla oli tarve koota suuren järjestön toiminta verkossa yhteen paikkaan. Mitä tehtiin? – Kattojärjestön ja paikallisyhdistysten toiminta yhdelle sivustolle – Verkkokauppa monikauppiasjärjestelmällä – Monipuoliset suodatukset hakemistoihin, kuten tapahtumiin, yhdistyshakuun ja reseptihakuun – Rajapinta ulkoiseen reseptijärjestelmään – Usealle henkilölle oma blogi – Keskustelupalsta – Brändi nuorekkaaksi ja asiakasläheiseksi Perinteikkäällä Marttaliitolla on ympäri Suomea runsaasti toimintaa, kuten tapahtumia ja kursseja. – Yhdistimme Marttatoiminnan tasot ja hallinnon yhdeksi, näyttäväksi kokonaisuudeksi. Nyt kaikki  Marttojen palvelut ovat tarjolla valtakunnallisesti, kertoo Marttaliiton verkkouudistusta johtanut projektipäällikkö […]

Shell HelmiSimpukka

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Shell HelmiSimpukka -ketju tarjoaa tiellä liikkujille kattavat palvelut ja hyvää ruokaa ympäri Suomen. Yhteensä 50 Shell HelmiSimpukkaa sijaitsevat Shell- ja St1-huoltoasemien yhteydessä. Sivustouudistuksen tarkoituksena oli parantaa palveluiden löydettävyyttä tien päällä oltaessa. Tavoitteita olivat mm. parempi mobiilikäytettävyys, sisällön selkeyttäminen ja helposti käytettävä asemahaku, jolla asiakkaat löytävät nopeasti tarvitsemansa palvelut. Verkkosivuston ylläpitäjät kaipasivat modernimpaa työkalua, kustannustehokasta jatkokehitystä ja helppoa sisällönhallintaa. Druid vastasi verkkopalvelun teknisestä toteutuksesta Drupal 8 -järjestelmällä. Rakensimme sivustolle asemahaun, jolla asiakas voi etsiä asemia oman sijaintinsa ja kaipaamiensa palveluiden perusteella. Asemahaku rakennettiin […]

Nokia.com

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

HAASTE Kun Nokia.com verkkotunnus siirrettiin takaisin Nokian käyttöön vuonna 2015, riskinä oli luoda hajanainen, epäyhteneväinen digitaalinen ekosysteemi huonolla käyttäjäkokemuksella johtuen teknisen ja kokemuksellinen arkkitehtuurin puutteesta. Tavoitteena oli suunnitella ekosysteemi joka sallisi jo olemassa olevan sisällön migraation ja olisi joustava uusia sivujen, osioiden ja sisältöjen luonnissa. Tavoitteena oli saavuttaa yhdenmukaistettu online brand presence jota olisi helppoa ja tehokasta ylläpitää. Vuonna 2016, Mirumin tehtävänä toteuttaa online strategian ensimmäinen osa. Se oli suunnitella ja impelementoida uusia Nokia.com infrastruktuuri ja siirtää Mirumin jo vuonna 2013 suunnitteleman […]

Vandemoortele sivustouudistus

Tekijä: Mirum Agency
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaste Kun johtava elintarvike-alan yritys, vuosisadan mittaisella kokemuksellaan leipomotuotteiden, margariinien, ruokaöljyjen ja –rasvojen tuottamisesta ja jakelusta, uudistuu, on projektin onnistunut loppuun vieminen erittäin tärkeää. Mirum valittiin konseptoimaan ja implementoimaan Vandemoortelle uudet tyylikkäät nettisivut, joiden tehtävänä oli skaalautua 14 Euroopan markkinoille eri brändeille, yli 4500 ruokatuotteen ja reseptin profiilille, sekä nettisivujen pitivät olla houkuttelevia eri asiakaskunnille, sijoittajille ja toimia keskeisenä kommunikaatioalustana. Ratkaisu Mirum Lontoon ratkaisu yhdisti Vandermoortelen uuden visuaalisen identiteetin laadukkaaseen teknisen implementointityöhön, joka linkitti yhteen monia tukialustoja ja palveluntarjoajia – Adobe, Drupal […]

Tiellä sananvapauteen

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Simplicity Design (UI/UX-suunnittelu)
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Kansalliskirjaston verkkoteos Tiellä sananvapauteen esittelee suomalaisen sananvapaus- ja sensuurihistorian. Sivusto sisältää sata vuotta kattavan aikajanan, lukuisia henkilökuvia, kuvagallerioita ja satoja artikkeleita. Flo Apps Oy rakensi sivuston alusta loppuun asti tiiviissä yhteistyössä sisällöntuottajien kanssa. Lopputuloksena tutkimustulokset ovat helposti lähestyttävässä muodossa. Käyttämällä Drupal 8:aa pystyimme mukauttamaan sisällöntuoton kirjoittajien toiveiden mukaisiksi. Sisällöt haetaan sivustolle Drupalin REST API -rajapintojen avulla. Front-end on toteutettu AngularJS:lla. Käyttöliittymän suunnitteli Janne Aukia (Simplicity Design). Lisähaasteen käyttöliittymälle asetti aikajanalla olevan aineiston suuri määrä. Optimoimalla aineistojen latausta saimme käyttökokemuksesta sujuvan.

Rauman kaupungin verkkosivusto

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Rauman kaupungille joustava ja omaleimainen sivustopaketti Valun Kuntasivusto-mallilla pääsivuston oheen voidaan luoda kustannustehokkaita rinnakkais- ja kampanjasivustoja. Valu Digital toteutti Rauman kaupungille verkkosivuston, joka joustaa kaupungin tarpeiden mukaan. Pääsivuston lisäksi Rauma sai käyttöönsä yli kymmenen rinnakkaissivustoa. Esimerkiksi kirjaston, kansalaisopiston ja kulttuurikohteiden sivustot luotiin omille domaineilleen ja niiden ulkoasut räätälöitiin asiakkaan toiveiden pohjalta. – Kaipasimme uuteen verkkopalveluun nimenomaan sitä, että palvelu tehdään yksilöllisesti Rauman tarpeista lähtien. Valun Kuntasivusto-toteutuksella saimme omannäköisemme sivuston, jota on jatkossakin mahdollista muovata, kertoo Rauman kaupungin viestintäyksikön päällikkö Raija Lehtorinne. Rauman […]

Myllyn Paras

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Myllyn Paras on Suomen markkinajohtaja pakastetaikinoissa ja pastatuotteissa, hiutaleissa ja jauhoissa markkinakakkonen. Yritys halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa. Toteutimme Myllyn Parhaalle sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme […]