Budjetti: yli 60 000 €

Kiilto – pääsivusto ja maasivustot

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kemianteollisuuden ratkaisuja valmistavan Kiillon verkkosivuille kaivattiin selkeää ja yhtenäistä linjaa, joka kokoaisi kaikki liiketoiminta-alueet ja toimintamaat yhdeksi kokonaisuudeksi. Kansainvälisesti toimivan yrityksen tuotteiden ja kohderyhmien kirjo tuottaa suuren määrän tietoa, jota sivustolla oli voitava jäsentää. Vincit loi sivuston, jolla kahtatoista maakohtaista versiota tuotteineen ja ratkaisuineen on vaivatonta muokata niin, että lopputulos pysyy eheänä. Sivustolla otettiin huomioon myös, että mahdolliset ostojen kautta tulevat uudet liiketoiminnot mahtuvat mukaan. Kiillon vanha julkaisujärjestelmä tukimalleineen oli tulossa tiensä päähän, joten alusta vaihdettiin WordPressiin. WordPress Multisite -asennus tekee maasivustojen […]

Celianet – Äänikirjapalvelu

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Yhteistyö Celian, valtion saavutettavan kirjallisuuden ja julkaisemisen asiantuntijakeskuksen, kanssa alkoi jo vuonna 2014 brändi- ja sivustouudistuksella. Viimeisimpänä työnä suunnittelimme ja toteutimme celianet.fi-äänikirjapalvelun, joka tehtiin tarkasti saavutettavuusdirektiiviä noudattaen. Celianetistä kävijä voi lainata ja kuunnella yli 40 000 äänikirjan valikoimaa verkon kautta. Palvelu on suunnattu niille henkilöille, joille tavallisen kirjan lukeminen on vaikeaa. Tästä syystä saavutettavuuden huolellinen noudattaminen on sivustolla tärkeää. Celianet.fi on teknisesti mittava kokonaisuus. Järjestelmän julkinen puoli sekä kirjautumisen takana olevat osiot ja toiminnot on tehty WordPress-alustalle. Lisäksi teimme järjestelmään integraation ulkopuoliseen […]

Visit Jyväskylä

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Visit Jyväskylä Region on Jyväskylän seudun virallinen matkailutaho, joka vastaa seudun matkailumarkkinoinnista ja -neuvonnasta. Visit Jyväskylä Region tarjoaa matkailijoille ja seudun asukkaille tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, tapahtumista ja muista matkailupalveluista. Seudun suurin kaupunki Jyväskylä tunnetaan arkkitehti Alvar Aallon pääkaupunkina sekä vilkkaana liikunta- ja opiskelukaupunkina, jossa järjestetään vuosittain yli 6 000 tapahtumaa. Seudun sykähdyttävä järvi- ja metsäluonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia erilaisiin elämyksiin ja aktiviteetteihin. Uuden verkkosivuston lähtökohtana oli näiden elämysten ja palveluiden kattava ja näyttävä markkinointi yleisölle. Trimedia Oy toteutti Visit Jyväskylä […]

Caverion Smart City

Tekijä: Paper Planes Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Älykaupungit vastaavat tulevaisuuden käyttäjien sekä ympäristön suojelemisen tarpeisiin. Caverionilla on merkittävä rooli älykkäiden rakennusten ja kaupunkien luomisessa. Kun Caverion tarvitsi tavan kertoa älykaupunkien mahdollisuuksista asiakkailleen, sidosryhmilleen ja omille työntekijöilleen, he kääntyivät Paper Planesin puoleen. Tästä haasteesta syntyi useiden workshoppien kautta kokemuksellinen, mobiilissakin sujuvasti toimiva ja monikielinen palvelu, Caverion Smart City. Palvelu on täynnä älykaupunkien tarinoita, joita varten haastateltiin Caverionin asiantuntijoita. Haastattelujen jälkeen kirjoitimme ja suunnittelimme tarinat, kuvitukset ja valitsimme interaktiot. Sivusto toteutettiin Vue.js-sovelluskehityksen päälle. Kaupunki sijaitsee kuvitetulla karttanäkymällä, joka on toteutettu mahdollisimman […]

Technopolis

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Technopolisin verkkopalvelu oli viimeksi uudistettu vuonna 2015 vastaamaan sen hetken liiketoimintatavoitteita, ylläpitovaatimuksia ja teknistä ympäristöä. Viidessä vuodessa moni asia oli ehtinyt muuttua. Ala, jolla Technopolis toimii, oli kokenut muutoksia digitaalisten työnteon mallien yhä yleistyessä ja kysynnän muuttuessa. Technopolis oli yrityksenä kasvanut, laajentanut tarjontaansa ja toimintaansa uusille markkinoille. Myös verkkopalveluiden teknologiset mahdollisuudet ja tarpeet olivat ehtineet merkittävästi kehittyä. Nyt oli aika uudistaa verkkopalvelu ei ainoastaan vastaamaan tämän hetken vaatimuksia, vaan luomaan mahdollisuudet jatkokehitykselle. Verkkopalvelua on kehitetty pitkäjänteisesti jo vuosien ajan ja olemassa oleva […]

Musiikkitalo

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Musiikkitalon vanha sivusto oli tullut elinkaarensa päähän ja julkaisujärjestelmä oli auttamatta vanhentunut. Musiikkitalon sivuilla on kaksi selkeää erillistä pääkohderyhmää: konsertissa kävijät ja B2B-myynti, eli Musiikkitalon monipuolisten tilojen vuokraaminen yritysten ja yhteisöjen tapahtumiin. Lisäksi Musiikkitalo palvelee päivittäin erilaisia satunnaisia kävijöitä, esimerkiksi Musiikkitalon kahvilassa. B2B-myynti haluttiin uudella sivustolla tuoda selkeästi omaksi kokonaisuudekseen ja tukea näin myyntiä. Tavoitteena oli luoda paremmat edellytykset esitellä Musiikkitalon moninaisia tiloja ja tehdä yhteydenotosta verkon kautta helpompaa. Musiikkitalossa järjestetään tapahtumia vuodessa noin 1600. Tästä johtuen oli selvää, että tapahtumakalenteri ja […]

Risteilykeskus.fi sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Travel Specialist Group Oy Ltd:n (TSG) laajan verkkosivu-uudistuksen WordPress Multisite -toteutuksena. Uudistettavaan sivustokokonaisuuteen kuului seitsemän eri sivustoa: – Risteilykeskus.fi – Sagamatkat.fi – Tsg.fi – Krydstogtcenter.dk – Kryssningscenter.se – Vegaresor.se – Cruisecenter.co.no. WordPress Multisite on juuri siksi sopiva ratkaisu TSG:lle, että uusia, brändi-ilmeen mukaisia erillissivustoja pystyy perustamaan ja julkaisemaan kustannustehokkaasti liiketoiminnan laajentuessa eri maihin. Uudistuksen lähtökohdat ja tärkeimmät tavoitteet TSG oli tilanteessa, jossa useiden sivustojen ylläpitäminen ja jatkokehittäminen oli työlästä ja haastavaa vanhan, kankean julkaisujärjestelmän vuoksi. Osa sisältöihinkin liittyvistä tehtävistä […]

Lakeuden Etappi

Tekijä: Morgan Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lakeuden Etappi on kahdeksan kunnan omistama jätehuoltoyhtiö, joka palvelee 130 000 asukasta Etelä-Pohjanmaan alueella. Morgan konseptoi ja uudisti etappi.com pääsivuston, Etapin verkkovuosikertomuksen ja Etappi-aviisi -verkkolehden saavutettaviksi verkkosivustoiksi. Toteutimme kaikkien sivustojen käyttöliittymäsuunnittelun, visuaalisen ilmeen ja ohjelmoinnin kokonaisuudessaan; pääsivustolle tuotimme lisäksi saavutettavat sisällöt vanhojen sivustojen teksteistä. Sivustot ovat Morganin omassa hosting-ympäristössä, ja sivustokokonaisuutta hallinnoidaan WordPress Networkissa. Etappi.comin pääsivusto toteutettiin saavutettavuusdirektiivin WCAG 2.1 AA-tason standardien mukaisesti. Sivusto rakennettiin saavutettavaksi sekä tekniikan, käyttöliittymän että sisältöjen osalta. Verkkovuosikertomus ja verkkolehti ovat saavutettavia tekniseltä toteutukseltaan. Sivustouudistuksen alkuvaiheessa toteutimme […]

Adven

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Adven tarjoaa kestäviä energia- ja infraratkaisuja teollisuudelle ja kiinteistöille, ja on alallaan yksi johtavista yrityksistä Pohjoismaiden ja Baltian alueella. Adven palvelee teollisuuden- ja kiinteistöalan toimijoita sekä yksityisiä asiakkaita. Advenin Energy as a service -malli perustuu kokonaispalveluun ja pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Adven on viime vuosina kasvanut voimakkaasti ja nyt oli tarve tuoda myös verkkopalvelu vastaamaan yhtiön tavoitetta olla maailman paras kestävien Energy as a Service® -ratkaisujen ja erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamisessa teollisuus- ja kiinteistöasiakkaille. Advenilla on viisi erillistä sivustoa: globaali adven.com, sekä neljä maasivustoa. Vanha […]

VisitVaasa.fi

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme VisitVaasa.fi-sivuston vuosien 2018 ja 2019 aikana projektissa, jossa Vaasan seudun neljän eri organisaation sivustoa yhdistettiin yhdeksi kokonaisuudeksi Vaasa.fi. VisitVaasa.fi löytyy siis omana kokonaisuutenaan Vaasa.fi/koe-ja-nae -osiosta, joten toteutus on siinä mielessä tavallisista kaupunkien matkailusivustoista poikkeava. Vaasan seudun uuden verkkosivuston toteutuneina tavoitteina olivat: – hakukoneystävällisyys – erinomainen käytettävyys ja sisältöjen löydettävyys – saavutettavuus ja mobiiliystävällisyys – helppo ylläpito – seudun tunnettuuden lisääminen ja kävijämäärän kasvattaminen – yhteiseen palveluun sitoutuminen ja päällekkäisen tekemisen karsiminen Toteutimme VisitVaasa.fi -sivuston yhteistyössä Vaasan kaupungin, VASEKin, Vaasan seudun matkailu […]

Järvenpää

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy. Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään. Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään ja WPGraphQL:ään. Next.js:n hybridimallin ansiosta sivusto voidaan julkaista samasta lähdekoodista joko staattisena sivustona, jossa julkinen osuus ei tarvitse perinteistä palvelinsovellusta lainkaan tai dynaamisena, jossa verkkosivupyynnöt kulkevat Headup-palvelimen […]

Kekkilä-BVB

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään. Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, […]

Mandatum Life

Tekijät: Creuna Finland (Sivuston käyttöliittymä ja toteutus.), Hasan & Partners (Sivuston brändi ja visuaalisuus.), Idean (Peruskonseptin suunnittelu.)
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivusto rakentui kolmen toimijan yhteistyönä: peruskonseptia suunnitteli Idean, sivuston käyttöliittymä sekä toteutus olivat Creunan vastuulla ja Hasan&Partners huolehti sivuston brändistä ja visuaalisuudesta. Uudelle verkkopalvelulle haluttiin keskusteleva käyttöliittymä ja sivustoa haluttiin laajentaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Creuna lähti suunnittelemaan, miten keskusteleva käyttöliittymä kannattaisi teknisesti toteuttaa, jotta Mandatumin olisi sitä myös helppo ylläpitää. Julkaisujärjestelmäksi valittiin Episerver DXC -pilvipalvelu. Käyttöliittymäkerroksen rakentamiseen käytettiin Vue.js -JavaScript frameworkia, joka todettiin moderniksi, tehokkaaksi ja nopeaksi. Yhteistyö Mandatumin kanssa sujui erinomaisesti. Projektissa vietiin agile-työtapa äärimmilleen ja näin onnistuttiin etenemään ripeästi, kun visuaalisuuteen […]

Autokorjaamo.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Autokorjaamo.fi on palvelu, jossa asiakas voi hakea korjaamoita, varata huoltoja sekä vertailla autokorjaamoiden palveluita. Autokorjaamoverkosto kattaa jo monta sataa korjaamoa Suomessa ja määrä kasvaa jatkuvasti. Sivusto on toteutettu Nuxt.js/Vue.js teknologialla. Sivusto on Vue Spa, jossa on luotu staattiset sivut hakukoneita varten. Sivustossa itsessään ei ole tietokantoja tai sisällönhallintaa, vaan MyCar-rajapinta, josta sivuston sisältö haetaan. Teknologia sopii sivustoille joissa ei ole tarvetta laajoihin sisällönhallinnan ominaisuuksiin tai -oikeuksien jakamiseen. Autokorjaamo.fi palveluun syötetään käyttäjän sijainti sekä ajoneuvon rekisterinumero ja ajetut kilometrit joiden perusteella palvelu tarjoaa […]

Lahden kaupungin verkkosivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Lahden kaupungille uuden, saavutettavan WordPress-verkkosivuston, joka julkaistiin syyskuussa 2020. Poikkeustilanteesta huolimatta projekti vietiin läpi suotuisissa tuulissa. Onnistuneen projektin taustalla poikkeustilanteessa olivat suunnittelutyö ja tiimityöskentely, aktiivinen ja avoin kommunikaatio molemmin puolin, hyvin suunniteltu resursointi sekä toimittajan vahva etätyökulttuuri. Koska Lahden kaupunki on julkinen organisaatio, olisi vanha sivusto vaatinut 23.9.2020 voimaan astuneen EU:n saavutettavuusdirektiivin mukaiset muutokset. Tämä vahvisti Lahden kaupungin päätökseen siitä, ettei vanhaa sivustoa kannata enää parannella, vaan sivusto kannatti ennemminkin uudistaa kokonaan. Geniem valittiin sivustouudistuksen toteuttajaksi julkisen hankinnan kilpailutuksen […]

Metsähallitus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Metsähallitus on valtion liikelaitos, joka käyttää, hoitaa ja suojelee hallinnassaan olevaa valtion maa- ja vesiomaisuutta kestävästi. Metsähallituksen tarkoitus on luonnon arvon ja yhteisen varallisuuden vastuullinen kehittäminen yli sukupolvien. Metsähallituksen sivustouudistuksen kanssa samaan aikaan toteutettiin brändiuudistus. Sivuston konsepti oli tehty jo aiemmin ja Valun tehtäväksi jäi ulkoasun suunnittelu sekä sivuston tekninen toteutus. Verkkosivuston visuaalisella suunnittelulla päästiin vaikuttamaan myös Metsähallituksen koko brändiin. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tuottaa modernit ja sisällöltään sekä ulkoasultaan uuden brändin mukaiset verkkosivut. Toinen tärkeä tavoite oli saada aikaan saavutettava sivusto lain […]

Seinäjoki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Seinäjoki on Etelä-Pohjanmaan maakunnan keskus ja yksi Suomen voimakkaimmin kasvavista kaupunkikeskuksista. Seinäjoen sivustouudistuksen tavoitteena oli saada kaupunkilaisten käyttöön visuaalisesti hyvännäköiset ja helppokäyttöiset verkkosivut. Seinäjoki toteutti konseptoinnin jo aiemmin ja sen pohjalta lähdettiin pohtimaan tarkempia tarpeita. Valu toteutti sivustouudistuksessa konseptoinnin tarkennuksen, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Seinäjoen sivustoa lähdettiin rakentamaan organisaatioajattelun sijaan käyttäjälähtöisesti ja suunnittelun keskiössä oli koko ajan sivuston tärkein kohderyhmä eli kaupungin asukkaat. Päänavigaatiossa on tuotu selkeästi esiin kaupunkilaisten kannalta tärkeät kaupungin toiminnot, kuten asuminen ja ympäristö, kasvatus ja opetus jne. […]

Itämeri-portaali

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen ympäristökeskus eli SYKE on monialainen tutkimus- ja asiantuntijalaitos, jonka tärkein tehtävä on ratkaista yhteiskunnan polttavimpia ympäristökysymyksiä. Marraskuussa 2017 SYKE valitsi meidät pääyhteistyökumppanikseen kunnianhimoiseen meriaiheiseen verkkoprojektiin. Suunnittelimme SYKE:lle heidän visionsa pohjalta itämeri.fi-portaalin, joka toimii porttina kaikkeen Suomen merialueista ja merentutkimuksesta kerättyyn tietoon. Merentutkimus on Suomessa jakautunut useiden eri tutkimuslaitosten ja yliopistojen kesken. Niiden tuottama tutkimustieto on laadukasta ja merkittävää muun muassa Itämeren tilan kohentamiseksi. Tieto ei kuitenkaan ole tavoittanut laajaa yleisöä toivotulla tavalla, sillä se on ollut hajanaisesti saatavana. SYKE halusi luoda […]

Business Tampereen yritystietopalvelu -verkkosovellus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Taustaa: Business Tampere on tarjonnut sidosryhmilleen työkalun alueen yritystietojen analysointiin. Työkalu oli hidas  käyttää ja sen toiminnassa oli ongelmia. Uudistus: Business Tampereelle oli tärkeää lähteä toteuttamaan palvelua avoimella lähdekoodilla. Julkisena toimijana se haluaa, että voi vapaasti levittää sitä muille toimijoille, jotka voivat halutessaan ottaa palvelun käyttöön sekä kehittää ja rikastaa sitä edelleen. Toimintamalli sopi Geniemille hyvin: avoimen lähdekoodin kehittäminen on Geniemille sydämen asia. Business Tampere valitsi Geniemin yritystietopalvelunsa tekijäksi, koska oli kuullut hyvää Geniemin Tampereen kaupungille tekemistä projekteista. Business Tampere halusi toteuttaa […]

Keskuskauppakamari

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä, valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Kauppakamarien jäseninä on 20 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa. Keskuskauppakamari sekä Kauppakamarit tarjoavat yrityksille neuvontaa, palveluita ja koulutusta. Uudistimme Keskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen, sekä verkkosivuston. Uuden ilmeen tuli viestiä asiantuntijuutta ja vaikuttavuutta. Pitkät perinteet omaavan Keskuskauppakamarin haluttiin kuitenkin modernilta ja kiinnostavalta. Uusi ilme sisältää väripaletit, typografian sekä valokuvakuva- ja kuvituskonseptit. Olemassa ollut logo ja sen tumma sininen väri haluttiin säilyttää. Keskuskauppakamarin perinteikkään ratas-tunnuksen innoittamana syntyivät uudet, […]

Visit Lakeus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Visit Lakeus Oy on yritys, jonka tehtävä on lisätä Etelä-Pohjanmaan tunnettuutta matkailualueena. Alueen matkailun kehittämiseksi haluttiin luoda sivusto, joka palvelisi mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita että alueen matkailualan yrittäjiä. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Osana konseptointia mietittiin myös koko Visit Lakeuden brändi. Sivuston tavoitteena on tarjota paikallisille yrityksille kanava markkinoida itseään. Yrityksille on tarjolla eritasoisia kohdekortteja ja palvelut on luokiteltu selkeiden kategorioiden alle. Sivuston käyttäminen on matkailijalle helppoa, sillä Visitlakeus-sivuston keskiössä on palvelu-, kohde- ja aktiviteettihaku, jossa kohteita voi […]

WWF Suomi

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

WWF Suomella on jo pitkään panostettu laadukkaaseen tekemiseen digitaalisissa kanavissa, mutta 2018 huomattiin että oman verkkosivuston taustajärjestelmä ei tarjonnut enää tarpeeksi monipuolisia ominaisuuksia tehokkaaseen verkkotekemiseen. – Sivuston uudistaminen päätettiin tehdä alun perin juuri teknisten syiden takia, kertoo WWF Suomen digitaalisen viestinnän kehityspäällikkö Justus Hyvärinen. WWF Suomi on osa kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimintaa yli 100 maassa ja toimisto noin 50 maassa. Vuonna 1961 perustettu WWF on kasvanut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyvästä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi. Uuden verkkopalvelun päätavoitteeksi asetettiin saada lisää ihmisiä […]

Ravintola.fi sivustouudistus (NoHo)

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakkaamme NoHo Partners Oyj:n toimiala, ravintolatoimiala, on itsessään todella monimuotoinen: valikoimaan mahtuu useanlaisia ravintoloita, joilla kaikilla on omat tarpeensa sivustoille. Ja ravintolamäärä itsessään, tätä kirjoittaessa (17.4.2020) ravintoloita ketjulla on yhteensä 250 kappaletta. Kunnioitettava määrä! Vaikka kaikki eivät omaa sivustoa tarvitsekaan, niin selvää on, että sivustopohjan tulee taipua moneen tarpeeseen. NoHo:n tapauksessa kyseessä oli sivustohanke, jolla saataisiin katettua niin konsernin kuin yksittäisen ravintoloitsijankin toiveet täyttävä sivustokokonaisuus. Keskeisiksi elementeiksi tunnistimme hyvän jatkokehitettävyyden lisäksi myös yksinkertaisen ylläpidettävyyden ravintoloitsijoille, ravintoloiden oman brändin esiintuomisen sekä toisaalta konsernin […]

Professio

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit. Haaste Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta. Ratkaisumme Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa. Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat […]

Flamingo Spa

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme Flamingo Span verkkosivuston sekä verkkokaupan loppukäyttäjien tarpeet etusijalla. Suurimpiin tavoitteisiimme kuului palveluiden uudelleenryhmittely ja selkeyttäminen sekä kävijämäärän ja varausten kasvattaminen. Lopputuloksena on käyttäjäystävällinen, intuitiivinen sivusto ja Flamingo Spalle ketterät työkalut sisällönhallintaan. Eri sivustot ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on pääsylippujen myynti ja hoitojen varaus. Ratkaisu mahdollistaa Flamingo Span markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Kampanjat, uudet sivut ja nykyisten sivujen optimointi tapahtuvat helposti ylläpitotyökalun kautta. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalle ja verkkokauppa WooCommercelle. Everblox-työkalu antaa flamingospa.fi:n ylläpitäjille vapauden kehittää sivustoa […]

Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Geniem suunnitteli ja toteutti Väestöliiton uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun, joka tarjoaa paljon maksuttomia, eri ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyviä palveluja ja toimintoja. Väestöliitto yhteistyössä useiden kumppanijärjestöjen kanssa tuottaa palveluun laadukasta ja monipuolista sisältöä ja siksikin sivuston ylläpito on pyritty tekemään sisällön ja palvelujen tuottajille mahdollisimman helpoksi. Sisällönsyöttö on ratkaistu järjestökohtaisilla räätälöidyillä näkymillä ja eri käyttäjätasoilla. Tämä mahdollistaa saman palvelun käytön usean eri järjestön ja käyttäjätason välillä ja ylläpito säilyy yksittäiselle käyttäjälle selkeänä ja johdonmukaisena. Sisältöjä ulkoisista blogeista kuten vaestoliitonblogi.com tuodaan järjestelmään RSS syötteiden […]

Kauppa.fi

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana. Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien […]

Antell

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Antell on valtakunnallinen vuonna 1880 perustettu ravintola-alan perheyritys. Antell tarjoaa herkullisia makunautintoja noin sadassa ravintolassa ja kahvilassa ympäri Suomen. Creuna vastasi Antell.fi-verkkopalvelun uudistamisesta, jonka lopputuloksena syntyi WordPress multisite-toteutus joka sisältää pääsivuston lisäksi myös n. 100 ravintolakohtaista sivustoa. Teknisen ratkaisun ansiosta ravintolapäälliköt voivat helposti ylläpitää oman ravintolansa tietoja ja mm. lounaslistaa siten että yhdellä päivitystoimenpiteellä saadaan uudet listat käyttöön verkkosivustolla, uutiskirjeissä, ravintoloissa sekä kolmansien osapuolten lounaslista-sivustoilla. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaanlukien integraatiot Sympa HR ja MailChimp-palveluihin). Sivuston julkaisun […]

Tampereen korkeakouluyhteisön WordPress-kotisivukoneet

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme vuosien 2018 ja 2019 aikana Tampereen korkeakouluyhteisölle 5 kpl “kotisivukoneita” eli WordPress-multisite asennuksia. Projektissa luotiin kolme erilaista WordPress-teemaa näiden kotisivukoneiden käyttöön ja monipuoliset kustomoidut käyttäjätasot sekä integraatioita, kuten esimerkiksi HAKA-kirjautuminen. Kotisivukoneisiin rakennetuilla yhtenäisillä teemapohjilla voi sekä pystyttää sivustoja korkeakouluyhteisön projekteja, hankkeita, tutkimuksia ja tapahtumia varten että perustaa blogeja. Kotisivukoneisiin perustetaan satoja sivustoja, mikä oli otettava huomioon suunnitteluvaiheesta lähtien. Yhtenäiset teemapohjat tarkoittavat Tampereen korkeakouluyhteisön kotisivukoneissa yleisempien ja tyypillisimpien julkaisutarpeiden mahdollisimman hyvää hallittavuutta. Ne asettavat julkaisijalle rajoitteita ohjaten häntä pitäytymään yhteisön […]

John Nurmisen Säätiö

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Vincit suunnitteli John Nurmisen säätiön verkkopalvelun ilmeen ja konseptin, jossa erityisesti keskityttiin säätiön tavoitteiden kautta sisältöjen esittämiseen verkossa hierarkisesti oikealla tavalla parhaan mahdollisen käyttökokemuksen mahdollistamiseksi. Sivustototeutuksessa on kolme eri kieliversiota sekä räätälöity integraatio Paytrail-palveluun lahjoittamisominaisuuksien toteuttamiseksi. Verkkopalvelu käsittää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, joka on integroitu Kirjavälityksen palveluun ostosten toimituksen mahdollistamiseksi, sekä ostotapahtumien viemiseen Salesforceen. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroitu Sales Force -järjestelmään Gravity Forms -lisäosan päälle toteutetun integraation avulla.

Sivakka

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sivakka on oululainen vuokra-asuntoja tarjoava konserni, jonka sivustouudistuksessa Valu huolehti teknisestä toteutuksesta, konseptoinnin ja visualisoinnin tullessa muualta. Sivakan sivuston oleellisimpia ominaisuuksia on vapautuvien asuntojen haku. Uudistuksessa haluttiin tehdä asuntojen hausta käyttäjälle mahdollisimman helppokäyttöinen ja nopea. Asuntoja voi hakea kaupunginosan, rakennustyypin, huoneluvun, lisäominaisuuksien ja vuokran määrän perusteella ja tulokset päivittyvät sivustolle saman tien. Sivustolla tarjolla olevan tietomäärän lisäämisellä ja selkeämmällä esillä ololla pyrittiin vähentämään käyttäjien puhelimitse tai sähköpostitse tapahtuvia yhteydenottoja. “Tärkein tavoite oli tarjota asiakkaillemme aikaisempaa paremmin toimiva moderni sivusto, jossa huomioidaan erityisesti […]

SuperPark

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme SuperParkin verkkosivustot sekä verkkokaupan vuonna 2017 ja rakensimme sivustopohjan globaalia aktiviteettipuisto- liiketoimintaa varten. Sivusto pohjautuu kehittämiimme modulaarisiin Everbloxeihin, joiden avulla nopea ja helppo skaalautuminen on mahdollista: uusia sivustoja voidaan pystyttää jatkossa vaivattomasti eri maihin. Toteutimme oman sivuston jokaiselle maalle, ja lisäksi maiden sisällä on SuperPark-puistoille omat sivustonsa. Jokaisen puiston vastuuhenkilö pääsee myös muokkaamaan oman puistonsa sivua ja tekemään muutoksia esimerkiksi puiston aukioloaikoihin. Verkkokaupasta asiakkaat voivat ostaa lipputuotteita kuten sarjalippuja ja lahjakortteja sekä varata syntymäpäiväjuhlia tai yritysmyynnin tapahtumia. Olemme toteuttaneet verkkokaupan SuperParkille […]

Heureka

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Uudistimme tiedekeskus Heurekan verkkosivuston vuonna 2016, ja rakensimme samalla sivustolle monipuolisen verkkokaupan. WooCommercella toteutetussa verkkokaupassa myydään erilaisia lipputuotteita sekä varauspalvelun kautta tiedeleirejä- ja kursseja. Lippujen tarkistusta varten kehitimme QR-koodipohjaisen lipuntarkistusjärjestelmän. Sivustosta on myös toteutettu neljä kieliversiota. Heurekan verkkokaupan suurin haaste oli lipunmyynti: ruuhkaisina aikoina kaupassa oli ongelmia. Asiakkaat eivät aina saaneet lippujaan, ja maksutapahtumassa tuli joskus virheviesti. Ohjeita tuli selkeyttää ja virheet minimoida, jotta asiakkaan ostokokemus olisi mahdollisimman saumaton. Heurekalla ei myöskään ollut web-analytiikan partneria tai kunnollista mittausuunnitelmaa heureka.fi -sivustolle. Teimme heille […]

Jouluradion sivusto

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

FM-radion tueksi syksyllä 2018 avattiin Jouluradion uudet verkkosivut, joiden välityksellä joulumusiikin vannoutuneet ystävät saivat sesongin ajan nauttia FM-taajuuden lisäksi yhdeksästä muusta kanavasta verkossa. Verkkosivuille tehtiin joulun aikaan parhaimmillaan lähes 50 000 käyntiä päivässä. Kokonaisuudessaan jouluradio.fi toteutettiin headless WordPress-ratkaisuna. Frontti toteutettiin Reactilla siitäkin syystä, että Geniemillä on yli 15 hengen React-tiimi talossa. Miksi WordPressin ja Reactin yhdistelmä? Tämän vuoden puolella on käyty kiivasta keskustelua Twitterissä, LinkedInissä ja myös Vierityspalkissa koskien WordPress sivuston frontin toteutusta Reactilla ja sitä, onko Reactista tullut uusi Flash. Meidän […]

OSAOn verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

OSAOn verkkopalvelu-uudistus toteutettiin yhteistyössä Luovan Työmaan kanssa, Valun vastatessa teknisestä toteutuksesta. Tavoitteena uudistuksessa oli tehdä sisällöstä helposti löydettävä eri kohderyhmille. Koulutuspalveluiden osuuteen haluttiin panostaa tekemällä siitä selkeä, myyvä ja informatiivinen. Tavoitteena oli myös sivuston visuaalisen ilmeen uudistus ja ylläpidon helpottaminen. Asiakas totesi tavoitteet kaikilta osin saavutetuiksi. Toimintaa tehostavat integraatiot ja edistyksellinen haku Valulla projektista vastanneen Henri Pylvään mukaan verkkosivuston rohkeat visuaaliset elementit tekivät projektin teknisestä toteutuksesta mielenkiintoisen. Omat haasteensa toivat myös sivuilla olevat integraatiot useaan eri järjestelmään, esimerkiksi Wilmaan, Opintopolkuun ja TE-koulutuksiin. […]

Otava

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kustannusosakeyhtiö Otavan uusi verkkopalvelu otettiin käyttöön alkusyksystä 2019. Vastasimme WordPress-sivuston teknisestä toteutuksesta. Mainostoimisto Hasan & Partners oli sitä ennen uudistanut Otavan brändi-ilmeen ja Kiskolabs oli suunnitellut sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän. Asiakkaalle oli tärkeää, että sivustoa on helppo päivittää ja sen tiedoista suuri osa tulee julkiseksi automaattisesti. Niinpä esimerkiksi uutiset tulevat nyt suoraan STT:n viestintäpalvelusta, kirjat ja niiden tiedot ilmestyvät sivustolle automaattisesti samalla, kun niitä lisätään Kirjavälityksen tietokantaan, ja kirjojen kansikuvat haetaan automaattisesti Otavan mediapankista. Jokaiselle kirjalle tulee myös automaattisesti Osta kirja -nappi, […]

Raaseporin kaupungin verkkosivut

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme sekä kaupungin viralliset raasepori.fi-sivut että matkailijoita palvelevan visitraseborg.com-sivuston uuden visuaalisen identiteetin mukaisiksi. Tavoitteena oli parantaa sivustojen käytettävyyttä ja rakentaa ne WordPressin alustalle. Oleellista oli suunnitella rakenteeltaan selkeät sivustot, jotka toimivat kaikilla päätelaitteilla ja ovat helposti kaikkien ryhmien saavutettavissa. Tärkeä asia projekteissa oli käyttäjäkokemuksen parantamisen lisäksi myös sisällönhallinnan helpottaminen, sillä sivustoilla on useita päivittäjiä ja uutta asiaa julkaistaan usein. Julkista palvelua suunniteltaessa keskityimme selkeyden lisäksi saavutettavuuteen.

Kopiraittilan koulu

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kopiosto ry:n tavoitteena oli toteuttaa innostava ja pelillinen materiaali tekijänoikeuksien oppimiseen ja opettamiseen. Syntyi Kopiraittilan koulu – kaksikielinen, virtuaalinen koulu, jossa on omat luokat jokaiselle ikäryhmälle sekä omat tilat opettajille sisältäen runsaasti erilaista materiaalia opetuksen tueksi, mm. 20 erilaista peliä, muistilistoja, tehtäviä ja paljon muuta. Kopiraittilan koulu on rakennettu WordPressin päälle, jotta sisällönhallinta olisi helppoa. “Tekijänoikeuskysymyksiä kohtaa nykyään kaikkialla: nuoret käyttävät internetiä ja sosiaalista mediaa, tekevät videoita ja ottavat valokuvia kaiken aikaa. Siksi on tärkeää, että he oppivat kunnioittamaan tekijänoikeuksia jo varhain, […]

Oras

Tekijä: Mediasignal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oraksen ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi Proof of Concept -projektilla, jossa mallinnettiin tuotetiedon automatisoitua julkaisua PIM-integraatioon (Product information management) perustuen. Onnistuneen POCin jälkeen toteutimme verkkopalvelun kokonaisuudistuksen. Oraksen verkkosivusto on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä, johon Mediasignal on WordPress-toteutusten lisäksi erikoistunut. Mediasignal vastasi verkkopalveluratkaisun kokonaistoteutuksesta sisältäen verkkopalvelukonseptin, visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen integraatioineen. Oraksen laaja tuoteportfolio on integroitu tuotetiedonhallintajärjestelmään (PIM), jossa tuoterakenteita, tuotetietoa kieliversioineen sekä tuotteiden ja resurssien näkyvyyttä verkkosivustolla kokonaisuudessaan hallinnoidaan. Tuotetiedosta generoidaan automaattisesti tuoteluetteloita sekä tuotelehtiä palvelun käyttäjille. Palveluun liitettiin hakukone Elasticsearch, jolla voidaan tallentaa, […]

ÄLY – Digitaalinen Oppimisympäristö

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura on julkaissut vuodesta 1948 lähtien materiaaleja opiskelijoiden avuksi ylioppilaskirjoituksiin valmistautumisessa. Äidinkielen sähköinen ylioppilaskoe järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2018. Uudenlaiset ylioppilaskirjoitukset ovat haaste sekä opiskelijoille että opettajille. Tarvittiin uusi sähköinen opetusväline, joka kykenee simuloimaan ylioppilaskirjoitusten koetilannetta. Tähän tarpeeseen luotiin Äly. Aloitimme projektin tekemällä käyttäjähaastatteluita niin opettajien kuin opiskelijoiden keskuudessa. Keräsimme yhteen palautteet ja toiveet alustan toiminnallisuuksista, joiden pohjalta lähdimme suunnittelemaan ohjelmiston arkkitehtuuria kuin myös käyttöliittymää. Puolen vuoden tiiviin perussuunnitteluvaiheen jälkeen ryhdyimme luomaan palvelun visuaalista yleisilmetta sekä käyttöliittymää. Samanaikaisesti aloitimme ohjelmiston […]

Vaasan seudun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Vaasan kaupungin sivuston projektissa, jossa yhdistettiin samalla neljä eri sivustoa yhdeksi. Ennen Vaasan kaupungin, Vaasan seudun, Vaasan matkailun ja Merenkurkun maailmanperintökohteen sivustot olivat omia irrallisia kokonaisuuksiaan, joiden välillä kuntalaiset, matkailijat, muuttajat, opiskelijat ja yritysten edustajat sukkuloivat. Sivustouudistuksen päätavoite oli saada Vaasan seudun yhteiseen käyttöön hakukoneystävällinen, käyttäjäystävällinen ja helposti ylläpidettävä verkkopalvelu, joka erottuu edukseen. Lisäksi mobiiliystävällisyyteen ja sisällön laatuun panostettiin huomattavasti. Toteutimme sivustouudistuksen yhteydessä seuraavat integraatiot: – AD-integraationa tulee käyttäjät WordPressiin ja käyttäjien yhteystiedot noudetaan integraatiolla Telian MECM-järjestelmästä – Tapahtumakalenterissa on tehty […]

Fixusnet verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1927 asti. Koivunen Oy toimii henkilöautojen sekä raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 140 miljoonaa euroa. Koivusen Fixusnet-verkkokauppa kokoaa saman osoitteen alle yli 100 000 tuotteen valikoiman Autovaraosia ja tarvikkeita myyvä Fixusnet verkkokauppa palvelee sekä Suomessa että Ruotsissa. Autotuotteita myyvästä verkkokaupasta haluttiin tehdä mahdollisimman käyttäjäystävällinen: tuotteiden piti olla helposti […]

Kouvolan kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu toteutti Kouvolan kaupungille verkkopalvelun uudistuksen, johon kuului visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus ja aiemmin tehdyn konseptin tarkennus. Lisäksi Valu piti sisällöntuotannon sparrauksen sivuston ylläpitäjille ja järjesti betavaiheessa kävijätutkimuksen ja testaustapahtuman. Monipuolinen yhteistyö Valun ja asiakkaan välillä herätti tyytyväisyyttä projektin molemmissa osapuolissa ja tarjosi asiakkaalle vahvan pohjan jatkaa uuden sivuston sisällöntuotantoa ja ylläpitoa. Aidot käyttäjät testaajina Uuden sivuston betavaiheessa järjestettiin kävijäkysely ja testaustilaisuus, jossa noin 20 kouvolalaista pääsi käytännössä kokeilemaan ja arvioimaan sivustoa. Tavoitteena oli arvioida konseptin määrittelyvaiheessa asetettujen tavoitteiden saavuttamista. Kyselyn ja […]

Suomen Rahapaja

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Rahapajalle laaja verkkopalvelun ja verkkokaupan uudistus Suomen Rahapaja suunnittelee, markkinoi ja valmistaa metallirahoja, kolikkoaihioita, keräily- ja lahjarahoja sekä rahasarjoja. Yhtiön kohdemarkkina-alueet ovat Eurooppa, Aasia, Afrikka ja Latinalainen Amerikka. Käyttöraha- ja aihioasiakkaita ovat eri maiden keskuspankit, valtiovarainministeriöt sekä rahapajat. Juhlarahoja ostavat niin yksityis- kuin jälleenmyyjäasiakkaatkin. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Valu vastasi Suomen Rahapajan verkkopalvelu-uudistuksessa konseptoinnista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen painopiste oli verkkokaupassa, joka on juhlarahojen tärkein myyntikanava. Monipuolinen verkkokauppa Verkkokauppaan toteutettiin on kaksisuuntainen reaaliaikainen integraatio MS Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmään, josta […]

Hämeenlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu vastasi teknisestä toteutuksesta Hämeenlinnan kaupungin laajassa verkkosivustouudistuksessa. Uudistuksessa matkailun ja kaupungin palvelut yhdistettiin verkossa kokonaisuudeksi, joka tukee seudun markkinointia. Hämeenlinnan kaupungilla oli myös tarve hyvin toimiville rajapintaratkaisuille ja pienille erillissivustoille. Uudistuksessa hyödynnettiin integraatioita muun muassa käyttäjähallintaan, Tavastiaevents-tapahtumakalenteriin ja sivuston sisäiseen hakuun (Leiki-järjestelmä). Kalenterissa Hämeenlinnan alueen tapahtumat on helppo suodattaa kunnittain ja kohderyhmittäin. Kalenterissa hyödynnettiin avointa Linked Events -rajapintaa. Hakutoiminnallisuudessa puolestaan hyödynnetään semanttista hakua, joka listaa tuloksia käsitteiden, ei pelkkien hakutermien perusteella. Kirjautumisintegraatio tehtiin ADFS-identititeettipalvelinta vasten. Kirjautumisintegraatiolla hoidetaan useiden sivustojen kirjautuminen useaa […]

Tekniikanmaailma.fi uudistus

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito.

Musiikkitalon verkkopalvelu

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin Musiikkitalo uudisti verkkoulkoasunsa yhteistyössä KWD Digitalin kanssa. Uudistus aloitettiin ja vietiin päätökseen kevään 2018 aikana. Uudistuksella tuotiin musiikkitalon graafinen ilme tähän päivään sekä parannettiin laajalti sivuston käytettävyyttä. Suuremman teknisen muutoksen koki lisäksi Musiikkitalon tapahtumalistaussivu. Listanäkymän muokkausten lisäksi tapahtumahaku toiminnallisuus uudistettiin kokonaisuudessaan. Lähtökohtana uudelle hakutyökalulle oli kerätty käyttäjäpalaute. Ulkoasu-uudistus on jatkumoa Helsingin Musiikkitalon ja KWD Digitalin jo vuosia jatkuneeseen yhteistyöhön. Pyrimme hyvään ja tehokkaaseen sekä asiakkaalle aitoa arvoa tuottavaan yhteistyöhön ja asiakassuhteen jatkuvuus on tärkeä mittari kun arvioimme onnistumistamme tässä.

Honk – autohuutokauppa

Tekijä: Crasman
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Autoliikkeiden laaja valikoima, ostajan määrittelemä hinta, koeajomahdollisuus, kilpailutettu rahoituspäätös, maksu, vakuutukset, rekisteröinti, kotiinkuljetus ja kaupan peruutusoikeus – Honk tarjoaa aivan uudenlaisen tavan ostaa ja myydä autoja. Honk sai alkunsa, kun autoalan kokeneet vaikuttajat Timo Yli-Salomäki ja Sami Pöllänen halusivat tuoda autokaupan tähän päivään. Syntyi idea kehittää täysin digitalisoitu autojen tarjouskauppaportaali, ensimmäisenä Suomessa. – Digitalisaatio ei ole palvelumme itseisarvo, vaan keino tehdä autokaupan jokaisesta vaiheesta helppo ja turvallinen sekä ostajille että myyjille, kertoo Timo Yli-Salomäki. Maanlaajuiset markkinat, ostajan valta määritellä hinta ja mahdollisuus […]

Finavian verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Osana laajaa digitaalisten kanavien kehitysprojektia Finavia halusi uudistaa vuonna 2017 myös verkkosivustonsa. Vanha julkaisujärjestelmä haluttiin korvata joustavammalla ja verkkokauppa integroida osaksi sivustoa. Projektikumppaniksi valittiin kilpailutuksen kautta Wunder. Yhteistyön tuloksena syntyi palkittu sivusto, joka on Finavian digitaalisten palveluiden ydin. Kun Finavia päätti uudistaa digitaalisia kanaviaan, yksi projektin tärkeimmistä tavoitteista oli verkkoasioinnin lisääminen Finavian sivustolla. Kehityskohteita olivat tätä silmällä pitäen muun muassa verkkokauppa ja palveluiden löydettävyys. System Specialist Sanna Valkeinen toimi Finavialla verkkosivuston uudistuksen projektipäällikkönä tehden tiivistä yhteistyötä Finavian tuoteomistajien kanssa: ”Halusimme eri kohderyhmille […]

Åbo Akademi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Åbo Akademin verkkopalvelu uudistettiin rohkeasti nuoren kohderyhmän odotukset huomioiden. Laadukas haku navigoinnin perustana Åbo Akademin tavoitteena oli rohkeasti uudenlainen ja visuaalinen sivusto, joka erottuu korkeakoulumaailmassa edukseen. Uudella verkkopalvelulla haluttiin houkutella parhaat opiskelijat ja huippututkijat Åbo Akademiin. Erityishuomio uudistuksessa suunnattiin mobiilikäytettävyyteen ja laadukkaaseen hakutoimintoon. ”Haku on todella keskeisessä roolissa sivuston navigoinnissa. Käytännössä sivuja selaillaan hakutoiminnallisuudella, joka kategorisoi tuloksia ja täydentää niitä sitä mukaa, kun käyttäjä kirjoittaa tekstiä hakuun”, Valun projektipäällikkö Pertti Almqvist kertoo. Hakutoiminnon keskeisen roolin lisäksi Åbo Akademin uusi sivusto poikkeaa perinteisestä […]