Suomen Kiinteistönvälittäjät ryn sivuston uudistus

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on turvallisen ja lainmukaisen asunnon vaihdon mahdollistaminen.

SKVL:n jäsenverkoston avulla asunnon vaihtaja saa paikallisen, vastuullisen asiantuntijan avukseen ja saa kaiken tarvitsemansa lainmukaisen tiedon löytääkseen kodin turvallisesti. SKVL toimii myös lainsäädännön kehittäjänä sekä neuvonantajana ja valvoo alalla toimivien jäsenyrittäjien toimintaa eettisesti.

Redandblue uudisti SKVL:n verkkosivuston, ja uuden verkkopalvelun tavoitteena on palvella entistä paremmin niin SKVL:n jäsenyrityksiä kuin loppuasiakastakin – asunnon myyjää ja ostajaa. Lisäksi työn alla on jäsenille toteutettava intranet, joka julkaistaan lokakuussa 2022.

Verkkopalvelun integraatiot

Verkkopalveluun integroitiin SKVL:n uusi jäsenrekisteri (FloMember), jotta välittäjäjäsenet ja välitysliikkeet ajantasaisine tietoineen on helppo löytää. Jäsenrekisteristä haetaan kaikki sivustolla esitettävä tieto välittäjistä. Välittäjätietoihin haetaan myös toisesta palvelusta (Toimialadata) tiedot välittäjän saamista asiakasarvioista.

Laajin uudistus verkkopalvelussa koski SKVL:n välittäjien kohteiden tuontiin Oikotieltä verkkosivustolle. Oikotien integraation avulla kaikki myytävät ja vuokrattavat asuntokohteet, tontit, maa- ja metsätilat sekä autotallit haetaan sivustolle, ja tietoja voidaan suodattaa nopean filtteröinnin avulla. Integraatio mahdollisti myös aluekohtaisten landing-sivujen toteuttamisen verkkopalveluun (esimerkiksi ”myytävät asunnot Helsinki”). Välityskohteiden oheen luotiin nopea haku ja kohteiden filtteröinti.

Lisäksi Oikotieltä haetaan kohteen välittäjän tiedot, jolloin yhteydenotot kohteista kohdistuvat oikeille kiinteistönvälittäjille. Kohteita voi tarkastella myös karttanäkymässä, jonka toimintaan erityisesti mobiilissa kiinnitettiin huomiota.

Verkkopalveluprojekti aloitettiin konseptointityöpajalla ja teknisellä määrittelyllä huhtikuussa 2022. Verkkopalvelun ensimmäinen versio julkaistiin heinäkuun alussa, ja samalla käynnistyi projektin toinen vaihe, intranetin tekninen toteutus. Redandblue on jo pitkään tehnyt yhteistyötä SKVL:n kanssa analytiikan ja digimarkkinoinnin saralla, ja tätä työtä jatketaan nyt uuden verkkopalvelun parissa entistä tehokkaammin.

Tulokset

Uuden verkkopalvelun kävijämäärät ovat nousseet uusiin ennätyksiin. Syksyn kävijämäärät ovat olleet yli 25 % viime vuoden vastaavaa ajankohtaa korkeammat, vaikka samaan aikaan markkinointiin on käytetty selvästi vähemmän rahaa. Kasvua onkin onnistuttu saamaan ennen kaikkea orgaanisen liikenteen puolelta – julkaisun jälkeen mm. Google-näkyvyys on kasvanut 215 %.

Jätä kommentti