Suomen evankelis-luterilaisen kirkon uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa.

Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten oli tehty laajaa taustatutkimusta, ja pääsimme aloittamaan konseptin täsmennyksen kirkon viestinnän ja North Patrolin toteuttaman määrittelyn pohjalta. Määrittelyn lisäksi projektin lähtökohtina toimivat kirkon toteuttamat käyttäjäkyselyt, strategia, viestintäohjelma ja Millenniaalien kirkko -hanke, jonka tavoitteena on houkutella entistä enemmän millenniaaleja kirkon piiriin.

Laajan ja monitahoisen kokonaisuuden vuoksi konseptin täsmentämiseen käytettiin hyvin aikaa. Sekä evl.fi että evl.fi/plus -verkkopalvelun sivukartat suunniteltiin pienemmissä tiimeissä, ja pohjana käytettiin analytiikasta saatavaa dataa. Muutenkin sivuston suunnittelussa hyödynnettiin paljon analytiikkadataa ja keskityttiin palvelujen käytettävyyteen ja saavutettavuuteen. Verkkopalvelujen mobiilikäyttäjien osuus oli lähes 60 %, joten myös käytettävyys mobiililaitteilla oli suunnittelun keskiössä.

Verkkopalvelun tekninen toteutus alkoi projektissa , kun ensimmäiset visuaaliset elementit oli lyöty lukkoon. Toteutusta jatkettiin ketterästi eteenpäin, ja samalla asiakas testasi elementtejä ja toiminnallisuuksia. Kirkossa on yli 350 seurakuntaa, joten loppukäyttäjälle haluttiin tarjota toiminnallisuus oman seurakuntansa selvittämiseen. Tätä varten sivustolla on seurakuntahaku-upotus. Seurakuntahaku on tärkeä myös monessa yhteydessä, ja verkkopalveluun päätettiin toteuttaa tarvittaessa sivulle nostettava, sivun päällä “kelluva” seurakuntahaku-elementti.

Integraatioista mainittakoon kirjautumisen ja käyttäjätiedon integraatio. WordPressin hallintaan kirjautuminen toteutettiin asiakkaan Azure AD:ta vasten. Yli sadalle henkilölle hajautetun sisällöntuotannon vuoksi verkkopalvelun hallintaan kirjautumisesta haluttiin tehdä mahdollisimman helppo. Lisäksi evl.fi/plus-puolelle haetaan myös yhteystiedot säännöllisesti AD:sta, joten yhteystietojen päivitys riittää yhteen järjestelmään.

“Työskentely redandbluen kanssa on ollut sujuvaa, joustavaa ja innostavaa. Isossa projektissa, jossa on ollut monenlaisia vaiheita, on redandbluen huippuosaava tiimi pystynyt ratkaisemaan teknisesti yllättäviä ja haastavia tilanteita, loppuun asti hiotusta visuaalisesta jäljestä tinkimättä.”

-Juho Niemelä, tuoteomistaja, Kirkkohallitus


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kuluttaja.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta. Lähtökohdat Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. […] Lue lisää

Mipro.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys, joka vuodesta 1980 lähtien on ollut mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta. Uudistimme Mipron verkkosivut WordPressillä. Verkkosivuilla esitellään Mipron tarjoamia erilaisia palveluja ja referenssejä, kerrotaan alaan ja yritykseen liittyvistä uutisista ja ilmiöistä. Lisäksi sivustoa käytetään työntekijöiden rekrytointiin. Sivusto oli aiemmin tehty toisella […] Lue lisää

Muurame verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Muurame on suomalainen huonekaluja suunnitteleva ja valmistava perheyritys. Muurame-tuotekalustemallistoa on valmistettu jo yli 70 vuotta. Yrityksen kalusteet valmistetaan yhä kotimaisista laatumateriaaleista ja yritys on aktiivinen toimija Suomen design-markkinoilla. Uuden verkkopalvelun tavoitteena oli luoda hyvin toimiva ja yksinkertainen verkkokauppa, jossa on kaksi toisiaan tukevaa osiota: Muuramen brändi- ja kauppaosio. Osiot haluttiin liittää toisiinsa saumattomasti ja idean […] Lue lisää

AKI-liitot

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

AKI-liitot on Suomen Kanttori-urkuriliiton, Suomen kirkon pappisliiton ja Suomen teologiliiton liittoyhteisö. Huolehdimme jäsenliittojemme jäsenten edunvalvonnasta sekä jäsenpalveluista ja -eduista. AKI-liitot on Akavan jäsen ja toimii yhteistyössä muita korkeakoulutettuja edustavien liittojen kanssa. Akiliitot.fi on kaikkien neljän liiton yhteinen verkkopalvelu, jossa jokaiselle liitolle on luotu oman brändin mukainen väriteema, omat navigaatiot, footerit ja ajankohtaissisällöt. Sivustolla on kirjautumista […] Lue lisää

Deko.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Dekomarkkinointi on tarjonnut tuotteiden esillepanoratkaisuja jo yli 30 vuotta. Uudistimme Dekon verkkokaupan WordPress-pohjaiseksi verkkopalveluksi. Verkkokauppa oli aiemmin toiminut toisella teknologia- ja alustapohjalla, mutta vertailun ratkaisuksi valikoitui WordPress, joka tarjoaa avoimen lähdekoodin ”avaimet käteen” -periaatteella. Verkkokauppa toteutettiin WordPressin WooCommerce-lisäosan avulla. Erilaisia tuotteita – mainos-, myymälä- ja toimistotarvikkeita – on noin tuhat. Projekti alkoi yhteisellä kick off […] Lue lisää

Suomen Kiinteistönvälittäjät ryn sivuston uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on turvallisen ja lainmukaisen asunnon vaihdon mahdollistaminen. SKVL:n jäsenverkoston avulla asunnon vaihtaja saa paikallisen, vastuullisen asiantuntijan avukseen ja saa kaiken tarvitsemansa lainmukaisen tiedon löytääkseen kodin turvallisesti. SKVL toimii myös lainsäädännön kehittäjänä sekä neuvonantajana ja valvoo alalla toimivien jäsenyrittäjien toimintaa eettisesti. Redandblue uudisti SKVL:n verkkosivuston, ja […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun